40+ odottajat Vol 3.

Tohtori Tolosen Cardi omega on paras markkinoilla laadultaan. Omegan tiedetään ehkäisevän synnytyksen jälkeistä masennusta, omegaa syovät äidit synnyttävät älykkäämpiä ja sosiaalisesti paremmin pärjääviä lapsia kuin muut. ja paljon muitakin hyötyjä.
No, mun masennusta ei varmaan ehkäise vitamiinit kun on sen verran pahaa ihan ilman synnytystäkin. Ja lapsiparkani varmaan perivät ADHD:ni joten lienevät kyllä alykkäitä mutta valitettavasti sosiaalisesti rajoittuneita joka tapauksessa. :)

Hienoa että voit jo vähän paremmin, Isotikru. Hoitohommia on kyllä raskas tehdä jos olo ei oo ihan priima, tietty riippuu vähän missä työskentelee mutta silti.

Meillä ois taas uintipäivä tänään, jospa itsekin pulahtais kun on parempi olo kuin viime lauantaina. Aamu on vietetty laiskasti telkkarin ääressä, Ipana katsoo Pingua.
 
Heissan,olipa taas mielenkiintoinen yö...nukahdin vasta viideltä aamulla ja nukuin sit kymmeneen asti.Alan olla henkisesti ihan poikki ja ei 5 tunnin unilla jaksa sit oikeen mitään.Sain sentään imuroitua,nyt jos jaksas kauppaan lähtee ja sit kokatakin jotain sapuskaa.
Pelottaa että masennun vielä tän unettomuuden takia,olen kaksi kertaa sairastanut vaikean masennuksen ja oireita alkaa jo nyt ilmetä.
Maanantaina KYSiin unitutkimukseen.
 
Voi PikkuMyy, toivotaan että tilanteeseesi saadaan helpotusta ja pian! Kuulostaa aivan kurjalta...Käytkö töissä vielä tämänpäälle vai oletko kotosalla?

Toivon omaan univajeeseeni helpotusta kellojen siirrolla. Niitä siirretään nyt enemmän mun unirytmin mukaan, joten toivottavasti zombie-olo vähän helpottaa. Odotan sitä energistä keskiraskautta !!??

Ensiviikolla pitäisi palata töihin talvilomalta ja kertoa uutiset myös omalle työporukalle :) Pomo jo tietääkin. Toivottavasti ei vaan tule liian väsy, minäkin koko alkuvuoden olen ollut 4-5 h yöunilla ja päikkäreitä ei aina työpäivinä edes ehdi ottaa.... Tosin päättänyt olen, että nyt voin kyllä hyvällä omallatunnolla (???) ottaa niitä "pitämättömiä" sairaslomapäiviä, jos liian rankalta tuntuu.

Huomenna poksuu vko 13 np-ultran mukaan, kuukautisista laskettuna ja neuvolan mukaan nyt olisi jo 13+1, mutta laskettu aika muutettiin np-ultran mukaan. Tiedä sitä sitten, eteenpäin kuitenkin mennään :)

Kittyblue 12+6
 
Moikat pikaisesti täältä!
Morticia oon sairaalassa duunissa ja teen siivoushommia...
Mies lähti käymää puolen tunnin reissussa, ja vihjasi että en koneel sais olla tänää, stressaan kuulema liikaa tästä tilanteesta!!! Ja olen kyl kieltämättä viettäny kaikem vapaa-aikani nyt ettien tietoja tuulimunaraskauksista ja keskenmenoista... vähemmästäkin alkaa mielessä vahvistumaan toi että mun sisällä ei mikään kasva! Miehen kanssa otettu yhteen monta kertaa päivässä ja se uhkasi että tän jälkeen on kyl paussi lapsenteko yrityksessä.... mun iässä se tarkottaa että voi olla liian myöhäistä sitten vuoden päästä!!! Eli cilibai koko homma! Että ärsyttää!!

Joo ja sain naistent.polille ajan 5.4. tiistaina eli 10 päivän päästä!!! Tuun kyl hulluks ennen sitä, jos ei mitään tapahdu. Olen kyl oireiden vähenemisen myötä tullut tulokseen et mahdollinen tm tai km.... tosin mitään vuotoja ei oo ollu ja rinnat edelleen aamuisin kipeet....

No oiken hyvää lauantain jatkoa joudun lopettaan ennenku mies tulee ja repii koneesta piuhat irti... 'kiva' lauantai-ilta meilläki.... Meinasin koittaa jutella jotain sille jos sais jotain vastakaikua..kun poikakin lähtee siskontytön 18-vuotisbileisiin ja ollaan koiruuksien kanssa kotona sekä tietty kissuksen!

Voi että osaa iso mies olla mustasukkainen tietokoneesta!!:LOL:

Palaillaan! Meilaan huomen vaikka duunista kun oon iltavuorossa!!:heart:
 
heissan ja kiitokset tsempistä :)
En ole "onneksi" töissä ja jos olisin,oisin jääny saikulle.
Nyt sitä on oikeesti tajunnu miten tärkeetä toi uni on ja kun on Nyytti tulossa,pitäs nukkuu että jaksaa sit pikkusen kanssa olla.
Ja eniten mua ärsyttää se kun en jaksa oikein tehdä mitään päivän aikaan ja tekis kauheesti mieli touhuta.Alkaa olla jo poppakonstitkin kaikki käytetty :)
 
Pikkumyylle iso tsempitys! Koeta jaksaa tutkimuksiin asti, jospa sieltä tulisi sitten apu!! Voin kuvitella, että masentaa. Itselleni on jo vaikeaa, kun viime yönä valvotti närästys.

Närästys on kyllä ollut yllättävä vaiva tässä koko raskauden ajan, jotenkin olen liittänyt sen vaivan sinne loppupuolen ihanuuksiin. Mutta kaipa tämä minun versioni liittyy jotenkin tuohon hidastuneeseen/muuttuneeseen ruuansulatukseen. Vielä olen kuitenkin mennyt ilman lääkkeitä - vältellen ruokia, jotka tiedän närästystä aiheuttavan.

Mintulle edelleen pitkää pinnaa odottelun kanssa. Entäs jos tämä onkin sellainen oireeton raskaus? Taisin jo aikaisemmin jossain mainitakin, että itse olen aina ihan alkuun ollut aivan oireeton.. sekä tuulimunassa että km- raskaudessa ja tässäkin joka nyt on kuitenkin aika pitkälle edennyt.

Missäs se kevät nyt sitten luuraa?? Meillä päin vain sataa ilma sakeanaan lunta. Minä haluan aurinkoiset kevätkelit tänne heti!

Sunnuntaita kaikille!
Leia 24+6
 
Moikat!
Kiitos Leiak myötätunnosta!
Mullahan oli alkuun tosi paljon oireita joista päällimmäisenä armoton uupumus, sitten mahaa turvotti ja närästikin.... nyt on oireet rintojen pientä arkuutta lukuunottamatta kadonneet! Joo, ja valkovuoto on lisääntynyt, se on nyt ainakin väritöntä ja hajutonta...

Aiemmat raskaudet minulla menneet kans aika oireettomina... siis jos ei ota loppuraskautta lukuun..
Mutta tässä on vielä 8 kokonaista päivää ja rapiat jos ei vuoto ala siihen mennessä. Noi mahan nippailutkin on muuten vähentyneet. Mulla on kyl aika vahva tunne siitä että kesken on mennyt, on liian normaali olo jotenkii.

Miehelle en enää mainistse sanallakaan näistä epäilyksistä, se ei halua kuunnella kun ei oo mitään konkreettista tapahtunut! Kyllä nuo miehet on uskomattomia, olisin kyl jotain tukea tarvinnut nyt enemmän kuin haukkumisia luulosairaaksi! Helppohan se itsellä kun ei oo hänen kropastaan kyse!

Meinasin tossa jos osoittautuu km:ksi tai tm:ksi hakea muutaman päivän saikkua kun mieskin pois kotoa ens viikolla ja saisin ollla rauhassa. Tosin en tiedä sit jos se homma pitää hoitua niin että pitää jonkun aikuisen olla kotona kun tyhjennys suoritetaan! Voi tätä pessimistiä!!!:kieh:


Oon töissä... ja pääsen kuudelta. Hommia on enää vähän joten kerkesin tulla koneelle vähäks aikaa.
Nyt lopettelen, tsemit ja jaksut ja TOIVOTTAVASTI PIKKUMYY saat avun tuohon unettomuuteen, on varmaan kamalaa. Voisin kuvitelle sun melkein kävelevän päin seiniä! Niin varmasti itekkin tekisin jos mulla olis vaan muutaman tunnin yöunet!

Palataan!=) Minttu ja Massu rv 7+5
 
Voi PikkuMyy parka:hug:..mie laitan täältä unihiekkatähtisadetta tulemaan pikkasen..noooooooin
..itse unettomuudesta kärsineenä, tiedän sen olevan kurja kumppani - jaksuja:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips naiset!!:wave:

Onpas tosiaan paljon tullut tekstiä,mukavaa luettavaa!:flower:

Pikkumyy voi,toivon niin kovin ettei masennus alkaisi vaivaamaan,ja unettomuuteesikin saataisiin apua.:hug:

Minttu voimia!:hug:

Juu,mielenkiintoista tekstiä vitamiineista,pitääpä tutustua tarkemmin asiaan.

Tsemppiä odotukseen!:heart:
 
:)Hei kaikille 40+:ssalaisille,

Olen 40 v. lähestyvä (nyt siis 39) toisen lapsen odottaha Keski-Uudeltamaalta. Olen etsiskellyt sopivaa keskustelupalstaa, jossa vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia odotukseen liittyvistä jutuista ja ajattelin, että tämä keskustelupalsta olisi lähinnä itseäni. Toivottavasti teitä ei haittaa, vaikka en ihan 40 v. kriteeriä vielä täytä! Kohta kuitenkin

Nyt on menossa rv 19+6 ja huomenna 20 poksahtaa. LA on 16.8. Np-ultrat ja rakenneultrat käyty ja niissä kaikki ollut ok. Lupauksessa on toinen tyttö, pienellä varauksella, sillä aivan selkeästi rakenneultrassa ei jalkojen väliin nähty sikiön asennon takia. Lääkäri oli kuitenkin aika varma tytöstä. Esikoistyttömme on 1,5 v ja olisi melkein 2 v. kakkosen syntyessä.

Tähän asti kaikki mennyt hyvin, lukuunottamatta alkuraskauden verenvuotoa, joka kuitenkin loppui rv 9 jälkeen. Lääkärit katsoivat, että vuoto saattoi johtua nostamisesta! Alku oli inhottavaa, en uskaltanut oikein tehdä mitään kuin vaan kävellä rauhallisesti. Esikoinen syntyi etuajassa rv 33+6, mutta oli onneksi jo melko isokokoinen ja selvisi omilla keuhkoillaan ihan alusta alkaen. Tyttö on kehittynyt ihan normaalisti. Minua aikalailla jännittää, miten tässä toisessa raskaudessa käy, syntyykö toinenkin etuajassa. Olenkin nostelukiellossa eli en saa nostella yli 10 kilon taakkoja. Tyttö painaa jo 11 kiloa, joten olen joutunut opettelemaan aivan uudet syliinottotekniikat.

Onnea niille jotka ovat jo lapsensa saaneet ja myös niille, jotka ovat odotuksen alkuviikoilla. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Palailemisiin t. Sara72 rv 19+6


Km minullakin takana 11/10, jonka jälkeen melkein heti tärppäsi uudelleen. Varsinaista yritystä ei ole takana paljonkaan, koska miehen kanssa ei olla oltu ihan samalla aaltopituudella tässä vauva-asiassa, toki hän on tiennyt missä mennään ja km:n jälkeen antoi virallisesti vauvan luvan tulla.
 
Hei Sara72! Ja tervetuloa! taitaapa viestisi loppu olla osa minun ihan ensimmäisestä viestistäni...???? Mutta ei se mitään, minäkin tätä vasta opettelen. Äsken hävitin viestini bittiavaruuteen... Kirjoittelen jossainvälissä uudemmankerran :)

Kittyblue 13+1
 
Huomenia!

Täällä kaamea olo. Eilen töissä ihan yhtäkkiä iski todella huono olo ja kotiin päästyäni alkoi laatta lentää. Yö menikin sitten valkoista porsliinia halaillessa. Mahassa/ kurkussa vielä aikamoinen palanen, vaikka nyt aamulla ei ole tarvinnut kuin kerran puhua vessassa norjaa. Tämä kyllä taitaa olla ihan puhdas oksennustauti ja ei liity raskauteen mitenkään. "Mielenkiinnolla" odotan alkaako poikanen sitte ens yönä oksentaa ja mies.
 
Voi ei Rominas. Toivotaan että perhe ois säästynyt, vaikka aika tuuriahan se olis jos niin ois käynyt. Nyt pitäs olla aika ärhäköitä mahatauteja liikkeellä.

Mä lähden kohta hakemaan äitimuoria siskon luota Nummelasta, saa viikoksi lapsenhoitoapua, ihanaa!
 
MOIKAT!
TERVETULOA SARA!!!
Mulla edelleen sama tilanne eli oireita ei juur ole pientä rintojen arkuutta lukuunottamatta. Ja niinkuin tonne toiselle puolelle (vauvakuume) kirjoittelinkin niin on nyt kyl pieni hermolepo pikallan aiheesta kun tässä ei auta kuin oottaa. Soitin tuonne lääköärikeskukseenkin josko niilläkin varhaisultra-aikoja niin oli tosi ystävällinen ihminen puhelimessa.. sanoi etteivät kuulemma ota ennen rv 10+ ettei tule vääriä diagnooseja! Ja minä siis menin tuonne toiseen paikkaan viikko sitten, oli kyl hänenkin mielestään liian varhaista... Joten nyt minussa pieni toivo alkoi heräämään (tietty varauksella) että josko olis sittenkin asiat kunnossa??? Eli olisin kahdeksannella viikolla raskaana!? Eli sanotaanko kolmannella kuulla??? Vai miten se on.... No päätin sit odottaa ja mennä sinne naistentautien polille viikon päästä!

Joo, älkää ihmetelkö jos musta ei kuulu nyt muutamiin päiviin kun koitan olla koneeltakin pois etten stressaisi koko aikaa.... Ilmoittelen sitte jos jotain muutosta tapahtuu!!
Mut mukavaa viiko jatkoa ja voikaahan paksusti!!:hug::heart:

MINTTU JA MASSU RV 8+0
 
Tervetuloa Sara minunkin puolestani!! Ja Mintulle vielä tsemppihali - täällä peukutellaan sulle! :hug:

Rominakselle pikaista paranemista myöskin toivottelen!

Minullla oli tänään se kammotus sokerirasitus. Vielä sen muka sitruunan makuisen litkun joikin, mutta se kuvottava olo sitä toista verituubin ottoa odotellessa ei ollut kauhean ihanaa. Ja sitten kun ne verensokerit lähti laskemaan, ei se väsymys, vetämättömyys ja heikotuskaan olleet kauhean ihania. Olen toki aina tiennyt, että minun pitää syödä säännöllisesti - mieskin jo tietää, että kun puhe lakkaa on rouvalla verensokerit liian alhalla ja asialle täytyisi jotain tehdä. Siis verensokerin heittelyille olen hieman herkkä. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan tulos ole mikään raskausdiabetes. Huomennahan sen kuulee - lääkärineuvola heti aamusta.

Hauskaa tässä aamussa oli se, että kun kotoa lähtiessä oli nälkä, niin naperokin oli kovin hiljainen. Kun sen glukoosilitkun olin nautiskellut, niin johan alkoi mylläys masussa... Vieläkin noista liikkeistä olen ihan innoissani. Mahtavaa kun tuntee ihan oikeasti olevansa raskaana.

Tänään täällä on ihanan aurinkoinen päivä! Jospa se kevät sieltä sittenkin...
Leia 25+1
 
MOiKS!!
Minä täällä taas, kauanhan pysyinkin poissa:LOL:
Mun on ihan pakko laittaa sellainen juttu kun soitin sinne yksityiselle missä kävin viime viikolla ultrassa niin se lääkäri soitti n. tunti sitten, kysyin mitä on tarkoittanut diagnoosilla H6 tuulimuna?
Kuulemma sen vuoks oli laittanu että kela vaatii jonkuu selvityksen jotta maksais korvauksen palkkiosta! Ja minä pönttö luulin ihan oikeesti että mulla varmana on tuulimuna kun se noin on kirjoittanut... joo, sitten vielä totesi että kaikki varmaankin on hyvin... ja että tuolla viikolla 6+ ei viel näykkään välttämättä se alkio. No ens viikollahan se sitte selviää, jaksais vaan nää 6 päivää ja rapiat odottaa! Siltikään ei sitten oo takeita sen jälkeen mut kyl kummasti tuokin tieto rauhoitti mieltä, vaikken viel nykyistä tilannetta tiedäkään!

Tiistaina pitäis sit näkyä jo sikiö ja syke, jos ei näy niin sit on tyhjennyksen paikka, en ala oottaa enää sit mitään varmistusultraa joskus monen viikon päästä!
Rukoilen joka ilta että sen annettais elää siellä massussa.:heart:. Harmi kun sitä ei voi millään itse todeta!! Oliskin joku kotiultra:Djoo mä varmaan ultraisin joka päivä!

No niin sydäntä kevennetty, nyt voi alkaa illanvieton, meen laittaa kohta saunan lämpenee ja käyn pikku happihyppelyn ennen sitä, huomen taas töihin iltaan: /ja koko loppuviikko samoin, seuraava vapaa maanantaina ja sit tiistaina kun on se H-hetki!! Mies lähtee kuntoutukseen ens maanantaina ja takasin tulee perjantaina, joten hän ei sinne ultraan pääse:(ei oo kiva mennä yksin... Sitte mulla on se viikonloppu vapaata ja aion ehdottaa miehelle jos voitais mennä vaikka jonnekin syömään juhlistamaan jos asiat kunnossa..... Mut se on sit ens viikolla...
Palaillaan! Minttu ja Massu rv 8+0
 
Toivon hartaasti että Mintun massussa on terve pieni ihmisenalku. Varmasti huojensi vähän tuo lääkärin selvitys "diagnoosista".

Pitänee yrittää kaivautua vällyjen väliin kun oon herännyt 5.30 aamulla, ei vaan millään malttais kun sain Ipanan, ison tytön ja mutsini unten maille. :D
 
Huomenia!

MrsBree: Mitä kuuluu? Joko ihana pikkuinen sykkyssä?? :heart:

Minttu: Toivottavasti lääkärin selitys helpotti oloa ! Jaksuja!! :heart:

on: Oksutauti väistymässä ja tänään olen jo kuin eri ihminen!! :D Saikulla vielä tämän päivän kuitenkin ja huomenna vapaapäivä, joten ehdin toipua kunnolla.

Aurinkoista päivää kaikille!!! :flower:
 
Tervetuloa Sara. Eihän tuo 40 mikään vaatimus ole ;) Lähinnä antaa vain osviittaa,ettei olla teinejä enää. Ihanaa vertaistukea täältä saa ja kiva kuulla miten muiden, samanikäisten raskaus sujuu.

Tsempit ja halit Pikku Myy :( Toivotaan pikaista apua tuohon sun unettomuuteen. Onko se vanhoja peruja vai alkanut tän raskauden aikana?

Ja Minttu, toivotaan,että menit liian aikaisin ultraa. Ja se on sun tapauksessa HYVIN mahdollista kun viikkoja oli niin vähän. Koita nyt vain jaksaa siihen asti, että menet seuraavaan ultraan. Odottaminen on kyllä kauheaa, on omakohtaisia kokemuksia siitä. Mutta täällä ollaan hengessä mukana!!!

Mrs Bree!!!Vieläkö olet yhtenä kappaleena??

Omaa napaa...vointi on hyvä, ainoastaan alkaa olla hieman raskas olo välillä. Varsinkin illalla työpäivän jälkeen on pakko mennä pitkäkseen kun tuntuu,että vaavi ei tykkää istuma-asennosta. Närästystä on tullut vähän myös. 8.4 olis aika sokerinrasitukseen ja 11.4 eka lääkärineuvola.
Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä olo...ja vähän haikea. Koitan nauttia täysin siemauksin jokaisesta potkusta ja muljahduksesta. Välillä sydän on pakahtua onnesta kun silittelen vatsaa.
Hankinnat on hieman edistyneet. Yhdistelmävaunut on varattu. Yksi tuttu myy omansa pois ja minähän tykästyin niihin. Emmaljunga edget. Piti alunperin ostaa Ceroxit, kun menevät pienempään tilaan kasattuna, mutta ostan matkarattaat kuitenkin erikseen. Huutiksesta odottelen paketteja saapuvaksi. Vähän on jo unohtanut mitä sieltä olen huutanut kun hieman innostuin, mutta pianhan se nähdään. Siihen saakka on parempi olla huutamatta lisää ;)
2 kuukautta pitäis vielä jaksaa töissä. Hieman kyllä houkuttais pitää toukokuu kesälomaa niin olisi enää huhtikuu töitä.Sais olla yhden kuukauden ihan itsekseen päivät kun isommat lapset on koulussa. Saas nyt sitten nähdä mitä tekee.
Ja maa on taas ihan valkoinen :( Mä olen niin kevätihminen ja odotan, että pääsis pihalle jo hommiin, haravoimaan sun muuta. Mutta sitä saa näköjään odottaa.
Eipä tässä muuta tällä kertaa, nauttikaa naiset kasvavista masuistanne ;)

tupuna71 rv 25+1
 

Yhteistyössä