<3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

Annukalle paljon onnea pikkuisesta ja koko perheelle voimia! Toivotaan että pieni nyt kasvaa ja vahvistuu :heart:

luckygirl Aika outoa käytöstä, en kyllä muuta osaa sanoa :O Jos hän hakkasi mahaasi niin oliko muuten siis oudon oloinen käytökseltään vai siis niinku mitä? Oon tääl ihan hoomoilasena..

Samuelinäiti toivottavasti ei nyt ole raskausmyrkytys iskenyt :( Ja vaikka olis "normaaliakin" tollanen turvotus niin kyllä se näillä kesäkeleillä on aika persiistä.

(.) Tää mamma osti tänään uuden bikinien yläosan :) Kävin takapihalla lueskelemassa auringossa kirpparilta ostettuja vauvalehtiä, pitää vähän koittaa saada väriä nahkaan.. En vaan tiiä miten tonne selkäpuolelle sais aurinkoa vähän otettua kun ei mahallaan makaaminen tuu kuuloonkaan. Noh, kaipa sitä kyljelläänki.. :)

Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille :cool:

inieh ja pissarakkoa potkiva tyyppi 26+5
 
Samunäiti toivottavasti kyseessä ei olis raskausmyrkytys! Tosi pahaan aikaan kyllä tuli sulla noi oireet, kun ootte siellä Ruotsissa. Milloin te olittekaa tulossa takas Suomeen? Tsemppiä kovasti, toivottavasti oireet helpottaa. :)

Meijän vauva käänty eilen illalla pää alaspäin. :) Eka tuli kovia potkuja tonne vasempaan kylkeen ja sit se alko monottaa oikee kunnolla kylkiluihin. Ja tosi inhottava tunne tuli tonne alamahaan rakon seudulle, jännästi nipisteli. Nyt kun se potkii nii pää muljuaa tuolla rakon päällä, kovasti saa tehdä töitä ettei tuu pisut pöksyyn. :D

Mulle on iskeny hirvee stressi ja tuntuu et aika loppuu kesken. Ahistaa nyt ku tää kämppä on myynnissä nii ei viittis vauvan juttuja laittaa tänne valmiiks jos meneekin kaupaks.. Mut sit taas toisaalta haluis jo kaiken olevan valmiina vauvaa varten. Nyt ne on kaikki kamat tuolla vaatehuoneessa paketeissaan, ja osa tavaroista vielä ostamatta. No viimeistään heinäkuun alussa laitan kaiken valmiiksi jos tässä vielä asutaan. :)

Nepo ja Pirpana 30+1
 
Samuelinäiti Paljon tsemppiä! Varmasti todella inhottavaa saada oireita reissussa, toivottavasti kotimatka sujuu hyvin ja toivottavasti kyseessä ei kuitenkaan ole raskausmyrkytys. Toivon, että pian saat tietää asian, niin ei tarvitse elää epävarmuudessa.:hug:

Inieh Minäkin olin aivan ihmeissäni, koska täti oli ystävällinen ja sympaattinen muuten, eikä vaikuttanut mitenkään omituiselta käytökseltään. Siksikin raju massun koskettelu sai minut aivan hiljaiseksi. Nyt vain pitää toivoa, ettei sama tätyli osu samaan aikaa liikkeelle, sen verran lähellä asutaan...

Nepo Ymmärrän tunteesi hyvin: minustakin olisi aivan ihanaa laittaa vauvan tavarat jo esille. Samaan aikaan tiedän, ettei se ole järkevää, koska muutamme muutaman viikon päästä ja kaikki pitää kuitenkin pakata. Tsemppiä kodin myyntiin!:)

Nivuskipua minulla on ollut kävellessä, mutta myös silloin, kun nousen istuttuani pitkän aikaa paikallani tai jos olen seisonut paikallani tovin ja sitten liikun. Toistaiseksi ei siis ole ollut nukkuessa/makoillessa.

Kesävaatteita etsiessä huomasin, ettei masun kanssa ole kovinkaan helppoa löytää mitään kivaa. Palaan siis käymään läpi vaatekaappini sisällön, onneksi tosiaan muutamat vanhat paidat ovat sopivaa materiaalia, joten käyvät nytkin ja pari mekkoani toimii nytkin. Olisin vain kaivannut topin ja kesäisemmän t-paidan. Etsintä jatkuu!

Luckygirl & Vintiö 30+0 POKS!
 
Annukalle onnea tytöstä :heart: ja pikkuiselle voimia kasvamiseen!

Ninzi: Mullaki välillä tollee "lorahtelee" valkovuotoa. Pari kertaa iskeny mieles, että nyt alko menkat, mut sit muistaa olevansa raskaana. Lääkärille mainitsin tuosta, ko mietin itekki voisko olla lapsivettä. Tuumas vaa, että varmaa runsasta valkovuotoa, kun kohdunsuuki oli kiinteä ja kiinni.

Masua ei ole kukaan muu kosketellu oikeastaa kuin mies. Vauvalla on tapana rauhottua heti, kun mies laittaa käen mahan päälle. :)

Meillä neuvolakäynnit tihenty 2vk väleihin ja heinäkuun synnytystapa-arvioinnin jälkeen 1vk väleihin. Neuvolassa tajus, että kohta on h-hetki käsillä, kun synnärin numerot ja käytännön katottiin läpi. En osaa pelätä tai ajatella synnytystä, kun ei yhtään tiedä miten omalla kohdalla tulee menemään. Vauvakin on tällä hetkellä raivotarjonnassa, joten elättelen toivetta alakautta synnytyksesta.

Painoarviota ei olla saatu. Tuossa synnytystapa-arvioinnissa vissii ultrataan, nii jospa siinä sais painoarviota.

Meillä vauvan sänky on vielä kokoamatta ja vaatteet pesemättä. Elätellää toivetta vuokra-asunnoon vaihdosta omaan. :) Varmaa kesäkuun lopulla-heinäkuun alussa laitellaa tavaroita valmiiksi täällä, jos ei omaa löydetä ennen sitä.

Huomaa viimeisen kolmanneksen olevan menossa. Stressaa ja miettii kaikkia ihan turhia asioita, jotka ei oo aikasemmin käyny ees mielessä!

Jaanel ja 30+2
 
Annukalle ja koko perheelle onnittelut pienokaisen johdosta ja tsemppiä arkeen ens alkuun sairaalassa ja sitten kotona!

Joku puhui siitä että hiukan ärsyttää kun kysellään vaan vauvasta ja raskaudesta vaikka muustakin voisi puhua. Olen huomannut saman!Alussa kun uutinen tuli julki, puhuin itsekkin siitä mieluusti. Nyt jo välillä puuduttaa. Ikäänkuin minä olisin kadonnut ja vauvamaha on nyt se jolle puhutaan. Eilenkin oltiin kaverin häissä niin lasketusta ajasta, synnytyksestä ja kasvatuksestahan siellä sitten puhuttiin puolituttujen kanssa, ja ei tod mun aloitteesta!! Mutta toisaalta - ei pidä valittaa, onhan nämä ihania asioita ja isoja sellaisia.

Täällä muuten vointi hyvä mutta närästää päivittäin. Onkohan Rennie ihan ok käyttää päivittäin 1 tai 2 tablettia? Onko kokemusta?

Vielä viisi työpäivää ja alkaa kesäloma, ja suoraan mammaloma. cant wait!!!

Penni ja pikkunen 29+1
 
Penni79 todellakin voit huoletta käyttää tuota Rennietä. Itsellä menee reilusti enemmän Rennietä päivässä resepti närästyslääkkeen lisäksi...

Pieni myllertää mahassa välillä ihan tosi paljon =) Eilen mieskin sai viimein tuntea liikkeet kun ehti käden ajoissa mahalle laittaa. Yleensä touhuaminen loppuu heti kun yrittää että isäkin ehtis tuntea :D

Mutta nyt taidan käydä pienille unille kun poikakin kävi nukkumaan ja sitten oliskin kauppareissun vuoro.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille elokuisille :)

Devil+pyöriäinen 31+1
 
Sitä ollaan jo viimisiä viemässä!
Toivotaan vaan, että tytteli pysyy matkassa ainakin 4 viikkoa. Nimittäin alkanut olemaan kipeitä supistuksia ja toissa yönä niitä laskeskelin olevan 5min välein :O vaan meni ohi onneksi! Soitella lääkärille aikaa tarkistukseen, kuhan kotia pääsee reissusta, nyt on olo kuitenkin ollut ihan hyvä :)

Eipä muuta, kuin POKS vaan 30+0!

-pansku- ja bubu :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
annukalle onnea ja panskun pikkuiselle malttia masussa.

Mä luulen että sain viime yönä yhden kipeän supistuksen. Ihan varma en kuitenkaan ole, kun tuntui vain vasemmalla puolella kohtua... saattoi olla myös liitoskipuja.

Renniestä ota vaan penni huoletta. Tai mä olen ainakin kuukauden päivät syönyt 2-8 kpl päivässä... yksi ei auta mitään. Aina välillä otan myös gavisconin.

Yöunet ovat alkaneet käymään tosi katkonaisiksi. Hikoilen aivan älyttömästi, asentoa pitää vaihdella ja viime yönä lapsi potki varmaan kolme tuntia putkeen. Koko ajan oli pieni käsi tai jalka puskemassa itseään vatsapeitteiden läpi :) Ihanaa, mutta olen kyllä tosi väsynyt! Omanapailua kun harrastan, niin parasta tässä on että mulla alkoi tänään kesäloma! Nyt ei ole töitä siis piiiiiitkään aikaan. On kyllä tosi hassu olo!

Liikunnasta Millaista liikuntaa te olette harrastaneet? Mä olen tykännyt mammapilateksesta ja tänään olin ekaa kertaa body balancessa. Sovellettuna sitä pystyi tekemään ihan kivasti. Onko kukaan käynyt spinningissä? Tahtoisin käydä fiilistelemässä ihan kevyesti mutta onkohan se näillä viikoilla fiksua?

Uusiäippä ja vaaveli 28+2
 
Poks eilen 27 :)

Rennie ja närästys Itselle apteekista sanottiin ettei Rennietä saisi syödä kuin silloin tällöin. Sanoin nimittäin että olen niitä joutunut päivittäin syömään ja paljon. Olen minä kyllä niitä syönyt paljon muissakin raskauksissa ja ei mitään ole tullut. Mutta näin sanoivat sieltä. Rennie on nopea vaikutteinen mutta ei kovin tehokas. Mulle lääkäri kirjoitti vahvemmman nopeavaikutteisen ja sitten vielä hidasvaikutteisen Omeprazolin. Tuo Rennietä vastaava parempi reseptilääke on Ranixal. Ja ei ole muutes tarvinut kuin yhden ottaa päivässä ja vaikuttaa koko sen päivän. Viime yönä yritin Renniellä pärjätä, mutta siitä en saanut mitään vaikutusta. Otin sitten yhden Ranixalin ja auttoi. Tuo Ranixal on vain poretabletti ja ihan sairaan pahaa!

kipuja Mulla on nyt alkanut olemaan alamahakipuja nuiden nivuskipujen lisäksi. Oikein välistä tuntuu ettei pysty kävelemään. Ja sitte alkanut tulemaan myös niitä häpyluussa tuntuvia ihan sairaan kipeää ottavia!!! Tuntuu ettei pysty oikein liikahtamaan mitenkään! Viime yönä otti tosi kipeää ja kesti kyllä aika kauan. Sitten kun pääsin takaisin sängylle makaamaan, niin johan helpotti.

(.) Itsellä kyllä henkisesti helpotti paljon kun koulu loppu ja kesäloma alkoi. Mulla olisi pitänyt olla tämä kuu harjoittelua, mutta eipä siitä oikein tullut mitään. Pari kertaa kävin kokeilemassa ja seuraavan yön sain sitten pyöriä kipeänä. Että ihan onnellisesti otan kyllä vastaan kesän ja auringon:)

petite ja pieni 27+1
 
Närästyslääkkeistä vielä. Ranixalissahan on ranitidinia, jota saa raskaana ottaa vaan lääkärin määräyksestä. Itse olen kyllä yhen sellaisen syönyt ilman lääkärin määräystäkin nyt raskaana, koska en ihan ymmärrä miten se lääkärin resepti tekisi lääkkeestä turvallisemman :D

Teratologisesta palvelusta sanottiin, että ekana rennietä, sitten gavisonia ja sitten jos nekään ei auta ranitidinia. Mun gyne sanoi että vain rennietä... näistä tuntuu olevan miljoona ohjetta, mutta enpä usko että kukaan on hirveästi haittaa saanut aikaan renniellä. Tietysti kun närästys on vaikeaa, on fiksumpaa käyttää pidempään vaikuttavia lääkkeitä.

Netistä löytyy kyllä mitä ihmeellisempiä ohjeita - kuten esimerkiksi että raskaana ollessa närästykseen kannattaa syödä jäätelöä ja juoda vissyä. Mulla ainakin kummatkin aiheuttavat ihan hirveän närästyksen :D

Uusiäippä ja vaaveli edelleen 28+2
 
Täällä Tyksin äippäpolikäynti jälleen takana. Molemmat pikkuiset voivat hyvin ja olivat hurjasti kasvaneet! :heart: Molempien painoarvio oli 1,6kg. Vauvat olivat myös "vaihtaneet paikkoja" eli A:sta olikin tullut B ja B:stä A-vauva. Saapi nähdä vieläkö paikkojaan vaihtelevat. :LOL: Seuraavaksi Tyksin ultra onkin juhannusviikon maanantaina. :)

Sinful89 ja tupla-Pampulat 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Toivottavasti Samuelinäitillä ei olisi mitään vakavampaa. Jaksamisia!
Panskulle myös tsemppiä matkaan, toivotaan että pikkuinen jaksaisi masussa vielä hiukan aikaa majailla. :)

Onko kellään kokemusta muutosta pikkuisen vauvan kanssa?
Meillä saattaa olla kämpän vaihdos edessä jossain vaiheessa , onkohan ihan tuhoon tuomittu ja hankala juttu toteuttaa?

Täällä jatkuu ylävatsassa- ja kylkiluissa tuntuvat kivut, pitää huomenna painua ostamaan lisäpala noihin rintsikoihin, jos auttaisi ongelmaan hiukan. Jos tuo hengitys kulkisi hiukan paremmin..
Vaavi myös tykkää muljuttaa nykyään tuolla yläpuolella joten sekään ei asiaa kyllä auta yhtään. Olo on erittäin pinkeä ja mahakas.:D

Iho kukkii taas aivan valtaisasti vaihteeksi, näppyä pukkaa mahtavasti. Ummetus on tullut riesaksi taas muutamana päivänä pitkästä aikaa.

Nivus/häpyluukipuja on täälläkin alkanut ilmaantumaan, ei pahasti mutta havaittavissa ovat kuitenkin. Suurempaa jomottelua odotellessa..

Loma siintää täällä parin viikon päässä, työt alkaa olla takanapäin!
Lämpimiä ilmoja odotellessa!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Ss ja Poju 27+2
 
Huh huh... Meille tuli muutama päivä sitten mukavaa lisäohjelmaa kun nuorimmainen mursi jalkansa :(. Täysin nosteltava, onneksi sentään kotona konttaa paikasta a paikkaan b. Harmaita hiuksia lisää kun mitään ei saisi nostella, mutta minkäs teet, pakkohan se on niin kauan kun kroppa sanoo seis.

Meillä pieni majailee enimmäkseen poikittain. Välillä kääntyy pää alaspäin, mutta hyvin nopeasti muljaa itsensä takaisin poikittain/vinottain. Huomenna olisi neuvola joten mukava tietää missä taas mennään.

Mukavaa viikonalkua ja hyvää vointia kaikille!

Mirkku + potkija 30+3
 
pansku hyvä se on käydä tilanne tarkistuttamassa jos kovin supistelee. Minullahan niitä kivuttomia sekä kivuliaita supistuksia on ollu jo piiiiitkän aikaa ja ties miten monia päivässä, mutta ei onneksi ainakaan toistaiseksi ole vaikuttanut mihinkään. Tosin en pistäis pahakseni vaikka vauveli syntyis heti viikolla 37... ;) Vahvasti vaan kyllä epäilen että yli lasketunajan mennään.
 
Sinful: Ihana kuulla, että kaikki on hyvin ja todella tasaisesti ja hyvinhän nuo teidän pienokaiset ovat kasvaneet, vaikka ilmeisesti enemmän riskejä liittyy noihin identtisten kaksosten kasvuun. No ei ne kuule kauaa enää mahdu mahassa vaihtamaan paikkaa :) Täällä jo käynnit sairaalan osalta tihentyneet, seurataan A:n kasvua (oli viimeksi tippunut käyriltä). Ja jännittää joko ottaavat sairaalaan vuodelepoon... En vielä kyllä haluis tämän pinon synnyttäneisiin, kun pysyisivät mahassa nyt edes kesäkuun loppuun asti, niin riskit ois jo paljo pienemmät.

Närästyksestä: En osaa sanoa juuta enkä jaata, kun ei oo koskaan närästäny... Tosin neuvolassa sanotiin jo heti alussa, että tuplissa närästys tulee helpommin ja vielä voimakkaampana. No minä marssin samantien ostamaan jo varalle meidän talouteen rennietä... No onneksi ei oo vielä tarvinnut sitä... Ehkä juon sit riittävästi vissyy, maitoo ja syön paprikaa ja kurkkuu... Mutta kerkeehän se vielä tulla...

Vauvojen vaatteet: Nyt on pienimmät vaatteet pesty, silitetty ja viikattu hoitopöydän laatikoihin. Koko ajan tekis mieli vaan ostaa lisää vaatteita, että varmasti riittää sit molemmille, mutta onneksi nyt oon malttanu sen suhteen pitää kukkaron nyörit kiinni. Kai riittää jos on jotain 30 bodyä ja 30 alaosaa (puolipotkareita, housuja, potkuhousuja) yhteensä kahdelle vauvalle kokoa 50-56. Toki jotain kesäasusteita on vielä lisäksi sekä yökkäreitä 10 yhteensä. Seuraavia kokoja onkin sitten vähän reilummin. Lakanasettejä on varattuna 8. Toki osa noista vaatteista ja lakanoista on käytettynä saatuja, jotka ovat sitten niitä "hätävaroja".

Oli muuten aika mukava ylläri, kun kävin s-pankista nostamassa tilille kertyneitä bonusrahoja. Miehelle sanoin, että tyhjennetäänkö tili, että ostetaan sillä vauvoille jotain ja ajattelin että siellä ois tyyliin 100-130 e... No me ei käytetä sitä tiliä eikä oo siihen nettitunnuksia tai pankkikorttia kun asioidaan muualla ja sit täti sanoikin että siellä on jotain 400 euroa... Yleensä me on aina keväisin tyhjennetty se tili tyyliin puutarhahankintoja varten, mutta viime keväänä remontin ja muuton yhteydessä tais unohtuu ;) No saavatpahan vauvat sitten jotain ekstraa...
 
Panskun pikkuiselle vielä malttia ja mukavasti kasvuaikaa massussa. Toivon, että ne supistelutkin rauhoittuisivat.

Liikunnasta Olen harrastanut hieman mammajoogaa kotosalla, mutta lähinnä kävelyä sen mukaan, mitä kivut ovat antaneet - se vaihtelee, joskin viime aikoina olen saanut käveltyä pitempiä matkoja ja kovempaa ilman kipua. Se on nostanut omaa mielialaani kummasti.:)

Muutosta ei ole vielä kokemusta, mutta ehkäpä jo noin kuukauden päästä mekin muutamme. Vanhempani muuttivat aikoinaan lapsuudenkotiini kun oli 2vk, eikä kokemus ollut ihan helppo: äitini oli väsynyt, eikä sektion jälkeen olisi saanut nostaa mitään, mutta koitti silti tehdä vaikka mitä ja isäni remppasi ja muutti ja laihtui runsaasti. Toivon vain, ettei meille tule samanlaista muuttoa eteen, vaan saamme tehdä kaiken rauhassa ennen kuin pikkuinen saapuu.

Vauvan asennoista On ollut kiva lukea, että missä asennoissa pikkuisenne ovat ja viihtyvät.:) Olen huomannut, että Vintiö tykkää olla ylempänä ja jänniä muljahteluja tuntuu, kun vaaveli vaihtaa asentoa. En kyllä osaa sanoa, että mitä kohtaa vauvasta tunnen, kun silitän mahaa ja tunnen vauvan, mutta kiva tunne silittää vauvaa eikä pelkkää massua.:)

Ihanaa viikkoa kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 29+2
 
Heippa iltaa !

Tässä onkin tovi taas vierähtänyt kun on viimeksi kirjoitellut ! Nyt jos saisi edes vähän aikaiseksi kirjoittaa ennenkuin akku loppuu koneesta :)

Tosiaan kämppä saatiin myytyä, ja muutto olisi kuun viimoisella vkonlopulla edessä. Vielä ei ole mitään hajua minne, asunto hakemuksia olen moneen eri paikkaan laittanut, mutta vielä ainakaan ei ole yhdestäkään mitään kuulunut. Voi tulla jännät paikat sen suhteen. Olen kuitenkin käsittänyt että raskaana vähän jonon ohitse (?) pääsisi asunto asioissa..

Mies painaa pitkää päivää töissä, mulla on pahasti jänne tulehtunut jalasta, mikä teki luupiikin. Kävely on tosi tuskasta, ja sitten vielä tämä muutto. Tavaraa kumminkin on aika uskomattoman paljon kun 3-kerroksessa asutaan. Kovia polttoja on nyt joinain iltoina tullut, en tiedä sitten mitä oikein olivat, mutta kipeää tekivät !

Viikko sitten oltiin ultrassa, ja painoarvio 1300g, ja käyrien yläpuolella. lääkäri myös sanoi että on ainakin samankokoinen kuin esikko. (3800g)

vauva on edelleen jalat alaspäin, saisi alkaa jo pikkuhiljaa menemään oikeinpäin, kun tilaakin vielä on !

Doomoosta olette puhuneet, onko joku siihen leikkikaarta hommannut, tai sitä keinu alaosaa? Itse mietin että kannattaako niitä hommata vai ei..

mutta nyt lopetan, akku tosiaan vetelee viimeisiään !
 
heippa! :wave:

Annukalle paljon onnea! :flower:

Tänään oli neuvola, ja kaikki ok! :) Sf mittakin on mystisesti palannu keskikäyrälle (26cm) ja terkkari sanoikin että ei voinu pitää paikkansa se lääkärin mittaus.
Ei osannu terkkari vieläkään sanoa miten päin vauva tuolla on :O ..tai siis sanoi että luulee että vauva on raivotarjonnassa, muttei ole ihan varma. mutta joo, no kerkeehän se siellä kääntyynkin vielä moneen kertaan jos niin päättää.
Kovasti pieni ainakin myllää :)

Nää oli tällaiset nopeat päivitykset :)

Emilien ja pikkunen 29+4 :heart:
 
noniin hellurei taas :)

vielä yhtä epätietoisena olen mutta paremmalla fiiliksellä. turvotukset ei oo laskenut , soitin eilen äippäpolille ja sanoivat ettei kuulosta vakavalta mutta jos on mieli rauhaton niin käy sitten neuvolassa tsekkaamassa. päätin vielä odottaa keskiviikkoon jolloin mulla on neuvolalääkäri aika niin katotaan mitä mieltä se olis, tää päätös lähinnä siks ku vauva liikkunut yhtä paljon ku ennenki ja hengen ahdistuksia ei oo enään juurikaan ollut. tuli kans käsky käydä sokerirasituksessa, en tiedä maalailenko piruja seinille mutta epäilen että kiinni jäädään :D oli muuten eka kerta kun äippäpolille soitin ja sielä vastas mukava henkilö. yleensä ollut aika ynseitä tapauksia..

en oo koskaan ihan pienen lapsen kanssa muuttanut, oon kyllä pari viimestä kertaa ollut raskaana kun ollaan muutettu :D aika lepposta siis ainakin mun osalta. hoidin pakkaamiset ja sitten tavaroiden purkua toisessa päässä, nyt tää viimesin kerta oli viel et ku samu pyöri mukana niin piti sitä sitten pitää silmällä ettei juokse kantajien jalkoihin. uskoisin et pienen vauvan kanssa on "helpompaa" kun ei ne liiku mihkään eli siihen mihin jättää esim sitteriin nukkumaan niin siitä sen sitten löytää :) se varmaan pitää huomioida sitten että kun ovia yms pidetään auki että mikä vuoden aika on menossa ettei tule vilu vauvalle. ja joo raskaana pääsee "jonon ohi" aika nopeasti. ainakin ekaa asuntoa ettiessä niin ei menny kahta viikkoa kun asuntoa tarjottiin. ja ainaki pk-seudulla huomaa että yksiöistä kaksioista on aika kova pula mutta isompia asuntoja kyllä löytyy poikkeuksetta tarjota.

vauvan asento, no tää perustuu mun omaan arvailuun mutta nyt alkanu potkut tuntumaan enempi ylävatsassa muutama päivä sitten niin varmaan tällä hetkellä sit oltais pää alespäin. tää kyllä kerkee muuttumaan seuraavien viikkojen aikana monet kerrat mutta toivotaan että kuitenki olis sitten oikein päin loppuaikana ettei tulis kinkkisiä tilanteita ;)

panskulle tsemppiä, sano sille masu asukille että malttais vielä hetken!

pää suht tyhjänä tästä arkeen paluusta, voisin myöhemmin koittaa kommentoida lisää :D

samunäiti&alex poksista 29 :heart:
 
Heipsan, täällä on kovasti jo laiteltu ja valmisteltu vauvantuloa! Meillä ei mitään tehty asian eteen, heinäkuulle jää varmaan kaikki pienten vaatteiden perkaamiset ja pesut ja laittelut. Remontit ja muut kuviot vie tässä aikaa melko paljon. Onneksi ei sinällään tarvii uutta hankkia, imetystyynyn ehkä (se oli aiemmin mulla mutta annoin pois kuleksimasta) ja sitten turvakaukalot, muut löytyykin. Ja tietty jokunen tuttiosa vanhoihin aventin pulloihin, niitä löytyy kasa ja on osin vielä pojalla käytössäkin. Heinäkuussa varmaan alennusmyynneistä tulee sitten jotain pientä vielä hankittua, muutamat bodyt sun muut sentään olen muistanut kun lapsille olen muuten vaatetta käyny ostelemassa. :)
Tänne ei kummoisia, sokereiden mittausta kun paastoarvo oli rasituksessa pikkusen rajojen yli. Hirmunen syynääminen nyt, ihmeellistä vaan kun ultrissa todettu että siro pieni vauva ja meidän aiemmat lapset olleet kans tosi pieniä. Että nyt sitten pelätään isokokoista - jota en edes synnytä alakautta :D No, onhan siinä tietysti muitakin vaaroja mutta nuo mun sokerit on aika maltilliset olleet kuitenkin, ja tässä pienten muksujen kanssa päivisin ollessa, se oma syöminen jää niin epäsäännölliseksi että johtunee ihan siitä. Mutta muutoin hyvin, keskikäyrillä kasvaa ja potkii hulluna ja pää alaspäin hengailee ainakin enimmän osan aikaa. Painoa tullu mulla se n. 2kg ekasta neuvolasta, joten ei tässä liiasta herkuttelustakaan voi syytellä :D Jänskä homma, 10 vkon kuluttua meillä taitaa olla jo pieni vauva tässä maailmassa, sikäli kuin kaikki menee kuin pitää :)

Mukavaa viikkoa kaikille, meillä alkaa nyt aamupuuron syönti :)

runttis ja toukka 29+5 taitas olla neuvolakortin mukaan
 
Me kyllä muutetaan jos saadaan asuntotarjous ennen vaavin syntymää..
Tosin meillä on kiikarissa vain yksi tietty talo tuolta toiselta puolelta tietä järven vierestä, eli saattaa olla ettei ihan piakoin kuitenkaan tarjousta kuulu. :LOL:
Jäädään odottelemaan, eiköhän sieltä joskus joku pois muuta!
 
Annukkka onnea koko perheelle! =)

vauvan asennosta en ole varma. Luulen että kaveri pyörii vielä aika vapaasti tuolla massussa eikä asetu mihinkään tiettyyn kohtaan. Eilen illalla tunnustelin vastsaa ja huomasin et vauva on tunkenut ittensä kokonaan toiselle puolelle mahaa ja mainitsin siitä miehelle. Se tokas vaan että niin näkyy kun maha oli ihan toispuoleisen näkönen :D Oli kyllä kieltämättä aika härön näköstä.

oksensin ekaa kertaa lauantaina koko raskauden aikana! Söin aamupalaa ja sen jälkeen mahassa rupes kiertään ikävästi. Mulla oli kevään viimeinen tentti pahaksi onnekseni edessä joten sinne oli pakko suunnata. Meinasi kyllä tentti jäädä kesken muutamaan otteeseen kun oli niin huono olo. Sieltä kun pääsin niin suoraan vessaan ja oksentamaan. Sittten jylläs mahassa vielä tunnin mut meni onneks ohi. Kai se alkaa noi suolet olemaan niin kasassa että voi tulla jotain vaivoja niistä. En usko että tää kuitenkaan mitään alkuraskauden pahoinvoinnin tyylistä vaivaa on.

Liikunnasta itse pyrin käymään lenkillä lähes päivittäin. Mun lenkit ei oo kyllä mitään teho liikuntaa vaan aika hitaasti meen ettei mahaan rupeisi sattumaan. Uiminen on hyvää liikuntaa koska siinä ei satu mihinkään ainakaan mulla :)

Milloin olikaan se raja kun vauva on täysiaikainen? Oliko se rv 38 vai 37 vai mikä?

Suurimmalla osalla täällä vissiin alkaa kohta loma? Mullakin alkaa loma ens viikolla kun jään töistä kesälomalle ja siitä sit äitiyslomalle suoraan :) Onko teillä jotain lomasuunnitelmia? Mun isä asuu Oulussa ja oon miettinyt että uskaltaisikohan sinne lähteä tossa juhannuksen jälkeen vielä. Kun voi se matkustaminen olla aika ikävää junassa ja lentokoneellakaan en välttämättä haluaisi mennä.

Scarlett 29+4
 
Saanko kysyä että miksi sitä ranitidinia ei saisi syödä? Ihan mielenkiinnosta. ihan normaali minä luultavasti olen ja normaali raskaus. Onko siitä jotain vaaraa? Ihan tuosta vaan se lääkäri sen mulle määräs, kun vahvempaa närästyslääkettä halusin.
 

Yhteistyössä