40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

mur-mur, kun en yhtään osaa arvata onko mies täysin välinpitämätön sitten kun vauva syntyy,
unohtanut meidät kokonaan, vai alkaako sitten tunkea ja vaatia tapaamisia ym. Ei aavistustakaan miten asiat menee, kertaakaan ei ole kysynyt miten jaksan ja mikä tilanne sen jälkeen kun lähti toukokuussa.
Sen takia tuntuu niin kivalta kun joidenkin miehet on oikeasti läsnä, ja rakastavat lapsiaan ja viettävät aikaa perheensä kanssa :heart:
 
Vauvatoive10 asiat etenee omalla painollaan, koeta levätä ja nauttia tästä raskaudestasi!:heart:
..se ainutkertainen ja kenties siulla se viimeinen?..

Nyt vain ajattelet itseäsi, masuasukkia ja isompia lapsosiasi -älä suo ajatuksiasi liikaa exällesi ja käytä voimavarojasi siihen..ei kannata!! :/
Jaksuja siulle ja lapsillehin kovasti:hug:

..ja kiitos =) ..mie olen kyllä onnellinen, että mies rakastaa kovasti lastaan, sekä hänen kanssaan mielellään jakaa&viettää aikaansa:heart:
..en mie sen ekan renttu miehen jälkeen olisi toisenlaista huolinutkaan! ;)

Jokaisellahan meillä on ne "huonommathin" puolensa..pitää vain hyväksyä toinen sellaisenaan, kauheasti ei muuttamaan toista voi alkaa..ei täydellistä ihmistä ole olemassakaan!!

MUTTA, toki ei pidä kenenkään hyväksyä suhteessaan alistamista( fyysistä/henkistä ), ainaista väheksyntää, väkivaltaa jne. nämä ovat asia erikseen ja silloin täytyy sellaista suhteesta lähteä poijjes!

..on niitä meillähin mieheni kera ylämäkiä ja alamäkiä, aina tasaiseen tahtiin..välistä t o s i k i n vaikiaa ja eron kynnyksellä pariin, kolmeenkin otteeseen kohta 7v. suhteen aikana käyty..sellaista tämä elämä vaan pakkaa olemaan, ei olleskaan ruusuilla danssaamista :)

..mutta nyt - nati nati, kauniita unosia:heart:
 
näinhän se on mur-mur, ja varmasti tämä vauva tulee olemaan viimeiseni, milläs sitä uutta saisikaan kun ei ole miestäkään :)
Hyvä kun tästä sopasta selvitään, en tosiaan haaveile tämän jälkeen enää lisää lapsia.
Tästä olen onnellinen, ja siitä minulla on rauha että vaikka mies lähti ei ole kertaakaan tullut sellainena ajatus että voi kun en olisi raskaana ja voikun tämän vauvan voisi perua.
Ei tosiaan, joka tapauksessa vauva on rakas ja tervetullut, ja minun on häntä helppo rakastaa vaikka on varmaan ihan isänsä kopio, nämä vauvat yleensä muistuttaa isäänsä enemmän kuin äitiään, mustat geenit jyrää meidän valkoiset....
On vain niin vaikea olla ajattelematta syksyä, ja sitä minkälaisen painostuksen alle joudun,
koska en halua olla missään tekemisissä lapsen isän kanssa kaiken tämän jälkeen mitä on minulle tehnyt.
Totaali ero on minulle ainoa keino selviytyä tästä, ja mies on loukannut minua lopussa kaikkien muiden loukkausten lisäksi sillä että on puhunut ihmisille ja viranomaisille että ei koko lasta halunnutkaan, ja sanoi tuo sen minullekin.
Mies ei ole ostanut vauvalle mitään, ei kysynyt toukokuun jälkeen vointiani, kuulen välilä tuttujen kautta juttuja että hänellä on tosi hauskaa ja bilettää ja elää kuin meitä ei olisi olemassa.
Sitä eniten pelkään, että jos kuitenkin syksyllä sitten alkaa väkisin vaatia tapaamisia niin minä en kyllä niihin suostu ennenkuin vankilatuomio uhkaa, ja tästä sitten minua syyllistetään että onhan se lapsi hänenkin, mutta onko, kaiken tämän jälkeen??
 
Hyvää maanantaita kaikille, ite tulin vaan poksumaan viikko 40 lähti käyntiin, mutta vaavi pysyy sitkeesti masussa. Kolmeviikkohan tässä vielä voi mennä ennenkuin vaavi sylissä, joten nautin tässä vaan olosta, saa (vielä ) tehdä asiat omaan tahtiin. Toki sitä on ajatukset pitkälti synnytyksessä ja sitä odottaa...tietenkin.

Jaksuja vauvatoiveelle, kuullostaapi siltä että exäsi on naristi ja nehän eivät tykkää jälkikasvusta kun vievät heiltä heille tärkeän elintilan ja pääkohteena olemisen, siksi ei kannata ihmetellä miksi vauva ei kiinnosta. Yritä nyt vaan olla murehtimatta. :hug: tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty. Aika parantaa haavat, mullahan meni parisen vuotta toipumiseen exästä (en ikävöinyt häntä, mutta niistä teoista ja sanoista mitä teki) tosin kyllä sieltä arpiakin jäi loppuelämäksi, mutta niinhän sitä elämästä aina jää.

Minni 39+0 :heart:
 
Lämpöä tunuttuu olevan enemmän kuin aikaisemmin, vaikka mittari näyttää sitä samaa B)

Vauvatoive vaikeaa on varmasti olla miettimättä mitä syksy tuo tullessan ex:änkin suhteen.

Minni ihanasti sinulla alkaa odotus huipentua :heart:

Minä käivin tänään lääkärillä äitiyspkl:lla, mutta siellä lääkäri vain jutteli perussairauksistani, en siis vieläkään tiedä kuinka Suoma voi, se selviää vasta to, kun on ultra aika.
 
Minni olet varmaankin ihan oikeassa tuosta narsisti diagnoosista, koska todella kaikki meni lopulta aivan päin helv...kun olin raskaana, silloin ne vaikeudet vasta alkoi.
Jaksamista itsellesikin, on niin kuuma, pesin tänään äitiyspakkauksen vaatteita ja muuta mitä siellä oli, pyykki kuivaa ainakin, ja seisoin ja silitin harsoja ja lakanoita ja hiki valui.
En sitä jatkossa tee, mutta nyt on kiva laittaa ekat kamat nätisti valmiiksi.
Keskiviikkona menen ultraan, nyt on viikko 28+ jotakin, katsotaan sitä istukan paikkaa kun viimeksi oli kohdunsuulla osittain, että onko siirtynyt vai meneekö sektioon.
Toivon että nyt näkyisi sitten pippelit ja muut pelit kunnolla, että uskallan ostaa vaatteita,
en halua ostaa väärän värisiä :snotty:
 
Voi Jääris tuota hemoglobiinia, se on niin yksilökohtaista, minulla oli viimeksikin jotakin 140 pintaan, en ole ottanut yhtään rautaa, voimia sinulle ja jaksamista....syötkö muuten lihaa, ja oletko ottanut foolihappoa, se saattaa auttaa mutta ei aina.
 
Moi!

Päänsärkyinen olo...taitaa ukkosta pukata. Joku minuutin mittainen mittainen sadekuuro meillä jo tulikin, mutta eipä tuo kauheasti vielä ilmaa raikastanut :D

Helteet ottavat mullakin kyllä hiukan voimille kun en normaalistikaan mikään auringonottaja ole. Mutta kun on lomalla ja voi kölliä ja liikkua mielen mukaan niin olotila on kyllä oikeestaan aika loistava. Ja vaikka itse on kintut turvoksissa varjossa läähättämässä, niin toisten puolesta olen näistä keleistä tyytyväinen :LOL:

Jääris...toivottavasti saat hemoglobiinin nousuun. Mulla näköjään vaikuttaa imeytymiseen tosi paljon se millon raudan ottaa. Ainakin Obsidanin kanssa on tarkkaa ettei ota aterioiden yhteydessä. Mä olen jopa tehnyt niin et otan raudan yöllä veskissä käydessäni kun muuten ei meinaa oikein sopivaa rakoa aterioiden välillä löytyä :ashamed:

Huhuh...pitäisi kai ruveta pikkuhiljaa vauvalle jotain hankkimaan ja tavaroita ruveta laittamaan kuntoon. Meillä ei ole vieläkään mitään muuta kun äitiyspakkaus ja nekin vatteet pesemättä! No eipä ole säilytystilojakaan hommattuna vielä pikkuisen tavaroille saati sitten nukkumapaikkaa. Nyt jos tenava päättää ruveta nyt syntymään niin äippä ja iskä on pulassa ja sukulaiset ja kaverit saa sitten lähteä ostoksille :D

Pinkkis 31+1 jo!! :eek:
 
SAin tänään perusverenkuvan tulokset ja itse niitä tässä yrittänyt tulkita. Soitin kyllä yhteen paikkaan josta vähän sain apua. Meillä on neuvolalääkäri lomalla enkä neuvolan tätille kehdannut tunnustaa että oon omin päin hankkinut lähetteen tuohon tutkimukseen. Ilmeisesti pikkuisen kuivumista ilmassa vaikka oon juonut mielestäni kauheesti vettä. Eli enemmän vaan nestettä ja sitten yks toinenkin arvo oli alakanttiin mutta ilmeisesti raskaana olevalla se voi ollakin niin. Aika jännä että käsivrresta otettuna hemppa oli 111 vaikka samana päivänä sormesta se oli 101. Luotan tuohon käsivarresta otettuun enemmän. Maanantaina taas perusverenkuvaan ja sitten taas viikon päästä.
Tänään rv 18+4. Reilu kaksi viikkoa rakenneultraan.

Vauvatoive kyseli syönkö lihaa...no se on vähän huonoilla kantimilla. Kun se rd todettiin niin meni ruokavalio ihan uusiksi ja rasvainen liha kiellettiin ja hirvenliha ei sovi nyt mun mahalle. Oon oikeastaan sitä mieltä että tuo rd-ruokavalio on ihan hanurista ja sinä aikana tuo hempan romahdus tapahtuikin. Joten olen nyt antanut piupaut rd:lle siten että yritän syödä edes makkaraa koska se menee alas useimmiten enkä usko että ne sokeriarvot niin pahaksi menee. Lisäksi juon tuoremehua surutta vaikka se oli pahiksista neuviolantätin mielestä suurin. Se kun kuitenkin auttaa raudan imeytymisessä.
 
Pinkki täällä ukkonen jo jyristeli etäällä, mutta ei ilmaan vielä selvittänyt, kun ei kunnolla tullut tänne. Onhan teillä se laatikkosänky kuitenkin, jos ette sänky ostoksille ennättäisi, mutta todennäköisesti teillä on ihan hienosti vielä aikaa käydä ostoksilla.

jääris kyllä minustakin se on luottettavampi tuo suonesta otettu arvo kuin sormenpäästä. Ihanaa, että oli jo nousussa tuo arvo. Onko naudan liha tai broileri liina rasvaista rd-ruokavaljoon? Onpas hankala tuo ruokavaljo, jos siinnä jää vähälle tuo raudan saaminen.

Vauvatoive huomiseen ultraan onnea, jospa siellä se sukupuolikin toisaan varmistuisi. Sinulla on hyvä rauta-arvot.

Minullakin mitattiin rauta ennen eilistä lääkärinkäyntiä, se oli 135 eli hyvä on vielä, mutta eikös se alakin laskea vasta vähän myöhemmin.
 
Kunhan tulin ilmoittautumaan että yhdessä kasassa vielä ollaan, viikkoja 40+5... Ei olis pitänyt uskoa lekrureiden ja terkkareiden puheita siitä hyvissä ajoin syntyvästä, hyvissä ajoin laskeutuneesta ja viikoihin nähden valmiista vauvasta, ei olis sitten näin huijattu olo :( .

Ei vaan, kylläpä se vauveli sieltä varmaan tulee jahka aika on hänestäkin kypsä. Neuvolatäti pisti eilen lähetettä TAYSiin synnytystapa-arvioita varten, kait se aika joskus ens vkolla tulee jos ei siihen menessä ala mitään tapahtuun.

Olo on ollut helteiden puolesta melko tukala, mutta muuten ei ole mitään suurempia vaivoja, joten kaitpa tässä vielä voi muutaman päivän ootella ihan rauhassa.

Rauhaisaa ja mukavaa odottelua kaikille, toivotaan että helteet vähän hellittää, sais kyllä olla lämpimät säät mut rajansa kaikella...

Hepuli 40+5
 
Hepulille :hug: voin uskoa tukalan olosi, kun itelläkin jo karmee olotila! Onko sulla miten usein noi kontrollit nyt olleet? ja mtään merkkejä ilmassa?

Mulla oli eilen s-tapa-arvio ja sektio viikon ja kahden päivän päästä. Ellei sit käynnistys sitä ennen... Kanavaa oli edelleen se sentti jäljellä,mut sormelle auki kohdunsuu. Eli ei enää uimaan :/ Verenpaineet oli korkeat ja sain mittarin kotiin, valkuainen oli nyt kadonnut mutta tulehdusarvot koholla ja viljelyyn vein tänään näytteen. Herkästi pitää ä-polille mennä, hieman raskausmyrkytystä pelätään. Helteet saisi tosiaan helpottaa...

jaksuja siis kaikille, kai tää kärvistely joskus loppuu.

Kääkkis ja lapanen 37
 
Jääräpää nyt sua naurattaa, mutta kerron kuitenkin, että siitä lähtien kun r-testi näytti + niin mulla on ollut kauhea lihanhimo, varsinkin kaikki kebabut ja sellaiset oikein maustetut lihat maistuu, ajattelin vain itsekseni että ne on ehkä olleet hyväksi mun rauta-arvoille.
Kokeile syödä kunnon maustettu naudanliha pihvi, tai tykkäätkö noista kebabeista?
Tänään olin teinien kanssa shoppailemassa, voi kun se on kamalaa, mikään ei oikein kelpaa ja kaikki väärän laista, ja liian kallista mun kukkarolle, ei tosiaan löydetty mitään alennusshortseja vaikka ravattiin siellä ja täällä, isommalle pitää olla jo miesten s tai m vaikka on 14 v ja tuo 12-vuotias on vähän väliinputooja kun ei oikein enää mahdu juniorikokoihin ja aikuisten miesten vaatteet tippuu hoikan pojan päältä.
VOIH kun kaipasin niitä aikoja, kun äiti vaan osti jotakin ja toi kotiin ja kaikki kelpasi !!!
Olin niin puhki että nukuin taas tunnin päikkärit, taju vaan lähti kun pääsimme taas kotiin.
Hallelujaa sitä kun pitää vielä isommalle pojalle ostaa rippipuku, voin vaan kuvitella !!!!!
Ja mitä ihmettä laitan itselleni päälle, jotakin sovittelin mutta kaikki on ihan naurettavia,
en tykkää mistään tätimäisistä vaatteista ja suonikohjut pullottaa että kaikki mekot on out,
joku housut paita yhdistelmä voisi olla paras, ja halvalla, kun se on kerran päällä.
 
Huoh. Onpa ollut lämmin päivä. Olen ollut shoppailemassa lähes KOKO päivän, kävin nimittäin aamusta sovittamassa morsiuspukuani (joka tilattiin minulle jo ennen positiivista raskaustestiä ja tuli viime viikolla) ja se meni kuin menikin päälle ja jos en tästä nyt 3,5 viikossa kauheasti kasva, niin ei ole mtn ongelmaa hääpäivänäkään :whistle: Eli sellainen jännityksen päivä oli tänään. Iloisen päällesopimisen jälkeen lähdimme sitten ystävättäreni kanssa hieman kiertelemään kaupunkia (ja vähän kaupungin ulkopuolellekin). Rahaa paloi ja lonkka reistasi, mutta erittäin mukava päivä oli.

Mulla on aivan sama ongelma kuin vauvatoiveella, olisi niin kiva löytää nuorekkaita, ei tätimäisiä, vaatteita mutta mistä ihmeestä niitä tällaisen kasvavan vatsan kanssa löytää. Toisekseen en haluaisi ostaa yhtään telttaa, kun kerran on jo valmiiksi vatsakas niin ei sitä enää haluaisi suurentaa...

Tuleeko sulle Pinkki Obsidanista vatsa kipeäksi? Mä olen nyt muutamana iltana sitä ottanut ja vatsa on tullut niin hiivatin kipeäksi. Ennemmin olen ottamatta ja syön pelkkää pinaattia :D (vihaan pinaattia!!!)

-Siiri S, 16+1
 
vauvatoive10 hanki mukavan väljät puuvilla/pellava pöksyt/caprit, jotkut oikkein rentoiset, jotka ei purista masua =) ja joku kiva, raikkaan värinen/kuvioinen paita/tunika - niitä paljon on nyt ollut kaupoissa!!:wave:

..ja kengät tietty sellaiset, jotka hyvät jalassa - jalat kun kuumallahin helposti raskaana ollessa turpoaa!
 
Vauvatoive, mun mielestä H&M:llä on hyvä mammavaatevalikoima ja eivätkä mitään kalliitakaan, sieltä olen löytänyt kivoja vaatteita, ei mitään telttoja tms. Samoten stokkaltakin löytyy ihan kivoja....ehkä vähän kalliimpia. Minäpä muuten laitoin kevään yo juhliin ihan korkkarit jalkaan ja oli mukava niillä juhlia ;).

Mulla on myös ollut koko raskauden ajan tuo hemppa alhainen, viimeviikollakin kun mitattiin niin 110, parhaimmillaan ollut 119 (tammikuussa) ja sen jälkeen kaikki olleet alle tuon. Obisdania syön ja otan sen yöllä kun käyn pisulla (niin joku muukin teki). Terkka on ottanut asian ok, eikä pitänyt mitenkään pahana. Ruokavaliooni kuuluu kaikki ruoka, eli siis tuo lihakin.

Kyllähän nämä helteet tuntuu ja on hiostava olo, mutta ihanaa kuitenkin....tykkään lämpimästä ja auringosta. =)
 
Mulla on sinänsä hassu juttu se että ennen tätä tehorautakuuria "räjäytin rikki suoleni" joka kerta isommalla hädällä (ummetusta siis). Obsidan kuitenkin ilmeisesti ainakin toistaiseksi on pehmentänyt vatsaani niin että suolikin parantunut ja suht normaalisti toimii nyt kunhan muistan syödä luumuja. Mulla on myös se ferronol-luontaistuote käytössä jossa rautaa (nestemäistä) ja sitten 200mg obsidania päivässä.
Olen sinänsä outo ihminen että en syö naudanlihaa (se on vähän niin kuin periaatejuttu). Sianlihaa kyllä syön mutta se on sitä kaikkein rasvaisinta. Kananliha ei ole punaista lihaa joten siitä ei saa rautaa samalla tavalla kuin punaisesta. RAuta on kuitenkin paremmin imeytyvässä muodossa lihassa kuin kasviksissa.
Minä en oo uskaltanut vieläkään ostaa mammavaatteita...ehkä rakenneultran jälkeen. Vanhoissa rytkyissä siis olen mutta onneksi olen pääasiassa kotosalla.
 
En oo mikään ruoka-aineasiantuntija, mutta ootko jääris kokeillu soijarouhetta? Siinä myös paljon rautaa ym. proteiniiä, kalsiumia. Ite tykkään kovasti käyttää soijaa kun mä taas en oo niin hirmuinen lihan ystävä.

tossa jotain infoa soijarouheesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Soijarouhe

Niin ja vaisusti tässä jo vähän tunnustelen tätäkin pinoa; plussasin tossa juhannusaattona, mutta kaksi keskenmenoa läpikäyneenä, oon vielä vähän varpaisillani ja menen päivä kerrallaan parasta toivoen. Nyt siis (luultavasti) vk 5+4, en oo varma ovispäivästä, jäi siihen kiertoon tikuttamatta.

Eli heippis kaikille! :wave: Te olette jo niin pitkällä moni. Kumpa itsekin pääsisin sinne loppuun saakka :)
 
Little Bear...onnittelut plussasta ja tervetuloa tänne. Ymmärrettävää tuo varovaisuus...hivuttaudu tänne pikkuhiljaa...toivotaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin =)

SiiriS...ei mulla Obsidanista maha ole kipeäksi kyllä tullut. Sen sijaan koklasin kerran jotain nestemäistä rautaa kun sain näytteen neuvolasta. Kerta sitä riitti...hirvee närästys iski. Eli yksilöitä on meidän massut :D Mutta parasta olisi tietty varmaan saada rauta ravinnosta ja olen mikäkin Siiri kuule yrittänyt pinaattia muodossa jos toisessakin pupeltaa vaikka en siitä tykkää :LOL:

Mä olen ostellut myös mammavaatteita H&M:ltä ja Stockalta jotain. Varsinkin aleista ostetut H&M vaatteet ovat sen verran edukkaita, että näille helteille on tullut sieltä ostoksia tehtyä, vaikka osa vaatteista on kyllä huonolaatuisia. Heittää sitten pois kun räjähtävät käsiin. Sielläkin olen nähnyt just jotain vaaleita kesähousuja ja kivoja tunikoita. Ne sopivat varmasti rippijuhliin mainiosti. Meillekin tuli yksi hääkutsu, mutta ne juhlat on semmoisen matkan takana että täytyy katsoa oma osallistuminen sitten lähempänä juhlia. Stressaan vasta sitten pukeutumisesta. Sinä vaiheessa mulle ei enää mahdu päälle kun joku puolijoukkueteltta :whistle:

Jaahas...jalkapalloa täytyy taas televisiosta tuijotella :p

Pinkkis
 

Yhteistyössä