40+ odottajat Vol 3.

Wiiwiihanalta kuulostaa että tyttös on on ollut mukana ultrassa :) Mulla ei taitas noi pojan köllykät lähtee kyllä mukaan,mies on onneks ollu mukana kummassakin ultrassa ja seuraavan kerran onkin sit 28 viikon ultra 9.3....pitkältä vaan aika tuntuu.Sokerirasitustestissä tuli huonoja uutisia ja mulla on raskausajan diabetes...mieli matalalla mutta jospa se tästä.Maanantaina neuvolaan ja sitten selviää enemmän asiasta,kaikki herkut kuulemma joudun lopettaa vaikka en ees niitä kauheesti syö ja verensokereita joudun ahkeraan mittaamaan.Alkaa jo tän raskauden kohdalla riittää nää ylimääräset "vaivat",tuntuu vaan että koko ajan jotain uutta tulee.Ja vauvasta tulee varmaankin niin iso etten voi alakautta synnyttää,multa kun mahtuu vaan 3300kg painonen tenava ulos.Taitaa jäädä Bon Jovin keikka kokematta 17.6. :(
 
Huomenta!
Pikkumyy68 mulla on myös tässä raskaudessa tuo rd. Ei ole vielä tehty rasitusta, mutta selkeet oireet on, ja olen karkilla testannut. Kahdessa edellisessäkin oli ja mittaukset myös, ruokavaliolla olen selvinny. Mut nut tuntuu siltä että se ei riitä, kun tässä vaiheessa jo heittelee arvot. Mulla tapset kaikki ollu yli nelikiloisia, viimeinen käynnistettiin 38 viikolla ja oli 4505 kg. Mitähän ois ollujos ois annettu tulla normaaliin aikkaan ja muut on menny vielä jonkun päivän ylikin.
Viikon päästä maanantaina on np ultra, jännittää kovasti ja vielä nekin seulontatulokset on tulossa. Pelkään tuloksia, kun ei ole aiemmin niitä otettu. Olen varma,että niistä jotain huolta vielä tulee. On sen verran huolia tässä ollu kesän jälkeen, että tääkään raskaus ei voi mennä huoletta ohi:|
Viidenmamma 11+0
 
viidenmamma ja muutkin heips!!!:wave:

Mulle np.ultrassa lekuri sanoi että yleensä tämän ikäisillä odottajilla ikä nimenomaan kasvattaa riskilukua,laitan tähän omien seulojen tulokset,jos se sinua vähän helpottaisi,myös viikoilla on merkitystä,eli milloin seulat on otettu. S-PAPPA 925 (rv.9+6) S-hCG-B-V 116 (rv.9+6)
Ultrassa mitattu nt.1,0 toinen mittaus samalla kerralla 0,5 (rv.12+5) Näiden arvojen mukaan, ikä huomioiden riskiluvuksi tuli 1:510.

Itse näin ennen ultraan menoa unta että riskiluvuksi olisi tullut 1:48,olin siihen jo täysin varautunut ja ajattelin jopa ettei se nyt niin paha ole,joten melkoinen yllätys oli kun tuo riskiluku on noinkin hyvä,vaikka joillakin se voi olla jopa joitain tuhansia.

Mulle tuli eilen nla.sta "hälytys" et pitää käydä siellä,no kiireesti epätietoisena tilanteesta lähdin käymään,no ei kuitenkaan ollut mistään vakavammasta kyse, vaan labrasta oli tullu mun veriviljelyn tulokset ja hb oli niinkin matalalla kun tasan 100,vauva voi kuitenkin hyvin eikä sen pitäisi kuulema vauvaan vaikuttaa,näin sanoivat kun kysyin asiasta,mutta oma kunto taitaa nyt romahtaa,jos noita arvoja ei saada nousemaan...:snotty::snotty:

Mukavaa pakkaspäivää kaikille ja heips taas:wave:
 
Hei, tässä olisi uusi odottaja tähän ketjuun. Viime torstaina mittariin tuli pyöreät 40v. Tulossa on yhdeksäs lapsi ja LA on 13.3. eli viikkoja tänään 36+2 :) Ultrien mukaan olisi tyttö eli perheeseen tulee naisvalta kun nyt on 4 poikaa ja 4 tyttöä ennestään. Enempää ei tule, sterilähete on jo odottamassa että jos synnytysreissulla tekisivät sen samalla. Isommat lapset on syntyneet -93, -95, -97, -00, -02, -04, -06 ja -09.

Raskaus on mennyt kuten edellisetkin muuten hyvin mutta raskausdiabetes on ollut joka kerta. Ruokavaliolla pysynyt kurissa, tosin kolme viimeisintä olisi mennyt insuliineilla jos noudattaisin virallisohjeistusta syömisissä mutta en noudata. Karppauksella saa arvot pysymään loistavina eikä painokaan nouse hirveästi, nyt on painoa tullut 5,8 kg alusta. Samaten liikkumiskivut on viimeisissä raskauksissa tehneet sen että kolme edellistä on käynnistetty kipujen takia n. viikko ennen laskettua kun en enää kyynärsauvoillakaan pääse kävelemään ja voipi olla että sama on nyt edessä.

Raskausdiabeteksesta huolimatta vauvat ovat olleet ihan ok kokoisia. Esikoinen rv40+6 3790/51, toinen rv 39+6 3920/53,5 , kolmas rv 40+1 4590/56, neljäs rv40+4 4145/53, viides rv40+6 4460/53, kuudes rv39+4 3650/50, seitsemäs rv39+5 4314/53 ja kahdeksas rv39+4 3884/51. Esikoinen on syntynyt sektiolla otsatarjonnan takia, muut ihan rivakasti alakautta vaikka neljäs olikin taas otsatarjonnassa ja kuudes avosuisessa eturaivotarjonnassa.

Np-ultran ja seulojen riskiluvuista täällä ei erikseen anneta lukuja jos ei ole mitään hälyttävää. Kysymällä sain sen verran selville että omalla kohdallani riskiluvuksi tuli 1:5900 ja np-ultra ja seulat tehtiin rv 11+5.

Mutta nyt alkoi kuopus haisemaan vieressä (2v2kk) eli vaipanvaihtoon pitäisi kyetä. Pitää yrittää kun kotona ei muita juuri nyt ole apuna.
 
Tervetuloa Super, sullahan onkin la jo aika lähellä.
Tuosta riskiluvusta sen verran, että mulle tuli vain lappu missä sanottiin ettei ole lisääntynyttä riskiä. Tarttis varmaan soittaa ja pyytää lähettämään ne luvut niin tietäis sen suhdeluvun, kun kuitenkin kiinnostais tietää.
Mulla on mennyt odotusaika tähän asti ilman ongelmia, jos ei lasketa hirveää pahoinvointia mikä jatkui rv 14 asti. Vähän pelottaa miten selkä kestää, kun sen kanssa on ollut joskus ongelmia, mutta on ollut lähes oireeton viimeisen vuoden suurinpiirtein. Saa nähdä kun painoa alkaa tulla kunnolla, että alkaako se taas vaivaamaan. Painoa on tullut tähän mennessä vasta 2kg lisää, mutta toisaalta alkuraskauden pahoinvointi ja nyt tää kun olen ollut 5viikkoa flunssassa varmasti on vaikuttanut siihen. Edellisissä raskauksissa tuli sellaiset 10-15kg lisää.
Jess!! Elämä alkaa voittaa, päänsärky/naamasärky on poissa, tehokas lääke toi antibiootti.
Rakenneultra olis 10pvän päästä. Alunperin ajattelin, etten halua tietää vaavin sukupuolta, mutta taidampa sittenkin kysäistä. Vaikkakin eihän ne arvaukset ole aina pitäneet paikkansa, joten pienellä varauksella jänniys säilyy silti loppuun asti.
Koitin aamulla laittaa masukuvaa fbiin, mutta ei onnistunut. Täytyy illalla koittaa uudestaan.
tupuna71 rv19 alkoi tänään=):heart:
 
Tervetuloa Super, sullahan onkin la jo aika lähellä.
Tuosta riskiluvusta sen verran, että mulle tuli vain lappu missä sanottiin ettei ole lisääntynyttä riskiä. Tarttis varmaan soittaa ja pyytää lähettämään ne luvut niin tietäis sen suhdeluvun, kun kuitenkin kiinnostais tietää.
Mulla on mennyt odotusaika tähän asti ilman ongelmia, jos ei lasketa hirveää pahoinvointia mikä jatkui rv 14 asti. Vähän pelottaa miten selkä kestää, kun sen kanssa on ollut joskus ongelmia, mutta on ollut lähes oireeton viimeisen vuoden suurinpiirtein. Saa nähdä kun painoa alkaa tulla kunnolla, että alkaako se taas vaivaamaan. Painoa on tullut tähän mennessä vasta 2kg lisää, mutta toisaalta alkuraskauden pahoinvointi ja nyt tää kun olen ollut 5viikkoa flunssassa varmasti on vaikuttanut siihen. Edellisissä raskauksissa tuli sellaiset 10-15kg lisää.
Jess!! Elämä alkaa voittaa, päänsärky/naamasärky on poissa, tehokas lääke toi antibiootti.
Rakenneultra olis 10pvän päästä. Alunperin ajattelin, etten halua tietää vaavin sukupuolta, mutta taidampa sittenkin kysäistä. Vaikkakin eihän ne arvaukset ole aina pitäneet paikkansa, joten pienellä varauksella jänniys säilyy silti loppuun asti.
Koitin aamulla laittaa masukuvaa fbiin, mutta ei onnistunut. Täytyy illalla koittaa uudestaan.
tupuna71 rv19 alkoi tänään=):heart:
ps...tämä on sitten hankalaa puhelimen kanssa, älkää ihmetelkö jos tulee tuplana kun ei suostu millään lähtemään!!:snotty:
 
Tervetuloa Super, kiva kun tulee lisää odottajia mukaan. :) Teillä onkin ihan reilun kokoinen perhe. Noista vanhimmista lapsista lienee jo ihan mukavasti apuakin, vai?

Tupuna, kiva että sun sinuiittioireet alkaa jo helpottua. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin Super, jos et huomannut niin meillä on tuolla Facebookissa oma salainen ryhmä. Siellä on muutama meitä odottajia ja yksi jo synnyttänyt. Jos olet kiinnostunut liittymään, laita minulle yksäriä niin pistän kaveripyynnön tulemaan ja liitän sinut ryhmään.

Mulla taitaa taas pikkupiru alkaa nostaa päätään. Pari päivää olen ollut niin pahuksen kiukkuinen.... tänä aamunakin meinasin räjähtää kun mies ja tyttö muka niin kovaäänisesti tekivät aamutoimia etten saanut nukuttua. Vaikka siis ihan normaalisti hissun kissun olivat. Voi perheparkaa jos näin on. Itkenyt en tosin ole samalla tavalla kun esikkoa odottaessa, mikä on positiivista.
 
Heips kaikki!:wave:
Juu ja kiva super että tulit mukaan,"uutena" minäkin tänne tulin,tuolta kuumeilijoiden puolelta siirryin.:saint:
Toivotaan että pian sieltä tulisi sankoin joukoin muutkin tänne masua kasvattamaan.:heart:

Käyn Oulussa ultrat,vaikkei siellä asutakaan,mutta on lähin paikka meille "maalaisille",siellä annetaan mustaa valkoisella np.vastauksista,mutta sullahan on tosi hyvä tuo riskiluku,joten ei siitä liene pelkoa.
Tupuna71 kysy vaan jos asia sinua mietityttää,täytyyhän omat vastaukset saada! ja onhan se niin että raskaana ollessa sitä miettii kaikkea mahdollista ja mahdotonta,ja monesti ihan turhaan,onpahan yksi murhe sitten vähempänä.;)
 
Juu flikat, negahan sieltä dpo14 tuli:(.. en enää dippaile, jätin lugetkin poijjes dpo13 ja nyt vain odotellaan tätiä tulevaksi..
..ei kyllä mitään oireita siihen suuntaan - MUUTEN, kuin repii jalkoja&peppua aika imakasti välillä:x..lämmöt on laskeneet niinkin vähän kuin, 0.1 astetta - nyt tasan 37C..ei siis iiiiiihan vielä vuoto näyttäisi alkavan - ellei nyt illasta lämmöt ala laskemaan..miulla vuoto yleensä alkaa 1-2vrk:n päästä lämpöjen laskusta.

:attn:HUOM!:attn: Muistaako kukaan Lugejen käyttäjä: Miten pitkään(vrk?) meni, ennen kuin vuoto alkoi viimeisen lugen ottamisesta, mikäli tärppi ei käynyt??

Koetetaan nousta täältä u-pot-ta-vas-ta suosta taasen..jos haaveilisi siitä marrasvaavista sitten:)..

:heart:Tervetulemas uusille masunkasvattajille!!
:heart:
..Superi(lla) siellä oikein SUUR perhe - ihanaa=)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, Jotain iloa minun tylsään sairaalaelämään :) pääsin eilen mukaan sisaren häihin, saman kaupungin hotelliin. :heart: häät olivat meille vieraille täysi yllätys, koska meidät oli kutsuttu ystävänpäivä lounaalle. Ylihuomenna vihdoin lähtö Irlantiin alkaa. Mukaan lähtee synnytyslääkäri, lastenlääkäri ja kaksi hoitajaa. Mutta uskon että olemme viikon päästä keskiviikkona tai torstaina turvallisesti kokonaisina perillä. Ja rakas esikoistyttäreni on löytänyt uuden onnen, viime vuotisten suurien koettelemuksien ja surun jälkeen. :heart:
MrsBree ja "lahja" = Roro ;) :$ 34+2
 
Ihan vaan nyt omaa napaa. Huomenna neuvola ja toivottavasti sydänääniä kuunnellaan. Nyt on ollut pari iltaa, ettei ole potkuja tuntunut. Pelko hiipii mieleen, mutta jospa ne hevoset laukkais huomenna. Onneksi neuvola on heti aamusta, ei tartte sitä oottaa.
 
Heips!!!

Taavi166 ilmoittelehan mitä nla.ssa sanoivat...:heart:

Morticia kyselit taannoin mistä löytyis mukavia odotusvaatteita,itse olen ostanut paljon huutonetistä,kuten myös h&m,ellokselta ja seppälästäkin olen jotain löytänyt,ovat sellaisia "minun näköisiä" vaatteita.

Ihan hyvä ja seesteinen olo/fiilis meneillään,mies alkoi eilen juttelemaan et pitäiskö alkaa katteleen toisenlaista taloa,tämä kun on ihan liian iso meille,nyt kun jo osa noista murkuista on omilla teillään ja loputkin lähtee syksyllä pois.Ei kyllä tosiaankaan huvittais mikään muutto,kammottaa jo ajatus kaikesta pakkaamisesta ja tavaroiden roudaamisesta,niitäkin kun on kertynyt jo kaikki paikat täyteen. VOI JEE,MIKÄ HOMMA!!!!!!!!!!!!:eek::eek:
Totta on kuitenkin se että tämä talo on liian suuri meille,joten siinä olen kyllä ukon kanssa samaa mieltä.....

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!
Meillä mittarissa olikin aamulla muikeat 32 astetta,ja tämä nuorimmainen kermapylly uhkasi ettei lähde kouluun jollen häntä vie,pysäkillä kun voi joutua odottamaan jopa 5 min...niinpä sitten umpi jäisellä autolla kurvasin hänet kouluun ja autosta lähtiessään tuumasi neiti vaan et "olipa kylmä kyyti":snotty::snotty:
 
Voi, mä muuttaisin tosi mielelläni! Ensinnäkin tympii asua samassa pihassa appivanhempien kanssa ja toisekseen tää talo on todella epäkäytännöllinen useamman lapsen perheelle. Tässä oli alunperin vain 2 makkaria mutta me erotettiin kolmas huone ruokailutilasta. Nyt sitten syödään olohuoneessa kun keittiöön ei mahdu tarpeeksi isoa ruokapöytää (siis olkkarin nurkassa on ruokapöytä, olkkari on tosi iso). Vessa ja kylpyhuone on niin pienet että hyvä kun isompi ihminen mahtuu sisälle. Mutta sitten jostain syystä tuohon keskelle taloa on ehty jumalattoman kokoinen aula jota ei voi käyttää mihinkään järkevään, siitä vain kuljetaan ison likan huoneeseen, eteiseen, meidän makkariin, kylppäriin ja keittiöön. Neliöitä on kyllä 100 mutta niin epäkäytännöllisiä sellaisa..... Tahtoo toisen talon!!!!!
 
Heippa!
Minä sain vihdoin sellaisen talon kun halusin yli neljä vuotta. Muutettiin lokakuussa uuteen taloon. Entinen kävi pieneksi. Nyt on kahdessa kerroksessa yht 200 neliöö, kuusi mh:tta, jokaisella omansa. Mut nyt kun kuudes tulossa, ei niitä huoneita kaikille ole. Mutta eiköhän sitä johonkin mahdu.

Löysin tohtori tolosen sivuilta mielenkiintoisen sivun, raskaus ja ravintolisät. Kannattaa lukea. Mulla on vaikka minkälaista tabua menossa tällä hetkellä.

Ihan iso perhesuperilla. Minnuu oikeesti harmittaa, kun aloitettiin niin myöhään tekemään näitä lapsukaisia. Meilläkin olisi varmaan jo sama määrä. Nyt ei kyllä kerkiä enää montaa tehdä.
 
Kurkkimassa Taavin kuulumisia....

Täällä on rv 18+0 tänään. Käytiin Ipanan kanssa reippailemassa ulkona vaikka pakkasta oli -20 ja kyllä tekikin hyvää. Neiti ei tosin suostunut kävelemään kun meni koko ajan nurin toppavaatteissaan, lykin häntä siis rattaissa. Korvat vaan meinas jäätyä kun omat korvaläpät on hukassa ja rikoin isolta tytöltä lainaamani puolimatkassa. Täytyy neuloa pikapikaa jonkin sortin pipo kun se kesä ei vaan näytä tulevan.
 
Venähti tuo aamulla alkanut asiointikierros kokopäiväiseksi. Mutta nyt on suut ruokittu ja hetki aikaa istua koneella.

Tärkein ekaksi, sydänäänet kuuluivat, syke oli vain 138, mutta terkan mukaan vahvat joten ei syytä huoleen. Pieni vain meni pakoon sitä doppleria minkä kerkis. Sokeriarvot ok. Siitä äitiyspolin vastauksesta sanoi, että minun arvoni ruokavaliolla on niin hyvät, että ei sinne kannata mennä. Lähetteen saan uudestaan, jos arvot alkaa nousta. Tosin nyt sain lomaaaa arvojen mittailusta ja kuukauden päästä uudestaan se viikon kotiseuranta. Toiseen sokerirasitukseen ei tarvii mennä vaan noita sokereita seurataan tolla kotimittauksella ja jatkotoimenpiteisiin sitten tarvittaessa. Hb oli 128, alhainen mulle, mutta ei tarvii rautalisää. Paino oli laskenut, vain 600grammaa, mutta kuitenkaan ei siis noussut. Siitä tuli kehuja, kun ei sitä vielä tarttis ylipainoiselle tulla. Mitä vielä. Kuukauden päästä uudestaan, sitten täytellään kuulemma jo kelan lappuja! Kääk! Mihin tää aika on mennyt? Vastahan mä plussasin ja alan pikkuhiljaa uskoa olevani raskaana. :LOL:

viidenmammako se odotteli nt-ultraa. Omat veriarvoni olivat rv 10+5 s-PAPPA 466, s-HCG-B-V 19 ja niskaturvotus 1,23mm (Onko se yksikkö tässä millejä? Kun en muista) Riskuluvuksi sain 1:15000 Riskilukuun vaikuttaa veriarvojen, raskausviikkojen ja niskaturvotuksen lisäksi äidin ikä ja paino sekä tupakointi/tupakoimattomuus. Noita veriarvoja ei voi suoraan vertailla äitien kesken, tyyliin s-PAPPA 600 on parempi kuin s-PAPPA 400, vaan kokonaisuus ratkaisee. Sen verran ultraava kätilö niistä sanoi, että on parempi mitä kauempana arvot ovat toisistaan. Silloin on odotettavissa ongelmia, jos nuo arvot ovat lähellä toisiaan tai toisinpäin, eli s-HCG on suurempi kuin s-PAPPA Toivottavasti tämä nyt jotain auttoi sinun ultranodotusaikaan. Itsekin hermoilin tuota ultraa enemmän kuin laki sallii ja helpotus oli tuloksien jälkeen suuri.

wiivi67 Minäkin näin unta ennen nt-ultraa. Sain unessa riskiluvuksi 1:5, ei naurattanut.
 
Viimeksi muokattu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1836174-aidit-40-a/

Heipat kaikille odottajille ja vauvautuneille!

Tulin muistuttamaan, että ylläolevasta paikasta löydätte juttuseuraa, kun vauvat ovat syntyneet. Osa täällä on uusia, joten ette olleet paikalla, kun tuosta oli puhetta ja se perustettiin loppukesästä 2010. Tervetuloa sinne jatkamaan juttua vauvaperheen elämän käännöksistä. :)

Tuo on siis nimenomaan + 40 -äideille.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Morticia: Juu, kyllä noista vanhemmista on jo apua paljonkin. Esikoinen on kokkikoulussa niin tekee usein ruoatkin ja toiseksi vanhin tykkää leipomisesta eikä irvistele vaipanvaihdoillekaan :D . Toki kaksi vanhinta poikaa eli -93 ja -97 ovat tuolla saralla joutuneet kunnostautumaan nyt kun alkuraskaudessa voin pahoin ja nyt taas liikkuminen tuottaa kipujen takia vaikeuksia. Ja isommat pitävät pienempiä silmällä muutenkin.

Minä käväisin keskiviikkona äitipolilla taas rd:n takia kontrollissa. Karppaus ruokavalio puree ja lasketun ajan ennuste on tippunut 4,2 -> 3,8 kiloon, painoarvio oli siis rv 36+3 vain 3-3,1 kg - tämä jää ihan alimittaiseksi sintiksi vielä :D . Kaikki oli niin hyvin että lääkäri meinasi ettei enempiä kontrolleja tarvita että tervetuloa synnyttämään kun aika koittaa, ja jos yli menee niin neuvolasta varaisivat ajan. Kysyin kuitenkin että mitenkäs kun kolme edellistä on käynnistetty juuri siksi etten pysty enää tässä lopussa kävelemään ja samaa on jo nyt havaittavissa. Lääkäri kävi ylilääkärin luona ja sen seurauksena menen 3.3. rv 38+4 äitipolille ja kassi mukaan. Jos osastolla on tilaa niin jään käynnistelyyn tuolloin. Iiks :eek: . Noh, tämä olisi sitten seitsemäs käynnistys niin edellisten perusteella menisi seitsemän päivää ennen kuin syntyy, näissä on ollut selvä logiikka :LOL:
 
Hei kaikille :wave:

Tulin vielä kiittämään kaikkia, jotka onnitelivat tyttärenin syntymän johdosta. Kiitos :) Kovasti on ollut kädet täynnä ja ei ole aikaa jäännyt kirjoitta tai serata palstaa säännöllisesti.

Vauvatoive sinäkö se muistelit noita minun seulontatuloksia, niin se tosiaan oli, että seula ei hälyttänyt (nt ultra + verikoe), mutta sehän on tosiaan vain seula.

Hyvää matkaa Mrs Bee!!

Hyvää odotusaikaa kaikille teille!!!

Oivikki + Suoma 7 vko
 
Heips taas naiset!!!:wave:

Taavi tosi ihanaa kuultavaa että vauvalla kaikki hyvin,sitä aina kauhunsekaisin tuntein menee niin kuin lahtaajalle pelkoineen,että jotain on "vialla",mutta sitten on niin hyvä mieli kun kaikki onkin hyvin.:heart:

Morticia olet kyllä melkoisen sitkeä kun appivanhempien kanssa samaa pihaa asutatte,itse en ehkä pystyisi,vaikka mukava anoppi onkin(leski) tuntuu että "pitäisi" olla jotenkin kaikki voiva ja kykeneväinen joka asiaan..voisi ne välit sitten huonoksi mennäkin.: /

Netistä olennyt noita taloja katellu,ja kyllä kai tää muutto mullekin alkaa passata ,kun muu perhe sitä niin hanakasti perustelee ja onhan tässä hirveä työmaa siivouksen kannalta,minäkin bedanttina ihmisenä olen tosi(liian) tarkka siisteydestä.:ashamed:

Odotus rintamalla kaikki hyvin rv.15+1
Niin se HB oli nyt sit laskenu jo 89,saa nähdä miten tässä sit eteenpäin...mulla normaalisti n.130.

Mukavia jatkoja koko porukalle!!!:wave:
 
Morticia Turvallistahan minun on matkata kun on lääkäriä ja sairaanhoitajaa matkassa. Aina matkan varrelta löytyy jokin sairaala johon hakeutua jos jotain tapahtuu. Kööpenhaminaan ollaan päästy. Matkalla Hampuriin ollaan nyt. Junalla matkataan taas kohti Pariisia ja sieltä sitten luotijunalla Lontooseen ja sitten melkein ollaankin jo perillä. On tosin mahdollista että jo Amsterdamista lähdemme kohti Lontoota. Oloni ollut rauhallinen ja loistava. Uskotte varmaan että ison mahani kanssa pyörätuolissa kerään jopa sääliviä katseita.
 

Yhteistyössä