40+ odottajat Vol 3.

Täällä ollaan taas. :)

Meille syntyi pieni (no, ei niin kovin pieni) tyttö maanantaina 18. pv klo 16.02, neidin strategiset mitat olivat 3950g ja 51cm, py 36cm. Supparit alkoivat säännöllisinä n. klo 12 ja sairaalassa oltiin n. klo 15. Olin 8cm auki kun päästiin saliin enkä sitten ehtinyt muuta kivunlievitystä saada kun ilokaasua. Ponnistusvaihe kesti kokonaisen minuutin, ei meinannut kätilö ehtiä mukaan tytön ulosauttoon vaikka oli kollegansa mukaan talon kokenein ja nopein. :) Ja voin rehellisesti sanoa että kyllä sattui, onneksi oli noin nopea toimitus! Kaiken kaikkiaan kuitenkin tosi positiivinen kokemus. Kotiin päästiin tänään ja nyt ihmetellään miten alkaa arki sujua taaperon ja vauvan kanssa.
 
Kiitos putunen. On tuo niin ihana, mutta mä oonkin ihan puolueellinen. :)

Eka yö kotona meni hienosti lasten osalta, mä itse en vaan saanut nukuttua jostain syystä. Ja aamulla alkoi kollotuttaa eli ne hormoonit vissiin alkaa nyt myllertää. Jostain syystä turvotus on lisääntynyt hurjasti synnytyksen jälkeen mutta kuulemma ihan normaalia.

Pelkäsin että esikoinen olis reagoinut pahemmin kun mitä on, tuttavapiirissä kun on niin hurjia esimerkkejä. Yks taapero ei esim puhunut äidilleen mitään pariin viikkoon sen jälkeen kun vauva syntyi, toinen lyö vauvaa aina kun äidin silmä välttää. Pipa on tähän mennessä vaan ihmetellyt vauvaa ja sen touhuja (esim. tissittely on iso ihmetyksen kohde) sekä auttanut mua vaipanvaihdossa ja vauvan pukemisessa. Välillä käy silittämässä vauvan poskea ja sanoo "aaaaaiii".
 
Hellou kaikille!

Meilläkin on jo jakauduttu! Vieressä tuhisee ihana syntyessään 3030g 48.5 cm pitkä miehen alku. Synnytys oli pitkän puoleinen - papereissa 15h mutta kotosalla valvoin jo edellisen yönkin. Vai minuutin ponnistuksia, minä ponnistelin tunnin pikkumiestä syntyväksi. Mutta se oli silti melkein helpoin vaihe koko synnytyksessä. Lisäksi pienen ongelman takia menetin pikkaisen verta ja hemis romahti niin alas, ettei kahteen ensimmäiseen päivään päässyt sängyn laidalta istumasta mihinkään.. Mutta nyt kaikki hyvin, minulla voimat alkavat olla entisellään ja pieni mies syö, nukkuu ja kakkii :heart:

Morticialle ja tupunalle isot onnittelut pikkuisista myöskin!!!
 
Hyvää naistenviikkoa kaikille!

Lämpimät onnittelut kaikille nyytin saaneille: Tupunalle ja LeiaK:lle pojasta ja Morticialle tytöstä! Kylläpä tyttö näytti söpöltä! Harmi, ettei Mur-Murilla HCG-testi vahvistanut plussaa, todella ikävää ): Muistan myös vielä ajan, kun itse odottelin onnistumista.. Me jouduimme sitten turvautumaan hedelmöityshoitoihin.

Olen kyllä käynyt palstaa lukemassa, mutta turvotuksen aiheuttamien kipeiden jalkojen takia, en ole jaksanut kirjoitella. Ollut vain jalat ylhäällä aina kuin mahdollista. Nytkin jalat ovat melkoiset tukit, mutta koska mies on jo lomalla saan hetkisen aikaa myös itselle. Onneksi säätiedotus lupaa viilenevää maanantaina.

Jos Tupunan poika saavutti komiat neljä kiloa ja Mortician tyttö melkein, on meidän Pikkukakkonen muuttumassa Isoksi Kakkoseksi. Ultran mukaan syntymäpainoennuste on tällä hetkellä jo yli 4,5 kg! Huh huh! Onneksi olen saanut lähetteen Kätilöopistoon synnytystapa-arvioon, joka on ensi viikolla. Ultran tehneen lääkärin mukaan isoilla vauvoilla on taipumusta syntyä ennen laskettua aikaa. Kohdunkaula on jo alkanut avautumaan ja jatkuvasti tuntuu pieniä vihlaisuja, joten viitteitä siihen jo on. Tätä toivon kyllä hartaasti, sillä olo alkaa olla jo tukala. Masu on noussut jo melko ylös ja tuntuu rintalastan päällä melkoisena panssarina. Ainakin toivon, ettei raskautta annettaisi mennä yli lasketun ajan. Saapi nähdä mitä Kättärillä viikon päästä sanovat. Neuvola laittoi vielä uuteen sokerirasitustestiin (yök), vaikka hieman ihmettelen tässä vaiheessa sen hyötyä. Mutta menen sinne huomenna kiltisti.

t. Sara72 (rv 36+3)
 
Onnea tuhannesti LeiaK ja Morticia pienistä perheenjäsenistä, aivan ihana tuo kuva :) Ehditpä sitten Morticia ennen!

Ja mur-mur, harmi ettei sitä lemmikkiäkään voi ottaa :( Allergiat on ihan sieltä itsestään...

Sara72, hurja on tuossa vaiheessa jo painoennuste! Peukkuja, että pikkuihminen päättää tulla maailmaan hiukka aikaisemmin tai että Kättärillä järkeillään käynnistystä. Tosin täälläkin oli myös arvio, että alle 4,5 mutta silti yli 3,7 kg, että ei tämäkän nyt ihan keijukainen ole tämä meidän mölliäinen.

Täällä siis edelleen yhtenä kappaleen, oma napa on jo kadonnut. Puoli sukua on viikonlopuksi muuttamasssa tänne suuntaan uuden vauvelin odotteluun (no tulisi ne muutenkin mökille, kun melkein kaikilla alkoi nyt loma ;) ) mutta pikkumies se vain tyytyväisenä survoo kantapäitään kylkiluideni alle, ei mitään kiirusta pois yksiöstä edelleenkään. Eilen neuvolassa, kaikki ok, ja seuraava aika tiistaina. Olipa kiva tokaista neuvolatädille taas että toivottavasti ei nähdä ensi viikolla näissä merkeissä ;)

Taidanpa tästä mennä latomaan halkopinoa... Huh helteestä huolimatta ihanaa päivää kaikille

Olga70 40+1
 
Mukavia uutisia tuli tänään, kun vakuutusyhtiö ilmoitti, että meille on myönnetty vakuutusvaraus syntyvälle lapselle :) Vähän taikauskoinenkin olen, kun kerran kallis vakuutus nyt on, niin sitä ei toivottavasti tarvitakkaan!

Kittyblue ja vaavi 29+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Morticia
Nostetaanpa ketjua hieman, hiljaista tuntuu täällä olevan. Moni vauvatuikin ja vauvautuu heinäkuussa joten joukko pienenee...

Itselle ei mitään ihmeitä, mustikkametsässä on tullut kontattua eilen ja tänään. Onneksi se "metsä" on tuossa pihassa ja kivasti talven mustikat on tullut siitä kerättyä. Tuloksena kipeä selkä ja entistä napakammat harkka-supparit, mutta levätään nyt sitten muutama päivä päälle :)

Toivottavasti saadaan pian uusia odottajia tänne ketjuun :)

Kittyblue ja vauveli 30+2 :heart:
 
Minä täällä edelleen kurkin vaikka vauva on jo sylissä, tuolla äitipuolella on vielä kuolleempaa. :( Onneksi sentään Facebookissa on vähän enemmän juttua meidän 40+ porukassa.

Valitettavan vähäplussaista on tuolla kuumeilupuolellakin. :( Mulle sanoi kätilö viimeisenä sairaalassaolopäivänä (tuli puheeksi kolmas lapsi) että jos tässä iässä on jo lapsen tai pari tehnyt niin seuraavan pitäis tärpätä helposti kun kuulemma kroppa jotenkin lähempänä vaihdevuosi-ikää innostuu raskautumaan helmposti.... En mä sitä kyllä vaan huomannut kun esikoisen jälkeen jouduttiin se pari vuotta yrittää. Mutta ehkä mä en ollut tarpeeksi lähellä vaihdevuosia sitten....

Reipas olit kun jaksoit vielä mustikoitakin kerätä! Mä en jaksanut loppuraskaudessa / synnytyksen jälkeen käydä edes tuosta pihalta tyhjentämässä punaherukkapensasta. Onneksi mies ja sen tytär olivat reippaita, saatiin muutama litra edes pakkaseen. Ja onneksi siskon kaveri taas reippaana tyttönä kerää useamman sangollisen josta sitten riittää meillekin myytäväksi. Mä en muutenkaan tykkää mustikoiden tai puolukoiden poimimisesta.
 
Huomenta!

Ja ihan ensimmäiseksi =) Tupuna, LeiaK ja Morticia Onnittelut :heart:



Olen kuumeillut 40+ olkkarissa, mikä lienee tuttu paikka ihunine siskoineen :) Plussasin ja varovaisesti kurkistelen tälle puolelle. Viikkoja on nyt 5+ (0/2) Aivan alkumetreillä mielialakin sen mukainen :rolleyes:

Taidan ollakin ainut kenellä menee LA ensi vuoden puolelle... Toivottavasti plussatuulet puhisevat ja saamme tänne masunkasvattajien joukon
 
Hei!...ja tervetuloa joukkoon Oliivitar :) Odottajat on minullekin tuttu ketju, olenhan sitä seuraillut kohta parivuotta, mutta hissukseen taustalta. Toivottavasti saadaan sieltä tänne PALJON masunkasvattajia. Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan sinulle :)

Eiliseltä mustikkareissulta tuli tuliaisina ärhäkkä paarmanpurema käteen, rystynen rannetta myöten turvoksissa. Olen välttynyt raskausaikana lääkkeiden käytöltä (Panadolia lukuunottamatta) mutta nyt oli otettava antihistamiini käyttöön. Mutta yritän, että ei tarvitsisi näitä kahta tabua enempää ottaa. Toki olen varmistanut että mulle määrätyllä antihistamiinilla ei olisi haittaa vauvalle ja niitä saa satunnaisesti ottaa. Mutta en silti tykkää...

Miehellä tänään synttärit ja mustaherukka-valkosuklaakakku odottaa jääkaapissa. Mies toivoi lihapullia iltaruualle, joten niitä hän saa. Ja feta kasvispiirakankin pyöräytin, joten naapurit saa iltakahvilla herkkuja tänään :)

Ilmottauduttiin ekaan perhevalmennukseen ensiviikolle. Hauskaa mennä kun ekaa tässä odotellaan ja kaikki neuvot on tervetulleita. Jännä nähdä muitakin odottavia perheitä, varmaan kauheen nuoria.... Jaksuja helteeseen kaikille ketkä sitten ketjua lukevatkin !

Kittyblue + vauva 30+3 :heart:
 
Oliivitar, tervetuloa!

Täällä edelleen yhtenä kappaleena... tänään 40+6 ja anakonda otsassa noin 10 metriä pitkä. Eilen könysin itkuisena ja kiukkuisena neuvolaan ja vollotin siinä sitten kuin uhmislapsi tätä turhautumista ja kasvavaa pelkoa siitä, että mikä möhköfantti tuolla mahassa oikein kasvaa, jos parin viikon takainen LA-painoarvio oli se yli 3,4 mutta alle 4,5. Kun taustalla - vuosia sitten, mutta silti - on syvämasennuskausi, niin aloin muutenkin huolstumaan tätä ei-ihan-niin-iloista-mielialaa. Neuvolasta tilattiin huomisaamuksi lääkäriaika polille, jos saisi vähän tarkemman painoarvion, joten nyt on olo ehkä hitusen rauhallisempi. Muuten ei niin mitään kummallisempaa oireilua, että olisi käynnistymässä, alaselkä vähän kipeä, mutta vauva muklaa entiseen malliin, että hänellä ei taida olla mikään kiirus minnekään...

Mustikoita olisin kyllä halunnut pakkaseen, mutta ei taida ihmeemmin ehtiä mahattomana ja täällä on niin kuivaa, että siinä vaiheessa kun pääsee, metsässä on enää rusinoita jäljellä. Ja vaikka mun kultamiehessä on vahvuuksia vaikka muille jakaa, niin poimiminen muuten kuin suuhun on aika epätodennäköinen tapahtuma ;)

Täytyisi nuo punaherukat ja kirsikat noukkia ainakin pois pihalta. Mehua, likööriä, hilloa... Oisko muita hyviä vinkkejä kirsikoille?

Taas, mukavaa viikonjatkoa!

Olga70 ja valtava paise.
 
Valtavasti onnea pienokaiset saaneille :heart::flower:

Käyn vain kurkkimassa, en uskaltaudu vielä listalle. Ihan alussa ollaan vasta, tänään oli varhaisultra ja Pieni vastasi viikkoja (7+1), mittaa oli 11 mm :), syke säännöllinen, 154/min. Kaikki vaikutti hyvältä. Taustalla vähän kummittelee toukokuinen keskeytynyt keskenmeno.

Oliivitar, onnea vielä kerran tämänkin pinon kautta, 40 + kuumeilijoissa jo onnittelin, ihanaa :heart:

Toivottavasti pääsen tänne masua kasvattelemaan maaliskuuhun asti, kuulumisiin :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia Kittyblue, Olga70 ja Soili :kiss: Onhan tämä vielä niiiin alussa, ja edessä on vaikka mitä... mutta todistetusti raskaana ja päätin :D että nautin raskaudesta, enkä murehdi tulevaa.... Juuh :LOL:

Kittyblue minä vasta olen päässyt haaveilemaan mustikoiden poimimisesta. Vielä olivat raukat varvuissaan niin laihoja, mustia kylläkin. Onneksi on nyt sadellut pari päivää, jospa mustikat olisivat muhevoituneet kerättäväksi asti :p Mitkä herkut oletkaan jaksanut pöytään laittaa. Nams =)

Olga70 Toivottavsti huomenna lääkäri ottaa sinut sisälle ja laittaa lääkettä kohdunsuulle tai tippaan, jotta synnytys käynnistyy :kiss: Jaksuja viimemetreille :heart:

Soili luin ihanista unistasi kuumeilijoiden puolelta :heart: Hyvältä kuulostaa ;) Puhaltelen matkaasi tarroja ja pieniä liimapuikkoja
Itsellä vaivaa unettomuus, ei sitten väsytä laisinkaan : / Eikä myöskään nälätä... Oireet ovatkin poikkeukselliset muihin raskauksiin verrattuna. Kovat alaselän kivut vaivaavat iltaisin, mutta ehkäpä ehkäpä pieni siellä kasvaa ja venyttää kohtua, toivottavasti :heart: Ultran sain varatuksi 8.8 :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä