40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ötyjä! Mä tuossa nukahdin pariks tunniks ja sitte piristyin|O... tätä tää on ku rytmit sekaisin..
Pikaisesti ja sit takas nukkumaan jottei mee koko yö valvoessa..
OTTIS: ihanat kissanpojat teillä! Kumpi on tyttö? Saanko arvata: vasemmanpuoleinen?
Mur Mur: Kiva että oot saanu vapaapäivän koirulin kans! Meillä myös samainen ongelma kun pitäis mennä viemään aamupissalle koiria niin varsinkii jos sataa vettä niin tyttökoira ei mielellään lähde, ja laiskottaa sitä muutenkii aamuisin ja tänäänkin jouduin klo 9.30 viemään tytön erikseen lenkille kun pojat just käyneet. Ei jaksnu lähtee 9 aikaan.
On: juu 2 viikoa lisää sairaslomaa:kieh:kohta sairaspävät täydellä palkalla täktä vuodelta käytettynä! No eihän sille voi mitään. Lekuri sanoi että tällainen pehmytkudosvamma vaatii usein samanlaisen paranemisajan kuin luunmurtumakin eli 6-8 viikkoa. Kumma kun viimeks se lääkäri olis antanut mun mennä töihinkin.... oli eri lääkäri ja PIRUN pahalla päällä... aikakin oli yli puoli tuntia myöhässä...nyt oli jopa etuajassa ja lääkäri kohteli jopa inhimillisesti.
Ihme juttu kun tuo aiempi lääkäri oli ollut mun lempilääkärini niin yksi käynti muutti koko mielipiteen!

Nyt siis mun PITÄIS huilata tän handun kanssa 2 viikoa, tekemistä ois vaikka kuin, on vaan pakko antaa tän parantua!

Mutta ÖTYSET IHUNAT RAKKAAT!!!:heart:
 
Oliivitar: ihanaa! Tulee tippa linssiin, kun muiden kuvia katsoo. Ei se mielestäni kateutta ole, surua ja haikeutta enemmin. Sinulla siellä on hieno pieni alku, ihan selvästi. Toivon niin, että pian minäkin pääsen katsomaan omaa pientä ihmettä, viimekertaisen mustan pimeyden sijaan. Onnea sinulle tuhannesti jatkoon, eiköhän me kaikki tiedetä, mitä aarteita kohdussamme kannamme jos niin vain suodaan.

Minttu: minäkin satutin kolme viikkoa sitten kyynärpääni töissä metalliseen kenkätelineeseen :kieh: Alkuun ei oireillut, enkä siksi mennyt tohtoriin. Mutta pitkään ottaa, ennen kuin on entisellään, ei osunut luuhun, vaan jonnekin sinne "pehmeään" juuri.

ON. Eilen kävin taas salilla ja infrapunasaunassa. Ohjelmoin sykemittariin painonpudotusohjelman, vaatii 5h 15 min viikossa liikuntaa. Minähän olen nyt niin paljon paremmassa kunnossa kuin kaksi viikkoa sitten, kaikki ne vatsaoireet jne väsymykset on poissa. Paino pääsi nousemaan ja fysiikka kärsi, kun koko kesän oli huonohko olo, päänsärkyä ja ja järkky väsy. Luulin sen kuuluvan asiaan, mutta jälkeen päin ajatellen elimistö varmaan yritti käynnistää vuotoa, muttei siinä onnistunut :( Vatsaa kivisti kuitenkin päivittäin.

Vähähiilarinen alkoi sunnuntaina, la-aamusta tähän aamuun turvotusta on kadonnut -2,5 kg. Ja SEN huomaa. Tänään on välipäivä, mutta huomenna kun saattelen esikon kouluun ja pikku-ukon eskariin, menen nauttimaan omasta ajasta salille ja saunaan :) Sitten ehkä kaupoille, ja eskarin jälkeen pikku-ukon kanssa neuvolaan. Huomenna on viimeinen lomapäiväni, lomapäiviä oli 8, joista 5 olin sairauslomalla.

Mukavaa päivää kaikille meille :heart:
 
Ottis
Minttu2011 On tosi kurja toi sun kätes ollut melkein koko kesän :(. Hyvä, että sait saikkua ja saat käden huilaamaan. Teillä on kotonakin sitä tekemistä ja rumbaa, mutta muista, että terveys ensin ja sitten vasta kaikki muu. Hassulta kuulostaa tyttökoira, joka ei jaksa nousta ylös yht'aikaa toisten kanssa =).

Meillä nämä kaks namiskaa heräilivät jokin aika sitten yht'aikaa minun kanssa ja nyt on täysi jytinä päällä. Eilen illalla päästin ne hetkeks terassille päineen ja kun menin kattomaan, istuivat reppanat kylkikyljessä tuolilla eivätkä tykänneet yhtään pahaa ku nostin ne siitä syliin ja tupaan. Tiedä mitä kammotuksia olivat ulkona nähneet :vampire:. Tai olikohan sitten jo liian kylmä ku alko jo hämärtääkin :confused:.

Ja kyllä, vasemmanpuoleinen on tyttö. Mun vanhempi veli tuli eilen vaimonsa kanssa käymään ja vaimonsa sanoi ekana tytöstä, että "Tuon täytyy olla tyttö ku se on nätimpi". Niinhän se tavallaan on, mutt naama sillä on jotenkin valjumpi, mutta silmät niin suloiset ku tillittää niillä suoraan silmiin.

Whisky Peat Niin toivon minäkin, että sinä myös saisit nähdä tuollaisen pienen ihmeen omassa kohdussasi mistä Oliivitar eilen laittoi kuvan :heart:. Sulla on rankka kuuri, mutt hienoa, ett jaksat jo ohjelmoida elämääsi noin, että se vie ja kantaa eteenpäin. Minä tunnuin ihan jämähtävän paikoilleni kkm:n jälkeen ja olisinkin jäsähätänyt, ellei työt just kesän jälkeen alkaneet ja silloin ei ollut enää aikaa niin ajatella omaa olemistaan.

Mafinka Hystis ei ole antanut kuulunut itsestään mitään pitkään aikaan :(. Minäkin olen hänen kuulumisiaan toisinaan mietiskellyt. Eiks hänenkin pitänyt se koiravauva saada :confused:?

ON Miehen kesäflunssa (tai Kreikasta tuotu, siellä oli flunssaa monilla) on totisesti siirtymässä minuun. En ymmärrä miten mies jaksoi lähteä töihin kaottuaan koko yön. Toisaalta tiedän, ett yskijä itse nukkuu monesti autuaan tietämättömänä siitä, mutt mua se meinas jo alkaa rassata. Mies kävi yöllä ottamassa Panadol Hot'iakin kun vinkkasin, ett vois ottaa lääkettä, mutt se kuuma juoma helpotti yskää vain hetkeks ja minä aloin sitten yskiä aamusta : /.
 
Ottis

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa


Ottis (44)..................Kp2/25-32.....yk 24( 08/09)..1
putunen (41).............kp4/25-26..........yk yli 1v...........3./1.yht.
PerNilla (41)..............kp12/28...........yk 1..........1. yht.
Ninni69 (42)..............Kp12/23-30.......yk 3v............1
tattinen (41).............kp14/28............Yk9(2km.)5/1 yht.
Nöpsö (43)................kp16/29-32.......yk?................2.
Mahdotontako (46)....kp18/23-30......yk14........1. yht.
pikkutirri (42)............kp19/28-32......yk806/11)4./2yht.
Euphonia (40)............kp24/25-26.....yk20..........1
Minttu2011 (43)........Kp28/27-29......yk 10( 04/11)..3

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Tringa

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur





Ninni69 (42)..............dpo1
Pikkutirri (42)............dpo6
mahdotontako (46)....dpo8
Minttu (43)................dpo11

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Ottis: Minulla on aina tapana reagoida suruun liikunnalla & elämäntaparemontilla. Kun isäni viime vuonna menehtyi, aloitin totaalisen kuntorempan ja pudotin painoani n. 10 kg. Juoksumatolla hölkkääminen saa ajatuksetkin juoksemaan ja olo kohenee muutoinkin. Kun yritimme esikoista liki 2 v, lopulta annoin "periksi", unohdin koko jutun ja aloin hullun lailla kuntoilla. Pian sainkin sitten plussata.

Ajattelen asian niin, että vaikka vauvaa ei kuuluisi, ainakin saan itseni kuntoon. Olen tosi onneton ja tyytymätön olemukseeni ajoittain, eikä ihme kun pituutta on 166 cm ja painoa enimmillään 84 kg. Tällä hetkellä sitä on 76,4 kg. Sellainen suunnitelma olisi, että jos tai KUN!! raskaudun, en raskauden aikanakaan mene tuon hirmulukeman yli. Eli projektina kropan ja mielen saattaminen vauvakuntoon :) Samalla yritän muistaa, että elämässä on muutakin, kuten nuo kaksi ihanaa "isoa" lasta. Ja ukko :heart: Toki ajoittain iskee "masis" tämän kaiken jälkeen, mutta niin se kai vaan menee.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia teille ihanaiset :kiss: Olette suuri tuki ja turva, salaisuutena vielä mennään niin pitkälle kuin mahdollista... Lapsille haluaisin jo kertoa, mutta heidän takiaan pitkitänkin, ettei tule surua suurta... Ovatkin kyselleet, tuleeko meille vielä vauvaa, jotta saadaan koulutaksi täyteen :D

Ottis :attn: Ystäväni oli lasten kanssa Kreikassa pari viikkoa taaksepäin ja FB:stä luin, että flunssa tuli tuliaisena ja lääkekuurille koko porukka. Nyt kipin kapin Lääkäriin ja paranemisia :hug:
 
Ottis
Whisky Peat Sulla on mahtava asenne. Liikuntahan onkin parasta lääkettä ihan kaikkeen. Minä huomasin eilen olleeni sisällä melkein koko päivän ja tänä aamuna oli ihan erilainen olo nousta ylös, kun näki ensimmäisenä auringon paistavan. Nyt pitäisikin lähteä harrastamaan hyötyliikuntaa eli leikkaamaan taas nurmikkoa. Mut pitää kunnossa tämä tontti niin kesät ku talvetkin. Talvella, kun lumenluonti lakkas, tuli painoakin parissa viikossa pari kiloa lisää, joten siitä jo näkee mikä hyöty siitä on. Nyt vaan Panadol Hottia poskeen ja menoks =).
 
Ottis
Oliivitar Viime yönä miehelle sanoin, ett eikö hänen pitäis jo mennä lääkäriin, kun flunssa jatkunut viikon. Meinasi, että on paranemaan päin. Miehellä on kuitenkin astma, joten ihan pelottaa se kakominen.

Ihania teidän lapset kyselleet =). Tovi tosin vierähtää ennenkuin tuo papu sun sisälläs on koulukyytiä vailla :heart: ;).
 
Mafinka - pikkasen on jo päivällä miulla helpompi olo, illasta sitten yht äkkiä iskee ihan kolotus joka paikkaan:snotty:ja sitten ne hirmuiset yskänpuuskat!..Parasetamolia menee 1g/1-3vrk

Töiden pitäis alkaa syyskuun aikana..pitää kohta itse soitella jos ei ala yhteydenottoa siltä suunalta tulemaan(näin oli sovittu)

Minttu
- saikku on hyvä kun jatkuu.
Koitas olla pari, kolme päivää reuhtomati ja lepuuta käpälääs:kiss:
..siinä käy muutoin niin, että jää krooninen kipu päällensä..ja se EI ole kiva sitten:|

WP
- sie tunnethin itteis hyvin:)..tuo liikkuminen auttaa monella sydänsuruihin ja muihinkin murheisiin - niin siullahin:hug::kiss:

Ottis - ihan on "Tytti" tyttelin näköinen, molemmat söpöisiä:rolleyes::heart:


Mie tänään Salliin hiukka hermostuin::whistle: oli muuta hommaa(koneella)..ja kun tyty huomasi, etten häntä huomioi/kansssaan leiki, alkoi kepposet: pisupaperia riepotteltiin moneen otteeseen ja pureskeltiin JUURI niitä paikkoja, joista kielletty!..:D
..nyt odottelen, että pentu väsyy niin pääsen lattiat luuttuamaan - muutoin roikkuu lattiarätissä pienillä, terävillä hampahillaan..;)

Täällä oli aamupäivästä niin kiva keli, nyt pisti sateen tulemaan: /..keittelenhin kohta kaffet..ja taidanhin pyöräyttää marjapiirakan, on sitten iltakaffeelle jotahin hywäistä=)
((muoks)) siellä se puolukka/mustikka piiras nyt paistuu, ihunaista tuoksuahin jo uunista tulee-nam!:p

Heipsunhei ihunaiset!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Samat on kujeet täälläkin, että jos ei pikkusia huomioi tekevät varmasti kolttosia. Just miestä opastin, ettei saa antaa höynäyttää itteään niiden kanssa kilpasille. Kissojen kanssa on parasta olla kuin ei huomaiskaan, jos tekevät viatonta jäynää ja tosipaikan tullen tiukka "EI" riittää. Ostin tänään pennuille uusia leluja ja tämä päivä ainakin on mennyt ihan kivasti, kun niillä on ollut toimintaa. Poika nukahti kesken syönnin naama raksukipossa :LOL:.
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Ottis - voi pieniäistä, on väsy vallan yllättänyt:)..

Miekin muuten täällä bongasin ihan tuntemusten ja lämmön nousujen perusteella Oviksen - Kp14
..on aika orpo oloinen kun ei tullut hyödynnettyä..tätä se nyt on..miettinyt olen jo ehkäisyäkin, ehkä jotahin noista:
sterilisaatio.fi/Menetelm
En vain halaja enää ylläri pylläriä kun olen kuumeilun päättänyt lopettaa..on ikäähin jo niin paljon ja väistämättä ne riskit vaan kasvaa.
..näin mie sen nyt olen mielessäni ajatellut..olo ON kyllä välillä haikean suruinen:ashamed:..eilenhin kattelin synnytyssairaala ohjelmaa ja itku pääsi ihan kunnolla:'(
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur ja Ottis minulla vieläkin limaa, vaikka sairastaminen alkoi jo juhannuksen jälkeen. Viikon verran olin ehkä terve ja siten taas alkoia ja limaa saan vieläkin välistä rykiä, vaikka parempaan on menossa (toivottavasti).

Lääkärissäkin kävin, mutta kun on viirus ei tropit auta ja tulehdusasrvo normaali.
Astmalääkettä sain viimeksi, kun yskin niin, että meinasi tupehtua, sillä voi helpottaa pitkää ja vaikeaa yskää, vaikka astmaa minulla ei olekaan. Avaa kuitenkin putkia.

Pikaisia paranemisia teille. :hug:
 
Ottis
Uudi Kiitos! Mulla on yleensä nurtsinleikkuun jäljestä ääni matalana ja limaa irtoaa valtavasti, mutt yllättäen tänään ei käynyt niin, vaan olo on yhtä pöhnänen kuin sitä ennenkin :LOL:. Ei siis pahempi =). Pikaista paranemista sulle :kiss:.

mur-mur Hetken jo ajattelin, ett olet ajatustenlukija ja mietin, ett laitoinko mä sittenkin tänne ne kuvat mitkä just laitoin facebookiin. Olen nimittäin yksin pentujen kanssa kotona ku mies lähti traktoria rassaamaan ja kun tässä koneella istuin pelailemassa, olivat pennut alussa ullakolla (etteivät kiusais kukkia), mutt sitten otin ne tuvan puolelle ja kun tuli yllättävän hiljaista, lähdin tsekkaamaan missä väki on. Touho oli nukahtanut vessan päällä olevalle tasanteelle, joka todellakin on vain 20 cm leveä ja kaiteeton ja Tytti nukkui baarikaapin alla olevalla pöydällä hedelmäkulhossa :LOL:. Mies on onneks alkanut säilyttää banaanejaan jääkaapissa ;).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Ottis
mur-mur Eikö olekin surullista huomata kroppansa sinällään toimivan, mutt silti tiedostaa, ettei enää kannata kiusata itteään vauvahaaveilla :(? Minun pitänee tässä pikapuoliin myös alkaa miettiä mitä tehdään, kun haaveet lopullisesti kaatuu. Vielä olen niin jäärä, ett haluan antaa itselleni muutaman kierron aikaa totuttautua ajatukseen, ettei vauvaa tule, mutt sitten on pakko miettiä jotain pysyvämpiä ratkaisuja, vaikkei meidän s-elämä ole vieläkään niin aktiivista, ett 'vahingoista' olisi pelkoa.
 
WhiskyPeat Mitä oikein pääasiassa syöt tuolla vähänhiilihydraatittomalla? Olen itsekin sitä harrastanut keväällä ja sainkin kivasti kiloja pois mutta sitten lopahti painon putoaminen ja meni mielenkiinto :( nyt sitten tietenkin loman aikana kertynyt massua vaikken ole pahemmin syönyt mutta sidukka ja olut on maistunut näin kuumana kesänä vaikken ole humalatilaan itseäni siitä juonut...

mur-mur miksi olet miettinyt ehkäisyä? On ilmeisesti alkanut stressaamaan myöhästyneet menkat jne? Itse en sille tielle lähde kun gyne sanoi etten ehkäisyä tarvitse... itse tiedän tarvitsevani ylläri-pyllärin :D :heart: mutta nyt olen samoissa ajatuksissa kuin tuleva mieheni - tulee jos on tullakseen :heart:

Uudi, mur-mur Pikaista parenemista flunssasta"

mur-mur Ai niin, tuolla on mukava linkki koiran koulutuksesta ja muutakin kivaa koira-asiaa :D www.kumikana.org - itse lueskelin ja nauroin noita juttuja tuolla sivuilla kun olin omani hankkinut :) Vauvakoira taitaa tuoksuakin ihan vauvakoiralle - ihanalle äidinmaidolle :D

Ottis Nautinnollisia hetkiä kisunpentujen telmimistä seuratessa :) :heart:

Mahdotontako Pianko rapistelet :D

Oliivitar Ihanaa odotusaikaa :heart:

Muillekkin palstalaisille iloisia "odotusaikoja" ja hyvät yöt, taidan jo mennä yöpuulle |O
 
mur-mur miksi olet miettinyt ehkäisyä? On ilmeisesti alkanut stressaamaan myöhästyneet menkat jne?

Mafinka
..siksi olen ehkäisyähin miettinyt: munasolu näkyy miulla vielä hedelmöittyvän, mutta raskaus ei kestä sitten alkua pidemmälle.

Mie en jaksa sitä piinaa kun menkat myöhässä ja sitten TIETENKIN dippaan R-testin ja jos se positiivinen, tiedän jo valmihiksi, ettei se kestä!:headwall::ashamed:
..ja siksikin, koska riskit ovat kasvaneet kovasti lisää siitä 03/09 - kuumeilun aloitusajoista.
Näin siis myös miulla, ei vain masussa köllivällä pienellä.

Mietinyt olen nykyään jo paljon sitäkin,(ihan k u n n o l l a ajatuksen kanssa) että jos tärppi onnellisesti kestäishin..ja sitten lapsivesipunktiossa(siellä kävisin)huomattaisiin pienellä vakava vamma/sairaus(paljastaa yleisimmät trisomiat m u t t a ei geenivirheitä TAI niitä ei tutkita, jollei epäillä jotain perinnöllistä sairautta)
Yleisimmät Trisomiat:
Perinnölliset sairaudet ja oireyhtymät – TherapiaFennica

..miten mie jaksaisin sitten sen keskeytyksen?(tähän me kuitenkin päätyisimme melko varmasti)..en kestäisi en..TAI, p a k k o h a n se olisi kestää..MUTTA en halua sitä surua enää ittelleni.:(


Uudi, mur-mur Pikaista parenemista "flunssasta"

Kiitos:)..heräilin juuri reilun tunteroisen tirsoilta..ja kurkku taas kipiä!:O

mur-mur Ai niin, tuolla on mukava linkki koiran koulutuksesta ja muutakin kivaa koira-asiaa :D www.kumikana.org - itse lueskelin ja nauroin noita juttuja tuolla sivuilla kun olin omani hankkinut :) Vauvakoira taitaa tuoksuakin ihan vauvakoiralle - ihanalle äidinmaidolle :D

Kiitos tästähin, käynpä heti kurkkimassa!:wave:


..hyvät yöt, taidan jo mennä yöpuulle |O


Nati nati Mafinka - nukkuos suloisesti:heart:
.
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur Ymmärrän nyt ... en ollut edes ajatellut tuota mahdollisuutta että pitäisi edes harkita keskeytystä sairauden takia - niinhän se olisi :ashamed::'(

Öitä sinullekin Ihanainen Nainen mur-mur :kiss:|O "Naamaa repii" muttei tule uni :(
 
Nopeet heipsaukset vaan:wave: kiirusta on ollu ja huomenna lähdetään Tallinnaan pariksi päiväksi...
Peesaan Mahdotontakoa että tietyissä asioissa aika matelee...vaikka kuin ois hommaa ja tekemistä...

Terkkuja kaikille! Ihana että olette olemassa!
 

Yhteistyössä