40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Kiitos Helmi, kyllä tää tästä. Elämä jatkuu eikä muretiminen tuo eilistä takaisin..

4D. No. Hankala sanoa onko se 100% rahansa arvoista ellei ole epäilystä että joku olis vialla ja pitää tutkia hyvin (siihenhän se on oikeasti kehitetty ). Mutta esikoisen aikaan tuntui että halusi käydä kaikki mahdolliset "huvit " kun kerranki vauva oli viimein saatu massuun "pysyvästi ". Toisaalta se raskaus oli niiiiin täynnä pelkoa että se rauhoutti kummasti.. Hankala silleen selittää mutta ei tule enää mentyä ainakaan maksullisesti vaikka masuasukki joskus viel saataisiin. Mut..jos ei ole silleen rahasta kiinni niin miksi ei :) Kyllähän se omalla tavallaan lähentää sitä vauvaa kum se näkymä voi olla hyvin realistinen (tai sit ei , kuten kuopuksesta. .se oli niin naama kiinni kohdussa ja käsi poskella ettei 4D nähty kunnolla kuin pallit :D..siihenki kannattaa varautua)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoitteluni Tammitytölle ja tervetuloa pian takaisin

Täällä menossa jo rv 13+ 4. Niskapoimu ultrassa kaikki ok ja viime vikkolla tulla tupsahti kirje ettei Down-riski ole kohonnut. Jos kirjeessä olisi ollut puhelinnumero niin olisin varmasti soittanut siihen ja kertonut niiden erehtyneen. Koska olen 42v. niin riskin on pakko olla kohonnut:stick: ja minun on pakko päästä lisätesteihin.

No joo, vatsa kasvaa huimalla vauhdilla omissa silmissä. Ulkopuoliset eivät kyllä ole huomanneet mitään. Tiedon olemme pitäneet oman perheen sisällä, kyllä tuo aikanaan muillekin selviää.

Kaikkea hyvää myös muille varttuneemmille odottajille.

T: Joulu + alku 13 + 4
 
Joulu13, kiva kuulla että siellä on tullut hyviä uutisia. Sitä jännitettävää kuitenkin riittää niinkuin kauan kuin muksu on ulos saatu... tai no jos tarkkoja ollaan, niin sittenkin vielä koko loppuelämä...

4D ultrasta. Millä viikoilla sellainen ylipäätään kannattaa tehdä? Täällä kanssa mietitty, kun sellaisesta on kuullut. Edellistä kun teki, niin ei silloin sellaisia ollut. Ja kun ei ole neuvolassakaan käynyt tai ollut vielä edes misään yhteyksissä, niin mistään mitään tiedetä. Olo on kuin olisi ensimmäistä kertaa asialla. Ihmeesti tässä 14 vuodessa asiat unohtaa.
 
Tässä on aika hyvä tiivistetty tieto Terveystalon sivuilta.
4D-ultraäänitutkimukset - Terveystalo
Mä ajattelin tänään katsoa Lahden tilannetta ja miten täällä noita on ja kuin sais aikaa varattua. Kyl mä siis taidan miehelle tän hommata (ja itselleni toki myös siinä samalla). En mä pistäis pahakseni sitä, että siellä sais katottua sitä istukan paikkaakin jo ennen heinäkuun kontrollia.

Mut tässä on teille kiva hyvä marjapiirakan ohje KAURA-MARJAPIIRAKKA - Herkkusuu - Vuodatus.net
Voi tehdä marjoista (tuoreista tai pakastetuista), omenoista, raparperista jne. Ei ole liian makea. Tarjoilen itse tätä vaniljajäätelön tai Valion Vanilla valmisvaniljakastikkeen kanssa. Jos haluaa makeampaa, niin tarjoaa makeamman kastikkeen kanssa, sitä on esim se Valion Eila vanhanajan löysempikoostumuksellinen. Kaurahiutaleita voi korvata osin leseillä, jos haluaa vielä enemmän kuitua.
 
Heips vaan kaikille!

Sahramiini: Eiks oo ihanaa pitää raskausvaatteita.

Kiva, että muiltakin hyviä uutisia.

Mulla on mamalicioussin bootcut tummat farkut olleet päävaatetuksena kodin ulkopuolella. Niissä on vaan se huono puoli, että ihan snadisti istuessa painavat virtsarakkoon ja kohdun alareunaan tai jonnekki sinnepäin. Yksilöllistä kun on, niin mulla tuo ihan alaosa on välillä tosi kireänä ja vähän hellänäkin, niin tämä painaminen ei tietenkään ole hyvä asia. Kotona olen ollut ilman päällihousuja tai sitten lökärit jalassa. Nyt äsken kävin ostamassa yhdet leggingsit (ei yhtään mun tyylistä vaatetusta, mut taivuin) ja mustat ohuet kangashousut, joissa vyötärö"kiristys" tulee tuohon keskivatsan kohdalle. Noissa, missä se vyötärö on tavallaan ylhäällä, niin tuo alavatsa jää ihanasti ilman mitään puristusta. On ollut kyllä vaikea löytää mitään toooosi mukavia housuja. Ajattelin hankkia sellaiset joogahousut, missä on taitettava resorivyötärö ja ajatuksena ihan hyvä, mutta en mä mistään sellasia löytänyt. En edes joogaliikkeistä. Hameita ja mekkoja olen huono käyttämään, niin siksikin nyt on niiiiin hankalaa. Mutta hyvin tässä samalla olen huomannut, että en mä omaa tyyliäni saa rikottua vaikka raskaana olenkin eli pidän pääni ja jatkan etsimistä ja sitten jossain vaiheessa synnytän ja kunnon housuja ei ole vieläkään löytynyt ja sitten Problem Solved. Ja tokihan tulee lämmin kesä ja ei pitkiä housuja edes tartte.

4D ultran varasin, sen pitäisi olla kohtuu edullinen tuossa (alle 200e) Lahden yksityisessä Perhe Arte neuvolassa. Valitsin lääkärin tekemän sen takia, että se ei ole pelkkää hupia vaan on ihan käypä tutkimus, jos siinä jotain havaittaisiin. Eli saamme nyt tallenteen kyllä, mutta ei ehkä niin paljoa kuvia ja ei fiilistellä kasvoja jne itse tutkimuksen aikana. Tämä on vielä tämän viikon aikana eli sieltäkin voin sitten kuulumiset kertoa.

Neuvola oli tuossa aamuvarhaisella. Siellä meni tunti ja vartti. Jutusteltiin sellaisesta "voimavara" lomakkeesta, mikä täytettiin yhdessä miehen kanssa. Kelan juttuja käytiin läpi ja saatiin siihen se raskaustodistus ja ohjeet hakea tukia ja pakkausta. Sf mitta oli aivan keskikäyrällä 21. Verenpaine 122/74, hemoglob 131, painoa tullut ekasta käynnistä (9.2.) 4,71kg, sikiön syke 150. Pissatestit miinusta. Sokerirasitukseen joudun uudestaan, jos keskussairaalasta niin sanovat tai jos pissatestiin tulee sokeria. Seuraava neuvola on heinäkuun lopussa, kun 1.7. on se kontrolliultra keskussairaalalla siitä istukan paikasta. Tulee harvakseltaan käyntejä neuvolassa, mutta enpä mä niitä ole kaivannutkaan. Perhevalmennus on ennen heinäkuun puoltaväliä kolmen käynnin verran ja synnytysjokututustuminen keskussairaalalla tulee elokuun puoliväliin.

Hassua olla kesälomalla.

Mites muiden kuulumiset? Onko millasia oireita? Milloin käyntiä äitiysneuvolassa tai vauvan kanssa lasten neuvolassa?
Onko teillä kenelläkään käynyt terveydenhoitajat kotona katsomassa onko koti soveltuva lapselle. Tää jossain lukee, että tehtäisiin, mutta ei tästä neuvolassa ole mitään puhuttu.

Aika kova ois ruokahalu ja pitää vähän itseään rajoittaa. Kauraleseitä olen syönyt iltaisin joka päivä (en muista kerroinko tämän jo) ja näyttää suotuisasti vaikuttaneen ummetukseen. Ja pitäisi myös vaikuttaa suotuisasti verensokera tasaavasti. Mä ihan tykkään maustakin jugurtin seassa. Nukkuminen on yhtä pyörimistä kyljeltä toiselle ja tyynyjen virittämistä mahan tueksi ja halattavaksi ja pissahätä on joka väliin.

Tällaista tällä kertaa
Helmi1234 23+5 ja poika ois tiedossa
 
Moi,

Täällä ollaan. Radidiagnoosi napsahti toisessa sokerirasituksessa ja nyt mittaillaan sokereita kuudesti päivässä ja vahditaan ruokavaliota. Hyvin on mennyt, vaikka sormet ei näin suuresta piikittelystä tykkääkään. Toivottavasti selviän puhtain tuloksin nämä kaksi viikkoa, niin ei tule lääkkeitä.

Tuosta 4D-ultrasta. Tärkeinhän se on juuri sulkemaan kaikki poikkeamat pois, mutta hienoa itselle oli nähdä pieni niin tarkasti. Kallista lystiä ja ei todellakaan välttämätöntä. Meidän kokenut lääkäri sanoi, että normaalilla ultralla näkyy kyllä lähes yhtä hyvin rakenteet. Hinta oli melkein 300€, kun siihen ultran hintaan tulee vielä lääkärin palkkio ja toimistokulut.

Odotan juhannusta. Loppuu tämä tarpominen työssä. Uskomatonta ajatella, että yli vuoteen en ole sitten töissä... :D Äitiyspakkaus tuli ja kyynelsilmin sitä tutkittiin miehen kanssa. Meidän rakas sai ihania vaatteita.

Ihanaa viikonloppua! Voikaa hyvin!

Vauvis ja prinsessa 25+1
 
Ollappa noin pitkällä kuin esim. vauvatoiveinen. :) Tekisi niin hyvää breikki arkipyörteiden kiireistä ja hekumoida pikkuhiljaa vauva-arjessa. Joo, ei se varmasti niin auvoista ole, mutta odotettua kumminkin.

Minä saan ehkä vielä pari viikkoa pyöriä tällä palstalla. Tänään oli varhaisraskauden ultra, seuraava 18.6. Tarjoiltiin kyllä ensi viikon perjantaita, mutta halusin vähän pidemmälle. Hedelmöittymisajankohdan perusteella laskettu aika olisi 21.1, mutta nyt ultrassa saadun 29.1, eli voisi hyvinkin näyttää siltä, että se viime viikon vuoto kertoi kuitenkin siitä, että silloin pysähtyminen tapahtui. Mutta kaikki kuulemma voi vielä mennä hyvinkin ja rajojen sisällä ruskuaispussi kuitenkin on. Kovin huonosti vaan tuntui näkyvän ja itse en olisi nähnyt sitä pientäkään aavistusta, jos lääkäri ei olisi kertonut. Mutta vaikka lääkäri kovin vakuutteli, että kaikki on vielä mahdollista, niin sana keskenmeno sanottiin kuitenkin muutaman kerran liian monta kertaa, että ihmeitä jaksaisin odottaa.
Jos olisi kesketynyt, niin pitäisiköhän tämän ylenpalttisen väsymyksen ja minulle epänormaalin nälän hävitä, vai jatkuuko oireet niin kauan, kuin keskeytyminen oikeasti tapahtuu?
 
Voi Zandi, kyllä sinuu nyt pidetään jännityksessä :( Minä kyllä luulen että tämänhetkinen tilanne ja viime viikon vuoto ovat erillisiä asioita. Tää tietysti perustuu ihan vain omiin kokemuksiin - vuoto seksittelyn jälkeen alkuraskaudessa on kai aika yleistäkin? Minulla siis kaksi keskenmenoa, molemmat on alkaneet pienellä vuodolla joka sitten on voimistunu, mutta ei loppunu missään vaiheessa. Raskausoireet on molemmilla kerroilla loppuneet ihan kokonaan ehkä 5 päivää ennen vuodon alkua. Sinun tilanteessa on hyvä ja huono, että hedelmöitysaika tiedetään tarkkaan. Toivoa olisi ehkä enemmän, jos päivää ei tietäisi, toisaalta faktat on faktoja. Älä kuitenkaan ihan kokonaan luovu toivosta, vaan koeta jaksaa seuraavaan ultraan :). Onhan noita tapauksia joissa alkio on ollu liian pieni mutta kuronu kasvussa seuraavaan ultraan mennessä. Niin toivon että sinullakin olis näin :)
 
Kiitos Sahramiini myötäelämisestä!
Ei auta kuin toivoa ja odottaa. Mulla ei pahemmin raskausoireita ole ollut, mitä nyt tolkuton väsymys ja uusimpana jatkuva nälkä. Ne ei ainakaan ole laantuneet (ja silti keikun täällä tähän aikaan...) Kyllä tulee pitkät kaksi viikkoa, mutta hei huomenna on jo päivä vähemmän.
 
Hellurei! Jännätään Zandia kaikki yhdessä ja toivotaan parasta.

Mä sain maanantaina sieltä neuvolasta sen raskaustodistuksen ja Kelan ohjeet, mutta en ole vielä tilannut mitään. Mä laskeskelin, että täytän kaikki paprut ja tukianomukset samaan aikaan heinäkuun alussa. Töihin pitää sit laittaa ne tietyt kopsut menee, että saavat anoa musta rahaa itselleen palkalliselle ajalle.

Torstaina käytiin siellä 4D ultrassa. Se on tuossa Lahden Perhe Arte lääkärikeskuksessa/yksityisessä neuvolassa 165€ kaikkineen päivineen lääkärin tekemänä. Kätilön tekemänä hieman vielä halvempi. Muuallakin Suomessa on sellaisia paikkoja, missä on huomattavasti halvempaa kuin perus isoissa lääkärikeskuksissa.
Itse ainakin tähän tutkimukseen ihan tyytyväinen. Piilossa piti kasvojaan ja ei suostunut siirtämään toista kättään edestä kuin hetkellisesti eli saimme sivukuvan kasvoista. Mutta eipä nuo kasvot mulle tärkeintä ollut vaan se, että päästiin kurkkii miten hän siellä voi ja että edelleen olis kaikki kunnossa. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että koska istukkani on niin laajalla alueella takaseinässä (osittain vasemmalla sivulla myös) niin se tulee siirtymään pois kohdunsuulta viimeistään loppuraskauden aikana. Ei siis mene kohdunsuun yli vaan on istukan reuna siinä päällä. Tutkimuksessa mä en saanu itseäni oikein hyvään asentoon ja selkään sattui ihan julmetusti ja se oli ikävää. Sit sattu puolet loppupäivästä ristiselkään, mutta kestin sen kuin raskaana oleva nainen!
Sikiön vartalon ympärys on vähän edellä menossa ja kaikista mitoista laskettuna tuli 24+6 torstaina ja silloin oli 24+1 menkoista. Lääkäri näytti mittausten jälkeen miten ne mitat meni käyrille ja tämä oli ihan kiva. Kolme viikkoa on siihen istukanpaikan kontrolliultraan ja jos tuo vartalon ympärys edelleen on pullukkana, niin sitten mä varmaan joudun siihen uusintasokerirasitukseen. Painoarvio oli 809g. Sikiö oli kivan rauhakseen tutkimuksen ajan. Siellä rakenneultrassa se veti menemään minkä kerkis. Mä kyl hermoilin sitä rakenneultraäänitutkimusta, että jos se vaikka reagoi siihen.

Käytiin hakemassa yhdeltä siskoni tuttavalta tuolta sadan kilsan päästä vauvakamoja ja nyt meillä on vaunut, syöttötuoli, matkarattaat, matkasyöttötuoli, leluja ja kirjoja. Ihan hullua, ne on tuossa "käytävällä" ku ei ne mahdu mihinkään. Nyt vaan se uus kämppä, ni avot!

Mun vointi on ollu varsin hyvä. Välillä kiristelee alavatsasta, mutta ei ole ollut pahana ollenkaan. Aika monena päivänä olen nukkunut päikkärit, mikä on ihanaa.

Vauvatoiveinen: Menikö sulla miten arvot yli sokerirasituksessa?
 
Kiitos Helmi (y)

Kuulostipa halvalta tuo teidän 4D. Meillä kun perusultra, josta nuo huonot uutiset maksoi 129,50€. Ihanaa, että saitte hyvät uutiset matkaanne vielä bonuksena.
Voi ei, aivan ihanaa, vauvarompetta jo nurkissa. Mä niin odotan, että täällä olisi kaikki hyvin ja mekin päästäisiin noita katselemaan. Vaunuja käyn netissä aika ajoin kurkkimassa, mutta en hullua hurskaammaksi niistä ole vielä tullut.
Oi, kertakaikkisen ihanaa odotusta!!:love:
 
Helmi: viimeinen eli kahden tunnin arvo ylittyi. Pitäisi olla alle 8,6 ja oli 9,1. Paastoarvo erinomainen ja kakkosarvo oli 9,5, kun raja on 10. Todella hitaasti siis laskee toisen tunnin aikana. Tehomittauksissa ei ole tullut yhtään ylitystä, joten ruokavaliolla toivon tästä nyt selviäväni. Oli muuten halpa toi sinun 4D. Täällä ei ole oikein vaihtoehtoja... Meillä oli kaikki mitat ok. Istukassa on lisäistukkaosa, joka on etuseinämässä. Tästä muistettava sanoa kuulemma synnytyksessä, jotta vahtivat senkin sitten ulos.

Zandille pidän edelleen kovasti peukkuja. Kaikki voi edelleenkin olla hyvin tai sitten on jotain kehityshäiriötä, joka siellä hidastaa.

Sahriskin taitaa huristella kovaa. Eikö olekin ihanaa pitää löysiä housuja?

Mulla ois muuten myytävänä koon 46 äitiysfarkut. Pidetty todella vähän. Lahkeet lyhennetty palttausnauhalla eli palautettavissa normaaliin pituuteen.

(.) illalla pääsi jo itku kipujen kanssa. Mitään ei voi tehdä ja se harmittaa. Käveleminen on ihan kamalaa. Saas nähdä jaksanko edes juhannukseen töissä. Aika sitkeä olen kyllä ollut, kun jo yli 8 viikkoa olen taistellut siellä tässä kunnossa... Alapään suonikohjut ei muuten helpota tätä asiaa yhtään. Onneksi pieni potkii ja viestii minulle, että hänellä on kaikki hyvin. Ainoa syy jaksaa <3
 
Joulullakin jo 13+ ! Tuntuuko teistä muistakin että aika kuluu hurjaa vauhtia? Ja sit toisaalta taas ei...

Minuu on jotenki jännittäny pukeutua vaatteisiin, joissa ihmiset huomaa että oon raskaana. T-paita päällä ei oikein voi enää erehtyä ja aika moni kysyykin jo "mitä kuuluu" niin että vilkuilevat masua :love: Kai tässä täytyy vain rohkaistua. Huomasin just muuten että ne minun äitiysfarkut on aikalailla tuollaiset kuin profiilikuvassa, voitte kuvitella minut melkein tuonnäköiseksi mutta vähän ryppyisemmäksi!

Ensi viikolla on lääkärineuvola. Pystyykö se lääkäri arvioimaan, missä istukka sijaitsee? Vaikka minulla tavallaan tuntuu niitä liikkeitä, ne ovat vain sellaista lainehtimista että voin hetkittäin kuvitella masuun elämää. Välillä on pari päivää ettei mitään vihjettä. Viime viikolla kävin kuunteluttamassa sydänäänetkin kun oli ollut kolme päivää ihan hiljaista. Vahva jumputus sieltä kuului. Sen tunnen itekin että vaava tykkää majailla aika alhaalla vaikka kohtu on jo napaan asti.

Tsemppiä kaikille radin kanssa taiteleville (y) Itellä arvot tosi hyvät, mutta lapsella diabetes, joten ajatusta on mitä käytte läpi. Kurjaa mutta onneksi helpottaa sit.

Minä en oo menossa 4Dhen, ainakaan jos rakenneultrassa kaikki näyttäisi olevan hyvin. Voi kun se olisi jo, niin haluaisin nähdä vaavan taas. Täytyy varmaan taas pitää silmät kiinni siihen asti kunnes lääkäri sanoo et uskaltaa kattoo :sleep:

Minulla alkaa olla ihan pirtsakka olo, väsymyksen kanssa otti jossain vaiheessa aika tiukoille. Verenpaine on tosi matala ja pikkuisen on nivusissa ollu särkyä, mut ei vielä mitään kamalampaa. Vauvikselle jaksamista kipujen kanssa :love: !

Mitä te tykkäätte näistä uusista hymiöistä? Minä en oikeen puhelimella meinaa saada näistä selvää, mitä tääkin :coffee: muka tekee??? Minusta näyttää että se ajaa partaa :confused:
 
Hellurei kaikille!
Täällä on ollut rauhallista. Nyt on vauva-arkea parilla tyypillä ja sit tammis jäi pois, ni hiljeni selkeästi. Ja toki on kesä ja silloin ei välttis jaksa koko aikaa palstailla.

Mut pienet kuulumiset multa. Vauva potkii ja liikkuu aika paljon. Se on kivaa. Painoa on nyt tullut 6 kiloa, mikä ei oo kauheen kivaa, mut enpä nyt siitä ole huolissani. Finnejä ei tuu enää eli iho on melko normaali ja tämä on toki juhlan aihe :)
Pissaramppaus on huisia yöllä 3-4 kertaa, mut siihenki tottunut. Napa on vielä sisässä, mut siinä on ollu yläreunassa sellanen pingottunu iholippa jo jonkun aikaa. Raskausarpia ei ole tullut ja linea negra on tissien alle asti haaleana kapeana viivana. Vaalea ihan näkyvä haituvakarvoitus mahassa tallella, ei kuitenkaan ole lisääntynyt. Välillä turvottaa käsiä, mut se menee sit ohi, ku liikkuu ja jumppaa vähän.
Muisti on reikänen kuin juusto, mut laittaa juttuja ylös kalenteriin ja kännyyn, niin sekin hoituu. Takki ei mee kohta enää kiinni eli toivottavasti vähän lämpenis kelit :)

Kämppä tais löytyä ja kosteusmittauksen jälkeen kaupat tehdään eli jos siinä ei löydy mitään, niin homma selvä. Neuvoteltiin vapautuminen meidän haltuun 15.7. eli siihen sit pienet remoontit ja muutto, niin ehkä ehditään ennen vauvan syntymää. Mitään ei voi kyllä laskea sen varaan, että mä voisin tehdä remontin yms eteen, mutta eiköhän tästäkin selvitä.

Mitäs teille muille?

Noi uudet hymiöt on vähä hassuja, mut enpä mä niitä edellisiäkään käyttäny kovinkaan usein. Tuo vesikauhuinen ruskea partavaahtohemmo taitaa vaatia kahvia, koska sen hymiön nimi on coffee.

Helmi1234 25+0 ja mahakas poika
 
Moikka pitkästä aikaa, kun päivät hurahtanu miljoonan asian takia.
Tänään 15+0 :) Eli laskettuaika parilla päivällä aikastu, se ois 6.12.
Ultrassa käyty, niskaturvotus normaali ja ne 3 kromosomijuttua kans normaalit.
Eli näillä mennään, kun tämmönen ihme tapahtunu!
Vaikka olen 41 v. niin en halua lapsivesipunktiota keskenmenoriskin takia.
Heinäkuun lopulla rakenneultra sit.

Ihan viel kunnol ei masu oo pullahtanu ni on pitäny löytää peittävii vaatteita.
Haluan ylpeenä "nakkivaatteita" pitää, kun kunnolla masu esillä :LOL:

Ilkeen tuntune lihas(?)jumitus tullu oikean puolen pakaran&kyljen kulmille. Huomenna soitettava fyssarille ja toivottava et jumin saa pois.
Koska skolioosini varmala vihoittelee tulevaisuudessa :(

Tärkee kysymys muille odottajille: turpooko syönnin jälkeen teiän mahat?
Miulla turpoo ihan minkä tahansa syönnin jälkeen. Tosi inhottavan tuntusta. Koitan viel tosi pieniä määriä syödä. Mutta jos joka suupalan jälkeen tulee jo nyt tosi tukala olo niin en tykkää.

Melkosen hektistä on ollu. On vähitellen hidastettava ja alettava järjestää tulevia asioita.
Taitaa olla edessä paljon muutoksia, suurimpana vauva, jonka kasvun alan uskomaan pikkuhiljaa.

Tämmösiä kuulumisia reissun päällä kirjotettuna.
 
Moikka!

Oon 40-v ja odotan yllärinelosta. Rv 12+6 meneillään ja laskettu aika ois 21.12.15. Mulla on kolme lasta -08, -10 & -13 ja keskeytynyt keskenmeno -12.

Tänään vähän huolestuin, kun alkanut tulla verta... Tiistaina on onneksi seuraava neuvolakäynti... En muista, että aikaisimmissa raskauksissa oisi tullut verta, mutta tässä raskaudessa tuli kyllä rv 8-9 myös. En tiedä mitä tässä ajattelisi, mutta tiistaina selvinnee... En oo perehtynyt hematoomaan ym, mikä vois olla taustalla... Aika tunnekuohuahan tämä on ollut, kun oli niin yllätys koko raskaus... Toivottavasti ei joudu miettimään menetystä tämän suuremmin..

Alkuraskaudessa tuntui ihan hulluna väsymys ja sillä mä lähdin sitä raskaustestiä ylipäätään tekemään... Nyt viime päivinä ollut melkoista päänsärkyä, liekkö hartiaperäistä...

Nt-ultra oli viikko sitten ja niskaturvotus oli todella pieni, oisko ollut 0,8. Samana päivänä kerrottiin lapsille uudesta tulokkaasta. On sekä tyttö- että poikatoivetta ilmassa :)
 
Heipat kaikille!

Minäkin ilmoittaudun tänne näin nopeeta, että ehdin sitten jonkun aikaa ollakin, kun ei tiedä jatkuvuudesta mitään. Omien laskujen mukaan (tai laskurin) rv 4+3 menossa. Ovulaation ajankohta kun on aika tarkka. Tai no, kivut alkoivat illalla ja aamulla vielä oli jonkunverran kipuja. Lasketaankohan se ovispäivä sitte heti siitä ekasta kipupäivästä vai sitten siitä missä suurin osa kivuista oli??

Mulla ei tosiaan ole plussaviivoja tullut tikkuun kuin kaksi kertaa, ekasta kerrasta se kohta 5v poika ja nyt tämä plussa pärähti selkeänä viivana lauantaina 13.6. (dpo16). Ja kun niitä km:iä lähes jokaiselta löytyy, niin pahimpaan on syytä varautua. Mutta iloitsen tästä tässä ja nyt.

Soitin sitte jo neuvolaan, kun on lomat ja kaikki tulossa. Täällä ekaan suunniteltuun ultraan pääsee julkiselle vasta rv12. Jotenka varmaan varaan rv9 ultran yksityiselle. Jos kaikki nyt ei lomaile juurikin silloin. Lisäksi pitää varata aika kilpparitesteihin heti (vajista kun on) ja verikokeeseenkin nyt jo (rv10). Ja ultra sitten elokuun alussa. Kamalan pitkä aika, liian pitkä. Ja jokainen päivä tuntuu kestävän monta vuotta :(:devil:

Niin ja oireita on tosi vähän. Pissalla täytyy ravata, päästä vähän huippaa ja vatsa on ihan kummallinen ja välillä tulee joku pieni kipu sinne ja on tosi "täyden" tuntuinen.

LA 19.2.

Jee, pääsinpä kirjoittaan tänne ainakin yhden kommentin :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Mytti
Tervetuloa Kattikati ja vanha kunnon Äiti74 :love:

Tiedänhän minä, ettei testiviivojen vahvuuksia saisi vertailla ja seurailla, mutta ihan pakko todeta että minulla parhaillaan kasvava vaava alkoi napakalla viivalla -niinkuin sinulla Äiti74 - mutta niissä keskenmenneissä alku oli paljon hailumpi. Tokasta kävin mittauttamassa hcgn muutama päivä ennen kuin vuoto alkoi rv 9, kun oli tunne että onkohan siellä ketään, eikä arvo ollu ihan taulukon rajoissa. Alakanttiin siis. Äläpä siis Äiti hämmästy jos joudut viihtymään täällä pidempäänkin :)

Tänään ekaa kertaa töissä vähän piukempi paita päällä. Vähän sellainen olo kuin olis alasti kun kaikki näkee... :oops:

Sahramiini 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Tervetuloa Kattikati ja vanha kunnon Äiti74 :love:

Tiedänhän minä, ettei testiviivojen vahvuuksia saisi vertailla ja seurailla, mutta ihan pakko todeta että minulla parhaillaan kasvava vaava alkoi napakalla viivalla -niinkuin sinulla Äiti74 - mutta niissä keskenmenneissä alku oli paljon hailumpi. Tokasta kävin mittauttamassa hcgn muutama päivä ennen kuin vuoto alkoi rv 9, kun oli tunne että onkohan siellä ketään, eikä arvo ollu ihan taulukon rajoissa. Alakanttiin siis. Äläpä siis Äiti hämmästy jos joudut viihtymään täällä pidempäänkin :)

Tänään ekaa kertaa töissä vähän piukempi paita päällä. Vähän sellainen olo kuin olis alasti kun kaikki näkee... :oops:

Sahramiini 18+5
No kyllä täytyy sanoa, että melkeen pyörryin kun näin niin vahvan plussaviivan omassa tikussa. Oon kuvittelut, että kaikki tiirailu ja mietintä alkaa aina siitä viivanpaikasta ja haamusta :geek:
 
Mitä ihmettä te juotte kahvin tilalla, hoi kaikki kahvin ystävät? Väsyttää sen verran, että kupillinen tekisi terää, mutta eihän sitä nyt saa kamalasti litkiä, onks 3 kuppia ihan ok, vai liikaa? Aamulla vedin tosiaan vielä hermesetasta, kun vasta sitten tuli mieleen, että sitäkään ei saa syödä. Tässä on taas kova opettelu.
Onkohan Valion kaikki juustot turvallisia?
 
Kai sitä ny aikuiset ihmiset osaa odottaviin äiteihin suhtautua ihan asiallisesti, Sahramiini? Vai meinaatko, että miettivät ikää ja paheksuvat asiaa? Vai ihan vaan niillä käy mielessä mitä ootte miehen kanssa touhunnu muutama kuukausi sitten :LOL:. Mulle kerran sanoi yks urheilutoveri (esikon raskaus), että "Ai ...sulla on pullat uunissa" ja sit hymyili kummasti. Aikuinen mies ja mua vähän kummaksutti, mutta en usko et hänkään pahaa tarkoitti.

muoks. tai no sullahan on takana jo puolet enemmän kuin pari kuukautta.
 
Heippa kaikille,
Äiti 74 ihana kun säki oot täällä. Minä joka rakastan kahvia, en voi juoda sitä nyt yhtään, kuvottaa pieni määräkin. Oon siirtynyt teehen, jota en normaalisti ikinä ole tykännyt juoda, en aiemmissa raskauksissakaan...kummallista....kaakao myös hyvää ja mehuja menee enemmän.
Zandi toivottavasti ultrassa ois kaikki hyvin, voimia ja tsemppiä!


Todella varovasti kirjoittelen tänne, koska niin varhaisilla vaiheilla mennään. Oon kirjoitellut tuolla matala amh ketjussa jo pidempään.
Oon 40 vuotias ja meillä uusperhe. Tämä on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi. Meidän muut lapset on 20 v, 18 v, 18 v, kaksoset 12 v ja 10 v. Hoidoissa ollaan oltu yli vuosi. Takana 5 ivf hoitoa, josta nyt tällä uudella kaksivaiheisella, double stimulation hoidolla saatiin vihdoin siirrettävää, yksi alkio. Meillä ei saatu aiemmissa hoidoissa mitään siirrettävää. Nyt siis oli pakastealkion siirto, koska tuoresiirtoja ei tehty. Meidän pieni ihme siirrettiin kohtuun viimeviikolla. Ja jo muutama päivä siirrosta aloin ravaamaan vessassa sekä röyhtäillä, ihan samoihin aikoihin kuin esikoisesta aikoinaan, hirmu aikaisin kolmannella viikolla. Nyt on lisäksi alkanut hajut tekemään pahaa, suuta kuivaa, kuvottaa ja kohdunapukka on ihan erilainen kuin aiemmin, todella turvonnut, alavatsalla etenkin oikealla puolella on nappailuja sekä vihlomista ja välillä repäisykipua kun aivastaa.Meinaan tehdä uusinta testit vasta viikonloppuna ja todella toivon, että pieni pysyy kyydissä!
Nyt menossa rv 3+2 :love:
 
Viimeksi muokattu:
No kyllä täytyy sanoa, että melkeen pyörryin kun näin niin vahvan plussaviivan omassa tikussa. Oon kuvittelut, että kaikki tiirailu ja mietintä alkaa aina siitä viivanpaikasta ja haamusta :geek:
Mie tein vaan yhen testin ja uskoin kerta heitolla, kun vessaramppausta oli sen verra ylimäärästä :)
Olinha vuoden sisään alkukeskenmenost lähtien tehny toiveikkaana testejä jonkin verran.
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen

Yhteistyössä