40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)




Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Lumme75 ........ (40) ......... 7 ........................... 29.04.2015
bugsy .............. (44) ........ 10 .......................... 04.05.2015
Josefiina73 ....... (41) ........ 2 ........................... 21.07.2015
vauvatoivoinen .. (38)......... 1 ........................... 17.09.2015
Helmi1234 ....... (39) ........ 1 ........................... 23.09.2015
Sahramiini ....... (43).......... 3 ........................... 12.11.2015
Tammityttö ...... (39) ......... 3 ........................... 28.11.2015
Joulu13 ........... (42) .......... 3 ........................... 30.11.2015





Syntyneet:

Nuca ...... (40) .. 29.12.2014 .. rv 37 ...... 2800g ... ??cm ... poika
Esteri1 .... (41).... 8.1.2015 .... rv 40+1 .. 3380g .. 50cm ..... tyttö
helistin71 (43)... 15.1.2015 ... rv 38+4 ... 3100g... 51cm ... poika
Vesipossu (41).... 4.4.2015 ... rv 41+4 ... 4180g .. 55 cm . poika
Jopo73 .... (41)... 12.4.2015 ... rv 40+? ......... g ..... cm ... tyttö
Kampsu ... (42).....13.2.2015.....rv 37.....2450g .....44cm.....tyttö


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Lainaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Heipat taas kaikille!

Yllättääkö ketään, että kotona ollaan vieläkin :LOL:
No seuraava etappi on sitten maanantai, jolloin tasan 42 rv, ja sitten käynnistetään. No onhan tässä taas pari päivää, joten jännitys jatkuu.

Lääkäri tutki kyllä perusteellisesti ja pyöritteli ja pyöritteli. No kuitenkin 4 senttiä auki, joten tuskin mitään maratonisynnytystä tulee, kehotti sitten heti lähtemään, kun supparit alkaa. No alkoihan ne supparit jo kotimatkalla ja jatkuivat yöhön saakka kopeloinnin jälkeen, mutta sitten taas loppuivat, joten katotaan mitä tänään tapahtuu. Limatulppaa on tullut kyllä tosi paljon, joten ehkä ei sinne rippikouluikään tarvi odotella. Matkaa sairaalaan kun kertyy tunti, joten kiva, kiva. Just vasta yksi tuttu synnnytti ambulanssiin, kun ei ehtinyt sairaalaan saakka. Ja sitten täällä vielä mietitään yhtä pienemmän yksikön lopettamista.

Mutta nautitaan nyt pidemmän kaavan mukaan ja otetaan irti kaikki mahdolliset raskauspäivät :LOL:

Pahoittelut kaikille, joiden matka tällä kertaa ei jatkunutkaan loppuun saakka, toivotaan ja uskotaan, että jokaiselle annetaan vielä mahdollisuus.

Mutta nyt sitten jatkamaan taas päivän tohinoita.
Palaillaan.

t: bugsy 41+5
 
Viimeksi muokattu:
Voi Bugsy! Saat kokea kaiken vielä viimeiseen asti :D Hitaasti käynnistyen, tuntien kaikki mahdolliset ennakoivat oireet ja ihmetellä mitä milloin ja vieläkö sieltä tulee jotain! Ihan rakkaudella minä :heart: Ehkä vähän kaihotenkin edessä olevaa koitostasi ja sitä parasta pientä tuhisijaa sylissä :heart: Sillä taitaa se meilläkin olla lapsiluku tässä. Yhdessä olemme saaneet kyllä onnea yltäkyllin. Mitenköhän se olisi onnistunut ilman kaksplussaa :LOL:
Lupasin itselleni, kun seuraavan kerran tulee vuosia täyteen, tulee käynti lääkäriin ja siellä mietitään sitten sopiva toimenpide suoritettavaksi. Sitten alkaa lapsenlapsien odotus. Ja siinäkin sinä olet jo Onnekas :heart: Nyt vielä tjottaillaan/odotetaan premenopaussia :saint:

Tsemppiä Bugsy ja lähde ajoissa :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Voi Bugsy! Kohta voit ottaa skumppalasin ja alkaa toden teolla nauttia loppuajasta :)! Mulla meni silleen että olin 4cm auki 40+0 aamulla ultrassa ja lääkäri runnoi vähän kalvoja. Menkkakivut ja supistelut tuli ja meni kunnes sit yöllä ne alkoi tosissaan EHKÄ tuntemuksena uudelleen ja luultiin että mennään liian aikaisin sairaalalle klo 04.. mutta ennen 06 vauva oli jo pihalla ;) joten lähtekää ajoissa :)

Huooh.. mulla olis synnytyskuume!! Mites millos Sahris/Vauvis teillä on rakenneultraa?
 
Pegonialle ja maimeille voimia! Keskenmenot on todella ärsyttäviä.

Tammis: olen jo käynyt ennen vappua rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin.

(.) olen ihan järkyttävän kipeä koko ajan. Liitoskivut on kamalia ja kauppareissutkin on jo vaikeita. Miten ihmeellä selviän laskettuun asti? Akupainanta auttoi hiukan, mutta ei tässä lenkkikuntoon toivuttu.
 
Äh..Vauvis. .sori. yks pää kesän talven :D No hyvä jutska sitten :)!!
Muoks auttaisko sulla syväkyykky ja sellanen toisenlainen venytys? Eli menet syvään sumokyykkyyn ja annat venyä. Olet mahdollisimman paljon tällaiseSa asennossa esim telkkarin ääressä. Toinen on sitten se että menet puoli polvi-istuntaan ja ojennat toisen jalan sivulle pitkänä ja annat venyä maha lattiaan päin mahd.mukaan. Tämä venyttää noita liitoksia ja muita, auttaa synnytykseen ja ohjaa vauvaa oikeaan asentoon :)
 
Viimeksi muokattu:
Pyh! Niinhän ne sanoo. Samoin kuin aikoinaan että epparit kuului kaikkiin synnytyksiin ;) ei niistä ainakaan haittaa oo! Mulla loppui ainaki selkä ja liitoskivut noihin plus joogaliikkeisiin (vaikken ikinä ennen ollu mikää joogaihminen :)
Sitäpaitsi oli ihan totta että vauva oli pitkään perätilassa mutta synnytyksessä ihan täydellisessä asennossa ja tuli helposti (versus esikoinen ) vaikka mun häntäluukin on murtunut tossa välissä.
 
Vauvatoiveinen, mä jäin liitoskipujen takia saikulle kuukautta ennen virallista ä-lomaa...Kivut kuitenkin onneksi helpottivat ajan kanssa, joten sullakin on toivoa :) Liitoskivut on yleensä semmoisia, jotka saattavat tulla ja mennä, eivätkä välttämättä pahene raskauden edetessä. Tsemppiä!

Tsemppiä myös Bugsylle! Ei käy kateeksi!
 
Pegonia, ei :( ! Hali <3

Tammis, minulla on rakenneultra vasta 2.7. jolloin alkaa jo 22. viikko. Minusta hurjan myöhään, mutta sairaalalta sanoivat että hyvä aika tehdä se. Ja kauhean pitkä aika odottaa...

Minulle on tehty episiotomia kahdesti, ja sitä pelkään synnytyksessä eniten. Kummallakin kerralla haava tulehtui ja pyrstö oli pitkään kipeä. Laitoin siis heti Tammis noi venyttelyohjeet talteen :)

Bugsy, sinä sitkeä sissi! Jaksa vielä vähän aikaa, kyllä sille mukelolle saadaan ulkoilmarippijuhlat :D

Vauvis, onko sinulla käytössä se tukivyö? Minulla silloin kauan sitten ekojen kanssa se autto tosi moneen vaivaan, kun sillä sai lantion alueelta painoa pois. Ja uskoisin noihin Tammiksen jumppaohjeisiinkin :)

Joposta on aina kiva kuulla :)

Sahramiini 14+3
 
Heissan kaikille!

Uskaltaudun tälle puolelle palstan ovia kolkuttelemaan tuolta so what palstalta, mistä osa minut täällä tunnistaneekin. Parempi tulla täpinöineni tänne.
Ensimmäinen IVF hoitojakso alkaa olla ohi, tänään oli lääkärin ohjeistama testipv, mutta myönnettäköön testailuja tehdyn jo päiväkaupalla ja teen varmaan tulevaisuudessakin vielä useita, kun noita testejä on tullut joskus ostettua isompi sarja ja ovat vanhenemassa. Sitä tuli taannoin luultua, että niitä voi tarvita useammin. Eipä tarvinut, kun meikäläisen johtimet olivatkin tukossa. Olen siis 40 vuotias ja entuudestaan minulla on 14v poika (joka ei ole lainkaan ihastuksissaan ajatuksesta, että hänelle tulisi joskus sisarus... Ne kun itkee ja vaatii koko ajan jotain...) Hän on aikoinaan maailmaan tullut hätäsektiolla ja olen tuolloin itse vuotanut verta tolkuttomat määrät. Onneksi rautavarastot olivat hyvät ja nopeasti uusiutuvat, mutta apuverta tarvittiin paljon.
Mieheni on ihan täpöllä mukana ja kovin yrittänyt viimeiset pari vkoa masua silitellä. Tänään kun luin kaikista riskeistä tämän ikäisillä naisilla niin pyysi lopettamaan lukemisen. Tietää että osaan muutoinkin ressata ihan kiitettävästi. Minullahan on siis turhan paljon painoa, taipumusta korkeaan verenpaineeseen ja korkeaan sokeriin. Mitään hoitoja niihin ei ole vielä määrätty.

Toivon kuitenkin, että teidän kanssa saisin matkaa jatkaa loppuun saakka. Tai no kaikkihan teistä muksun ennen minua saa, mutta niin pitkälle kuin mahdollista. Toivottavasti pian tulee lisää seuraakin. :)

Ai muuten, miten täällä listan päivitys tapahtuu? Palstan nimessä mainittu, että päivitykset yksärillä. Pitääkö vielä paikkaansa?
 
Viimeksi muokattu:
Sahris, meillä taitaa sit olla about samana päivänä jos mä pysyn mukana siihen asti :) Odottavan aika ON todellakin pitkä.

Zandi, kiva! Tervetuloa vaan tänne! Mun vanhin sisko oli just 14 kun mä synnyin. Oli kuulemma hävenny silmät päästään ku äiti oli vanhoilla päivillä maha pystyssä :D. Itse näköjään jatkan samaa perinnettä :whistle:
 
Olemme saaneet uudenkin taasen mukaan, hieno homma! Toivotaan parasta.

Mua vaivaa taas se ummetus. Vähän se tossa välissä jo helpottikin, mutta nyt taas tukossa toista päivää. Mä en juo kahvia, ni en voi sitä hyväksi koettua kikkaa (vesi+kahvi aamulla) kokeilla. On mulla jokin liuosmainen ummetuslääke kotona, mutta se pistää pierettään. Ja se jotenkin saattaa vaikuttaa sokereihin, ni en viittis sitä nyt ennen maanantaina olevaa sokerirasitustestiä käyttää. Olen ylivarovainen :)

Nyt jos koputtais puuta, ku kerron, että selkäkivut on hellittäneet. Tällä hetkellä ei siis oo oikee muuta ku alavatsakiristelyä ja välillä sellaisia pistoksia alavatsalle. Häpyluuhunkin on pari kertaa pistänyt. Odotan siis seuraavaa oiretta taas. Nää näyttää tulevan ja menevän tollasissa parin viikon jaksoissa.
 
Piti ihan lähettää toi edellinen viesti ettei katoa tekstit taivaantuuliin. Töissä täytyy tehdä välillä töitäkin :)

Mites teillä muilla menee? Onko kukaan muu odottavista töissä ja millasta työtä teette? Mä olen toimistotyössä ja istun lähinnä päivät. Jatkuva istuminen kyllä välillä kyrsii, mutta seisoessa jalat alkaa turpoamaan. Täytyis varmaan jalotella vähän useammin.

Nyt alkaa jo odottaa kesälomaa, se alkaa vajaan parin viikon päästä ja kestää sen neljä viikkoa. Saa nähdä mitä keksitään tekemistä Lahden lähimaastossa. Rahaa mennyt nyt enemmän kuin suunniteltiin, niin ei jääny lomaan sit hirveesti. Mut saadaan syötyä hyvin ja ei tartte pihistellä kuitenkaan, niin sehän riittää. Ei mun mihinkään eksoottisille kaukomatkoille ois nyt tarttenukaan päästä.

Kämppää ei tunnu löytyvän. Ei oo ollu ees oikee mitään potentiaalisia. Hiljaista siis silläkin saralla.

Vähän jänskättää se maanantaina oleva sokerirasituskoe, että jäänkö kiinni vai en. Jos en nyt jää, niin joudun siihen sit uudestaan varmaankin heinäkuun alussa. Tämä selviää siis 1.6. olevassa neuvolassa, että miten kävi.

Pitäis Helsinkiin lähtee seikkailee ja hakemaan siskoni tuttavalta jotain vauvatavaroita autolla. Onneks en itse joudu ajamaan siellä keskusta-alueella, vois olla vähän liian jännää sellanen.

Zandi: listaa voi päivittää kuka vaan eli ei tartte yksityisviestiä. Anna palaa vaan, jos haluat :D

Helmi1234 21+6 ja poika luvassa
 
Moikka,

Sahris: mulla on kaksikin tukivyötä... Anita-babybelt ja enemmän selkää tukeva toinen. Kumpikaan ei auta. Oikeastaan ne pahentaa.

Tervetuloa zandi!

(.) äitiyspakkaus ja vanhempainrahat haettu ja postia odotellaan. Töihin palasin maanantaina, mutta ei ole herkkua istua koko päivää... Jos taiteilisin juhannukseen asti. Pieni potkii erityisesti iltaisin ja aamulla puoli viisi... Ihanaa :heart:
 
sahramiini: Mikä on episiotomia ja miksi se tehdään?

Jotenkin nyt on vaan pari päivää aika rullaillu. Makeaa tekee mieli säännöllisesti, mutta onneksi ei himot ole ollenkaan pahat. Lähinnä jos jostain saan päähäni makeat leivonnaiset, niin kuvat vain vilisevät verkkokalvoilla ja alan kuolaamaan. Näitä saattaa tulla, jos joku sanoo esim. "taukohuoneessa on kahvia, vo mennä ottamaan", niin minä tietysti täydennän mielessäni siihen "kahvia JA PULLAA". Karkkia ei olla ostettu kotiin nyt ollenkaan, koska muuten mä napsin niitä. Helpompaa kun niitä ei ole.

Tukivyö raskausajalle | Raskausajan tukivyö Tollasen mä tilasin ja se tulikin jo pari päivää sitten. En ole vielä käyttänyt. Koitin sitä kyllä. En ihan saanu tarkkaa käsitystä, että mihin kohtaan se pitäisi tarkalleen tulla eli kuin alas tuosta edestä ja selästä. Lähinnä se tuntui auttavan siihen alavatsan venyvään tunteeseen, mikä on välillä aika voimakastakin.

Bugsy on kyl nyt jo synnyttänyt. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.
 
Tällai tuli kans mieleen, että onks kellää ollu sitä Vaavi-sänkyä vuokralla? Me luultavasti ei tulla välttämättä löytämään uutta kämppää ennen ku tää syntyy, niin tuohon nykyiseen kämppään se olis aika hyvä. Ja itseasiassa mietin, että sen vois kyllä ottaa vaikka ois eri kämppäkin.

Mitä kokemuksia löytyy?
 
Helmi, episiotomia on se synnytyksessä tehtävä välilihan leikkaus... se voidaan tehdä jos vauva ei kunnolla mahdu tulemaan tai ponnistusvaihe pitkittyy. Nykyisin niitä ei kai kovin paljon tehdä.

Minulla oli vanhempien muksujen aikaan tukivyö ja se oli tosi hyvä. Minulla ainakin kävellessä lonkat kipeyty ja tosiaan tuntu että maha painaa liikaa ja sillä vyöllä sai sitä ihanasti nostettua. Pidin sitä aika alhaalla ja kiristelin pitkin päivää sitä mukaa kun kroppaa alko väsyttää.

Eilisessä neuvolassa pikkuisen sydän pompotteli oikein reippaasti ja kaikki on hyvin. Verenpaineet minulla on tosi alhaiset mutta muuten oon päässy vieläkin aika helpolla :)

Juu, Bugsy on varmaan jo jakautunut. Odottelemme uutisia :)

Sahramiini 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Jep episiotomiaa tehtiin ennen ihan rutiinisti . Ja nykyisinkin jotkut tahot/hoitajat /lääkärit turvautuu tuohon herkästi vaikka yleinen ohje on että se tehdään vain pakottavasta tarpeesta. Lisäksi gynen mukaan ajatellaan että se vähentäisi repeämäriskiä mutta kuulemma on todettu että se saattaa jopa pahentaa repeämän laatua. Lisäksi syitä myöden " revennyt" kudos paranee paremmin kuin veitsellä viilletty. Tämä siis gynen& synytysvalmentajan tietoa (ei mun omaa). Synnytystoiveisiin voi merkata että ei halua epparia kuin täysin perustellusti tai ei ollenkaan. Yleensä osaavat kätilöt osaa hoitaa tilanteen tukemalla välilihaa ja auttamalla kalvoja sikiön pään "yli". Mullakin esikoinen meinas jäädä jumiin kun yritin ponnistaa makuulla enkä ollut valmistautunut mitenkään. Lisäksi vauvan pää oli kookas . Kätilö onneksi hoiti asian eikä mitään viiltoja eikä edes nirhaumia tullut.
Kuopuksen aikana synnytin(ponnistin) sitten kontillaan pystyssä ja vauva laskeutukin hyvin ja oikein. Avautumisen olin myös polvillaan etunojassa altaassa. Jälleen pää oli ahdas mutta yhtäkään nirhaumaa ei alakertaan tullut, kiitos asennon ja osaavan kätilön :)

Mulla on synnyskuume! Ihan vain siksi voisin olla raskaana vielä monta kertaa :). Toivottavasti sinne oikeaan pääsisi tällä kertaa.

Bugsyn kuulumisia odotellessa! !

Tammis 12+5 tahi 13+3 .. en enää edes meinaa muistaa millä viikolla mennään.
 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Josefiina73 ....... (41) ........ 2 ........................... 21.07.2015
vauvatoivoinen .. (38)......... 1 ........................... 17.09.2015
Helmi1234 ....... (39) ........ 1 ........................... 23.09.2015
Sahramiini ....... (43).......... 3 ........................... 12.11.2015
Joulu13 ........... (42) .......... 3 ........................... 30.11.2015





Syntyneet:

Nuca ...... (40) .. 29.12.2014 .. rv 37 ...... 2800g ... ??cm ... poika
Esteri1 .... (41).... 8.1.2015 .... rv 40+1 .. 3380g .. 50cm ..... tyttö
helistin71 (43)... 15.1.2015 .... rv 38+4 .. 3100g... 51cm ... poika
Vesipossu (41).... 4.4.2015 .... rv 41+4 .. 4180g .. 55cm .. poika
Jopo73 .... (41)... 12.4.2015 ... rv 40+? ......... g ..... cm ... tyttö
Kampsu ... (42).....13.2.2015 ...rv 37....... 2450g ...44cm.....tyttö
bugsy ...... (44) ...17.5.2015 ...rv 41+6 ... 4870g ... 53cm... poika

Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Lainaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä