40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Heipati Heit! :wave:

TR juu-uh olenhan mie jo synnyttänyt :D (ja täällä edelleen käyn kurkkimassa :whistle: ) Ihanan pojan palleroisen syliin asti sain :heart: Hääkin täyttää jo 7kk! Sukat taisi mennä makkaralle kun luin, että sinulla tyäret täyttäneet jo Vuoden! Onnea neideille ja mamalle terästä ja betonia Arjen pyöritykseen! ;)

Kampsulle Onnittelut Tyttärestä :heart: Ihanaa kun tämä pino on vielä vireänä, tasaseehan tuolta kuumeilijoita tänne tulee. Onnittelut tuoreille plussille

Ja Bugsy.... :kiss::D Siekö mummoksi pääsit :heart: Mitä ihanuutta! Voin vain kuvitella. Nimittäin alan jo kuumeilla jälleen ja toivoin, että seuraava olisi jo tyttärentyär. Mutta kyllä se taitaa olla, että tällä emännällä on aina se yksi haaveiden vaava, se ihan ikioma :heart:
Ja mitkä viikot jo! Masusi taitaa olla pyöreä, sileä, mahtava kuin planeetta ja täynnä elämää :heart: On se raskaus vain ihanaa aikaa.

Hyviä vointeja mammoille Mie täällä taustailen ja toivottelen ihanaa raskausaikaa!

Oliivitar 44v (pitihän se nyt jotain nimimerkin perään laittaa :LOL: )
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy ja äiskä-73
Oliivitar :wave: :kiss:

Onpas ihanaa kuulla sinustakin. Taidetaan olla vanhasta kaartista kauimmin täällä mukana olleita. Nythän meillä on sitten kolmannet samoihin aikoihin osuneet raskaudet, tosin nyt ehdit vähän ennemmin :LOL:
Meinasitko vielä yrittää? Meillä on nyt oikeasti se viimeinen, niinpä niin.....
Mutta oikeasti kai se on nyt sitten pakko jo seuraavalle sukupolvelle jättää vauvautumiset, vaikka haikeaa se onkin, kuten joka kerta aikaisemminkin.

Mitäs niistä vuosiluvuista, eikös ne ole vain numeroita :D

Yritän nyt nauttia tästä viimeisestä odotusjasta, mutta kun tuo aika menee niin nopeasti, kun on muita pieniä ja isoja, joista pitää huolehtia. Sinänsä vähän harmittaa, ettei oikein tahdo jäädä oikein aikaa kunnolla itselle ja tämän arvokkaan ajan nauttimiseen.

Mutta auttamatta se aika menee eteenpäin, ja kyllä uskon, että tämän lapsikatraan jälkeenkin on täyttä elämää tiedossa, jollain muulla tavalla ja uusia asioita sitten tulee tilalle.

Onhan se uskomatonta, että vanhinkin täyttää jo 27 kohtapuoliin, mutta toisessa päässä sitten on tämä masuasukki. Ja sama mies :LOL: paljon on sekin saanut kestää :D

Mutta nyt taas on mentävä, aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

t: bugsy 32+3
 
Voi miten kiva lukea niidenkin kuulumisia, jotka ovat tavallaan päässeet jo tältäkin palstalta pois :) Onnea teille kaikille!

Vauviksella on tosi hyviä kuulumisia, tosin ei tarvitsisi olla ihan noin kivuliasta. Mut ihanat viikot jo :)

Minulla on tänään ollu alaselkä aikalailla kipeä. Sikälis hirvittää, että molemmat keskenmenot alkaneet selkäkivulla. Tosin nyt ei kuumota niinkuin silloin. Tissit taas kipeämmät ja etomista ollu koko päivän havaittavissa, jospa toi selkäkin ois vaan semmonen hormonijuttu :)

Ei minun luurilla tuu noista päivityksistä mitään, harjottelen sit joskus ihan läppärillä. Oliko näin että Karoliina74 ei ole enää odottajissa?

Sahramiini 5+0
 
Viimeksi muokattu:
TR juu kiitoksia onnitteluista. Tyttö 9 vkk ja voi hyvin. Keuhkoembolia sektiosta? Paha, onneksi selvisit. Mullekin kävi sektiossa huonosti. Meni sairaalabakteeri leikkaushaavaan, sinne tuli massiivinen infektio, joka veti sinne kuolion ja loppuviimeksi Esteri oli viikkokaudet letkuissa lasareetissa. Vieläkin on haavassa pieni aukile, vaikka tyttö syntyi jo loppiaisena. Eivät ole pikkuleikkauksia sektiot ei.

Mutta tyttö on ihana lussukka, oikein aurinkoinen symppis. Tännehän mä takaisin haluan, mutta pitää vielä muutama kuukausi odottaa ennen kuin pääsee taas yrittämään. :wave:
 
Onnittelut Kampsulle pienestä tytöstä!

Täällä valmistaudutaan kanssa synnytykseen. Mitään merkkejä ei kyl vielä oo, muuta kun verenpaineen nousu. Viimeeksi se oli näissä lukemissa neljä päivää ennen synnytystä, mutta raskaus oli sillon jo 39+6. Nyt "vasta" 38+5. Mut ei mua haittaisi, vaikka neljän päivän päästä syntyisikin. Mutta lääkärin mukaan useammissa raskauksissa verenpaineen nousu yleensä aikaistuu. Mies odottaa kovasti, että vaavi syntyy miehen syntymäpäivänä (27.3.) Se vois olla ihan mahdollista. Esikoinen syntyi 40+3 (käynnistyi spontaanisti supistuksilla) ja tuo miehen syntymäpäivä ois sitten kanssa 40+3.

Kaikki on kotona valmiina, itseasiassa ollut jo vähän pidempään, kun mulla oli perätilaepäily (näin jotain tyhmiä unia lapsivesien menosta). Mut onneks se oli vaan epäily, pikkuinen oli kuitenkin raivotarjonnassa. Mut tulipanhan nyt käytyä polilla tsekkaamassa tilanne. Mua arvelutti etukäteen kaikennäköiset kääntöyritykset ja perätilasynnytykset.

Pahoinvoinnista
: Mulla on sitä välillä vieläkin. Tsemppiä vauvikselle huonoon oloon, kyllä se siitä pikkuhiljaa sitten vähenee. Sahramiinille ja vauvikselle tervetuloa tänne palstailemaan. Olen lueskellut tota toista palstaa aikani kuluksi, kun täällä on ollut vähän hiljaista. Keskustelkaa täällä vaan ahkerasti, itte oon kyllä ollut huono palstailija, kun tulee niin harvoin kirjoiteltua. Toivottavasti saan sitten seuraavan kerran kertoa teille syntymästä.

Henkisesti valmistaudun samalla myös siihen, että monen vuoden vauvakuumeilut on kohta ohi. Oon jo miettinyt senkin, että en ottais mitään ehkäisyä, kun en sitä ole pitkään aikaan tarvinnut (esikoinen täytti just kolme ja siinäkin yrityksessä vierähti jokunen tovi). Ja kesällä täytän 42, jotenka eiköhän mun ikä suojaa jo raskaudelta. Ja jos sattuisi vahingossa raskautumaan, niin se ei ois katastrofi. Mut empä usko sellaiseen vahinkoon. Miten sitä sitten osaa luopua tosta kuumeilusta. Apuva!

T:Vesipossu ja Masumussu 38+5
 
Voi Vesipossu! Onnea ja tsemppiä raskauden viime senttimetreille ja paljon ponnistusvoimaa tulevaan :)

Minulla tahtoo maha ja selkä kipeytyä heti kun liikun. Pitää lepuutella vähän väliä. Ehdin jo pikkuisen masentuakin, kun yhden päivän oli alaselkä melkoisen kipeä ja pari päivää siitä tissikipukin helpotti. Ajattelin että taas tässä kävi huonosti. Oireet kuitenki tuli takaisin ja tänään oli jo aamulla aika ällö olo. Jospa kuitenkin tuolla muhisi jotain??

Milloin te muut ootte uskaltautunu varhaisultraan?

Hurjalta kuulostaa Esteri toi sinun tapaus! Ja voi miten aika rientää, muistan sinut toiselta palstalta ja nyt sinulla on jo pikkuinen tyttö sylissä. Onnea :)

Sahramiini 5+4
 
Sahris, muistan kyllä alkuraskauden selkäjomotukset nimenomaan vähän pidempään käveltyäni...toivotaan ja uskotaan, että kaikki on hyvin! Ammenna voimia siitä vahvasta plussasta!

Mä oon käynyt varhaisultrassa rv 6+6 ja 7+0. Ennen rv 7 alkua ei liene järkeä edes käydä...mutta nuo mun rv:t oli oikein sopivat kun silloin näkyi jo selvästi alkio ja syke.
 
Hellumarei. En tiiä uskallanko tulla tänne mutta kuikin kuitenkin.*
Kaksi haaluraa testattu, nyt dpo11.*
Taustaa: 39v, kolmas olisi jos onnistuisi, raskaus seitsemäs. Mun ristinä on tosian geenivirhe eli suurella todennäköisyydellä menetän tämän vauvan jälleen kerran.*
Roikun kuitenkin mukana. Tarviin henkistä tukea

Jos täällä uskaltaa sanoa " ääneen" niin periaatteessa mun piti olla täysin lapseton. Jo 5v sitte esikoisen (hoidoilla) jälkeen mun amh oli joku 0.2 ja fsh 11. Miehen simpat ICSIn vaativat. Toivoa ei pitänyt olla
Sen jälkeen tää on kolmas luomuraskaus (joista ei kylläkään elävää lasta) ja kaiken lisäksi imetän vielä . Tuolla kuumeilu ketjussa en uskalla tätä edes sanoa koska joku ahdistuu meidän tuurista/ "onnekkuudesta". Mutta totuus on tarua ihmeellisempää .. saahan nähdä.
Muok ja tämän " onnistumisen" tarkoitin*antamaan toivoa muille kellä tsäänssit surkeat, en pullistellakseni.
 
Mukavaa kun tänne alkaa pikku hiljaa nyt tippua teitä plussanneita.
Ja Tammityttö saa, ja pitääkin pullistella. Itsekin olen useamman km kokenut, ja nyt ennen tätä viimeisintäkin raskautta mietin sen jatkuvuutta ja kestävyyttä. Olin aivan varma alussa, että ei tullut mitään, kun vuotoja oli alussa, mutta niin vain on sitkeä sissi masussa jaksanut viihtyä, ja viikkoja on jo ihan kiitettävästi.

Jokainen ymmärtää, että alku on aina tunteitten vuoristorataa, onnea ja pelkoa, mutta pitää saada kuitenkin iloita tikun viivoista, eikä se ole keneltäkään pois.

Toivotaan kaikkea hyvää jokaiselle raskautuneelle, ja sitä yrittävälle.
Vaikka tiedän itsekin, että on niin ihanaa, kun saa viivat tikkuun, niin sitten ei oikein uskalla iloita, koska pelkää muiden pahastuvan. Mutta tässä maailmassa pitää iloita jokaisesta hyvästä asiasta. Ja täällä sen ainakin uskaltaa ääneen sanoa!

Aurinkoista päivän jatkoa jokaiselle!

t: bugsy 33+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut tammityttö! :heart: Täällä saa oikeasti nyt iloita ja tuetaan toisiamme. Jospa saisimme vilkkaamman keskustelunkin aikaiseksi. Koen tämän ja tuon keskenmenojen jälkeen plussanneiden ketjun omakseni, en niinkään sitä oman lasketun ajan mukaista...

(.) Sain seulatulokset ja kaikki niissäkin hyvin. Huh, huh. Sydänääniä kuultiin aamulla neuvolassa ja oli vilkas tenava, kun karkasi koko ajan anturin alta :D Meidän neuvolan terveydenhoitaja on aivan loistava ja mulla on niin hyvä ja varma olo hänen kanssaan. On siis pelastanut minut monelta paniikilta jo. Rakenneultra on sitten ennen vappua ja sen jälkeen päätimme aloittaa mm. vauvan vaatteiden ostamisen. Siihen ei ole enää kun 1,5 kk, huh.

Aurinko paistaa ja olen aika lailla onnellinen nyt. ;)
 
Tervetuloa Tammityttö :) Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin!

Vauvatoiveiselle kovasti onnea hyvistä tuloksista ja ihana kuulla, että tuntuu jo vähän onnelliseltakin!

Varhaisultrasta vielä: meinasinkin, että rv 7 alussa eli rv 6+0 (ei niin kaukana Tammitytön 5+6:sta) näkee varmemmin sykkeen, joten ainakin siihen asti itse odottaisin. Jos menee liian aikaisin ultraan ja sykkeen näkeminen jää epäselväksi, tuottaa itselleen vain turhaan harmaita hiuksia :)

Meillä täällä kaikki ok. Eilen kuvittelin jo lähdön olevan lähellä, mutta taisikin kaveri kiinnittyä (tämä todettiin tänään neuvolassa). Jatkamme siis hautomista. Raskaus on huomenna täysiaikainen, joten siinä mielessä suurempaa huolta ei pitäisi enää olla, eikä synnytyksen käynnistyminen olisi katastrofi.

Hyviä vointeja kaikille!

Jopo rv 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Bugsy ja Jopo posahtaa kohta :) Vähänkö siistiä!

Ihanaa Tammis että tulit tänne, täällä ei kai muita tuoreita plussia ollu ku minä -kun VAUVISkin on jo niin ihanilla viikoilla. Onnea seulatuloksista :)
... nii Tammis, tervetuloa :) ! Mitäpä jos kaikki meneekin hyvin, minusta testiviiva oli vahvistunu eilisestä :) Minulla on kaks km takana ja sit kolme kiusaavaa kemiallista. Vieläkään ei ole sellainen olo edes mielen perukoilla että olen raskaana, kun ei oikein uskalla toivoa. Pystyn jopa ohittamaan alkaneet kohdun kasvukivut pelkällä noteeraamisella. Kuitenkaan ei ole samanlainen tunne kesken menemisestä kuin edellisellä kerralla. Ehkä varhaoultran jälkeen uskaltaa ottaa tänkin asian mietiskelyyn, jos soellä on kaikki hyvin. Käyn ehkä ensi viikolla.. tai seuraavalla..

Flutur... kom här också vaimitensenymmeni :) ?

... ja ainii...

Sahramiini 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Jahans. Ultra siis varattu 13.4 sairaalassa . Silloin olis 7+ jotain oviksesta laskien. Vähän mietityttää käydäkö aikaisemmin jossakin vaiko nou. Mulla on aikaisemmat istukkabiopsiat ja lv-punktiot tehty julkisella. Nyt on vähän sellanen fiilis joskos menisi senkin osalta yksityiselle, pääsisi jo 10+ viikolla. Julkisella menee yli 12vk ja lapsivesipunkio rv 15. Istukkanäytettä toivon. Piina alkaa.

Sahramiinikin vaan ultraan :) jos käyt kunnon klinikalla niin niillä uusilla laitteilla näkyy kyllä hyvin pienillä viikoilla. Toki jos päivät ei o varmat niin sit ehkä kantsii ootella mutta kyllä mä sinuna jo ens vk menisin jos saat valita :)
 
Tais mun visiitti jäädä lyhyeksi.
Hm. Apteekin oma antaa samaa olematonta haalua, PC sama ku eilen*. Digi antaa toki tulokseksi raskaana 1-2 mutta sen se nyt tietysti antaa vaikka hcg olisi nippanappa 25 (ja täällä joku sanu sen tuloksen alle 20 arvollakin) joka olisi liian vähän näille päiville*
Mähän sanoin että joku ei nyt oo oikein. Mulla oli se fiilis jo alusta saakka.
No..eipä oo tätä kokemusta vielä ollutkaan. Mun viivat luomuissa on vahventunu päivässä todella tummiksi. Ensin toivoon että tää olisi hyvä mutta nyt ei hyvälle näytä vaan ne ei vahvene ollenkaan*
No sen siitä saa. Paska munasolu. Pakkoko niitä lugeja oli alkaa... Mitähän nyt sit tekis. Dpo 13.. eikös nyt pitäs alkaa olla jo ihan oikeaa viivaa? Ainakin mitä muiden testejä olen katsellu.
 
Pregnancy Test Results for 13 Days Past Ovulation | Countdown to Pregnancy

Tuossa vähän statistiikkaa. 40% raskaanaolevista saa siis "very faint" tai "faint positive" ja minusta sun viivasi pc:ssa on standard ja apteekin omassalin vähintään very strong faint :)

15% tapauksista testit näyttäis yhä täysin negaa, joten siinä mielessähän tilanne on hyvä. On vielä aikaista ja tokihan sitä toivois, että testit räjähtäis, mutta mä en vielä suostu huolestumaan. Mä sain esikoisesta dpo 13 tuon Raskaana 1-2 ja nyt tuo kiipeilee mun päällä :)
 
Kiitos Jopo <3
Mulla meinaa hämärtyä taas tää homma käsiin. Omissa kun viivat ollu todella tummia ennen menkkojen "oletettua " alkua. Just lunttasin että yhdessä hcg oli tosiaan 3+6 (!! , ovis kp 12/13) jo 500! Hoidoissa viivat taas vahvistunut hitaasti mutta oon pistänyt sen hoidon piikkiin.
Onks se niin että dpo14 on "virallisesti "se menkkojen alkupäivä? Mä kun en luteaaliani tiedä ku yleensä se on tynkä ja liian lyhyt.
 
Tiirasin vielä sun dpo 11 ja 13 Apteekin omia ja onhan tuo viiva vahvistunut!

Joo, dpo 14 on menkkojen oletettu alkupäivä ja silloinhan sitä aikaisintaan edes suositellaan testaamaan. Mutta joo, itsekin aloitin joskus dpo 9 :) Sittemmin dpo 11, jolloin oletin, että VOIS näkyä jo JOTAIN.

Mulla on rv 37+1 ja kahvi maistuu :) Pitäiskö mun huolestua?
 
Onneksi mulla on ultra maanantaina. Taidankin esittää asian noin, että voisko tarkistaa, oonko niinku OIKEESTI raskaana :)

Kyllähän tuo alku on ihan helvetillistä aikaa ilman ylimääräisiä geenijännityksiäkin...ensin huolestuu viivoista, sitten pahoinvoinnista (sitäkin on liikaa tai liian vähän), sitten mahan koosta (liian iso tai pieni) ja sitten voikin ruveta pelkäämään synnytystä ja kätkytkuolemaa ja ja ja...
 

Yhteistyössä