40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

:flower: äiti murmelille lämpimät ONNITTELUT :flower:

Uusille tervetuloa mukaan :)

Ikäkriisi: vaivaa välillä täälläkin, mietin ikääni samansuuntaisesti, kuin miina70, eli minkä ikäinen minä olen, kun lapsi aloittaa koulun, pääse ripille, samoin mietin, näitä sisaruksia, kun osalle tulee ikäeroa 18.5vuotta, hurjalta välillä tuntuu mut myös ihan oikeasti erittäin hyvältäkin :)

perheenlisäyksestä: ei meillekään enää tuttavat varmasti lapsia lisää odottaneet tulevaksi ja ne ketkä ovat tietoisia, niin onnittelivat kyllä, mutta välillä tuli kysymyksiä mm sattuiko teille vahinko, - oliko suuri yllätys jne, niihin vain vastailin et voi kunpa olisin 10 vuotta nuorempi niin tekisin talon täyteen lapsia, - että eiköhän tämänikäisenä tiedä mitä saattaa seurata, kun ei ehkäisyä käytä

vuodoista: olenkin aiemmin kirjoittanut, että ne ovat olleet ja ovat minulla riesana olleet koko raskauden ajan.

om: ei oikeastaan mitään uutta kuulu, ihan samaa makoilua ja odottelua lääkärin vastaanotolle, ns riskirajaanhan mulla on vielä 5viikkoa, kauhistuttaa mut eiköhän siitäkin selviä tämä tekemättömys vain vaivaa aikaajoin enemmän tai vähemmän

 
ihanaa kuulla ett kaikki voi olla hyvinkin, ja pidän positiivisena sitä että mulla on niin huono olo, raskausoireet ei ainakaan ole hävinneet minnekään, kun oksettaa ja heikottaa. Ei tarvi kuitenkaan oksentaa, välillä vaan kyökkäilen.....
Niin minäkin toivon että ultrassa näkyisi syke, huomiseen........
Ai niin, kun en ole vielä neuvolaan päässyt, aika on vasta 17.2, niin mitä muuta ei saisi syödä kuin maksatuotteita, ja tuorejuustoja ??????
Alkoa ja tupakkaa tietysti, niitä en käytä muutenkaan......mutta onko jotakin muuta oleellista mitä pitäisi välttää?
 
Äiti murmelille paljon onnea :flower: :heart: :flower: :hug: !

Mulla on ollut niin paha olo, etten paljon jaksa kirjoitella. Koko ajan vaan mietin mitä voisi syödä. Nukun myös tosi paljon ja pitkästä aikaa olen katsonut tv:täkin, kun yleensä en malta. Kuinkahan kauan tämä kestää!? Jää kyllä kotitöitä tekemättä ja paljon menoja menemättä. No, kohtahan alkaa olympialaiset, niin on sitten "pakko" katsoa niitä ;) !

Perjantaina olisi seuraava ultra, mutta mietin sitäkin, että menisikö, kun on tunnin ajomatkan päässä, ja kallis. Np-ultra olis kuitenkin jo kolmen viikon päästä. Toisaalta olis kiva nähdä onko kaikki hyvin, mutta tämä väsymys ja pahoinvointi... tekisi mieli olla vaan kotona.

Vauvatoiveelle ja muille huolissaan oleville jaksamista :hug: . Sellaista taitaa alkuraskaus olla meillä kaikilla, pelkoja ja odotusta, vaikka pitäisi iloita!

Roosamaria ja nuppunen 8+4 rv
 
Heips taas täältä taustalta...

Valion KAIKKI juustot ovat pastoroituja, niitä voi siis syödä huoletta. Minun pojan vaimo synnytti keskosen, terveen, päivän ikäisenä sai listeria bakteerin, ei selvinnyt siitä.
Listeria riskihän siis pastoroimattomissa juustoissa, kuten pakastevihanneksissa ja marjoissa, erityisesti vadelmassa. Itse en syönyt pakasteita, jos ei ollut kuumennettuja. Olin ehkä ylivarovainen koska oli oma km ja pojan tapaus.
Kalaa myös suosittelevat syömään vain 2 x vko, ( elohopea pitoisuuksien takia). Minun herkku on aina ollut juustokakku, sitä en voinut syödä tuorejuuston takia.
Minun D vitamiini arvot mitattiin synnytyksen jälkeen, olo oli niin huono, kamalia kipuja yms selittämätöntä tuntemusta.. Olivat romahtaneet 11, pitäisi lääkärini mielestä olla 75-175. Suomalaisilla kuulemma aina kovin alhaiset, ei mitata normaalisti . Tämä erikoilääkäri on perehtynyt vitamiinien puutostiloihin. Sain satakertaisen kuurin jolla nostettiin arvoja kolme kuukautta!!! Fibramyalgian kaltaisia kipuja ja hermosärkyjä tuli lippuraskaudessa mikä aiheutti vuoden mittaisen unettomuuden. Kannattaa pitää itsestään hyvää huolta. Minäkin Olin ennen raskautta hyvässä fyysisessä kunnossa.. Olin oman ikäisten EM kisoissa ( urheilu, vaativa fysiikka) edeltävänä vuonna, joten kunto oli hyvä..
Minä myös yökin ja voin pahoin päivisin, iltaisin oksensin kaiken mahdollisen, kesti melkein viisi kuukautta..:(!



Hyvää masun kasvatusta !:)


 
vauvatoive10 / raskauden aikaista vuotoa on tutkittu ja ihmetelty lukuisat kerrat, mutta syytä ei vain löydy, vuoto on välillä niukkaa ja välillä tosi reilua.
Käytössäni on fragmin lääkitys, jonka vuorokausi annostus on jaettu päivälle, etten pistä isoa annosta kerralla itseeni, koska se selvästi lisää vuotoa.

Funneling löydös löytyi myös, mutta se ei aiheuta vuotoa, onhan tämä odotus tietty henkisesti kova paikka, tunteita tässä joutuu käsittelemään ja kärsivällisyyttä kasvattamaan :)

Kävin tänään pikaisesti pitkästä aikaa neuvolassa, edellisestä käynnistä on aikaa jo reilu 7 viikkoa, jännäsin punnitusta yli kaiken, koska olen vain makoillut ja syönyt tosi paljon, yllätys oli melkoinen olin laihtunut, tosin vain 200g mut kuitenkin, odotin et paino olisi noussut tosi paljon.

mur-mur / ihana kun olet vielä täällä :)

rv 29+2
 
Heippa :wave:

Vauvatoive10 Toivotaan nyt, että ne vuodot häviävät pois kokonaan ja että ultrasta huomenna saat hyvät uutiset!! Varmaan se pahoinvointi on ihan hyvä merkki. Roosamaria69 myös siellä pahoinvoinnin kourissa...hyvä että ruokahalu on kuitenkin tallella. Kotitöistä ei tarvi niin paljon välittää - toisinaan niitä jaksaa/ehtii tehdä enemmän, joskus vähemmän.

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 25.2. Olen mietiskellyt pitäisikö mennä omalla kustannuksella varhaisultraan rv7 tienoilla, jos näkisi sykettä siellä..... Tänään oli melko oireeton päivä, ei huonoa oloa.....alavatsassa paineen tunnetta ja tuntuu siltä, että vatsa pullottaa jo :p Tiedättekö voiko oireista päätellä mitään odottaako tyttöä vai poikaa?? Jostain luin, että jos on poika, niin pahoinvointi ei ole niin kauheeta?? Vai onko vaan legendaa?

Hyviä oloja ja pulleita masuja =)

emily ja tiitiäinen 4+6
 
emily67..enpä tiedä miekään, olisko pelkkää legendaa..mutta..mie kun esikkoa-tyttöä odottelin, voin pahoin 8kk:tta melkeinpä :x ..aivan kauheaa se oli..viimeiset n. 1,5kk:tta sitten voinkin yllättäin MAINIOSTI!!:) ..poikasta odotellessa sitten välillä, rv7-rv16..ihan tarkkaa päättymistä en muista, mutta suurin piirtein noita aikoja se oli..ja pahoinvointi oli alkuun pientä oksua( syönnin perästä ) ja myöhemmin jäi vain huonoksi oloksi, jos esim. vatsa pääsi tyhjenemään.

Johanna68 ..niin, täällähän mie :) en osaa kai poiskaan olla..kun vielä se pieni haave olisi kuitenkin että tänne takaisin..katsellaan nyt hetki..Hyviä vointeja siulle:wave:..ja hyvinhän on tuo lepo tehonnutkin, vaavikin kasvaa&vahvistuu kokoa ajan:heart:
 
vauvatoive10..niin, kovastihan miekin olin epäileväinen välistä koko raskauteni kestosta..oliskohan ollut aavistusta, intuitio..tiedä häntä..se surkein kävi ja mitään ei sille voinut :( ..nyt kuitenkin tuntuu että jaksaisi ajatella jo tulevaa..kenties uuttahin yriystä :) ..pelottaa vain tuo tuleva kontrollikäynti, Kolposkopia..mitä sieltä saankaan vastaukseksi..aika varattu 19.2 ja menee se 1-2vko:a kun saan vastauksen koepalojen suhteen..
 
...varmaan ne on legendaa ne sukupuolen ennustamiset, tai sitten minä saan nyt tytön koska poikia odottaessa ei ollut pahoinvointia. Ihmeellistä tuo vuotelu, tänään ei ole taas tullut juuri mitään, mutta ihanaa että se ultra ja yksityinen gyne on huomenna ei tarvi enää pähkäillä.
Mur-mur anna ajan vähän kulua, kevät tulee ja hormonit alkaa taas hyrrätä ja mieli paranee kun aurinko paistaa, mukavaa kun olet täällä !!
 
Lämpimät onnittelut tyttärestä Äiti murmelille! :heart:

Tuosta pahoinvoinnista kommentointia... Itselläni kahdessa aiemmassa poikaraskaudessa jatkuvaa kovaa ja pitkittynyttä pahoinvointia. Tässä raskaudessa ei juuri mitään. Niin oireeton alkuraskaus, että suurin ongelma olikin oireettomuus. No, poikahan se tämäkin, että enpä noista oireista lähtisi sukupuolta ennustelemaan. Olin pojan terveistä kromosomeista ikionnellinen, kun ne tänään (vasta) postipoika kantoi. Punktion tulokset kestivät siis melkein kolme viikkoa. Niin ja Enkelinäid... ei vaan kääkkänän tavoin, olin ensin todella pettynyt poikauutisista. Juuri tuo erilainen alkuraskaus pisti toivomaan sukupuolen vaihtoa. Muutenkin tämä herra on liikkeiltään paljon veljiään rauhallisempi - sellainen pyöriskelijä - kun toiset pojat jysivät jo täysillä näillä viikoilla. No, en saanut kokea äiti-tytär-suhdetta ja miesvalta sen kun kasvaa. Hassua, miten sitä ajatteli vain itseään ja omaa haavettaan. Äidille kaveri ja ihanien tyttöjen vaatteiden kohde. Voi miten olisin sen tytön ottanut ilolla vastaan. No, tuli avattua se joululahja etukäteen riskien kera, joten tässä on nyt aikaa sopeutua poikatrioon.
 
Jadette kun mie sain punktion vastaukset ja tiesin odottavani poikaa olin "mieheni" puolesta onnellinen, hän salaa poikasta toivoi..mie olin ihan että en osaa varmasti poikaa hoidella ja ajatus tuntui hetken, vain hetken vaikialta..sitten tuli uteliaisuus ja odottamisen ilo-Jee, meillepä tulee poijjan pallero!!! :D ..esikkoni on tyttö ja yhtä rakas tietenkin:heart: ..mutta Jadette, poijjat ne on kyllä ihaniaaaaaa!!!!!:wave::heart:

..ja kyllähän se loppupelissä on aivan sama, kunhan tuleva lapsi on terve:heart:..se on se hartain toive..uskoisinpa kaikien naisten näin ajattelevan :)
 
äiti murmelille mahdottoman paljon onnea! :heart:

Tervetuloa uusille!

vauvatoive Mulla oli vähäistä ruskeaa tuhrua ekassa kolmanneksessa, oliko se nyt viikkojen 9-12 nurkilla. Lääkäri arveli, että johtui siitä istukan kasvusta ja jostain vähäisestä reunan vuodosta. Ruskeaa tuhrua tuli uudestaan muutama viikko sitten. Nyt siis rv19+4.

Tällä viikolla olisi rutiinineuvola ja ensi viikolla rakenneultra. Rakenneultra hieman hermostuttaa. Toivottavasti kaikki olisi nyt kunnossa. Oma olotila, siis fyysinen, vaihtelee suunnattomasti saman vuorokauden sisällä. Aamulla kun herää, niin tuntuu joskus siltä kuin ei raskaana olisikaan ja joskus taas illalla tuntuu, että maha on kuin tankki ja synnytys alkaa suunnilleen samantien.
 



Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Johanna68 (41)......4 lapsi....................24.4.2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Enkelinäiti (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi....................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010
Miina70 (39)..........4 lapsi....................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)..........1 yhteinen..............xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi....................xx.xx.xxxx

Syntyneet:..........................LA................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010......1.2.2010, tyttö :flower:


Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi

 

Ultrakuulumiset rv 6+6
Ei tullut kovin hyviä uutisia.
Kuukautista laskien nyt on 6+6 , ja ultrassa näkyi noin 5 mm:n kokoinen "alkio" pussissa, mutta ei sykettä. Sen pitäisi kai olla vähän isompi, ja syke melkein pitäisi näkyä.
Lääkäri sanoi että kasvaa nyt 1 mm päivässä, ja kehotti tulemaan perjantaina uudelleen, silloin pitäisi olla 8 mm ja sykkeen pitäisi näkyä, muuten sen kasvu on pysähtynyt.
Lääkäri sanoi että mahdollisuudet on noin 50/50 , ei osannut ennustaa eikä arvailla, mikä on perjantaina tilanne.
Saa kommentoida !!!!
Auttakaa mua ajattelemaan, siis jos ovisplussa oli kierron 19.päivä, niin ovis oli kierron 20-21. päivänä. Ei siis esimerkiksi 14. päivänä. Eli tuota jos ajattelen, alkio on tänään ehkä vasta 6+0 eikä 6+6, koska ovis oli melkein viikon myöhemmin kuin keskivertonaisella.
Eli pitäiskö sitten viikolla 6+0 syke jo näkyä? Se on kai siinä ja siinä niinkun lääkäri sanoi, näinä päivinä, mutta ehkä huomenna tai perjantaina.
En tiedä mitä ajatella, valmistautua pahimpaan vai toivoa parasta........auttakaa mua pähkäilemään.
 
Vauvatoive10 olen huono noissa laskujutuissa, mutta kaikkea hyvää toivon sinulle perjantaille ja voimia odotteluun. Olet mielessäni ylöspäin. :hug:

Jadette onnea hyvistä uutisista. :flower:

Päikki onnea neuvolaan ja rakenneultraan. Toivotaan, että kaikki hyvin. :heart:
 
Vauvatoive10 :hug: ja toivon sinulle hyviä uutisia sieltä tulevasta ultrasta, jospa se pienen syke silloin jo näkyisi.

Päikki onnea myös sinulle sinne rakenneultraan!

Jadette Ihanaa saada kuulla, että terve lapsi on tulossa, onnea :heart: Ymmärrän kyllä tyttöhaaveesi täysin mutta kuten mur-mur sanoi, kyllä ne pojat on ihania! Itselläni ei ole poikaa, ja jotenkin mä olen nyt taipuvainen ajattelemaan, että poika se varmaan on...
 
Hei!

Minulla myös näkyi syke vasta 6+3, laskettu aika muuttui myöhemmin koska sikiö oli isompi viikkoihin nähden joten oli ainakin 6+ 5 ultraus ajankohtana.
Miehesi asenne aikas inhottava, jos seksin puutetta vain valittaa.. Mitenköhän jatkossa jos tulee raskauden takia pidempiäkin taukoja..Josko vain harmistustaan olisi noin purkanut..

Nyt ei kannattaisi stressata,( tiedän kokemuksesta että helppohan se on sanoa)yritä ajatella positiivisesti, toivottavasti perjantaina kaikki olisi hyvin, ja pienen sydän siellä pomsahtelisi ...





:heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä