40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
kauniita unia Ottis

Ja sitten kun aamulla heraat kauniina ja pirteana posket punottaen, niin tassapa viela viestia aiheesta, eli kylla tama raskautuminen tuntuu valilla ihan henkimaailman asiolta, aina tulee jotain uutta, vahemman tai enemman tieteellista tietoa asiaan liittyen. Makin oon kokeillu kuule kaikenmaailman kuppauksesta lahtien "asialliseen" laakarihoitoon asti. Ja ei vaan auta mikaan. Ja valilla on usko ja toivo niin pohjamudissa ja oon ihan valmis heittamaan hanskat naulaan, kunnes taas sit jostakin tulee joku pieni toivon murunen ja siita se sit taas lahtee.

Valilla mietin, etta onko sita vaan holmo kun kaikkeen pieneen toivonkipinaan tarttuu, eiko vois jo antaa olla, mutta viela on sellanen tunne etta kaikkia kortteja ei oo katottu, saattaa siella se ässä olla jossakin jemmassa :heart:

Ja nyt alkaa mullakin tulla niin paljon kirjotusvirheita etta on kai aika kohta laittaa koneet kii ja menna tutimaan...
 
Mur-mur joko sulla on jo yritys päällä tässä kierrossa...kuulosti vähän sellaiselta :D ? Ihan hyvä homma. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen se taitaa olla ihan luvallistakin kun taas kaavinnan jälkeen ei valitettavasti.

Mulla oli eilisesssä o.testissä vahvempi viiva kuin edellispäivänä. Enpä tiedä sitten mitä se tarkoittaa. Täytyy tänään taas kokeilla.

Isäntä on tuolla krapuloissaan olohuoneessa ja välillä makaa makuuhuoneessa :kieh: :kieh: kerää varmaan nvoimia tämän illan 60v-juhliin :headwall: . Munkin kai sinne täytyy vääntäytyä vaikkei mikään juhlafiilis olekaan.

Plussatuulia kaikille :heart:
 
OTTIS ei mulla mittään tukos sairautta ole. Ei sairautta ollenkaan. Ikä vain painaa... Juu, lääkäri tenttasi että onko suvussa jotain tukoksia, ei ole eikä mullakaan, Miniasperiini vain kiihdyttää kohdun pintaverenkiertoa niin että palleron ois helpompi siihen tarttua kiinni. En tiedä miten lääke vaikuttaa sairaalla henkilöllä eli ei kantsi omin päin ottaa. :LOL: terve ihminen syö vapaaehtoisesti miniasperiinia, hullu minä olen :eek: ei tuosta lääkkeestä ole mitään tutkittua tietoa että auttaako vai ei mutta joskus sitä kokeillaan sama on tuosta kortisoonistakin siittäkään ei mitään tutkittua tietoa onko apua vai ei. Me naiset ollaan sitten kummallissia..

OIVIKKI miten Luget sulla sitten vaikuttaa, eikö sinulla ole niistä jotain tullut joskus...

Rentouttavaa Lauantaita kaikille :flower:
 
vauvatoive10 ihanaa kun syke näkyi ja pikkuinen oli kasvanut, onnea ja turvallista matkaa teille molemmille eteenpäin :heart:

lumeton jaksamista sinulle läpi murheiden, valoisaa kevättä :hug:

Inia ihanaa, kun pääset pas:siin! :flower: Koska siirto?

oivikki ja nilla onnellista rktt:tä edelleen teille :heart: Miten otatte lugeja, kun luin käyttöohjeesta, että yksi aamulla ja kaksi yöksi, mutta jotkut ottaa vissiin säännöllisesti eli 3 x päivässä?

oivikki kanoista sen verran, että tiputetaan niitä nyt keväällä, sitten kun saadaan talven jäljiltä siivottua kanala ja vaihdettua pehkut. Eli menee johonkin huhtikuuhun, kun voi päästää kanat siivouksen ajaksi ulos. Siellä on pari innokasta hautovaa emotyyppiä, niin annetaan niiden tehdä tipuja. Mutta en tiiä jätetäänkö tiput saman kukon seuraan, kun siinähän tulee sukusiitos, mutta se ei noilla kanoilla vissiin niin tarkkaa ole... pitää vähän tutkia sitä asiaa.. Munia ei myydä, mutta syödään itse paljon ja viedään kylään tuliaisia, varmaan kenno/viikossa.

ON Täällä tuli täti eilen (Kiitos Ottis, kun lähetit sen ajoissa matkaan) eli nyt kp2 ja yk19 käynnistyi. Tänä iltana aloitan pistämisen Gonalilla ja arvioitu punktio on 22.-23.2 jos mitään kerättävää tulee.. Ihanaa, kun hoito alkaa, ehkä siellä myös selviää jotain syytä, mistä tää homma on kiikastanut..

Ihanaa :heart: Ystävänpäivää :heart: palstakamuille (huomenna ainoa vapaa, en ehkä kerkiä nettiin)
 
SS Minä otan kolmesti päivässä. Mutta lääkäri kyl sanoi että jos en halua päivällä laittaa niin yöksi sitten kaksi kapselia. Itse olen ajatellut että kolmesti on niinsanottu tasaisempi lääkitys keholle, heh
Tsempitykset piikityksiin ja hoidon onnistumiseen. Kiva kuulla että kanat voi hyvin :)

NIIN ja kyllä se lugejen lääke ehtii imeytyä limakalvoille se mikä valuu ulos pikkuhousun suojaan on lääkkeen kapselikalvo/ semmoista pastaa vaan...ja hyvä että tulee ulos ettei jää sisuskaluhin kiinni...
 
Rominas mukavaa tikuttelua sinne, sieltä se oili lähestyy pikku hiljaa.

Erka toivottavasti se keirto sinulla tasaantuu kaavainan jälkeen nopeasti. Milloin on lupa alkaa yritys onko jo ensimmäisten "oikeiden " menkkojen jälkeen?

Solakka silakka kiva kuulla sinusta! Ei sitten pääsiäistipuja teille ehdi. Kauankos ne kanat muuten hautovat ennenkuin ne tiput kuoriuttu? On toi lyhytkaava tosiaan sanan mukaan lyhyt, kun minullahan meni 1kk niiden lääkkeiden kanssa ennenkuin päästiin keräykseen asti. Hirmusti onnea nyt siihen munsten kasvatukseen! Lugeista minulla ohje laittaa aamulla ja illalla 3 pientä palloa.

Nillanilla ei ole minulla paljoa tullut lugeista oireita, on ollut aika pienellä annoksella aikaisemmin. Inssissä minulle tuli selvat r-oireet siitä irroitus piikistä, mutta nyt ei sekään vaikuttanut, varmaan on nämä omat hormoonit ajettu niin alas, että ei hetkauttanut mitenkään. Oireeta täällä mennään edelleen.

ON tänään ja huomenna pitäisi kiinnittymisen tapahtua!
 
Täällä meillä sitä on mittarissa 15C ja hanki kimaltaa kuin timantit, luntaa sataa hiljalleen..

..mutta sisällä vain kattelen Vancouverin Olympialaisten avajaisista uusintaa-mahtava spektaakkeli tosiaan..mie itkeä vollotinkin jo;) ..eli.."Oili" tulollaan :)..se miut herkistää aina..

erka yrittämisestä..jaahas..jos ei nyt varsinaisesti yritellä vielä, "tietoisesti" niin ainaskin pupusteltais ihan siitä "halusta" :p ..siittä kun jo 2kk:tta aikaa kun viimeiks..saattaa limis olla velä aika ohkainen ja siihen ei alkio pääsisi tarttumaankaan..vaan ei me minkään kumin kanssa ruveta vehtaamaan-paljaalla vaan..:whistle:..:D

..meidän pieni poikanen innostui siivoilemaan, imuri huutaa ja puhdasta tulee :wave: ..taitaa ola "isänsä poika" =)

SS ihanaa, te sattee keväällä pikku tipuja :) ..ja onnea siulle kovasti seuraavaan hoitoon!!:heart:
 
vielä..minulle lääkäri sanoi että jos yhdet kuukautiset odottaisin..toinen(venäläinen) lääkäri puhui kahdesta kuukaudesta..se miusta on turhaa odottelua miun kohdilla..jos tuntee olevansa fyysisesti&henkisesti valmis eka menkkojen jälkeen yritys voi jatkua-mikäli haluja on..

Haluan kuitenkin tuon Kolposkopian kattella ensin, se 19.2..vastaukset siitä mitä luultavimmin maaliskuun alkuun.. sitten edetään tilanteen mukaan, toivotaan että siellä ei solutasolla mitään hälyyttävää!

erka siulla joko HCG jo huomattavasti vähenemässä..tai ovis jo mennyt..tai sitten tulollaan..eihän tämä nyt mittään selventänyt.. :LOL:
Taitaa siun ukko kullallasi olla tänään kurjake päivä.. :D ..enkä ole olleskaan vahingoniloinen.. B)
 
Vielä en ole lukenut kaikkia kirjoituksia joita tänne on läjäpäin kertynyt, mutta ihan kohta... Täytyy nyt kuitenkin jakaa mielenkiintoinen kokemus, koskee luontaistuotteita. Se macajauhe-erä sitten saapui, ja sitä olen muutamana päivänä teelusikallisen kärjellisen sekoittanut 2 krt. päivässä jugurttiin, ei maistu pahalta. Vielä ei ole olo mitenkään energisoitunut mutta johtuu varmaan siitä, että on koko viikon yrittänyt flunssa pukata päälle, vähän kuumettakin on yrittänyt olla. MUTTA siinä kun tilasin macaa, silmiin pisti toinenkin tökötti, nimeltä La Femme tincture tai jtn. Vaikka netissä ei mainittu kyseisen tökötin koostumusta, menin rohkeasti tilaamaan. Koska esittelyssä sanottiin, että se on hedelmällisyyttä lisäävä :xmas: Eli mitä sitä ei tekisi... Viikon verran nappailin litkua kotona kunnes rupesin tutkimaan putellin kylkeä ja siitä pisti jostain syystä silmään pahaenteinen yrtti: black cohosh. En tiedä, mitä se on suomeksi. Guuglailun tulos: saattaa olla ovulointia estäviä vaikutuksia, ja on joskus käytetty ei-toivottujen raskauksien abortoimiseen! :headwall: Voi prkl. Kyllä ottaa kupoliin tuommoinen, edesvastuuton mainonta. Muitakin yrttejä oli putellin kyljessä pitkä liuta mainittu, mutta vain tämän kohdalta löyty tämmöisiä vaikutuksia. Niin, että varovaisuutta luontaistuotteiden kanssa, jos käytätte. Tököttien koostumus paras selvittää.

Rinja Kyllä testeihin palaa... :headwall: Ite ostan halpisliuskoja, ja varmistelen sitte digitestillä (Clearblue ). Liuskoissa viivat vahventunu jo monta päivää, mutta CB näyttää aina vaan tyhjää naamaa :(. Siihen on nyt sarven tilalle ilmestynyt sellainen tyhjä naama, johon tulee hymyhymiö, kun ovis on ovella. "Kiva" katsella sitä tyhjää lärviä :kieh:

nillanilla Voi kun nyt onnistuisit! :heart: Minäkin silloin hoidoissa mietin tuota miniaspiriinia, mutten uskaltanut omin päin ottaa käyttöön. Millainen mg-annos sulle määrättiin? Muistan tutkineeni jostain, että määrä oli ihan olemattoman pieni. Ei siitä mitään haittaakaan luulisi olevan, jos ei ole mitn ongelmaa muuten (hyytymistekijät ). oivikille myös onnistumista toivotan!!!! :heart: Samoin kaikille muillekin, kyllähän te sen tiedättekin, eikö niin. Mutta nämä erityistoivotukset nyt hoitoja läpikäyville, siinä on niin oma stressinsä, ja sitä stressiä ei vaan saisi ajatella...Helpommin sanottu...!

Mukavaa lauantaina kaikille, tämä akka lukaisee nyt juttunne vielä läpi B)
 
Little Bear Kirjoitit just niinkuin ajattelen. Kaikki konstit alkaa olla käytetty, ivf:stä luontaistuotteisiin... Ruokavaliota en tosin ole kovin tiukasti tarkkaillut, se olis jo liian stressaavaa :headwall: Pitää sitä nyt ihmisellä nautintojakin olla. Vyöhyketerapia on mun suosikki, sitä aijon jatkaa. Oletko käynyt, tai onko kukaan muu käynyt akupunktiossa? Luin jostain, että siitäkin voisi olla apua lisäämään kohdun verenkiertoa ainakin.

No joo, kyllä mä alan olla liian vanha... Mutta voihan sitä vielä ihan pienen hetken haaveilla :xmas:
 
Lumisydän Kiitos onnen toivotuksesta! :headwall: mainonnasta! Kyllä tosiaan kannattaa tuoteselostetta tavata. Olen täällä joistakin pinoista lukenut tuosta, akupunktiosta ja siinäkin kannattaisi etsiä sellainen tähän aisaan perehtynyt, myös homeopatiasta jotkut kirjoittavat saanneensa apua, näitä en ole kokeillut itse.

Nyt menen lounasta laittamaan ja sitten ulkoilemaan.
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Solakka Silakka (40)...kp2/24-28.......yk19........1.
haave2010 (43)..........kp4/29-30........yk13......4./1.yht.
liiza (43)......................kp4/24-25.......yk22........4.
Ottis (42).....................kp5/23-28........yk8........1.
Rominas 40..................kp7/25-27........yk8...........2.
Leena65 (44)..............kp7/25-27..........yk9........3./1.yht.
Rinja (39)....................kp8/23-24......yk3..........1.
Minnihiiri68 (41).........kp9/28...............yk3..........2.
Iida-Karoliina (45)......kp10/23-26.........yk10.........5./1. yht.
Little Bear (37)...........kp10/23-24..........y.n.3v...............1.
happihyppy (39).........kp11/28.............yk5(26).....3./1.yht.
onlydream (37)...........kp12/23-29.........yk?...........3.
Inia (43)..................kp13/26-30........yk18.....1.
Lumisydän (45)...........kp14/28-32.........yk?..........?
MamaStella (39)..........kp14/28............yk1............6/2.yht
Terry64 (45)................kp15/27-32.........y.2,5v.........2.
mimmimamma (47).....kp19/28............?............4./1. yht.
nillanilla (42)...............kp21/28-33.......yk8...........1.
Mahdotontako (45)......kp22/29.............yk4...........1.yht.
haave3 (41).................kp23/28.............y.2v..........3.
oivikki (41)..................kp24/23-27.......yk9...........1.
Taikakuu (41)..............kp25/27-32........y.n.3v.......2./1.yht.
ninni-70 (39)...............kp30/29-35........yk9.........2.
AinoEmilia (45)............kp34/31...........yk?..........4./1. yht.
Siiri Sisilisko (39)........kp34/28................yk22........1.
taavi166 (38)...............kp35/28-42..........yk10..............?
Sariella09 (43)............kp38/40.............yk?..........5./1.yht.
ikiemo (45)..................kp43/20-50..........y?.............4.

Kadonneet lampaat:
Äiti7 (41)......................kp46/28................y?.............8.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

ninni-70 (39).................dpo12
Haave3 (43).................dpo9
Mahdotontako (45).......dpo8
nillanilla (42)................pp5
oivikki (41)...............pp3
Terry64 (45)...............dpo0

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)2.5.2009/kp24(24-30),yk7,6./1..poika 1.1.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii (40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht.....tyttö 22.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 kp29/28..........yk8.............3.
vauvatoive10 (42)......21.1.2010 kp30/28-31........yk2.....3./1. yht.
Emily67 (42)..........5.2.2010 kp28/24-28/dpo15.......3/1.yht.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Ämy,nallekalle, pääpilvissä, Räystäspääsky, mur-mur, erka, Wiara, Tirlittan1968, Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL.6)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1608427
40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Ottis, mihin sulla nuo trombosyytti arvot liittyy? Mulla nekin olleet hieman koholla, mutta normaalilekurin mukaan voi vaan olla jollakulla koholla, ei mitään sen kummempaa.

nilla, hyvä että pakkasessa on kuitenkin vielä yksi huippusatsi! Ja toivotaan että ne jää pikkukakkoseen! Onko sulla myös kortisoni nyt, en muista?

SS, onnea hoitoon, ja tsemppiä piikittelyyn! Onko nää sun ekat piikittelyt, en nyt muista oliko sulla insseissä jotain apuna?

Mulla siis PAS tiistaina. Vähän ehdottelin että otettais toinen olki ekasta hoidosta (niitä hitaita), ja toinen jälkimmäisestä, mutta saa nyt nähdä mihin päätyvät. Kun mä toivoisin yhtä hyvää, ja toista "tukikyytiläistä", siis molempien ei tarviis olla hyviä. Ja kyllähän tässä luomuvarmistustakin tehdään :D
 
Inia niin, että kolmoset sitten parhaimillaan. Kyllä sieltä varmasti tulee se yksi hyvä kyytiin, kun eikös teillä ollut tässä toisessa ivf kaikki mitä saatiin pakkaseen ihan hyviä? Minusta kortisoonin sivuvaikutksena mainitaa jotain veren vuotoon liittyvää, joten auttaiskohan se sitten siihenkin, tämä nyt siis ihan maallikon spekulaatiota!!!!!
 
oivikki, ihan negaa näytti vaikka miten yritin tiirailla tikkua valoisassa vielä puoli tuntia jälkeenpäin. alan jo henkisesti valmistautua tämän kierron negatiiviseen vaikka pientä toivoa vielä kai onkin. aamulla oli huono olo, mutta se taisi johtua siitä että söin illalla telkkaria kattoessa puoli litraa nougatjätskiä :LOL: oli pakko hakea vaan lisää vaikka järki sanoi että riittää jo.

 
Joo, kolmosia kauhulla pelkään! Kyllä siinä toka satsissakin oli hitaita, mutta enempi hyviä. Jos sulatuskato säilyy samanlaisena kuin viimeksi, niin parempia alkiota on kahteen siirtoon (eli ensi viikon + sitten vielä yksi), ja sitten hitaita loput (joiden sulamisestakaan ei kokemusta, että jatkaako yksikään jakautumista sen jälkeen).

Mun aiempi kokemus kortisonista oli se, että menkat hävisi... toivottavasti nytkin käy niin, mutta ei lääkkeen takia! :D
 
Ottis
Kiitos kauniista sanoista mun aamuuni LB :).

Mur-mur Niin on Oili tulossa tännekin. Ovistestinkin tein tänään ihan varuulta, just kun koulutuksesta kotiuduin ja negaa näytti vielä, mutt tikkuses oli niin vahvaa väriä jo haamussakin, etten yhtään ihmettelis jos tulis huomenna plussa. Mutt pitääpä nyt tuota miestä hyvänä vähän pidellä, jos saisi simppatilin joko tänä iltana tai huomisaamuna avattua :).

Täällä on mies laittanut mulle ruokaa, pyykkejä viikkasi kun tulin kotiin ja par'aikaa imuroi alakerrassa :saint:. Välillä näinkin päin. Ai niin juu, mä kävin ihan ekana luomassa risteyksestä lumia ku oli niin pahasti tamppaantunut auran jäljestä :(.

Nillanilla Jospa en sitten alakaan omin päineni tropata sen enempiä kuin sitä kortisonia vain jos tästä niin lyhyt kierto tulee, ett gynen ajan joudun perumaan. En halua 'turhaa' ultrausta kun maksaa maltaita jo käynti ja sit vielä matkat päälle.

Inia Uteliaisuuttani vain seuraan trombosyyttiarvoja nykyään. Mulla oli Trexanin (solusalpaaja) aiheuttama trombosytopenia ja hengenlähtlö lähellä 2004. Jos arvot koholla, se meinaa, ett veri liian paksua. Mulla oli tormbosytopenian aikaan 6 ku lääkäri soitteli kotiin, ett pitää lähteä ambulanssilla sairaalaan ja veret oli jo Hesasta tulossa koneella. Laittoivat pari pussia pelkkiä trombeja heti ja sit seuraavien päivien aikana verta pari pussia. Ja kun luuydin saatiin viimein toimimaan (en kuollutkaan :)) ovat arvot olleet tosihyvät kaikkinensa. Mutt kyllä niitä silti pikkasen seurailee aina ja jos verta tulee esim. nenästä tai mustelmia herkästi niin menen ehkä tavallista herkemmin labraan.

Mutt nyt pakko painua syömään. Palataan :wave:!

Ninni Plussatuulta vielä vain ja täysillä loppuun asti + :heart:
 
Ottis, vau kun miehesi aivan pyykkejä viikkailee. Voi kun munkin mies joskus noita kotihommia teksi ihan vapaaehtoisesti. No, ruokaa se kyllä laittaa...
oivikki peukkuja, että saat sen plussan kohta!! :heart:
Mulla haaleempi haamu tänään kuin eilen oikeaoppisemmilla tavoilla. Eli ei aamupissa ja osuin kai oikeampaan kohtaankin. Eilen pissasin vähän mihin sattui :saint:
Mutta simppoja on alettu talletella kaikesta huolimatta. Vaikka oili ei vielä kotona olekaan. Siitä se lähtee. Ja onhan ne simpat suht pitkäikäisiä.
 

Yhteistyössä