40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Moikka Truuly :) Minäkin tulin tänne kurkistamaan, muistin tosiaan että olenhan minä tähänkin ketjuun ilmoittautunut. Marraskuisissa en oo jaksanut enää kirjoittaa, täällä Kaksplussalla siis. Kun ne samat asiat tulis sitten esiin siellä Facebook-ryhmässäkin:D

Tosiaan tänne voisin sen verran nyt ilmoitella että rakenneultrassa oli kaikki hyvin ja tyttöä luvattiin:love: Epäilen että hemoglobiini on kovastikin laskenut sillä väsymys on jatkuvaa, ihan kuin olis jossain sumussa. Pahoinvointi on helpottanut, joskus jokin haju saa vieläkin oksennusrefleksin aikaan.
 
Truuly: Mä muistan sen, kun kuumeilupuolella muutamalla oli huono hetki ja he purkivat tuntojaan. Satuit silloin tulilinjalle, kun plussasi sattui samaan kohtaan. Minulla tuli plussa neljännestä yrityskierrosta ja en siitä huonoa omatuntoa koe ja uskon kaikille olevan tilaa täällä palstoilla. Laitan sut listalle, kunhan vaan muistaisin sitten kun olen tietsikalla.

Mä joudun menee vauvan kaa samaa rytmiä, että saan edes jokseenkin tarpeeks unta eli olen nyt jo sängyssä. Pahoinvointi alkoi eilen ja oli tänään pahempi. Näyttäisi olo parantuvan päivän mittaan eli samaa kaavaa kuin ekassakin. Ei siis ala heti herätessä ja ylösnoustessa vaan joku 20 min siitä. Ja olo on kuin ois pari päivää rillutellu.

Laterz flikat
Helmi 6+1
 
Ensiksikin kiitokset kaikille tsemppisanoista!! Ootte ihania <3 päivystyksessä eivät oikein pystyneet tekemään mitään koska ei ollu ultra koneita... Jos kipu yltyy kovaksi tai vuoto on runsasta niin sitten takaisin. Ke meen siihen ar-ultraan ja sitten selviää mikä tilanne on. Tällä hetkellä kipua ei juurikaan ole, sellaista pientä juilimista niinku olis menkat alkamassa. Punertavaa tulee edelleen pyyhkiessä... Kyllä tää on pelottavaa
 
oodikas, minkälaista se sun vuoto oli? se lekurikin kysyi voisiko olla jotain kiinnittymisvuotoa? mutta ei kait se ny enää sitä voi olla... :oops: No sainpas nyt ainakin saikkua muuaman päivän ja sitten täytyy kattoa mit jatkossa sen ultran jälkeen...
 
Piinaavaa on, mutta älä vielä luovuta. Mulla alkoi ekassa keskenmenossa ja tyttöä odottaessa vuoto samalla tavalla eli yhtäkkiä holahti vedensekaista verta todella runsaasti ja siitä sitten muuttui vereksi. Johtui siitä, kun kohtu alkoi poistamaan tyhjää sikiöpussia. Kipuilu oli aluksi hyvin vähäistä. Tuo keskenmenneen raskauden vuoto sitten tosiaan muuttui veriseksi ja todella runsaaksi parin päivän päästä holahduksesta. Kivut oli menkkakiputyyppisiä, mutta vuoto siis niin runsasta, että piti mennä päivystykseen monta kertaa ja kerran meinasin jopa pyörtyä niin mies joutui ambulanssin soittamaan. Vuoto jatkui 9 päivää ja sitten lopulta käynnistyi synnytys ja sikiö tuli ulos. Sitten tässä hyvin menneessä raskaudessa alun jälkeen vuoto oli suht vähäistä, mutta sitä tosiaan jatkui vaihtelevasti viikkoja. Kummassakin mulla ultrassa todettiin kookas verihyytymä kohdussa ja se aiheutti vuotoa. Sittenhän mulla on se aikaisempien viikkojen km, jossa vuoto alkoi niin kuin menkat eli pientä tuhrua ja siitä sitten vuoto voimistui. Kovia kipuja ei ollut ja vuotokin loppui muutamassa päivässä. Mutta se oli selkeää verta heti alusta asti.
 
Almandiini - onnittelut tyttölupauksesta! Kuulostaa hyvältä, oot jo paremmalla puolella

Nuppu, hyvä että kävit tsekkaittamassa ja sait lepoa pari päivää! Mä jo ehdin huolestua, kun ei mitään kuulunut... Ja tuskin tosiaan enää kiinnittymisvuotoa voi olla. Olipas harmillista ettei ollut ultralaitteita! Mutta ke sitten näet ja tuut heti kertomaan. Voihan se olla just joku hematooma tai muu vaaraton. Ja jos sulla tulee sitä niin vähän että vaan pyyhittäessä, niin kuulostaa paremmalta. Kuten Oodikaskin totesi, jos ois km niin tulis kyllä solkenaan verta... Täällä eletään hengessä mukana

Oodikas ja helmi - teillä molemmilla on pahoinvointia - ja viikkoja reilu 6. Tuolloinko se yleensä alkaa, jos alkaa? Helmi - hyvä juttu, että ei koko päivää kestä. Täytyykö ihan yrjöllä käydä? Ootko kokeillut jäisiä hedelmiä heti aamulla yöpöydältä vetää ja sit vasta ylös? Oon jostain lukenut, että vois auttaa..?

Mulla taas alkaa nää yökivut - sillai ilkeesti säteilee alaraajoihin, että sillai "herpaantuvat".

Mutta nyt oikein hyvää yötä ja uutta alkavaa vkoa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
Babez: Mulla alkoi ekassakin raskaudessa pahoinvointi parin päivän tarkkuudella samaan aikaan. Mä pääsin silloin ainakin helpolla, koska ei tarttenu oksentaa kertaakaan ja jo se alkoi helpottaa jo joskus 9+5 ja loppui sitten siitä parin viikon päästä kokonaan. Mutta ei se kivaa ollut. Sellainen kestokrapula ja ökä kurkussa koko ajan. Ja yhtäkkiä saattoi tulla sellanen huonon olon aalto ja hiki päähän. Ja päätäkn jomottelee. Nyt oon laittanu pöydälle kippoon kaurakeksejä ja vedän niitä pari heti ylösnoustuani. Saa nähdä onko siitä mitään apua. Onhan tää vähän ärsyttävää, ku pitää tehdä kaikki liikkeet sillai slow motion ettei iskis hirveet olot. En toivo hellettä tällä hetkellä, ku silloin on vaikea olla. Ja toivon, että pahoinvointi on yhtä lyhytkestoinen tässä raskaudessa kuin mitä oli edellisessäkin :)

Nuppu: Toivottavasti sulla olis kaikki hyvin. Mä toivon täällä parasta.

Mulla on eka neuvola kahden viikon päästä ja ultra sit samalla viikolla 14.7. Mä luulin, että siihen on vielä kolme viikkoa, mut ei olekaan ku kaks ja puol.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74


Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi...............(41) ..... 2 .......08.07.2016
Boynty............(41)......?.........02.09.2016 (poika)
Meibijees.........(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2........06.10.2016
Elotar74............(41).......3.........29.10.2016 (tyttö)
Almandiini75.......(40)....5........10.11.2016 (tyttö)
Mandari.............(40).....3........26.11.2016
Truuly ...............(38)................ 1.12.2016
Pirunpelto....... (40) ......1........6.1.2017
Sakariina....... (43).......1.........14.1.2017
Joyzy .............(42)..... 2..........12.2.2017
Helmi1234.....(39).......2...........18.2.2017
Oodikas .......(38)........ 2......... 19.2.2017
Iid@.............(43)........ 2..........25.2.2017




Menneet la:t:
mai-ja......................(39)......3......19.05.2016
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016





Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45), 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm poika Kuoli + 10,5-16
Lumi <3.............(42), 15.2.2016, 39+3, 3550 g, 50,5 cm, poika
Niittys...............(40), 1.4.2016, rv 38+1, 49cm, 3770g, poika

Karoliina74 .......(41), 12.4.2016, rv 40+1, 3540g, 53cm, poika
Ollakovai...?......(41), 27.4.2016, rv 40+0, 3600g, 50 cm, tyttö
Tyydeli................(42), 7.5.2016, rv 41+6, 4100g, 52 cm, tyttö

Zenmama...........(40), 12.5.2016, rv 39+1, 4070, 52cm, poika
Mileena-74.....(41) 20.5.2016, rv 40+0, 4250g, 54cm, poika
SuloinenSalaisuus..(40) 2.6.2016, rv38+0, 3490g, 50,5cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Helmille listan päivityksestä... toivottavasti vielä saan roikkua teidän mukana listalla

Nuo teidän pahoivoinnit kuulostaa nyt just niin hyvältä... olikohan se mun oireeton olotila tätä ennakoivaa:rolleyes:

Epätoivoisena etsin netistä syitä vuodolle (nettihän on just se mitä kannattaa nyt uskoa ;)) Jossakin palstalla kerrottiin että istukan kehittyminen saattaa aiheuttaa veristä/ruskeaa tuhrua just näillä viikoilla... oli kyllä mulle uusi juttu. Onko kukaan kuullu tälläsestä??

Tilanne edelleen sama: ei kipuja, pyyhkiessä valillä haaleaa verta ja välillä ruskehtavaa... ei kuitenkaan vuoda suojaan asti kuin ehkä tipan.

Yritin jo saada tälle päivälle aikaa ultraan vaan eipä löydy aikoja..pakko vissiin vaan odottaa keskiviikkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
nupulle tsemppiä edelleen! Inhottava tilanne, kun ei voi muuta kuin odotella. Mutta niukkaa vuotoa en kauhean hälyttävänä pitäisi ja olen kyllä melko varma, että kaikki on hyvin ja tuhruttaa nyt jostain vaarattomasta syystä. Itsellänihän oli tosiaan monta päivää runsasta vuotoa ja vauvalla oli kaikki hyvin, mutta oletettavasti se hematooma häiritsi raskautta sen verran, että meni lopulta kuitenkin kesken. Pointti tässä siis on se, että melkoisesta veritsunamistakin voi alkio/sikiö selvitä. Pidän peukkuja ja yritä olla vaipumatta epätoivoon vielä. Surra ehtii sittenkin, jos siihen syytä ilmenee.

Pahoinvointi... Mulla on alkanut kaksi kertaa 5+2 mutta nyt päästiin tämän maagisen rajan yli. Olo ei ole huono heti aamusta, mutta heikkenee kyllä nopeasti, jos en jotain syö. Vaikuttaa siltä, että pitäisi syödä jo ennen kuin tulee nälkä ja levätä, kun väsyttää. Nälkä ja väsymys kumpikin saa olon tosi huonoksi nopeasti. Kuitenkin pitkin päivää on etova olo ja jotenkin vain hankala olla. Tämä on kuitenkin pientä verrattuna aikaisempaan... Tyttöä odottaessa oksensin siis 15-20 kertaa päivässä eikä vesikään pysynyt sisällä. Olo oli karsea vuorokauden ympäri eikä mikään kikka auttanut. Välillä tuli hetki, että saatoin syödä, mutta ruoka pysyi mahassa korkeintaan 30 min ja sitten taas olin pää pöntössä. Ja tätä jatkui viikkokaupalla. Että jos nyt selviän vain etomisella ja satunnaisella yökkimisellä niin tyytyväinen pitää olla. Tosin olisin voinut olla raskaana ilman pahoinvointiakin, mutta tokihan se alkoi, kun oireettomuudesta valitin. Olisi pitänyt olla hiljaa. :D

Tasan viikko varhaisultraan. Pitkiä on päivät tässä vaiheessa, mutta yritän nyt luottaa, että kaikki on reilassa. Edelleenkin kyllä meinaa huolettaa oikealle puolelle iskevät äkilliset kivut. Ne kyllä tulee yleensä makuulta noustessa tai asentoa nopeasti vaihtaessa niin ehkä liittyy kiinnikkeisiin tai keltarauhaseen tai johonkin muuhun kuin kohdunulkoiseen. Ainakin näin toivon. Oliko täällä muita, joille on tehty sektio? Oletteko huomanneet, että sektion jälkeen alkuraskaus olisi kivuliaampi kuin ennen sektiota? Mulla on aina ollut sellaisia jomotteluja, mutta nyt nipistelee välillä melko ilkeästi enkä nyt oikein muuta selitystä keksi kuin endon ja sektion aiheuttamat kiinnikkeet. Ja nyt sitten on iskenyt pelko sektiosta, kun ekalla kerrallakin menetin verta ja oli vaikeaa kiinnikkeiden takia ja nythän niitä on oletettavasti enemmän. Mietin jo, että vuodan kuiviin leikkauspöydällä... Vallan täytyy harkita, että pystyisinkö sittenkin synnyttämään alateitse, vaikka se karmealta ajatukselta tuntuukin.

Oodikas ja salamatkustaja 6+1
 
Nuppu, eihän oireettomuuskaan välttämättä mitään tarkoita. Yritähän pitää pää kylmänä vielä sinne ultraan saakka ja olla stressaamatta liikaa, vaikka tiedän kyllä että helpommin sanottu.. Voimia kovasti sinne! <3
 
nuppu, oireethan on raskaushormonien aiheuttamia ja äkkiseltään ajateltuna niiden määrä veressä ei ihan hetkessä rajusti laske eikä oireiden siksi pitäisi yhtäkkiä loppua. Ehkä ne on nyt vain muuten kadonneet, kun niinkin voi ihan hyvin käydä eikä se tarkoita mitään. Ymmärrän, että sitä tavallaan yrittää valmistautua huonoihin uutisiin, mutta älä silti vielä luovuta. Kaikesta huolimatta kaikki voi olla reilassa.
 
Nupulle tsemppiä ja toivottavasti vuoto on vähentynyt! Enää 2 yötä ja pääset ultraan! Toivotaan hyviä uutisia!

Helmellä hyvät lääkkeet pahoinvointiin & aika jännä miten toinen raskaus noudattelee ensimmäistä... meillä on sitten ultrat samalla vkolla!

Oodikas - nyt tällä kertaa vaan nautit oireettomuudestasi, ettei ala. Onpas ollut tosi rajua pahoinvointia ed. Raskaudessa, tuollaista ei toivo kenellekään! Pystyitkö edes töihin tuolloin? Kuulosti kyllä aika traumaattiselta synnytykseltä, nyt kun tietää, niin toivottavasti sairaalan hlökunta osaa varautua paremmin.
 
Suloiselle salaisuudelle onnittelut pienestä pojasta! Siis oliko hän nyt 11. Lapsi? Wau! Montako tyttöä ja poikaa ja minkä ikäisiä? Onpas tänä päivänä ihailtavan iso perhe! Ihania tutustumishetkiä pikkuiseen!
Juu 11. Ilon aihe. Pojat kiilas kärkeen suhdeluku heidän puolella 6/5 :)
Vanhin on jo 19 ja siitä sitten tasaisesti vähän alta tai yli 2 v ikäeroilla.

Ihanaa odotusta kaikille:)
 
Onnea suloinensalaisuus pienestä pojasta!

Kiitos teille kaikille kun jaksatte tsempata:)

Nyt kuitenkin vuoto lisääntyy ja kivut pahenee. Panacodin ja buranan voimalla pystyy olemaan. Huomenna lääkäri, minne kuitenkin meen vaikka vain hakemaan saikkua ja saapa sitten varmuuden että mitä jatkossa? Ajatukset harhailee: vieläkö yritetään vai hommaanko sellaisen ehkäisyn ettei vahingossakaan tuu paksuksi:(

Mutta ihanaa odotusta teille kaikille ja nauttikaahan pienestä ihanuudesta :)
 
Heipä hei kaikille! Piiitkästä aikaa täällä. Kesällä on niin paljon kaikkee muuta :cool:
Rakenneultra oli parisen viikkoa sitten ja siellä oli kaikki OK. Mitat vastasivat viikkoja päivälleen eikä mitään muutakaan huolen aihetta näkynyt. Ja meille olisi sitten tulossa pikku-rinsessa :love:

Maha on kasvanut ja mulla se näkyykin niin helposti, kun olen varreltani verrattain hoikka... Painoa on tullut n. 5-6 kg...

Muoks. T. Elotar rv 22+1, tai jtn sinnepäin
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Voi harmi Ikävää, että kivut ja vuotolisääntymään päin... Huomenna sitten näet todellisen tilanteen. Ymmärrän täysin tunteen, itsekin miettinyt ihan samoja pettymysten keskellä ja erityisesti viimeksi kun käväsin tm yhteydessä leikkurin pöydälläkin, jossa onneksi vaan ultrattiin ja todettiin että tyhjentynyt on... Ykköstoiveena tietty, että sulla on ollut kaksi alkiota, joista toinen poistumassa. Onhan niitä ihmetarinoita paljon ihan lähipiirissäkin. Joten toivotaan parasta!
 
Heipä hei kaikille! Piiitkästä aikaa täällä. Kesällä on niin paljon kaikkee muuta :cool:
Rakenneultra oli parisen viikkoa sitten ja siellä oli kaikki OK. Mitat vastasivat viikkoja päivälleen eikä mitään muutakaan huolen aihetta näkynyt. Ja meille olisi sitten tulossa pikku-rinsessa :love:

Maha on kasvanut ja mulla se näkyykin niin helposti, kun olen varreltani verrattain hoikka... Painoa on tullut n. 5-6 kg...

Muoks. T. Elotar rv 22+1, tai jtn sinnepäin
Moikka Elotar!
Olenkin miettinyt, että mitähän sinulle kuuluu! Ihania uutisia! Onnittelut tyttölupauksesta!! Lohduttavaa kuulla, että näillä kilometreilläkin asiat menee hyvin - luo toivoa muillekin. Hyvää loppuraskautta ja tulehan hehkuttelemaan! Ihanaa odotusta!
 
Suloinen salaisuus, Onnea ihan mielettömästi! Sinulla onkin oikea suurperhe kasassa. Taitaa olla vanhimmasta päästä jo lentänyt pesästä uloskin?

Täällä toivotaan, että pieni pysyisi torstai iltaan asti masussa, sen jälkeen saa tulla koska tahansa. Ei kyllä ole oirettakaan, että lähtisi vielä tulemaankaan.

Nuppu, nuo kivut kyllä kuulostaa huolestuttavalta.
Niinkuin Babez kertoikin tuossa aiemmin, niin minulla tosiaan niitä vuotoja oli jonnekin viikolla 20 asti ja välistä hulahti ihan kunnolla ja olin monta kertaa, että tää oli tässä. Kipuja ei kuitenkaan ollut ja nyt tosiaan mennään viikolla 38+3. Toivotaan, että nuo sinun vuotosi ja kipusi on istukan kiinnittymistä ja kuuluu sinulla normaaliin raskauden kulkuun. Tsemppiä ihan hirmuisesti!!
HUOM! Buranaa ei suositella raskauden aikana, joten sitä ei kannata ottaa enempää. Tosin varsinainen kielto koskee raskauden viimeistä kolmannesta, että sinänsä ei varmasti ole haittaa vaikka olet nyt sitä ottanutkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Tänään ihan valtavat supistuskivut... Lopulta sitten "syntyi" nyrkin kokoinen klöntti ( onpas kauniita sanoja) kivut helpottui ja toivon että kaikki tulis nyt vain pois.....

Siirryn tuonne kuumeilijoiden puolelle joten mut voi poistaa listalta...
 
Voi ei, nuppu. Olen todella pahoillani. :( Toivoin niin, että olisi ollut harmitonta, mutta kyllähän ne kivut vähän muuhun viittasivat. Toivotaan nyt sitten, että kohtu tyhjenee itsekseen täysin eikä tarvitse lääkärissä ravata tämän takia. Tsemppiä.
 

Yhteistyössä