40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Mur-mur Montakos päivää sulla on tyhjennyksestä kulunut? Meinaan, ett voi olla Oili sulle kovinkin tulossa. Mulla ekat himot alko heräillä 11 päivää kaavinnan jälkeen ja ovis olikin sitten kp17.

Rinja Kauniisti jaoit kanssamme jännityksesi uuden harrastuksesi huomisesta aloittamisesta. Onnea dippailuun :hug:.

Rominas Hyvää dippailua sinullekin. Siitä se simppajahti alkaa ;).

mur-mur Niin minäkin välillä koen sitä rakkauen näläkää. On sellanen olo, että kun oikein jossain vielä kerran jysähtäs, niin olis pitkään onnellinen, vaikka oon minä sitä nytkin. Siihen riitti se, ett ukko toissailtana mut niin nätisti syliinsä sulki, kun menkkakipuineni menin viereensä ja kultanen se on muutenkin ollut taas. Tuli peräti lumia kanssani illalla luomaan, kun lähdin toiselle luontikierrokselle, kun on toi lumenluoja meitä tänään niin runsaalla kädellä siunannut.

Erka Nyt sun täytyy järjestää itselles jotain jätti-ihanaa, ett saat huomeniltana itseäs hemmotella, kun lapset ovat menneet nukkumaan. Minä välillä toivon, ett saisin ton oman nuppuni yökylään, ett saisin elää leveästi edes yhden illan täällä kotona pelkäämättä, että toinen herää tai yöuni häiriintyy.
 
MamaS =)

Rinja :D siitä se testailu alkaa, onnea oilin pyydystämiseen.

Solakka silakka miten sen tädin kanssa onko näkynyt? Tänään osti kaupasta munia ( ostan aina luomua ) ja tuli taasen teidän kanat miellen. Milloin on se sopiva aika antaa niiden hautoa niitä tipuja, joko pääsiäiseksi vai onko liian aikaista. Riittääkö teiltä munia myyntiin asti?

Ottis sinä se olet kylä tosi ahkerasti jaksanut niitä lumia luoda, vaikka olit vasta kipeänäkin.

hyvää yötä kaikille ja paljon ++++++ tämän pinon naisille!
 
Ottis tyhjenyksestä nyt 9vrk..ja Oilihan miulla vierailee yleensä siinä kp14-15..joten sellaisiksi "munisten kasvatus oirehiksi" mie näitä luonnehtisin =)

Saattahan se ovis yllätää vaikka aiemminkin jos kierto pikkasen vielä ettii ittiään..

Ottis, kylläpä miekin nautin niistä "omista hetkistä" kun esim. mies&poikanen lähtevät mummulaan 1-2yöksi ..se on miulle tärkiää että välistä EI kukaan vaadi mitään!.. :p
 
Voi elämä, meidän koti vallataan huomenna klo:14.00, silloin minun ja Liamin on poistuttava jaloista. Saatiin ystävänpäivä lahjaksi Tanyalta, Christinalta, äidiltä ja Willeltä vapaaviikonloppu. Me matkustetaan Vantaalle ja asustellaan Flamingossa. =) :eek:
Eli toivotan jo nyt teille rakkaat ystävät Oikein Hyvää Ystävänpäivää!!! :heart: :heart: :heart:
Palailen varmaan maanantaina.
 
Vauvatoive, voi miten ihanaa :heart: Hurjasti tarrasukkia pikkuiselle jatkossakin :)

Lumeton :hug:

Inialle hurjasti tsemppiä :hug:

ON: kp8 ja alavatsaa nippailee välillä, munis siellä taitaa kypsyä :) Sunnuntaina aloitan sitten oviksen tikuttelun :)

Kaikille hurjasti plussatuulia ++++ :heart:

Muoks. MamaStellalle piti vielä toivotella mukavaa vapaapäivää, nauttikaa :)
 
Kiitos kaikille haleista, tulivat tarpeeseen :heart:

Taidan hetkeksi siirtyä takavasemmalle, nyt ei nimittäin ikävät asiat kolmen ryppäissä edes riitä, tutun rintasyövän todettiin eilen levinneen :( Täytyy yrittää nyt jotenkin jakaa näitä voimia, että jaksaa. Taitaa tulla yhtä surullinen vuosi kuin viime vuosikin :'(

Kovasti plussia ja kaikkea hyvää jokaiselle :heart:
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

haave2010 (43)..........kp3/29-30........yk13......4./1.yht.
liiza (43)......................kp3/24-25.......yk22........4.
Ottis (42).....................kp4/23-28........yk8........1.
Rominas 40..................kp6/25-27........yk8...........2.
Leena65 (44)..............kp6/25-27..........yk9........3./1.yht.
Rinja (39)....................kp7/23-24......yk3..........1.
Minnihiiri68 (41).........kp8/28...............yk3..........2.
Iida-Karoliina (45)......kp9/23-26.........yk10.........5./1. yht.
Little Bear (37)...........kp9/23-24..........y.n.3v...............1.
happihyppy (39).........kp10/28.............yk5(26).....3./1.yht.
onlydream (37)...........kp11/23-29.........yk?...........3.
Inia (43)..................kp12/26-30........yk18.....1.
Lumisydän (45)...........kp13/28-32.........yk?..........?
MamaStella (39)..........kp13/28............yk1............6/2.yht
Terry64 (45)................kp14/27-32.........y.2,5v.........2.
mimmimamma (47).....kp18/28............?............4./1. yht.
nillanilla (42)...............kp20/28-33.......yk8...........1.
Mahdotontako (45)......kp21/29.............yk4...........1.yht.
haave3 (41).................kp22/28.............y.2v..........3.
oivikki (41)..................kp23/23-27.......yk9...........1.
Taikakuu (41)..............kp24/27-32........y.n.3v.......2./1.yht.
Ämy (41)......................kp26/25-28.......yk5..........4.
Solakka Silakka (40)...kp27/24-28.......yk18........1.
ninni-70 (39)...............kp29/29-35........yk9.........2.
AinoEmilia (45)............kp33/31...........yk?..........4./1. yht.
Siiri Sisilisko (39)........kp33/28................yk22........1.
taavi166 (38)...............kp34/28-42..........yk10..............?
Sariella09 (43)............kp37/40.............yk?..........5./1.yht.
ikiemo (45)..................kp42/20-50..........y?.............4.

Kadonneet lampaat:
Äiti7 (41)......................kp45/28................y?.............8.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

Solakka Silakka (40)....dpo15
ninni-70 (39).................dpo11
Haave3 (43).................dpo8
Mahdotontako (45).......dpo7
nillanilla (42)................pp4
oivikki (41)...............pp2

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)2.5.2009/kp24(24-30),yk7,6./1..poika 1.1.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii (40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht.....tyttö 22.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 kp29/28..........yk8.............3.
vauvatoive10 (42)......21.1.2010 kp30/28-31........yk2.....3./1. yht.
Emily67 (42)..........5.2.2010 kp28/24-28/dpo15.......3/1.yht.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

nallekalle, pääpilvissä, Räystäspääsky, mur-mur, erka, Wiara, Tirlittan1968, Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL.6)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1608427
40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
[/quote]


[/quote]

 
Upeaa, Inia! Toivotaan, että kortsoni tekee nyt tehtävänsä ja pikkuinen/set? tarttuu hyvin kyytiin.

Mä kävin taas tänään ultrassa ja sovittiin, että vika Menopur laitetaan tänään ja Ovitrelle-irroituspiikki huomenna iltapäivällä/alkuillasta. Munis oli hyvin kypsynyt ja limakalvokin 9,7 mm, joka oli gynen mielestä hyvä.

Aloitan huomenna myös Prednisonin neljänä aamuna 20 mg ja sitten 10 mg rv:lle 8+. Tai siis todennäköisemmin menkkoihin asti, sitten tiputetaan 5 mg neljänä aamuna ja lopetus.

Luget aloitan tiistaina 14 vrk.

Tää on tällaista apteekkiluetteloa mun jutut, mutta nyt kun tää meidän yritys on tätä, olisi kiva kuulla muittenkin lääkkeistä ja määristä. Ne, joita ei nämä tekstit kiinnosta, voivat skipata, ettei tuu ihan lääketehtaan esittely mieleen. Tästä on aika kaukana rakkaudenkaipuu :) Toki sitä pitää nyt harrastaa, gyne toivottelikin reipasta viikonloppua :) Hän oli muutenkin taas niin ihanan kannustava, kun sanoi minulla olevan herkkyyden raskauteen. Jospa tämä olisi SE kierto.

Toivotaan kaikille mukavaa ja leppoisaa viikonloppua!
 
Lumeton jaksamista sinulle :hug:

Inia no niin sitä pitää, hyvä juttu, noin kyllä ajattelinkin, sillä tosiaan olisithan voinnut testata vasta tänä aamunan sen ovis +, tuskin se on tunneista kiinni =)

Terry hienoa hienoa, peukkus sinne. Sinulla sitten eri irroituslääke, minulla ollut se pregnyl ja kasvatuslääkkeenä ollut puregon, nyt vain lugestron tässä rktt vaiheessa. Toivottavasti teillä onnistuu nyt inian kanssa. Minä niin haluaisin kokeilla tuota kortisoonia myös. Pitääköhän lähteä käymään jollain toisella lääkärillä siitä puhumassa..... mutta eivät varmaan halua ohi hoitavan lääkärin sitä määrätä.
 
Solakka silakka sinun kuulumisia odotan.

Ninni onko mitään r-oireita ilmaantunut?

Nillanilla mitkä on tunnelmat?

Minä nyt yritän ihan vapaasti ja täysillä olla rktt. Kuitenkin välillä hiipii se epäusko + mahdollisuuteen ja pelko siitä, että tämä oli nyt tässä, että pakkaspallot eivät selviä sulatuksesta yms. ikävää. Olen kuitenkin saannut nämä ikävät ajatukset pidettyä kurissa ja kuvitellut sitä ihanaa odotusaikaa ja eloa lapsen kanssa :heart:
 
Taavitervetuloa tännekin =) niin tämä pino on kieltämättä aktiivisempi kuin tuo meidän +35v

ottisnyt putosin kärryltä,eli tekikö täti tepposet ja ei tullutkaan kunnolla vierailemaan vaan pitää vielä jännityksessä?( en kaikkia kirjoituksia kerennyt kunnolla lukemaan)

vauvatoive hieno että kaikki masussa ok ja pienokainen jatkaa kasvuaan.

terrypitkä on listasi lääkkeiden osalta..

rinja ai teilläkin suhtaudutaan samalla tavalla tulevaan koitokseen,juu täällä on ollu kans ma saakka ettei kiinnosta miestä pätkääkään,no ei vielä oili ole tullutkaan niin olkoon rauhassa vaikka hyvähän sitä olisi niitä simppoja vaihtaa ennen varsinaista h-hetkeäkin.Minä kans mietin että olkoon koko touhu ja pihtaan lopun kuukauttakin mutta taitaa se luonto hoitaa hommat niin että omankin tarpeen takia pitää "hommat" hoitaa ;)

erka vietähän rentouttava ilta jotain mukaavaa keksien :wave:

on. oilia metsästetty muttei vielä kiinni tarttunut,tänään jo muniksia lupaavasti pakotellut ja kellarikin ruennut kostumaan,lähipäivänä lähipäivinä mene ja tiedä..



+++++++++++++++ :whistle: :whistle: toivottelen :wave: :wave:
 
Oivikki, mullakin gyne aina kahteen kertaan miettii kortisonia ja sitten päätyy siihen, että aloitetaan. Näin on ollut joka kerta, kun olen siellä käynyt. Sitten tarkastaa kilpparivasta-aineiden tulokset ja toteaa, että kortisoni otetaan käyttöön. Jos sun kaikki labrakokeet ovat näyttäneet niin priimatulosta, ettei lääkäri sen takia ole ajatellut kortisonia tarpeelliseksi. En tiedä, miten muualla maailmassa sitä käytetään, voiko siis auttaa sellaisessa tilanteessa, jossa ei ole "mitään autettavaa", jos ymmärrät mitä tarkoitan. Mutta nyt on sulla siis tosiaan rktt ja nauti siitä täysillä. Älä mieti, mitä jos sattuu sitä ja tätä, vaan sitä KUN tärppää kiinni ja siitä eteenpäin. Kyllä sitä sitten ehtii murheessa mataa, jos semmoiseen on tarvista.

Lumettoman viesti olikin minulta jäänyt lukematta. Voi sentään, että monta murhetta tulee kerrallaan. Jaksuja!

Mur-mur, skippaa vaan nää lääkejutut, kun ei oo sun kohdalla ajankohtaisia. Mä en oikeen voi näistä lapsettomuuspuolellakaan kirjoitella, kun en oo sitäkään. Mutta kannustimeksi täällä kirjoitan, jos jollekin joskus tulee ajankohtaiseksi. Sulle toivottelen nopeaa Oilin vierailua, että pääset taas lähemmäs isäntää.

Samoin on onlydreamilla ja Minnihiirellä Oili häämöttämässä. Se on kyllä paras aika kuukaudessa, jollei lukuun oteta sen kuukauden menkka-aikaa, jolloin ne eivät alakaan.

 
oivikki, mulla on aina kun kuukautiset lähestyy niin olevinaan jotain oireita B) Yleensä vähintään nippailua alavatsalla. Toisinaan olen toiveikkasti kuunnellut olevan myös huonoa oloakin. Nyt ei ole ollut huonoa oloakaan. Mulla huono olo on johtunut kyllä siitä että hemoglobini on alhainen. Siihen on mulla taipumusta ja joudun syömään rautakuureja aika ajoin.

Nyt on ollu sellaista nippailua vatsalla, mutta jotain tuon tyylistä mulla on yleensä aina.

Tuossa muutama kuukausi sitten oli kuukautiskipumaista heikkoa jomotusta alavatsalla, kesti nelisen päivää tätin tuloon asti ja silloin ehdin jo herätä toiveikkaaksi. Vaan ei silloinkaan mitään, ei edes haamun haamua sellaiseen herkimpään testiin mitä tiedän, predictorin herkkään testiin johon saa odotella puoli tuntia tuleeko minkäänlaista haamua.

 
Ottis
Inia Onnittelut PASsiin pääsystä! Ei mennyt sitten ihan harakoille tämä kierto kuitenkaan. Ihanaa :saint:.

Oivikki Sulle hyviä kiinnittymisiä toivon+ :heart:! Ihana lueskella sun haaveilujas :saint: viimeinkin.

Terr64 Äläs ollenkaan ajattele, ettei täällä sun lääkitykset kiinnostais. Minä ainakin luen innolla. Mulla on nimittäin vähän taka-ajatuksena, ett jos tuota kortisonia käyttelisin nyt vähän sun oppies mukaan, kun mitään hoitoja ei ole vielä aloitettu eli ns. ovistplussasta 20mg kortisonia 4 päivää ja siitä 10 mg sinne menkkoihin tai plussaan asti, mutt mitä sitten? Pudotetaanko annos sittenkin sinne 5mg:n??

Mietiskelin tota edellisen kiertoni leukkareiden nousua, ett saattaa mulla tehdä just sitä, ett kun kohtuun jotain 'outoa' ilmaantuu, niin kroppa alkaa sitä oitis hylkimään ja jos tohon kortisoni auttaa, niin toki aion sitä käyttää. Muistelisinkin, ett alkukesästä, kun raskaaksi tulin, mulla oli annos isompi. Saattaa mulla 'luontokin' avitella vähän, sillä toissailtana oli sormet niin kipeät ja turvoksissa, ett oli pakko ottaa eilen aamuna isompi annos (15mg) kortisonia. Sen kuitenkin vielä laskin kiltisti heti 10mg:aan kun ei tänöön aamulla kipuja ollut.

Toivon sulla tän kierron olevan SE kierto + :heart:! Ihanaa, ett säkin nyt viimein heräsit elättelemään toivoa, kun eilen olit vielä niin vähissä toiveissa.

Lumeton :hug: Jasamista! Toivottavasti ei kuitenkaan KOKO vuosi olisi niin huono kuin miten tämä tuntuu sulla lähteneen.

Onlydream Mulle täti tuli reilun vuorokauden myöhässä ja teki sellaisen niukanpuoleisen visiitin eli tiistai-aamuna oli pikku tuhrua siteessä, vasta illemmalla muuttui kunnon vuodoksi lumen luonnin jälkeen ja kipujakin oli. Keskiviikkona vuotoa oli siten, ett oikeastaan vain pyyhkiessä tuli kunnon klimppejä ja eilen aamuna täti näytti jo kokonaan kadonneen. Eilen kuitenkin, kun paljon tein lumitöitä, tuli sen verran tuhrua ja illemmalla kirkastakin vuotoa (vähän), ett saatoin olettaa tädin todellakin olleen asialla. Tänään jo ihan selvää uuden kierron valkovuotoa pöksyissä havaittavissa, joten täti todellakin jo jotakuta muuta kiusaamassa.

Onlydream ja Minnihiiri Onnea Oilin metsästykseen =)!!
 

Yhteistyössä