40+ odottajat Vol 3.

Heips Morticia:wave:

Ilmoittelen sen LA. kunhan käyn ens kuun alussa siinä rakenneultrassa,mulla kun oli viime ultrassa se sikiö 3vko.a suurempi,mitä viikot kierron mukaan olisi ollut,niin tarkkaa aikaa ei vielä tiedetä kunnes asia tarkistetaan.:whistle:

Jospa olosi kohentuu,toivotaan että on ihan normi etovaa oloa.:hug: kaikenlaista tautiahan on nyt ainakin täällä meillä päin liikkeellä...ei kyllä tarttis tulla!

Tulethan minttu kertoilemaan heti,jos jotain uutta tietoa asiaan ilmaantuu.:hug:
 
Heips ja moi pinoon!
Tervetuloa minunkin puolestani Kittyblue - mehän ollaan samoilta alueilta Keski-Suomesta ja vielä samaa ikäluokkaa sekä ensimmäisen odottajia. Kiva saada vertaisporukkaa lisää pinoon!

Mintulle paljon tsemppiä! Itselläni on ollut yksi tuulimuna, joka sitten jouduttiin loppuviimein kaavinnalla poistamaan (lääkkeellisesti yritettiin, mutta minulle nousi vain kuume ja vuoto ei lähtenyt liikkeelle). Minä olen ollut niin kamalan oireeton ollut kaikissa alkuraskauksissa, joten minä en tiennyt omasta olostani mitään eroa tämän pidemmälle menneen ja tuulimunan välillä. Mutta jos sinulla oireet jatkuvat on se varmasti hyvä merkki! Peukkuja vain sinnepäin - niin ja kaikki alkuraskauden ultrat on minulla olleet 8+ viikolla...

:wave: kaikille muillekin!

Leia 24+2
 
Heippa kaikille

Täällä ollaan kotiuduttu ja TYTTÖ syntyi 18.3.2011 klo 18.16. Painoa oli 4325g ja pituutta 51.5cm

Silloin viime viikon tiistaina, kun siellä äitipolilla kävin, niin lääkäri ronskisti kaiveli niin, että lievästi sanottuna tuntui. Sen jälkeen alkoi jomotella ja torstain ja perjantain välisenä yönä , oikeastaan tasan klo 00.00 alkoi kipeillä supistuksilla, joita tuli kylläkin jokseenkin harvoin.

Kun aikaisemmin on kans alkanut heti kipeillä suppareilla ja on edistynyt nopeasti, niin ajattelin nytkin tapahtuvan.

Lähdettiin siitten sairaalaan ajlemaan, tunnin matka, n. puoli kolmen aikaan. Siellä auki 2-3- cm ja aika alkuvaiheessa siis oltiin. Jäätiin kuitenkin, koska välimatkaa kotiin niin pitkästi. Siinä torkuttiin ja kipeitä supistuksia, mutta harvakseltaan.

Loppujen lopuksi kipu yltyi yltymistään ja kätilö, joka otti vastaan, oli kyllä lievästi aika tunari. Täälä kun vielä suomen ruotsalaisella alueella synnytellään, niin hermoon otti vielä vähän hoono soomi. Sori vaan kaikki suomenruotsalaiset. Ei saanut tytön hupakko edes tippaa laitettua, vaan sanoi, että laittakoon aamuvuoro. Jos olis ollut voimia, niin olisin potkaissut mokomaa, ja lujaa.

Taas vaihtui vuoro, saivat sentään tipan ja petidiiniä, mutta ei vieläkään epiduraalia, vaikka olin sitä pyytänyt jo hupakolta.

Taas vaihtui vuoro ja kaiken kivun huurun keskeltä kuulin kuinka vanhempi kätilö tuli ja otti ohjat käsiin. Kuulin kuinka sanoi, että miksi mitään ei ole tehty ja pani tuulemaan, sen jälkeen sain jos jotain tippaa, kohdunkaulan puudutusta, kaasua ja epiduraalia. Olin kyllä aika sekaisinkin kaikesta "hoidosta", mutta loppu hyvin.

Tyttö syntyi, vaikkakin käsi poskella ja kätilön täytyi koko ponnistusajan sormella painaa kodsunkaulan reunaa, koska jostain syystä aina kohosi kun ponnistus tuli.

Pääasia kuitenkin, että terve tyttö syntyi, vaikka olin 98-99% varma, että poika tulee. Oli yllätys siis itsellekin. Ihanaa kun saa taas vaaleanpunaisia vaatteita kaivella laatikoitten pohjilta.

Eli, kaiken kaikkiaan pitkään venynyt tapahtumasarja, mutta kyllä oli sen arvoista, vaikka silloin tuntui, että ei selviä.

Uudelleen synnyttäjän voi siis yllättää, vaikka luulee jo jotain tästäkin hommasta tietävänsä. Vannoin, että koskaan en jalallani takaisin astu, mutta voi Luoja kuinka ihania nuo vauvat ovat, Ja varsinkin se oma.

Ei taida eläkeiässäkään loppua meikäläisen vauvakuume. Ihan hullua, että kaikki vaivat ja kolotukset unohtuu, pitkä loppuaika raskauden kaikkine haasteineen jää pilvireunaisten muistojen kultaamiksi.

Ihmeellisesti on nainen rakennettu, eihän niitä vauvoja muuten koskaan syntyisikään, jos ei järjestelmä toimisi.

Hyviä jatkoja kaikille, käyn varmasti lukemassa juttujanne, kunhan ehdin ihastelultani.

Ajatelkaa, että mietin jo kuinkahan vanhana vielä niitä vauvoja "kehtaa" vielä tehdä?!!!!

T: Bugsy ja synntystarina 39+3:n vaaleanpunainen tulokas.
 
Voi bugsy miten ihanaa!!!:heart::heart::heart:
Onnea ihan hirmuisesti koko perheelle!
Komean tytön tyllerön olet maailmaan saattanut,nyt nauttikaatte,olette vihdoin saaneet toisenne!!:heart::heart::heart:

Minttu mitään uutta?:hug:
 
Hellurei!
ONNEA BUGSY JA KOKO PERHE!!! Oli varmaan tuskainen taival sun synnytys mut onneks palkittiin kääröllä!:heart: Ihanaa kuulla että päättyi hyvin!!!:)

Ja ON: soitin sinne neuvolaan ja tätsy lupas huomenna soitella kunhan on kysynyt ekaks äitipolilta asiaa. Hän vaan vain luulee että käskevät odotella.....kun ei ole se varmaa milloin on hedelmöitys tapahtunut... joo, tuskaa tää tulee olemaan, varsinkin ku moni sanoo oireiden olevan samoja kuin tavallisessa raskaudessa.... Hoitaja sanoi viel että tuulimunat menee yleensä itsekseen kesken, mut joskus tarttee lääkkeet avuks ja joskus kaavinta... sanoi jotain noin 8.viikolla yleensä...
Ja viel ei siis vuotoa ole, eikä kipuja. Aika näyttää....rukoilen että siellä on sikiö niin alussa vasta ettei näy!!! Pahimpaan oon jo henkisesti varautunut, ei kun uus yritys päälle heti kun se on mahdollista!!!!!!!!!!

Jeps, sain siivottua ja huuleni halkaistua ku liukastuin tossa naapurissa mun siskon eteisessä (paskaa tsäkää mulla tällä hetkellä!!!) mutta onneks ei menny hammas, tuli vaan huuleen sellanen reikä... toivottavasti ei jää kovin näkyviin. En käynyt lääkärissä, kun haava on niin pieni ettei sille varmaan mitään tehtäis kumminkaan...
Ilmottelen sitte mitä se täti sanoo puhelimessa!
Minttu ja Massu rv7+1
 
Onnea Bugsy ja perhe prinsesta !

Mun laskettu aika näillä näkymin on 29.10 mutta melko varmasti siirtynee eteenpäin siinä rakenne-ultrassa kun aina ennenkin on niin käynyt ja mun kierto on ollut sen 28-36 vrk mutta oma veikkaukseni on että tärppi olisi käynyt kp 16 ja siellä alkuraskauden ultrassa lekuri sanoi raskauden keston heittävän menkoista just ton 2 pvää.

Minttu mulla on ollut tuulimunaraskaus jossa oli aivan kamalat raskausoireet, oksentelin pitkin työpäivää, rinnat oli arat ja weskissä sai ravata. Alkuraskauden ultraan menin koska mun sektio-arpi oli jumalattoman kipeä ja äippäpolilla kävin kolmesti reilun viikon aikana ja lopuksi ylilääkäri teki diagnoosin tuulimuna h 6+3 ja samantien lääkkeelliseen tyhjennykseen. Epikriisissä lukee ua-tutkimuksessa kohdun sisällä pieni pussi, jonka läpimitta 8,6 mm sen sisällä mahdollisesti pieni jäänne ruskuaispussista. Mitään alkiota ei näy.
Lääkkellinen tyhjennys oli kamalaa ja vuoto niukkaa monta päivää kunnes yltyi niagaraksi ja kohtu tyhjeni. Puoli vuotta meni uutta tärppiä odotellessa ja koko kuopuksen odotusaikaa varjosti pelko..

Oireet tosta tuulimunasta oli kaikenkaikkiaan ihan järkyt, pahoinvointi jne ja vaikka mulla on onnistunut kaksosraskauskin takana edes siinä ei oireet olleet noin mahdottomia.
Tässä raskaudessa on kuvotus ja närästys vähän samaa luokkaa kuin tuossa tm ja se on saanut mut aika ajoin vauhkoksi mutta viime viikon ultrassa ainakin sydän sykki että sen puoleen ai aihetta uuteen tuulimunaan ole..

Väsymys alkaa ehkä hippasen helpottamaan mutta kuvotusta edelleen ja Renniet on jokapäiväistä murkinaa jo tässä vaiheessa.

Nyt kotihommiin kun on pitkästä aikaa virtaa..tilanne käytettävä hyväksi kun ei tiedä millaista taas huomenna on..

Minttu tsemppiä !

Isotikru ja Sintti rv 8+4
 
Morticia K-PKS:ssa, ihan ok muuten.

Muistan kuinka tuon vanhemman kätilön tullessa ajattelin vain, että ompa ihana ääni. Mulla oli välillä ihan pää sekaisin kaikesta ja ilokaasun kanssa yhdistelmä aiheutti sen, että välillä aina en tiennyt ketä olin synnyttämässä, kävin samalla nimittäin läpi jotenkin mielikuvissa entisiä kokemuksia.

Parasta oli kuitenkin tuo huippukätilö lopussa, joka sanoi ponnistusvaiheessa, että saat huutaa niin paljon kuin ääntä lähtee ja sitä tähän maailmaan mahtuu. Muistan kuinka ihan ensimmäisessä synnytyksessä lähes päivälleen 23 vuotta sitten silloinen kätilö sanoi minulle, että ei saa huutaa kun kuuluu joka paikkaan.

Käytiin tätä synnytystä sitten kätilön kanssa läpi ja halusi varmistella moneen kertaan, ettei nyt jäisi mitään kammoa ja pahaa oloa, miksi en apua saanut tarvittaessa. Tai ainakin jos jäi sellainen tunne. Pakko sanoa, että vähän jäi. Mutta kyllä kai nekin ajatukset kultaantuvat tässä ajan kanssa. Toivotti kuitenkin tulemaan uudestaan, ei varmaan ollut tarkistanut mun ikääni papereista kunnolla :D Mutta sen hupakkokätilön naama ei todellakaan unohdu :stick:

Jos kaikista ennusteista ja maailman tilanteestakin huolimatta tällaisella kroonisella vauvakuumeella varustettu "vanhus?" vielä kerta kiellon päälle moiseen ruljanssiin haluaa/kykenee/onnistuukin vielä ryhtyä, niin jos tuon kätilön naama ovella vastaan olisi ottamassa, niin synnyttäisin vaikka taksin takapenkillä. No, jos ei nyt kuitenkaan.....

Onnittelut kaikille, jotka ovat päässeet raskauden puolelle, kaikki ei todellakaan ole itsestään selvää, oli se ikäkin mitä tahansa, vaikkakin enemmän haastavaa kypsemmällä iällä, mutta eihän se pelkokaan raskauden aikana auta. Mutta sellaistahan se on. Koko ajan kyttäät omaa vartaloasi ja pientä elämää siellä sisällä. Sitten alkaa kyttäys kun asukas on täällä vatsan ulkopuolella.

Mutta jos ikinä vielä tähän alan, niin hulluna kaikki pitäisi. Hirvittää jo ajatuskin miten ihmiset meihin suhtautuisi. Siis oma suku lähinnä. Tosin miehen yksi päällikkö oli todennut, että eihän perheestä puhuta kun on alle 6 lasta. Silloin on vasta mies, vaimo ja lapset. Sitten kun niitä lapsia on yli 6 kpl, niin sitten puhutaan perheestä. Huom. tällä miehellä on itsellään 16 lasta, viimeisin syntyi viime kesänä. Täällä päin perheet ovat siis jopa huomattavan kokoisia, joten sitenkin sulaudumme hyvin joukkoon.

No nyt sitten hormoonihuuruissa täällä kaiholla, kuten arvelinkin käyvän, ajattelee sitä raskausaikaa. Raskastahan se on, mutta niin palkitsevaa, vaikkakaan silloin viimeisillä metreillä se ei auta vaikka kuinka itselleen tuotakin hokisi.

Miehen veljen vaimo saa oman kappaleensa kesän lopussa, joten saa nähdä miten hinku kasvaa vauvoihin päin.

Kuitenkin itsellänikin vielä hyvässä muistissa pari km, joten kiitollinen olen kaikista näistä vauvoistani, ne kun vaan kasvavat aivan liian nopeasti isoiksi.

T:Bugsy+vaaleanpunainen unelma
 
Heippa kaikille uusille!!!:wave:
Ja jättisuuret onnittelut Bugsylle:flower:

Hurjasti on taas tullut tekstiä, kaikki olen kyllä lukenut, mutta mahdotonta kommentoida jokaiselle erikseen :ashamed:
Taavi166 mikä on ipana-salasana?
Mintulle peukutukset, toivottavasti ne sykkeet vielä löytyy sieltä.
Meillä oli eilen neuvola ja lääkäri, kaikki ihan ok. Verenpaineet hyvät, hemoglobiini hiukan alhainen joten rautatabut tuli mukaan päivän ohjelmaan. Alkaa olla jo tabletteja ku vanhoilla mummuilla ;)
Kaks Multitabsin raskausvitamiinia, rautaa ja magnesiumia sekä tietty joka välissä närästyslääkettä.
Ostin sitä Gaviskonea, aivan hirveää. Suuri tabletti josta tulee suu täyteen sellasta puuroa...
en enää tiedä kumpi on pahempaa, itse närästys vai lääke siihen :LOL: No auttavat kuitenkin paremmin ku Renniet.
Mulla on tullu uutena vaivana selkäkipu, joku lihas oikealla lapaluun alla juilii ihan mahdottomasti.
Tiedä sitte mikä sielläkin on vikana.
Töissä oon nykyään ihan ventti, max tunnin jaksaa olla jaloillaan ja sit on pakko istua jonkun aikaa.
Kyllä se alkaa näköjään tahti hidastua mitä enemmän viikkoja on takana.
Terkuin Sinivatukka 26+ 6
ps. MrsBreelle paranemisia kuumeesta, sullahan on la:kin ens viikonloppuna!
 
Onnea bugsy prinsessasta :)
sinivatukka pahin kuume selätetty :) epävirallinen lastettuaika tosissaan sunnuntaina ja virallinen tiistaina :heart: uskomaton olo tämän pienen kanssa päästiin loppuun asti, vielä puuttuu hänen syntymänsä. Tässä sitten katsotaan milloin on pienen synttärit, minun omanikin on pian. 41v tulee täyteen huhtikuun 10. Ja jos sen vikan masukuvankin tänne :)
 
Hyvää torstaihuomenta!:heart:
Minä taas omanapaisesti (sori) kun jonnekin on pakko purkaa tuntojaan!
Mulla oireina on rintojen arkuus ei juuri muuta, se outo väsymyskin haihtui... toisaalta hyvä mut pelottaa ettei kaikki ookkaan hyvin!
Mun laskujen mukaan nyt pitäis olla vähintään se 7 viikkoa täynnä, jos vaikka ovis pari päivää myöhässä...
En millään matikalla saa enempää laskettua, kun ei ne simpat nyt viikkoa elä,... joo, olen jo henkisesti valmistautunut siihen t-munaan tai varh.k-menoon.
Tänään neuvolasta pitäis tädin soittaa mitä äitipolilla sanovat. Arvaan että käskevät vain ODOTTAAA! Rasittavaa, ei voi muuta sanoa.

Tekis mieli soittaa sinne yksityiselle että tarkentais sitä diagnoosia. Vaikka sanoi että 50-50 mahdollisuus. Mutta PITÄISHÄN siellä jo nyt jotain näkyä tässä vaiheessa, on sellainen olo niinkuin tahallaan kiusattais, ja annetaan vaan kärvistellä. Mitenhän toi hcg-arvo, voikohan siitä jotain päätellä?? Kun luin jostain että määrän pitäis tuplaantua joka päivä. Mut taitaa sekin olla että istukkahormoonia kehittyy vaikkei sitä sikiötä ookkaan?

No nyt mies heräs ja mennään vissiin 'jumppaamaan' (hih). Koittaa ressukka saada mut piristymään... unet jäi aika vähiin, sen voi uskoa hyvin, nyt vapaapäivä vielä ja sit illaks töihin. Ei tuu mitään jos nukkumaan ei pysty ja duunissa pitäis silti pystyä olemaan!!:kieh:

Anteeks taas omanapaisuus, koitan myöhemmin uudelleen kommentoida muitakin nyt hommiin:heart:
 
Onnea Bugsy uudesta tulokkaasta! Itsellä vielä pitkä matka siihen :)

Minttu ihanaa kuinka jaksat kaiksesta huolimatta olla noin positiivisen oloinen, vaikka mielssä varmasti kaihertaa. Toivon sulle jaksuja kovasti ja loppujenlopuksi hyviä uutisia!

LeiaK, juu keskisuomalaisia :) Mulla ei ikätovereita odottajina olekaan ja keskusteluseuraa on täältä mukava saada. Itse asun "maalla" vähän syrjässä, joten varmaan paljon sitten joskus äippälomallakin pyörin issekseni täällä kotosalla, jolloin ajatustenvaihto on tervetullutta.

Omassa navassa kuvotus ja pahaolo taitaa vähitellen väistyä kokonaan. Pieniä etomisen tunteita välillä vaan. Minulla nuo huonot olot ovat keskittyneet iltapäiviin ja iltoihin ja illalla ei ihan vieläkään oikein ruoka maistu. Mitään himoja ei ole juuri tullut, hedelmäkarkkeja tekee kyllä välillä mieli. Karkkeja en ole vuosiin oikein ostanutkaan vhh-ruokavalion vuoksi ja jos nyt annan himolle periksi niin se on menoa.... Rinnat kipeät edelleen, varsinkin iltaisin ja tänäkin aamuna heräsin klo 4, väsyneenä :kieh:

Minä jatkan lomaa ja yritän ottaa päikkärit : /
 
Bugsylle sydämelliset vaaleanpunaiset onnittelut! :heart:

Meidän poikanen syntyi myöskin käsi poskella v 2008. Kävi aina työnnön aikana korvia myöten ulkona "kurkkaamassa" maailmaa mutta sitten plupsahti takaisin sisälle turvaan. :LOL: Lääkärikin oli sitä mieltä, että kyllä se syntyy ihan just mutta ei... Imukupilla piti milli nostaa jotta käsi tipahti poskelta pois ja pääsi ihan ulos astikki.
 
Minttu: Jaksamista! Odottaminen on hermoja raastavaa mutta toivotaan, että sieltä pikkuinen syke löytyy ja kaikki on loistavasti!

Mietin tuossa, että jos sua epäilyttää se yksityinen lääkäriasema, niin löytyskö sieltä teiltä toista paikkaa? Kävisit hakemassa toisen lääkärin arvion.... tai etkö pääsisi oman neuvolan kautta ultraan? Tai Tk:n kautta gynekologille?
 
Bugsy, ONNEA uudesta perheenjäsenestä. Synnytyskertomuksesi alku oli kyllä karua luettavaa. Miten kätilö voi olla noin saamaton, ettei tee mitään!!! ja perustelee sitä vuoron vaihtumisella? Onkohan ihan oikeassa ammatissa, jos ei kykene tilanteessa toimimaan? Grrrrr! Olen vihainen puolestasi. Hienoa oli sitten se, että homma alkoi toimimaan henkilökunnan vaihduttua ja vielä pystyit/pääsit tapahtumaan käsittelemään kätilön kanssa ennen kotiutumista.

Olikohan se wiivi, joka ei ollut kaalinlehtirahka-hoidoista kuullutkaan. Googletahan vaikka rintatulehduksen hoito, niin saat vinkkejä, mitä tehdään. Ja kait minulla oli kyse enemminkin maitotiehyttukoksesta, josta sitten ajan kanssa kehkeytyy rintatulehdus. Vieläkin tuo väijyy rintojani ja joudun kaurapussin kanssa kulkemaan. Patteja ei ole uudestaan ilmestynyt, mutta särky on seuralaiseni vähän väliä.

Ipana-salasana on sitten sananmukaisesti salasana ipana-palveluun. Eli ennen vanhaan täytettiin ennen sairaalaan menoa paperinen esitietolomake. Nyt tuo lomake täytetään netissä omilla tunnuksilla ja sieltä sen pystyy vastaanottava sairaala lukemaan. Lomake on todella perusteellinen ja idioottimaisen tarkka, joka pilkku ja piste on oltava kohdillaan, muuten ei eteenpäin pääse.
 
Viimeksi muokattu:
on: Täällä uutena juttuna on hengästyminen. Ei tartte ku 50metriä hieman nopeamin kävellä niin johan Rouva Rominas puuskuttaa kuin höyryveturi (Poikanen sanoisi Zuk-zuk... :LOL:)

Aamulla heräsin siihen että oksu maistu suussa... Näin nimittäin unta että olin Mini-sun tabua ottamassa ja se jäi kurkkuun (siis unessa) ja aloin yökkäämään... Kiva herääminen! :x Oliskohan mulla ollut paha olo kun moista unta näin?

Tänään se ultra klo 16. Piipahdan työpäivän keskellä siellä joten todennäköisesti pääsen kertoon uutiset tänne vasta illalla tai vasta aamulla. Jännittää aikalailla. Plussi vetelee jotain kahtasataa... Huh huh!! :eek:
 
minttu, ilmoitahan minkämoisen vastauksen neuvolan tätsy sieltä polilta saa. Onko sulta se hcg-arvo mitattu nyt? Ja muistankohan väärin, mutta eikös se tuplaantunut joka toinen päivä, eikä joka päivä. Niistä viitearvoista on netissä taulukoita. Se väli missä arvon pitäis olla on kyllä aika suuri ja merkittävintä siinäkin oli omien perättäisten arvojen vertaaminen. Mur-mur tuolla kuumeilijoiden puolella on se nettirouva, joka kaiken tiedon esiin kaivaa. :wave:

Rominas, sinullahan jännä päivä tänään. Toivottavasti saat iloisia uutisia, pääseekö mies mukaan vai yksinkö menet? Ja höhhh!, meidän pitää iltaan tai aamuun saakka kärvistellä täällä tietämättömyydessä. : / Heti tulet sitten kertomaan, kun pääset!!!!!!
 
Heips!!!:wave:

Voi Minttu sinua,surettaa puolestasi.:'( Uskotaan kuitenkin että kaikki olisi hyvin..:hug:

Tuota raskaushormonin eritystä minäkin olen kohdallasi mettinyt,muistaakseni murmur kertoi että se hormooni pysyy aikansa elimistössä km.jälkeenkin,en sitten tiedä voiko sitä "mitata" mitenkään et minkä verran sitä on...: /

Jos nuo viikot pitää paikkaansa,niin kyllähän ne sykkeet pitäisi pikkuhiljaa alkaa näkymään.
Itse kävin eka ultrassa 8+4 ja sykkeet näkyi hyvin.

MrsBree Rutkasti onnea matkaan!:hug::hug::hug:

Olo on ku omenalla....Puolivälissä tänään hih!:eek::eek:

Jotenkin vaimeat on nuo liikkeet minusta,tunnen ne kyllä mutta pienesti,en sit tiedä mistä johtuu...
Muuten ihan ok.olokin,mut se NÄRÄSTYS,:kieh:
Jotain piristävää vitamiinia pitäis vissiin alkaa ottamaan että tää vetämättömyys loppuisi...
Onko teillä minkälaiset tropit käytössä?

Mukavaista päivän jatkoa ja palaillaan taas:wave: wiiwi rv.20 oho!
 
MOIKKA TÄÄLTÄ KÄRVISTELYN KESKELTA!!!!:confused:
Joo tota puhelinta kyttään enkä muuta osaa ajatella,,, koht pitää kait lähtee vaikka kauppaan, kun en voi kuin maata ajatuksineni.. huomen on duunia iltahuki klo 11-19, ei oo KOKO aikaa mielessä kun on mietittävä muutaki mut kun on niin vaikee keskittyä yhtää mihinkään!
Maltti on valttia, sanotaan mut nyt ainakii on tunne, että 'HETI MULLE KAIKKI TÄNNE NYT!!!!'
Että on epätietoinen olo!

Mieskin tulee kanssani hulluksi kun en muuta osaa kuin hermoilla... Hän koittaa vaan sanoa että kaikki on kunnossa! Mutta minkäs teet kun kalvaa ajatukset mieltä????
ei tuu mitään, kohta meen kyl tekee jotain vaikka väkipakolla, pää ei kestä koko aikaa ajtusta että tuolla ei ookkaan mitään elämää ja että haluan sen keskenmenon pois nyt heti!!!

Joo ei oo hcg-arvoja otettu nyt, silloin 4-5. viikolla neuvolassa otti erikokeen muttei se varmaankaan kerro tän hetkistä tilannetta....

No palataan ja tsemit kaikille!!
T Yks kärvisteijä:kieh:
 
Mä syön Imetys- ja raskausvitamiinia ja kalaöljykapseleita, en muuta. Ja siis Gaviscone sekä Rennie närästykseen.

Kohta ois ultra, tympii lähteä tuonne junaan tungeksimaan mutta ihanaa nähdä vauveli taas. :) Mieskin näkee pikkuisen ensimmäistä kertaa kun Femedassa perhekin pääse mukaan ultraan toisin kun Kättärillä.

Morticia 23+0
 
taavi: Yksin olen menossa. En edes älynnyt kysyä miestä mukaan.... :O

Poikaa odottaessa oli mies mukana kaikissa ultrissa.
Ilmeisesti nämä takaiskut joita on tullut tässä viime vuosina, ovat muokanneet mua niin, että otan vastaan huonot uutiset mieluummin yksin. Totta kait toivoo, että hyviä uutisia mutta jotenkin alitajuisesti sitä valmistautuu niihin toisiinki...

Tänään ajatukset kyllä ovat pyörineet aikalailla ultran ympärillä... Olen tuijotellut peiliin ja "punninnut" tisuja josko ovat yhtä isot tai suuremmat kuin eilen :D Eivät kai pienentyneet... Miltä pömppö masu näyttäää... Onko yhtä turvonnut kuin eilen, paljonko puntari näyttää jne...

Voi toivottavasti syke näkyy edelleenkin ja kaikki olisi hyvin!!!

Saattaa töissä olla "pikkasen" hankalaa motivoitua asiakaspalveluun niiden kahden tunnin aikana jotka ovat ennen ultraa... Pakko olla kassahenkilönä joten ei pääse edes hyllyjen taakse piiloon kärvistelemään... :LOL:

t.Rominas rv 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Viime aikoina olen alkanut näkemään hyvin kiihkeitä seksiin viittaavia unia... :whistle: Onko teillä muilla jossain vaiheessa raskautta hormoonit alkanut kiehumaan tuolla saralla??

Heh, muistan, että poikaa odottaessa näin kiihkeitä unia Lauri Tähkästä!! :LOL:
Miehelle heitinkin silloin, että pitäisköhän pojalle antaa nimeksi Lauri tai Jarkko! :p
 
Heippa naiset.
Ompas tänne tullu tekstiä. Ja uusia raskautuneita, hienoa:heart:
Onnea vauvan saaneille, en muista ketä oli:heart:

On: Nyt alkaa olla olo jo korjaantunut, mitä nyt välillä tulee huono-olo kun ei ole syönyt ja ruuan jälkeen, vaikka sokerit no normaalit. Olen mittaillu kohta kolme viikkoa sokereita, onneks ei yhtään ylitystä ole tullu, niin sain pudottaa mittaukset 2 kert/pv. Liikkeitä on jo muutamia tuntenut. Kyllä on nopeasti menny aika tuosta np:ultrasta. Vähän liiankin nopeasti.

Joku kysyi, että mitä vitamiineja syötte. Uskallankohan luetella kaikki, mitä minä syön. Tohtori Tolosen sivuilla on tosi paljon kaikkee, mitä pitäis syödä ja miten paljon. Raskaus ja ravintolisät, sieltä löytyy paljon tietoa.
Mulla on käytössä monivitamiinit, kalaöljyt, probiootit, sinkit, foolihapot, D-vit+ubikinoni, olikohan siinä kaikki. Nämä mulla oli jo ennenkuin luin edes näistä tolosen sivuilta. Ja kaikki on luontaistuotekaupasta, sellaisia joiden tiedän, että ne imeytyy hyvin.

Rominas taisi mainita tuosta hengastymisestä. Mulla on kans tullu sama. Hengästyn jo mennessäni yläkertaa vähän reippaammin. Se tuli jo aika varhaisessa vaiheessa raskautta.

Viidenmamma 17+2
 

Yhteistyössä