40+ so what!!! (vol. 8)

Ämy
silakka solakka Halaus sinulle ja toivonkipinää uuteen yritykseen!

Kiitos kaikille, olette kyllä aivan ihania täällä!

Kuten aiemmin jo mainitsin niin olo lähinnä "keskenmenoa odotellessa"....mikä minua taas ihmetyttää koska pitää elää tässä ja nyt.

Yritin varata varhaisultraan aikaa niin täällä tuppukylässä ei ole aikoja tarjolla kuin vasta kuukauden päähän. Siihen tahtiin pääsee jo neuvolaultraan.
 
muutenkin ihmettelen tätä eriarvoisuutta raskauden hoidon suhteen tässä maassa. joillain paikkakunnilla varhaisultraan pääsee jo ihan alussa ja joillain ei sit millään - siis äitipolille. pitää olla monta km tai tm, että asiat saa tarkistettua muuten kuin yksityisellä. neuvolakin ottaa siinä mielessä päähän, että kun olinkin tuulimunaraskaana, eikä sydänääniä kuulunut neuvolassa, niin ei saanut kuin kehotuksen mennä yksityiselle. siellä oli onneksi aivan ihana lääkäri, joka myötäeli kun porasin asian selvittyä. ei ottanut edes maksua käynnistä ja ultrasta!

tällä kertaa kun plussasin, soitin heti neuvolaan ja kerroin tm: sta, mutta taas kehotus mennä yksityiselle. sama ihana lääkäri myötäeli taas kun porasin, mutta onnesta tällä kertaa. tarkisti kohdun tilanteen vielä toisenkin kerran viikon päästä.
 
Ottis ei en ole tänäänkään testaillut. Tänään dpo7. Ja mun kakuista ei tuu koskaan mitään...oonkoohan kerran onnistunut niinpä olenkin luopunut leipomisesta kokonaan :xmas: . En oo koskaan osannut keittiössä mitään ihmeitä loihtia mutta perheen myötä on ollut pakko jotain opetella ;) .
 
Heippa
Meillä talo täysi lapsia, kaksoset ja Roméo ovat tulleet, kun on huomenna ne pojan 7v synttärit. :) Huomenna sitten tulee lisää lapsia, kun sisarukseni tulevat lapsineen. :)
Kaksoset viihdyttävät Stellaa ja Roméo puuhaa Thomaksen kanssa, Isommat tytöt lähtivät elokuviin.
Mitäs muille?
 
On tää kauheeta kun sillä verukkeella ostan kaupasta herkkuja kun "lapset tarttee" ja sitten ne on mun omassa navassa :p . Nyt kun kuopuksella vähän huonosti menee ruokaa alas niin yritän kaikenmaailman herkkua hänelle ja lopppujenlopuksi ne kermajätskitötterötkin oli molemmat mulla...molemmissa käsissä ja tottahan jonkun ne syödä täytyy :LOL: :p . Esikoinen taas muuten on sellainen laiheliini että täytyy kaikkee yrittää tuputtaa :attn: :p . Että kyllä mulle kiloja tulee... :kieh:
 
:'( Tänne oli aamulla tullu SS:n surulliset uutiset :( Voi itku.

Mulla vuoto loppu toistaiseksi. Ovista en ole bongannut. Viime viikon hailu viiva kummitteli, mutta tämän viikon maanataina katosi kuin p...u saharaan. Nyt noi muksut tappelee..............
 
ensiksi pahoitteluni ja voima :hug: :hug: :hug: halit. On se niin epäreilua, toivoin mielessäni sen rupun jaksavan loppuun asti. Positiivista oli kuitenkin tuo kiinnittyminen ja
raskautuminen. En muista miksi teille tuota ivf:ä tehtiin vai oliko se isci:ä?! Ehkä elämä vielä yllättää silloin kun vähiten sitä odotat.

Itselläni tänä iltana rinnat kipeytyneet ja tosiaan tuo dpo oli kp 6 jolloin hassutus TOTT mielessä testin tein (k-kaupan halpis testi /oriola). Minulla ei ole kauhean kummoiset odotukset tuon raskautumisten suhteen enään. Ehkä enemmän tavan takia roikun vielä täällä, niin kauan kun tuo keho näyttää toimivan. Niin se on että tässä iässä plussa alkuvaiheessa on jo saavutus, mutta että 9 kk jälkeen olisi jotain kättä pitempää, taas on mega saavutus.

Moni teistä on siis jo 5-9 v minua nuorempia ja oikeasti niin kuin mur-mur ilmaisi nyt pitää pan..na oikeseen aikaan että saadaan jotain aikaiseksi ja miehet pitää ottiksen mukaan sitoutua muutaman viitaminin syömiseen, kun nainen voi joutua hormoonia vetämään. Puhumattakaan tuosta oikeasta ajoituksesta, jolloin väsymys ei saisi miehellä iskeä....

Tänä aamuna aamulämpö (dpo 7) oli tipahtanut 36,9:ään edellisen aamun 37,1 verrrattuna. Tänään lämpö illalla oli yllättäen noussut uudestaan 37,3 ja rinnat siis tänä iltana kipeytyneet. Kertooko jostain viritelmästä?


Jos noita lämpöjä seuraa, niin tuo iltalämpö ei ole oikein mitata, mutta tänään halusin tarkkaila tuota kehoa kun kp 7-10 voi tapahtua tuollaista tipahdusta lämmössä, joka kertoo mahdollisesta kiinnittymisestä ja kun aamulla oli lämpö tippunut tuon maagisen 0.2.

tieteellistä tutkimusta kehon tarkkailussa ;)

mimmimamma
 
mimmimamma kirjoitteli tuolla jossakin taaempana viisaita sanoja kärsivällisyydestä ja elämän tarkoituksesta, olen kovastikin miettinyt välillä että näinkö minuakin kasvatetaan ihmisenä kun ei ole ihan helppoa tuon miehen kanssa eikä aina noiden murkkujenkaan kanssa mutta silti olen onnellinen jokaisesta päivästä tässä raskaudessa.
 
vastata sinulle vauvatoive10, luettuani viestisi.

jos ei kiinnosta mimmimamma filosoofisen minuuden vastaus, voi vapaasti ohittaaseuraavan kirjoituksen :) .

Intuitiivisesti vastaan kyllä sinulle vauvatoive10 .

Tämä on se meidän ns. elämänkoulu. Meille annetaan juuri sen verran haasteita, joita me pysymme sillä hetkellä käsittelemään. Tänään ei välttämättä ymmärretä sitä oppituntia, mutta 2-3 vuoden kuluttua, jos oppi mennyt perille niin olemme kiitollisia opetuksesta. Timantit vaativat kärsivällistä hiontaa ja, jokainen särmä joudutaan " kivun kautta" hiomaan pois. Silloin, kun pääsemme tasolle olen onnellinen jokaisesta päivästä elämässä tai raskaudessa, ohitamme omat kipupisteet ja pystymme etäältä katsomaan meidän toimintoa ja elämää. Eli kipupisteet eivät enään aiheuta reaktiota vaan rauhallista toimintaan oikeeseen suuntaan. Siis suntaan, jonka me inuitiivisesti koemme oikeaksi, sanoi kuka ulkopuolinen mitä tahansa.

Sinulle haluan vielä sanoa että rakkauteen kuuluu välilllä eripuraa ja kiukkua. Mutta kun näet rakkauden kirkkaana valona kiukku yms. jossain tapahtuneessa kutistuu.

20 v tyttäreni sanoi tänään sanat, jotka oivallsin vasta itse iässä 40 v.

Äiti :"Emme etsi itsestämme oman elämämme potentiaalia , jotta sen löydettyämme, voisimme valjastaa tiedon/osaamisen oman henkilökohtaisen edumme hyväksi....
Mielestäni meidän päämäärä elämässä on löytää oma itsemme ja hyväksyä oma itsemme siinä tilanteessa, missä ollaan ja juuri sellaisena, kun olemme. Silloin vasta tapahtuu ihmisen henkinen kasvu oikeaan suuntaan. Positiivinen ajattelu on ok, mutta se ei ole oikea voima kehittää meitä ihmisinä, vaikka siitä toitotellaan lehdissä ihmisen lopullisena onnen löytämisenä."

Eli yhteenvetona tyttäreni sanomasta, jokainen interaktio tapahtuu siksi, että pystymme näkemään malka omassa silmässä, eikä pelkästään sitä että keksitään ja nähdään omat heikkoudet ja viat, jossain toisessa ihmisessä ja hänen käyttäytymisessä. Eli sosiaalinen interaktio opettaa meistä enemmän, jos ymmärämme että kysymyksessä on minuuden heijastuksesta ( sinun oma minuus).

Jos me olemme tunnetasolla etäällä tapahtumasta/interaktiossa me näemme oman pahan tai hyvän vaikutuksen ihmisessä ja lopulta pystymme interaktiossa vastaamaan, jopa oman rikkinäisen miinuuden kautta. Toivottavaa on, että tämä ei tapahtuisi hetkellisen reagoinnin kautta tunnetasolla, vaan selkeellä minuuden toiminnalla , joka osoittaisi minuuden sen hetkisen tahtotilan. Vaikka olemme rikkinäsiä minuuden tasolla, minuus intuitiivisesti tietää, mikä suunta on meille tällä hetkellä oikea. Joten kannatta kuunnella sisäintä minuutta.


No taas meni hieman filosoofiseksi :)

mimmimamma


 
Ottis
Mimmimamma Mulle olikin ihan uutta toi, että dpo 7-10 tulee lasku lämmöissä. Kiitos uudesta tiedon jyväsestä :). Sulle viivan vahvistumista toivon ja ett kyytiläinen onnelliseen loppuun kyydissä pysyy+ :heart:.

Viisaita on tyttäresi puhellut. Noinhan tämä elämä menee.

ON Täällä on tältä rupeamalta todennäköisesti viimeiset simppaset tallennettu, mutt ihan hyvällä mielellä ja ruinaamatta :): Nyt pääsee vaan nautiskelemaan RKTT-ajasta. Yritän ottaa mahdollisimman lunkisti, vaikka tänään jo vähän haaveilin, ett herkkiä r-testejä vähän lisää tilailisin, ett sais testailla sydämensä kyllyydestä. On tää jännää tää naisen elämä.

Sauna lämpenee ja jääkaapissa jäähtyy saunasidukka. Miehelle kakkusenkin jo loihdin ja piilotin sen huomisaamuksi.
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Minnihiiri68 (41).........kp1/25-28........yk5.................2.
onlydream (37)..........kp2/23-29.........yk?.................3.
ninni-70 (39)..............kp3/29-35........yk11...............2.
haave3 (41)................kp6/28..............y.2v................3.
mur-mur (44)..............kp8/28....yk10 (km2/10)......3./2. yht.
haave2010 (43)..........kp9/29-30........yk14...............4./1.yht.
ikiemo (45)..................kp9/20-50........y?....................4.
liiza (43)......................kp13/24-25.......yk23..............4.
Ottis (42).....................kp13/23-28.......yk9.................1.
Rominas 40..................kp13/25-27........yk9.................2.
Iida-Karoliina (45)......kp16/23-26.......yk11...............5./1. yht.
mimmimamma (47).....kp17/28............yk101.............4./1. yht.
happihyppy (39)..........kp18/28............yk6(27).........3./1.yht.
Inia (43)..................kp18/26-30......yk19...........1.
oivikki (41)..................kp20/23-27........yk9.................1.
Terri (45).....................kp20/27-32........y.2,5v.............2.
Lumisydän (45)...........kp21/28-32.........yk?..................?
jääräpää.......................kp22/27-31........yk1..................3.
Little Bear (37)............kp23/23-24........y.n.2v.............1.
nillanilla (42)...............kp25/28-33.........yk8.................1.
taavi166 (38)..............kp25/28-42.........yk11...............3.
Mahdotontako (45)......kp26/29..............yk5..................1.yht.
Taikakuu (41)...............kp31/27-32........y.n.3v..........2./1.yht.
Sariella09 (43).............kp36/40..............yk?.............5./1.yht.

Kadonneet lampaat:
Leena65 (44)...............kp41/25-27..........yk9........3./1.yht.


RKTT

Mahdotontako (45).........dpo12
Little Bear (37)...............dpo11
Minnihiiri68 (41)............dpo11
Terri (45)........................dpo8
Jääräpää (36).................dpo7
Iida-Karoliina (45).........dpo7
Mimmimamma (47)........dpo7
Happihyppy (39)............dpo4
Rominas (40)..................dpo2
Ottis (42)........................dpo0

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


[/quote]

 
Jäi kiiruitten takia päivitys näin myöhälle, sorry siitä. Toivottavasti päivät on oikein.

Lämpimät halaukset Solakka Silakalle. Tuntuu niin surulliselta ja ymmärrän oikein hyvin, että haluat pitää pientä breikkiä. Kovasti on hyviä tuloksia tuosta taustailusta. Toivotaan sitä sinullekin.

Palataan muihin asioihin paremmalla ajalla.
 
Ottis
Kiitos tarkennuksesta mm :)

Terri Eihän nyt vielä myöhä ole, ilta parhaimmillaan =). Joskus juttua tulee päivän mittaan niin, ett aamupäivällä tehtyjä päivityksiä joutuu selailla taaksepäin, joten tämä ainakin mulle ihan ok.
 

Yhteistyössä