35v+ odottajat, vol 3

Huomenta vaan!!!

Äiti-Kengu:Jep,voi kun se toisen puolesta synnyttäminen onnistuisi niin kyllä sen puolestasi voisin tehdä :) Mun äiti sanoi kun tuli lastenvahdiksi meidän lähdettäessä synnyttämään jotta "nyt likka pääsöö mielihommaansa!!" :LOL:

Akkis:Vilk,vilk vaan sinnekin! :wave: Hyvinhän sulla on enskertalaaseksi "homma hanskas"!! :) Mä oon aina joka ipanan syöttäny makuuhuonees.Eipä tuo ukko edes yleensä herää vaan monesti kysyy aamulla jotta oonko imettäny ollenkaan :whistle: Viime yönä imetin 2.30 ja tokan kerran 6.00 ja nyt tuolla poitsu vielä nukkuu.Itte herää noitten koululaisten takia 7.30.Vien ne autolla kouluun kun ukko vielä siihen aikaan hoitamas elukat.
Kolmonen jää tänne viideksi minuutiksi nukkuvan vauvan kera,koira seuranaan.Yleensä kattoo lastenohjelmia.
Itte tykkään kun saan kaikes rauhas juoda kaffeet ja sitte alkaa poitsu heräilemään.

Mähän aloitin maanantaina jumpas käynnin.Meinasin aloittaa jo lokakuulla mutta tissit oli niin painavat jotten olis voinu hyppiä saatikka mennä mahalleen makaamaan.
Vatsalihasliikkeitten kanssa pitää olla toooosiiiii varovainen.Kun on selällään ja koittaa tohon navan alapuolelle niin siinähän on sellainen ns.vako ja se pitäis olla palautunut kiinni niin sitt kuulemma vois kovempia vatsaliikkeitä tehdä.
Jalkalihaksis vähän eilen tuntui jumpas käynti mutta muuten olo vallan mainio! :)

Kävelylenkkiä vaunujen kera tai kävelysauvoilla oon tehny lähes tulkoon päivittäin.

7 kiloa on vielä lähtöpainoon,siinä se on pysyny viimeiset 3,5 kuukautta.Neuvolas sanottiinkin jottei täysimettäminen kaikilla kiloja vie.
Painan kyllä 62 nyt että aivan normaali on BMI.Mutta kyllä ittestä tuntuu jotta ylimääräistä on muutama kilo.Kolmosen jälkeen meni vuosi synnytyksestä niin olin entisis mitois jotten kyllä laihduttamaan ala ja sehän kielletäänkin jos aikoo imettää.

Kevät viikolle ollaan katteltu mökkiä Rukalta.Kahdella autollakin pitääs mennä kun ei yhteen sovita.Suoraan sanottuna ei kyllä huvittais oikeestaan lähtiä.Ukolla ja esikolla suurin "kuume".

Taidan laittaa pyykkikoneen hurraamaan...

Äiti-66 & Aleksi
 
Niin joo,unohtui kirjoittaa jotta mä oon kyllä mennyt samana päivänä saunaan kun oon sairaalasta tullut ;) Muuteskin oon kova saunomaan niin jotenkin on jo kaivannu saunaan pääsyä.En kyllä muistais jotta oisin huomannut jälkivuodos muutoksia.

Äiti-66
 
Äiti-66: =) no hyvä,että jos olis mahdollista suostuisit :D Hienosti teillä yöt menee.
Joku häikkä alapäässä on valkovuoto ei ihan normia ole.Kuiva oon kuin saharan autiomaa.Huomenna onneksi neuvola käynti.Nyt en muista saiko hiivavoiteita käyttää,jos epäilee tulehdusta,siis omin päin.Joku epätasapaino siellä on :/
Nyt jatkaan aamutoimia,jos tänään sais nuo pienemmät leikkiseuraa ja ite puhkaveria.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille =)
äiti-kengu ja pikku-kengu 15+3
 
Harmaata keskiviikkoa :wave:

Sään puolesta siis harmaata, ei mielialan ;)

Täällä teillä ollut keskusteluja synnytyksistä, kivunlievityksistä jne. Siihen ei ole minusta osllistujaa, kun viimeksi olen alakautta synnyttänyt liki 20v sitten. Siitä ei ole paljoa muuta kuin negatiivistä muistoa :(

Tyttö on jo reilut neljän viikon ikäinen ja olo leikkauksen jälkeen on jo suht. normaali. Kunto on kyllä tosi heikko, mutta se ei niinkään johdu sektiosta vaan siitä että olin jo valmiiksi huonossa kunnossa ennen raskautta.
Haava on parantunut hyvin ja mustelmatkin alavatsalta lähes kadonneet. Tunto on navan alapuolelta yhä kateissa, mutta eiköhän se sieltä ala palautumaan. Haavaanhan tunto ei tosin enää koskaan palaudu.
Jälkivuoto alkaa olla ohi, vielä tosin pitää olla kevyt side varulla. Tämä on ihan luksusta minulle, kun aikasemmin on vuoto kestänyt noin 7-8vko ja todella runsaana. Ehkäpä se leikkaava lääkäri tosiaan kuunteli pyyntöäni ja suoritti kohdussa suursiivouksen :D

Pikkuinen on suloinen ja ihana :heart: Vauvantuoksusta en meinaa saada tarpeekseni =)
Yöt ovat menneet vieläkin hienosti. Illalla yhdentoista aikoihin imetän viimeisen kerran, kapaloin pikkuisen ja menemme vierekkäin nukkumaan. Yöllä herää noin 3-5 aikoihin imemään, vaihdan samalla vaipan, imetän vähän lisää ja jatkamme unia. Seuraavan kerran syö aamulla 7-8 aikoihin. Joinain aamuina jää silloin seurailemaan muitten aamutouhuja, joinain aamuina taas unet jatkuvat vielä pari tuntia.
Päivän aikana syö noin 3 tunnin välein. Yhden tai kaksi syöttöväliä valvoo, muut nukkuu. Iltaisin on vähän levottomampi. Ei onneksi mitään koliikkia tai edes kivuliaita vätsanväänteitä, enemmän sellaista imemisentarvetta. Silloin voi olla rinnalla 3-4 tunnin aikana jopa 4-5 kertaa. Olen jo vähän miettinyt olisiko iltaisin tutista sittenkin hyötyä. Pikkuinen ei selvästikään tarvitse niin paljoa maitoa, vaan enemmänkin imemistä. Iltaisin hän pulauttelee ja oksenteleekin aika paljon :/
Toisaalta en haluaisi rikkoa tätä 'kysynnän ja tarjonnan lakia', mikä liittyy imettämiseen.

Jaahas...minua kutsutaan :D Lisää toisen kerran.


Nevi ja Pikkuinen reilut 4vko;a
 
Täällä oli tiheänimemisen kausi vuodenvaihteen molemmin puolin, mutta nyt on mennyt viikon verran loistavasti :D

Illalla kylvetin Pepin ja söi tisumaitoa sen jälkeen ja nukahti 20.30----->0.50 söi noin 15 minuuttia------>heräsi 8.50......tissit tietenkin on täynnä maitoa ja kovasti pakottaa, mutta hyvä, että nukkuu :D

Mulla oli edellinen imetyskerta niin edellisen kanssa, että vauva oli heti synnytyksen jälkeen 4 vrk:tta osastolla hoidossa matalien verensokereiden ja naristelun/hengitysvaikeuksien takia niin tottui siellä pulloon ja täysimetin pumppaamalla joka vuorokausi 1,5 litraa äidinmaitoa rintapumpulla ja juotin sitä pullosta =)

Tulin sitten raskaaksi niin, että maidontulo loppui, kun seinään, kun poika oli 7 kk ja sen jälkeen joi Nan korviketta sinne noin 11,5kk ikään asti ja sen jälkeen vaihdettiin 1.maitoon.....

Nyt imetän niin kauan, kun Luoja suo :saint: ja taas tarvitsee mennä imettämään, kun vaativasti tuolla huudellaan :heart:

Kisse ja Peppi tasan 2kk :heart:
 
Heipsan! Onpas täällä ollut vaikka mitä juttua ja ihana kuulla miten vauvelit kasvavat! Tänne päikkäreiden jälkeen tulin vilkaisemaan, kun ultrakäynnin jälkeen vähän väsyttää ja pääkin kipiä. |O Olenkin rautakuurilla ollut pian viikon, kun laski hemoglobiinikin lähelle 100, jotta eipäs ihme jatkuva vävymysvoipumus. :/

Terkkuja kuitenkin ultrasta!! Vaavi jo 4200g ja lapsivesipunktion ottivat, joten pian selviää milloin ja miten synnytämme! Insuliineja nostettu tasaisesti ja syömistä tarkkaillut, yrittänyt liikkuakin, mutta vaavi vaan kasvaa ja voipi hyvin! =) Lähelle 5kg vauva siis tulossa... jollei ylikin... :heart:

Vauvaa varten jo kaikki valmiina, jotain pientä täydennystä ja mamma lähtee liiviostoksille, että jännitys tiivistyy odottaessa. =) Tuleva isosiskokin nukkuu nyt ISON TYTÖN huoneessa :'( :D :heart: äitin ja isin prinsessa isoksi kasvaa. :heart:

Vauvan sukupuolta emme vieläkään kysyneet... mutta pientä arvelua ilmassa on... ;)

Äiti-Kengu hiivaan voipi raskausaikana käyttää sitä Canestenin emätinvoidetta, mutta ei saa käyttää sitä asetinta. :wave:

Täällä jälleen pikaisesti... :ashamed: kaikille hyviä vointeja!! :wave:

mantana ja Pikkuinen "Toivo" rv.36+5 :heart:
 
mantana:kiitos tiedosta.tota saako udella kummalla tavalla synnytät?Toivottavasti loppu odotus sujuu hyvin.
Soittelin puhlinajalla ja sieltä vastas vanha terkka joka siis oli nelosen odotuksessa.Suositteli aluksi gynolaktaa ja jos ei poireet lopu,niin sitten katotaan uudestaan.Huomenna sit omalle terkalle käynti.
voi kun sais jo oman käärönsä.Haikeus tulee,kun lukee teitin juuri saaneiden tekstejä taikka loppusuoralla olevien.Mulla on vielä piitkä matka jännitettävää.
 
moi!
Nyt on ronsukuvioitu pinnasuoja ostettu ja kohta vois alkaa petaamaan vauvelille sänkyä :heart: !! Luin itkuhälytinkeskustelua tuolta mitäsnyt -osastolta, mutta taidanpa ehkä odottaa livetilannetta ja ostaa sitten ehkä. Hintahaitari ihana 25e-149e... Jotkut käyttää radiopuhelinta, mutta siinä pitää vissiin olla itkutoiminto mukana, eihän se vauva osaa ite painaa sitä nappia =).

Onko tämä ollut teille turhake vai hyödyllinen kapistus? Meillä on lasitettu parveke ja ajattelin lähinnä, että pystyisin itse ottamaan tirsat rauhassa, jos vauva nukkuu partsilla, ettei mene jokahetkiseksi vahtaamiseksi.

Voi miten tässä vanha kyynikko herääkin kaikkeen ihanaan nalle- tmshömpötykseen, haluan ehdottomasti mm. jonkun söpön pehmoeläinsoittorasian, josta tulee unilaulu ja kaikkee muuta suloista... Melkein ostin suloisen sinisen pikkuisen fleecepuvun, kun se oli niin pehmee ja ihana, mutta maltoin mieleni, ei ollut edes alessa. Jaa missäs niitä kirpputoreja nyt olikaan...

Mantana, sullahan on komia "pikkuinen" jo odottamassa! Mulla ei ole mitään hajua koosta, kun nuo neuvolantädit on niin viitteellisiä...

Lilli 38+2 :eek:
 
Äiti-Kengu Synnytystapani valinta ratkeaa tällä viikolla eli vauvan keuhkojen kypsyys olisi tärkeätä, niin ehkä sitten käynnistävät. Muuten menee varmasti sektion puolelle, kun kasvaa liiankin mukavasti! :) Meillä tytteli syntyessään 5275g ja sektiolla syntyi rv 38+2 :heart:
Kiva tietysti olisi synnyttää alateitse, mutta ei ihan 5kg kokoista.
:ashamed: Pääasia, että turvallinen synnytys! =)

Lilli70 Niinpä. ;) :wave:
 
Lilli70, meillä on itkuhälytin ja todellakin hyödyllinen kapistus se on. Meillä neiti nukkuu päiväunet terassilla ja ilman hälytintä olisin ihan paniikissa ja tarkistaisin varmaan viiden minuutin välein että tytöllä on kaikki hyvin :LOL: Ja aamulla jos herään aikaisemmin kuin tyttö (mitä kyllä tapahtuu tosi harvoin :D ), niin voin jättää hänet yläkertaan nukkumaan ja itse tulla alas syömään aamupalaa.

Nytkin neiti on päikkäreillä tuossa terassilla, käytiin sitä ennen pitkällä vaunulenkillä. Toivottavasti vaan nukkuu vielä ainakin tunnin, niin ehdin vähän siivoilla täällä :)

Meillä alkaa unirytmi löytymään viimeinkin :) Viime aikoina neiti on herännyt kaksi kertaa yöllä syömään ja jopa nukahtanut heti syötön jälkeen uudelleen :) Tosin viime yönä ei uni meinannut tulla, kun masua kipristi niin kovasti :( Pikkuinen yritti ilmiselvästi vääntää kakkaa, mutta tuloksetta. Toivotaan ettei tuo ummetus on pidempiaikaista, noita masuvaivoja on muutenkin ihan riitävästi.
 
Zantra
Heissan, täällä tulee juttua nykyisin niin hyvällä tahdilla, etten meinaa millään muistaa mitä olin ajatellut kommentoida. On jotenkin tasapainoista kun keskusteluun osallistuu niin eri tilanteissa olevia ihan alkuraskaudesta vauvantuoksuista arkea jo pyörittäviin.

Lilli 70, meillä itkuhälytin koettiin ihan hyödylliseksi esikoisen kanssa. Me käytimme radiopuhelimia kun löytyi edullisesti somat pienet puhelimet joissa on ääniaktivointitoiminto (ettei se vauva siis joudu painelemaan nappuloita palvelua saadakseen). Radiopuhelimen hyötynä oli laaja kuuluvuusalue (noin 6 km jos ei ole hirveitä korkeuseroja). Niitä tuli sitten miehen kanssa sienimetsälläkin hyödynnettyä. Kesämökkipaikkakunnalla oli välillä jollain ilmeisesti sama taajuus käytössä kuin meillä (ohikulkevat rekat tms). Kävi sitten joskus niinkin, että poika parahti hereille kun radiopuhelin alkoi vieressä möykkämään jonkun vieraan ihmisen äänellä.

Zantra 33+0
 
Tervehdys pitkästä aikaa!
Tännehän on juttua pukannut oikein urakalla. :)

Olin tällä viikolla kaks kertaa äitipolilla käymässä. Ekalla käynnillä huomattiin että maha-matkustaja on perätilassa ja onneksi kello oli jo niin paljon ettei sitä ruvettu kääntämään.
Sain sitten käännökseen ajan tälle aamuksi ja siellähän se matkustaja nätisti pää alas päin oli. :LOL:
Ei tarvinnut mitään tehdä. Tosin tämä matkustaja on ihan kamala möyrimään, maha nousee ja laskee. Nytkin on hirveä meno tuolla mahassa. Eli saa kattoo mitenkä päin se siellä loppupeleissä on. :eek:
Paino-arvioksi (syntymäpaino) se lekuri heitti et 3.7kg, nyt olis n.3.3kg
Saa nyt nähdä....Eipä noi arviot oo kertaakaan osunut kohdalleen täällä mun kavereille.

Meillä rupee olemaan kaikki vauvan tarvikkeet paikoillaan, hoitoalusta vessaan puuttuu vielä ja sen kyllä kerkee sitten joskus hankkia....

Tervetuloa taas kaikille uusille!

Kuinka muuten akkis teidän koira on suhtautunut vauvaan?

Nyt taidan ottaa pienet torkut kun joutui niin aikaisin tänään heräämään :p

Bonbon 37+0 (vähiin käy :eek: )
 
Heipsan! Bonbon mennään näköjään ihan samalla viikko + päivä lukemalla! :D :wave:

"Toivon" keuhkot eivät ihan vielä valmiit, joten huomenna sydänkäyrään ja ens viikolla uusi lapsivesipunktionäyte! Vielä en saanut lääkäriltä suoraa vastausta synnytystavasta.. pituuttani kyseli eli voisi olla mahdollisuus alatiesynnytykseen sen puoleen. Käynnistyspäivä ei siis vieläkään varmistunut. :/ Odotellaan siis ihan rauhas! Imetysliivit on hankittu, vaipat, talkit, tutit ym. tarpeellinen! =)

Mukavaa vkl kaikille! :wave: mantana ja pikkuinen "Toivo" rv.37+0 :heart:
 
Onnittelut Janttu672 pikkusesta ja samaan hengenvetoon pahoittelut Neeanäidille ja Auroralle.

Meikäläinen on pitänyt tässä taas hiukan matalaa profiilia, mutta ajattelin käydä nyt raportoimassa että hengissä ollaan... vaikkei kukaan ole perääni kysellytkään :LOL:

Syykin tähän hiljaiseloon on ollut; minusta tuli lopullisesti YH ja nyt yritän keskittyä vain tämän vauva-arjen pyörittämiseen. Aika rankkaa tämä kieltämättä on kun on 40-vuotias ensikertalainen äiti ja yksin pojan ja koiran kanssa, mutta onneksi minulla on tukiverkostoa.

Lähinnä välillä on rankkaa siis tuo äitiys, kun ei aina tiedä mitä pitäisi täsmälleen tehdä kun vauvalle tulee nuhaa yms tai hän itkeskelee sydäntäsärkevästi puoli yötä ja itsellä alkaa univelkaa kertyä kohtuuttomasti eikä kukaan päästä minua nukkumaan - ihan arkista rankkuutta siis. Lapseni on niin hymyileväinen ja iloinen tapaus normaalisti, että tietää että hänellä on jokin oikea hätä kun itkua tai kitinää alkaa kuulua ja siinä kohtaa joutuu kyselemään neuvoja.

Rehellisyyden nimissä on sanottava että tämä yksinäisenä äitinä olo on kuitenkin IHANAA verrattuna huonoo parisuhteeseen, enkä kaipaa kiukuttelevaa miestä YHTÄÄN passattavakseni, joten melkein uskaltaisin suositella tätä olotilaa muillekin :LOL:

Uskomatonta miten aika kuluu... minun pieni Ronny Alexander täyttää tänään 2 kuukautta! Hassua... jotenkin tuntuu että hän on ollut olemassa "aina" :heart: Tämmöinen hymyilevä pullaposki hänestä on jo tullut; painoa oli tuossa pari viikkoa sitten jo 4250 g ja pituutta 53 cm - alkaa olla jo melkoinen paketti



Jaksuja kaikille - voikaa hyvin!
 
Czarina: Onpas suloinen poika =) siinä olet kyllä oikeassa,että kyllä sitä mielummin on yksin kuin huonossa parisuhteessa.Jaksuja sulle.

Torstain neuvolassa sydän äänet 140 liikkeet + .
terkka ei sit vaihtanut tuota la aikaa menee kiekon mukaan.5 viikon päästä todennäköisesti rakenne ultra.
ekat potkut tuntuivat toissa päivänä :heart:
Kolmonen sairastellut oksennellut ja vesiripulilla.tänään onneksi vointi jo parempi.
Pakkasta on -20 joten emme menekkään kauppaan.autoo ei edelleenkään ole käytössä.Oli pahemmin rikki.
Muutoinkin alkaa noita murheita olla liiaksi :(
Mukavaa lauantaita kaikille =)
äiti kengu ja pikku kengu 15+6 (15+2)
 
Czarina Jaksamista sinulle. Hyvä, että tukiverkostoa löytyy ja selkeä tilanne on aina parempi, kuin löyhässä hirressä keikkuminen. Ihana hykertelevä hymy Ronnylla!

Täällä on vielä hiljaista, vaikka vauvauutisten myötä alan itsekin vähitellen lämmetä ajatukselle, että ihan kohta se kaljupää onkin mahan ulkopuolella
:heart: Ei oo kyllä mikään kiire vielä, toistaiseksi on vielä ihan kivaa olla isomahainen!

Lilli
 
Taas vierähti tovi, ennenkuin tänne taas raapustan....

Lilli70 kovasti tsemppiä! Eipä ole enää pitkää aikaa sinulla.... Vaikutat tosin hyvin tyyneltä vielä, mikä tietenkin on sinulle mukavaa, koska muistan niin hyvin oman loppuraskausajan, kun alapää vaivasi, jonka lisäksi malttini meinasi brakata pahanolon heivaamisen suhteen tyystin, ja olihan sitten myös se yövalvominenkin oma lukunsa, joka kypsytti henkisesti mieltä.


Bonbon: Mikä tuuri tuon kääntymisen suhteen, hieno juttu! Kunpa vauva nyt malttaisi olla tekemättä enää isompia voltteja....

Meidän koira oli vauvan kotiintulon jälkeen kaksi ensimmäistä päivää ihan sekaisin, mutta erityisesti se näkyi lähinnä siinä, että halusi seurata minua joka paikkaan. Toki halusi myös nuuhkia vauvaa ja kun sen annoin muutaman kerran tehdä, on hyvin uskonut, jos olen käskenyt sen pysyä loitolla tai suurimmaksi osaksi ei huomioi tyttöä enää mitenkään. Yöaikaan koiruudella on hauskoja ilmeitä, kun se ihmettelee tytön itkua, mutta pääsääntöisesti jatkaa kylmän rauhallisesti omia uniaan. Eli helpolla meni tämä koiran sopeutuminen.


Mantanalle myös tsemppiä epävarmassa olotilassa... Puhuit tuosta 5 kg vauvasta. Työkaverini on pukannut alakautta vähän yli viisi kiloisen lapsen eikä kokenut sen olleen kamalaa.... No, onhan tapahtumasta kulunut jo 16 vuotta, joten josko aika olisi kullannut muistoja vähän :/

Nyt jatkan ristiäiskutsujen tekemistä kunnes tyttö taas kohta herää... Nukkuu nimittäin hirvittävän lyhyitä pätkiä näin päiväsaikaan, maksimissaan puoli tuntia, eikä öisinkään kauheasti aina rauhoitu. Varaan huomenna lastenlekuriajan, koska tyttö kakkaa ihan hirveitä määriä, että onko vielä normaalin rajoissa vai voiko olla korvikkeelle allerginen. Hänellä on maha useimmiten niin tyhjä, ettei kykene nukkumaan pitkiä pätkiä ja jos yritän syöttää enemmän korviketta, pulauttaa ja kakkaa ne hyvin äkkiä pois.

Palailemisiin!

Äiti-Kengu: Onnittelut ensimmäisistä potkuista! Ne ovat niin ihania :heart:
 
akkamänty: toivottavasti tytöllä on kaikki kunnossa masussa.Toivottavaasti pääsette pian lääkäriin.Jaksuja sulle sinne :hug:

Nuorimmainen ripuloittee katotaan säästyykö nuo koululaiset taudilta.

kaikille odottajille mukavaa odotusta ja vauvan saaneille jaksuja ja ihania hetkiä.
 
Czarina jaksuja sulle! :hug:
Kävin keskiviikkona Pepin kanssa 2kk neuvolassa ja täällä oli tullut painoa niin paljon, että tämä Mamma meinasi pyllähtää terkkarin tuolille :D eli 1kk neuvolassa mitat olivat 4690g ja pituus 55cm ja 2kk neuvolassa paino oli 6300g ja pituus 59.7cm eli kovasti on kasvanut ja viihtyy kyllä kiitettävästi tissillä niin, kun painosta huomaa :heart:

Taas tuli hälytys alakerrasta eli taas tarvii mennä syöttämään tissiä....meillä nukutaan ihan ok, mutta illalla valvoo putkeen 6-7 tuntia ja nukahtaa välillä 1.30-03 ja nukkuu putkeen 6-8 tuntia, mutta voisi mennä vähän aikaisemmin nukkumaan esim. viimeistään vaikka 0.30, mutta näin meillä mennään tällä hetkellä ja toivottavasti muuttaa jossain vaiheessa rytmiä, kun tässä on kuitenkin kolme muuta lasta niin sängyn pohjille ei voi jäädä vaikka kuinka väsyttäisi aamulla!

Kisse ja Peppi

 
Huomenia Hämeestä :wave:

Jalkeilla olen kyllä jo ollut muutaman tunnin, mutta nyt vasta ehdin istahtaa kirjoittelemaan.

Sää vaikuttaa täällä aika lupaavalta. Satelee kauniisti pientä lumihiutaletta ja pakkasta on vain muutama aste. Vähän kun nuo hiutaleet kasvattais kokoa, saatais kunnon hiihto- ja lautailulumet.
Mies on kyllä päässyt jo kivasti pilkille, saalistakin tullut =) , mutta tyttö 13v ei ole vielä mäkeen päässyt.

Meidän pikkuisella kukkii jo naaman lisäksi niska ja ylärintakehäkin. Onneksi ei vaikuta näppylät vaivaavan, mutta on kyllä hurjan näköinen :/
Vaan niin oli aikoinaan neiti 2,5v:kin. Ja ihan kaunis ja sileä iho sieltä sitten paljastui :D

Hymyjä satelee jo ihan päivittäin ja monta :heart:
Niiden voimalla jaksaa iltojen kitinät mainiosti. Samoin hyvien yöunien avulla.
Ajatella että vauveli on jo reilun kuukauden ikäinen :eek:
Niin hurjan nopeasti menee aika. Varmaan toinen jo kohtaa juoksee tuolla ulkona kavereitten kanssa ja minä vain ihmettelen kuinkas näin kävikään ;)

Itkuhälyttimestä oli puhetta. Minulla ei sellaista ollut kolmen vanhimman kanssa. Ei ollut tarvetta kun kerrostalossa asuttiin. Tänne omakotitaloon hommattiin edellisen vauvan kanssa ja oli kyllä paras ostos ikinä. En kyllä tulisi toimeen enää ilman. Olen kai sen verran hermoilijaa, ainakin vauvojen suhteen ;) , että arvostan hälyttimen tuomaa kontrollin tunnetta.



Onnittelut Piiloblondi :heart:

Ja kiitokset anjamaritalle tiedosta.

Sinullapas bonbon on liikkuvainen pikkuinen kyydissä :D

Onnea mantana näytteenottoon, toivottavasti saat pian tiedon ajankohdasta.

Ihana hymypoika sinulla Czarina :heart:
Voimia sinulle uuteen elämäntilanteeseen :hug:

Toivottavasti teillä, Äiti-Kengu, ollaan jo parannuttu ja autonkin vika selviää helposti ja edullisesti =)

Hienoa akkamänty kun teillä on mennyt hyvin koiran suhteen :)
Meilläkin koiruli otti tilanteen jo vanhalla tottumuksella; lähestyy vauvaa jos saa luvan, muuten pysyy kauempana. Onkin hyvä opettaa koiralle, että pientä ihmistä saa lähestyä vain luvan kanssa. Sitten on helpompaa kun pikkuinen alkaa olla enemmän lattialla ja liikkuu jo paikasta toiseen.


Nyt kuuluu kutsu tuolta kehdosta. On jo jonkin aikaa äännellyt siellä, mutta nyt on jo desibelit sellaiset, että on paras totella kutsua :D



Nevi ja pikkuinen 1kk+3pv
 
Miellä on kanssa itkuhälytin ja se on maailman paras keksintö. Hankittiin se vasta joulun maissa, ennen sitä oli aina terassin ovi raollaan, että kuulee jos tyttö herää mutta tuli sisälle tosi kylmä kun tyttö saattoi/ saattaa nukkua jopa 5 tuntia päivällä yhteen soittoon. Nyt on hyvä kun voi tehdä hommiaan ja heti kuulee jos vähänkin heiluu vaunuissa.

Niin ja kuka on hankkimassa itkuhälytintä kannattaa ostaa ladattava malli (tai ladattavat patterit), muuten menee kokoajan pattereita. Meillä oli alussa sellainen patteri malli mutta hermostuin siihen kun jokapäivä sai olla vaihtamassa patterit.

Nyt loppiaisena sitten muutettiin omaan kotiin ja kerrostaloon, tuolla tyttö nukkuu parvekkeella itkuhälyttinem kera =)

Jep jep... pitäis alkaa siivoilemaan ja ruokaa laittamaan, vieraita on tänään tulossa käymään täällä uudessa kodissa ekaa kertaa.

anjamarita ja Sara sunnuntaina 6kk
 
Heipsan kaikille =)
Nevi:no eipä halpaa ollut,mutta takuuseen menee(kuluttajariitalautakunnan kautta)Mulla on auto vihdoinkin käytössä :D .Nuorimmaisella oli vaan päivän kestävä tauti.Kolmonen hieman vielä löysällä,mutta syö ja juo sekä leikkii aivan hyvin.
Aika menee nopiaan,jos teilläkin ollaan jo 1kk =)

anjamarita:miltäs omassa kodissa on tuntunut asustella?Onnittelut 6kk Saralle :flower:

Tänään tuli postista rakenneultraan aika,joka on 20.2.Polimaksukin näköjään noussut.
Huomenna onkin onneksi vapaata.Väsymystä vielä ilmassa.
Esikoiseni täyttää tänään 13v.Enpä enää käy 25v tyttösestä :D
Tänään tein ensimmäisen hankinnan tulevalle ja huutiksesta ostamani vaippakuoret kokoa nb tulivat.

äiti-kengu ja pikku kengu rv 16+2(15+5)
 
Zantra
Onnea uuteen kotiin anjamarita!

Onpa hauskaa kun tänne pääkaupunkiseudullekin ryöpsähti taas lunta. Täytyy yrittää nauttia siitä niin kauan kuin sitä riittää (siis ainakin tänään).

Meillä oli pojalla loppiaisen molemmin puolin lääkärin diagnoosin mukaan parvorokko ja kävin itsekin varmuuden vuoksi vasta-ainetestissä. Testi osoitti, että olen sen joskus sairastanut, joten ei siitä sen enempää. Meni lapsellakin hyvin oireettomasti (pelkät iho-oireet ilman kutinoita tms).

Perjantaina oli taas neuvola ja hemppa oli tippunut sataan :eek: ! Nyt ei auta kuin vetää tiukka kuuri rautaa, josko sitä saisi vielä hilattua ylöspäin ennen h-hetkeä. Lisäksi kävimme tuolla Haikaranpesässä hoitamassa sen synnytyskeskustelun. Siitä jäi muuten ihan hyvä mieli, sain selvyyttä joihinkin edellisestä synnytyksestä mietityttämään jääneisiin asioihin. Vielä viisi kokonaista työpäivää ja sitten... loma :D

Hyviä vointeja kaikille!
Zantra 33+6
 

Yhteistyössä