40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)





Odottaja......monesko lapsi.........la


Aikuinen Nainen H(45).....1...................?
Hiba (40)........................8..................Elokuu 2014
Riduli (1968)...................4..................Elokuu 2014
Oliivitar (40+).....................................Elokuu 2014
Sisso (41)......................2...................30.08.14
Maria-73 (40).................1...................02.09.14 PKKS
ChocolateBox (40)..........2....................10.10.14 HUS
Saana (41).....................2...................12.10.14
Iines (40)...................... 2...................04.11.14
Tuuliannaliina (40)......... 2....................15.11.14
Esteri (40).....................1...................07.01.15
Jopo73 (41)...................2................Huhtikuu 2015
Mirkkuf
Kampsu(42)...................5................helmikuu 2015




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
äiskä-73..........26.2.14 (41+1).....poika (4430g, 53cm.)
pikkuylläri ........28.4.14 (42+0).....tyttö
Ollakovai...?..... 6.5.14 (39+6)...poika (3750g, 52cm)
Euphonia (42)......18.5.14.....tyttö
Julianna...... 29.5.14 poika (3800g, 51cm)
Athenais (42).............9.7.14 (38+1) Tyttö (3465g, 51cm)




Kadonneet:
Joulu13 (40)...................2.................13.12.13
mamuska7 (40)..............6...................27.12.13
Milla-Sofia (41)...............7...................04.01.14
TR (44)..........................4..................08.03.14 K-HKS
JohannaT (39).................1..................18.03.14
Talvi-74 (39)...................4.................24.3.14
memmu05 (40)...............1..................03.04.14
Krish73 (40)...................1..................27.6.14




 
Viimeksi muokattu:
Kävimme toissapäivänä 12 viikon ultrassa. Jännitti niin pirusti. Kaikki osaset pienellä ihmeellämme oli kohdallaan, niskaturvoke reilusti alle 2mm. Liikkuvainen kaveri. Onnen kyyneleet valuivat valtoimenaan. Kaiken huipuksi olenkin jo rv. 14+1. Voimia teille kaikille ihanaiset +40 mammat.
 
Onnea Kampsu ihanista ultrauutisista! Ja kun mä en olekaan vielä tuolla listalla, niin viitsitkö muokata mut vielä sinne?

Eli Tyydeli 41v 2. ja la on 10.4.2015
Vesipossukin sieltä puuttuu... ja Nuca.

Jopo, menit sitte nokittaa sillä maanantain ultralla! :D No pääasia, että alkuviikosta jännätään molemmat!

Kehtaako taas tunnustaa... Mä kävin kirppiksellä... Ja törsäsin 30€ vauvanvaatteisiin... Pojanvärisiin, enimmikseen. Hei haloo, onko järkeä!!? Mutta kun ne ovat niin ihania... :)

Tyydeli ja sintti 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Kampsulle onnittelut ultrakuulumisista!!!

Tyydeli, huh, pääsenpä ennen sua ultraan :) On muuten superkiva, että ultra on jo ma-ip, se on jotenkin ihan eri asia kuin ti-ilta.

Mä en oo ostellu vaatteita ja veikkaan, että ostan sitte semmosia paketteja nettikirppikseltä. Mä en oo ns. "vauvaihminen", vauvanvaatteet ja vieraat vauvat ei saa mua sekaisin ;) mutta toki sitten omasta vauvastani tykkään :)

Mun pitää lähteä kohta yhteen tapaamiseen. Nukuttais niin pirusti. Tosin ei tässä kotonakaan tulis nukuttua, joten voi olla helpompaakin juoda kahvia aikuisessa seurassa kuin leikkiä Legoilla :) Inhottaa kun oon niin sippi töitten jälkeen...

Tunnustus: mä bongasin netistä dopplerin kympillä. Nyt oottelen, josko se olis vielä vapaana.

Nyt täytyy rientää.

Jopo ja Pave 6+4
 
Ja onneks se ultra on mulla jo ti aamupäivällä, kun se on ihan eri asia kun ti-ilta! :LOL:

Joo, en mäkään ole koskaan ihastunut muihin vauvoihin, enkä ymmärrä niiden vauvantuoksuista mitään. Mutta siitä nautin, että teen kirppiksiltä kaikkia ihania löytöjä edullisesti.

Jopo, Pave? Poikaolo?
 
Mä en osaa sanoa, mikä olo mulla on. Ennen esikoista luulin, ettei mun mies osaa tehdä muuta kuin poikia (sukuansa kun katsoi), mutta hyvin varhaisessa vaiheessa mulla tuli se olo, että hetkinen, tää on kyllä varmaan tyttö :) Nyt ajattelin etukäteen, että ilman muuta meille tulee toinen tyttö, mutta nyt raskauduttuani en olekaan siitä ollenkaan varma. Toisaalta en osaa ajatella, että tulis poikakaan, joten jospa siellä on molemmat :vampire:

Ihan EHDOTTOMASTI ti-aamu on aivan eri asia kuin ti-ilta. Kyllä, kyllä :) Sitä paitsi sulla menee se ma-ilta päivitellessä mun kolmosuutisia, joten ihan hyvä, ettei ole samana päivänä meidän ultrat.
 
Kolmoset! En edes uskaltaisi vitsailla tuolla asialla. Eikös se ollut niin, että äidin ikä ja kesä kuuma lisää monikkoriskiä... Apua! Vitsillä heitetty miehen kanssa, että jos tähän nyt kaksoset tulis, sais heittää hyvästit terveydelle. Niin fyysiselle kuin henkiselle. Tai ainakin sille henkiselle puolelle...

Meillä mies osaa todistetusti tehdä molempia. Hänellä on myös 21v poika. Mutta ei osaa tehdä muita kuin huhtikuisia lapsia...

Mä voisinkin keskittyä ensin jännittää tuota sinun ultraa, niin se ei ole niin hermoja raastavaa kuin omani. Ja jos jännitän omaani vain sen ma illan. Samalla kun päivittelen niitä sun kolmosia!

Ai niin, sen verran vaivaa jo toi raskausdementtia, että en enää aamuisin muista, että joko juuri otin vitamiinit. Niin monena aamuna ollut tuo ongelma, että siihen oli puututtava. Nyt yritän iltaisin muistaa laittaa pillerin siihen korkin päälle odottaa. Ja jos se häviää siitä aamulla, olen ottanut sen. Tai unohtanut laittaa sen illalla... :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Me ollaan muka sitä mieltä, että me selvittäis kaksosista. Odottakaas kun nauran...buahahahahahahahaahhahahaha...

Ei olisi väliksi tulla yhtä enempää, mutta ehkä tässä vaiheessa mua hirvittää enempi ajatus kaksosraskaudesta kuin arjesta 2 kanssa. Siitä nyt varmaan selviäiskin jotenkin (kun olis pakko), mutta se raskaus...hui. En halua, en!!!!!

No, maanantaina selviää paljon!

Mulla on öklötystä enemmän iltaisin. Sama oli esikoisesta...Noin yleisesti ottaen mua öklöttää vähemmän, rinnat on vähemmän kipeet ja suolaista tekee enempi mieli kuin makeaa. Semmosia perinteisiä "poikaoireita", siis. Saas nähä.
 
Tyydeli ja Jopo =) Ootta ihanii :heart: Ja Tervetuloa uusille :flower:

Täällä muuten kainalossa tuhisee viikon ikäinen mitä ihanin poika :heart: Kaalinlehdet löytyivät marketista peittämään rintoja, hushus pois kalliit imetysliivit :D

Tämä on ihanaa ja sanattomaksihan tämä minut vetää... :heart:

Oliivitar ja poika :heart:

Päivittelin listaa ja sain vain listat kiemurtelemaan :D Nyt täytyykin mennä pienen viereen, somistakaapa seinä kauniimmaksi :heart:
 
Viimeksi muokattu:




Odottaja.............monesko lapsi................la


Aikuinen Nainen H(45) ...1..................?
Hiba (40) ........................8................Elokuu 2014
Riduli (1968) ..................4..................Elokuu 2014
Sisso (41) .......................2................30.08.14
Maria-73 (40) .................1.................02.09.14 PKKS
ChocolateBox (40) ..........2.................10.10.14 HUS
Saana (41) .....................2................12.10.14
Iines (40) ......................2.................04.11.14
Tuuliannaliina (40) .........2.................15.11.14
Esteri (40) .....................1.................07.01.15
Nuca12 (40) ..................4................
Kampsu(42) ...................5................helmikuu 2015
Jopo73 (41)....................2................Huhtikuu 2015
Tyydeli (41) ...................2................10.4.2015
Vesipossu (41) ..............2.................




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
äiskä-73..........26.2.14 (41+1).....poika (4430g, 53cm.)
pikkuylläri ........28.4.14 (42+0).....tyttö
Ollakovai...?..... 6.5.14 (39+6)...poika (3750g, 52cm)
Euphonia (42)......18.5.14.....tyttö
Julianna...... 29.5.14 poika (3800g, 51cm)
Athenais (42).............9.7.14 (38+1) Tyttö (3465g, 51cm)

Oliivitar (40+)................14.08.2014 poika (3500g, 49cm)




Kadonneet:
Joulu13 (40)...................2.................13.12.13
mamuska7 (40)..............6...................27.12.13
Milla-Sofia (41)...............7...................04.01.14
TR (44)..........................4..................08.03.14 K-HKS
JohannaT (39).................1..................18.03.14
Talvi-74 (39)...................4.................24.3.14
memmu05 (40)...............1..................03.04.14
Krish73 (40)...................1..................27.6.14




 
Viimeksi muokattu:
Voi Jopo, onneksi sen ei tarvitse merkitä mitään. Kuitenkin vain limaa ja kuivunutta verta. Ja onneks sulla on jo ma se ultra. Mutta tiedän joo huolesi, itsekin tulee seurattua noita eritteitä liiankin tarkasti...

Onnea Oliivitar ja poika! Ja kiitos listasta, nyt mäkin olen siellä.

Tyydeli ja sintillä poksahtaa 7+0.
 
Tuhat halausta ja paljon onnea Oliivitar! Lapset alkavat kasvattaa vanhempiaan ensihetkestä, ihania kun ovat nuo pienet. Ja omasta kokemuksestani voin sanoa että 16-vuotias teini kasvattaa äitiä yhä. =)
Jopo, minulla vuoteli alussa (noin vko. 6 alkaen)useamman viikon ensin vähän kirkasta veristä ja sitten rusehtavaa limaista vuotoa. Kävin lääkärissäkin, onneksi kaikki oli kunnossa. En tiedä, vaikuttaako ikä jotenkin siihen että vuotaa herkemmin. Aijemmissa raskauksissa minulla on ollut 1-2 päivän valekuukautisia, mutta ei näin pitkäaikaista tuhruttelua. Nyt vuoto on loppunut, onneksi.
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Terkkuset pitkästä aikaa!

Esterille onnittelut tyttölupauksesta, ihanaa!

Ja Oliivittarella pikku pojasta! Pojat on ihania, meillä on niitä yksi kappale ja toinen ilmeismmin tulossa :heart: Toivottavasti vauva-arki lähtee hyvin rullamaan ja pikkuinen syö ja nukkuu jne.

Jopo: olkoot 'soiro' pelkkä turha säikäys, pidän kovasti peukkuja! Toi eka kolmannes on minusta niiiiiiiiiiiiiin stressaava kun saa pelätä sitä sun tätä. Tänään ilmeisesti ultra, tule heti kertomaan miten meni!

Mä olen ollut täällä taustalla tahtomattani, koska kävi jokseenkin köpelösti viime viikolla ihan yhtäkkiä. Sain nimittäin kovan vatsakivun ke iltana ja to lääkäriin ja sieltä suoraan sairaalaan umpilisäkkeen tulehduksen takia!!! SEhän se sitten olikin ja jouduttiin leikkaamaan. Ihan ka-ma-la kokemus, etenkin näin rv29. Avoleikkauksella jouduttiin tekemään, kun ei voi tähystää näin raskaana olevaa ja nukutettiin tietty, mikä sekin pelotti ihan helvetisti. No, kaikki meni ilmeisesti hyvin leikkauksessa ja oli tosiaan aika pahasti tulehtunut ja märkinytkin vatsaonteloon jo.

Leikkauksen jälkeinen aika on sen sijaan ollut yhtä helvettiä paitsi nyt alkaa helpottaa pikkuhlijaa. Neljä päivää meni sairaalassa opiaattihuuruissa eikä pystynyt suunnilleen liikahtamaankaan, kävelemisetä puhumattakaan. Mies joutui jäämään samantien kotiin kun en saa nostaa mitään maitolitraa painavampaa ja meillä on tuo 1,5v. Nyt olen jo onnistunut vähentämään panadol annosta päivittäisesti 3mg yhteen, eikä kivut ole enää niin pahat. Kävely sujuu jotenkuten, haava on kyllä edelleen ihan helkkarin kipeä, onhan se sentään 10 sentin viilto alavatsan sivulla. Vauva onneksi potkii (auts!) ja näyttää voivan hyvin, mutta kyllä tää on sellainen henkinen ja fyysinen stressi ollut että oksat pois. Onni onnettomuudesta että kävi nyt eikä alku- tai loppuraskaudessa, koska alkuraskaudessa sekä lääkkeet että leikkaus on suuri riski sikölle ja loppuraskaudessa taas sikiö on niin iso että kivut olisi varmaan vielä pahemmat. Raskaus hidastaa paranemista, koska sikiön paino venyttää haavaa ja liikkeet tuntuu tosiaan aika inhottavilta. Mutta yritän ajatella positiivisesti, rankinta on se, ettei pysty tekemään kotona oikein mitään, koska sattuu niin helposti eikä voi pitää esikoista sylissä ja muutenkin pitää varoa ettei mahaa vaan osu mitään. Nukkuminen on kyllä hiton hankalaa kun ei voi kun yhdellä kyljellä vaivoin nukkua, joka sitten puutuu eikä ole mitään asentoa mihin kääntyä. Mies on ollut yksi enkeli, joka hoitaa täällä kaiken: ruuat, siivoukset, esikoisen ja minut :heart: SAirauslomaa on kolme viikkoa, jonka jälkeen palata töihin ennen äitiyslomalle jäämistä.

Mua ei ole koskaan ennen leikattu enkä muutenkaan ole ollut sairaalassa, pistää kyllä miettimään. Sitä pitää terveyttä niin itsestäänselvyytenä, kunnes se äkkiä menee. Nyt osaan kyllä olla kiitollinen pienistä askelista paranemisen suhteen, että jaksaa jo vähän kävellä ja kivut alkaa vähän hellittää. Vauvan suhteen olen stressannut kovasti, koska jälkitulehdukset on hengenvaarallisia ja mulla oli kovaa kuumeilua ja tulehdusarvojen nousua leikkauksen jälkeen, mutta onneksi alkaa olla historiaa jo.

Eli valoa kohti!

Hyvää vointia muille odottajille!

Tuulis ja pienoinen
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Kiitos kaikille rohkaisusta!

KAIKKI HYVIN! Sieltä löytyi sikiö. YKSI ;) ja sen sydän pompotteli :heart: Kohtu ja sikiö vastasivat viikkoja ja mitään selvää syytä pienelle vuodolle ei löytynyt.

Peruin sen maanantain ultran ja nyt aion keskittyä olemaan raskaana.

Voi Tuulis, olipa sulla koettelemus!
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar ja Kampsu
Moi!

Onnea Esteri tyttölupauksesta!
Onnea Kampsu hyvistä ultrakuulumisista!
Onnea Oliivitar pienen pojan syntymän johdosta! Miten synnytys meni? (mua aina kiinnostaa toisten synnytykset.)
Onnea Jopo hyvistä ultrakuulumisista! On se kiva aina nähdä se pieni ekaa kertaa. Ja joo, keskity vaan olemaan tukevasti raskaana! Koska sä oot!
Paranemisia Tuuliannaliina!
Nuca: heittäydy vaan rohkeasti raskaushurmokseen, sulla on hyvät viikot jo.

On: Pomo soitti eilen (glup...) "....teen tässä ensi vuoden budjettia, oothan sä tulossa talvella töihin?" "joo oon *yrittää olla kakostelematta*".
Minähän oon siis vielä hoitovapaalla tosta esikoisesta. No, eiköhän se ymmärrä, jos myöhemmin vasta ilmoitan etten tulekaan. Tai oikeestaan muutamaksi viikoksi pitäis mennä. Menee melkein 2kk yli ton esikon kolmevuotispäivän mun laskettu aika. Se on maaliskuun lopulla. Meen ens viikolla töissä käymään, koska paljon myöhemmin ei taida uskaltaa, jos haluaa tän salaisuuden vielä pitää omana tietonaan. Tarkkasilmäisimmät työkaverit saattais jopa nähdä jotain. Mun maha on nimittäin turvonnut jo nyt.

Kuvotus on jatkunut tasaisen varmasti. Oon jotenkin ihan saamaton täällä kotona. Esikoinenkin lopetti päikkärit. Just nyt kun eniten tarviisin itte pieniä iltapäivänokosia. Joskus on ollu pakko käydä soffalle pitkälleen, laittaa ulkoovi lukkoon ja piirretyt pyörimään. Pari kertaa oon torkahtanut kun toinen tuijottaa silmät neliönä tv:tä. Voi mikä äiti. Hyi hyi.

Vesipossu ja pikkuinen 8+
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar ja Kampsu
Ajattelin vielä avautua parista uudesta, hauskasta alkuraskauden oireesta:

Meinaan tukka rasvoittuu sellaista vauhtia että. Ei kiva.

Oikean käden kolme viimeistä sormea puutuu, eli antaa vihiä rannekanavanoireyhtymästä. Ei kiva.

Ja ne hullut unet. Ne on nyt täällä. Söin unessani viime yönä 400g raakaa jauhelihaa ja syötyäni sen olin aivan rikki, että miksi ihmeessä mä nyt sen tein, miksi miksi miksi en muistanut että olen raskaana!!! Ei kiva. Vaikka se jauheliha maistuikin tosi hyvälle. Siinä unessa.

Öisin on saanut alkaa rampata vessassa. Ei kiva. Ja jos herää yöllä, ei meinaa saada uudestaan unta. Ja huomaa että on nälkä.

Ja toi maha. Jo on kumma, jossei joku kohta kysy, että olenko raskaana ja joko kohta synnytän... Mä alan kohta valokuvaamaan sitä. Ja postaan tänne. Sen verran mahdoton se on näillä viikoilla. Tai siis iltaturvotustahan se enimmikseen on. Mutta kyllä muutenkin jo saa alkaa kikkailla vaatteiden kanssa.

Mutta muuten kaikki ok. Jos ei valita. Ja enhän mä valitakaan, kunhan vaan kerroin teille. Olo ainaskin on raskautunut, ei pääse unohtamaan.

Tyydeli
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä