40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Ihanaa Joulu !! Onnea todella paljon !

Omassa raskaudessa voimakasta ahdistusta ilmassa. Ympäriltä satelee taas vauva ja raskaus uutisia. En osaa olla kadehtimatta sitä että muut saa elää raskauden kanssa käytännöllisesti katsoen normaalisti. Odottaen vaan mahan kasvua ja seuraavaa ultraa. Mä tiedän että yhdellä on hoito tausta ja riski/tsäänssi kaksosiin. Mä tiedän että tulen kuulemaan uutisen raskauden tilasta about samoihin aikoihin kun oma tilanne selviää. En tiedä miten kykenen elämään asian kanssa jos itse tipun kyydistä. En tiedä miten voin kohdata tämän odottavan äidin..ollaan kuitenkin paljon tekemisissä. Tottakai olen onnellinen kun hoito onnistui mutta jotenkin tää tulee hankalaan saumaan. No , ei auta kun rämpiä sitten vain suosta ylös jälleen kerran ja toivottaa muille onnea.
 
Tammityttö, luulen ymmärtäväni, enkä ihmettele...toivotaan nyt kuitenkin parasta. Mahdollisuudet ovat kuitenkin sen 50-50, ei se AINA voi mennä pieleen!

Joulu, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Itsekin ramppasin rappusia esikoisen kanssa, mutta tällä kertaa taitaa olla tärkeintä pitää verenpaine aisoissa ja niissä se ei pysy, jos lähden loikkimaan rappusia :) Oma olo antaisi myöden (ainakin etukäteen) reippailunkin, mutta jos kauppareissu saa paineet nousemaan 20-30 pykälää, niin ehkä on parempi vain odotella nöyränä sohvannurkassa. No, kyllä mä toki semmosta peruspuuhastelua teen täällä kotona, mutta en mitään suurempia...

Eikä mulla ole mitään järjellistä syytä edes "vaatia" synnytystä käynnistymään - käynnistyy kuin käynnistyy, mutta onhan sitä malttamaton, etenkin kun ihan vilpittömästi kuvitteli vauvan tulevan ennen laskettua aikaa "kun kerran esikoinenkin tuli".
 
Onnea Joulu hyvistä uutisista :) Milloin LA? Meitähän alkaa olla täällä aika mukavasti, siis meitä "oikeasti raskaita :D ) joilla on jo sisäinen elämä todettu :)

Älä Tammis stressaa. Tiedän, stressaat vaikka kuka sanois ja mitä ja ihan ymmärrettävästi. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää hyvältä, eiks je? Onko ne sinun epäonniset raskaudet olleet oireiltaan ihan tavallisia entä jos vertaat nyt tähän?

Jopo taitaa saada sunnuntailapsen :)
 
Viimeksi muokattu:
Sahris. Ihan normaalia oireilua ja oireettomuutta niinku onnistuneissakin. Ei voi oikeastaan päätellä mitään. Kumpa oliskin joku indikaattori joka ennustaisi edes 60% varmuudella mitä tuleman pitää.
No nää on näitä. Itkupäiviä. Kuulunee taudinkuvaan.
 
Kiitoksia onnitteluista. Maito nousi ihan ok, yöllä ollaan jouduttu lisämaitoa kumminkin antamaan. Pääasia, että täällä saa ihmiset nukuttua.

Ei muuten suositella portaita käppäilemään, jos on korkea verenpaine. Mun huoneessa oli muuten yks jota käynnisteltiin kolmatta päivää (yks välipäivä kotona), eikä se saanut mennä portaisiin ollenkaan. En sitten minäkään mennyt, kun kuulin ton.

Onnea joululle varhaisultrakuulumisista. Muistan ton aurinkoisen tunteen, mikä kupli sisälläni kun ajelin vu:sta kotiin. Elämä on ihanaa!

Tammis, kovasti toivon että siun pikkaisella on kaikki hyvin. Onneks on tää palsta, missä voi purkaa tuntojaan. Ittellä on sellanen olo, ettei nyt osaa luopua tästä palstailusta ollenkaan, varsinkin kun täällä kerrankin on tätä keskustelua. Olin tolla kuumeilupuolellakin muistaaksein reilun vuoden, lukijana vieläkin pidempään. Melkein tuntuu, että on jo masuakin ikävä, vaikka vaavi tuhisee vieressä. Osa tästä on luopumisen tuskaa, koska meille ei enää tämän jälkeen lapsia tule (ellei vahinko satu = epätodennäköistä).
 
Jee Jopolle vauhtipotku pyllyyn :D!

Vesipossu, kiva kuulla et kaikki hyvin :) Ja kiitos..eihän tää tietysti suremalla parane. Luoja antaa luoja ottaa. Ei auta ku toivoa. Itseasiassa luin noita vanhoja oireita niim onnistuneissa raskauksissa oli vähän oireita mut kyl ne vähän paheni vikojen edetessä. Joten kovasti toivon et tää nollaolo alkais mennä johonkin suuntaan.

Aurinkoista päivää ! Nyt on hyvä päivä synnyttää :D Salaa olen aina toivonu tällasta kevätvauvaa mut kyl toi marraskuukin käy ;)

Tammis 7+0 (apua vastahan mä plussasin!)
 
Vauhtipeppu täällä! :p

Vähän kipeämmin supistelee tänä iltana. En kyllä silti usko, että lähtö olis lähellä...lääkärin sanoin: "Voi syntyä viikon päästä tai ensi yönä!"

Hahahahahahhaha...vitsikästä!
 
Jopo, minulla on hyvä ehdotus. Lähdet nyt aamuyöstä synnärille ja lähtiessäs tietysti päivität tänne et nyt mentiin. Kaikki me uudet joita väsyttää kamalasti, nukuttais aamulla pitkään ja saatais herätä jännittämään Pavea. Illalla sit pistelet meille mitat + muuta tärkeetä tiedoksi, että voidaan rauhassa käydä nukkumaan. Kuulostaa suunnitelmalta, vai mitä :) ?
 
Onnea onnea ONNEA Jopo <3 :) ! Sanoinhan että sunnuntaivauva sieltä on tulossa :) Kaikki ilmeisesti meni hyvin ja täyden kympin tyttö on kaunis kuin ruusunnuppu? Nauti ja ole onnellinen Joposeni :)

Ja kiitos kun jaksoit näin pian ilmoitella. Ollaan sinun kanssa niin paljon höpötelty, että olet oikeasti ollu mielessä ja nyt on niin hyvä fiilis kun tietää sinulla olevan näin onnellinen päivä :)

Sahris 9+4 yrittää rämpiä perässä :)
 
Jopo! Jiihuuuu! Mähän sanoin että on hyvä päivä synnyttää :D Lääkäri onnistui arviossaan kuitenki aika lähelle , haha! Onnea Pavelle ja koko muulle poppoolle!! Ja voimia sairaalalle!

Täällä ei raportoitavaa. Pitkä reilu viikko edessä seuraavaan ultraan ja siitä vielä pidempi pätkä kaikkeen muuhun.
 
Kiitos onnitteluista! Kaikki meni hyvin. Nopeasti, mutta hyvin :) ja lapsi on luonnollisesti kaunis ja älykäs.

Maltoin ilmoitella, kun itselle ei tietenkään uni tule ja tyttö posotteli tuossa juuri 3h unta. Nyt me ruvetaan tutustumaan.

Voikaa hyvin <3
 
Täällä yks aikamoisen järkyttynyt 1-vuotiaan äiti. Olen välillä käynyt teidän ketjua lukemassa. Mä pyöräytin tuossa 43-vuotiaana esikoispojan ja silloin olin joulukuun 2013 ketjussa.

Nyt todella suureksi yllätykseksi plussasin taas. Jos loppuun asti tällä kertaa mennään niin olen 45-vuotias kun vauva syntyy.

Tällä kertaa olen paljon tietoisempi raskaudenriskeistä kuin ekalla kerralla.
Radi silloin oli, tosin se pysyi hyvin kurissa ruokavaliolla. Seulat oli ok.

Tämäkin vauva on saanut alkunsa ihan luomusti, enkä ole nytkään esim. Ovistikkuja käyttänyt vaan vauva on saanut tulla jos on ollut tullakseen. Tämän jälkeen on kyllä jotain ehkäisyä varmaan ruvettava käyttämään...

Niin kai saan liittyä seuraanne?

Hanne 4+jotain
 
Mies löytyi vasta 40-kymppisenä. 1,5 vuotta oltiin yhdessä ennenkin poika ilmoitti tulostaan.

Mulla on aika iso myooma kohdussa, mutta se on kohdunulkoinen. Viimeksi se ei haitannut. Oli suurimmillaan 10 cmx9cm, mutta raskauden jälkeen oli 6cmx6cm.

Mä olen lisäksi rh-negatiivinen, joten niitä vasta-aineita joudutaan seuraamaan.

Mut on tää silti aika ihme! Huomenna varasin ajan ultraan. Ajattelin mennä myooman tilannetta tarkastamaan. Mitään muuta tuskin siellä vielä näkyy.

Sofin testiin tuli kyllä vahvat viivat. Testiviiva on vahvempi kuin kontrolliviiva. Ja digi näytti 2-3viikkoa.
 
Tervetuloa Hanne :) ! Kiva että olet niin "vanha" ni minäkin saan vähän samanikäistä seuraa :)

Aika mahtava tuuri sinulla ja jotain samaa ku minullakin. Tosin minulla on jo kaks teiniä, mutta olin toooosi pitkään yksin niiden kanssa ja rakkaus pölähti sitten 4-kymppisenä kuvioon. Lasta meille tosin ei vielä ole siunaantunu, mutta nyt näyttää hyvältä :)

Miten sinulla ekan odotus meni ja miten voit nyt? Millo ois LA?

Osaisko joku päivittää listaa kun ite en siinä vieläkään onnistu? Listasta puuttuu ainaki Vesipossun ja Jopon vauvelit ja Hannen vois lisätä odottajiin :) Onko Joulukaan listoilla?
 
Viimeksi muokattu:



Odottaja...........moneskolapsi..........Laskettuaika

Lumme75 (40) ........... 7 ........................ 29.04.2015
bugsy (44)................ 10 ....................... 04.05.2015
Josefiina73 (41).......... 2 ........................ 21.07.2015
Karoliina74 (40).......... 1 ........................ 04.09.2015
vauvatoivoinen (38).... 1 ........................ 17.09.2015
Sahramiini (43)........... 3 ........................ 12.11.2015
Tammityttö (39).......... 3 ........................ 28.11.2015
Joulu13 (42)......... 3 ............................... 30.11.2015
HANNE70 (44)...... 2 ................................





Syntyneet:

Nuca (40) ...... 29.12.2014 ...... rv 37 ..... 2800g ... ?cm .... poika
Esteri1 (41)..... 8.1.2015 ..... rv 40+1 .... 3380g .... 50cm ... tyttö
helistin71 (43).. 15.1.2015 ... rv 38+4 .... 3100g .... 51cm ... poika
Vesipossu (41)... 4.4.201 5... rv 41+4 .... 4180g ... 55 cm ... poika
Jopo73 (41).....12.4.2015..... rv 40+? ..... g ... cm ... tyttö


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Lainaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.[/QUOTE]
 
Heipat kaikille

Onnittelut Jopolle :flower: pienestä tytöstä.

Listaa on nyt päivitetty ja laittakaa lisätietoja, jos jotain puuttuu.

Vois raahata sitä ainakin kerran jokaiselle sivulle, niin on helpompaa sitten päivitellä eikä tarvi kaivella jostain kaukaisuudesta.

Omallakin kohdalla tuo maali lähestyy, hui...
Uhkaavasti loppu häämöttää, ja olokin on sellainen, että odottaa että tämä painava olo helpottaa. Helpolla olen taas päässyt, ei mitään ylimääräisiä hankaluuksia tms, ja haikeaahan se on, kuten Jopokin taisi mainita, että viimeistä kertaa tällä asialla ollaan. Mutta tästä on nyt hyvä jatkaa sitten elämää eteenpäin.

Ja HANNE70 minäkin olen 44v ja vauvan synnyttyä täytän muutaman viikon päästä 45v.

Olihan eilen iltalehden uutisissa, että 65v saksalainen nainen odottaa nelosia. Ihan tuossa iässä en kyllä enää taitaisi jaksaa. Mutta näköjään hedelmöityshoitoja jossain maailmassa tehdään vielä tuossakin iässä. Nuorin sillä oli 9v, joten ainakin 55v on nuorimman saanut.

Mutta joo, jospa lähtisi siivoamaan murosotkuja. Jee....

Mukavaa viikon alkua kaikille.

T: bugsy 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Ihan ilman sarvia ja hampaita (samassa veneessä kun ollaan), oleteko muuten koskaan ajatelleet tätä "vanhempaa" ikää lapsen kannalta? Mulla on omakohtaisesti kokemusta siitä että äiti sai mut 42v. Siskoni on tehty 10-15v aikaisemmin. Mä itse koin suurta kriisiä siitä ettå mulla oli vanha äiti. Pelkäsin lapsena menettäväni äidin ja toisaalta tuntui oudolle kun kaverien äidit oli 30v ja oma äiti yli 50v. Toisaalta nyt ku itse on tässä iässä tää aikakäsitys vääristyy eikä tää 40v tunnu yhtään erilaiselle kuin 30v (paitsi että olen varmaan tasapainoisempi). Ja voisin hyvin kuvitella tekeväni lapsen vielä vaikka silloin 42v :)!! Mut siis mitä ajatuksia teillä muilla herää?

Ja toi Bugsyn uutinen..anteeksi mut mun mielestä 65v ei ole kyllä ehkä enää oikeassa elämäntilanteessa omien vauvojen suhteen. Ylipäätään ihan järkyttävän typerää ottaa nelosraskaus riskiksi,siinä alkaa olla jo äidin ja lasten henki kyseessä. Sori, mut musta toi ei ollu mikään sellanen "ihailtava" uutinen :/
Muoks ei siis millään pahalla. :) Tuntuu vaan jotenki pelottavalta pienten puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
ULitrassa kävin. Myooma on puoliintunut siitä, mitä se oli 1.raskauden alussa eli on nyt 5x5cm.
Haloilmiö näkyi kohdussa eli jotain siellä on. Toukokuun alussa pitäisi näkyä, jos sydän lyö. Muuten kaikki kunnossa munikset ja hyvät limakalvot.

Nyt yritän ensi järkytyksestä toipua. Lääkäri sanoi, että hänellä iäkkäin asiakas on ollut 53-vuotias. Kuukautiset olivat jääneet pois, ja äiti luuli, että vaihdevuodet alkoi... Muutenkin oli symppis lääkäri.

Mun äiti on ollut 41-vuotias kun sai minut. Kyllähän mä vanhempiani häpesin, mutta sitten mä huomasin, että niin häpeävät muutkin. Kavereilla oli nuoremmat vanhemmat, mutta jos ei muuta niin ne tuntui ainakin olevan tyhmiä jostain syystä ainakin lastensa mielestä. Varmaan liittyy tohon ikäkauteen yleensä. Mun vanhemmat on elossa edelleen. No eihän heistä lapsenvahdiksi ole, mutta ovat kuitenkin olemassa.
 
Oon Tammis kyllä ajatellu tätä ikäasiaa. Äitini oli kolmekymppinen ja isä muutaman vuoden vanhempi, kun synnyin esikoiseksi. Vanhojahan he eivät olleet, mutta mielestäni aivan liian vanhanaikaisia. Kavereiden vanhemmat kuuntelivat J. Karjalaista ja meillä soi ooppera... aina omista vanhemmista löytyy jotain epäkelpoa :D

Tulevalla vauvalla (huomatkaa Uusi Positiivinen Asenne) on sentään kaksi vanhempaa sisarusta, joiden seurassa voi näyttäytyä oikein kriittisessä tilanteessa :) En kyllä lähtis tähän 20 vuoden kuluttua!!!

Hannellahan vaikuttaa oikein lupaavalta :)
 

Yhteistyössä