40+ odottajat Vol 3.

Heips! :wave:

Morticia mihin noi vitamiinit vaikuttaa ja minkä merkkisiä ne ovat?:whistle:

Rominas :ashamed:KYLLÄ :ashamed: unia tulee katseltua,liiankin kanssa ja huom!:attn: eläydyttyä myöskin.
Olen mm.voihkinut yöllä ja mieheni oli herännyt...:eek: ei siinä sen kummempaa kun kerroin että hänestä unta näin....:saint:
AIKUISTEN OIKEASTI,asialla oli joku tuntematon "lomaromanssi" ja paikka huippu romanttinen UIMAKOPPI.:whistle:

Kaikkea tämä raskaus teettää!


Kai se johtuu siitä että meillä ainakin se "kiihkein" huippu on nyt jotenkin laantunut,kumpikin varotaan massua...vaikka olen kyllä hyvinkin eroottisesti latautunut,ja keikistelenkin miehelleni,mutta itse "asia" jää jotenkin sitten vaimeaksi.: /

Ja unista vielä,että vaikken mikään viinan suurkuluttaja ole koskaan ollutkaan,niin yhtenä yönä näin unta oluen mausta...:confused:

Tsemppiä ultraan!:flower:
 
Hei taas!
Käyty miehen kanssa kattomassa takka ja keittiöliesi (puulämmitteiset)kun tulossa remonttia kesällä, ainakin keittiöremppa. Ja yläkertaan tulee (tulevan pikkuisen huoneeseen??) se takka....=)
Samalla kävin hakees galetest lihapiirakat niin ei nyt sitte tarttee sitä ruokaa niin heti laittaa.

Neuvolasta soitettiin kun oltiin asioilla, joo, niinhän se meni kuten arvelinkin. Pari viikkoa on ooteltava! Ja kuulemma tulee aika naistentautien polille eikä äippäpolille. Ja aikaisemmin kuin vkolla 12?? Toivottavasti.. Mä meinaan peruin sen yksityisen kun on turha maksaa jos pääsen samoihin aikoihin julkiseenkin....

Joo olen noita kauhutarinoita lukenut netistä ja ihmetellyt että jossain on 6.lla viikolla ultrattu ja todettu tuulimunaksi ja tyhjennyslääkkeet annettu mukaan! Tuossa tapauksessa kyseinen henkilö ei kuitenkaan ottanu lääkkeitä ja meni sitten 2 viikon päästä uudelleen... ja sieltä olikin löytynyt elävä sikiö! Joten toivottavasti nytkin kärsivällisyys palkitaan.... jos on siis jäädäkseen eikä vuoda pois!

No näin nyt, rauhoituin vähäsen juteltuani terkkarin kanssa, mutta en voi silti kokonaan unohtaa tuota 'tuulimunaepäily'-sanaa..... no aikahan sen näyttää!
Ei muuta kuin jäitä hattuun vaan!

Onnea MOrticialle ja Rominakselle ultraan!!!:hug:
 
Ups! piti vielä kysyä,kun joillekin täällä oli tehty sok.rasitustestit,että mistä siinä on kyse?
Mulle ei ole koskaan tehty niitä,mutta nyt klö. ehdotti että josko seur. kerralla tehtäis.

Olen hoikka,ja painoa on tullut odotusaikana 2.3 kg,muistaakseni,eli ei liikaa mielestäni,klö.n mielestä olisi voinut nousta enemmänkin.
Mietin että johtuukohan iästäni että haluaa ne testit tehdä vai mikähän on.:confused:
Kaikki labrakokeet ovat olleet hyviä,eikä mitään tulehduksia ole ollut.
 
Voihan itku Minttu, pari piinaviikoa siulla nyt edessä:hug:
..jos alkaa kovasti ahdistamaan masun tilanne, varaile vaan ultra yksityiseltä(älä samalta kuin viimeiks!) Jaksuja:heart:

..ja kyllä se niin on, ettei sitä hcg:tä enää tässä vaiheessa kannata seurata/mittailla, ihan vain alkumetreillä, alkaako nousemaan..
Mie kävin 6+0 ja 6+6 noilla viikoilla ei enää HCG tuplaannu n. 48-72h:n välein, ennemminkin n. 5 vrk:n välein..ja miullahan ei näin mennyt(6+0 hieman alle 5000 ja 6+6 hieman alle 6000)

..ja vielä..kyllä kannattaa tietyn "siivilän" läpi lukea/uskoa noita netissä olevia juttuja..joskun niin liioiteltuja, eikä todenperäisiä olleskaan.

Lääkäri ultraa kyllä TODELLA TARKKAAN, ennen kuin antaa ns. "tuomionsa"..ja miulla oli vielä ennen tyhjennyslääkkeiden ottoa ultraus, jossa varmistettiin tilanne.(sairaalassa)

Sillä lääkäri on siullehin sanonut, että 2vko:n päähän se uusi ultra, joilloin on jo yli rv9..ja silloin kyllä sydänäänet näkyy, mikäli pieni siellä elinvoimainen.
..se odotus vain on yhtä tuskaa..
 
Viimeksi muokattu:
Heips...ja omaa napaa sen verran että kävin taas tänään sairaanhoitajan luona tän uni ongelman takia,joudun varmaankin jonnekin osastolle nukkumaan kun ei onnistu nukkuminen kotona.
Isäntä varmaan ens viikolla lähtee evakkoon vanhempiensa luo ja testataan että nukunko paremmin yksin :(
Viime yön unisaldo vajaa 4 tuntia ja kun tätä samaa rumbaa on se reilu 7 kk takana,ei kohta oikeesti enää jaksa.
 
PikkuMyy68 toivottavasti nuo uniogelmat selviää, onneksi olet päässyt tutkimuksiin. Itselläni uniongelmat ovatkin sitten tuohon verrattuna aika lieviä, ainakin toistaiseksi...

Multivitan raskaus ja imetys sekä Multikalkki strong terästettynä D-vitamiinilla on mulla käytössä. Kalaöljyä olen ajatellut lisätä, kun en vaan tykkää oikein kalasta. Mitä kalaöljyvalmistetta otatte?

Täälläkin yksi puuskuttaja. Tuntuu, että olis huonoin kunto ikinä. Lenkkeily täällä mäkisessä maastossa on yhtä tuskaa ja se onkin jäänyt vähemmälle....Seksihalut on ollut nollassa eka kolmanneksen, toivottavasti palaavat vähitellen. Unia vehtaamisesta olen kyllä nähnyt mm. tuon Lauri Tähkän kanssa!
 
Terkut!
Onnittelut Bugsylle pienestä tyttövauvasta! Ihanaa vauva-aikaa sinnepäin!

Mintulle edelleen tsemppiä toivotan - tuo tilanne on niin hermoja raastava, mutta ei luovuta vielä toivosta!

Ja PikkuMyylle myös tsempitys. Kuulostaa nuo uniongelmat hankalilta. Toivottavasti rupeat saamaan apua noihin.

Lisäravinteista sitten. Olen silleen vähän ollut ronkeli, etten noita raskaus vitamiineja ole edes tällä kertaa yrittänyt. Siinä km-raskaudessa aloitin ja minulla meni maha niin kovalle että kipiää teki. Mitä ilmeisimmin sen sisältämä rauta lisä ei passannut sitten lainkaan. Nyt sitten olen ottanut kylläkin päivittäin tavallisen A-vitamiinittoman monivitamiinin (olikohan pelkkä Multivita) sekä kalkkitabun terästettynä D-vitamiinilla. Muita lisäravinteita en sitten syökään - normitilanteessa en ole syönyt yhtään mitään :O

Puuskutus oli kyllä ihan kamalaa varsinkin alkuraskaudessa. Se olikin yksi juttu mitä ihmettelin ennen testin tekemistä, kun tavallista koiralenkkiä ei meinannut ilman pysähdystä pystyä tekemään. Nyt tässä auvoisessa keskiraskaudessa on vähän helpottanut, tosin nyt tuntuu, että oikeaan kylkeen pistää kovin nopeasti, joten sen takia joutuu välillä hölläämään. Taitaa tuo mahan kasvu vähitellen laittaa liikkumisellekin rajoja - mutta en valita, hyvä että kasvaa!

Sokerirasitukseen on aika varattuna ensi tiistaina. Yrittelin siitä livetä ja todistella terkalle, että eihän minun sokereissa voi olla vikaa kun voin näin hyvin. Ei kuulemma auta - mentävä on.. tai ei kait se pakko olisi mutta ilmeisesti kuuluu normiseurantoihin jonkin ikärajan ylittäneille. Nuoremmille tehdään vissiin (jos olen oikein ymmärtänyt) painoindeksi rajojen perusteella. Hyi että kuvottaa ajatuskin. 12 h paastoa ja sitten sokerilitkua juomaan... Kaipa se on minunkin hyväkseni...

Vai haaveilet Wiivi oluen mausta. Minä en ole jättänyt ihan vain haaveeksi vaan isännän saunaoluesta olen pikkuriikkisen silloin tällöin siemaissut. Se maistuu niin hyvältä! En tajua miten voikin olla hyvää ja ennen raskautta en nyt ihan hirveä olutsieppo ole ollut!

Mutta nyt kotio ruuan laittoon - joo työaikana täällä vain roikuskellaan. Ei oikein tuo motivaatio ole vieläkään kohdallaan :(
 
Huh, olipas taas tekstiä, en millään muista kommentoida kaikkea.

Vitamiineista, mun ovat siis ihan nimeltään Imetys- ja raskausvitamiini, Multivitan. Siinä on vitamiineja, hivenaineita ja foolihappoa joita tarvitaan raskaus- ja imetysaikana. Tuolta linkin takaa löytyy tarkemmin. Otin niitä jo yritysaikana kun teratologisesta tietokeskuksesta suositeltiin. Kalaöljykapselit ovat Lysin omega 3 - Forte kapseleita Noiden lisäksi (en muistanut aikaisemmin mainita) otan vielä D-vitamiinitabletin tai kaksi (20 mikrogramman tabletteja).

Ultrassa käyty. Onneksi lumipyry hellitti vartissa ja oli ihana aurinkoinen keli kun puskettiin sohjoisten jalkakäytävien läpi asemalle. Vauvalla oli kaikki hyvin, painoa 642g ja vastasi viikkoja 23+4. Ja tyttö se tosiaan on, Bruno sanoi olevansa 100% varma asiasta ja hyvin se neiti sillä haarojaan näyttikin.
Tässä vielä kuva neidistä:
 
Iltoja täältäkin!

Massussa kaikki hyvin ja siellä se pikkuinen käsiään huiskutteli! :heart Vastasi pituudeltaan täysin viikkoja.

Voi, että olen onnellisen helpottunut! Ja nyt taas itkettää... :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Morticia voi kun nykyajan laitteet onkin hyviä, että vaavista saa noinhin selvää kuvaa!!
..taitaa olla niitä 4D kuvasia..saitteko DVD:n mukaan?=)
Suloinen pikkinen:heart:

Rominas Oi, Onnea kovasti:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur, 4D:ssä käytiin joo, Femedassa Bruno Cacciatorella. Ja DVD kuului hintaan, sai kyllä kuuluakin kun maksoin kelan korvauksen jälkeenkin vielä 175€.

En olekaan huomannut tuota MrsMreen suru-uutista. Osanotot tyttären isoisän kuoleman johdosta.
 
Huomenta massunkasvattajat! =)
Ihana kuva Morticia! En oo koskaan noin selkeetä ultrakuvaa nähnyt!! Saitte kyl hyvän hinnan siitä maksaa!! Hyvä kun kaikki kunnossa!
Rominakselle myös onnittelut!! Elämä siellä lähtenyt hyvin käyntiin!:)

Kiitos kaikille tsempityksestä! Koitan nyt olla niinkuin ei mitään olis tekeillä, töihin oon menossa ja iltavuki, klo 14 lähtee aamulainen pois ja sit onneks saan olla yksin loppupäivän rauhassa! Nyt kaipaan vaan omaa rauhaa enkä jaksais mitään turhia lässytyksiä.... Huomenna oon aamussa ja iltavuoro tulee klo 10 ja sit 5 tuntia yhessä ennenku pääsen himaan. Täytyy yrittää tehdä jotain ettei tarvis istuu juoruamassa pitkään kun ei huvita tippaakaan nyt, työkaverit ei tiedä tästä mitään joten on sit hiukka vaikee alkaa niitä näitä keksimään.... Pitää ny toivoa että olis senveran potilaita että ei tulis noita kiusallisia tilanteita!

No jos aikaa jää illalla onneks voin soittaa mun hyvälle ystävälle ja purkaa hälle tuntojani. Hän kyllä tietää että ootan mut ei tiedä tätä tilannetta nyt, hän kun asuu eri kaupungissa ja on just varmaan tänään tulossa kuntoutuksesta.

Sori omanapaista, olen niin turta nyt kaikkeen ja toivon vaan että aika kuluis että sais jotain selvyyttä tilanteeseen... Mies edellen kannustaa että kyllä siellä kaikki on hyvin, mutta kun fakta on että ei tiedä niin vaikee on tuudittautua siihen. Ja toi viime vuos kun meidän rakas:heart: teinipoika kuoli:':)( niin oli mies silloinkin niin varma lähes loppuun saakka että poika selviää mut toisin kävi! Mut tietty nyt eri tilanne... Oli kyl hyvä että joku meistä edes oli positiivinen kun suurin osa ei siihen pystynyt!:(

No tänään sama tilanne kuin eilen eli oireet vähäiset, ainoastaan rintojen arkuutta aamulla sängystä noustessa ja maha on turvoksissa mut se nyt voi johtua muustakin!! Kärvistellen mennään tähänkin päivään ja piinaavat päivät viel varmaan jatkossakin!!

Mutta ihanaa viikonloppua, palailen taas ilmottelemaan jos jotain uutta auringon alla!!:D
MINTTU JA MASSU RV 7+3
 
4D on kyllä ihana vaikka onkin noin kallis. Sitä DVDtäkin on kiva katsoa kun vauva availee suutaan, hieroo silmiään ja muuta mukavaa.

Mintulle edelleen tsemppiä, odottavan aika on pitkä. :hug: Saako udella millaisessa paikassa oot töissä, kun minäkin oon hoitaja niin kiinnoistais.
 
Heips ihanaiset!:wave:

Morticia Aivan mielettömän ihana kuva prinsessasta.:heart:
Tarkkaan näkee jopa kasvonpiirteet,hyvinkin voisi jo sanoa kumman näköinen on.

Mintulle jaksuja,jokainen päivä on eteenpäin ultraa.:heart:

Rominas mukava kuulla että massussa kaikki hyvin,paljonkos sulla nyt niitä viikkoja onkaan?
 
Wiiwi, kyllä tuo aika kumman näköinen on. :) Vähän meidän mielestä muistuttaa Ipanaa sen omassa 4D:ssä, ja Bruno väitti että on siskonsa näköinen mutta tiedä sitten, jää nähtäväksi kun on massun ulkopuolella.

Tänään pitäisi paistella pikkuinen kakkupohja, huomenna aamupäivällä täytän ja illalla sitten testataan onko siitä Ipanan synttärikakuksi. Mä oon ihan innostunut täytekakkujen tekemisestä mutta en osaa vielä mitään ja harjoittelussa on se huono puoli että jonkun pitää syödä ne harjoituskappaleet.
 
Voi vitsit! Hieno tuo vauvakuva Morticia !

Mut passitettiin tiistaina loppuviikoksi kotiin huilamaan... Tästäkö se alamäki sitten alkoi? Nuokuin tiistaina töissä koneen äärellä koko päivän ja oli aivan vedoton ja väsynyt olo. Lääkäri sitten totesi, että pitää pitää mielessä ne iän tuomat rajoitteet jaksamisessa. Toivottavasti tämä pieni lepoloma tässä helpottaa, vaikka jokainen pieni huhkiminen kyllä tuntuu, esim. rappuset yläkertaan, kun puhelin soi, makasin sitten sen päälle reporankana muutaman minuutin ja puuskuttelin... Tai eilinen puolen tunnin kauppareissu, kävelyä tuli korkeintaan 100 metriä, mutta kun autolla pääsin takaisin, alavatsaa kouri ja huohotin kuin puolimaratonin juossut. Höh. Eikö tässä kohtaa pitänyt hehkua raskauden onnea (no sen teen kyllä, väittävätä ulkopuoliset) ja uhkua tarmokkuutta eikä olla mummovauhtia kulkeva zombie?

Rautaa olen pistellyt vasta runsaan viikon, joten hemoglobiinia ei tarkistettu vielä. 3 viikon päästä neuvolalääkäri, sitä ennen sokerirasitus, kilppariarvojen, veriryhmän ja hemppareiden tarkistus. Se sokerirasitus vähän öllöttää täälläkin, mutta mentävä on, kun komennettiin.

Vitamiineista yms: päivittäiseen settiin kuuluu Obsidan, Thyroxin (kilpirauhasen vajaatoimintaan siis), Foliren, Omega3, Magnesium (taipumusta suonenvetoon), kalsiumi.

Vaunuista edelleen: Onko kellään kokemuksia talvella kolmipyöräisistä yhdistelmistä? Vieläkin emmitään neli- ja kolmipyöräisten välillä. Kolmipyöräiset lienee ketterämmät, mutta entä jos ensi talvi on samanlainen lumimäärältään - kulkeeko kuinka hyvin lumessa? Entä kippaako helposti? Asutaan kuitenkin pikkukaupungissa hiukan keskustan ulkopuolella, että oisko tukevat nelipyöräiset sittenkin paremmat?

Morticia
, harjoitus tekee mestarin! Voin kyllä tulla syömään harjoittelukappaleitakin ;)

Olga70 + sisäisesti väkivaltaa harjoittava hippiäinen 23+1
 
Mintulle kovasti jaksuja, tiedän kokemuksesta miten piinaavaa on odotella:hug:

Ihana kuva Morticia

Rominakselle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista:heart:

Vitamiineista joku kysyi minin ne vaikuttaa. Odottavan ja imettävän äidin tulee syödä monipuolisesti. Hän tarvitsee kahden edestä suojaravinteita. siksi hän tarvitsee ruoan lisänä tiettyjä ravintolisiä, jotka ehkäisevät sikiövaurioita, raskausmyrkytystä, diabetesta, masennusta sekä edistävät sikiön aivojen, hermoston, luuston ja silmien kehitystä. lisäksi ne vähentävät sekä äidin että lapsen riskiä sairastua myöhemmin elämässään kroonisiin tauteihin, mm diabetekseen. Tärkeimmät ravintolisät on foolihappo, sinkki ja omega rasvahapot sekä maitohappobakteerit. Tämä on lainaus Tohtori Tolonen raskaus ja ravintolisät sivuilta.:)
Mulle on ainakin tärkeää, että tiedän niiden toimivan. Olen opiskelemassa vitamiini ja ravintolisäalaa, eli se kiinnostaa. Meille on sanottu, että ne multivitam ja tabsit eivät imeydy elimistöön. Harmi vaan kun ihmiset ei tiedä, eikä apteekissakaan tiedetä näistä asioista, mitkä imeytyy ja mitkä ei.
 
Tohtori Tolosen Cardi omega on paras markkinoilla laadultaan. Omegan tiedetään ehkäisevän synnytyksen jälkeistä masennusta, omegaa syovät äidit synnyttävät älykkäämpiä ja sosiaalisesti paremmin pärjääviä lapsia kuin muut. ja paljon muitakin hyötyjä.
 
Huomenta!

Morticialle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Voi kun iiiiihana kuva pikkuisesta Prinsessasta!! :heart:

Wiivi:
Mulla menossa 10+3 tänään.

Ultakuvasta tuli tuossa mieleen, että poika aikanaan oli "ihan itsensä" näköinen siinä. Miehen kommentit oli "Voi luoja, sillä on mun nenä..." ja eittämättä samanlainen nenu sillä silloin kuvasa olikin! :LOL: Noh, sen jälkeen poika ei kyllä ole isänsä näköinen ollutkaan... ei sen puoleen, ei minunkaan... :confused: Ihan vauvana näytti minun isältä ja nyt isompana näyttää miehen isältä! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Lauantai-huomenta kaikille !
Huonosti nukuttu yö takana, kuopus itkeskeli ja valitteli että jalkoihin sattuu ja buranaa annettuani sai sitten nukuttua.Räkäinen ja röhäinen on, liekö jotain lihaskipuja vai mitä, en tiedä..

Maanantaina menen töihin kokeilemaan onnistuuko tässä olotilassa jo työnteko ( hoitoalalla olen ) ja vaipanvaihdot ym hajut voi tuottaa edelleen pientä tuskaa..no saanhan sitten haettua lisää lomaa jos tarvis mutta onneksi pahin kooma-olo alkaa helpottamaan eikä väsymys ole enään niin kokonaisvaltaista ja kotonakin olen viimeviikolla jaksanut jotain jo tehdäkkin :)

Nt-ultrankin sain eilen tilattua ja on maaliskuun puolessa välissä osuen sopivasti just mun vapaapäivälle. No on tässä vielä muutama viikkoa odottamista mutta loppujen lopuksi aika nopeasti tämä aika näyttää kuluvan.

Nyt kotihommiin kun kerrankin on virtaa,,

Isotikru+sintti rv 9+0
 

Yhteistyössä