<3Tammivauvat helmikuussa 2010<3 (Vielä odotellaan viimeisiä syntyväksi)

Onnea vauvan saaneille. Ja tsemppiä vielä niille jotka odottelee. :wave:

Kerhon puolella olen käynyt pari kertaa kurkkaamassa. Tuntuu kuitenkin että tänne avoimen puolelle tulisi paremmin kirjoiteltua. Joten jatkaisin täällä kyllä jos Enie pinon tekee.

Meillä ensimmäinen kuukausi vauvan kanssa on mennyt todella tiiviisti vauvan tahdissa ja juurikaan muuta ei ehdi tekemään. Hiukan vaati normaalia enemmän vauva isän apuja, että kastemekon ehdin tekemään eilisiin ristiäisiin.
Kaikki meni ristiäisissä tosi hienosti. Neito nukkui kirkossa ja myös kahvittelu juhlissaan. HETI kun viimeinen vieras lähti, neiti heräsi ja huusi seuraavat pari tuntia. Aavistuksen vieraskorea :LOL: . Unohdin JUODA vettä päivän aikana ja olo oli aivan hirvittävä kun juhlat oli ohi. Onneksi olo palautui nopeasti kun join pari isoa lasillista vettä ja sai ruokaa.

Vaatteet - meillä nyt tulossa 56 cm vaatteet vasta käyttöön. 50cm vaatteet meni tosi pitkään ja menee vieläkin. Tytön paino on nyt varmaan 3500kg ja pituutta ehkä 53cm.

Lili ja pikkuE 1kk
 
KiaralA jakautui kahteen, 6.2.2010 klo. 3.15 .Poika tuli mitoin 3960g 53,5cm. Ponnitusvaihe kesti vain 3 min. ;) Ihana kokemus. Vauva on ihana ja tänään kotiuduttiin. Kirjoittelen enemmän myöhemmin kuhan tästä jaksaa. :heart:

KiaralA ja nappi 2vrk
 
Tänään oli yliaika kontrolli! Paino arvio vauvalle 4.3kg... Ja 3cm oli jo auki. Toivottavasti lähtis omin avuin synnytys käyntiin!!!!!! No joka tapauksessa käynistysaika varattiin ens maanantaille...
Tänään 41+2 :)
 
Zin
Onnea Kiaralalle ja Suviliinille ja onnea matkaan Vinkuheinälle! :flower:

Mulle on varattu keisarinleikkaus perjantaiksi, lääkärin mielestä se on nyt riskittömin tapa saada vauva ulos. Käynnistyksestä ei tod.näk. tulisi mitään vanhojen kohdunkaulan ongelmien vuoksi.

Ei enää montaa päivää..!

Toivottavasti Äitylillä alkaa synnytys itsestään.

Zin + Fredi 41+2
 
Ompas ihana että Kiaral sai vihdoin ja viimein vaavin syliin :heart:
Onnea yös suviliinille :flower:

Pakko jatkuvasti käyä kurkkiin ketkä on jakautunu :whistle:

Eiköhän ens viikolla loputki pääse mahoistaan :D

Katjuska ja tyty 3 viikkoa ja 2pv
 
täällä myös kärvistellään yhtenä vielä..eilen oli yliaikakontrolli ja sain torstaiksi uuden ja viimesen ajan,sieltä reissulta ei enää ilman vaavia tulla kotiin..eipä ollu juurikaan saanu mun supistukset aikaseksi tuolla alakerrassa.torstaina lääkäri sitten päättää millä keinoin tämä vauva saatetaan maailmaan..outoa kuinka erilaisia mielipiteitä lääkäreillä voi olla..37+4 vkolla lääkäri sano ettei missään nimessä käynnistetä ettei sectio arpi repeydy, 40 vkolla lääkäri sano ettei olisikaan mitään estettä käynnistykselle, mutta nyt 41+3 vkolla lääkäri sanoi et jos ruvetaan käynnistämään niin se tehdään maltillisin keinoin ja puhu et oksitosiini tippa olisi lääkkeistä parhain ratkaisu tai jos paikat olisi sen verran auki niin kalvojen puhkaisu kaikista paras mahdollinen.Mut kuitenkaan ei tyrmänny suoraa leikkaus päätöstäkään..Torstaina sitten tiedän taas enemmän millä tavalla ruvetaan etenemään..Kyllähän tämä odotus rupee riittämään..Öitä ei saa nukutuksi,supistusten ja vessassa ravaamisien takia..Sit päivällä on niin väsy kun koittaa saada esikoisen kanssa touhuttua..Yllättävän hyvin kuitenkin olen jaksanut ja mies on kaikin mahdollisin keinoin koittanut olla avuksi..
Minäkin toivottelen kovasti onne kaikille vauvan saaneille,eiköhän meilläkin viikonloppuna ole oma vaavi kainalossa =)
Koitetaan nyt loput jaksaa nää viimeset metrit :D
mude08+pikku2 41+4
 
Tulin kertomaan synnytyksestäni..Eli sunnuntai aamuna alki verinen limavuoto. Yhden aikaan iltapäivällä alkoi supistelemaan n. 15-25 minuutin välein kivuliaasti. Kuuden aikoihin alkoi tulla supistuksia 8-10 minsan välein. Mies tuli treeneistä vartin yli seiska ja käväs suihkussa. Mä soittelin sillä välin ystävälle et hän vois tulla jo et mennään nyt ainakin käymään näytillä jos ei päästä synnyttämään. Synnärillä sitten olinkin jo 5 senttiä auki klo 20.00 ja pääsin saliin. Ajattelin hetken pärjätä ilokaasulla ja sitä hengittelinkin ilmeisesti "liikaa". Menin nimittäin aivan sekaisin. Kuulin ja tunsin asioita jotenkin myöhässä. Sitten tunsin etten pysty hengittämään, mutten voinut sanoa sitä (ihan sellanen olo kun ois kattellu itteensä jostain viereisestä huoneesta) :eek: Siis voiko noin tapahtua siinä pöhnässä vai onkohan mahdollista etten saanutkaan hetkeen otettua happee'??? Näin miehen säikähtävän kun katsoin sitä ja yritin kertoo etten pysty hengittämään
Havahduin taas todellisuuteen kun kätilö sanoi et puhkasee kalvot kun on jo 9 senttiä auki ja pääsen ponnistamaan! :eek: :eek:
Ei siis mitään puudutuksia.. Sit pääsinkin jo ponnistamaan ja klo 22.22 tyttö oli maailmassa. :eek: Että nopeeta toimintaa :whistle: Kesti yhteensä noin 4h 30 minsaa
 
Meille syntyi poika yllätyskäynnistyksellä 28.1. Pienen alku on ollut hankala, se alkoi lastenklinikan teho-osastolla niin, että minä pääsin näkemään vauvan vasta lähes vuorokauden ikäisenä eikä silloinkaan saatu syliin :'( Kaiken kaikkiaan tuntuu, ettei koko synnytyksessä mikään mennyt niin kuin oli ajatellut, kuvitellut ja toivonut... Nyt ollaan kuitenkin kotona ja meille kuuluu jo parempaa. Tässä on vielä paljon sulattelemista, ei jaksa vielä ainakaan kertoa tarkemmin. Vaikkei mitään vakavaa enää ole, en ole vielä pystynyt tätä kaikkea käsittelemään.

Jens ja Papu 13vrk

ps. Kysymys: miten muiden vastaavan ikäiset syö? Papu syö usein lähes tauotta kolmekin tuntia. Tänään on syönyt koko päivän puolentoista tunnin välein. Eikä kyse ole siitä, ettei maitoa tulisi kerralla tarpeeksi, kyllä sitä jää vielä vuotamaan, kun poika rinnalle nukahtaa. Ja mun mielestä imee ihan hanakasti ja aktiivisesti sen ajan kun syö. Pitäisi tietysti olla tyytyväinen siitä, että syö, mutta välillä tuntuu ihan kauheelta, kun toisen maha tuntuu olevan ihan pohjaton! Ja sitten se paisuu kuin pullataikina ja sitten kipristelläänkin vatsavaivojen kanssa.
 
Noniin, tunnustan etten ole pariin viikkoon lukenut mitä on tapahtunut... :/

Ilmoitan kuitenkin että meille syntyi
24.01. TYTTÖ kiirellisellä sektiolla, mutta kaikki hyvin! Painoa 3190g ja pituutta 50 cm.

Katoin et Pikkuakka oot synnyttänyt 28.01, ollaan siis yhtäaikaa oltu osastolla ilmeisestikin, kun mun piti ton sektion takia viipyä niin pitkään.. En vaan jutustellut oikeastaan kun huonekaverin kanssa, liikuin siellä melko vähän joten eipä varmaankaan ole törmätty.

Mun tyttötunne siis piti paikkansa, vaikka en sitä uskaltanut vannoa suureen ääneen :D ajattelin et jos tuleekin poika, niin oon sitten ihan ihmeissäni...

Miten muilla on sektiohaavat parantuneet? Onko tullut tulehduksia? Pitkäänkö kipua? Ja onko teillä sellaisia kovia "muhkuroita" siinä haavan "alla"??

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!! Yritän vähän lueskella väliin jääneitä kun joudan... :flower:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Haaveilija-Iita:
Miten muilla on sektiohaavat parantuneet? Onko tullut tulehduksia? Pitkäänkö kipua? Ja onko teillä sellaisia kovia "muhkuroita" siinä haavan "alla"??
Mulla tulehtui haava viikon päästä leikkauksesta. Tuli kuumetta ja haava kipeytyi kovin.

Muhkuroita on ja tunnottomuutta. Kumpikin lääkärin mukaan normaalia, muhkurat on arpikudosta ja tunnottomuus johtuu siitä, että on hermoja mennyt poikki.

 
Onnittelut vauvan saaneille. Ei taida olla enää montaa jotka odottavat.

Te jotka annatte vauvalle Cuplatonia niin montako tippaa annatte ja kuinka usein? Oletteko kysynyt lupaa neuvolasta tai lääkäriltä sen antamiseen? Meillä on masuvaivat lisääntynyt kun maitoa tulee niin runsaasti, että on oikein "suihkutissit".

Viime yönä nukuttiin ekaa kertaa yhdellä syötöllä ja kuitenkin nukuttiin 9h.

Eilen oltiin ekaa kertaa kylässä ja hyvin reissu meni. Vaunuilemaan olis kova hinku mutta pakkaset senkun kiristy niin ei voi mennä.

Mäkin olisin halukas jatkamaan avoimellakin puolella.

Vauva-10 ja vauva 15vrk
 

Yhteistyössä