40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Meinasin lentää persiilleni kun näin sut Pötkylä täällä :) Onnea tuhannesti, toivotaan tosiaan parasta mahdollista lopputulosta meille kaikille täällä. Teillä sitten tuo uusi hoitomuoto tosiaan auttoi, mahtavaa. Ei tullut turhaan kokeiltua. :LOL:

Nii... pitääkö tosiaan seurata viivan toimintaa tässä yhden testin jälkeen? Onko teistä kaikki seurannut? Mitäköhän noi PC puikot maksaa, tulee kalliiksi jos niitä tekee päivittäin. Ja jos on kerran heikko viiva niin tulee ihan hulluksi??

Onks teidän mahat alkuraskaudessa olleet tämmösiä... että koko ajan tuntee, että jotain on siellä mitä ei ennen oo.. siis tönköt? Ja aivastaa ei uskalla ja nousta pitää varovasti?

Mulla pitäs olla 4+4, eli vielä kai oon raskaana (paitsi en oo testannut)

Tsemppiä Zandin ultraan tänään!
 
Mitä ihmettä te juotte kahvin tilalla, hoi kaikki kahvin ystävät? Väsyttää sen verran, että kupillinen tekisi terää, mutta eihän sitä nyt saa kamalasti litkiä, onks 3 kuppia ihan ok, vai liikaa? Aamulla vedin tosiaan vielä hermesetasta, kun vasta sitten tuli mieleen, että sitäkään ei saa syödä. Tässä on taas kova opettelu.
Onkohan Valion kaikki juustot turvallisia?
Vihreetä teetä oon edelleen uskaltanu juoda. Onneks ei kahvikaan tehny pahaa oloa. Mut oon vähentäny kahvin juontia, koska "herkkuni" on ollu tummapaahto lämmitetyllä soija-, riisi-, kaurajuomalla. Eikä koko oo ollu mikään normaali vaan "saavi", jota juonu par tunti.
Kovat juustothan on syötävii. Tuorejuustot ei niin. Tais homejuusto olla syötävää, jos sen kuplivaks uunis paistaa esmeks pitsan päällä.
 
Meinasin lentää persiilleni kun näin sut Pötkylä täällä :) Onnea tuhannesti, toivotaan tosiaan parasta mahdollista lopputulosta meille kaikille täällä. Teillä sitten tuo uusi hoitomuoto tosiaan auttoi, mahtavaa. Ei tullut turhaan kokeiltua. :LOL:

Nii... pitääkö tosiaan seurata viivan toimintaa tässä yhden testin jälkeen? Onko teistä kaikki seurannut? Mitäköhän noi PC puikot maksaa, tulee kalliiksi jos niitä tekee päivittäin. Ja jos on kerran heikko viiva niin tulee ihan hulluksi??

Onks teidän mahat alkuraskaudessa olleet tämmösiä... että koko ajan tuntee, että jotain on siellä mitä ei ennen oo.. siis tönköt? Ja aivastaa ei uskalla ja nousta pitää varovasti?

Mulla pitäs olla 4+4, eli vielä kai oon raskaana (paitsi en oo testannut)

Tsemppiä Zandin ultraan tänään!
Kyl miul oli tunne et jotai siel on. Eli turvotusta ja lisuketunne sisuksissa : D
 
Vihreetä teetä oon edelleen uskaltanu juoda. Onneks ei kahvikaan tehny pahaa oloa. Mut oon vähentäny kahvin juontia, koska "herkkuni" on ollu tummapaahto lämmitetyllä soija-, riisi-, kaurajuomalla. Eikä koko oo ollu mikään normaali vaan "saavi", jota juonu par tunti.
Kovat juustothan on syötävii. Tuorejuustot ei niin. Tais homejuusto olla syötävää, jos sen kuplivaks uunis paistaa esmeks pitsan päällä.
Kun ne Valion sivuilla väittää et melkeen kaikki juustot on ok syödä raskaana. Söin just pari päivää sitte sitä cheddar sulatejuustoa tacoissa ja koskenlaskijaa sienissä :confused:. Nii että on sitä tullut popsittua nyt sitte :unsure: Lisäks 3 kuppia eilenkin kahvia, pitää aina keittää tuplakupillinen, kun ekaan laitan aina vahingossa hermesetasta vanhasta tottumuksesta, sit kaadan sen pois, otan uutta ja laitan canderellaa. Mulla ei tee mikään pahaa ainakaan vielä, ei mulla kyllä ekassakaan tainnut kuvottaa mikään:ROFLMAO:.
 
Äiti74 Kiitos :LOL: ei tarvii testailla kokoajan, mutta mulla kun testi näytti niin aikaisin plussaa, niin haluan testailla uudelleen kunhan on ne ns.viralliset testipäivät. Sunnuntaina on rv 4+0. Ja mulla verikoe vasta 23.6.

Oireista vielä sen verran, että jotenkin täyden oloinen on maha mulla myös. Palelua ja hikoilua kans.

Meni kyllä pasmat sekaisin itelläkin kun niitä viivoja tuijottelin. Mies on jo ihan sekaisin ja juttelee mahalle. Ja kun noi isommat muksut on todella eläneet hengessä hoidot mukana, niin ne on ihan yhtä sekaisin siis ihan pihalla koko porukka :ROFLMAO: :p :cry:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Oikein paljon onnea Äiti74, vihdoinkin tärppäsi! :)

Minäpäs sitten poistun tältä palstalta ja jos joskus onni vielä käy, että voisin tälle palstalle palata, niin tulen vasta sitten turvallisemmilla vesillä.

Niin hyvin kuin kuvittelinkin kaiken alkaneen vahvojen plussien, väsymyksen ja älyttömän nälän saattelemana. Niin tänään tämä raskaus tuli päätökseensä. Oli uusintaultra ja ei pieni ollut mihinkään kasvanut ja ei tosiaankaan sykettäkään ollut. Eli tämä tarina oli tässä. Henkisesti olen jo täysin voiton puolella, olin toissaviikonloppuna seota asian kanssa, mutta sain asiat pään sisällä lopulta järjestykseen ja nyt on tämä fyysinen puoli hoidettavana.

Mutta kaikille teille ihania raskauksia ja niitä pieniä vauvoja sen päätteeksi.
 
Pahoittelut Zandi! :(

Tuo pelko se on itelläkin persiissä koko ajan, että jospa se ei jaksa kasvaa. Aika sen sitten vaan näyttää. En saanut viimeksi hakemaani työpaikkaakaan (tänään ilmoittivat), joten toiveet on korkealla, että tää siunattu olotila jatkuis.

Mun viiva nyt oli vielä vahvistunut, ei se paljon vahvempi vois olla, mutta nytkö sitte pitää tarkastella alkaako se haalistumaan, jos oireet katoaa(?). En minä Pötkylä sun innoittamana testaillut, vaan kaikkien muidenkin.

Ja Sahris, kyllä mulla jotain pieniä tissituntemuksia on, ja löysin jonkun vanhan kirjasen, että olis ollut viimeksikin. Mulla vaan ne prolaktiini arvot oli huonot ja maitoa ei viime raskauden jälkeen tullut juurikaan (sukuvika), aattelin, et tissit on pois pelistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Äiti74, en nyt ole testannut, mutta joka tapauksessa useaan otteeseen vielä sen jälkeen kun keskeytyminen on täytynyt tapahtua. Ihan vahvaa plussaa näytti silloinkin, että sen takia ei kannata testata. Oireitakaan ei ollut sen vähempää kuin aluksi, tosin eipä mulla ollut niitä paljoa muutoinkaan. Tosin edellisessä raskaudessa ei edes tuota vertaa.

Jokatapauksessa jos on raskaaksi asti päässyt on sitä turha alkaa ressaamaan, että mitä jos kuitenkin (helppohan se on sanoa...). Siinä menee ihana aika ihan haaskuuseen. Kyllä ne asiat sitten eteen tulee jos on tullakseen. Minäkin olen jo varma, että seuraava kerta onnistuu. :)
 
Moi,

Ihan ekaksi suuren suuri halaus zandille! Voimia ja uskoa siihen, että seuraava kestää matkassa mukana.

Tervetuloa uudet! Eli pötkylä, äiti74 ja kattikati! Toivottavati muistin kaikkien nimimerkit. Kivasti on vilkastunut keskustelu.

(.) täällä alkoi sairausloma ja tällö tavoin mennäänkin nyt sitten äippälomaan asti. Kivut saisi hiukan hellittää. Pieni jumppailee aina ja sitä on varsin ihana kuulostella. Olo on nyt hyvä ja luottavainen. Ensi viikolla teen ostoksia taas, mm. Hoitolaukku on listalla. Juhannus vietetään mökillä. Radi on hyvin hallinnassa ruokavaliolla ja painoa tullut tasan kilo koko aikana. Mies on ihana edelleenkin ja ihan passaa liikaa minua.

Ihanaa kesää!

Vauvis ja prinsessa 26+5
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
vauvatoiveinen: Jaksamista vaan loppuraskauteen! Ikävää, että kivut on kovat :(

Mä myös pelkään miten kipeäksi sitä tuleekaan, vanhassa vihkosessa (ekan raskaudenajan kulkua kuvaava) on vain valitusta joka merkinnän kohdalla. Milloin potkut on kipeitä, milloin peräpukamat on vaivannut. En todellakaan muistanut, että se olisi noin ikävää ollut:confused:

Aamulla herää kukonlaulun aikaan, ei saa nukuttua. Päivisin ei oikeen saa mitään aikaiseksi, tekee mieli vaan olla ja ihmetellä. Iltaisin ei oikeen saa nukahdettua kun ihmettelee tätä plussaa. Aamuisin on aika normaali olo kuitenkin, ja jo miettii iiks, mitä on tapahtunut, oonko sittenkään plussannut, päivän mittaa alkaa nuo vatsatuntemukset ja joskus niissä rinnoissa jotain pientä. Ja huimausta on ja paljon. Kuulostaako tutulta?

Äiti74 rv4+5
 
Äiti74, kuulostaa sen verran tutulta, että 1) vieläkin tulen vessareissulla kurkanneeksi paperia ettei vuoto vaan ole alkanu 2) hytkytän välillä mahaa potkujen toivossa etten vaan olis kuvitellu koko juttua ja 3) tunnen kuinka nenäni venyy kun ihmiset kyselevät että hei, odotatko vauvaa ja vastaan että näinhän tää taitaa olla. Revipä siitä :ROFLMAO: Säälittävää ja tänään sentään alkoi 20. viikko!

Meillä muuten neuvolatäti kielsi kaikki valionkin tuorejuustot, vaikka valion sivuilla on teksti että sopivat raskaana olevillekin :(

Pötkis tervetuloa!

Oiskos täällä muuten joku innokas päivittäjä, edellinen lista on vissiin 10 sivua taaksepäin. Muuten varmaan suht ajan tasalla mut uudet puuttuu.
 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Lumme75 ........... (40) ......... 7 ........................... 29.04.2015
Josefiina73 .......... (41) ........ 2 ........................... 21.07.2015
vauvatoiveinen ..... (38)......... 1 ........................... 17.09.2015
Helmi1234 ........... (39) ........ 1 ........................... 23.09.2015
Sahramiini ........... (43)........ 3 ............................ 12.11.2015
Joulu13 ............... (42) ........ 3 ............................ 30.11.2015
Mytti ...................(41) ........ 1 ............................ 06.12.2015
tikis ................... (38)......... 4 ............................. 15.02.2016

Äiti74 ............. .....(41) ....... 2 ............................. 19.02.2016
Pötkylää odotellen...(?) ........ ? ............................ ??





Syntyneet:

Nuca ...... (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 .... (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 .... (41), 12.4.2015, rv 40+?, tyttö
Kampsu ... (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy .......(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Lainaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:
Mää voin päivitellä kunhan vaan kerrotte mitä ja mihin :). Pääsimpähän itsekin listoille :)

Tuo kohta 1 on Sahris tuttua, kohta 2 ja 3 ei oikeen.

Tiedättehän niitä raskaudenajan mielitekoja... mulla on ... kahvi. Tekee mieli koko ajan kahvia :devil:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä lähipäivinä 38 täyttävä, neljättä odottava. Perheen iltatähteä :) Laskettu aika 15.02.2016. Tässä vielä sulatellaan ajatusta, oltiin jotenkin tuudittauduttu ajatukseen, että meille ei enää tule vauvoja :)
 
Lapset 14, 12, 10. :) Olo liian hyvä...tai pientä paino.tunnetta kohdussa, ei juurikaan muuta. No, finni ilmaantui naamaan :) Näin meni edellisetkin, jospa olisi yhtä hyvä tuuri nytkin. Voiko oireeksi laskea kiukuttelun??
 
Onnea uusille ja kauan odotetuille plussille!

Zandille tulin antamaan erityisesti halauksen. Olen tosi pahoillani että päädyit minun mukaani takaisin nollapisteeseen :( Olisin niin toivonut että mun lisäkseni kukaan muu ei tarvii poistua.
On: jälkivuoto alkaa olla lopuillaan. Kohta kuukausi mennyt jo. Näin yks yö unta että olin hoidoilla raskaana ja sikiö ei vastannut kokoa, nt oli 2,8mm. Yritin itse ultrata ja näin että sikiö oli ihan kummallinen ja reikäinen. Lääkäri sanoi että en vaan ollut osannut mutta totta se oli ja lopulta siltä puuttui puolet päästä. Sain neuvolakorttiin viidennen merkinnän alleviivattuna "geneettinen keskeytys". Uni oli niin todellinen että näen vieläkin sen kuvan silmissä. Aamulla ahdisti niin että mietin edelleen olenko todella valmis enää mihinkään yritykseen (n)..
 
Tammityttö: Olipa tosi ikävä uni. (n) Kaipa ne suuret pelot ja juuri tapahtuneet asiat siellä alitajunnassakin kummittelevat. Mutta ei se suinkaan tarkoita, että tulevaisuudessa juuri noin tapahtuisi.

Täällä on kyllä aika vähän keskustelua :unsure:, että en yhtään enää ihmettele, jos tuota vauvakuumepalstaa on kivampi seurata. Itsekään en ole mikään viihdyttävä kirjoittelija, tulee vähän töksäyteltyä, kun on tuolta länsirannikolta kotoisin.

Itseä pelottaa hirmu paljon tulevat viikot. Mitään vuotoja (kopkop) tai suuria kipuja (kopkop) ei ole nyt tullut. Haluan vaan uskoa hyvään ja tähän onnekkuuteen. Sieltä on pitkä matka alas sitten...

Oli vähän pakko lähipiirille paljastaa tuo plussa nyt jussina, kun yleensä aina juon paljon kahvia, enkä ole lasiinkaan sylkenyt. Mutta vain lähipiirille ja aikuisille. Osa kuitenkin elänyt mun kanssa piikittelyaikoja. Nyt pukkaa nuhaa :confused:

Muista oireista on vähän ristiriitaista oloa. Huimausta silloin tällöin. Rinnanpäät aristaa, mutta rinnoissa ei muuta ihmeellistä. Vatsassa joku "olo" melkein koko ajan, välillä vihloo, yleensä ei. Aivastaessa sattuu ihan sikana. Keltarauhashormonivajaus pelottaa, kilpparivajaus pelottaa. Mää en tajua miten saisin ton hcg:n mittautettua. Voiko vaan mennä johonkin labraan (fimlab) ja pyytää koetta? Ja maksaakohan se paljoa? (näin työttömänä pakko miettiä mihin testeihin on varaa, kun digitkin maksaa apteekissa vähän liikaa). Jos se pitää ottaa aamun ekasta virtsasta, niin ei tuolla ajanvarauksessa ainakaan ole yhtään aamuaikaa moneen viikkoon. Mietin jo, että valehtelen silmät päästäni, että pääsen johonkin julkisen mittaukseen/ultraan....

Kertokaa nyt muutkin kuulumisia, pliis!:D
 
Zandille ja Tammitytölle oikein kovat halirutistukset&voimia& <3
Reissusta kotiuduttua taas melkone kiire, huoh.
oliki sit juhannuksena kolmatta päivää kumma pään juilinta. Onneks tänään maanantaina se on poissa. Särkylääkettä en oo halunnu pahemmin käyttää. Vajaan 4 kk:n aikana vast kolmannen kerran otin toissa yönä.
Ja selän älytön kipu on nyt lähes poissa eli peukut pystyyn, että fyssarilta saan hyvät ohjeet&jaksan jumpata ja se kumma kipu ei tulis takas.
Ehkä kyselen tutulta hyvältä osteopaatilta onko hoitanu raskaana olevia ja voisko hän kotikulmareissullani heinäkuussa kattoo kroppaani.
Jo ootan oikeita tuntemuksia masuasukilta.
T: 16+1
 
Hellurei! Olin hetken poissa ja kannatti. Tännehän on tullut jo vähän taas eloa.

Zandille jaksamisia. Harmillista, että nyt kävi sinulle ikävästi.

Mun oloihin ei mitään kummosia kyllä kuulu. Turvottaa ja tekee mieli pullaa, karkkia, kakkua, jäätelöä, piirakkaa ja mitä nyt ikinä makeaa keksittekään nimetä. Syön myös ihan mielelläni ruokaa :)
Kesäloman aikana pari kiloa lisää painoa ja toiset pari sitten aina välillä sitä turvotusta. Pissahätä on vähän väliä ja en aina edes tunne onko se oikea hätä vai valehätä. Hetken ku seisoskelee paikallaan ja "pidättää" sisäänpäin vetäen, niin valehätä poistuu ja oikea hätä jää. Yöllä vessassa sen 3-4 kertaa.
Vatsa on koripallon kokoinen ja nyt on närästystuntemusta ollut parina yönä. Voisi vielä pysyä poissa se. Maha toimii kauraleseiden ansiosta, syön niitä iltaisin sen reilut puoli desiä jugurtin kanssa. Maistuu jo ihan puulta, mutta pitää vatsan toiminnassa.

Kämppä kun nyt löytyi ja vapautuminen sovittiin ens kuun puoleen väliin, niin remonttihommia tiedossa. Minun varaan ei lasketa toki mitään, koska ei voi tietää. Muutto menee sinne n. kuukaus ennen laskettua aikaa. Hurjaa. Katsellaan miten tilanteet tästä etenee ja onneksi meillä on apuja, jos mä joudun jo aiemmin vuodepotilaaks tai synnyttämään. Vauva potkii välillä jo varsin voimakkaasti mua vasempaan kylkeen. Viihtynee siis edelleen samoin päin, mitä tässä on nyt ollut jonkun viikon jo. Pää on tuossa vähän ylempänä oikealla ja selkäranka mun selkään päin. En tietenkään itse vauvaa tunne mahan päältä, mutta jaloilla potkiessa tulee sellaisia pieniä jalkakumpuja siihen kohtaan. Mutta mun käsityksen mukaan tää on liikkeiltään aika rauhallista sorttia ollut. En kyllä tiedä, ku ei oo mitään kokemusta. Ja tiedä sit millaiseksi vielä yltyy.

Noin viikon päästä nähdään vauvelia keskussairaalan kontrolliultrassa ja siinä sit ratkennee sekin, että joudunko uudestaan sokerirasitustestiin.

Helmi1234 26+5 ja poikaa pukkaa
 

Yhteistyössä