<3Heinäkuiset2014<3 -Joulukuussa-

Jee Martsu1986 hyvä kun nyt sait sen ajan! :)

Nuttanalle :hug: :( Ihan kamalaa :(

Täällä oli eka lääkärineuvola tänään, sykkeet löytyi 140 muutaman minuutin (tai tuntu ainaki pitkältä ajalta....) etsimisen jälkeen. Paineet, kaikki ok mut painellessa molemmin puolin kohtua kivisti aikalailla, lääkäri varas talon omalle ultraajalle ajan ylimääräseen ultraan 31.12. eli just kuopuksen synttäreiksi :D Ihan kiva, eli maanantaina np- ultra ja viikko vaan niin seuraava, vaikka se niitä kystia etsiikin ni eiköhän siinä vaavikin vilahda :heart:

Törmäsin äsken lukiokaveriin, sillä on LA 4 päivää mun jälkeen eikä lainkaan mahaa, kysyi vaan et MITEN sä oot tollanen pallo :D Samaa mä ihmettelen... Kohta voi jo ihan hyvällä omallatunnolla alkaa laittelee masukuvia :p

MM ja Mutteri 11+3
 
Täällä käyty tänään lääkärineuvolassa. Kaikki ok ja sydänäänetki saatiin kuuluviin. Ihanaa! <3 nyt tekis yhtäkkiä mieli kertoa kaikille, että meille tulee vauva! Ajateltiin kuitenki odotta vielä perjantain ultraa ja alottaa sitte vanhemmista.

Nyt ei muuten enää jumpassa pysty kunnolla hyppimään. Täytyy kattoo, ettei tommoselle ihme mix tunnille enää päädy..
 
Nuttanalle :hug: ja voimia!! Kamala tilanne.

Vähän samaa täälläkin pelätään tai ainakin yritetään "valmistautua", jos se edes on mitenkään mahdollista... Oireet on ihan minimissä. Pitäis olla toki tyytyväinen, jos pääsee näin helpolla, mutta kun on niin täysin erilainen olo kuin ekassa raskaudessa... Ultraa pitää odottaa 7.1. asti! Perjantaina sain kuitenkin luvan mennä käymään pikaisesti neuvolassa yrittämässä, jos saataisiin sydänäänet kuulumaan. Viikko sitten ei kuulunut, mutta se menee vielä ihan normaalina, kun on vanhat vehkeet neuvolassa...

Tosiaan niin hiljaista on, että on kirjoittelutkin jääneet vähiin. Välillä etoo hieman, vatsa on turvoksissa ja niin raskausvatsan näköinen jo(!), rinnat ihan vähän turvonneet. Muttei muuta... Esikosta makasin vaan sohvalla, juoksin vessassa ja kärsin... :LOL:

Tammikuussa alkaa sitten hoitovapaan jälkeen työt. Mahtaa pomo tykätä, kun ilmoitan, et just ennen kesälomakautta lähen taas pois... ;)

Perjantaita odotellen
Undine 9+3
 
Siellä se "mukula" oli! Kaikki normaalisti ja sydän sykki menemään, jalkojakin jo heilutteli aika tavalla <3 :) :)

Paitsi koon mukaan laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin eli se on 22.7. ja samalla viikot putosi 10+2 -> 9+2, höh! Ei vaan, sekin kuulemma ihan normaalia kun mulla on suht pitkä kierto (33, jopa 35 päivää) & tarkoittaa et ovulaatio ollut myöhemmin. Mut nyt en tiiä, pitäiskö np-ultraa siirtää kun se olisi 2.1. :S Täytyy soitella neuvolaan ja varmistaa :)
 
Minäkin voisin ilmoitella itsestäni :)

yksityisellä ultrassa käytiin jo 10.12 ja siellä näkyi selvästi sydämen syke. :) Samana päivänä oli myös eka neuvola ja hyvin meni sekin käynti. Siitä lähtien onkin ollut pahoinvointia aika reippaasti! yhtenä päivänä olin aivan vuodepotilaana ja siitä sitten lähinnä oksentanut kerran tai pari kertaa päivässä ja joitakin päiviä mennyt niin ettei ole tarvinnut oksentaa ollenkaan mutta monet ruoat ja hajut etoo kuten esim jääkaapin haju ja rappukäytävän haju sekä jos mietinkin makkaraa ja nakkeja joita alussa teki hulluna mieli niin lentää laatta... ja ruokaa ei tee mieli syödä kun vasta illalla ja lähinnä hedelmiä jne kevyttä ja kauhea himo juoda maitoa ja piimää :D Väsymys on mulla ihan tajuton! Voisin nukkua vaan mutta onneksi on lomaa pari viikkoa. nt-ultra olis meillä 10.1 eli sitä odotellessa.

Minulle voi päivittää synnytyssairaalaksi KOS
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Jaahas, ja niin siinä sitten kävi, ettei tänään enää tarvitsekkaan ultraan mennä. Eilen alkoi päivällä kamalat vatsakrampit, joita seurasi mieletön vuoto. Illalla sitten päivystyksessä todettiin keskenmeno. Kohtu oli jo melko hyvin tyhjentynyt, mutta sain vielä pillerit mukaan, että loputkin tulisi, että niitä sitten tänään napsimaan... :(

Mutta onneksi mulla on jo noi kolme ihanaa lasta! Mutta kylläpä se silti mielen aika mustaksi vetää. Miks mä? Miks mulle käy näin? :'(

Mut voi sitten poistella listoilta.

Muille toivottelen ihanaa odotusaikaa ja paljon paljon tarrasukkia. Pitäkää ne kintut ristissä, että ne pikkuset sielä matkassa pysyis!
 
Martsu1986: Voimia ja halaus <3 itselläni raskaus oireet helpottanut mikä onkin saanut ajatukset pörräämään onkohan kaikki hyvin! Tulis nyt aika sinne ultraan! Kuinka kauan teillä on kestänyt saada aika ultraan? ZalmaZ 9+0
 
Moikka, täällä EDELLEEN pahoinvoinnista kärsivä...onko muita kellä pahoinvointi jatkunut 12vkon jälkeen? Aamut ovat pahimpia ja töissä kun vatsa tyhjenee niin tulee todella huono olo...inhottavaa vaan tämän kaiken lisäksi kun ei ruokakaan oikein maistu.. Nt ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin <3 sikiö vastasi ensimmäisellä mittauksella 6päivää suurempaa ja mitattiin sitten kuitenkin vielä toisen kerran ja koko oli sitten vaan kolmea päivää suurempi mitä viikkoja, mutta kätilö sanoi, ettei laskettua aikaa muuteta, ellei mene viikolla yli.... Mulla siis la 3.7 ja Koks viikkoja nyt siis tasan 12.
 
Martsu EIIII :((((( voi itkun pulla, hirveästi voimia........ <3

Pahoinvointia täälläkin yhä ja viikkoja siis lauantaina täynnä tuo 12. Aamut tosiaan vaikeimpia, heti noustua aina oksentamaan ja helpottaa sit ku syö. Evästä ku pitää laukussa ja ravintolat lähellä ni on hyvä! Eilen Ikeassa upposi 18 lihapullaa muusseineen ja kastikkeineen, vielä olis helposti mennytkin muutama-, koskaan ei oo raskauden aikana ollu nii hyvä olo ku sen jälkeen :D

MM 11+5
np TJ 3 (tätä päivää ei lasketa tietenkään ;)
 
Martsu olen tosi pahoillani :( :hug:

Meillä oli tänään se niskapoimu ja kaikki näytti ihan hyvältä. Poimu oli olematon ja syke hieno 186. Kaveri oli kyllä päivän jäljessä kasvussa eli vastas 9+2 eikä 9+3. Lääkäri sanoi, että ei tarvitse huolehtia, mutta neuroottisena olen tottakai ihan huolissani.

Meillehän kävi sellainen väliinputoaminen, että koska labra on joulunajan kiinni piti ottaa kokeet "liian aikaisin". Lääkäri laski, että parempi ottaa vähän liian aikaisin jolloin verikokeen tarkkuus on 85% eikä 90% niinku normaalisti, kuin liian myöhään. Labran auettua mulla on jo (toivottavasti!!!) 12+
 
voi ei taas yksi huono uutinen ;( tsemppiä martsu! :s

Meilläkin tosiaan tänään oli tuo np-ultra, itkien sinne mentiin kun pelotti niin paljon! Kaikki oli hyvin ja viikkoja olikin jo 11+1 vaikka varhaisultran mukaan olisi ollut 10+2, mutta parempi näin! hymyilyä ei vaan voi lopettaa, uskomatonta tämä <3
 
Voimia martsu!! :( Toivottavasti ei noita huonoja uutisia enää tulis :(

Täällä eilen ekaa kertaa omalla dopplerilla kuultu sydänäänet! :) mieskin pääsi ekaa kertaa kuulemaan :) olipa helpotus, nyt varmaan joka päivä koitan kuunnella jos kuuluis :)

oireina väsymys ja etova olo edelleen.. :/ nukkua voin helposti kellon ympäri, miehellä alkaa huumori loppua kun nukun vaan kokoajan.. :)

immet ja pirpana 11+2
 
Moikka!

Heti alkuun shokkiuutinen; minulle voi päivittää että tulossa on KAKSOSET eli 3. ja 4. lapsi! Tulin juurin Hyvinkään sairaalan päivystyksestä ja kovan vatsakivun syy selvisi aika tehokkaasti kun ultrassa heilui neljä kättä, neljä jalkaa ja kaksi päätä... Sen verran katsoi että ovat eri pusseissa- mittoja yms. sitten maanantaina np- ultrassa Kättärillä. Muutoin kaikki oli ok; munasarjoja siis epäiltiin kivun aiheuttajaksi. Eipä tarvii enää ihmetellä miten mun maha on jo niin iso! Miehen ketku vielä meni nämä "tilaamaan" pari viikkoa sitten, ja minä sanoin että ei helvetissä, yks riittää... en voi uskoo tätä kun varhaisultrassa näkyi vaan yksi!

Olen SHOKISSA vieläki, miten tästä selviää hengissä?? :D Vinkkejä otetaan vastaan monikkovanhemmilta!!

MM ja varaosat 11+6
 
:hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille! :(

mimonmami mielettömästi onnea, oli varmasti aikas uutinen!

Tänään käyty ekassa neuvolassa ja eipä sieltä muuta irronnut kun kasa lippusia ja lappusia luettavaksi. Neuvolalääkäri varattiin tammikuun puoleenväliin ja laitettiin lähetteet eteenpäin ultraan. Taidan vaan joutua odottamaan postia aika kauan kun on kaikki pyhät nyt tulossa : /

Sydänääniä en oo saanut kuulumaan, niin en oikeen osaa päättää uskallanko kertoa jouluna porukoille vai en.. Mulla on tullu ihan hirvee himo syödä jätskiä! Täytyy kaupasta ostaa aina pussillinen tuutteja, puikkoja ym (ja nopsaa ne on syötykki) :D

wonderwall+nisu 8+5
 
Iso :hug: surun kohdanneille! :(:heart:

mimonmami wuhuu, tuplaonnittelut:heart::heart:
Voin kyllä hyvin samaistua sun tunteisiin, itse kun kaksi kertaa samassa tilanteessa ollut :)
Olenkin odottanut koska saadaan tuplauutisia ja samalla olen toivonut itselleni odotukseen vertaistukea sillä onhan kahden odottaminen kuitenkin eri juttu kuin yhden.
Mulla siis on 7-vuotiaat identtiset kaksospojat ja varhaisultran perusteella toisia tuplia odotellaan.
Minulla on ennestään 4 lasta ja tämä raskaus on uuden kumppanin kanssa...eli samanlainen tilanne siinäkin tapauksessa kuin sinulla.
Hieno juttu että sinulla vauvat ovat omissa pusseissa, osasiko sanoa vielä istukoista?
Minullahan ei varhaisultrassa vielä erottavaa välikalvoa nähty ja odotan nt-ultraa kuin kuuta nousevaa jotta saa selvyyden minkätyyppinen kaksosraskaus kyseessä, jos ja kun molemmat kyytiläiset ovat vielä matkassa mukana. Doplerillahan löydän vain yhdet äänet kerralla mutta eri kerroilla eri puolilta :D
Ultraan vielä reilu viikko aikaa. Viikkoja nyt 11 (10+5).
 
Huomenta, täällä huono olo varsinkin aamuisin vaan jatkuu ja en tiedä kuvittelenko vain, mutta jos vaihdan selälläni nukkumisen kylkiasentoon huomasin (tai kuvittelen) sen vaikuttavan asiaan...pitää vielä tarkistus testata huomenna aamulla... Voisiko se pitää paikkansa... Loppu raskaudessahan selällään makaaminen saattaa tuottaa huonoa oloa, mutta eikai nyt vielä näin alussa... Siitä salaisesta fb ryhmästä.. Itse ainakin käyn harvakseltaan siellä fb:ssä ja jotenkin koen, että voihan näiden keskustelujen ulkopuolella olla odottavia, jotka lukevat näitä ajatuksia ja mietteitä. Joten on kiva, että olemme täällä jakamassa näitä asioita, eikä olla vain salaisia.... Että tämmöisiä tunnelmia täällä :)
 
Hei! Mahtuuko mukaan? Olen 29-vuotias alkuvuodesta syntyneen tytön äiti, ja odotan nyt toista lasta syntyväksi heinäkuun alussa. Ikäeroa olisi tulossa vuosi ja viisi kuukautta.

Pahoinvoinnista joku kyseli. Täällä myös, juuri äsken tulin oksentamasta. Viikkoja nyt 12+3. Esikoisesta en voinut ollenkaan näin pahoin, ja se loppui aiemmin. Ihan puhtaasti pahoinvoinnin perusteella olenkin kehittänyt poikaolon. Jos tämäkin on tyttö, niin ensimmäisen teko oli kyllä paljon helpompaa :D

Nt-ultra meillä oli eilen, kaikki vaikutti hyvältä.

Tässä tiedot Pilkku_/29-v./2.lapsi/la 2.7.

Ihanaa joulunodotusta kaikille odottajille! En varmaan kovin aktiivisesti täällä pyöri ennen tämän pahoinvoinnin loppumista. Toivottavasti kohta pääsisi jo ihan oikeasti nauttimaan odotuksesta. Olemme päättäneet jäädä kaksilapsiseksi perheeksi, joten tämä odotus on loppuun asti hyvin sujuessaan meidän viimeinen.
 
Kaikille mentyksen kohdanneille: :hug: !!!
Hellanlettas: laitoin siulle yksityisviesitiä liittyen fb-ryhmään :)
Pahoinvoinnista aivan järkyttävä kestokrapula olo 24/7 :ashamed: oon ihan loppu ja puhalluttaa koko ajan ja siihen vielä kaveriksi järkyttävä väsymys vaan nukkua ei saa, siitä pitää huolen neiti kakkonen, kohta 5-kuukautta :)

Jaa-a...Omaan laskettuun aikaan taitaa saada varmuutta vasta nt-ultrassa joten en poksu minkäänlaisia viikkoja ennen sitä. :kieh: neuvolassa laskevat kierron mukaan, mutta kun se ei ollut säännöllinen mitenkään päin niin en itse ole vakuuttunut ennen kuin varman tiedon la:sta saan :)
 
Heipat täältäkin pitkästä aikaa! Fb:ssä tulee oltua aktiivisempi...

Ekana halaukset kaikille huonoja uutisia saaneille :(

Meilläkin eletään jännittäviä aikoja, viime viikon torstaina kävin nt-ultrassa jossa turvotusta mitattiin 3,1mm. Turvotuksen ja ikäni (35v) vuoksi riskiluku veriseulan kanssa oli hurja 1:45 :(
Keskiviikkona kävin äitiyspolilla, istukkanäyte oli tarkoitus ottaa mutta ei onnistunut koska istukka kohdun takaseinässä. Ultrattiin kuitenkin, kaikki näytti normaalilta ja turvotusta oli vähemmän. Sain ajan lapsivesipunktioon 3.1.
Ekat päivät olin aivan shokissa, muutenkin uniongelmaisena en saanut nukuttua oikeastaan lainkaan ja olin pari päivää sairaslomallakin. Nyt on ehkä hieman levollisempi olo, melkein 98% todennäköisyydellä vauva on kuitenkin terve.
Toivon vaan että joulunpyhät menisi pian ohi ja pääsisin punktioon ja saisin ne tulokset. Kaikkea muutakin mikä stressaa on tässä menossa, mm. muutto, niin ois kiva saada tämä asia ns. pois päiväjärjestyksestä.

Pahoinvointi on vähentynyt ihan huomattavasti, pari kertaa olen tällä viikolla oksentanut (ennen pari kertaa tunnissa oli lähempänä totuutta).
Niin ja pienen pieniä liikkeitä tuntuu jo! :)

KiaNa 12+5
 
Pöllönen ja roro teidän viesteihin vastattu :) Ainakin Lijena ja sydänx3 ovat ylläpitäjinä fb-ryhmässä ja heille kun laittaa yksityisviestiä etenee ryhmään pääsy :)
Tervetuloa...meillä on sielä ihana ja aktiivinen porukka:heart: Itse kun roikun fb:ssä vähän liikaakin päivän aikana.

(.) Omin laskuin rv 11 poks:heart: Eilen kuultu kahdet sydänäänet joten molemmat muruset matkassa vielä mukana:heart: Viikko ultraan!!
 
Viimeistä adventtia viedään. :)
Ensinnäkin iso :hug: huonoja uutisia saaneille. Olen todella pahoillani ja toivon teille voimia suruun.:hug:

Itselläni kestokrapula on vähän hellittämään päin. En oo moneen päivään edes oksentanut. :) Osittain syynä ehkä pahoinvointirannekkeet. Ja onhan viikotkin jo niin pitkällä, että pitäis pikkuhiljaa helpottaa.

Torstaina mä pyyhin vessassa paperiin vähän verta. Huolestuin siitä heti (joo, vaikka tiedän että on normaalia, mutta...). Soitin samantien ajan yksityiselle ultraan ja sainkin seuraavaksi aamuksi. Ultrassa oli kaikki niin hyvin kuin mahdollista. Pikkuinen oli jopa päivän isompi kuin mitä todettiin kun laskettua aikaa ultralla selviteltiin viikolla 6+5.:heart:
Vilkas tyyppi uiskenteli innoissaan ja sydän löi tosi vahvasti. Kaikki siis niin hyvin kuin olla ja voi ja iso kivi on vieritetty sydämeltä pois!:heart:
Nyt voi hyvillä mielin valmistautua jouluun ja mennä vähän turvallisemmin mielin 27.12. ekaan "viralliseen" ultraan.
Ihanaa joulun aikaa kaikille odottajille!:flower:
- Liikkuja ja pikkunen 11+1 -
 

Yhteistyössä