40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)




Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (39).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 (kaksoset)....xx.xx.xxxx
LaPerla (40)..............1 lapsi..............xx.xx.xxxx

Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:
Star (43).................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa
[/quote]

 
Kääkänä mikä on sinun vointisi?

Prima vera mitä sinun odotukseen kuuluu?

Jääris hyvä, että sait ne kontrolli labrat! En ole ajatellut meneväni 4D ultraan, jos ei jää jotain epäselvää tava ultrissa. To minulla tosin vasta nt ultra, joten saattaa mieli vielä muuttua.

Teekuppi koska sinulla on nt ultra? Meidän la:t niin ovat niin lähekkäin? Minulla siis torstaina.

Minä olen nyt vkon ollut lomalla ja ihan on lepäämiseen mennyt. To tulee ystäväni, joka asuu ulkomailla, Suomeen. Toivottavasti jaksan häntä tavata. Lisäksi yksi ulkomaalainen ystäväni tulee tänne minun luo kylään heinäkuun vikalla vkolla, jos ei olo tästä petraannu en jaksa siivota :eek: . Pitäis ikkunat pestä ja lattiat ja kylppärin sienät jynssätä. Pitää kutsua varmaan talkoisiin ystävät ja sukulaiset :eek: . Toisaalta hyvä, että on oireita, muuten varmaan epäilisin veilä enemmän onko kaikki kunnossa.
 
Voi onnea Starille pienestä prinsessasta!!! :heart: :heart: :heart:

Jääris, vaikka olenkin ollut tällainen hermoheikkostressipeikko tämän alkuraskauden, niin en ajatellut mennä 4D ultraan.

Nyt siivoamaan, tulevat isovanhemmat tulevat kohta syömään...

-Siiri S, 15+5 ja iltaisin sellainen turboturvotus ettei mitään rajaa
 
Starille onnea! Alkaa itsekin jo odottaa tuota hoohetkeä ja vauvantuoksua.

ON: Olin eilen/tänään viihteellä. Siis huh huh. Ensin Dingon keikalla (heh heh) ja sit toisessa paikassa tanssahtelemassa aamu neljään! APUA! Minä raskaana oleva siellä jorasin jalkojeni päällä kaupungin humussa 23-4. Arvatkaa vaan, ovatko jalat vieläkin hellänä ja turvonneet. Hyvä kun kävelemään pääsee. Ja tekis niin mieli mennä kuuntelemaan paikallisille festareille bändejä... Hieman vatsani keräsi katseita, mutta enpä välittänyt, vaan annoin mennä. Kivaa oli!
 
tete-a-tete Wauuu, ihanaa siulla ollut!!!!:wave::D

Oivikki jos sie et pysty syömään esim. lämmintä ruokaa, syö kaikkea mitä vain pystyt: Leipää, riisipiirakkaa, pasteijaa, vihanneksia, viileitä marjakeittoja, jogurtteja, kylmässä olleita hedelmiä(vesimeloni - nam :p )

Monasti tuo lämmin ruoka tekee pahaa alkuraskaudessa ja vasitenhin kesä aikaan!

Vinks! Oletko koskaan pakastanut jogurttia?..se on ihanaa sellaisena sorbetin tyylisenä, ei aivan kokonaan jäätyneenä!! =)
..myös marjakeitoista tulee ihania jädejä pakkasessa noilla lasten mehumuoteilla! ;)

Kyllähän ne vieraathin ymmärtää jos tietävät raskaudestasi, ettet nyt välttämäti jaksa kovin siivoilla - nauti nyt vain ystävien seurasta!!:) :heart:
 
starille ja perheelle hurjasti onnitteluja pikkuisen prinsessan johdosta! Ei voi muuta kuin ihailla, miten onnistut arjen pyörittämisessä monen lapsen kanssa. Itse odotan jo kauhulla, kun mies menee reilun viikon kuluttua töihin, että miten tätä sirkusta pyöritän vauvan ja yhden 5-vuotiaan kanssa...

Imetyksen kanssa hieman takkuaa täällä edelleen. Maitoa ei tahdo tulla vauvalle riittävästi ja vauvan paino tippui n. 10 % syntymäpainosta. Nyt on onneksi taas lähtenyt nousuun, 20g/vrk. Eilen aloimme antaa tissimaidon päälle vielä 20-40 ml Nania, jotta vauvan kasvu saataisiin turvattua. Tuntuu myös siltä, että pientä baby bluesia pukkaa päälle. Mutta kaikista näistä ikävyyksistä huolimatta vauva on ihana ja olen todella kiitollinen, että hänet saimme.

Helteistä huolimatta mukavaa odotusaikaa kaikille!
 
Hei,
Pikaisesti vain Oivikille kerron, että mulla nt-ultra on vasta 16.7 , sellainen tuli kutsu. Mutta torstaina meen tavalliseen varhaisultraan, jotenkin oon vaan niin huolissani edelleen aina välillä etten välitä vaikka vähän rahaa meneekin.
 


Jääräpää, mietin sitä 4d:tä. Kävin esikoisen kohdalla siinä, mutta nyt vähän mietityttää, kun rahaa on tällä hetkellä aika vähissä. Että onko se sen arvoista. Varmaan nyt miehestä kiinni jos se sanoo että meillä on varaa niin mennään. Minulla kun ei rahaa juuri ole :(

Star onnea!!!! :flower: :flower: Aika hienosti 6 min vain ponnistusvaihe vaikka oli tarjontavirhe. Minulla oli avotarjonta ja se oli mielestäni järjettömän kivuliasta, supistukset ehtivät heiketä ja lopulta joutuivat auttamaan imukupilla ulos.

ON: Minulla riskiluku kuulemma 1:23 000. Kysyin puhelimessa kun kirjettä tuloksesta ei ole kuulunut vaikka verikokeesta kohta 4 viikkoa.
Nyt on viidestoista viikkoa menossa. Vatsa alkanut näkyä nyt koko ajan :) Aiemmin näkyi iltaisin iltaruoan jälkeen oikeastaan vain. JA ihan kuin olisin alkanut tuntea hienoisia liikkeitä masussa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvatoive10:
Kiitos halauksesta UUDI, mitä itsellesi kuuluu?
Kiitos kysymästä eipä kummempia. Ei vaan malta olla näitä teidän kuulumisia seuraamasta, vaikka itse en enää kuumeilekaan. Siskon tyttö (1v 2kk) on nyt minun sydäntä lähellä asuu tässä ihan naapurissa.

Voimia sinulle kovasti olet mielessäni. Hyviä masunkasvatuspäiviä :hug:
 
Ihan täysin oma ( . )
Nyt täytyy kyllä sanoa, että tämä lämpö on minulle yhtä tuskaa. Ei uskoisi, että joskus nuorena tyttönä olen työskennellyt matkaoppaanakin :) Mitenköhän sitä silloin selvisi niistä helteistä. Nyt minun tuskaani kyllä lisää myös tämä kiukutteleva si-nivel. Hitto, että se osaakin olla kipeä. Ainoa mitä voin tehdä on istua suorassa pehmeällä tuolilla tai sitten kävellä hissuksiin eestaas. Jos vahingossa vedän pitkäkseni niin en ilman kyyneleitä pääse ylös. Tätäkö tämä nyt sitten on seuraavat 24 viikkoa? Ehkä tein eilen virheen kun käväisin hieman harrastamassa rakasta harrastustani ensimmäistä kertaa koko kesänä, kun olo oli vihdoista viimein sellainen, että uskalsin pihalle pidemmäksi aikaa lähteä. Huomasin kyllä aika pian, ettei ole minusta Mineaksi. :D

Nyt vetäydyn takaisin tuohon sohvan etureunaan istumaan ojennuksessa, jos vaikka jaksaisi peliä katsella.

- Siiri S, 15+5
 
Uudi, saat rukoilla minunkin puolesta, jos vain jaksat.
En itse kauheasti usko näihin woodoo juttuihin, mutta tiedän että lapseni isän kotimaassa Afrikassa niihin uskovat ihan tosissaan, välillä on käynyt mielessä että mitähän noitavainoa lähettävät minulle tai jotakin siellä järjestelevät minun kiusaksi, se oli uskomatonta nähdä miten ihmiset uskovat näihin poppamiehiin ja kirouksiin ja taikauskoon siellä....ja miten uhraavat lampaita ym pahojen henkien karkottamiseksi. Koska todennäköisesti mies on sanonut suvulle että minä olen joku hullu akka joka on heittänyt hänet ulos kotoa, enkä halua hänen antaa ikinä nähdä omaa lastaan....no ei se ihan niin mennyt mutta....
 
mur-mur tuo oli hyvä vihje laittaa mustikkakeittoa pakastimeen on sekin jo alkanut tökkimään. Minulla onkin jo jääpalapussissa tuoremehua, ne auttavat, kun alan yökkäilemään. Kovasti yritän syödä kymiä ruokia, mutta minulla on nämä laajat allergiat niin valmiina ei paljon ole tarjolla vaihtoehtoja.

Tete-a-tete sinä ole mukavan yön viettänyt.

Teekuppi ymmärän hyvin, että menet ultraan torstaina, minäkin olisin mennyt yksityisesti, jos olisi tuo seulontaultra aika mennyt yhtään myöhemmäksi.

Ninni
mitä takoittaa avotarjonta? Täällä ensikertalianen utelee.

Uudi ihanaa, että siskosi asuu perheineen niin lähellä teitä.

Siiri S ouh, kuulostaa kivuliaalta, toivottavasti saat nukuttua. Minulla oli tänään päivällä käytössä "siesta" aikaan tuollianen ropellituuletin, jonka laitoin päälle viilensi mukavasti, päivälevon aikana.

Hyvä yötä kaikille :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja oivikki:

Ninni
mitä takoittaa avotarjonta? Täällä ensikertalianen utelee.
Sitä että vauva syntyy kasvot ylöspäin (kun äiti on selinmakuulla). Normaali tarjonta on että vauva tulee ulos kasvot alaspäin, näin vie vähiten tilaa.

Minä olen pesemässä ikkunoita. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :). Mies ja tyttö lähtivät maauimalaan pois tieltä. En tiiä onko alkuraskauden pahin väsymys mennyt ohi, kun nyt tuntuu energiaa riittävän enempi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja oivikki:

Ninni
mitä takoittaa avotarjonta? Täällä ensikertalianen utelee.
Sitä että vauva syntyy kasvot ylöspäin (kun äiti on selinmakuulla). Normaali tarjonta on että vauva tulee ulos kasvot alaspäin, näin vie vähiten tilaa.

Minä olen pesemässä ikkunoita. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :). Mies ja tyttö lähtivät maauimalaan pois tieltä. En tiiä onko alkuraskauden pahin väsymys mennyt ohi, kun nyt tuntuu energiaa riittävän enempi =)
 
SS:lle jaksuja kuumuuden kanssa:hug::heart:

Täällähin varjossa 30C..huh hellettä, en paremin virka!!!:eek:
..istuksin konehella ihan Eevan asussa ;) ja suihkuun pitäis lähteä vilvoittelemaan..

Mies läksi poikasen kera rantsuun, minua ei yleiselle uimaralle saa väkiselläkän, rötkyilen ensi viikonlopulla mökillä sitten kaikkine lihoineni( lue "suloineni" )!! :D

Uudi Oikein kauniita&lämpöisen leppeitä kesäpäiviä siulle toivottelen!!!:) :heart::flower:

Oivikki kyllä se olo siittä helpottaa hissuksiin, jaksuja!!:):heart:

:hug:kaikille sitä tarvitseville&mukavia oloja!!!:wave:

:heart: mur-mur
 
Vauvatoive olen lukenut lähetyssaarnaajien elämäkertoja ja ei ole leikkimistä noilla asioilla, niistä kannattaa pysyä visusti kaukana. Rukouksissa kannan sinua. Voit laittaa joskus yv:täkin jos haluat tukea ja keskustella. Missä päin Suomea asut ? Minä asun Länsi-Suomessa. :hug:

Mur-mur kiitos samoin sinulle ja perheellesi. :hug: :heart:

Oivikki ihania masunkasvattelupäiviä sinulle. Toivotaan, että paha olo helpottaa ja jaksat näitä helteitä. Ota ihan rauhallisesti vaan. Ehtii sitä siivoilla myöheminkin. :heart: :hug:
 
ninni kiitos tiedosta. Tuo olikin ihan uusi juttu. En ole ajatellut muuta kuin, että syntyy pääedellä tai perä. Oppia ikä kaikki =). Ihanaa, kun saat ikkunat pestyä.

Mur-Mur minä täällä tuulentin päällä sisällä, päällä vain pikku toppi ja sortsit. Menen tästä päivä levolle, keräämään voimia. Printterin muste loppui ja lähden sitten sitä hakemaan lisää.

Uudi kiitos. Tosiaan luovuin noista siivous ajatuksista, keskityn nyt vain lepoon ja syömiseen. Siivoan sitten, kun olo paranee.
 
UUdi, Helsingissä olen asunut puoli elämääni, kotoisin Pohjanmaalta..
En ole ajatellut näitä taikauskojuttuja, toivon ettei minuun tehoa kun en usko, mutta tiedän että x-mies ja hänen suku uskoo niihin ja pelkäävät ja sellaiset poppamiehet on välillä lahjottava lampailla ja rahalla että ei tule pahoja asioita vaan suojelusta. Ymmärsit siis mistä puhuin, hyvä, en ole siis sekoamassa vaikka on helle =)
Oltiin rannalla ja kävin meressä uimassa ja poltin vähän kylkeäni.....
Voit laittaa Uudi yksärin jos haluat enemmän kertoa mitä tuli mieleesi?
 
vauvatoive10 niin, poikasen kanssa hän paljon touhuaa, kotonahin siivoilee ja ruokaa laittelee - enemmän oikiastaan kuin mie:whistle::D
..valittaa en voi millään muotoa =) ..

Kävimme äskettäin koko perhe vielä toistamiseen iltauinnilla - poikanen polskutteli onnessaan uuden uimarenkahan kera!! :)

Rentoista, kesäistä illan jatkoa teille kaikille!:flower:

vauvatoive10:lle
exra halitusrutistus :heart::hug::heart:..kaikki kyllä alkaa sujumaan parhain päin, aikansa se ensin vain ottaa..
 

Yhteistyössä