40+ odottajat Vol 3.

Onnea teille joilla nyytit kainalossa, ihanaa :flower:

Ja onnea plussanneille!

Olen käynyt välillä kurkkimassa, mutta en vaan saa millään aikaiseksi kirjoitella...johtunee tuosta pienestä täystuhosta, joka tulee huomenna 10 kk. Tämän tulevan odotus on sujunut superhyvin, ei voi kuin ihmetellä! Edellinen raskaus viime kesänä oli kaikinpuolin hankala, vuotoineen, kipuineen ja supisteluineen, mutta nyt ei ole ollut mitään ongelmaa. Raskausdiabetes tietty puhkesi heti, mutta sekään ei nyt tunnu missään. Tosin en ehdi oikein edes mittaamaan ja eilen neuvolassa täti sanoikin, että pitäisi pikkusen panostaa :D
Laskettu aika muuttui silloin aluksi eteenpäin 8 päivää, mutta nt-ultrassa se siirtyi sitten taas takaisin..mutta virallisesti eivät siirtäneet. Tuolla nyt ei paljon ole väliä, sillä mulla on tunne että tämä syntyy tämän vuoden puolella. Poikakin syntyi 36+ viikolla, joten jännää on joulun tietämillä :D
Mielenkiintoisia kommentteja on kyllä kuultu tästä nopeasta raskautumisesta! Tänään yks mummeli sanoi että "nytkö jo taas" ja eräs tuttava käski synnyttämään mentäessä laittaa nipsut munasarjoihin, ettei enää tulisi...se oli kyllä mulle vähän liikaa, kun kuitenkin ihminen tietää että meillä on se kymmenen keskenmenoa takana. Ja mun mielestä jokaisen oma asia, miten paljon tekee ja millä iällä!
Ensi viikolla palaan töihin, mutta teen vaan 50 %:sta näin aluksi. Katsotaan, että miten päivähoito alkaa sujumaan...vähän jännittää tuo pienen hoitoon vienti, mutta onneksi hoitopäiviä tulee olemaan alle 10 kuukaudessa. Eikä se lysti montaa kuukautta kestä, kunhan nyt marraskuulle edes kykenisin olemaan. Yövuoroja en diabeteksen takia tee ollenkaan, joten sekin helpottaa ettei ole kuin kahta vuoroa...mies on viikot nykyään pois kotoa, joten kaikki on mun varassa. Onneksi siihen on tottunut vuosien mittaan ja nuo isot siskot on avuliaita lastenhoitajia =)
Hyvää kesänjatkoa kaikille :heart:

Niin ja minulle voisi laittaa tiedoiksi listaan la 23.1.-12, neljäs ja synnytyssairaala Seks

T. Unna ja Usko, 14+2 (tai sinne päin)
p.s. ymmärsinkö oikein, että facebookissaon 40+ ryhmä....miten sinne pääsisi? Siellä tulee pyörittyä enemmän...
 
Uusia odottajia, kiva. :) Onnea kovasti ja tarrasukkia pienille! Lisäilen teidät tuonne etusivulle kunhan saan molemmat kädet vapaiksi, nyt on pikkuneiti tissillä.

FB:ssä on ryhmä, se on salainen eli viestit ei näy muille kun ryhmäläisille. Jäseneksi päästäkseen on (valitettavasti?) ruvettava kaverikseni. Laittakaa vaikka YV:tä mulle niin kerron miten mut löytää.
 
Tervehdys,
Tervetuloa kaikille uusille joukkoon mukaan :) Ja OlgaK:lle oikein paljon tsemppiä loppumetreille! Meilläkin huomenna edessä synnytystapa-arvio. Jännittää, mikä on masuasukin kokoarvio tällä hetkellä. Toisessa sokerirasitustestissä tulokset kuitenkin alle viitearvojen, joten sokerivauvasta ei pitäisi olla kyse. Nyt on kuitenkin menkkamaiset alavatsakivut alkaneet ja epäsäännölliset kivuliaat supistelut, joten voisikohan jo jotain olla alkamassa ja onko vielä harjoittelusuppareita.

t. Sara (rv 37+1)

ps. Olisin myös kiitolliset FB-vinkeistä
 
Sara, laitoin sulle yksäriä FB-tä koskein.

Mites ois, haluaisko joku joka ei vielä ole vauvautunut alkaa ylläpitää tuota etusivun listaa? Tarkoittais siis käytännössä sitä että pitäis luoda uusi ketju.
 
:)Hei :wave:

Tässä tietojani tuonne etusivun listaan =)
Oliivitar 40v LA 26.3.2012 seitsemäs :heart:

Unna68 Ihanaa kun teidän perheeseen tulee pienellä ikäerolla sisarukset. Meidän perheessä löytyy kahdet joilla ikäeroa on 1v 4kk. Hyvin taplattu ja pärjätty. Nyt kuopus on 1v 1kk ja sisarusta pukkaa :D

Morticia Listoille vasta uskaltauduin, vielä epävarmuuksissani en halua päivitystä ottaa kontolle.... Kassellaan :)

Saran ja Olgan70 uutisia odotellessa... jokohan saadaan vauva-uutisia :heart:
 
Päivityksestä.... Voisinhan sitä tehdäkin, mutta jakaudun, toivottavasti, kahden kuukauden sisään joten päivitys jäisi lyhytaikaiseksi :) Josko myöhemmin synnyttävissä olisi vapaaehtoisia. Itseasiassa mulla ei ole hajuakaan, miten se päivityshomma/ketjun perustaminen tehdään. Onkohan siihen jossain ohjeita???

Voisin itsekin laskea, mutta Unna, miten pian tuo uudelleenraskautuminen itse asiassa teillä kävi, jos saa udella... Miten mulla voi olla uusi vauvakuume kun ensimmäinenkin on vasta mahassa:O No, kunhan katsellaan miten arki alkaa esikoisen kanssa sujumaan....

Minä lähden fiilistelemään rally-tunnelmia kaupungille, meilläpäin riittää vilinää ja vilskettä tänäviikonloppuna :)

Kittyblue+vauveli 30+4:heart:
 
Moikat pinoon!

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussaamisesta!!

Täällä tulee vielä pyörittyä, vaikka masuasukki on jo parin päivän päästä 2 viikkoa vanha ihana miehen alku. Aika menee nopeasti naperoa hoitaessa, harmittaa hieman nämä säät. Tuo meidän ukkeli ei ainakaan kauhean kylmäverinen ole. Hikipäässä suurimman osan aikaa. Onneksi suurin osa öistä on mennyt 3-4 tunnin syöttövälillä, joten mammakin on saanut unta ihan riittävästi.

Koira on osoittautunut yli söpöksi :heart:. Pihalla makaa vaunujen vieressä, lenkiltä tullessaan tarkistaa ensimmäiseksi missä vauva on ja haluaisi mielellään nuolla vauvaa enemmänkin kuin päälaelta kerta lipaisun. Onneksi tämäkin jännityksen aihe meni sitten näin hyvin.

Morticia - laitoin sulle yksäriä tuosta fb ryhmästä.

Kittyblue - hauskoja rally fiiliksiä sinnepäin. Harmittaa tämä kipsi, kun sen ja vaunujen kanssa ei millään jaksa edes kaupungille lähteä. Ja kerran vuodessa kun täällä jotain kivaa tapahtuisi...

Niin joo - kipsi on jalassa enää viikon. Jee!!

Leia
 
No kyllä mä voin ihan hyvin jatkaa päivittämistä, ei hätää. :) Koitan päivitellä uudet masunkasvattajat ja näköjään en oo aikoihin vauvautuneitakaan laittanut tuonne. Jos huomaatte että omat tiedot on päin prinkkalaa, huomauttakaa.

Kitty, mullakin on vauvakuume vaikka VIivi on vasta 10pv ikäinen. Mä NIIN haluaisin vielä kolmannen lapsen.... ja neljännen ja viidennen.... nyt kyllä vähän harmittaa kun ei tullut tajuttua nuorempana miten ihania lapset on. Tosin en mä silloisen alkoholistimieheni kanssa olis mitään lapsia uskaltanut tehdä. Äiti väittääkin että mun "en tykkää lapsista, en halua ikinä äidiksi"-hokemat oli vaan jonkinlaista oman itseni huijaamista, kun tiesin että siihen suhteeseen ei ole lapsen hyvä tulla.

Tuo mun mörökölliukkoni on ollut oikein kultainen viime päivinä. Tekee kotihommia ja tosi paljon touhuaa esikoisen kanssa, nytkin otti sen mukaan kun lähti kaupoille ja tallilla käymään. Pipa tykkää touhuta isin kanssa autonlaittopuuhissa joten kiva että pääsee mukaan. Mä saan rauhassa täällä nuuskutella vauvantuoksua tai nauttia omasta rauhasta kuten nyt kun Viivi nukkuu. Osaa ne putkiaivoinsinörtitkin näköjään yllättää. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jaksuja loppumetreille vauvamasukoille ja jo vauvautuneille ihunaisia vaavintuoksuisia päiviä!

Morticia..niin, saattaahan siinä hoitajan/kätilön jutuissa perää olla - kun itsehin raskautunut neljästi 2v4kk aikana..mutta ei sitten tulosta syntynyt kuiteskaan.
Sekin on juuri sitä kypsemmän naisen huonoa tuuria - jos näin voi sanoa: Munasoluja vielä irtoaa, mutta onnettomat ovat rupuisia/viallisia..: /

Miullahin ensiviikolla 46 mittariin pläjähtää ja samana päivänä kontrolli Papa, sen kohdunkaulan löydöksen(CIN III/Loop konisaatio) esiasteen tiimoilta, joka löytyi -09 kesänä.
Toivottavasti kaikki olisi hyvin..

Oliivittarelle tänne puolelle piiiiiiiitkää vierailua!!!:wave::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kittyblue poika oli 7 kk kun tein positiivisen testin, eli ikäeroa tulee sellaiset 1 v 3 kk =) Menkkoja ehti olla varmaan kolmet...jälkitarkastuksessa multa kysyttiin ehkäisystä ja sanoin rehvakkaasti että ei kai MULLE nyt enää tule lapsia, niin kauan kun meni tätä yhtä väsätessä. No, sitten sain soittaa ilouutisen neuvolaan :D Terkkarit on olleet pelkästään iloisia meidän puolesta, vaikka jo vähän odotin negatiivistakin asennetta. Ja samaten äitipolilla, iloisia hymyjä olen kohdannut kun hoksasivat mut siellä. Siis odotin negatiivista asennetta mun diabeteksen takia (ja tietty iän), se kun oli ilman muuta selvää että heti saa lääkityksen aloittaa. Nyt ei lopeteta synnytyksen jälkeen, viimeksi tekivät siinä virheen. Lekurin mukaan mä tarvin kyllä lääkkeet muutenkin.

Mun nenään tuoksuu pihalla jo syksy, ei voi mitään! ja keltaisia lehtiä on pudonnut puusta paljon...että näin sitä taas mennään pimeyttä kohti :(
 
Iltaa!

Kiitoksia Mur-murille :kiss: toivottavasti saan täällä vieraillakin sen 9kk.

Masussa tuntuu sellainen ihuna Möykky :heart: Kohtu on selvästi kasvanut ja lihakset ympärillä ovat herkässä. Sellainen ihana tunne, tekee levolliseksi ja seesteiseksi mielen. Tietenkin tuo varhaisultra kummittelee mielessä, varsinkin kun maaliskuisissa ja odottajissa 35+ on jonkin verran ollut surullisia kohtaloita, halit heille :hug: Oma ikä ja se, että on jo 6 tervettä lasta, nostattaa todennäköisyyttä komplikaatioihin, mutta toistaiseksi onnellisesti raskaana :heart: Katsotaan mitä elämä tuo tullessaan...

Unna68 Me ei olla vielä kerrottu muille vauva-uutisia.... eikä jääty kiinni :D Täällä tosin tuntuu että suurin osa ystävistä ja perheestä jo odottaa että milloin :confused: :D En ole vielä soittanut neuvolaankaan, miten sekin alkoi jännittää... Ehkä se että neuvola-täti vaihtuu. Maanantaina kuullaan mitä hänellä on sitten sanottavana. Toivottavasti on POP-täti!

Minä taasen odottelen jo syksyä! Lasten koulujen alkua :D, rytmiä, aikatauluja, kuuraa, värikkäitä lehtiä ja pieniä punaisia neniä. Kesä on ollut ihana, sääntöjä vailla, limsa- ja karkkikylläinen ja aikatauluton. Ja nyt kaipaan jo muutosta ;)

Leiak:
Koira on osoittautunut yli söpöksi . Pihalla makaa vaunujen vieressä, lenkiltä tullessaan tarkistaa ensimmäiseksi missä vauva on ja haluaisi mielellään nuolla vauvaa enemmänkin kuin päälaelta kerta lipaisun. Onneksi tämäkin jännityksen aihe meni sitten näin hyvin.
Hienosti on ottanut perheenjäsenen vastaan :heart: Onko minkä rotuinen, jos saan udella?

Morticia:
Osaa ne putkiaivoinsinörtitkin näköjään yllättää
.
:LOL: Vauvaboforia ilmassa :heart:
 
Aurinkoista huomenta =) Minä olen käpistellyt jo kuudesta alkaen kaikenlaista kotihommaa, nyt on aamukahvin hetki ja ihanan hiljaista... Koko lauantaipäivä aikaa touhuta kaikkea kivaa =)

Morticia, minäkin jo jännityksellä odotan miten mun putkiaivoputkimies sopeutuu vauva-elämään. Sisko ainakin on lohdutellut, kun hänenkin miehellään oli ilmassa samalaista "välinpitämättömyyttä" raskausaikana, mutta nyt mitä parhain isä. Mua ärsyttää kun ei ole kärsivällisyyttä edes tunnustella vauvan liikkeitä: "Hiljaista tuntuu olevan" , ja se siitä :kieh:. Tai sitten kun potku tuntuu niin kauhistunut "Hyi kauheeta". Teini mikä teini! Mutta täytyy myöntää että kyllä se vähän jo on pehmentynytkin, kun miesten illanvietoistakin tuntuu olevan aina joku juttu kerrottavana jonkun serkunkumminkaiman erikoisesta raskaudesta. Ja tuntui olevan ihan mielenkiintoinen tuo huumorimielellä kirjoitettu vauvan käyttöohjekirjakin. Mun miehen on vaan niin vaikee näyttää reilusti niitä pehmeämpiä tunteita, mutta osaan onneksi sitä jo rivienvälistä hieman lukea, kahdenkymmenenvuoden jälkeen... Hyvin meillä oikeesti menee, kai itselle nuo hormoonitkin tekee sen, että haluaisi enemmän huomiota =)

Oliivitar, kasvakoon " Möykky" suotuisasti seuraavat 9 kk :heart: Mulla on jo valmiiksi ikävä raskausaikaa, vaikka laskettuun on vielä kaksi kuukautta!

Meillä on 12 vuotias vanha kissaneiti, jonka reaktioita vauvaa kohtaan minä jännitän. Voihan se yllättää positiivisestikin, mutta kun se yleensä reagoi lapsiin sähisemällä ja uhittelemalla. Mutta jospa se tajuais että tämä tuli nyt meille asumaan :) Ajattelin kyllä miehen mukana laittaa kotiin laitokselta etukäteen jotain vauvantuoksuista, että voi vähän jo nuuskutella...

Kyllä kesän jälkeen alkaa jo syksyä odotella vähän niinkuin jo luonnostaan. Taisin juuri eilen lohdutella itseäni loppukesän tuskalta, että eihän sitä lunta vielä kuitenkaan tule pitkään aikaan =)

Rentoista lauantaita!

Kitty ja vauva:heart:
 
Iltasia :wave:
...Jospa nyt onnistuisi tämä kirjoittaminen tänne, kun kaksplus tuntuu tökkivän...

Eli sain soitettua neuvolaan ja topakka tätihän siellä vastasi. Minutkin tunnisti :D Pieni on kylä ja kaikenpuolin tuttu. Puhutteli etunimeltä ja mieltähän se lämmitti. Keskittyi sitten ikäkysymykseen ja tuleviin seuloihin. Eli mennä vai ei :confused: Sanoin, että tehdään niin kuin ennenkin: nt-ultra ja veriseula jos hälyttää niin jatkoon... Hänkään ei ollut sitten varma, miten tässä menetellä, mutta eihän lapsivesitutkimuksiinkaan mennä aikaisintaan kuin rv15? Tai olisiko teillä jotain tietoa/käytäntöä asian tiimoilta? Lupasi kuitenkin täti vielä soitella. Ajan sain varattua kuun lopulle rv 10+ =) Kuulostipa isoilta nuo viikot

Kittyblue "Möykkyhän" se voisi ollakin tekonimi minun pieniäiselle :heart:
Eipä tuo minunkaan ukkosein ole osannut huomioida ja silitellä minun raskausmasuja... Tuumaa aina, että joutaa hän sitten kun vauva syntyy... Tosin Kerran! (sen muistankin aina) Hän suukitteli masua ja jutteli vauvalle :heart: Selvisi sitten, että mielessä miehellä olin aivan muut jutut :D

Meilläkin on kissoja :) 3 maatiaiskissaa, leikattuja kolleja. Hyvin ovat ottaneet vauvat vastaan tähän taloon. Tosin juoksentelevat ulkona puolet ajasta, mutta ovat nuuhkineet tarkkaan aina uuden tulokkaan :heart: Babysitteri on ollut sitten sellainen paikka, mikä on ollut aina varattu, kun se on ollut vauvasta vapaa. Toivottavasti teidänkin vanha neiti ottaa vastaan pienen tuhisijan hyvin

 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar - ihuna kuvanen:)

Kukas se kirjoittelikaan siittä koirulivaavista, että jos semmoisen mur-mur hankkisi kun ei muuta vaavia enää tule?
..noooo, nyt se on päätetty: Tulee meille koirulivaavi - pikkinen tyttö, kohta 8vko:heart: ja jo ehkä tällä viikolla - iiiiks kun jännittää!:rolleyes:
..on se iiiiihunaisen suloinen ja uskon/uskomme, että miehen "oireet" pysyvät aisoissa kun puunataan kotia usiammin.=)

ps. Mieskin odottaa uutta tulokasta innolla, vaikka miehän se meillä koirakuumeesta aika ajoittain kärsinyt olen:D
..se sitä mettäkaveria ittelleen..sillä mie miestä oikiastaan maanittelinhin hienovaraisesti.. "ajatteleppa nyt, miten k i v a olisi sellainen koiruli kaveri mettällä"?
..ja sittenpä vihreää valoa jo hänkin näytti-Yeees!;)
(aiemman koirulinhan mie otin ihan ilman mitään yhteistä sopimusta..ja siinä ei hyvin käynyt - meinasi vallan pesäero tulla:ashamed:..)
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kuva Oliivittarella, kopsasin heti työpöydän taustakuvaksi!

Tässä raskaudessa missäänvaiheessa eikä missään kukaan ole maininnut mun ikää, eikä korostanut sitä. Ellen sitten itse ole sitä jotenkin korostanut. Itse iästäni puhuin muistaakseni jollain ultrareissulla kätilölle ja hän topakasti totesi että "Ethän sinä vielä vanha ole!" :)
Viimesyksynä (se raskaus päättyi keskenmenoon), kun eka kertaa olin yhteydessä neuvolaan, sanottiin, että "kun olet tuon ikäinen niin raskautta tullaan seuraamaan vähän tarkemmin". Nyt vaihtui neuvolatäti ja musta tuntuu että mulla on nyt loppua kohden vähemmän neuvolakäyntejä kun monella nuoremmalla, mitä olen noita muita ketjuja seurannut. Vaikka mulla on verenpainetautitausta! Mutta kun kaikki on mennyt tosi hyvin, niin tarviiko siellä sitten alvariinsa rampata :) Muutenkin musta tuntuu että mua käsitellään neuvolassa aikuisena ja turha paapominen on jäänyt taustalle, mistä olen kyllä hyvin tyytyväinen.

Seulonnoista
Neuvolassa ensimmäisellä käynnillä kysyttiin haluanko niskaturvotuksen ja veriseulan. Ne halusin ja kävin niiden tiimoilta sitten verikokeessa. Rakenneultrassa sitten sain heti tulokset ja riskiluvutkin tietää. Jossainpäin Suomeahan vissiin tulee vain kirje, että hälyttääkö vai ei. Samalla ultrareissulla sitten lääkäri otti puheeksi lapsivesipunktion, kun mun ikäisenä sen saa automaattisesti, jos haluaa. Sanoin silloin että halutaan miettiä ensin. Nyt en muista mitä viikkoja ennen siitä piti sitten ilmoittaa jos sen haluaa, olisiko ollut 15 tai jopa 18, mutta myöhäisemmillä viikoilla se sitten otetaan jokatapauksessa. Mulla riskiluvut oli sen verran hyvät (lääkärikin totesi että matala ja lähes olematon), että en punktiota halunnut muiden riskien takia, syksyinen km kummitteli vielä mielessä. Toivottavasti kaikki on sitten lokakuussa hyvin :heart:

Miehen suhtautumisesta Viimeksi kun oltiin "silleen" niin mies sitten lopuksi totesi että "Mukula rutistuu" ja kierähti mahan päältä pois :heart: =)

mur murille onnea uudesta tulokkaasta. Koira olis ihuna! Meilläkin mies tykkäisi, mutta toistaiseksi ollaan oltu niin paljon poissa kotoa ettei siitä olisi tullut mitään. Minä myöskin siedätän itseäni tuolla meidän kissavanhuksella ja hyvin on mennyt 12 vuotta =) Minulla siis eläinpölyallergia ja lievä astma. Astmaakaan en huomaa kuin kovilla paukkupakkasilla, joten vaivat pysyneet hyvin kurissa =)

Kittyblue ja vauva 31+2 :heart:
 
Terve pitkästä aikaa.
Täällä on näköjään tullu paljon uusia odottajia ja vauvoja on syntynyt, ONNEA:heart:

Minulla tuli tänään täyteen jo 36 viikkoa. Kyllä on aika hurahtanu alku hitauden jälkeen.
Parin viikonpäästä on painoarvio, saa nähdä joko sitä silloin jään saikulle käynnistykseen. Nyt ei tiedä yhtään minkäkokoinen on tulossa, kun en ole käyny ultrassa kuin kesäkuun alussa. Silloin oli 1,6 kiloa ja isokoinen oli jo silloin kuulemma. Nyt ei ole sokerit heitelleen niin ei ole tarvinnut käydä painokontrollissa. jospa ei sitten niin iso olisikaan tulossa kuin edellisistä.

Viidenmamma 36vk
 
Kiitos Unna, Morticia, Sara ja LeiaK!

Unna, tuleepa teidän pienokaisille kivan pieni ikäero =)

Oliivitar, paljon onnea ultraan! Toivottavasti Möykky on mukavissa mitoissaan ja sydän jumpsuttaa tasaisen vimmatusti :heart: Muakin kiinnostaa sun kysymys: oletteko 40 + odottajat käyneet lapsivesipunktiossa? Tietääkö kukaan (mitä lääkärit ovat teille sanoneet), miten luotettava on nt-ultran + veriseulan tulos?

Mulla on neuvola viikon päästä. Kai tässä vielä raskaana ollaan, kun on oireita. Oireina tällä hetkellä: väsymys, valkovuoto, raskaat ja vähän arat rinnat, ajoittain huonoa oloa, haju- ja makuaisti tosi herkkinä, turvotus, pitsaa pitäis saada lähes päivittäin (oon pystynyt pitämään liiat pitsahimot kurissa) ja capua (kofeiinitonta) en pysty enää juomaan. Viime viikon ultran mukaan meidän Taimi olisi tänään 8 viikkoa vanha. Päivä kerrallaan mennään, toukokuun kkm kummittelee jonkin verran.

Mukavaa viikon jatkoa! :wave:

Ai niin, mur-murille onnea pikkukoirulista =)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Mur-mur :heart: Onnittelut uudesta koira-vaavista! Jos viitsit laittaisitko kaunokaisesta kuvaa, kun saatte sen hellittäväksi kotiin? Meidän Chowi-tilanne ei ole muuttunut toistaiseksi miksikään. Virossa olisi kait, mutta eipä sieltä uskalla ottaa. Paperikoira halutaan vakuutuksilla.... Tosin meillä on myös hakusessa sopiva sekarotuinen kunhan vain kohdalle osuu :heart:

Kittyblue olet kyllä saanut ihanaa ja kunnioittavaa kohtelua osaksesi. Minuakin tosin kutsuttiin sairaalassa nuoreksi, kun sain kkm 38-vuotiaana. Toivottivat tervetulleeksi uudelleen synnyttäjien osastolle :) Senhän teinkin ja nyt yritys uudelleen :heart:

Hitsin pimpulat tätä tunteiden vuoristorataa.... Eilen illalla olotilani muuttui, hetkessä toiseksi : / Tuli sellainen selkeä olo, että pieni antoi periksi. :'( Kohdun kasvaminen ei tunnu enää sisäiseltä, vaan menkkajuilimiselta, mikä on enemmän ulkoista :( Huoh, toivottavasti tämäkin kuuluu hormonimyllerrykseen ja tähän epävarmuuteen! Turvotuskin oli muuten hävinnyt! Painoin aamulla 2kg vähemmän :confused: (sen kyllä pistän aamulämpötilapiikkiin Klo 5 oli vain +7) Anteeksi tämä omanapa, mutta pitää purkautua jonnekin :ashamed:

Soilille ihanaa masunkasvattelua :heart: Tulen kyllä perässä!


Iltasia vielä!

Täällä mie taas hieman vouhutuksesta rauhoittuneena :ashamed: Olimme uimassa lasten kanssa tänään ja itsenikin löysin sitten järvestä räpiköimästä ja ilakoimasta... Yllätyin kovin kuinka minun enkelivauvani (keskeytynyt keskenmeno 09) minut pysäytti aatoksineen. Minulla km:n jälkeen on yksi onnistunut raskaus, mutta kyllä nuo muistot kumpuavat tässä tunnemyräkässä kauempaakin. Nyt taasen tutun turvallisesti turvottaa ja juimii :heart:

Oliivitar ja Möykky :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi kahden päivän käynnistelyjen jälkeen 28.7. poika, 3780g ja 54cm.

Kesä meni juostessa äitiyspolilla ja onneksi nyt ollaan tässä. Jos jaksan kirjoittelen tarinaani myöhemmin, nyt istutaan sohvan nurkassa ja imetetään.
 
Onnea taavi166 :):flower:

Oliivitar Minulle jäi jostain tekstistä mieleen lausahdus, että keskenmeno vie lapsenuskon siihen, että kaikki voisi mennä hyvin ( siis raskaudessa). Ja kuinka oikeassa tuon sanoja onkin ollut :hug:

Maanantaina minulla vuorossa ylimääräinen ultra, jossa tarkastellaan istukan paikkaa. Se on majaillut "harmaalla alueella" eli noin 1,5 cm kohdunsuusta takaseinässä. Pääsee samalla vilkaisemaan vauvaa. Vauveli onkin ollut kuin elohiiri viimeaikoina, välillä ihan tuntuu ja näyttää siltä, että tulee kyljistä ulos :p Eilen saatiin pinnis kotiin ja makuuhuoneeseen. Hyvinhän se sinne istui :heart:

Muuten hyvä vointi, kesätouhuja vielä riittää. Huomenna ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä=)

Kiityblue ja vauva 31+4 :heart:
 
Soili kyseli nt+veriseulan luotettavuudesta.... Omaa tarinaani olikin tuossa jo aiempana ja luotettavuudesta on vaikea kommentoida. Minulle jäi mieleen, kun varhaisultrassa oli aiheesta puhetta, niin lääkäri totesi, että seulojen tulokset ovat olleet ainakin meidän sairaalassa erittäin luotettavalla tasolla (KSKS). Mutta kun kyseessä on suhdeluku, niin miten sitä luotettavuutta sitten tulkitaan.

Rakenneultrassa tehdyssä mittauksessa minulla mielestäni luvut olivat hyvät, mutta jäi vaivaamaan silti kun lääkäri tarjosi mahdollisuutta lapsivesipunktioon. Toki se on hänen hommansa, koska punktioon olisi mulla oikeus oli tulokset sitten mitä tahansa. Mulla nt oli 1,5mm. Down ikäriskihän meidän ikäisillä on jo korkea, mutta kun mun veriseulan tulokset siihen lisättiin niin se oli 1:1300 ja muut trisomiatkin oli eritelty ja ne oli 1:100 000. Ja lääkäri totesi, että riski on matala. Punktioon en siis lähtenyt. Kaikki sairaalat ei anna tarkkoja lukuja ainostaan onko vai eikö ole kohonnutta riskiä. Näillä tuloksilla minulle myönnettiin myös syntymättömän lapsen vakuutusvaraus, vakuutusyhtiö kysyi tuloksia vielä erikseen hakemuksen liitteeksi. Rakenneultrassa myöskin nenäluu näkyi selkeästi, joka oli lääkärin mukaan hyvä juttu jo siinävaiheessa (taitaa mukulalle tulla isänsä terävä nokka =) ) Usko on vahva ja toivon tietysti kovasti että kaikki on hyvin...

Mulle itselleni oli tärkeää tuossa tutkimuksessa käydä ja oli myöskin tärkeää nähdä riskiluvut. Paljon ylimääräistä huoltakin noilla saadaan aikaiseksi. Itselläkin asia pyöri pitkään mielessä siltikin, vaikka kohonnutta riskiä ei ollut. Mutta jotain osviittaa kuitenkin saa, mitä olisi odotettavissa...
 
Huomenta!



Kittyblue:
Minulle jäi jostain tekstistä mieleen lausahdus, että keskenmeno vie lapsenuskon siihen, että kaikki voisi mennä hyvin ( siis raskaudessa). Ja kuinka oikeassa tuon sanoja onkin ollut
Aivan. Matkan varrella on huolia toisensa perään. Raskaustestin näytettyä alkaa äitiys kaikkine puolineen: iloineen ja huolineen :heart: Mutta tämä aika onkin parasta naisen elämässä.

Kaivoin esiin edellisiä äitiyskortteja, ja osaan oli neuvolassa merkitty riskiluvut. Laitanpa tähän niitä
Raskaus alkoi 29v riskiluku 1:8346
Raskaus alkoi 34v riskiluku 1:38739
Raskaus alkoi 36v riskiluku 1 21000
Raskaus alkoi 38v riskiluku 1:12000

Selkeästihän tuo ikä vaikuttaa riskilukuun, yksi poikkeushan vahvistaa säännön :) Olettaisin (toivoisin) riskiluvun olevan samaa luokkaa tulevassa nt-ultrassa kuin Kittybluella :heart: Jos oikein muistan niin riskiluvun täytyy olla alle 1:250 ennenkuin hälytys käy :confused: Siitä en ole kuitenkaan ihan varma.

Ihanaa ultrausta maanantaille kittyblue, joko tiedätte sukupuolen? Se saattaapi näkyä/vilahtaa näytöstä.... =) Toivottavasti istukka on noussut ylöspäin, olisi mahdollisuus alatiesynnytykseen. Minä myös jännittelen maanantaina ultrauksessa, siitä se alkaa!

Oliivitar ja Möykky
 
Viimeksi muokattu:
Heipat :wave:

Minunkin mielestä ja kaikista huolista huolimatta, tämä raskausaika on ollut parasta aikaa munkin elämässä =) Nyt on jo ikävä raskausmahaa, kun se oletettavasti lokakuussa sitten poksahtaa. Tosin siitäkin olen lukenut ja kommentteja kuullut, että loppuaikana sitä eroonpääsemistä vaan odottaa.... Saa nähdä sitten :) Minulla kun on ensimmäinen vasta tulossa, niin välillä vaan ihan kauhuissaan ajattelee, että mihin sitä on ryhtynytkään. Välillä taas haluaisi, että vauva olisi jo sylissä :confused: Ja kuitenkin monella mun kaverilla on enemmän kuin yksi lapsi ja hyvin ovat pärjänneet. Sinullekin Oliivitar oliko seitsemäs tulossa???

Riskiluvuista Se raja-arvo tosiaan on se 1:250

Meillä on tyttölupaus:heart: Rakenneultran jälkeen kävin kontrolliultrassa vielä tarkistuttamassa vauvan virtsarakon tilannetta, kun se oli kovin pieni rakenneultrassa. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, vauva oli vaan juuri ilmeisesti rakkonsa tyhjentänyt. Silloin kyselin vielä varmistusta sukupuoleen, mutta eipä suostunut vauva näyttämään, reidet olivat kuin liimaantuneet yhteen :LOL: Jospa nyt saisin varmistusta... En ole uskaltanut mitään vaaleanpunaista ostaa, sisko sen sijaan on ollut asiasta varma ja kaapit pursuaa hänen tyttärensä vaaleanpunaisia vaatteita :)

Mukavaa viikonlopun alkua !

Kittyblue + tyttö (?) 31+5 :heart:
 

Yhteistyössä