40+ odottajat Vol 3.

Heips ihanaiset! :wave:

Sinivatukka juu,mun veli asuu vaimonsa kanssa myös Raisiossa...=) muuttivat hiljattain sinne,kun ostivat sieltä talon.
Itse olen Turussa ollessani asunut Satakunnantiellä,eli ihan keskustassa ja sit myös Suikkilassa.
Paljon on ystäviä jäänyt sinne ja amm.koulu kavereita,ja yhteyttä pidetään vieläkin!!=)

Muutaman kerran vuodessa käydään Turussa edelleen,kun mulla on kaikki sukulaiset siellä yhä edelleen.Mukavahan siellä on käydä,mutta kotiinkin on aina kiva tulla.

ON: maksa- ja munuaisliittoon olen soittanut ja sieltä sain jotain tietoa sairaudesta,yhdelläkin munuaisella pärjää,jos siis toinen ei toimi tai on heikko kuntoinen.
Tosi vaikea hänen oli ottaa mitään kantaa asiaan,ja ymmärrän kyllä sen,mutta sainpahan ainakin yleistietoa asiasta.

Pahimmillaan tehdään dialyysihoitoja,jolloin veri kierrätetään kehon ulkopuolella koneessa,3-4 krt/vko yleensä,mutta nämä ovat siis jo vakavia munuaishoitoja.

"lievissä"munuais sairauksissa hoitokeinona voi olla ruokavalio.=)

Tuntuu olevan niin monenlaista munuais sairautta,enkä nyt ole löytänyt mitään linkkiä,missä olisi tietoa juuri munuaisen pienestä koosta,eli kaikki tieto on nyt sellaista yleistietoa .

Selvisi sekin että munuainen "suodattaa" kuona-aineita ym. verestä,eli on aineenvaihduntaan vaikuttava elin.
Hoitamattomana johtaa kuitenkin AINA KUOLEMAAN.:|

Ei tässä nyt auta itkut markkinoilla,odoteltava on että asia joskus selviää...:|

Voikaahan Ladyt paksusti ja nauttikaa!!! Wiiwi 21+6

P.S Noita pikkuisten kokoja olen ihmetellyt,et eihän meidän vauva ole tosiaankaan mikään pieni,vaan ihan normi kokoinen,teillä muillahan on ollut ihan samankokoisia ellei jopa pienempiä vauvoja noilla viikoilla.:confused:

Ja sanoi kyllä eilen se oma kätilökin,ettei se hänen mielestään niin pieni ole, ja sanoi tosiaan, et niitä yksilöllisiä eroja alkaa nyt tulla.(perintötekijät)
Mitähän lie horissu se lääkäri,tai sit ajatteli viikot väärin...

Hetken jo ajattelin,et annan periksi tän raskauden suhteen...tyyliin tulee mitä on tullakseen,mut täytyy kyllä sanoa et periksi en anna,vaan jatkan "söpöstelyä" kyllä, ja laittelen kaiken ihan niin kuin olin ajattellutkin.

Kait se on sellaista tosi asioiden kieltämistä ainakin osittain, ja sit kyllä kieltämättä huolettaa tää omakin tilanne,kun pelottaa et se s....nan tauti taas nostaa päätään,kun se kasvain on nyt löydetty,saihan tässä jo hetken siitäkin olla rauhassa.:'(

Voikaa hyvin ihanaiset ja voi minttu sinunkaan tilanteesi ei ole helppo,mutta toivotaan vielä...
 
Heips kaikille!

Ihan ensiksi voimahalit Mintulle! Koeta jaksaa ja ajatella että kyllä se päivä vielä paistaa...

Ja Wiiwille supervoimahali! Huoli on varmasti hirmuinen, voimia odotteluun ja asian selvittelyyn. Ihanaa, jos jaksat vielä söpöstellä - kuitenkin mieli pitäisi yrittää pitää valoisana!

ON: Ei mitään uutta, äitiyspakkaus tuli. Meilläkin on nyt viralliset ensimmäiset vauvatarvikkeet!! Eilinen ilta meni vähän hiplaillessa...

Voikaa kaikki hyvin!
Leia 26+3

PS. MrsBree jospa ne juilimiset merkkaisivat jakaantumisen alkua! Jos kerta kohdunsuukin on jo hieman auki... Täälläkin jo jännittää!!
 
Heissan!

on: NT-ultra tänä aamuna ja kaikki hyvin!! :heart:

Pikkuinen siellä huitoi ja heilui :heart: Pää-perämitta oli 62mm.
Niskaturvoketta oli 1.0 mm ja siis normaali. Nyt sitten odotellaan veriseulan ja tuon turvokkeen yhteistulosta.

Laskettua aikaa ei muutettu vaikka lääkäri totesi, että vaavin alku on 5 päivää "isompi" kuin la antaa ymmärtää.

Huh huh! Nyt taas hetken voi hengähtää helpottuneena! Ihana tunne!! :heart:
 
:wave: Ohi on!!!! :heart:
klo: 4.46 suomen aikaa meidän juniori saapui maailmaa ihmettelemään vihdoin ja viimein
komein mitoin. Pituutta 53cm ja painoa 4480g. :heart:

Loputtoman onnellinen MrsBree ja Roan :heart:

*kuvaa myöhemmin*
 
Rasituksessa käyty. Mies oli Ipanan kanssa kotona niin ei tarvinut raahata ressukkaa aamuvarhain mukana, ei se siellä olis varmaan kahta tuntia jaksanutkaan touhuilla. Ihan hyvin sen rasituksen kesti, mitä nyt takapuoli oli ihan puuduksissa 2 tunnin istumisesta. Litkukaan ei ollut niin pahaa kun muistin, on nykyään eri makuista kuin ennen. Nälkä oli tosin niin kamala jälkeen päin että oli pakko mennä kaupasta hakemaan patonkia ja Tazzaa. Masuasukki villiintyi ihan totaalisesti vähän litkun juomisen jälkeen, tuntui että huitoi joka puolelle yhtä aikaa. :)

Mua alkaa hiljalleen vaivata unettomuus, samoin oli viime raskauden vikalla kolmanneksella. Nyt vaan ei oikein ois varaa valvoskella öisin kun päikkäreiden ottaminen on vähän hankalaa Ipanan ja Likan takia.
 
Heippa!
Minä nyt ilmoitan sellasta että minut voi poistaa tuolta listoilta kun kävin tänään yksityisellä kun en jaksanut enää tätä piinaa. Keskenhän se oli mennyt, jo viikolla 4-5? Kun sikiön koko oli noin 5 mm... ja se näkyi nyt ultrassa. Kylhän mä se jo vahvasti aavistin ettei kaikki oo hyvin, mut nyt siis tuli varmistus. Ja senkin takia ettei homma enään pitkittyisi. Olen aika helpottunut ja itkin kyl kun sieltä lääkäriltä lähdin. Mut ohi on. Edessä huomen naistenpolin aika ja varmaan ultraavat uudelleen mut mun mielestä turhaan kun tila ei ole miksikään muuttunut sitten 3 viikon kun viimeks kävin siellä yksityisellä.
Saan nyt sitte varmaan lääkkeet että alkaa tyhjenee kun ei ittestään tuu...

Joo oikein hyviä odotusaikoja kaikille ja parempaa onnea teille!=)
Ja hyvää kevättä ja kaikkee hyvää!! :heart::hug:
Jos viel plussaan niin sitte ehkä takasin tuun mutta pakko oottaa että menkat alkaa jos kaikki menee hyvin...
Minttu :)
 
Onnee Mrs Breelle ja ISO hali Mintulle ja jaksuja.
Omaa napaa,kävin äitipolilla tänään,viikkoja takana 33,vauva on sit kääntyny oikeeseen asentoon kuten arvelinkin vknlopun aikana kun oli sellasta mylläystä mahassa ja nyt on mullakin helpompi olla,maha on paljon alempana kuin aikasemmin.Nyytti painaa 2kg ja syntymäpaino arvio on n.3.5kg.
Seuraava käynti sitten viikolla 38.
 
Voi Minttu, tosi surullista. Voimia! Ja iso lämmin hali.

Kiva että Myyn massussa oli kaikki hyvin. :)

Mä sain tänään äippäpakkauksen ja vähän oon kyllä pettynyt kun oli niin poikavärinen; ruskeaa, valkoista, harmaata, oranssia, vihreää, beigeä. Oranssit on ihan kivoja ja tulee noita muitakin toki pidettyä mutta tykkäisin vain enemmän ihan selkeistä väreistä. Tein listaa vauvalle jo olemassa olevista vaatteista ja ihan kivastihan niitä on jo kertynyt.
 
Onnittelut vielä minultakin MrsBree. Ihanaa vauvakevättä koko perheelle :flower:!

Mintulle :hug:!

Morticia itse kun tiedän, että meidän pikku napero on poika, olin melkein kaikkiin äippäpakkauksen vaatteisiin ihan tyytyväinen. Se armeijan harmaa haalari oli vähän tyly, mutta varmaan hyvä ja lämmin välihaalarina. Mutta totta - hieman poikafiilis itsellenikin niistä vaatteista tuli.

Viime yönä valvoin hieman ja huolestuin, kun masussa liikkeet oli päivän mittaan niin vaisuja. Kävin sitten tunnin valvomisen jälkeen juomassa mehulasin ja onneksi sain masusta mojovan potkun ja muljauksen päälle terveisiksi. Loppuukohan tämä hysteria ikinä? :ashamed:

Viikonloppu äitin kanssa ostoksilla - tosin ostokset äidille. Juhlavaatteet tarvitsee serkun tohtori karonkkaan... Minkähän moinen ostosreissu tulee tulee :whistle:. Ei ole ihan helpoin homma!

Voikaa hyvin
Leia 26+4
 
Viimeksi muokattu:
JAKSUJA Minttu ja Wiivi.
Äippäpakkaukset on ilmeisesti vanhaa satoa vielä,siis sitä 2010. Vähän jännäsinkin,että ehtiiö uusi tulla ennenkuin se tulee mullekkin,mutta saan minäkin varmaan tuon vanhan pakkauksen kun se tulee 2viikon sisällä. No, poikalupaus minullakin on, joten sopii sitten hyvin. Kävin jo aikaisemmin kelan sivuilta katsomassa minkälaisia vaatteita pakkauksessa on ja ihan kivoilta näyttivät;);)
Sokerinrasitus takana,tulokset saan sitten maanantaina samalla kun on eka neuvolalääkäri. Sekin vähän jännittää,että millainen lääkäri siellä on. Ei ollut niin pahan makuista litkua kuin pelkäsin, olo on ihan hyvä, nyt varsinkin kun sain juotua aamukahvit;) Jossain vaiheessa meinas tulla huono olo,mutta se meni onneksi ohi.

MRS BREE, isot onnittelut koko perheelle. Komian pojan saitte. Voi kun ei millään malttais odottaa,että saa oman käärön syliin.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille;);)

tupuna71
 
ON: Soittelin hetki sitten sokerirasitusvastaukset ja huonojahan ne uutiset sitten olivat. Viitearvot ovat 5.3, 10.0 ja 8., mun arvot 5.4, 5.8 ja 5.6. Muut arvot siis erinomaiset paitsi tuo nollanäyte joka oli vain marginaalisesti koholla. Kuitenkin joudun nyt sitten RaDi-dietille ja mittailemaan sokereita parin viikon ajan. Eipä todellakaan kiinnoistais mutta tottakai kiltisti teen kuten käsketään, omaksi ja vauvan parhaaksihan tuo on. Mä vaan olen sellainen nössö että en oikein pystyis pistämään itseäni varsinkaan sormenpäähän.:blush: Kyllä mä muita ihmisiä pistelen ja kaivelen vaikka millaisilla instrumenteilla, oma nahka vaan on eri asia. :) Mietin tuotakin että voisko noin viikon ajan jatkunut mässäily (Pipan kolmet synttärit) vaikuttaa kuitenkin tuohon paastoarvoon... No, mies saa luvan alkaa mun kanssa dietille, ei enää kakkuja, keksejä, karkkeja, hiilarimättöjä....
 
Oi miten ihuna masukka siulla Morticia!:):heart:

..kaiholla täällä haveilen ittekkin samanmoisesta:rolleyes:
..täti nimittäin taasen saapui toissa päivänä ja kierto jäi 24 päivän mittaiseksi..vuoto on kyllä sellaista, että uskaltaisin arvella jotain yrittäneen tapahtua(paljon hyytymää)..olen huomannut keskeytyneissä vuodonkin tuoksahtavan oudolle, makialle..ei verelle/raudalle.

Pääsiäisviikolla uudet yritykset jos haluja löytyypi molemmilta - miulta&mieheltä..alkaa voimat jo loppua, uskokin:ashamed:..jotenhin tuntuu, että "olkoon, mitä turhaan enää"..ja sitten taas toivonrippeisiin tartun oviksen kolkutellessa ovella..näinhän se menee:)
 
Viimeksi muokattu:
Moiks! Täällä kukun ku yhen leffan katoin mikä oli ihan kauhupätkä vaiks komediaa luvattiin seiskan mukaan.. Mulla nyt todennäköisest kohtu tyhjentynyt ku ei tuu enään ku sellasta ruskehtavaa vuotoa ja kipuja ei oo, turvotusta vain! Pelkäsin kyl tosissaan kun laitoin tossa eieln aamulla klo 5 ne emätinkapselit että kuin käy. ja olihan mulla noin 2 tuntia ihan mielettömät kivut mitkä onneks hellitti vähän päivän mittaan... illalla jopa saunoin ja otin muutaman oluen.
Mut hyväisiä jatkoja kaikille masunkasvattajille, toivottavasti minäkin pääsen taas joskus takaisin riveihin! Mut käyn kyl kurkkimassa mitä teille kuuluupi, nyt voikaatte hyvin ja good night!!|O=)
MINTTU2011
 
Heips Ladyt!!! :wave:

Näinhän se on että sekä ilon että surun kyyneleitä mahtuu ihmisen tielle..
Minttu,lämmin voima halaus sinulle ja perheellesi.:hug:
Murmur älä anna vielä periksi,uskon vahvasti sinun tärppiin!!:hug:

Juu,päivät on mennyt asioita selvitellessä...äippäpolille tuli se aika,on toukok.5pv.
Soitti myöskin se ultra lääkäri ja rauhoitteli,ettei tilanne ole olleenkaan vielä paha,vaan vasta tutkitaan mistä on kysymys ja kuinka vakava/vaaraton tilanne on.

Koitetaan tässä nyt olla luottavaisin mielin asioiden suhteen,ja ollaan kyllä puhuttu myös siitä että jos lapsi tarvitsee dialyysihoidon,niin olemme tietysti siihen valmiita...: /

Paljonhan tässä on miettimistä,mutta jospa kaikki kääntyisi parhain päin.
Käytiin eilen uudestaan ultrassa toisella lääkärillä,ja hänen mielestään vauvan suurempi munuainen ei ole "hälyyttävä" koko oli 6.2 ja lisätutkimuksen raja on täällä 6.0,joten lievä koko ero on ,Ja kertoi vielä että munuaiset kehittyvät n.4v. asti,joten onhan tässä aikaa.

En aio tästä asiasta nyt enempää stressata,koska en voi sille mitään tehdä,niin sitten näkee ajan kanssa mitä tuleman pitää.
Niin,ja lapsihan on muuten terve,eli ei ole mitään kehityshäiriöitä tai muuta vastaavaa,vain tuo munuainen,niin sekin antaa viitteitä kuulema siitä, että asia voi korjaantua ihan itsestäänkin jopa.=)

Juu,itse en äitiyspakkausta ota,katsoin netistä sen sisällön,enkä oikein tykännyt,varsinkaan kun ei tiedetä kumpi tulee.....ajattelin hömpötellä sen olemattoman rahan h&m tai lindeksillä.:saint:

Talo asioista sen verran että ollaan nyt (ehkä) kallistuttu siihen että laitetaan tässä talossa pohjaratkaisut uusiksi(HELVETINMOINEN REMPPA) kun ei ole oikein nyt innostanut se talon kattelukaan erityisemmin.
Toisaalta ei kyllä huvittais asua remontin keskelläkään kovin pitkään.

Liiat neliöt olis tarkoitus käyttää tilavampiin sauna ja pesutiloihin,ja sit vois tehdä takkahuoneen,niin siinähän ne neliöt sit "kuluis" kun itsestään,eikä jäis niin montaa makkaria ilman asukkia.

Mukavaa odotusta kaikille!!! wiiwi 22+5 :heart:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa:) Onnittelut Mrs Breelle tulokkaasta:heart: Halauksia niitä tarvitseville :hug: Aina sitä itsekin huolestuu, kun kuulee huonoja uutisia, mutta onneksi, Wiivi, asiat ovat toivottavasti kääntymässä paremmiksi.

Itse palauduin juuri toiselta neuvolakäynniltä. Sydänääniä kuunneltiin :heart: Hb 128 ja virtsassa ei mitään ylimmäräistä. Painoakin tullut kuukaudessa vain 300 gr lisää. Keskustelupalstoilla puhutaan paljon sokerirasituksesta, mutta siitä ei ole ollut puhetta missään vaiheessa. Verenpainetta tarkkaillaan nyt, vielä torstaina kontrollimittaukseen ja sen jälkeen lääkäri päättää aloitetaanko lääkitys. Mutta ei se mua stressaa, enemmän stressaa se että ne paineet keikkuu jossain ylärajoilla ja häilyy raskausmyrkytykset ja muut mielessä :( Seuraava neuvola onkin sitten kuukauden päästä rakenneultran jälkeen.

Olen lukenut raskausaiheisia romaaneja, Anna-Leena Härkösen Heikosti positiivinen ja Eve Hietamiehen Yösyöttö. Avartavaa ja hyvin kirjoitettua, joskin jossainmäärin ahdistavaa, etenkin nuo Anna-Leenan kokemukset. Seuraavaksi pitää etsiä onnellisia tarinoita :)

Mukavaa päivää :)

Kittyblue ja vauveli 15+2 :heart:
 

Yhteistyössä