40+ so what!!! (vol. 8)

Ottis
Jääräpää Kiitos tulkinta-avusta. Aloin jo ihan seota, kun mun mielestä tän päivän puikkotestin viivat olivat tasavahvemmat kuin eilen. Mutt luotan sun 'ammattitaitoon' enemmän kuin omaani, sillä minä en paljoa ole näillä puikoilla ja liuskoilla pelaillut. En pystynyt pisua ihan sitä 4 tuntia pidättelemään, vaan 11 aikaan kävin vähän enimipiä pönttöön lorauttamassa :).
 
Ottis miustahin siun tämän päivän puikkotestin viivanen, oli pikkasen vahvempi-ainahin miun konehella ;)

..mutta mutta..eihän sitä enää pitäis niitä kattella-siun LH huippu oli selkeästi eilen(digin mukaan), joten tänään vaan kovasti simoja keräilemään..ja huomennahin vielä varmistus-jos mitenkään pasaapi miehellesi!!! :whistle: ..pakkohan se on..meinaan, jos ihan niillä hohtimilla sitten muuten.. :LOL:
 
Ottis
Mur-mur Sinä näit näemmä samoin kuin minä. Varsinkin isommassa kuvassa tasavahvemmilta näyttää viivat, mutt digitaaliseen testiin luotan. Toivottavasti ei enää tän jälkeen tarvi puikkotestejä tiiraillakaan, vaikka ihan mielenkiintoistahan noita on vertailla. Nyt ymmärrän pikkasen paremmin miten joillakin on Oili hakusessa. Mutt jos tosiaankin saan tänään simppoja ja erittäin hyvällä tuurilla vielä huomennakin, niin hommahan on kotiin hoidettu sitten :). Mutt nyt sitä kakkupohjaa väsäämään :p.
 
Hei Uudi pitkästä aikaa:wave: ..mitä siulle kuluupi? =)

Eikö ole ihuna kun kevät aurinkoinen jo paisteleepi!
..vaikka itse henk koht saan pienen shokin aina kevään tullen :eek: ..ja hetkeksi meinaa masennus aivan vallan ottaa.. vaan, sittenpä se siittä helpottaapi.:heart:
 
Miun konehella-kun ihan asiakseni otin tuon tiiraamisen;) näytti juuri TUOSSA kuvassa vahvemmalta tämänpäiväinen testi! =)..reunat eivät vain olleet niin tarkkarajaiset.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5930946.jpg

..mutta ei sillä niin väliä..paitti, että päivän viiveellä näyttäisi sitten puikkotesti näyttävän oviksen, verrattuna digiin.. testaile noilla puikoilla ja vahvistele digillä-ei tule sitten niin tyyriiksi!!

Tuolla laittamassani linkissä, ne herkät O-testit/5kpl makseli 11.50e..menisikö siulla kierrollaan noin monta?..plus se 1digi sitten..

Itse en nimittäin ala testailemaan aina heti kp11..ekan teen kp12..ja siinä tapauksessa 4 testiä riittää hyvin-ainahin miulla..mutta jos oikkein "innostun" ;) menee 8..

 
Ottis
Mur-mur Olen ihan samaa mieltä ja varsinkin kun kamerssa kuvaa zoomasin lähemmäs ne näytti aikalailla tasavahvoilta. Harmi ett eiliset kuvat kamerasta jo poistin ja ne on mulla vain koneella. Jos vois vierekkäin verrata, niin voisi jotain tietää. Ajattelin kyllä sitäkin, että kun ja jos saisin pissaa nyt 4h pinnattua, voisin viel illalla tehdä digitestin, vaikken uskokaan, ett se kahtena päivänä peräkkäin huippua näyttäisi. Mulla niitä enää yksi jäljellä, joten sama kai vaikka sen tähän kiertoon käyttäisi :). Mutt saisinpahan ainakin noita viivasia verrattua. Parempihan se vain olisi jos huomiselle ovis menisi, pääsisivät follit isommiksi kypsymään.

Oikeastaan tuolla kyllä on väliä ainakin mun mielestä, jos puikkotesti näyttää oviksen päivän viiveellä. Siinähän saattaa parhaat simppaset jäädä saamatta :/.

Mä sitä sun laittamaa linkkiä jo kurkin ja niin paljon kivemman näköisiä ne pinkkikorkkiset testit on, ett sieltä seuraavan kerran tilaan, jos tarvis :p :saint:.
 
Ottis
Mur-mur Mulla 2kin testiä riittää, sillä jos alan tikuttaan kp11, voin lopettaa sen jo kp12 niinkuin nyt kävi digitaalisilla. Nyt noilla puikoilla vain vähän niinkus leikin, ett miten ne pelittää. Taidanpa kuitenkin varuulta laittaa jörnimisjärjestyksen uusiksi eli tänään on simppasia SAATAVA, siinä ei auta isämeitääkään.
 
No, siullahan halvaksi tulee tuo dippailu =) ..mikä siun kierto normisti on?..miulla 28 ja tikuttelu ohjeiden mukaan tuolloin kp11 alkaen..siksipä aloitus kp12 riittää, koska kp14-15 yleensä Oili pyyhältääppi!

Yleensä siittä aamupäivän/aikaisen iltapäivän pisusta jo oviksen bongaankin!

Tämähän voipi olla ihan valmistajien myynti kikkakin..laitellaan naiset tikuttelemaan Oilia jo TOSI aikaiseen, niin menee testejä paljon ja rahua tuloopi firmoille!! .. :kieh:

..siis, ymmärränhän mie sellaisia, joila kierto on epäsäännöllinen-on testailtava usiasti/monena päivänä..vaan jos jotain haisua on omasta kierrosta ja se hyvinkin säännöllinen, riittää varmaan kun sen max. 3-4vrk testailee.

Miulla oli plussakierrolla sitten kuitenkin kp16 se ovis+(ilman testailua ja oireisin luottaen)
 
Ottis
Mur-mur Mulla näyttää kierto nyt vakiintuvan 26-27 päivään ja ovis sattuu kp13:sta. Ihan alussa km:n jälkeen saatoin tikutella kp9-kp10 lähtien (ohjeen mukaan ), mutt kun aloin luottaa, ett ovis kp13, sittemmin olen tikutellut kp11 lähtien. Viime kierrossahan mä ekan o-testin tein kp5, kun oli niin ihmeellistä limoittelua siellä heti alussa. Silloin digejä paloi, sillä vain kp10 (kun kävin gynellä ) en tikuttanut, vaan tikutin sinne kp12:sta asti. Ei siis välttämättä halpa harrastus. Nyt tikutin puikoilla kp10-13 niinkus kuvistakin näkyy ja digillä vain eilen ja tänään. Pisulla tossa 14.40 kävin ja kattelen nyt teenkö viel illalla digitestin. Lämpö oli nyt 36.6, mutt nokka taas niin tukkonen ja ihan selvää poskiontelontulehdusta oireilee, sillä päähän sattuu äkilliset liikkeet ja varsinkin kumartuminen, ett uskon oviksen tänään todellakin olevan. Tämä on mulla viime kierroissa ollut varmin merkki Oilista. Näyttää limat pulskistuvan. En tiedä onko se sit hyvä vai paha, mutt sen tiedän, ett jos kohdun limakalvoilla yhtä vahvat limat, niin siellä ei takuulla simppaset liiku. Just niiskuttelin seesamiöljyä sieraimiini :ashamed:.
 
Ottis
Heh-heh! Näyttää mun kakkuseni siltä, ett mies saa sen pistellä välipalana poskeensa, tein nimittäin vain 2 munan kakun, kun oletin sen olevan soppeli tohon pienimpään kakkupohjavuokaan, mutt niin nololta ruppanalta näyttää, ett täytyy toinen pyöräyttää lisäksi. Eihän tossa paljon aineita kulunut, mutt aikaa vaan suttaantu ja tuli tiskiä :ashamed:.
 
Ottis eikös se hedelmöittyminen tapahdu siellä munanjohtimien alkupäässä?..toiset sanovat "etäisimässä" päässä..:) näin mie joskus tuolta solunetistä kattellu ..ei kohdun limat vaikuta, muutoin kun alkion kiinnittymiseen..sen suhteen siis älä huoli..ja uskon, että siulla ON sopivan muheva pesä siellä kohdussa juuri nyt alkion tulla ja kiinnityä!!!:heart:
 
Heippa mur-mur. :wave: Sama homma täällä aurinko alkaa paistaa ja meikä ärsyyntyy, kun pölyt ja ikkunat alkaa näkyä. En ole kevät ihmisiä.
Eipä muuten ihmeempiä. Isäntä täyttää 50 v ja tässä pähkäillään pidetäänkö juhlat vai ei. taustalla teitä seurailen on niin mielenkiintoista seurata mitä täällä tapahtuu.

Peukkuja sinulle kovasti, että tärppää ja mukavia päiviä muutenkin. :hug: :flower:
 
Ottis
Kiitos mur-mur :flower:! Hyvä on ainakin toivossa elää. Toisen kakkupohjan nakkasin uuniin paistumaan. Mun mieshän tykkää ihan tollasesta peruskakusta, miksi ihmeen sokerikakuksi sitä sanookaan, joten luulen, ett toi pohja tekee ihan sinällään kauppansa. Anopille tärkeämpää, ett on täytekakku pöydässä, kun tulee poikansa synttäreillä käymään :).
 
Ottis
No voi sittisontiainen, nyt meni sähköt :headwall:. Netti pelittää upsin kautta, mutt muuten ei taida olla mun onnenpäiväni :ashamed:.

Tickerini vaihdoin vähän enemmän pääsiäistunnelmiin, sillä pääsiäisylläriähän tässä työstetään ;).
 
Aika jännä..kun moni sitä sokerikakku pohjaa sanoo vaikiaksi tehdä?

Siihenhän on simppeli ohje: kaikkia saman verran!!..munia, sokeria, jauhoja..vain leivijauhetta ei tietenkään sitten niin paljoa;)

Mie laittelen parisen tl. tuollaiseen 4-5munan kakkuseen. ;)..kun munia ja sokeria vatkaa, kokeileppa välillä vatkain pysäyttäen-jääkö valutettaessa taikinan pintaan kuvio miten pitkäksi aikaa?..jos ei jää olleskaan,(painuu heti) vielä vaan vatkausta peliin!!=)

Kannattaapi vatkailla sillä tapaa, että ilmaa tulee taikinaan->kulho hieman kallellaan ja vatkaimen vispiläosat vain osittain taikinassa, välillä pohjia myötenhin käytettynä.

VAAN, äläpäs vatkaa sitten liikaakaan:whistle: heti kun näyttää, jotta valutettaessa taikinaa pintaan jää hetkeksi kuvio, voi lisäillä jauhot&leivinjauheen(ja vaniljasokeria halutessa)

Uunin keskitasolla kun paisteleepi 175C. ja muistaa, jotta kun kurkkasee kakkusta ja kokeilee esim. tulitikulla keskeltä välillä onko kypynyt, EI uunin luukku pääse pamahtamaan silleen PAMS!!..silloin saattaapi tulla ihan-pannari :D ..likilaskuinen siis..
 
Ottis
tete-a tete Minä leivoin ennenvanhaan paljonkin, sillä meillä oli iso sisaruskatras ja minä pahnanpohjimmainen. Toi mies vaan niin hyvä syömään muutenkin, ett hänen ja mun keliakian myötä on leipomiset jääneet vähän vähemmälle. Tuppaa noita kiloja kertymään ilman herkkujakin :).

Jääris Etkös sä muuten tänäänkään testaillut?

Ukko näyttää tulevan kotiin, Nyt simppoja varmistelemaan ;).
 
Ottis
Niinhän siinä kävi, ett kakkupohja katosi parempiin suihin ihan ilman täytettä tai kuorrutetta :). Pieni pala jäi, mutt karkeasti voisi laskeskella, ett mies pisti desin sokeria suihinsa tosta noin vaan. Lähti tosin heti pihatöihin ja siellähän energiaa tarvitaan.
 

Yhteistyössä