40+ ODOTTAJAT, vol 2

Huomenta kaikille :hug: Tänään on hyvä aamu, toistaiseksi.
Tänään alkoi 8. vko , hitaasti mutta varmasti mennään kohti turvallisempia (toivottavasti) viikkoja.

Kahden viikon ulkomaanmatka lämpimään lähestyy --> nyt -jumboon shoppailemaan jotain kesäistä matkalle mukaan.

Jaksuja, :hug: , tarriksia vauvoille ja muutenkin myötätuulta elämään :heart:

t. AinoEmppu & Onni
 
Huoh. Päivää kaikille.

Töissä on siis lähes 30 astetta lämmintä eikä ilmastointia päällä. Sopiva keli raskaana olevalle, joka muutenkin yrittää kaihtaa hikisiä paikkoja :LOL:

Kuusi päivää rakenneultraan ja raskauden puoliväliin... juuri miehelle sanoin, että olisi varmaan kivempi laskea päiviä häihin, etteivät ne mene ihan ohi vain ultraa odottaessa. Olo on mitä mainioin, potkuja tuntuu silloin tällöin, ei ihan vielä edes päivittäin, mutta ei kai vielä tarvitsisikaan. Alan olemaan melkoinen hermoraunio niiden häiden suhteen, onneksi vievät ajatukset odotuksesta :whistle: (no niin varmaan... ) Kaikki pitäisi olla hanskassa, mutta mistä sitä koskaan tietää... tärkeintä varmaan on, että osaan nauttia päivästä täysin siemauksin.

- Siiri S ja "Kaaleppi" 19+1 (puhun siis pojasta, olen kuitenkin ihan varma, että tulokas on tyttö... ja tärkeintä minulle on että kaikki menee hyvin oli sitten ihan kumpi tahansa eli että "jos"sista tulee kun)
 
Minä kai sitten hoomenna menen sinne 4d-ultraan (kello 16 asti sen voi vielä peruuttaa). Huomenna tosiaan rv 21+6 neuvolan mukaan. itse olen kokoajan laskenut päivän vähemmän kun en edelleenkään ymmärrä miten neuvola saa päivän lisää tuohon lukuun. Ultrien mukaan huomenna olisi 22+2.
Mua siinä kaatumisessa mietityttää erityisesti sellainen juttu (tää on vähän noloo ) mutta kun päädyin istumaan rappusten alapäähän lattialle kompuroinnin seurauksena niin huomasin että oho, pikkuhousut ihan märät . No sitäpä sitten mietin että mitä se oli. Pahin pelko oli että lapsivettä... mutta jospa kuitenkin vaan pissalorahdus. mulla on noiden kahden synnytyksen jäljiltä tosi löysät paikat eli pidätyskyky onneton, esim trrampoliinilla mullle tuli aina lorahdus housuun vaikka kuinka pidätti. Samaten nyt aivastaessa ja yskiessä tulee poikkeuksetta housuun . Yleensä kuitenkin sen tiedostaa että nyt pääsi liri. Siinä rytäkässä en tiedostanut kyllä mitään mutta jos se sitten oli sellainen "hätäpisssa". Neuvolassa ei tietenkään täti pitänyt minään mun kompurointia ja sanoi vain että kunhan ei tuu verta.

Oivikki en ole aikaisemmissa raskauksissa ollut 4d-ultrassa ja olen pitänyt sitä ihan huuhaatouhuna mutta nyt oon selvittänyt vähän enemmän tietoa itselleni siitä ja jotenkin olen tämään raskauden aikana ollut kamalan mhuolissaan kaikesta mahdollisesta niinpä ajattelin mennä ko. ultraan vaikka maksaakin 317 euroo. Haluan kokea sen ! Lisäksi Tampereella sen tekee Taysin professori eli pitkän linjan kokenut lääkäri ja luotan lääkäriin enemmän kuiin kätilöön joka teki rakenneultran (vaikka mukava ja pätevä olikin).
 
jääris pisuhan sieltä varmaan siinä "hötäkässä" siun pöksyyn pääsi lirahtamaan ;)
Huh, kovin on kallis tuo ultra :eek:
..mutta jos sie saat siitä rauhan mielellesi, että pikkisellä kaikki Ok, sinne kannattaapi mennä sitten! :)

Onnen kantamoisia matkaan:heart:
 
Jääräpää olen käynyt äitiyspolilta saamani lähetteen puitteissa ko. prof Kirkisen vastaanotolla ultrassa toista kaksosta näyttämässä. Sain sen siis ihan pilkkahintaan = polimaksu. Oli kyllä pätevä "setä", mutta hurjalta tuntuu tuo maksu. Minulla gynekologi näki toisella sikiöistä kakskoisventrikkelin (siis vatsalaukun), joka on selkeä viite kehityshäiriöstä. No eipä näkynyt mitään poikkeamaa 3/4D-ultrassa.

Tuosta lapsivedestä. Senhän testaukseen on oma aineensa. Nimeä en nyt muista.

Hikoilusta hulluksi tuleva Discovery
 
Jääris mitä olen tuolta pinoista lukenut on lapsivedessä sellainen sperman tuoksahdus ;) hieman makeahko..
..ja apteekista saa ostettua sellaista Ph-paperia, jolla voi katsoa onko neste emäksistä, vaiko hapanta!
Lapsivesihän on emäksistä =)

Jaksuja Discovery :hug:..suihkutteluja&uimista vaan mahdollismman usein..ja yllätys yllätys - kuumalla saunassa saapi sen "nihkun" ihosta poijjes paljon paremmin ja oloinen mukavan pehmiä sitten :)
 
Sauna todella tekee itselleni hyvää näin kuumallakin. Kauan en vain jaksa olla. Tai ainakaan niin pitkään, kun ei-raskaana. Oikea kylki vihoittelee vieläkin. Eilen ei ollut kipeänä. Tulee selvästi 8 tunnin tietokoneella istumisesta ja parin tunnin ajomatkasta. Kyllä nyt odottelen sinne Taysiin pääsyä. Mies ei voi tulla, kun lapset ovat kotona.

Verensokerit oikuttelee. Aamupaasto 6,5. Aamupalan jälkeen sitten 10,2. Söin banaanijugurtin ja ihan pienen määrän viinirypäleitä.

Mitään ei jaksa tehdä. Mies parturoi pihaa. Onneksi on päältä ajaettava. Pojat vuorollaan kyydissä.

Ihanaa, kun viikonloppuna viilenee. Ei tätä jaksa ainakaan meikäläinen.

Väripurkki hiuksiin odottaa. Jaksaisko :LOL:
 
Aamulla neuvolassa, vko 31, ja vauva on poikkitilassa niinkun olen arvellutkin.
Vähän kuin uimarengas poikittain tuossa tissien alla, ja korkealla, alavatsassa tyhjää.
Vähän alkoi mietityttää että kääntyyköö, mahtuuko kääntymään, miksi se on tolleen, tuntuu että tämä on vauvan mieliasento, vakiopaikka, ja mun sisuskaluille ei sitten jääkään yhtään tilaa.
Tullut varmaan isäänsä, itsepäinen :headwall:
Onko kellään ollut tällaisesta kokemusta?
 
mietin vielä ja kun en tajunnut kysyä, kun se istukka on osittain alhaalla osittain etuseinässä,
voiko napanuora olla jotenkin niin kireellä ettei vauva mahdu muuhun asentoon? Tai ei halua mennä raivotarjontaan kun istukka on siellä alhaalla, tai napanuora litistyisi.....onkohan tässä joku riski olemassa, se nyt ainakin että saatan joutua sektioon.....
 
Huomenta

Mulla on tänään sit toka neuvola ja pissaamatta on pitänyt olla neljä tuntia. Arvatkaa vaan et koko ajan tekis mieli rynnätä pöntölle :)
Nyt on sit se ns. oma neuvolatäti vaikka paikka on vielä eri. Viimeeksi oli kesäsijäinen. Tänään sitä kuunnellaan josko neuvolan laitteet sydänäänet kuulee.
Kaiken järjen mukaan pitäisi kyllä kuulua.

jäärä Mä olen kansssa ajatellu meneväni 4D ultraan ihan siksi ku viime raskaudessa menimme liian myöhään ja kuvanlaadut oli huonot eli liian isosta sikiöstä ei saa kuulemma enään kunnollisia. Meillä tuo maksaa kyllä vain 170e ja sis. kuvat ja cd:n tästä saa vielä kelakorvauksen takas joten hinnaksi jää n 78e. Täällä tosi edullinen minusta ja lääkäri on parhaista parhain ja laitteet uuden karheat.

No mutta tällaista tälla kertaa. Mukavia päivänjatkoja kaikille ja tsemppiä odotuksiinne

Sela ja Pikkarainen 13+2 8 olenkohan pysynyt laskuissa mukana :) )
 
Mäkään en Jääris voi hyppiä trampoliinilla ja aivastaessa pitää laittaa jalat ristiin. Olin jo pienenä sellanen, että kun joku mua kutitti, niin mulla tuli pissat housuun.

Koittakaa kestää, enää muutama kuuma päivä ja sitten viilenee...

Happis ja pikku-Kalle 13+1
 
Huomenta
Suhteellisen vähillä oireilla olen tähän asti päässyt. =) Jee!!! :D Vaikka ehtiihän niitä tulla jos minkälaisia. 9pvä olemme menossa ekaan ultraan rv:7+1 katsomaan mitä sinne kuuluu. =) :heart: :heart:
Lähtöpaino on nyt 57kg mahtaako olla maaliskuussa sitten 87kg kasassa? :/ Kunhan vaan sinne päästäisiin :heart:

5+3
 
Noniin. Nyt on niskapoimu-ultra takana. Toinen kaksosista on ilmeisesti kuihtunut pois jo alkuvaiheessa, kun lääkäri ei löytänyt mitään jälkiä siitä :'( Olen hieman surullinen siitä. Olin jo asennoitunut elämään kaksosten kanssa.
Yksi sikiö sieltä kuitenkin löytyi ja sillä oli kaikki kunnossa. Niskaturvotus 1.2mm ja neuvolakortissa lukee, että 1. seula negatiivinen. Viikkoja tänään tasan 12, mutta sikiön koko vastasi 12+4. Laskettu aika 9.2.2011.
Vaikka olin surullinen toisen menehtymisestä, niin samaan aikaan tunsin mieletöntä onnentunnetta siitä toisesta Mörrimöykystä. Melkoisen hieno tunne näin ensikertalaisena nähdä sikiö ultrassa. Kyyneleet virtas pitkin poskia, kun se möykky siellä venytteli ja ojenteli jalkojaan. Ei riitä sanat kuvaamaan sitä rakkaudentunnetta. Tosin teillepä ei tarvikaan yrittää selittää, kun tiedätte ihan tarkkaan mistä puhun =)
Että hei vaan tytöt , nyt minäkin uskallan olla vähän enemmän raskaana.
 
Padmashree voi että..siulla surullisia :'( ja samalla hyviäkin uutisia, :) jaksuja:hug:

Ihana, että toisella pikkisellä kaikki siellä massukassa hyvin!!:heart:

MrsBree Onnen pipanoita sinne ekaan ultraan!!:wave::heart:
 
Nyt on 4d-ultrassa käyty ja hinnaksi tuli 303 euroa. Kuulemma on pieni mahdollisuus etä saan kelakorvaustakin mutta haen sitä nyt jälkikäteen.
Dvd:tä en ole vielä katsonut. Kyllä hän perusteellinen oli ja tutki myös kohdunsuun ja totesi ettei lapsivettä ainakaan nyt ole tullut, sitä ei sitten tiedä mitä se silloin kompuroimishetkellä(rappusissa kaatuminen) oli. Lapsivettä oli kuitenkin normaali määrä ja vauvalla kaikki hyvin. Paino oli 520g! eli keskikäyrällä tai hiukan sen yläpuolella mennään. Aika hyvin kun viime viikon rakenneultrassa oli n. 100 g vähemmän. Perätilassa oli taaskin. Mitään epänormaalia ei löytynyt. Kuulemma normaali raskaus. Kuvia tuli valtavasti mutta puolesta niistä en tajua mitä ne esittävät. Silti on rauhallisempi olo ja lopuksi hän onnitteli kädestä pitäen . Eli ihan ok reissu. Ja tosiaan se kätilön tyttöveikkaus varmistui!!
 
Padmashree, hyvä että kuitenkin hyvät ultrakuulumiset, vaikka ikävää että toinen pikkuinen ei sitten jaksanut kasvaa.
Ja Jääräpää sai toivomansa mielenrauhan, olikos sulla tyttöjä vai poikia ennestään jos tämä tuleva on sitten tyttö?
 
Hei saanko liittyä mukaan? Olen jo pitkään seuraillut keskustelua ja osallistunut tuolla lapsettomuuspuolella. Nyt uskaltautuisin myös teidän seuraan. Viikkoja on kasassa 18+4 ja eilen olin aikaisessa rakenneultrassa, kun mies ei kahden viikon päässä olevaan ultraan pääse mukaan. Meillä on takana pitkä yritys ja monia traagisia tapahtumia, joten raskaus on jännittänyt aika lailla moneen otteeseen. Töissäkään en ole vielä kertonut (en kyllä ymmärrä jos joku ei pömpöstä sitä vielä ole tajunnut ;) ), mutta eilisen ultran jälkeen on uutinen julkinen . Kaikki oli hienosti ultrassa ja masussa pötkötteli päikkäreillä juuri oikean kokoinen pikkuinen. Painoarvio on 250 g. Olen osallistunut seulontaan mutta lapsivesipunktiota emme edes harkinneet. Saimme normaalin tuloksen seulonnasta. Laskettu aika on 26.12. :) :heart: Raskaus on mennyt mukavasti vaikka koko alkuraskauden kärsin vuodoista aina viikolle 10+0 asti. Se oli hermoja raastavaa. Nyt pienenä vaivana on alaselkä/istuin/alavatsakivut jotka kuulunnevat asiaan. Kiva liittyä seuraanne arvon naiset :)

lokakuu 18+4
 
Tervetuloa Lokakuu meidän höpisijöiden joukkoon :D :wave:

Padmalle pahoitelut toisen vauvelin menetyksestä...onneksi toinen pikkuinen on kuitenkin tiukasti kiinni :hug:

Ja ultrassa käyneille onnittelut hienoista kuulumisista :flower:

Meillä oli alkuviikosta neuvola ja siellä kaikki ok. Tyllerö oli pylly pystyssä masussa ja on onneksi pysynyt pää alaspäin. Ei tarttis enää kääntyäkään perätilaan vaan pötköttelis siellä nyt vaan kiltisti :D

Helteet taitaa näiden päivien jälkeen helpottaa ja minä olisin siitä kyllä hyvin kiitollinen. Jaksais sit alkaa valmistelujen ja hankintojen tekemisen hiukan tarmokkaammin. Kyllähän tässä hyvin pitäisi aikaa olla, mutta neuvolassakin muistutettiin et vauva VOI syntyä jo...joskin aika varoittamatta kyllä tulis jos nyt päättäs putkahtaa. Pahoin pelkään et paremminkin neitiä laiskottaa eikä huvita syntyä eli menee kunnolla pitkäksi :LOL:

Siirillä "poikamiestyttöpäivät" vähenee ja onnittelut siitä! Koita nyt malttaa juhlia niitä häitäkin ettei vaan mene rakenneultran jännäilyksi tulevat päivät. :hug:

Pinkkis 34+3
 
Padmashree...ei oikeastaan synnytys vielä jänskätä. Suoraan sanottuna en ole juuri ajatellut sitä!! :LOL: Raskaus on tainnut pistää aivoni ihan narikkaan kun normaalisti olen melkoinen kontrollifriikki ja kyllähän synnytyksellekin olis kai pitänyt jo ajatuksia uhrata. Mutta parempi kai näin kun sitä hommaa ei pysty hallitsemaan kuitenkaan...menee miten menee. Hiukan on kyllä mietityttänyt lapsen koko kun itsekin olen ollut tosi isokokoinen ja suvussa ei juuri alle nelikiloisia synny :ashamed:

Voi puuh tätä kuumuutta tosiaan. Vaikka onhan meillä etelässä jo huomattavsti viileämpää kuin Itä-Suomessa. Toivottavasti palstasiskot niillä nurkin ovat saaneet itsensä johonkin jääpalakylpyyn tms :eek:

Mun pitäis tässä kuumuudessa SILITTÄÄ vaatteita, mutta arvatkaa huvittaako...

Pinkkis
 

Yhteistyössä