40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
bugsy hirveesti voimia sinulle. Ihan näen sinun puolesta kiukusta punasita :mad:. Olisi siinnä itsessäkin hoitamista, ilman naapureiden juoruilun miettimistä, huushollaamista, päviystyksessä perjantaina oloa ja kruununa synnyttäneiden kanssa lääkärin odottelua.

Mur-Mur hyvä, kun pääsit sinne ravitsemusterapeutille. Sitä olen joskus miettinyt, miten voi syödä leikkauksen jälkeen koko elämänsä vain niin vähän ruokaa kerrallaan??

Morticia minulla oli alkuun tosi epäsäännölliset kierrot, eka kyllä oli jo 4 vko synnytyksestä ja toiset sitten suht normi aikaan, mutta sitten oli pitkiä kiertoja ja sitten lyhyitä ennenkuin tasaantui. Taitaa olla yksilöllistä. Onnea uuteen kuumeiluun, toivottavasti pian tärppää.

Fiialiia toivottavasti sinun rktt aika päättyy +

ON samatilanne täällä kuin aikaisemminkin eli nega. Huomenna sitten onneksi loppu luget ja eiköhän se vuotokin sitten tulee sieltä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Ainakin hyvä että osaat kunnolla raivota ja antaa tunteiden tulla, bugsy :) Täytyy sanoa että VÄHINTÄ mitä voisi odottaa kun tulee kotiin sairaalasta (on se sitten nyytin kera tai ilman nyyttiä) on että koti olisi AINAKIN samanmoisessa kunnossa kuin lähtiessä, ja kohtuullista olisi kyllä voida odottaa, että mies siellä jopa sillä aikaa siivoaisi!

mur-mur, juuri vähän aikaa sitten luin jostain lehdestä (en ikävä kyllä muista mistä lehdestä, kampaajalla luin) jutun naisesta, jolle oli tehty tuo kuvaamasi leikkaus, ja oli NIIN tyytyväinen! Toivottavasti kaikki menee kuten toivot :)

Täällä vähän juhlien jälkimainigeissa NIIN laiska olo... mutta onneksi saa olla laiskana kun kuopuskin päiväleirillä. Kävin äsken ostamassa lehden (mahdollisimman kiiltäväkantiesen :) ), nyt kahvi tippuu ja kohta kaivan jääkaapista kakunjämiä...

Voimisia kaikille :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur* ja bugsy
Ottis
Voi bugsy kuinka kurjaa :hug:. On sulla siellä ollut vähän actionia ja kaiken kukkuraksi uteliaat naapurit :(. Voimia sulle!!

Morticia Teretulemast takas kuumeilemaan :heart:!

mur-mur Toivottavasti pääset siihen leikkaukseen. Peukkuja :kiss:.

Kastehelmi Onnittelut onnistuneista juhlista. Se onkin ihme miten aina viime tipassa tulee kiire, vaikka luulisi kaiken laittaneensa valmiiksi. Kai se jotenkin kuuluu asiaan :).

ON Täällä tuli hetken verran vettä oikein lotisemalla eli siinä meni mun haaveet pihapuuhista ja sisällä ei huvittais tehdä yhtään mitään eli taidan pitää luppopäivän, sillä onhan tässä näitä päiviä ja aikaa vaikka kuinka.. Ja herää samalla kysymys, ett "aikaa mihin??". Juhannuksen vuoksi en ainakaan viiti kovin stressata, mutt jotenkin stressaa toi ukko, kun hän kuvittelee, ett mä nousisin itekseni kotona (lomalla) ollessa samaan aikaan kuin arkenakin töihin mennessä ja touhuaisin täällä kaikenlaista. Ja pah! Hullukshan sitä niin tulis..
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Mur-mur täällä ihan väärin laittelin sulle listaan tietoja, olen aivan sekaisin päivistä. Siis tänään maanantaina kp3 ja perhana lauantaina-iltana olin siellä ensiavussa.

Kiitos kaikille meikäläistä huomioineille. Kyllä mulla päällimmäisenä on niin raivo kun vain voi olla. raivoa, raivoa, en osaa puhua, vain tämä kirjoittaminen auttaa. Ukko tuossa jo kohta hermostuu, kun aina vain huudan ja raivoa. No perkele se on mun tapani purkaa tätä oloa. En helevetti jaksa sen kanssa alkaa tunteista puhumaan ja paskaa jauhamaan. Kun en osaa itellekään selittää miltä tuntuu, niin miten osaisin toiselle sanoista sen vääntää. Saakeli kun tietäis mitä polkua lähtis nyt taas taapertamaan. Uskaltaako enää raskautua, milloin uskaltaa yrittää, kuinka kauan taas menee ........ kyllähän te kaikki tiedätte nämä epävarmuuden kysymykset.

Oivikki voi perkules kun sullekin negaa vaan näyttää, on se joskus tämä elo niin kärsivällisyyden ylittävää....

Niin ja miehen toisen veljen vaimo saa vauvan tässä muutaman viikon sisällä... sekin vielä, vaikka eihän se multa pois ole, mutta niinhän se on, että jos jotain itse haluaisi, niin kaikilla muillahan sitä aina on,
 
bugsy:hug:
..parempi vaikka raivota se paha mieli ja pettymys ulos, kuin pitää sisällään.:kiss:

Antaisitko vielä siun tiedoista: iän ja monesko lapsi haaveissa - Kiitos kaunis.:)

Täällä ei satele, mutta itukoita piisaa kun on niin matalapainetta..hitto kun ei partsullakaan kunnolla pysty istuksimaan kun ovat heti kimpussaaaaa!!!!!|O
(miehelle jo soittelin ja pyysin tuomaan töistä tullessaan hyttysspiraaleja)

Kaikille yhteisesti:kiss:ja mukavaa päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur ikä olis 42v ja 9. lapsi haaveissa, joten kyllähän se vähän hävettää täällä vinkua, kun toisilla ei ole ensimmäistäkään lasta. Mutta neuvolan täti lohdutteli viime kerralla kun km takia kävin hänen luonaan ja sanoi, että ei ole väärin olla lapsirakas. Joten anteeksi kaikki joille ei ole suotu yhtäkään lasta. Mutta koville nämä menetykset aina tuntuu, vaikka niitä olisi aikaisemminkin jo useamman kokenut. Ja vaikka kuinka yrittäisi olla asiaan jo varautunut.

No jospa sitä tästä taas jotenkin ylös jaksaisi kömpiä. Mulle jäi clearbluen ovistestejä 5 kpl, joten jossain vaiheessa ehkä käytän ne, mutta en ala enempiä tilailemaan, nyt on pakko mennä....
 
  • Tykkää
Reactions: Patrik69
Ottis
bugsy Älähän anteeks pyytele, se sattuu vaikka olis kahdeskymmenes lapsi haaveissa, kun pikkuisen menettää :'( :hug:.

mur-mur Itukoita piisaa täälläkin ja onpa tänään näkynyt pari kärpästäkin pöristelemässä. Me ollaan roudattu Kreikasta halpoja hyttysspiraaleja, viimeksikin mökillä polttelin sellasia 1,49 egeä (10 kpl) maksaneita ja hyvin pelittävät. Ei ne kuitenkaan niin halpoja ole, ett ihan niitten vuoksi kannattais Kreikkaan asti mennä :LOL:.

ON Oon tehnyt tänään raparperikiisseliä ja uunissa muhii par'aikaa paistos. Yritin aikani kuluksi saada jotain tolkkua netistä kuinka hankalaa oliskaan tehdä raparperiviiniä. Tulis hyödynnettyä tuota satoa ku ei niitä kaikkia malta millään syödä ja loppujen lopuks on vähän asioita mitä raparperistä voi tehdä. Jos on ideoita, niin saa heittää linkkiä =).
 
Ottis
Olipahan melkonen ylläri. Kävin päiväpostin hakemassa ja oli nyt jo tullut lähetys Halpatestiltä. Muistin, ett niiltä kestää paketin saaminen pitempään ja ajattelin, ett aikaisintaan keskiviikkona pääsen tikuttelemaan päiväpostin jälkeen. Nytpäs saankin rapistella jo huomenna =). Oviksesta ei tosin ole vielä tietoakaan. Viimeistään tänään illalla (kp7) pitäis limoittelun alkaa, jos käy niinkuin ennenkin. Vaan eipä se mua haittais, vaikka ovis nyt vähän odotuttaisikin.
 
Ottis - Onnekasta tätä kiertoa siulle:heart:
..mie inhoan noita hyttysspiraaleja..niitä ei meinaa m i l l ä ä n saada irroitettua toisistaan, vaikka kuinka ohjeen mukaan yritän kevyesti ravistella-argggh!!!!:kieh:

:attn:MIKÄHÄN OLISI MUU SAMAN TEHOINEN, JOKA EI OLIS NOIN HANKALA KÄYTTÄÄ?..KOKEMUKSIANNE IHUNAT KAIPAAN!:attn:
(ei kuitenkaan sellaista sähkökäyttöistä "houkutinta")

annekristiina - voihan kurjake, se akan hupakkoko sinne kerkesi:vampire:..halitus miulta, siulle:hug:

Mie heräsin tajuamaan, ettei miulla ole kesävaattetta!:eek:
..tilailin sitten muutaman paidan ja pellavapöksyt..saa nyt nähdä, mahtuvatko/istuvatko miun päälle kun paino vain lisinyt..

Trikoopaidat tietenhin sopii mutta en halua, että nuoleutuvat pitkin pintaa, paljastaen joka makkaran:O..toivotaanpas parasta;)

Ps. Ovista ei sitten täl-lä-kään kierrolla ollut..lämmöt ei nouse - sahaavat 36.6-37 välillä..*huoks*

Illan jatkoja:wave::heart:
..mie taidan tehdä itteleni munakaan ihan sillähin uhalla, että sappikivikohtaus saattaa iskeä..tekee NIIN MIEL!:p
 
Viimeksi muokattu:
Voi että oivikki. Voimia eteenpäin, mitä se sitten pitääkin sisällään.
Tunteita ei vain aina pysty eikä ole edes hyvä pitää sisällään. Ja jos se helpottaa, niin siittä vaan purkamaan paineita, bugsy. Vai sinne se täti pahus ehti annekristiina. Ei kiva täti olleskaan.

Kastehelmellä vaikuttaa olleen hyvät pippalot. Miten mukavaa!

Toivottavasti mur-mur, saat apua ravintoterapeutilta ja/tai leikkauksesta, jos niihin päädyt. Painoa tahtoo kertyä ihan huomaamatta. Minullekin on tämän projektin aikana tullut sellainen 15kg ja kun olen vielä tosi lyhytkin, niin se kyllä näkyy ja tuntuu huonona olona.

ottikselle onnekasta oviksenmetsästystä! Viimeistään sitten, kun sen aika on.

ON Nyt on sitten meneillään dpo5. Rinnat kipeytyivät eilettäin kuten aina joskus kierrossa on tapana. Eli eihän se tarkoita vielä mitään. Muuten ei tunnu sen kummemmalta. Kyllähän ne mahdollisuudet aika vähäiset tietty on. Uskoisin, että kotikonstein olisi vähän paremmat, kun voisi useamman kerran yrittää ajoittaa tykkäilyt sopivalle ajankohdalle. Sille nyt ei kuitenkaan voi mitään. Olen vähän ajatellut, että pitää hyväksyä, että elämä on epätäydellistä. Se kaipuu äidiksi on niin pakahduttava. Toivon kuitenkin, että mies pysyisi jotenkin mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Meillä on mökillä käytössä sisätiloissa ja ulkonakin tyynellä säällä ja kotona sellaset sähköset pistorasiaan laitettavat hyttysjutskat, joihin sit vaihdetaan vain sitä tyynyä. Minä tykkään niistä, vaikka haju ei olekaan mikään hyvä, mutt kyllä ne tappaa hyttyset. Etkai sä niitä tarkoittanut ku sähkökäyttöisestä houkuttimesta kirjoittelit =)? En ole muuten koskaan edes lukenut spiraalien käyttöohjetta :LOL:. Kiva, että kerroit. Niitä on kieltämättä kurja irrotella toisistaan ja sit joka paikka on täynnä ihme viritelmiä ku niitä pätkiä yritellään poltella :stick:.

Kurja jos jää ovis tulematta :(. Tsemppiä!

Fiialiia Samma här, meinaan tuota, ett' olis kiva ku tykkäilyt osuisivat useammin oikeaan. Meillä kun ei meinaa osua edes se yksi kerta oikeaan. Peukuttelenpa puolestasi josko sieltä olisi yksi urhea siittis päässyt kotipesälle ja tehnyt jo temppujaan :heart:!

ON Alunperinhän mä (taas) suunnittelin, ett eilen olis pitänyt tykkäillä, vaan eipä tuosta mitään tullut, kun mies tuntuu jotenkin vaistoavan, ett simppasiaan tarvittas ja ajoittaa sit iltakiukkunsa just silleen soppelisti, ett saa mun karvani nousemaan pystyyn. Eilenhän mä keittelin herran toivoman raparperikiisselin ja tein paistoksenkin, ihan vaan pienenä taka-ajatuksena, ett "tie miehen sydämeen käy vatsan kautta". No, mies lähti sit raivaamaan pusikoita ja heilui trimmerin kanssa pari tuntia pihalla ja tuli sieltä väsyneenä, mutt tyytyväisenä ja ajattelin jo, ett tästähän hyvä seuraa. Nooh, kun olis ollut vähän jo aika rauhoittua, ei mies alkanutkaan tapansa mukaan töllöttää, vaan asensi yläkertaan jo keväällä tilaamani rullaverhon. Ihan hyvä jutska siis :). Ajattelin, ett miehellä pitäiski olla useammin poikailtoja tiedossa perjantaille (se risteily minne minuakin pyysi mukaan), kun se näyttää noin innostavan tekemään kotona jos mitä. Minä auttelin sen mitä pystyin, mutt mutt.. sitten kun mies oli jo menossa nukkumaan, tulin sanoneeksi kipeästä niskastani (se ei ole kunnolla kääntynyt moneen päivään) ja mies siihen, että:"Ei se oo mikään ihme kun nukkuu joka päivä puoleen päivään". Ei sentäs jatkanut "...eikä tee mitään", miten virsi yleensä jatkuu, sillä olinhan mä hänelle lätkytellyt herkkuja. Mies siis näkee tehtynä vain sen mitä sa kurkustaan alas :LOL:. Tuohonpa totesin kuitenkin, ett "En ole yhtenäkään päivänä nukkunut puoleen päivään", johon mies, että: "Etkö? Ei sua ainakaan oo näkyny täällä ko oon ollut lähössä töihin". En todellakaan, sillä ikäväkseni mun on tunnustettava, ett mulla on herätys viimeistään kymmeneltä. Aikaisemminkin saan nousta, jos satun heräämään. Mutta juttu jatkukoon. Mulla heräsi epäilys, ett mies ei tiedä mitä puolipäivä on ku vertaa sitä omaan töihinlähtöaikaansa ja sitä häneltä kysyinkin, kun olin jo pyrähtänyt välillä pois taistelutantereelta. Siinäpä sitten juttelin korkealta ja kovaa ja kerroin, ett miehen täytyy olla sekopää kun kuvitteleekaan, että mä täällä nousisin herran kanssa ylös yhtä aikaa ja jäisin valveille aikaa tappamaan, kun päivät on muutenki liian pitkiä. Ja voitte kuvitella, ettei siinä sit pupustelusta ollut puhettakaan :LOL:.

Tottahan on, ett yöstä mä niitä oksia otan, sillä olen yökyöpeli, eikä aika silloin ole läheskään niin pitkä ku päivällä. Mikähän siinä muuten on :)? Eilen ei tullut töllöstäkään mitään katottavaa myöhemmällä, mutt luin puol kolmeen asti. Välillä kävin terassilla kesäiltaa ihastelemassa ja kuuntelemassa lintujen laulua. Nurinkuristahan tämä on ku toinen menee 9:n jäljestä kesäiltoinakin nukkumaan ja lähtee töihin kuuden aikaan, kun toinen on nippanappa nukahtanut silloin ja valvoo taas ainakin 4-5 tuntia toisen nukahtamisen jälkeen. Me ollaan siis niin epäsuhtä pari, ettei tottakaan. Vaikka oonpa mä miettinyt sitäkin joskus, etten mä välttämättä edes haluais ketään rinnalleni kesäiltoina kuhkaamaan, vaan se on mun omaa spesiaaliaikaa, jostä mä nautin ja ihan itsekseksi. Eri juttu on sitten jos joskus mökillä tai vaikka kotonakin ottaa jonkun kaverin kanssa sidukkaa tai jotain ja sen kirvoittamana sitten valvoo kesäyössä aamuun asti.

Mä lähden tänään yhden siskon kanssa käymään meidän ainokaisella tädillä. Tai ei vain käydä, vaan jäädään yökylään. Täti on 85 v. ja ramppas meillä kotona yökylässä, kun olin lapsi ja teini ja niistä illoista jäi niin kivat muistot, ett katsotaan josko jotain saataisiin vielä kehiteltyä. Täti ei ole enää terävimmillään, mutt me yritetään olla. Tänä iltana en siis piliä sais vaikka sitä tarjottaisiinkin, mutt pitää katella mikä on tilanne huomenna. Taidan naputella miehelle pikku letterin ennenkuin lähden :). Mutt nyt.. lähden pihapuuhiin vielä hetkeksi. Palaillaan :wave:!!
 
Ottis
Ovisviiva sen vahvunen, ett plussa tullee torstaina. Pitänee miestä vähän informoida. Sain haravoitua miehen trimmerisotkut ja siivosinpa mansikkapenkinkin ja tein yhden uuden istutuksen. Ei huonosti pahalle päivälle =). Parasta kuitenkin, ett just kun olin päässyt tupaan, alkoi sataa oikein kaatamalla. Nyt on päiväkaffet juotu ja sauna lämpenee. Neljän maissa lähdetään systerin kanssa liikenteeseen. Kivaa kesäiltaa tänne kaikille :kiss:!
 
Änkeydyn tännekin, moi vaan! Ikää 40 v, 3 lasta entuudestaan ex-miehen kanssa. Uusi suhde lapsettoman miehen kanssa, joten josko sitä sitten yhden vielä yrittäisi saada.

Minipillerit lopetettu vappuna, joten ensimmäinen yrityskierto nyt meneillään. Kiertopäivä 24, joten sunnuntaina testailen jos ei menkkoja kuulu. Jonkinmoisia oireita on olevinaan, mutta niin niitä oli muka jo heti pillereiden lopetuksen jälkeenkin ja turhaan :) Toisaalta en aiemmista lapsista ennen plussia ole tainnut oireilla, joten kuvittelun piikkiin laitan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Tervetuloa Chrissy72 :wave:

ON no niinhän siinä kävi kuten arvelin, eli äitihän se tänään soitteli, että kun kylillä kuuli että meillä ambulanssi oli käynyt... voi jumalauta, että mulla keittää. Täällä helevetin kyttääjien keskellä joutuu asumaan, niin ajatelkaa, oikein omakotitalossa, eletään kuin jossain perhanan itäsaksassa, kytitään mitä toiset tekee ja raportoidaan kadun stasille. Mua itseäni ei perhana kiinnosta paskan vertaa naapureitten elämä, eläkööt miten elää, joten olis odotettavaa, että antaisivat meidänkin elää omaa elämäämme.

No ei meinannut äiti ensin kertoa, kuka se perhanan juorukello oli, mutta olihan sen pakko sanoa, että tuo saakelin naapurin ämmähän se tietenkin oli. Sehän on meidän muutosta asti terrorisoinut meitä, eli muutettiin tähän taloon keväällä 2010. Oikein akateemisesti koulutettu hienohelma, täydellinen äiti, täydellinen kasvattaja, täydellinen siis kaikessa maan ja taivaan välillä, siis omasta mielestään, mutta mun mielestä sen oma elämä on niin tapahtumaköyhää paskaa, että ulottaa valituntivalvojan hommansa meidän aidan sisäpuolelle. Joka perhana välissä on sormi pystyssä meidän kaksosia joka ainoasta asiasta kouluttamassa ja neuvomassa. Sillä itellään on 3 poikaa, ja jos paskat vielä 10 vuoden päästä tuossa asuu, niin katotaanpa miten poijjaat pistää teini-iässä homman ranttaliksi. En ole kostonhimoinen, enhän. En yhtään ilkeä, enhän. Arvatkaa onko mielikuvissa naapurille sattunut vaikka mitä, arvatkaapas toisenkin kerran. Kyllä, niille on tapahtunut paljon painokelvotonta.

Kirjoitnpa pienen novellinkin pohjautuen tähän elinpiiriin.

Jos joku "vanhoista" muistaa, niin meillähän on naapureiden kanssa paljon yhteisiä "muistoja". Taitaa nekin tarinat löytyä tuolta ketjun jostain välistä viime kesältä.

No tämä kuvastaa ehkä parhaiten toiveitani tällä hetkellä...



Mutta ehkä tämä on vielä parempi...

 
Viimeksi muokattu:
Fiialiia - sain kuin sainhin ajan sinne Ravitsemusterapeutille:)elokuun 13pvä.

Kovasti siulle täältä laittelen..:heart:+:heart:+:heart:+tulemaan!=)

Ottis
- me ollaan myöskin miehensi kanssa kuin yö ja päivä..mie se mitä ilmeisemmin.;)
..on tuo rytmi niiiiin erillainen että..ja siitä seuraa eripuraa sitten aika ajoittain: /

Tuollaista sähköistä itikkasiepparia tarkoitan Ottis:
Hyttyskartoittimet, hyttysansat

..malleja löytyy erillaisia ja kokojakin.

Voi Ottis tuota miestäis..ei se ymmärrä hywän päälle ei..tsot, tsot mitä käytöstä taas!

Kävin saunassa ja koetin partsulle istua mehulasin kera huokaisemaan..EIIIII tulluna mitään - ne helvatan itukat iski heti!:mad:
..laittelin sitten Offia..ja nytpä mie lemuan hirmusen pahalle - Yäks!:eek:en olleskaan saunan raikkahalle.
 
Viimeksi muokattu:
Crissy-72 Lämpimästi siut toivottelen tervetulleeksi olkkariimme!:wave::heart:

Haluatkos, jotta laittelen siut tuonne listallemme?

Tärppi onnea kovasti!:heart:


Voi bugsy ihunainen:hug:
..kurjat on siulla lähinaapurit - oikeat "kyttääjät" sattui niin likelle:kieh:
Jaksuja siulle&voimasia:kiss:

..nuo siun laittamasi kuvat kertovat kyllä..P A L J O N!:D
 
Viimeksi muokattu:




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

anjamarita (43).......kp2/28-35........yk8...................2./1.yht.
annekristiina (47).....kp2/26............yk7....(2007) 5./2.yht.
Onni-71(41).............kp4/?..............yk1...........?
ulpunen (42)............kp5/31-34........yk3..............2.
tattinen (41)............kp7/22-28........yk21(2km.)5/1.yht.
Hanhimamma (42)...kp17/27...........yk4...........3/1.yht.
Kastehelmi (44).......kp19/?.............yk?(5/2012)....5./1.yht.
Euphonia (40)..........kp21/25-26.......yk230......................1.
Fiialiia (40+)............kp22/27-30.......yk2............1.
Crissy-72 (40).........kp25/?..............yk1.....4.
sarialeksandra(41)...kp29/32-35.......yk.yli 1v......................2.
Morticia (43)............kp34/28...........yk1.........3.
pikkutirri (42)...........kp37/28-30.......yk18(6&8/2011)4/2yht.
Iida-Karoliina (48)....kp39/26-31.......yk4.......5/1.yht.
OOAK (49)...............kp?/26-28.........yk4..(Km1992)4/1yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, Morticia, WhiskyPeat, Sussu-72






Fiialiia (40+)......dpo6
Oivikki (?).........pp15




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Crissy-72. Melkein kaimoja ollaan kun mua sanotaa Krissyksi IRL. :)

Menkkoja ei vain kuulu, valkkari vaan lisääntynyt ja alamahalla nippailee mutta en usko että siellä kukaan pieni asustaa, on vaan kierto vielä ihan sekaisin. Tädistä olisin kiitollinen, tylsää tällanen epätietoisuus. Eihän vaihdevuodet voi ihan puskista ilman ennakko-oireita tulla?
 

Yhteistyössä