40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Ottis
Hupsista tupsista! Kirjoitin pitkän pätkän ja sit hymiötä lisätessä otti ja hävisi koko hoito :(. Keljua!

Iida-Karoliinaa piti kiittämäni taas linkistä. Vahvaa asiaa oli ja riittävästi. Nyt olen ainakin omalta osaltani varmempi, ett tuskin menisin seulontoihin, vaikka eipä sitä tiedä miltä sitten tositilanteessa tuntus. Lohdullista oli kuitenkin lukea, ett ei ne kaikki sairaat ja vammaist lapset synnt meille vanhemmille synnyttäjille, vaan kromosomaalisia poikkeamia mahtuu varmaan tasaisesti koko populaan. Toisaalta ku vanhempia synnyttäjiä on suhteessakin vähemmän, niin saattaa tilastot sen suhteen tulkitessa vähän vääristyä.
 
Ottis
Pinkkis69 Sut saa varmaan haaveilija-listalta poistaa, kun kuitenkin olet jo tukevasti raskaana, eiköstä joo :)? Toivon myös sen himskatin migreenin jättävän sun rauhaan. Ne on noi hormoonit ku hyrrätessään tekevät kaikenlaista kiusaa pienelle ihmiselle :(.

Mur-mur En sit lähtenytkään mökille ku mies sanoi töistä tultuaan sinne olevan nousemassa varsinaisen myräkän. Tosin tekis silti pikkasen mieli lähteä :). Mikäs siellä olis ollessa tukevien seinien sisällä takkatulen lämmössä, vaikka vähän ulkopuolella ryskäiskin. Mutt odottelenpa tässä kuitenkin miestä taas kotiin, ett jos sitten lähden :saint:.
 
Ottis
Vauvatoive10 Kiva, ett hiivaoireet lientyneet. Oikeastaan hyväkin, ett ovis siirtyy, ettei mene tämä kierto hukkaan, vaan ehditte vielä pupuilla :heart:.

Onlydream Mokomatkin testit ku kiusaavat ja houkuttelevat ihmisiä. grrrr... Mulla oli viime kierron lopulla just tollaista kuvaamaasi hurjan runsasta valkkaria, joka pisti kyll ihmettelemään missä ollaan menossa.

Täältä saa muutenkin vähän epäilyttäviä :kieh: vaikutteita, sillä yllätin itseni eilen illalla kn:aa tunnustelemasta suihkussa ja mulla se kyllä oli nyt niin alhaalla ja piilossa melkein kuin vain olla voi ja pehmeä mikäli olin oikeassa osoitteessa ;). Raskaana ollessa muistelisin sen olleen aikalailla ylhäällä ja kovana tossa hyvin helposti kosketeltavissa.

Mur-mur mites sen kn:n nyt pitikään olla ja missä vaiheessa?
 
Erka Ihanaa, että ultrakäynti meni hyvin ja että pikkuisen sydänäänet kuuluivat

Inia Toivottavasti se täti pysyykin kaukana ja kipuilut ovat sitten ihan jotain muuta, jotain positiivista..... :heart:

Terry Onnea sinne gynelle käyntiin - hitsi vie, minunkin pitäisi saada tuo aikaiseksi....tässä se vaan loma mennä hurahti enkä saanut tikkua ristiin....
:/

Onlydream Toivotaan, että oireilusi tuovat mukanaan sen plussan

Kiitos kaikille tsempityksestä :heart: :heart: :heart: Luulen kuitenkin, että tsänssit ovat tässä kierrossa vähissä. Muutenkin kuumeilu taitaa olla laskemaan päin....mietin pitäisikö kuitenkin keskittyä enemmän näihin jo olemassaoleviin lapsosiin
Ehkä laitan projektin jäihin talven/kevään ajaksi ja katson tilanteen uudestaan kesälomalla... Hei, nuoriahan tässä vielä ollaan vai mitä naiset? :D Joka tapauksessa pysyn täällä langoilla jännäämässä teidän puolestanne ja lukemassa kuulumisia, jos vain sopii. Eli minut voi poistaa sieltä kp-listalta mutta sen sijaan siirryn taustajännäilijöihin ja ehkä tulevaisuuden kuumeilijoihin =)

Kaikille hirmuisen paljon plussaonnea!!!

toivoo Emily :flower:
 
OVISTESTEISTÄ KYSYMYS KONKAREILLE:
ne netistä tilatut tikut tai liuskat, mitä ne nyt onkaan, joita dipataan kuppiin....NIIN että minkälaisia tuloksia te niillä saatte, vaatii varmaan tulkintaa.
Siinä ohjeessa lukee että jos ei tule toista viivaa tai toinen viiva on haaleampi kuin kontrolliviiva niin sitten ei ole ovista. Ovis on vain jos on kaksi yhtä vahvaa viivaa.
Saatteko niillä tasavahvoja viivoja?
Voih kun olis kauheesti rahaa ostaisin vain niitä Clearbluen digitaalisia, siinä on kaksi vaihtoehtoa, ovis tai ei ovista.
 
Niin ja löytyykö ovis suunnilleen aina samoihin aikoihin, heittääkö monella päivällä ja onko teillä kuukausia ettei näytä tikku ovista ollenkaan?
Yleensä olen ne venyvät limat huomannut puolivälin paikkeilla, sen kyllä huomaa ilman testiäkin.
 
Ottis
Vauvatoive10 Minä aloin ovista tikuttaa vasta km:n jälkeen koska halusin varmistaa, ett enää yhtään kiertoa ei menisi hukkaan. Käsittääkseni ovulaation ajankohta on aikalailla pysyvä ja olen ymmärtänyt, ett jos väli lyhenee useammalla päivällä se jo tietää hedelmällisyyden heikkenemistä.

Mulla km:n jälkeen ekan oikean kierron ovis oli kp12, sitten kp13, kp10, kp12 ja nyt kp11 (oikein tarkistin), joten heittoja on ollut. Tota kp10:n ovista en bongannut, sillä testaamisen aloin vasta kp10 eli huti meni. Silti testaamista jatkoin varmistuakseni kp17:sta asti, eikä sitä vain kuulunut. Menkat alkoivat kuin ovis olisi kuitenkin ollut kp12, mitä en kuitenkaan usko, sillä käytän Cb:n digitaalista testiä. Siinä testitikun viivoissa vahvuuserot selviä. Eli oviksen lähestyessä viiva haaleampi kuin silloin kun laite huippua näyttää. Huippua näyttäessä testiviiva selkeästi vahvempi kuin kontrolliviiva. Siispä toivon, ett Cb alkas myödä pelkästään niitä liuskoja ilman sitä kallista digitaalista pömpeliä, joka tulkkaa ilmiselvän tuloksen ;).

Uskon vauvatoive10, ett niissä sinunkin liuskoissa testiviiva vahvistuu pikkuhiljaa oviksen lähestyessä. Jos teet testin tänään ja huomenna ja vertaat niitä keskenään ja huomenna viiva selkeämpi, ovis ainakin tulollaan, eikä niinkuin mulla kävi tossa kp10:n kierrossa, ett näytti aina vain päivä päivältä haaleampaa ku jääräpäisesti vain testailin. Silloin olin niin kiukkuinen "mahouteeni", etten välittänyt, vaikk olisivat kaikki rahat menneen testeihin :ashamed:.
 
vauvatoive 10 mulla ovistikut ei näytä kahta yhtävahvaa viivaa oviksen aikoihin eli viiva kyllä vahvenee kohti ovista mutta jää silti hailukammaksi kuin kontrolli ja sitten olen testannut cb:n digillä varmistaakseni oviksen. Eli kun digissä oli täysi sarvi niin viiva vahvimmillaan mutta ei silti ollut klontrollin vahvuinen. Niissä tikuissakin on eroja (sekä "yksilöissä" että merkeissä). Rfsun tikut näytti mulla paremmin kuin kotitesti.fin onestep.liuskat.
 
Ottis
Erka Oletko kurkkinut Cb:n digitaalisen irrotettavan testiliuskan vahvuuksia? Mun tietenkin piti kurkata, kun ohjeessa sanottiin, ett ne ei merkitse mitään ;). Olen kuitenkin eron huomannut.
 
ottis juu kyl minäkin sen digin oon muutaman kerran avannu ja tuijottelin niitä viivoja mutta muistaakseni niissäkään ei tullut yhtävahvoja viivoja mutta melkein kuitenkin :D . Minähän ekassa yrityskierrossa epätoivoissani purin viljatestitkin tuhannen päreiksi kun yritin "väkivalloin" saada siihen kahta viivaa näkyviin (kyse oli r.testistä ).
 
vauvatoive10 Minä silloin viimekierrossa tuskailin noiden viivojen kanssa. Tein testin viitenä perättäisenä päivänä. Viiva vahvistui, muttei tullut ihan yhtä vahvaksi kuin testi viiva, melkein kuitenkin. Odotin että vahvistuu vielä siitä. Mutta ei, vaan seuraava oli jo selvästi hailumpi ja sitä seuraava jo aivan valkoinen liuska. Niistä ja limoittelusta sitten ynnäämällä oletin vain oviksen olevan. Siksipä olen sitä mieltä ettei ihan tarkkaan voi tietääkään, vaikka kuinka testaa ja paras on pupuilla vain kiltisti 2-3 pv . :D
Meillä tänään oli lettupäivä ja öh, kylläpä on kylläinen olo. Milloinkahan sais siitä laihiksesta kiinni..Suklaat on onneksi loppu =)
 
Hei arvon daamit:wave:..minä ostin alkuun kotitestin liuskatestejä ja sitten vielä varmistelin CB:n digillä. Oviksen sain aina bongattua, viimeistään CB:llä. Ovis plussan näkymisessä voi olla parin vrk:n eroja, joko tulee aiemmin tai myöhemmin.

Sittenpä nuukuus miullehin iski ja tilailin raskaukeijulta O-liuskatestejä "David" merkkisiä, ovat herkkyydeltään 10mIU/ml kun muut ovat noita 20-25mIU/ml..Kotitesestin liuskat ovat esim. 20mIU/ml

http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=1&ala=14&tuote=32
..ja juuri nuo liuskat ovat niitä herkkiä, puikot sitten 20mIU/ml..

Sain TODELLA hyvin oviksen noilla bongattua, kannattaapi kokeilla ja ovat edullisia!!!
..toiset taas ei ole saaneet ovista bongattua näilläkään mutta CB:llä sitten onnistuneet..

Kannattaa dippailla vaikka 2x/vrk sitä O-testiä ettei vain "Oili" kurvaa ohitse, toisilla se huippu(samanvahvuinen viiva) on vain hetken verran testillä tavoitettavissa!!!..juu ja aamupisusta seuraavasta sitten vasta se dippailu ;) ..ja seuraavan kerran vaikka alkuillasta, yleensä suositus klo. 10.00-20.00 välillä..ja HUOM!! Runsas juominen "lantraa" selkeästi virtsaa ja viiva saattaa senhin vuoksi jäädä heikoksi, vaikka ovis olisikin ovella!!

..vielä noista viivasista ja niiden vahvuuksista..

Toisilla se viiva EI vain vahvistu ja silloin kannattaa luottaa myös omiin tuntemuksiina(nippailut, limat, halut :p jne.) ja siihen haaleampaankin viivaseen..elikkäs, pupuiluja&simppojen talletusta ihan älysti sitten vaan!!!! :D

((muoks))..tällä tärppikierrolla mie en testillut O-testeillä kun kahtena päivänä ja ihan liian aikaiseen-viiva oli tosi hailu.. ja sittenpä testit loppuikin :/ ..vaan niin vain + pärähti ja siihen R-testiin!!!:wave::heart:
 
KN:sta..

Raskautuneella: "Kypsän luumun tuntuinen, hieman avoin ja alhaalla"..nousee sitten myöhemmin ylemmä. Miulla on vielä nyt alhaalla. :)

Toisilla on kova ja ylhäällä..ota noista sitten selvää :/ ..vaan miula on tuo-luumu, hieman avoin ja alhaalla :D

Tämä oli joltain englanninkieliseltä sivustolta..löytynee jotain tietoa varmaan kun googlettaa "uterine serviks" ..

ON.. miula on tänään kovistellut masua urakalla ja nyt rintoja niiiiin kuumotteleepi :p..
 
mimskeli en enään nähnyt kuvia, onnea viivan vahvistumisesta!

Terry kiva sinulla lääkäri aika tilattuna. Minä olin tänään lääkärillä ja tehtiin suunitelmaa ivf:stä ja aloitan ensivkolla jarrutus lääkkeen ( joku nenäsumute ) ja sitten. myöhemmin käyn uudestaan lääkärissä ja sitten aloitetaan pistokset, jännää.

Erka IHANAA :heart: , huokaisin helpotuksesta lukiessani tuloksestasi!

Inia toivotaan, että nuo täti oireet olisivat huijausta ja jos ei niin ovis sopivaan aikaan ensi kierrossa.

Sariella pahoittelut negasta :hug:

Vauvatoive hyvä, kun lääke on tepsinyt.

Emily :headwall: negasta. Tule takaisin, kun siltä tuntuu, kesä on hyvää aikaa kuumeilla. Mukavaa, kun kuitenkin taustailet meitä, kiitos + toivotuksista. Ihanaa talvea sinne lasten kanssa.

Mur-Mur tsemppiä sinne pe odotteluun, hyvä, kun noita oireita sinulla on kuintenkin.
 
emily67 taustailu voi tehdä ihan hyvääkin välillä..kun rentoutuu kunnolla ja ei steressaa, ihania yllätyksiä voi tapahtua:heart:

Oikkein Onnekasta alkanutta v. 2010 ja paljoooooon:heart:+++++++++:heart: tuulia!!!!! :wave:

mur-mur ja pieniäinen 5+2 :heart:
 
Tiedättekös..mie päätin nyt just uskaltaa tuonne "odottajien" puolelle..

Raskaana tässä ainakin nyt ollaan ja ihan tukevasti :D

..en mie teitä rohi heti kuiteskaan jättää ja kuikuilen tänne kyllä yhtenään:wave:..
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

MamaStella (39)...........kp3/?.................yk1.............6.
ikiemo (45)..................kp5/20-50........y?..........4.
Wiara (39)...................kp7/24-28.......yk7..............1.
Terry64 (45)................kp8/28-32..........y.2,5v.........2.
Mahdotontako..............kp9/29............yk3..........1.yht.
haave3 (41)..................kp9/28..................yk2v.............?
Ämy (40).....................kp11/25-28...........yk5.........4.
nillanilla (42)................kp12/28-33........yk7.........1.
Minnihiiri68 (39)..........kp12/28..............yk?...............?
vauvatoive10 (42)......kp13/28-31..........yk2.........3./1. yht.
Rinja (39)....................kp15/24.............yk6..........?
Solakka Silakka (40)...kp16/24-27........yk17........1.
Iida-Karoliina (45).......kp16/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Ottis (42).....................kp16/25-27.........yk6........1.
Leena65 (44)...............kp16/25-27........yk7........3./1.yht.
haave2010 (43)..........kp19/29-30..yk11......4./1.yht.
Tirlittan1968 (40).......kp21/28..............yk5...........2.
oivikki (41)..................kp22/23-27.........yk8...........1.
Siiri Sisilisko (39).........kp23/28..............yk21..........1.
onlydream (36)...........kp24/23-29............yk?...........3.
mimmimamma (47)....kp25/28..............?.............4./1. yht.
Roosamaria69 (40).....kp26/28................yk8......3.
happihyppy (39).............kp28/28......yk3(24).....3./1.yht.
Inia (43)..................kp28/26-30.......yk16....1.
Räystäspääsky (43)....kp33/24-29............................4.
Lumisydän (45)...........kp35/28-32.....?............?.
liiza (43)......................kp35/24-25............yk20........4.
Sariella09 (43)............kp38/40............yk?..........5./1.yht.
nallekalle (40).............kp60/?...........yk1...........6.
Taikakuu (41)..............kp75/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)...........kp91/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

Roosamaria69 (40).....dpo11
onlydream (36)...........dpo9
Iida-Karoliina (45)......dpo8
Tirlittan1968 (40).......dpo6
Ottis (42)....................dpo5
Haave2010 (41).........dpo5
liiza (43)......................dpo4
Minnihiiri68 (39).........dpo4
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
erka (36).....................16.12.2009 kp30/27-30........yk2.......3.
mur-mur (44).........26.12.2009 kp29/27-29/dpo12.......yk9..........3.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
emily pahoittelut negasta :hug: ja tervetuloa heti takaisin kuumeilemaan, kun siltä tuntuu! Hyvää talvenjatkoa!

erka onnittelut aivan upeista ultrakuulumisista!! :heart: Ihanaa odotusaikaa sinne!

Inia pahoittelut negasta:hug: Joo välillä on kiirettä, kun vuorotyö ja päivät vaihtelee.. annan mielelläni tiistaipäivät pois, jos huomisesta lähtien sitten päivität.. :flower: Pidän sitten tämän ainokaisen maanantaipäivän vielä itselläni ja uskon siihen taikaan, että päivittäjä plussaa jossain vaiheessa.. Noista menkkakivuista, mulla myös välillä alkaa monta päivää, jopa viikkoa aiemmin ja välillä taas vasta edellisenä yönä kipuilee.. kaikki kierrot siis hyvin erilaisia.

Sariella pahoittelut negasta sinullekin :headwall: Utta kiertoa kohti sitten vaan!

oivikki ihanaa, vihdoinkin pääset ivf:iin. Onpa jännittävää! :heart: Nyt jo toivotan sinulle onnistumista!! :heart: Kyllähän tuo Pinkkiksen plussaus loi uutta uskoa minuunkin.. me ei päästä vielä suunnitteluun, kun klinikka vielä kiinni, ja mun pitää järkätä sopivaan saumaan se kolmen päivän loma punktion aikoihin.

vauvatoive10 kyllä niillä tikuilla pitäisi ovisplussa löytyä, mutta se tosiaan käy nopeasti, että kantsii vaikka aamun toisesta pissasta ja myöhemmin illalla testata.. Toinen mistä olen myös oppinut huomaamaan lh-huipun on pissan muuttuminen ihan tummankeltaiseksi, se on selvästi eriväristä kuin muuten kierrossa. Noista nippailuista on vähän vaikee tunnistaa ovishuippua, kun mulla kestää munasarjajomotukset varmaan kolme päivää ja enhän voi tietää etukäteen, koska on viimeinen nippailupäivä..

Ottis mullakin on ollut tuntemuksia eli kipuilua... ei kohdussa, mutta vasemmalla muniksessa päin ja ajattelin sen olevan keltarauhasen aiheuttamaa kipuilua.. voikohan sellaistakin olla? Silti mihinkään oireeseen en enää luota, kun kaikkia oireita olen kokenut, enkä siltikään raskaana ole.. vieläkään. Tai en sittenkään kaikkea ole tuntenut, tuota mur-murinkin mainitsemaan nännikipua ei ole ollut yhessäkään kierrossa, tissit on kyllä muuten usein kuin mustelmilla eli sivusta kipeät, mutta ei nännilöistä..
 
SS jep jep, miulla vaan rinnan päät hellät ja arat..ei edes ennen menkkoja ole näin kipiät olleet:x

Kylläpä se tuo keltaruhanen kutistuessaan..meniköhän se näin?..siis kipuilee kuulemma kovinkin..ensin siis "kasvukivut", sitten "puhkeamiskivut" ja lopuksi tuo "surkastumiskipu"..näin se muistaakseni meni..toiset tuntee hieman ja toiset nämä kaikki!!

Oivikille
miekin kovasti Onnen pipanoita laitan mukaan seuraavaan yritykseen-siihen tärppiin!!!:heart:
 

Yhteistyössä