4-vuotiaalla kypärälakki??

Kertokaas nyt että pitääkö kukaan 4-vuotiaalla enää kypärälakkia?? just siis sitä mitä pidetään sen varsinaisen talvimyssyn alla?? no mun anoppi alkoi vihajileen että pitäis olla että tarkenee paremmin.. mutta en usko että tuo poika edes suostuu sellaista pitämään... ja myydäänkö niitäedes niin isoja..
 
On
Tyttö 4 v haluaa itse laittaa teddyhatun alle ohuen villakypärämyssyn (kunnon pakkasilla) tai pelkän puuvillavuoratun villakypärän. Suojaa vissiin parhaiten sekä korvat, että kaulan. Meillä kyllä aika tuulisella paikalla piha.
 
vieras
Meidän 5v:llä on tavallinen kypärälakki ollut nyt, mut kovilla pakkasilla paksumman hatun alla on sit sellainen aluskypärämyssy. Ja mä käytän itse vallan Ruskovillan kypärämyssyä ulkoillessa, on aivan ihana, mulla ikää sentään jo 33v...
 
Ei ole sitä alusjuttuu mutta sellanen pipo on joka on siis tuon kypärämyssyn mallinen. Niin ja tytöllä ikää 6 v. Tuskin sitä suostuu enää ens talvena käyttää... Tällä hetkellä käyttää erittäin mielellään niin ei tartte kaulaliinaa tmv. erikseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
vastauksien perusteella on siis todella yleistä.. no kyllä mä ymmärränkin sen jos tosiaan on kovat pakkaset mutta anopin mielestä pitäis olla vaikka pakkasta on alle 10 astetta...
Meillä pph suositteli myös näin.
 
höh
5-vuotiaskin pitää, tai siis koko myssy on kypärälakki.. ja jos on hurjat pakkaset niin sinne allekin voi laittaa ohuemman kypärälakin vielä. Näillä pakkasilla riittää toi paksu kypärälakki.
 
Esim Stockalla on tosi isojakin kokoja!

Ja mä en ihan ymmärrä et lapsi ihan itse määrää käyttääkö kypäräpipoa vaiko ei :eek:
Meilläpäin ainakin aikuiset määrää mitä lapset laittaa päällensä, ainakin kun kyse on ulkovatteista pakkasella!
 

Yhteistyössä