35v+ odottajat, vol 3

Molskista kaikille ja tervetuloa uudet mukaan palstailemaan :wave: Olen tässä sitten vääntänyt meidän pojan 1v.3kk ensimmäisen vuoden vauva ajasta kirjan eli siitä tuli 48 sivuinen ja tilasin samalla omille vanhemmilleni oman kirjan....saa sitten alkaa poistamaan koneelta kuvia :D

Teen sitten tytölle oman kirjan vuoden jälkeen ja saavat muistoksi nämä kirjat ja vauvakirjat...olen ylpeä, kun olen saanut väännettyä kaikille meidän kolmelle lapselle omat vauvakirjat ja nyt meidän iltatähtemme vauvakirjaa teen parhaillaan....

Itsestäni ei ole, kun kaksi valokuvaa 4kk iässä ja 1v. kuva ( kuvaamossa otettu ) eli yhteensä varmaan 5 valokuvaa....nyt olen kuvannut omia lapsia ihan urakalla....

Meillä saa tyttö nimen 10.01.09 ja nimen valinta on vielä vaiheessa :D tyttö kastetaan paikallisessa seurakuntakodissa ja juhlaan tulevat läheiset, mutta minullahan on sisaruksia 9 kpl niin meitä on ihan mukava porukka kasassa....

Kiva nimi Czarina

Laita nevi tytön nimi, kun kerkiät niin muutkin kuulemme harvinaisen nimen....uteliasko.....


Kisse ja "Sipriina" vauva 1,5kk :heart:
 
tuu-tikin tiedot päivitetty.

Meidän tytön kolmas nimi on ainokainen koko suomessa, piti nääs käydä heti katsomassa siellä sivuilla tilanne, tytön koko nimi on Sara Nur Elayda. Etunimi on kansainvälinen ja seuraavat miehen antamia Nur tarkoittaa valoa ja miehen äiti on Nuriye, Elayda kai ei tarkoita mitään mutta kuulosti niin kauniilta =) , niin ja onhan se Sara heprealainen prinsessa :heart:
 
Czarinakiva nimi.toivottavasti parisuhde asiat lutviutuu positiiviseks.
Akkamänty:mitäs sulle kuuluu??
Työpäivästä tänään selvitty.Hieman väsyttää,kun nuo yöunet jäi pikkasen vähälle.Olotila onneksi on kohtalaisen hyvä kuvotus on poissa :D
Toivottavasti kaikilla on vuosi alkanut hyvissä olosuhteissa =)

äiti-kengu ja pikku-kengu 13+4
 
Heippa kaikki!
Vähemmän tähän pinoon olen kirjoitellut mutta olen 42 v. ja odotan viidettä syntyväksi 19.4.
Synnytystä olen jo paljon miettinyt.Edellisestä synnytyksestä on jo 11 vuotta.
Onko kellään kokemusta tuollaisesta pitemmästä synnytysten välistä, olenko taas kuten ensi kertalainen?Nuo neljä ensimmäistä syntyivät parin vuoden välein ja kuopus syntyi jo neljässä tunnissa ilman puudutusta.Joskus olen kuullut että seitsemässä vuodessa paikat palautuu entiselleen, liekö perää?Toisaalta kyllä tuo kuopuksen raskaus oli helpoin;paikat pysyi kiinni loppuun saakka eikä supistellut ennen aikojaan.Kakkosen aikaan taas viikolla 23 kohdunsuu sormelle auki ja saikussa koko loppuraskaus.Syntyi kuitenkin laskettuun aikaan.

mamma67 ja vauveli 24+4
 
Kiitos anjamarita
SpookyMama, voi miten paljon "samaa" meistä löytyykään
:hug:
Kyllä se minulla ainakin hormoonit heittävät taas puolelta toiselle, ihan hävettää, mutta kaippa tuo ukkeli on jo niin tottunut :D
Piti nuo lapset vielä listata eli p-91, p-93, p-95, t-98, p-03, t-05, t-06 sekä t-08

 
Mamma67, mulla pisin väli oli tasan 5 vuotta, mutta omalla äidilläni oli väliä lähes 12 vuotta minun sekä pikkuveljeni kanssa. Silti pikkuveljeni on syntymä on kestänyt vain kaksi tuntia... ja omia synnytyksiäni en edes ala kertoilemaan, ette kuitenkaan uskoisi. Vimpelin Tommi (aivan ihana lääkäri) antoi minulle nimityksen salamasynnyttäjä ;)
 
Tervehdys kaikille ja HYVÄÄ UUTTA VUOTTA !

Jouduin yks aamu jo melkein paniikkiin unenpöpperössä, kun muistin että olis vaan jotain parikymmentä päivää H-hetken nurkille. Siinä kun paremmin heräilin, tajusin että on sentään tuplaten! HUH HUH - vähän aikaa sydän pompsotti reippaammin.
Meillä on remontti vielä kesken. Seinien pohjatyöt on jo tehty ja kohta päästään tapetoimaan. Mutta tahtoo "pikku pintaremontti" laajentua; miehet päättivät samaan syssyyn laittaa lattian uusiksi. Ite oon kattellu tota keittiönkin seinää, että pitäiskö nyt sekin samalla laittaa, kun kerran pölytetään... Kaikki listat menee tietty vaihtoon... Sähkäri sais tulla siirtämään parit pistorasiat... Jne...
Johonkin täytyy vetää raja, ettei käy niinku esikoisen syntyessä. Silloisen asunnon remontti valmistui juuri ja juuri edellis yönä, ennen meidän kotiutumista sairaalasta.
:LOL: Moni mun paidoista on saanu kivoja koristekuvioita, kun en muista maalatessa ja touhutessa miten ulkoneva maha jo on. Mielestäni seison tarpeeksi kaukana seinästä, mutta kumpu kerää roiskeita. :LOL:
Vatsassa kaikki hyvin. Turvotusta tullu inhottavasti ja herkästi supistelee. Sokerit pysyy kurissa kunhan muistan välttää turhia hiilareita. Sen asian suhteen täytyy yrittää skarpata. Nytkin on talo täynnä karkkia ym Joulun jäämistöä. Mitään herkkuja en sais syödä, kun aamupalallakin yks ruisleipäpala on ookka, mutta toisesta jo pomppaa sokrut yli rajojen.
Kutinoitakin on taas ilmaantunu, toivottavasti johtuu vaan kuivasta huoneilmasta. Nyt kutisee vähän sieltä sun täältä, viimeks hepatoosista vain kämmenet ja jalkapohjat. Labra-aika on onneks jo varattuna puolentoista viikon päähän, niin tulee sekin tarkistettua.
Nyt täytyy painua pehkuihin. Mullon aamulla 8.15 fysio tohon käteen ja herätys jo 6.30. Pikkasen on unirytmit sekaisin. Ollaan koko porukka heräilty vasta kymmenen korvilla joka aamu. Saapas nähdä heräänkö edes kellon pirinään.

Tämmöstä omanapailua taas... :ashamed:

Prilli ja Sisu 32+2

ps. Nimistä oli teillä puhetta; Meidän pojusta tulee todennäköisesti Sisu ihan viralliselta nimeltäänkin. Sopii iso-siskojen nimiin ja on ollu pojalle vaihtoehtona jo esikon syntymästä asti.
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! :wave:

Tervetuloa uudet palstalijat! Nevi: kylläpäs suloinen tyttö sulla. ONNEA :flower:

Minulla vointi on hyvä paitsi närästys vaivaa joka päivä. Vauva liikkuu säännölliseti, mutta rauhallisesti. Minulla on sellainen tyttö-olo. :D
Rakenneultra on sitten 13.1 ja aijon kysyä kumpi siellä oikein on. Nyt tammikuussa minulla onkin joka viikko jotain; lääkäreitä, neuvola, sokerinrasitus koe, astma hoitajan kanssa tapaaminen, ultra jne. Hyvässä hoidossa ollaan :D

Mamma67: minullakin tulee 9v edellisestä synnytyksestä ja olen miettinyt ihan samaa. Edelliset 3 lasta tuli muutaman vuoden välein ja synnytykset menneet rutiinilla :D
Ja samalla kaavalla. Katotaan kuinka nyt käy.

Aurora ja toukka tasan 20
 
Noi synnytksen on niin hassun hauskoja että. Niinkuin mä tuolla aikaisemmin sanoinkin musta tuli tiistaina ekaa kertaa täti ja sisko synnytti "sälliä" toista vuorokautta. Mä olin jo niin malttamaton että ihan hävettää kyllähän mä tiiän että saattaa noi synnytkset joillakin mennä vähän pitkäksi.
Siskolle tuumasin sitten vaan että olekko nä vähän pöhkö olisit synnyttännyt nopeemmin niin ei olis sattunnut niin kauaa. Onneksi sisko ymmärsi huumoriani.
Mulla itselläni on kanssa noi synnytkset menneet todella helposti ja nopeesti että ei oikeen välillä tajuakkaan kun vaavi on kainalossa. Ja on semmoinen syöksysynnytys just just sairaalassa jota en kyllä kenellekkään suosittele.

Kattelin tossa pinoa ketä meitä on tonne elokuulle -09 tullut ja huomasin yllätyksekseni että aikas monella on isoperhe jo entuudestaan. Onko meillä miehet olleet pikku joulu tunnellimissa kentis :ashamed: ja samalla naisetkin.

Mulla mennyt tää unirytmi aivan sekaisin noiden koulukkaiden takia kun aamulla saa nukkua pitkään tulee kukuttua tällä myöhään tai aikaseen aamuun.

Noista nimistä sen verran että meillä on jo tiedossa ekat nimet oli sitten kunpi vaan Leo ja Aino.
Mutta asukin mä olen ristinnyt Ainoksi jo nyt oliskohan sitten näin ? No sen sitten tietää viimeistään kun synnytys on ohitse,

Mites muilla oletteko avistaneet/tienneet kumpaa odotatte ? Siis ilman että se olis teille ultrassa sanottu ?


Spookymama ja Aino 7+3
 
nevi, meillä pidettiin ihan pienet ristiäiset kotona.

Itse olisin halunnut pitää pojalle nimijuhlat ja kutsua enemmän porukkaa, mutta en jaksanut kuunnella lähisukulaisten urputusta kun mummu oli tavallaan maksunaisena ja hän vaatimalla vaati ristiäisiä, joten annoin sitten periksi vaikka "pykälien" mukaan kai minun pitäisi äitinä saada sanoa viimeinen sana ja olin kyllä ajatellut maksaa lapseni juhlat ihan itse... :whistle:

Ei jaksa taistella


Czarina & Ronny 1,5 kk
 
Zantra
Oikein hyvää vuotta 2009! Saatiinkin mukavan kirpeät talvikelit uuden vuoden alkajaisiksi.

Tervetuloa uusille palstailijoille!

Joulunpyhät ja uuden vuoden juhlinta sujuivat aika perinteisesti ja rauhallisesti. Minusta kuulosti ja näytti siltä, että ainakin meillä päin pauketta ja raketteja oli vähän vähemmän kuin muutamana edellisenä vuonna. Olisi minusta ihan tervettä kehitystä jatkossakin, kun tuo jytinä on ollut ihan tolkutonta. Onneksi meillä koira ei välitä paukuista, vaikka se jossain vaiheessa iltaa tuntuukin ihmettelevän ulkoa kuuluvaa meteliä.

Tänä aamuna oli neuvola, jossa kaikki ok. Verenpainekin on edelleen normaalilukemissa. Painoa arvelin joulusyömisten myötä tulleen enemmänkin, mutta lisäys oli pysynyt alle 500 g/viikko. Koko ajalta olen nyt kerännyt 5 kg.

Töissä pitäisi olla vielä melkein koko tammikuu ja nyt kyllä huomaa, että mieli alkaa jo kääntyä kotiin päin. Välillä saa oikein potkia itseään työnteon pariin.

Mukavia pakkaspäiviä kaikille!
Zantra 31+1
 
Meiltäkin täältä oikein hyvää uutta vuotta kaikille!

Vennu on tervehtynyt nuhastaan, ja kasvaa kovaa kyytiä, meni juuri 5 kg rikki. Pullosta saa kaiken ravintonsa, kun meikäläisen "meijerit" on yt-neuvottelujen tuloksena lopettaneet toimintansa :LOL:

Mutta kasvaa se poika korvikkeellakin. Olemme jopa kokeilleet muutaman viikon ajan myös velliä maitoon sekoitettuna, että elimistö siihen tottuisi, jos 3 kk iässä ryhtyisi antamaan illan aterian pelkkänä vellinä. Tavoitteena saada nukkumaan vähän pidempiä aikoja putkeen. Nyt menee 3-4 tuntia, kerran on erehtynyt nukkumaan 5 tuntia :whistle:

Poika on ryhtynyt viimeisen 3 viikon aikana puhumaan ja juttelemaan varsin kovasti. Varsinkin nyt viimeisen viikon aikana juttua tulee melkoisesti hereillä ollessa. Ja tuo hoitopöytä on ihan ihme paikka, vaikka olisi mikä itkukonsertti menossa (jota meillä sattuu varsin harvoin, poika itkee vuorokaudessa max. 30 minuuttia), saa kaiken unohtumaan hoitopöydällä. Hymy tulee oitis ja juttu alkaa lentämään samantien :)

Kertakaikkiaan siis varsin mahtava pakkaus, iltaisin tosin voisi toi nukkumaan meno olla vähän helpompaa, kun on niin paljon kaikkea uutta ja jännää ettei meinaa rauhoittua muuta kun syliin. Ja herää heti kun laittaa sänkyyn. Nyt yritämmekin saada sänkyyn suoraan nukkumaan, vaikka se on varsinaista meuhkaamista ja maidottelua tunnin verran :|

Mutta näin meillä, palaan taas joskus teidän pariin kertomaan kuulumisia :wave:

Sarppa ja Vennu (2 kk tänään)
 
Kiva kuulla, että muillakin rempataan taloa... Meillä talo jo aika loppusuoralla, mutta on siinä jo vuosia kulunutkin ja kohta saa aloittaa alusta :LOL:
Jotenkin sitä vaan ei saa kotona aikaiseksi paljoakaan, kun miehen kanssa työksemme remontoidaan toisten luukkuja :saint:
Mulle olisi kyllä jo nuo kahdeksan piisannut, mutta tämä ysi nyt oli tulosta kahden aikuisen ihmisen pienestä "huolimattomuudesta" ja tietysti tervetullut, jos kerran perheeseemme haluaa syntyä :heart:
Meillä on kaikki vaavit nukkuneet yönsä läpeen jo noin kuukauden ikäisestä lähtien ja muutenkaan kenelläkään lapsistani ei ole ollut allergioita eikä korvatulehduskierteitä yms. siten en oikeastaan osaa "pelätä" tulevaisuutta. Aloin jo miettimään ensi kesää, kun yhdelle keikalle (heinäkuussa) on jo liput valmiina ja kun synnytykseni pyritään käynnistämään heti kun rv 36 on täynnä niin :/
Niin tuo ylihuomenna vuoden täyttävä kuopuksemme synnytys kesti 13 minuuttia ja tulihan niitä supistuksiakin se kolme kipaletta :p

nevin tytär on syötävän suloinen :)

Älkääkä kukaan tunteko ahdistusta maidon tulon loppumisesta, itse en kutostani imettänyt ollenkaan, enkä kyllä kasiani, mun hinkit ovat ihan tyysti kuivuneet, mutta vastikkeillakin on tullut ihan loistavia yksilöitä =)

 
Iiiihana tyttönen Nevillä :heart:

Super-leijona, miksi sulla on suunniteltu käynnistys 36+0?

Meikäläiselle vois päivittää tuohon listaan lasten sukupuolet. Kaks vanhinta on siis poikia ja kaks nuorinta tyttöjä :attn: :attn:
 
Viimeiset oksennukset tuli synnytyksen jälkeen, siihen loppui se "satu" Kuulostaa toisarvoiselta, mutta sitähän "aika" monena päivänä toivoin :D


Kotiuduttiin juuri sairaalasta.

Kiitos, ihanaiset leidit!!! Kirjoitan nyt lyhyesti, joku muu päivä sitten tarkemmin. Eli pikkuneiti ponnahti maailmaan 30.12. klo 23.51. Lapsivesi meni 29.12. - 30.12. välisenä yönä klo 24-02, sitten sairaalaan, muutamaksi tunniksi kotiin lepäämään, koska kohdunsuu vielä hiukan epäkypsä. Puolilta päivin lääkkeellä aloitettiin kohdunsuun avaaminen ja se oli sitten juuri sitä helvettiä, jota pelkäsin. Illalla ysin maissa synnytyssaliin, siellä epiduraali, josta elämä taas palasi uomiinsa ja olo tuntui jopa hyvältä. Ponnistusvaihe oli 25 minuuttia.

Hyvää uutta vuotta kaikille!!! :hug: Kiitos tuestanne näinä kuukausina. Ainiin, täysin terve tyttö, pieni ja siro eli 48 cm ja paino 2720g, mutta TÄYSIN TERVE. Siitäs saitte, neuvolaimmeiset! Tosin hyvin nöyränä tässä mennään, olen NIIN KIITOLLINEN, että tyttö tuhisee tuolla juuri tuollaisena.


Tervetuloa uusille, luen viestejänne tarkemmin lähipäivinä! Ja Carinalle ja Neville: Ihania nimiä, vau!! Czarina, vastaan yv:hen joku päivä. Kiitos siitä :hug:


Virtuaalihalauksia kaikille lähettää ONNESTA SOIKEA akkis
 
Akkamännylle ja perheelle sylintäyteiset onnittelut :flower: :heart:
Tuosta raskauksien välisesta ajasta ollut puhetta:mulla kakkosen ja kolmosen väli on 7vuotta.Kaikista parhaiten mennyt odotus ja synnytys kolmosessa ollut.Nyt on tulossa 2,5 vuotta tulee nelosen ja vitosen ikäeroksi.Jos siis kaikki hyvin menee.
Nevi: suloinen nimi tytösellä ja söpö
Nyt juomaan kivennäisvettä.

äiti-kengu ja pikku-kengu 13+5
 
Zantra
Paljon onnea tyttösestä akkamänty!!

nevi: suloinen nimi ja suloinen tyttö! Czarinan pojalla oli myös kaunis nimi.

Ihanaa huomata, että palstalla on taas ollut eloa niin, ettei tiputa jatkuvasti tuonne kakkossivulle. Hyvää viikonloppua kaikille!
Zantra
 
Onnea Akkamänty! :flower:

Meidän isommat on kyllä kastettu aikoinaan ja lähisuvun painostuksesta ristiäiset oli perinteisen juhlavat ja aika isotkin. Mutta nytpä olemme ehtineet erota kirkosta, eikä tarkoituksena ole viettää edes nimiäisiä. Kylään saa toki tulla, kahvit keitetään ja pullaa saa lisukkeeksi. Ollaan varmaan kasvettu tarpeeks isoiksi, kun uskalletaan tehdä oman päämme mukaan. :D Aika tyynesti suku on asian ottanut (varmaan selän takana päivittelevät). No täytyy tunnustaa, että on muutama sellainen, jolle ei asia ole vielä valjennut. Sieltä suunnalta saattaa tulla vielä painokkaita kommentteja, mutta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eiköhän se papatus aikanaan lopu... tai ainakin harvene.

Tänään oli ihana ilma! Kunnon talvi. Lähikenttä jäädytettiin tänään.
Harmi, ettei ole paljonkaan sopivia vaatteita ( = housuja) , ei kauan tarkene pihalla nyt oleilla. Kunhan pakkanen pikkuisen laskee, saan lähteä kentän laidalle konttaamaan luisteluavustajan ominaisuudessa.

Aurinkoisia päiviä!
 
Akkamänty, suuren suuret onnittelut pienen tytön johdosta! :heart: :heart: Olen todella iloinen puolestanne.

nevi, kauniin tytön tähän maailmaan toitte. :flower:

Ihanaa kun tuli oikein kunnon talvi. Hanneksen kanssa uskaltauduimme pienelle pulkkalenkillekin toissapäivänä.


Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Säihke ja Hannes 4kk 3 vkoa
 

Yhteistyössä