35v+ odottajat, vol 2

Zantra
Sydämelliset onnittelut Kisselle tyttövauvasta :heart: ja Czarinalle poikavauvasta :heart: ! Ihania uutisia...

Tervetuloa uudet palstalaiset!

Itsellä viikot vain hujahtaa ohi ja piti jo laskea jäljellä olevien työpäivien määrä, että tietää miten rytmittää työt. Kuvittelen taas kunnianhimoisesti, että ehdin muka tekemään jo jotain valmisteluja helmi-maaliskuun töiden varalle, äitityslomahan alkaa tammikuun lopulla. Jouluunkin pitäisi kai jotenkin valmistautua, mutta itseni tuntien luulen, että se tulee tänäkin vuonna aivan yllättäen :D

Hyviä vointeja kaikille!
Zantra 24+5
 


MARRASKUU 2008

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008

leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

iinius....36v....ensimmäinen
....la 23.12.2008 KOS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009

janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009

bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

Maami68....40v....toinen(p-94)....la 21.02.2009 LPKS

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS
poika tulossa

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


MAALISKUU 2009

Zantra....36v....toinen....la 05.03.2009 KOS

Jepuliisa....41v....kolmas(p-01, p-04)....la 30.03.2009 PHKS


HUHTIKUU 2009

Lis69....39v....toinen (p-07)....la 10.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009

mamma67....41v....viides (19v, 17v, 15v, 11v)....la 19.04.2009KAKS


TOUKOKUU 2009

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs


HEINÄKUU 2009

Rouva Pikkumyy....1. yht(4. ja 3.)....la 04.07.2009





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:

KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:

HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:

MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....:heart: syntynyt
poika 02.11.2008 :heart:

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07) ....:heart: syntynyt tyttö 14.11.2008 :heart:

Czarina....40v....ensimmäinen....:heart: syntynyt
poika 18.11.2008 :heart:

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....:heart: syntynyt tyttö 18.11.2008 :heart:




Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: maijamette :hug:

:hug: einiinvaan :hug:

:hug: 4-kerroksen väkeä :hug:
 
Lupailevat lunta tännekin =)
Taitaa mennä koko päivä peukut toiveekkaasti pystyssä



:xmas: :xmas: :xmas:

Lumihuntuun valkeaan
peittyy hämärtyvä maa.
Joulumieli iloinen
täyttää joka sydämen.

:xmas: :xmas: :xmas:


Ihania uutisia oli pinossamme :heart:

Paljon lämpimiä ajatuksia mukaan täältä tänään Neeanäiti :heart:
Nyt ei muuta jaksa/ehdi.



Nevi ja Vilttitossu rv 35+0
 
Samaa täällä mietin, kuten Nevikin, että mitenkähän Neeanäidillä......... On hänkin kovasti mielessä ja että kaikki menisi hyvin.


Mutta vieläkin on pakko mainita, että olen erityisen onnellinen Czarinan puolesta, muiden onnea mitenkään väheksymättä. Czarina vaan on joutunut niin kauheasti jännittämään ja pelkäämään.
 
akkamänty Taysissa kaikki meni hienosti! Menin osastolle perjantaina kello 7.15 ja olin ensimmäisenä leikkaukseen menossa noin kello 8.30. Ensimmäisenä meidät otti vastaan kätilö synnärillä joka oli vuorossa siinä huoneessa missä otetaan vastaan vauvat jotka syntyvät sektiolla. Sama hoitaja oli viime syyskuussa hoitamassa mua sektion jäljiltä ja muisti meidät heti. Leikkauksessa kaikki sujui mahtavasti ja leikkurin henkilökunta oli tosi mukavaa porukkaa.

Heräämössä sain olla vauva kainalossa koko ajan ja tutustuttiin toisiimme rauhassa. Parin tunnin päästä menin osastolle ja siellä sain myös hyvää hoitoa koko ajan. Yöksi tuli toinen hoitaja joka oli hoitanut meitä viime syyskuussa ja häneltä sain erittäin spesiaalia ja lämmintä hoitoa kaikinpuolin. Seuraavana päivänä nousin pystyyn ja suihkuun ja olin kätilöiden ihmettelyn kohde osastolla, kun olin taas niin hyväkuntoinen, että olisin voinut lähteä jo lauantaina kotiin.

Illan vauva huusi ja jouduin paljon kävelemään hänen kanssaan osaston käytävällä ja luulin, että oli masuvaivaa, mutta nyt kotona tajusin, että vauvalla oli nälkä ja sama meno jatkui yöllä, kun ei saanut tissistä mitään irti, kun maito ei ollut noussut rintoihin.... hoitajat olivat sitä mieltä ettei tarvitse lisämaitoa (?)

Paino laski vauvalla 4000g noin 3565 grammaan eli sen yli 10%, mutta nyt onneksi maitoa tulee ja vauva nukkui viime yönä kello 22-01.15 ja siitä valvoi pari tuntia, kun yritin antaa tissiä, mutta ei oikein jaksanut imeä ja sitten annoin pumpattua tisumaitoa pullosta noin 50 ml ja nukkui 03.15-6.45 eli käytännössä on nukkunut tämän koko päivän niin, että on syönyt noin 3-4 tunnin välein ja vaipat vaihdettu välillä.

Taysissa ainakin 2A:lla oli mukava olla, mutta kyllä kotona on vielä ihanampaa...saa olla ihan rauhassa ja omaan tahtiin tehdä hommia vauvan kanssa

Czarina Onnea Onnea Onnea pikku prinssin johdosta :flower: ei sitten nähty, kun päästiin kotiin jo maanantaina noin kello 14 :D

Kisse ja Justiina vauva :heart:
 
Kiitos, Kisse, synnytyskertomuksestasi!!! Alan minäkin pikkuhiljaa uskoa, että siellä synnytysosastolla on ihan ok porukkaa... :) Olin itsekin tänään Taysissa, synnytysvalmennuksessa, ja pelkoani tuntuu huojentavan pienikin tutustuminen homman saloihin, varsinkin kun tapaa kyseisiä ihmisiä, joita siellä työskentelee.


Hyvä juttu, että maitoa on nyt sitten tänään mennyt alas! Olivatko kaikki kerrat pullosta? Onko söpöliinillä lempinimeä, jolla perhe häntä kutsuu?
 
Huomenta. Pakko on vaan tulla tuulettamaan, että elämäni ensimmäisen äitiysloman ensimmäinen päivä!!! On muuten aika magee fiilis, ihan kuin parempikin ihminen olisi, tai ainakin erikoisempi, kun on tällainen "juhlapäivä" :D Vähän sellainen olo, että on niin "leviällä" tunteet ja ylpeä itsestään, että hyvä kun ovenkarmeista sisälle mahtuu :kieh: Joku voi ajatella, että kyllä on nelikymppiseltä joku kehitysvaihe jäänyt aiemmin käymättä läpi, kun tuollaisesta asiasta noin leijailee ja tuntee itsensä jotenkin "erikoiseksi", koska on nyt äitiyslomalla, mutta aivan sama, jos olo on näin mahtava ja onnellinen, nautin siitä hyvällä omalla tunnolla täysin rinnoin (tai ainakin roikkuvin sellaisin :D )! Olen jopa niin onnellinen ja melko rauhallinenkin, ettei edes itketä, ja se on meikäläiseltä näin raskausaikana todella erikoista, sillä tämän maan ´vesistöjä on tullut ihan kiitettävästi täytettyä´ viimeisten kuukausien aikana, syystä jos toisestakin.


Äiti-66: Kiva oli kuulla sinusta ja Aleksi -pojasta!

Heräsin n. viiden maissa ja nyt tuntuu nukuttavan, joten menenpä uudestaan unille, ihan näin äitiysloman kunniaksi :kieh: Voi että on hienoa, ei voi muuta toistaa....
 
Iltapäiviä :wave:

Ei sitten tullut lumia tänne, vaikka koko eilisen päivän tiirailin hyvinkin vaativasti pilviin päin. Jonkinlainen ohut valkea huurre oli aamulla ruohikolla. Minipallo jopa saatiin siitä sormien välissä pyöritettyä pikkuneidille. Siinä sitten ihasteltiin pitkät ajat ihka oikeaa 'lumipalloa' :D

Neuvolassa pyörähdin taas aamulla. Kaikki melkoisen ennallaan. Juoda pitäisi kuulemma enemmän, olen vähän kuiva :/ Vauvan syke oli yhtä korkealla kuin ihan ekalla kuuntelukerralla. Liikkuikin sellaista kyytiä, että oltiin ihan ihmeissään. Pää tosin vain nököttää koko ajan tuossa kylkiluitten välissä. Lieköhän jo ihan juurtunut kiinni :eek: Siinä ovatkin sitten leikkauksessa ihmeissään kun takapuolesta kiskovat eikä pää tulekaan esiin :LOL:
Ensi viikolla taas neuvola ja sitten 4.12 synnytystapa-arvio. Siellä pitääkin sitten muistaa puhua siitä sterilisaatiosta. Nyt olen aika 50-50 tilanteessa otanko sen. Jospa sillä olisi edes hivenen menkkoja vähentävä vaikutus en edes miettis kahta kertaa. Mutta nyt 'hyöty' tuntuu aika pieneltä. Etenkin jos tulee sitten jotain ikäviä sivuvaikutuksia. Saas nähdä mitä teen.

Ihanaa 'Elämäsi ensimmäistä äitiyslomapäivää !!!' akkamänty :D

Tajusinpa juuri että minullakin alkoi eilen 'lomani'. Kummasti on hohde kadonnut kun jo viides menossa ;)
Ei vaineskaan. Jos olisin kodin ulkopuolella töissä, olisin varmaan rummuttanut asiaa ihan kunnolla =)


Minulla vähän samanlaisia kokemuksia ollut Kisse tuon vauvan nälän kanssa. Kovin kitsaasti viimeksikin antoivat lisämaitoa vaikka sanoin, ettei omani ollut vielä noussut. Tuntuu tuo pelko siitä ettei vauva pullon jälkeen huolisi rintaa olevan hieman liian jyrkkä. Ainakin minun imetyskokemukset ovat olleet oikein hyvät, vaikka pikkuinen olisikin parina ekana päivänä saanut ravintonsa pullosta.
Ihania ensipäiviä kotona teidän perheelle :heart:

:xmas: :xmas: :xmas:

Joulun rauhaa, rakkautta
sylin täyden saa,
kun itse jakaa ystävyyttä,
hyvin vaeltaa.

Arjen pikku tähtiä,
jos antaa pitkin vuotta,
ei joulutaivaan kirkkain tähti
loista silloin suotta.

:xmas: :xmas: :xmas:



Nevi ja Vilttitossu rv 35+1
 
Heipsis

Täällä on maa valkoisena :D
Pitkin iltapäivää on hissukseen hiutaleita putoillut ja lapset (kin) on ihan onnessaan.

Piristää vähän meidän sairasta pesuetta. Esikolla kuumetta ja korvatulehdus, kuopparilla "vaan" flunssa ilman kuumetta. Muhun ei ole mitkään pöpöt iskeny ihme ja kumma. Mutta lääkärireissun tein silti tänään. Su-ma yönä nukuin sohvalla, kun puolisko kuorsasi niin kovasti. Jotenkin siinä pyöriessäni onnistuin niksauttamaan niskani. Nyt kolmatta päivää niska jumissa, käsi puoliksi puuduksissa, eikä oikeen tottele kunnolla ja kipu sätii sormiin asti. Yöllä varsinkin ihan kamalaa. No lääkäri ei uskaltanu mitään tujumpia lääkkeitä tietenkään määrätä, samoja para-tabseja pitää vaan mussuttaa. Hieroa ei saa, saunoa ei saa... Mitään ei sais tehdä, eli lepoa määräs, mutta kukas noi penskat ruokkii ja hoitaa, kun mies on reissussa... Tiskivuori on hervoton, kun en oo tosiaan kolmeen päivään pystyny. Tänään on pakko vähän pienentää, kun huomenna tulee vieraita ja astiat on loppu.
Jotain positiivistä; Kun en oo oikeen pystyny kokkaan, niin on syöty eineksiä hyvällä omatunnolla. Lapset on mielissään, mutta on ne sitki tyytyväisiä, kun saavat taas "oikeeta ruokaa".

Vauva kuulumisia; Sisu on pikku pyöriäinen, välillä heittää kupperiskeikkaa. Maanantaina neuvolassa oli vaihteeksi sivuttain, tänään on taas jumputtanut enemmän alaspäin. Sf-mitta huitelee ihan ylärajoilla, mutta käyrän mukaisesti kuitenkin. Parin viikon päästä on lääkärineuvola. Sitä ennen pitäis mennä tarkistuttaan sappihapot ja samaan syssyyn terkka määräs pienen verenkuvan, mitä kaikkee sitten pitääkään sisällään...hempan nyt ainakin.

Iloisia jouluisia unia ja aatoksia koko porukalle
toivottelevat
Prilli ja Sisu 26
 
Täällä satoi tänään ihana pikkupakkasen purema kunnollinen ensilumi, ulkosalla tulee tunne kuin kulkisi jossakin satumaailmassa. Täksi viikoksi on luvattu joka päivälle pientä pakkasta, joten tämä lumi säilyy ainakin muutaman päivän ja se on kyllä todella ihanaa!

Mistä syystä sinulle, Nevi, tehdään synnytystapa-arvio? Voi olla, että olet siitä jo aiemmin kertonut, mutten nyt muista enkä jaksa selailla ketjua taaksepäin.
Olin nimittäin kuukausi sitten aivan ihmeissäni neuvolassa, kun kysyin, että mitenkäs jatkossa raskauttani seurataan, että käsikopelollako nuoret neuvolalääkärit nyt sitten arvioivat vauvan viimeisen asennon ja koon, johon terv.hoitaja vastasi, että jos raskaus etenee normaalisti, muuta tutkimusta ei neuvolan puolesta tehdä. Olin ensisynnyttäjänä ja synnytyspelkoisena aivan kauhuissani..... Onneksi pääsen pelkopolin kautta vielä synnytysosaston lääkärin tutkittavaksi ja ultrattavaksi, koska nuo neuvolalääkärit ovat niin nuoria ja noviiseja, että heidän kommenttinsa saa minut yleensä vain huolestumaan ja epäilemään, että lähestulkoon kaikki on ihan pielessä ja kaikki tuleekin menemään pieleen :) Hymynaama -merkki siksi, koska välillä tämä oma epänormaali pelkomaailmani jopa itseänikin huvittaa ja kyllästyttää sekä ärsyttää, koska omat ajatukset saavat aikaiseksi vain tympeämmän ja pelokkaamman olon, ja se turhauttaa toisinaan. Mutta neuvolassani enemmän luotan jopa terv.hoitajaani, hänellä olen käynyt koko raskausajan ja hän on selvästi kokenut äitiysneuvolahoitaja. Toissapäivänäkin, kun kävin neuvolalääkärillä pahoinvoinnin vuoksi (en mennyt maanantaina töihin, koska en saanut ruokaa viikonloppuna kauheasti syötyä ja sunnuntai-iltana olo oli sen verran heikko, että soitin pomolleni, että huomenna en lähde työmaalle urheilemaan voinnillani, työni on sen verran fyysistä ja kokonaisvaltaista, että sellaisella ololla ei olisi jaksanut painaa seitsemää tuntia töissä), erittäin nuoren näköinen mieslääkäri halusi tutkia vauvan tilanteen vatsan ulkopuolelta. Kun asetuin tutkimuspöydälle makuulleni ja siirsin puseroni mahan päältä pois, lääkäri huudahti oikein spontaanisti: "Onpas pieni vatsa!" Voi kiesus...... Jos en olisi ollut yksityisellä ultrauksessa ja saanut hyvän kokoarvioin vauvalle ja selityksen, että vauva on niin syvällä lähellä selkärankaa, siksi pieni vatsa (plus kun tuota painoa ei pahanolon vuoksi tule, kun ei voi kauheasti aina syödä), olisin taas huolestunut hiiteen, että nyt on kaikki hullusti vauvalla, kun vatsakin on noin pieni. Eikä tämä poitsu edes ollut täysin varma, missä vauvan peppu on jne. Eli sinänsä tämäkin nuori herra yritti parhaansa, mutta pelkokertoimeni on niin alhaalla, että pienikin väärä sana tai äänensävy saavat mielikuvitukseni laukkaamaan negatiivisesti.


Huh, taustalla minulla on tv auki ja nelosen Sairaala -ohjelma. Katkon jälkeen näytetään, kuinka eräs kaksossynnyttäjä panikoi.......... Voi hemmetti, ei minun tuollaista pitäisi katsoa, mutta nyt en uteliaisuudeltani enää kykene laittamaan tv:tä kiinni........ Eli muuta kuin tv:n ääreen....... Kävin raskauteni ensipäivinä tuon Sairaala-sarjan gastroenterologi Samin vastaanotolla puhumassa vatsahappolääkkeistäni, niitä kun ei suositella raskaanaoleville, oli oikein karismaattisen ja sympaattisen tuntuinen lekuri. Mutta nyt siis tv:n ääreen.....

 
AKKIS:Onnellista ekaa äippälomapäivää!! :flower:
Tuun kyll kertomaan miten reissu meni!!
Niin, mullahan on nyt nelijä synnytystä takana ja täs neljännes raskudes pääsin ekaa kertaa kokoarvioon.Missään synnytystapa-arviois en ole ikinä käynyt.Mulla on terkkari käsikopelolla kertonut koska vauva on ollut kääntynyt pää alaspäin.Ja painoarviota myös on arvailtu käsikopelolla.

PAINO:6080g(kuukausi sitten 5220g)
PITUUS:62,5 cm(59cm)

Nukahti automatkalla ja nostin vaunuihin pihalle nukkumaan.Vedin tunti sitte vaunut sisälle ja nyt kuulostaa siltä jotta alkaa heräilemään...

Äiti-66 ja Aleksi huomenna 3kk

Neuvolas käytiin ja Aleksi sai tokan rotarokotteen ja yhren piikin.Siitä ei ollut moksiskaan :)
 
Hei!
Käyn pikaisesti kertomassa teille iloisen uutisemme. Meille syntyi pieni prinsessa 2070 g ja 45 cm 18.11. klo 18.36 Kaikki meni oikein hyvin. Synnytys kesti n. 4 h ja ponnistus vain minuutin , tyttö syntyi yhdellä supistuksella.

Vauva on keskolassa pienen kokonsa takia. Lämmöt ja verensokeri olivat aluksi matalat. Siellä kasvaa ja vahvistuu. Käyn imettämässä häntä siellä, maitoa jo vähän tullut. Vauva imee hyvin ja on oikein terhakka pikkuneiti. Lämmöt ja sokeritkin tasaantuneet.

Neeanäiti ja Pikkuprinsessa Netta 1 pvä
:heart: :D
 
Neeanäiti: Ihania uutisia!!!! Onnittelut pikkuprinsessasta!!!! :hug: :flower: Mahtavaa, kun tulit kertomaan uutisia näin pikaisesti tännekin, sillä tottakai sitä on tullut miettineeksi, että mitenkähän siellä menee..... Voi että ihanaa! =) Nythän täällä koneen äärellä saa fiilistellä "yläilmoissa" joka aamu, syystä jos toisesta =)


Itseänikin jännittää, että mitenkähän tässä loppujen lopuksi käy, kun tuota mahaani niin moni sanoo ja päivittelee pieneksi. Tosin neuvolatäti saa sf-mittauksen menemään koko ajan alakäyrällä ja siksi eivät lähetä sen kummempiin tutkimuksiin. Ja koska olen käynyt yksityisellä ultrassa, tosin jo neljä viikkoa sitten, mutta kuitenkin, ja siellä kokenut gynekologi totesi kaiken näyttävän hyvältä, en enää itse osaa panikoida kauheasti mahani vuoksi. Ja nyt kun vielä pääsen tuonne sairaalaan synnytysosaston lääkärin tutkittavaksi eikä minulla ei ole ollut erikoisia supistuksia (joskus olen vain arvaillut supistuksiksi, mutta en ole ollut ihan varma, eivät siis ole olleet mitään isoja, koska en ole niitä kunnon supistuksiksi tunnistanut) ja viikkoja on nyt jo näinkin paljon kasassa, olen jotenkin rauhoittunut tilanteen suhteen ja yritän vain nyt kyetä nauttimaan olostani, kun en enää panikoi raskauttani koko ajan. Lähinnä tuolla neuvolassa on oltu todella huolissaan syömisestäni ja vähän vihjailtu siihenkin suuntaan, josko yrittäisin tarkoituksella syödä vähän, ettei painoa tulisi liikaa :( :eek: Tuollaiset väitteet surettavat kovasti ja suoraansanoen myös suututtavatkin ihan älyttömästi, koska olen tästä he#¤%tin pahasta olosta eri muodoissaan todella kärsinyt koko raskausajan ja olisin ollut valmis maksamaan isoja summia, että en voisi joka #¤¤%n päivä huonosti ja voisin syödä ihan kuten ennenkin, ettei tarvitsisi tehdä syömisestä ongelmaa. Jos yritän syödä päivän aikana tuhdimmin ja enemmän, se kostautuu viimeistään seuraavana päivänä niin, ettei sitäkään vähää voi syödä mitä vähäisinä päivinä, kun on vain niin paha olo ja ruoratorvessa velloo pala edestakaisin arpoen, meneekö ylös- vai alaspäin, välillä tulee hissillä ylös asti... Joten odottakaahan epäilijät (neuvolassa), kun tämä koitos on ohi, silloin räväytän teille sellaiset "loitsut", että saamari soikoon! Ei tällaisella ololla kukaan leiki, en ainakaan usko, tämä ei ole mitään kivaa, välillä jopa täyttä p-tä, mutta olen oppinut pärjäämään vaivani kanssa, koska tilanne on väliaikainen (koputan puuta, koska isot happo- ja refluksiongelmathan minulla on ollut ennen raskauttakin, mutta pysyivät lääkkeillä kurissa oikein mukavasti ) ja syy vaivoihin on näin ihana :heart: . Niinkuin olen monesti aiemminkin sanonut, monilla odottajilla on erilaisia vaivoja ja kipuja, minulla ei juuri muita vaivoja sitten ole ollutkaan, joten siinä mielessä en varmasti ole sen kummempi "kärsimyksen" suhteen kuin moni muukaan odottaja.

Mutta kuitenkin, tottakai vatsani pienuudesta ja vähäisestä painonnousustani johtuen jännitän, että vauva ei vain kärsisi mitenkään ja kehittyisi ja voisi hyvin, eihän siitä mihinkään pääse, ja siksi olen Neeanäidin tarinaa seuraillut erityisellä tarkkuudella, koska raskauksissamme on ollut joitakin samoja piirteitä. Pikku-Netalla siis kaikki hyvin, joten itseänikin huojentaa tuollainen tieto, ihan omakohtaisista syistä.

Nyt täytyy tehdä pari työjuttua, menen tänään pariksi tunniksi töihin, koska hommat jäivät hiukan kesken, koska en ollut ma:na ja ti:na töissä. Eihän minun pakko olisi töihin enää mennä, kyllä sijaiseni pystyisi kyseiset asiat hoitamaan, mutta toisaalta, olen ne itse aloittanut enkä halua sijaiselle omia "jämiäni" jättää, koska oloni ei tällä hetkellä ole niin huono. Sitäpaitsi työmaalle on aina mukava mennä, työkaverit ovat niin sydämellisiä, että heitä kyllä aina mielellään tapaa.


Mukavaa päivää kaikille!
 
Lumisia terveisiä Hämeestä :D

Nyt se tuli tännekin. Aamulla herättiin ihanaan lumisateesen. Heti aamiaisen jälkeen pitikin viedä pikkuneiti ulos ihmettelemään. Kovin oli innoissaan, samoin tuo meidän koiruli. Neiti heitti lapiolla lunta ilmaan ja karvaturri hyppeli innoissaan ottamassa kiinni.

Hienoa Neeanäiti että synnytyskokemuksesi oli noin positiivinen ja pikkuinen reipas ja jo imeekin :heart: Mitäs olivat isosisarukset mieltä pikkusiskonsa nähtyään? Huomaako hänestä jo piirteitä isommista lapsista? Kauniin nimen olette valinneet =)

Mukavaa kuulla sinustakin prilli :)
Osaanottoni sekä niskakivuista että kuorsaavasta miehestä ;)
Niska sentään paranee, mutta tuo kuorsaus...
...huoh, ehkäpä joskus :kieh:

akkamänty synnytystapa-arvio on automaattinen jos edellinen synnytys on ollut sektio. Minulla kun jo neljäs leikkaus tulossa, käyn tapa-arviossa sopimassa leikkauspäivän ja samalla tarkistavat että kaikki (esim edelliset haavat, vauvan asento jne) on kunnossa sektiota varten.
Voitko muuten syödä noita refluksiaan tarkoitettuja lääkkeitä jos tulet imettämään?


:xmas: :xmas: :xmas:

Joulukalenteri-idea niille joilla lapsia jo;
Kun meidän kolme isompaa muksua olivat noin 3-8v oli minulla parina joulukuuna tapana pitää jouluista purkkia keittiön pöydällä. Iltaisin kirjoittelin sinne pienen lorun tai runon, missä kerrottiin jostain jouluisesta puuhasta (piparien leivonta, joulukorttien teko, linnuille talipallojen vienti, kuusen haku jne) Aamuisin luettiin sitten yhdessä mikä oli sen päivän 'kalenteritehtävä'. Kovasti pitivät siitä. Jopa pientä joulusiivoustakin saatiin tehtyä iloisella mielellä :)

:xmas: :xmas: :xmas:



Nevi ja Vilttitossu rv 35+2
 

Yhteistyössä