40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Aurinkoista huomenta kaikille!!On se niin ihanaa herätä aamuisin,kun tuntee oman vaavin liikeitä heti aamusta!!Syy miksi en ole tuntenut niitä liikkeitä niin paljon aikaisemmin on se että mulla on istukka etuseinässä!!Nyt kyllä sitten poitsu potkii ihan reippaasti!!IHANAA!!Oikein aurinkoista ja lämmintä päivää teille kaikille masunkasvattajille!! =) :hug:

Miita1969 & Walter 21+3
 
Moi!

Onpa ollut ihana kesäinen pitkä viikonloppu B) Pääasiassa ulkoiltiin eli nautittiin auringosta polkupyöräilemällä yms. Mutta tänään piti kyllä tarttua toimeen ja saatiin kotona esimerkiksi ikkunat pestyä.

Maha on kasvanut ihan hurjasti ja nyt näyttää kyllä jo ihka oikealta vauvamasulta eikä vain löllöltä keskivartalolta :LOL: Ja hassua on huomata sen välillä olevan jo ihan tielläkin...on tekevinään jotain niinkun ennenkin ja sit onkin yhtäkkiä massu tiellä :D

Toivottavasti nämä kesäiset kelit tästä jatkuvat. Pari päivää oli mulla aivan hirveitä koivuallergian oireita eli pärskin ja niiskutin yhtenään, mutta nyt olen yrittänyt ulkoilla enemmän meren rannan tuntumassa, missä ilma on raikkaampaa ja ehkäpä ne siitepölyt muutenkin alkaa jo hiukan hellittää pahimman alkupölläyksen jälkeen. Toivon selviäväni ilman sitä antihistamiinia, vaikka periaatteessa sitä nyt kai jo voisinkin ottaa. Ja toki otan jos olo sietämättömäksi menee.

Aurinkoista sunnuntai-iltaa kaikille!

Pinkkis 23+6
 
prima vera
Hei, olen 40+ ja tänään oli eka ultra, yksi vahva sydämen syke löytyi. Viikkoja on kasassa 6+3 tai lääkärin mukaan (Kurki/Felicitas) 6+4. Koko viikonlopun vuosin ja pelko oli todella suuri, että onko siellä enää ketään. Mutta tämä sisukas sissi oli tarrannut hyvin kiinni.

Paljon onnea kaikille 40+ odottajille. Ihanaa päästä vihdoinkin tälle palstalle.

Primavera
 
prima vera..täältä "taustailijoista"toivottelen siut Tervetulleksi masun kasvattajiin!!:flower:
Ihana, siellä pieni sydän:heart: vahvana jumpsutellut - paljon hyviä vointeja siun raskauteesi ja pienelle vielä vaaviliimaa!!:wave:
 
Tervetuloa prima vera.

(.)
Miten voi olla vatsa näin turvoksissa. Mulla kun on omasta takaa tuollainen vararengas tuossa vatsan päällä, niin nyt tuntuu, että se on noussut ihan väärään kohtaan enkä saa mitään housuja/hameita kunnolla kiinni (vaikka olen viime kesästä laihtunut about 8 kg)... Kävin H&M:llä katsastamassa hameita, mutta jotenkin en vielä osannut mitään ostaa :ashamed: Hirvittää niin, että tulee ostettua jotain turhaa...

Mä kävin neuvolassa, mutta eihän siellä mitään ihmeellistä ollut, sama täti ja samat paperit kuin vuosi sitten tuulimunaraskautta esitellessäkin. En edes uusia perustietoja täyttänyt, saivat vanhat olla. Painoa onneksi vähän päivitettiin. :)
NP-ultra on täällä Tampereella vasta kun viikkoja on täynnä 12, joten mun ultra on 10.6 ja samana päivänä on sitten neuvolalääkärikin. Joten tässä nyt sitten vielä 3,5 viikkoa kärvistellään. Olen itselleni luvannut, että mikäli tuolta selviän, niin sitten annan tämän raskauden näkyä ulospäin enkä enää pimitä!

t. Siiri S ja 9+0
 
Tänään rv 8+5.Pahoinvointi on alkanut.....Olen varannut vuoteen viereen banaania.Syön sitä ennen kuin nousen ylös.Huvittavaa.Silmät ummessa ja nukuksissa ja banskua naamaan.Syötävä on parin tunnin välein,muuten huonovointisuus iskee.Ensiviikolla ensimmäinen neuvolakäynti.kesäkuun alussa np-ultra.Voi kun kaikki olisi nyt hyvin.......

Parisuhde,oli ja meni.Sormukset on otettu sormista pois.asuntoa etsin,kovin on vaikea saada ja löytää.Toinen,vihaa.Asutaan samassa talossa,eri huoneissa.Miten voi olla mahdollista,että vielä joitakin viikkoja sitten sanoi rakastavansa,mutta nyt on niin jääkylmä eikä osoita minkäänlaista huolenpitoa.Miten pystyy siihen,kadehdin.Voi kumpa minäkin osaisin olla yhtä tunteeton......en vaan pysty käsittelemään asiaa.Yhdessä monta vuotta jo sentään oltu.Eli, kun rakkaus loppuu tilalle tulee viha?Minähän nyt pilaan tällä lapsella hänen tulevaisuutensa,kun en aborttia tehnyt.Eli,hänen katuuskottavuus kärsii..............Pahus,mun voimat käy vähiin.
 
Kovasti jaksamista surina70 sekä muut parisuhdeongelmista kärsivät! :hug: Ei sitä toivoisi etenkään raskausaikana kelleen, kun ihan jo muutenkin tämä aika koettelee meidän naisten psyykeä ja fysiikkaa. :/ Mutta onneksi meidät on sellaisiksi rakennettu, että se masussa kasvava vauva menee kaikenmoisten miehenköriläiden edelle ja se antaa voimia. :flower:

Täällä jo kovasti turvottelee, ihan nakit on sormet ja varpaat jo. Tänään on aika viileä päivä verrattuna edellisiin, mutta helteellä tietää odottavansa. Hirvittää hieman se vipo kuukausi, viimeksikin käynnistyi etuajassa synnytys, kun hellekesä -06 oli ihan mahdoton odottajalle. Mut päivä kerrallaan.
Saikulla ollaan vielä ens viikkoon ja sit alkas ä-loma, vaikkei kylläkään Kela edelleen ole päätöstään toimittanut. Varhennettuna siis aloitan, ihan pakkorako, en olis jaksanu loppuun asti painaa töitä.

Jaksamisia kaikille ja tervetuloa uusille! :wave:


 
tervetuloa primavera ja tsemppiä surina..

piti tulla kertomaan kun eilen sain tämän ihanan korun bolan..on upea ääni siinä.. kumma kun jokaisen muksun kanssa tulee aina joku tämmöinen pitää / tarvii / pakko saada vaihe =)..
onneks tähän saakka on pakkoostokset olleet vielä halpoja =)..

nirzu 24+6
 
surina70 jaksuja kovasti - VOIMA:heart::hug::heart:
..onneksi pienellä varmaan masussa kaikki hyvin:)..se nyt tärkeää. Tuo pahoinvointi on yleensä hyvä merkki - HCG arvot korkiat= sie voit huonosti mutta pieni hyvin!:heart:..näin miulle lääkäri kertoili.
 
Surinalle osanotto, muista että et ole yksin, meitä on tällä palstalla monta jonka mies tavalla tai toisella jättää/hylkää/kohtelee huonosti niin uskomatonta kuin se onkin tässä vaiheessa elämää ja raskautta.
Olen miettinyt välillä kumpi on pahempaa, väkivalta ja riitaisuus, vai se että on luullut että kaikki on hyvin ja toinen rakastaa, ja kun plussa tulee testiin mies yllättää avioerolla.
Molemmat on kauheita tilanteita, en tiedä kumpi on pahempaa henkinen vai fyysinen väkivalta,
molemmat satuttaa.
 
mur-mur, juuh, ei kauan mene ja silti on odottavan aika niin pitkä :heart:
Nirzu, mie kanssa ostaa päräytin viikko sitten Bolan, mutta mulla se vähän huonosti kiliseepi. Mut onpahan sitten vaavin nyhrättävänä imetyshetkissä :)

Voi, Vauvatoive10:lle kanssa kovasti jaksuja, tekee niin pahaa lukea miesten käytöksestä. Ei kuulu kumpainenkaan väkivalta normaaliin parisuhteeseen ja silloin kyllä sitä miettii että moni äiti jaksaa paljon paremmin yksin lasten kanssa kuin huonosti voivassa suhteessa. Arvostan todella paljon rohkeita naisia, jotka stopin laittavat kohtelulleen. Itse olisin varmasti hyvin huono tekemään ratkaisuja, joskin aina lapset edelle menevät. Mutta kun nää ei ole järjen asioita aina, niin...

 
Heippa kaikki!
En ole pitkiin aikoihin kirjoitellut. Mulle laitettiin viime viikon tiistaina kohdunsuun tukilanka ja olen vähän rauhoitellut oloani. Alussa tuli vähän verta, onneksi ei paljon, ja se loppui muutaman päivän päästä. Nyt olen sairaslomalla tämän ja ensi viikon. Rauhallisesti menen. Siellä langanlaitossa sain kuulla sydänääniä monena päivänä, se oli ihanaa.
Näitä miesjuttuja lukiessa aina peilaa omaankin suhteeseen. Mä olen elänyt jos jonkinmoisessa henkisessä väkivaltasuhteessa, mutta tämän nykyisen kanssa menee ihan kivasti. Ei aina ole ruusuilla tanssimista täälläkään, mutta luulisin,että menee normaaleihin parisuhdeongelmiin, joita kaikilla ajoittain on.
Mutta jos tilanne kärjistyisi niin, että kokisin jatkuvaa ahdistusta, lähtisin kyllä. Ei tämän ikäisenä enää viitsi olla toisen komenneltavana. :)
Tsemppiä kaikille!
Rinja ja pikkunen 15+1.
 
prima vera
Kiitos tervetulotoivotuksista. =)

Päivittäjälle tiedoksi, kyseessä ensimmäinen lapsi ja LA 06.01.2011. Ihan kiva tapa aloittaa vuosi, kun saisi vauvan syliin. Mutta kyllä näiden vuotojen kanssa menee hermot. Voi olla, että se on jokin hematooma, joka siellä yhä vähän vuotelee. Onko muilla ollut vastaavaa?

Parisuhdeongelmien kanssa painiskeleville :hug: :hug: :hug:

Primavera (6+5)
 
Prima vera tervetuloa :flower:
Mulla on ollut kanssa vuotoja muutamaankin otteeseen, ilmeisesti kohdunsuulta vuoteli. Nyt onneksi loppuneet! Toivotaan parasta sinullekin, mutta hienoa että ultrassa näkyi jo niin vahvasti kiinni oleva kaveri :heart:

Minä en oikein osaa tänäänkään kommentoida mitään, käväisin lukemassa tuota lokakuisten ketjua ja siellä ikäviä uutisia...jäi mietityttämään :'(

Kovasti meinaa lämpö turvottaa jalkoja, yöt on melko kamalia kun jalkoja suorastaan pakottaa..mutta töissä yritän vaan kovasti jaksaa.

T. Unna ja Toivo 17+4
 
Tervehdys kaikille!!Surinalle HIRMUISESTI TSEMPPIÄ ja kaikille muillekkin jotka kamppailevat parisuhteensa kanssa!!Tervetuloa Primavera ja muut uudet odottajat!!Meillä tilanne rauhoittui ja mieheni on lähes ylipursuavan hellä!! :LOL: Taisi raukka säikähtää,kun hän otti sormuksen pois sormesta ja minä piilotin sen hetkeks aikaa...Nyt kuitenkin kaikki oikein hyvin!! =)Tänään mulla on neuvola nyt heti aamusta ja mies harmitteli sitä ettei päässyt mukaan,kun täytyi lähteä töihin!!Masu on kovasti kasvanut ja mua on tää kuumuus vaivannut lähinnä siten että herään monta kertaa yössä läpimärkänä hiestä!!Suonenvetoakin on ollut joka ikinen yö...Noh,huomenna tulee jo sentään 22 viikkoa täyteen,et ei tässä enään kauan niin saa vauvan syliinsä!! =)Pikkuinen poikamme potki eilen koko päivän...Aika rauhoittavaa sen jälkeen,kun en yli kahteen viikkoo tuntenut mitään(istukka etuseinässä)!!Mut nyt tyttäret kouluun ja eskariin ja sitten kipin kapin neuvolaan!!Ai niin...Olin sokerirasituskokeessa ja oon nyt sitten kaks viikkoo testannut sokeriarvot kotona!!Kaks kertaa viikossa aamuin illoin ja tulokset ovat olleet lähes normaalit!!Pitäkää peukkuja että neuvolatäti on sitä mieltä että kaikki on ok,enkä tarttis testata enään...neulakammoinen kun olen!!:( :(

Miita1969 & Walter 21+6
 
Kiitos mur-mur ja toisetkin, jotka anonyymisti olette tsemppejä kaikille lähetelleet. Tunne liikkeitä aika hennosti. Mielestäni lääkäri puhui kerran eräällä käynnillä, että istukka olisi tulossa eteen ja kohtu kallistunut taaksepäin, joten ne ehkä vaimentavat liikkeitä. Lääkäri puhuu vähän "hoono soomi", joten en ole täysin varma, ymmärsinkö :LOL:
prima vera tervetuloa minunkni puolestani. Minulla oli hiukan vuotoa tuossa rv 5-6. Jos vuotosi on loppunut ja ei muitakaan oireita ole, voit varmaan olla huoletta. Aina kuitenkin kannattaa olla sillai herkillä, ettei riuhdo itseään, ettei käy mitään.
Mua noi suonenvedot pelottaa, mistä miita 1969 kerroit. Mulla on ollu jo muutamia ja ne on niiin kivuliaita! Ja nyt tossa vasemmassa pohkeessa tuntuu useasti, että jos venyttelen sitä, niin johan kramppaa! En ole uskaltanut venyttää, kun aiemmat alkoivat siitä. Kaikenlaista vaivaa sitä on. Mutta vauva on niin iso palkinto,että vaivat kestää.
No, mikä minä olen neuvomaan. Palaillaan :)
 
Mulla oli esikoisen raskausaikana jatkuvasti suonenvetoa :headwall: Eikä siihen auttanut magnesium eikä mikään muukaan, yleensä se suonenveto alkoi aina yöllä eikä siihen auttanut muu kuin kävely...

Mulla oli maanantaina ensimmäinen neuvola. Eipä siellä mitään ihmeitä tapahtunut, meidän neuvolassa on niin vanhat laitteet, että sydänääniä ei edes yritetä kuunnella ensimmäisellä kerralla. Mutta hb oli yllätyksekseni 132 :) Mulla ei normaalioloissakaan aina ole noin hyvä hemppa, no kyllä se ehtii tässä raskauden aikana laskea :D

Terkkari kielsi multa salmiakin syömisen :headwall: Salmiakki on auttanut tosi hyvin pahaan oloon, mutta nyt terkkari sanoi että ehdoton maksimi per päivä on 40 g (joka on siis suunnilleen neljä karkkia!), koska salmiakki voi aihettaa keskenmenoja tai raskausmyrkytysoireita. No, pakko siitä on sitten luopua, koska en halua ottaa mitään riskiä vauvan suhteen.
 
Hei,
purkaan tänne Teille tuntojani, elän siis jotain aivan helvetillistä painajaista,parisuhteesta ei tarvitse minun kohdallani puhua vaan päätetystä erosta, joka astuu voimaan ihan näinä päivinä.
Pahalta tuntuu, mutta kun vaihtoehtoja ei ole, yritän olla lapsilleni läsnä vaikka pääni sisältö on ihan rikki.
Eilen viimeksi meillä oli täällä poliisit, kun exäni haki tavaroita, hänellä ei ole nyt muuta päämäärää, kuin loukata ja satuttaa, hän tekee perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja käyttää julmettua henkistä väkivaltaa, en voi käsittää millään järjen tasolla hänen käyttäytymistään.
Hänellä on huippu juristi ja he yrittävät nyt kyykyttää minut aivan maahan, minun pitäisi suostua aivan älyttömiin lunastuksiin ja jos ei minulle sovi niin olen aivan sairas ja hullu, nyt tilanne on, että meille tulee kallis pesänjakaja, exäni ei suostu kiinteistöämme edes ulkopuolisella asiantuntijalla arviottamaan, vaan on itse hinnan määrännyt, samoin kuin kaiken muun.
Tosta taludesta niin toki se minua harmittaa ja se etten rakkauden huumassa tehnyt avioehtoa, kun minulla sitä omaisuutta oli ei exällä.
Lapsista olen todella huolissani vaikka meille on varmasti kaikki tukitoimet myönnetty, on terapiaa lapsille ja minulle, lastensuojelua ja meille on myös myönnetty lastenhoitaja, jotta pystyn asioita hoitamaan,on kaikki turvakodinpalvelut jne
Mutta silti, uskokaa tämä on aivan helvettiä.
Kaikesta huolimatta vietin lauantain lasten kanssa korkeasaaressa, olen tehnyt kukkapenkkejä ja istuttanut ruusuja hyvin paljon, vaikken tiedä kenelle niitä istuttelen, mutta mun on vain pakko yrittää toimia, muutoin hajoan.

EN käsitä miten minulle näin kävi, jäin yksin 3kk vanhan vauvan+5v tyttären kanssa keskelle helvettiä.

Anteeksi purkaukseni
Aurinkoista odotusta Teille kaikille
 

Yhteistyössä