4 lapsisia perheitä?!

  • Viestiketjun aloittaja pikkuhiljaa kuume nousee
  • Ensimmäinen viesti
pikkuhiljaa kuume nousee
kertokaas nyt kaikki keillä on neljä lasta että millasilla ikäeroilla teillä niitä on ja miten on arki menny noin suunnilleen?onko huomattavaa eroa kolmeen?meillä vähän itäis kuumetta neljännelle,mut jotenki mietityttää et mitenköhän mä sit pärjään..vanhin on kohta mulla 10v.ja nuorin täyttää 4v.oon tässä välissä kerenny opiskelemaan ja olemaan töissä jonkun verran.no mut kertokaas te onx se elämä tullu siitä neljännestä paljon raskaammaksi.
 
v
Ei ole kokemusta, mutta luulis hyvin menevän, kun jo sun nuorimmaisestakin on apua vaikkapa pienissä kotihommissa ja muissa. Ja 10v. on jo paljon apua. :) En tarkota käyttää mitään lapsityövoimaa, mutta neljän pienen kanssa olisi paljon rankempaa!
 
:wave: Esikoisen ja toisiks vanhimman ikäero on 1v4kk, toka vanhemman ja toka nuorimman ikäero on 3v9kk ja nuorimpien ikäero on 1min. Hyvin pyyhkii. Kaikki muksut kotona ja kovin esikko odottaa eskan alkua, että pääsee lällättää siskolleen.
 
neljän äippä
Esikoisen ja toisen kanssa en olisi jaksanut, mutta pakkohan se oli. Ikäeroa 1 v. Sumussa meni se aika. Kolmas tuli sitten 3 vuoden päästä ja neljäs taas kolmen vuoden päästä. Hyvin ollaan pärjätty ja jaksettu. Paljon helpompaa nyt vauva-aika neljännen (ja kolmannenkin kanssa) kanssa kuin toisen kanssa.
 
Hyvin on mennyt, lapset ovat 9v, 7v, 1v10kk ja 10kk. Mikään muu ei oikeestaan arjessa muuttunut, kuin että isompi auto piti hommata. Isoista jo apuakin pienten hoidossa, leikkivät pienten kanssa mielellään aina välillä.
 
ap.
niin just!ihanaa kuulla näitä juttuja ettei se niin kauheeta oo.kyllähän mä tiedän että siinä pärjätään jos on pakko mutta mulla on keskimmäinen ja nuorimmainen 1,5v.erotuksella ja sillo oli aikamoista hulinaa kun oli kaks niinkin pientä samaa aikaa,kyl se meni,mut siinä oli jotenki se eka vuosi ku sumussa meni vaan ihan hulluna.ja s eon se mitä mä pelkään että jos nyt tulee taas niin että tavallaan ylikuormittuu..mut kyllä mäki luulen et se menee ihan hyvin kun nuorimmainenkin on jo noin iso ja vielä isompi kun mahd.vauva syntyis.ainoo vaa että meillä ois asunnon vaihto edessä ja täällä missä me asutaan se ei oo ollenkaa helppoo kun täällä on asuntojonot joku 5-10v.vaihtokaan ei niin helposti käy.minkä kokosia asuntoja teillä on?meillä on nyt 98 neliön kolmio,mutta mä luulen et melkein väkisinki tarvitaan ainaki yks huone lisää..
 
4 äiti
lapset: poika 14, tyttö 10, poika 7 ja prinsessa 8kk. ihanaa on ollut ja isommat tykkäävät todella kovin "hoitaa" pikku siskoa ja pitävät sylissä ja haluavat "Leikkiä"
 
Meillä on 4h+iso keittiö+sauna, neliöitä 86. Isommilla lapsilla omat huoneet, ja toistaiseksi pienemmät nukkuu meiän makkarissa, jossain vaiheessa tehdään niille sitten siitä yhteinen huone. Sitten kun pienemmät menevät kouluun, pitää ehkä katsella isompaa asuntoa, koska haluan että jokaisella kouluikäisellä on oma huone. Mutta toistaiseksi mahdutaan hyvin.
 

Yhteistyössä