40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Jaahas Jadette, muualta netistä löysin nyt arvailun että tyttöä tämä nenän leviäminen ennakoisi...

Taidanpa laittaa mokoman ilmiön sitten kategoriaan yleinen raskausoire - leviäähän ne kaikki muutkin paikat raskauden myötä :LOL:
 
Hei!!

Olen lukenut teidän juttuja muutamana päivänä ja nyt uskaltauduin mukaan. Eli täällä olisi tälläinen 41 -vuotias kolmatta odottava pohjanmaalta :)
Jännittää vaan niin vietävästi, meillä kun on ollut monta keskenmenoa ja yritystä takana jo kohta 4,5 vuotta! Minulla on edellisestä liitosta tytöt -96 ja -97, miehellä ei vielä lapsia ole.
Soitin neuvolaan ja heidän laskujen mukaan la 18.10. Eli tänään on täynnä viikkoja 5 =)
Yritämme olla positiivisella mielellä, sillä jotenkin sitä vain on ihan erilainen fiilis nyt!

tv. Unna68 ja täydet rv 5
 
Tervetuloa Unna68, ja toivottavasti nyt kaikki sujuu hyvin.
Liekö itsellänikin pelko vuotelun takia ja stressi kaikesta on tehnyt sen, että olen syönyt kuin pikku possu, ja kun on ollut pahoinvointia olen napostellut vähän väliä jotakin,
nyt on viikkoja 7+5 ja housut alkaa kiristää vatsasta siihen malliin että mietin jo että pitääkö lähteä etsimään jo mammahousuja vai vaan ostaa isommat, ne on sitten tietty pienet jo kahden viikon kuluttua :)
Millä viikoilla te muut aloitte käyttää mammavaatteita, vai vieläkö vanhat farkut mahtuu.......
Kävin vaakassa ja painoa on tullut tämän vuoden puolella noin 2 kg.
 
Muuten yksi juttu, kun lääkäri ultrasi minua viime viikolla, sanoi jotaki että syke on yli 90, ja oli kirjoittanut papereihin että syke yli 90, nyt ihmettelen että eikö se pitäisi olla jotakin 140-160, eli onko nyt jotakin vialla vai voiko syke alussa olla hitaampi kun sydän vasta kehittyy?
 
miitta1968 ja Unna68 tervetuloa mukaan =)

minni007 oli ihana lukea, että olet päässyt hiihtelemään.

Mulle ei tänne seinien sisäpuolelle juurikaan mitään uutta kuulu, maltan mieleni vaikka ulos haluan tosi paljon, pakko myöntää et seinät alkavat kaatua hiljalleen päälle, varsinkin kun ulkona aurinko paistaa ja lunta riittää, tältä talvelta multa on jäänyt kaikki ulkoilu tuntuu jälleen et aika matelee ja kiukuttelen täällä sisällä itselleni.

Huomenna mulla on pkl-käynti / ktg-käyrä eli siinä on minun tämän viikon asioinnit seinien ulkopuolelle.

Viikko sitten vauva sai painoarvioksi 1100g hitaasti kasvaa, mutta onneksi vahvistuu =)
Odotan kovasti että pysyisi vielä ainakin tuon 4 viikkoa masussani kasvamassa ja kaikki sen päälle ovat tietty +

Taustajännäilijöille mukavaa, että olette mukana

Johanna68 rv 30+2
 
Lääkäri mutisi itsekseen, että jos syke on alle 80, se on huono merkki, mutta jos yli 90 se on hyvä....ei kuitenkaan sanonut että se on 140 vaan vaan sen 90, ja minä olin niin shokissa kaikesta etten tajunnut kysyäkään, olin niin onnellinen että se syke yleensä löytyi.
 
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en%7Cfi&u=http://www.ob-ultrasound.net/

Vauvatoive 10: Tuolta em sivulta näet, että alkion syke on hyvä , kun on yli 90, eli sinulla ei syytä huoleen! :heart:

Taustaseurailija Mahdotontako :heart:
 
Huomasin, että Mahdotontako oli kirjoitellut tänne ja heti tuli mieleen, että olitko sittenkin tehnyt testin :)

Mutta hyvän linkin olit laittanut, toivottavasti pääsemme sitten kohta itsekin pohtimaan vauvan sykkeen ihmeellistä maailmaa.

Terkkuja kaikille odottajille! Ihana pino, jonne on halukkaita paljon.
 
Kiitti Mahdotontako, hyvä linkki, oli vaan huvittavat käännökset, mutta asia tuli selväksi että näillä alkuviikoilla syke on hitaampi kun sydän vasta "harjoittelee" ja myöhemmin, 9 viikosta eteenpäin se on sitten noin 140-60 kertaa minuutissa.
Mahdotontako, Terri kiusoitteli että oletko testannut, mikäs se on tilanne? Tervetuloa tänne vaan, yritän joukolla imeä teidät kaikki ihanat naiset sieltä vauvakuume puolelta tänne!!!!
 
Tervetuloa uusille :flower: :heart: :flower: !

vauvatoive, kyllä lääkäri varmaan sanoisi, jos jotakin olisi vialla. Hyvä että pystyt syömään, kun itellä on suuria vaikeuksia, esim. lihaa en oikein pysty syömään.

Mammavaatteita en varmaan vähään aikaan tarvitse, kun on niin löysiä nämä talvitamineet, enkä tykkää muutenkaan kireistä vaatteista. En ole myöskään töissä, joten ihan sama mitä kotona pitää =)

Johannalle :hug: !

roosamaria ja nuppunen 9+5
 
=) Kyllä tämä pakkolepo välillä sisä, -kotiarestilta tuntuukin, ainakin silloin kun tunteet voittavat järjen... järkikin tuntuu päästäni katoavan aivan liian usein.

Tunteet, - mietteet vaihtelee tosi useasti ja huomaan että mieleeni hiipii milloin mikäkin "pelko, -ajatus" mutta sitä kai tämä yksin makoilu teettää... aikaisempia raskauksia mullahan on takana, mut en yhtään muista en olisin jopa ajoittain näin pelokas ollut tai sitten aika on kullannut muistot.

Huomenna mulle vaihdetaan toi kipulääkitys, ettei vauva kärsisi synnyttyään vieroitusoireista, tuntuu kyllä hurjalta ja todella mietteet on kovat...

Eipä muuta, kuin rauhaisaa masun kasvatusta kaikille "älkää välittäkö vuodatuksestani"

Hyviä linkkejä kauttanne saa ja paljon tietoa




=)
 
johanna68 siulla on ollut kuule nyt raskasta ja huoli painaa, pelottaahin vaavin puolesta:ashamed: ..täällä ihan varmasti saat jakaa tunteesi ja mietteesi täysin, täällähän on olkapäitä&korvia monta-monella odottajalla samansuuntaisia ajatuksia kuin siulla!!:wave: ..aivan ymmärrettävää ja hyväksytävää että siellä yksin makoillessa tulee kaikkea mieleen..ja ei aina niinkään mukavaa :(..

Kovasti siulle laitan tulemaan voimia&jaksuja:hug::heart: ..siun rv:t on jo hyvällä mallilla, ei enää pitkä aikaa kun pieni alkaa olla valmis siellä masussa ja kohta siun sylissäis:):heart:
 
JOhanna, kyllä se on tämä ikä kun panee pelkäämään, en muista minäkään pelänneeni tällä tavalla vuonna 1995 ja 1997 edellisissä raskauksissa.
Oliko sulla kohdunkaula jo lähtenyt avautumaan, vai mikä sen levon vaatikaan, anteeksi en jaksa kelata ketjua taaksepäin, en taida muistaa kun olen niin uusi täällä.
Miten sitä alettiin epäillä?
 
Roosamaria, minä kun olen töissä ihmisten kanssa tekemisissä päivät pitkät, pitäis pukeutua asiallisesti, siis ei mitää verkkaria ja collegehousuja, farkkuja kyllä käytän.
Mulla taas on kauhea lihanhimo, söisin leikkeitä ja lihaa koko ajan, saatan pistellä koko kalkkunaleikepaketin kun otan yhden siivun.....ei tee mieli mitään suklaata tai sellaista, vaan lihaa, kanaa, kebabia...mausteita...makuja.....mitäköhän tämäkin tietää....
Ja lihanhimo tuohon mieheen :LOL:
 
vauvatoive10 Wauuu, vai lihanhimo!!!:D ..no, sitähän täytyy saada tyydytettyä ;) ..siittähän tulee niitä hyviä "endorfiineja"..mmmmm..kiva kiva!! :wave:

..kattoitkos jo tuon linkin?..

http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/flexibelt.html
..ja miusta noita löytyy useammalta firmalta..juu ja huuto.netissäkin taisi olla myös=)

..ja masutuubi myös kätevä ja niitähin huutiksessa....

http://www.amauti.fi/cat/product_catalog.php?c=34

((muoks)) Ok, sie olithin jo linkit kuumeilijat puolella huomannut =)
 
Tervetuloa Unna68 munkin puolesta :flower:
En ole ehtinyt paljon lukemaan saati kirjoittelemaan viime aikoina....on ollut ihan liiaksi asti töitä, ja alkaa jo pikkuhiljaa pelihousut repeemään.... Toivottavasti pikku-epeli pysyy menossa mukana!

Juu, noita ruokahimotuksia on minullekin alkanut ilmaantua mutta useimmiten tekee mieli jotain raikasta hedelmää tai sellasta, mutta kyllä hyvä liharuokakin maistuu :D Farkut menee vielä jalkaan mutta hiukan on vatsaa tullut esiin ja löysemmät vaatteet siintävät jo mielessä... Noi vauvatuubit vaikuttavat kivoilta!

Hyvän yön toivotuksin Emily ja jogurttipähkinä 5+6 :heart:
 
Voi kun tulisi se päivä, ettei hermoilisi! Eilen illalla tuli tippa vaaleanpunaista paperiin, sen jälkeen ei ole tullut, mutta minä ramppaan vessassa vahtimassa tilannetta. Muistan, että tuli molemmissa raskauksissakin näillä viikoilla, mutta silti sitä km:a aina pelkää :( ja yöt miettii, että onko samat oireet kuin oli tuulimunassa silloin vajaa 3 vuotta sitten, vai oisko tää nyt kohdunulkopuolinen..
Kannoin eilen puita meille sisälle, ja tietty haukuin isännän pataluhaksi tuon veritipan jälkeen...taisi kyllä mennä perille, että noi on ukkojen hommia ;)
Ja tänään piti tietty käydä ostamassa Clearbluen digitaalinen testi, kyllä se vielä näytti että "Raskaana"..

En ole koskaan aiemmin ostanut mitään vauvalle tässä vaiheessa, mutta tänään tuli vastaan sellainen ihana fleecehaalari (hinta vain 9 euroa)...jotenkin päässäni väänsin sen asian niin, että jos mä nyt ostan tuon niin se vauva tulee meille ihan varmasti, koska sitä on jo yksi vaate odottamassa...naisen logiikka :LOL:
Huomenna pitäis mennä töihin, olen saanut olla vapailla tässä muutaman päivän ja ottanut kyllä kaiken irti. Saas nähdä miten kauan jaksaa kolmivuorotyötä, muistan silloin nuorempana olleeni jossain vaiheessa odotusta tosi väsynyt.
Vai voisko olla, että näillä ikävuosilla olis vielä väsyneempi?

Unna68 rv 5+1
 

Yhteistyössä