40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
No niin ja nyt tässä hymy huulilla kirjoittelen:) Tänään kävin brunolla ja se tutki minun kohdun kunnon, paksuuden, munasarjat ja ultraspa jopa rinnatkin:D Kaikki oikein mallillaan, antoi luvan raskautua ja sanoi, että kohdun vuoksi ei ainakaan keskenmenoa tapahtunut. Nyt on vielä ne hyytymistekijät ja kilppariarvojen mittaus, sekä se verenkuva, mutta ainakin kohtu voi hyvin:)Tuhru alkaa jo pian loppua, onhan tässä jo tuhruttukin 11viikkoa ( 3 viikon tauko välissä), että on jo aikakin nähdä housut valkosina:D Kohdussa ei enää ole raskausmateriaalia yms. Kiertokin varmaan alkaa jossain vaiheessa, viel ei näkynyt mitään mikä viittaisi että missä vaiheessa kierto olisi. Eli nyt sitten vaan oottelee niitä ekoja menkkoja ja kai sitä uskaltas jo sitten pistää tuulemaan, kun eivät sairaalassakaan sitä kieltäneet.Ja tuskinpa ihan heti oon raskaaksi ees tulossa, jos enää ollenkaan, mutta voi kun oli ihanaa kertoa tämä uutinen tänne:)
 
Wautsiwau, Tintti-Tiivari! Ei sitä Brunoa ainakaan turhaan ole kehuttu;), sillä eipä oo ihan eka kerta, kun hänestä kivoja kuulee:p!Nythän onkin mukava lempiä, kun oikein luvan kanssa saapi jo tuloksestakin haaveilla, ihan oikeesti! Toivotaan pikaista positiivista ja ihanaa vaavia tulevaksi:heart:! Aatelkaapa muuten; on lääkäreitä (=gynejä), jotka jo het alkuunsa vetäsee maton alta ja puhaltaa sammuksiin sen pienimmänkin toivon tylyillä sanoillaan, kun on iän tietsikaltaan nähnyt ja sitten on näitä Brunoja, jotka "kakat" välittää iästä, vaan ensin tutkii värkit ja vielä toivottelee onnea perään, niin kummankohan lekurin "asiakkaat" tai potilaat, ovat tyytyväisempiä ja positiivisemmalla mielellä, jolloinka endorfiinit mukavasti leijailee elimistössä ja raskauskin mahdollisempi jo pelkästään henkisestä asenteesta/puolesta johtuen! On tää metkaa tosissaan tää ihmiselo, juu! Joskus oon ihan miettinyt, jotta millastakohan ois olla mies ja millanenkohan mies mää olisin? Ootteko muut aatelleet? (no luultavasti ette, mutta mää ny mietin muuteskin ihan liikaa ja kaikkea:headwall:).

Mulla tyttöseni veti herneet nenään ja ukkeli edelleen työssään, ja musta tulee kohta äksy, kun iskee väsy, joten kaikkien parhaaksi, mää toivotan nyt Kauniita unia, valtakuntaan,ja levollisia unia!

Lilleriina:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Lilleriina: niin kuule on, että Bruno on kyl ihana:) Kattelin just, kun yks naisgyne avas oven ja pyyti yhtä asiakasta sisälle ja oli jo naamasta se gyne sen näkönen, että pelotti jo katsoa sitä:D Jotenkin vanha ja hapannaama, jos ilkeästi voi sanoa toisesta pelkän ulkonäön perusteella, mutta tässä iässä sitä haluaa ottaa varman päälle nämä omat gynetkin:) Tuoli oli niin ihana kun kysyi, että milloin on rinnat tutkittu ja siihen sanoi, että nehän menee tässä samalla:) pilke silmäkulmassa sanoi, että kyllähän varmaan tiedät, että keskenmenot aika luonnollinen juttu ja kyllä ne monesti johtuvat vaan siitä alkiosta. Kohtu on hyvässä kunnossa ja paksuudessa, että jos mieli halajaa vielä sitä iltatähteä, niin anna paukkua vaan. Mulla sentäs neljä sektiota jo takana, johon joku gyne ois alkanut jo heti marmattaa, että kyllä sulla tuota ikää on ja lapsia, että eikö ne jo RIITÄ! Jokaisessa raskaudessa on riskit ja sinulla nyt enempi ja saanu varmaan mun naaman nykimään siihen malliin, että haistatanko jotain vai rupeanko itkemään:p No mutta tämän osalta sain TAAS sen luvan, niin en voi ainakaan itseäni tyhmäksi sanoa tai tyhmänrohkeaksi, jos alan vauvaa yrittämään, kun olen siihen niin monelta lääkäriltä jo luvan saanut. Kyl minä rtiskit tiedän, mutta kohtu voi revetä vaikka jos oottas vaikka ekaa tai tokaa jne....elämässä aina voi tapahtua vaikka mitä, mutta jos minä olisin alkanut pelkäämään raskautta omien kokemuksieni perusteella, niin voin sanoa, että ekaan sektioon ois mun raskaus jäänyt, sillä niin henkisesti vaikea, sekä vaarallinen se oli, kun oli täydellinen etinen istukka, jonka johdosta vuodin miltei koko raskauden ajan, maksasin sairaalassa 2 kuukautta, yhden kerran jouduin ambulanssilla sairaalaan kun alkoi kotona vuotamaan ja sitä ennen oli kuitenkin jo kohtukuolemaraskaus ja muutama keskenemenokin koettu. Kyl siinä ois joku sanonut, että nyt riitti kun sai elävän lapsen rinnoillleen ja itsekin pääsi hengissä kotiin. Mutta halu lapseen oli kova ja niin vaan sitten sain iloita vielä monesta pikkusesta<3
Tietysti nyt voi vielä löytyä jotain, enkä usko, että raskaudun ennen tutkimuksia, mutta leikkaava lääkäri ei kieltänyt raskautta ja hoitavalta hoitsulta kysyin, milloin saa alkaa yrityksen, niin sanoi, että jos maltat nyt sen 6 viikkoa odottaa. Täytyy myöntää, että pitkän veteraaniseksielämän jälkeen oli niin tiukat paikat välillä, että aattelin, että kun vuoto vihdoin loppuu, ne kanitellaan varmaan seuraavassa mutkassa tyyliin kaupan kassalla ja kyllähän se siihen menikin...ilman ehkäsyä....ehkä vähän tyhmää, mutta eihän sitä ole varsinaisesti kieletty, on vaan sanottu, että olisi hyvä odottaa ne ekat menkat, mikä onkin totta. Mutta tosiaan bruno ei nähnyt, missä kieron tilanteessa ollaan ja ovistikut ei näytä plussaa, joten huh huh, onneksi ei ole tainnut tärpätä, kun en nyt ihan oikeesti halua vielä raskaaksi, vaikka se ei suoranaisesti mitenkään PETTYMYS olisi, vaan iloinen yllätys;)
 
Ottis
Tintti-Tiivari Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :kiss:. Nyt vaan vauvaa tilaamaan :heart:!

ON Matka tilattu :D. Tulipahan samalla tsekattua kalenterista tän vuoden kierrot. Pituudet ovat olleet: tammikuu 26, ovis kp 12, Helmikuu 27, ovis kp13, Maaliskuu ja huhtikuu 26, ovis kp12, toukokuu ja kesäkuu 25, ovis kp11. Ts. laskeskelin, ett sama mikä matka otettaisiin heinäkuun lopulle, menkat pilaa siitä kuitenkin vähintään 2 päivää, mutt ei voi auttaa :'(. Matkalle lähdetään 22. päivä sunnuntaina ja jos nyt oli ovis kp 11, vaikka viiva oli vahva vielä lauantaina kp 12, osuu menkat matkan ajalle alkamaan joko heti maanantaina (mikä olis sinänsä ok) tai keskiviikkona, joka pilaa sit melkein koko loppumatkan, mutt ajattelin, ett noille päiville voi sit rannalla löhöämisen sijasta suunnitella muuta toimintaa, niinkus vaikka patikointia, niin ei tunnu kivutkaan niin kovina =). Pääasia, ett tiedossa on varmaa aurinkoa =).
 
Viimeksi muokattu:
Ottis - entäpä jos siirrät lääkkehillä menkat vasta reissun jälkeen alkavaksi?
..olisiko sen arvoista:)


Muiden kuin ehkäisypillerien käyttäjien siirtomenetelmät

Kuukautisvuoto voidaan siirtää eteenpäin käyttämällä jotakin reseptillä saatavaa keltarauhashormonivalmistetta. Raskauden ehkäisy pitää olla varmistettu ennen valmisteen käyttöä. Keltarauhashormoni aloitetaan viimeistään 3 päivää ennen oletettua vuodon alkamisaikaa, ja tabletteja jatketaan enintään 14 päivän ajan tai niin kauan kuin vuodon alkua halutaan siirtää. Vuoto alkaa yleensä 2–4 päivän kuluttua hoidon loppumisesta, ja seuraavan kuukautiskierron pituus on yleensä normaali.
 
Tintti-Tiivari ihunaisia uutisia siulla sieltä Brunon tyköä ..
JEEEEEEE!!!!
..nyt sitten vain kovasti talletuksia soppeliin aikaan ja toivotaan parasta tulosta.:heart:



ON.. testattu blanco..

Vinks tännehin!:wave:

Mikäli haluat tilailla Pregcheckin testejä R-keijulta..Raskaustestit ja ovulaatiotestit, Clearblue, Kestovaipat, Angelsounds doppler, Avent, Bola korut, Emma Jane, Funmum, BOOB, Bravado, Lasten sis
.. laittele tilatessasi lisätietojen kohdalla: "raskautestien pahvikuoret saa litistää ja näin mahtuvat postilaatikosta"..
(muutoin olisin joutunut kirjeen postista hekemaan)

Itse olen näin tehnyt 2x ja hyvin on pelittänyt - testit tupsahtaneet tilaamisesta seuraavana päivänä A4-kuoressa.
..muistaa vain maksaa verkkopankin kautta tai Nordean ja tilata ennen klo. 15.00..

Laittelin R-keijulle ruusuja heidän toiminnastaan ja vastausta tuli heti, että: Mukavan kuulla, että olen ollut tyytyväinen heidän palveluunsa..ja laittavat ne tilaamani testit&kipot yhteen pahvikuoreen litistettynä.=)

Meillä kun ovat postilaatikot sellaiset metalliset ja sinne mahtuu juuri vain se 3cm paksuutta oleva kirje/paketti.
..eri asia sitten, jos olisi sellainen avattava malli, sinne mahtuisi isompikin paketti.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Olet ajatusten lukija. Ajattelin ihan samaa, mutt mä olen joskus nuoruudessa yhden tyttökaverin kanssa reissatessa yrittänyt siirtää menkkoja kerran, mutt niin vain kävi, ett minuun ne tabletit eivät purreet, vaan menkat alkoivat ajallaan ja vieläpä inhottavan runsaina :(. Kyllä se sen arvoista varmaankin olisi. Pitää harkita asiaa, mutt joka tapauksessa täytyy odotella tämän kierron loppuun, kuinka pitkälle se vie.

Pahoitteluni blancosta :'(. Voi, että kun tuosta sun kierrosta tulisi nyt jotain selvää :kiss::hug:.

ON Samma här eli testattu blanco. Ton matkan varaamisen kanssa vaan niin unelmoin, ett unohdin kertoa :ashamed:.
 
Heipat kaikille!
Olen tasaseen lueskellut juttujanne, mutta en pääse koneelle kun nuoriso sen aina valtaa. Enkä jaksa kännykällä kirjoitella, kun menee hermot niiden pienten näppäimien kanssa.

Täällä oli Hanhimamma kirjoitellut, johon haluaisin palata, hypätkää yli jos ette jaksa lueskella.
Mielestäni, siis ihan omasta mielestäni, MrsBree ymmärsi varmaankin väärin Hanhimamman kirjoituksen. Tiedän täsmälleen, mitä Hanhimamma ajoi takaa, eikä varmasti tarkoittanut pahaa sanoa kenestäkään lapsettomasta ihmisestä. Se vain tahtoo olla niin, että siinä ne "lähimmäiset" ovat aina neuvomassa lapsen kasvatuksessa, vaikka heillä ei ole tietoa missä kotona mennään. Ulkopuolelta on aina hyvä heitellä patenttiratkaisuja, jotka eivät takuulla toimi jokaisessa perheessä 100 %:sti.

Ymmärrän MrsBreetä, että lapsettomuus ei todellakaan aina ole valinnainen asia, ja monille ihmisille syntyy lapsia, jotka eivät kykene heistä sitten huolehtimaan. Syystä tai toisesta. Silloin miettii, että eikö voisi edes miettiä ehkäisyä, jos ei ole tarkoituksenakaan saada lasta. Mutta ihmisen tilanteet ovat eri elämän vaiheissa mitä kummallisempia, ja meistäkin jokainen varmasti tekisi eri ratkaisuja, jos menneisyyttään voisi muuttaa. Mutta kun se ei onnistu.
Varmasti lapseton on yhtä hyvä kasvattaja kuin lapsellinenkin, koska vain kokemus opettaa. Kaikkea ei voida oppia kirjoista, vaikka paljon hyvääkin sieltä voi saada. Jokainenhan aloittaa siitä ensimmäisestä joskus, jos lapsi ylipäätään on tullakseen. Ja tuli se lapsi sitten millä tavalla tahansa.

Luulempa, että Hanhimamman kanssa olemme kohdanneet saman asian, eli omalla kohdallamme saimme mieheni veljeltä ja hänen ex-vaimoltaan heidän mielestään oikeinkin hyviä neuvoja. Heillä ei itsellään lapsia tuolloin ollut, mutta he katsoivat tarpeelliseksi "opettaa" meitä, meillä oli vasta 3 lasta tuolloin. Ja neuvominen ei todellakaan ollut sellaista, jonka olisi voinut ottaa vastaan, eli en ole sanomassa, etteikö saisi neuvoa, jos sen osaa asiallisesti tehdä. Nimittäin on aivan eri asia, sanooko asian halveksuen, vai tuoko asian esille niin, että voi sanoa vaikkapa: oletko koskaan ajatellut...jne voisitko ajatella tekeväsi näin...jne tai meillä on aina toiminut kun teemme näin ...jne, mutta jos se neuvominen on sellaista, että ettekö te samperin ääliöt osaa hoitaa edes kakaroitanne oikein. Meidän lapset ei koskaan...jne

Miehen veli on jatkanut vieläkin meidän neuvomistamme, vaikka lapsia on nyt 8 kpl, mutta hänen ex-vaimonsa sanoi omat kaksi villihköä poikaa kasvattaneena, että ei koskaan enää tule neuvomaan ketään kasvattamisessa.

Älä jätä siis Hanhimamma kirjoittelemista, koska täällä pitää saada tuoda omat ajatuksensa julki, niin minäkin olen tehnyt. Ja toivottavasti en ole loukannut ketään, vaikka olen naapurin "ammattikasvattajastakin" puhunut. Eikä Ottiskaan ole suuttunut, toivottavasti ainakaan. Omalla kohdallani ei ole kyse minkään ammatin harjoittajasta, vaan se kulminoituu johonkin epämiellyttävään henkilöön, joka sattuu olemaan opettaja, ja joka ulottaa välituntialueensa myös meidän aidan sisäpuolelle. Tunnen monia päteviä ja hyviä opettajia, joista perhetuttaviinkin kuuluu monia. Jotkut ihmiset vain korostavat omaa täydellisen kasvattajan osaamistaan ehkä hermoille käyvällä tavalla, joka pistää oman pään savuamaan. Ammatitaitoa onkin se, että osaa tuoda asiansa esiin, tuomatta esille itseään.

Hyvää kesäpäivän jatkoa, vaikka läpöä onkin juuri ja juuri 10 astetta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
bugsy:kiss:

Täällähin todella kolea keli, hyrrrrr!:O
..sunnuntaille luvattu aurinkoa ja 21C kumminhin..ihuna, mie pääsen heittämään talviturkin poijjes!:D

Ottis - kurjake nega:'(..miulta:hug:..
..ja miehän olin laskenut sen tädin tulon vallan väärin..

Nyt näyttää lämmöt pysyvän ylhäällä - eli: ovis oli silloin 22-23.6 yöllä..ja siitä laskien 14vrk..niin tätsy tulis vasta 7.7 - ja silloin me juuri mökiltä tullaan poijjes.=)

..ei harmita niin paljon sitten kotona vuodella.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen täti sit vihdoin tuli.... Joten nyt kp 2/28 : / Edellinen kierto sit oli 30 päivää, mutta elän toivossa että kierto nyt pysyis tossa suurinpiirtein normaalissa mikä mulla on ollu, eli 27-29.... Tästä jatketaan taas... =)

Hanhimamma
 
Ottis
bugsy En ole suuttunut kenenkään kirjoituksista ja varsinkin sun 'purkauksiasi luen oikein tunteella, niin ponnekkaita ne ovat :hug::kiss:. Olet tuon varmasti mun teksteistäni jo osannut päätellä. Mä olen vähän sekasotku kaikkea eli lapseton + ns. ammattikasvattaja + 'lapsellinen' :LOL:. Tuota viimeistä mieleltäni. Joskus musta tuntuu myös, ett tossa miehessä on lasta ihan tarpeeksi, vaikka on se just nyt ihan ihqu, vaikka syyn tiedänkin :). Osti jussina to-lo-kut-to-man kalliin veneen ja nyt tekee kaikkensa, etten ottais pesäeroa, sillä niin mua mokoma rahanhaaskaus ottaa kupoliin. Toisaalta, kun muistelen iki-ihanan tätinsä juttuja, niin pitäähän miesten antaa harrastaa, silleen ne on paljon onnellisempia ja silloin niitten kanssa on myös helpompi elää :). Ja... en pode pätkääkään huonoa omatuntoa siitä, ett mies maksaa meidän tulevan matkan.

Musta alkaa ihan ilkeä tulla. Yksi mun veljenvaimo on just tällanen, ett jos mies hankkii jotain, vaikkakin tarpeellista perheelle, hän kyllä panee miehen maksamaan siitä vielä toiseenkin kertaan ja mulla on just nyt samanlainen olo, ett saman saa ukko laittaa minuunkin. Vaikka... kuten sanoin, on ihana katella ku se on tyytyväinen ja onnellinen. Säälittää vaan kun on vähän varuillaan mun suhteen kuitenkin. Kyllä minä siitä veneestä tykkään, mutt kohtuus kaikessa, ei kaikkea tarvi saada mitä haluaa.

mur-mur Oon onnellinen sun puolesta, ett täti ei tulekaan mökille, vaan vasta kotona, jos sittenkään ja sitä just toivon :heart:!

ON Auts! Mun korvaa särkee. Päivällä otin allergialääkkeen ku vihloi ja se helppas hetkeksi. Musta tuntuu, ett täytyy käydä lekurilla ennen matkaa. Voi olla, ett tässä joutuu vielä antibioottikuurille ennenkuin näistä siitepölyistä selvitään. Samalla vois kysästä niitä pillereitä menkkojen siirtoon.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Hanhimamma :kiss::hug: Olen pahoillani tädin tulosta, mutt samalla hirmuonnellinen, ett näen sut ruudulla eli täällä meidän olkkarissa. Toivottavasti tämä nyt alkanut kierto on edellisiä onnekkaampi :heart:!!!
 
Ottis
Ja sit vielä. Eilen illalla ei telkusta tullut mitään kattomista, ainakaan mun mielestä ja niin vuokrasin Sonera TV:ltä yhden kesäleffoista, vain 2 egeä kappale, mutt valinta oli väärä. Vuokrasin leffan WOMAN. Se oli kammottava. Älkää kattoko sitä :(. Teksti ei antanut ymmärtää, ett siinä näkyis mitään kamalaa, mutt joissakin kohtauksissa ihan yökin ennenkuin ehdin peittää silmäni ja loppu koko elokuvasta meni siihen, ett vain toisella silmällä sitä katoin. Lopun loppu oli kuitenkin suht onnellinen ja inhimillinen. Aamuun asti kuitenkin valvoin ennenkuin unta sain, mutt oli se lintujen sirkutus puol neljän aikaan aamulla ihan kuulemisen arvoista. Ukko tuli. Täytyy mennä.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis..olenkohan mie joskus tämän kattonut..mutta en ihan alusta?

Vielä leffasta.
The Woman kertoo Cleekin perheestä, joka asustaa syrjäisellä kotitilallaan. Perheen isä Christopher Cleek (Sean Bridgers) on pienen maaseutuyhteisön lakimies, luotettava ja vakaa perheenisä, todellinen yhteiskunnan tukipilari. Todellisuus kulissien takana on kuitenkin jotain aivan muuta; rakastavan isän ja aviomiehen hymyilevän naamion taakse kätkeytyy sosiopaatti, joka pitää perhettään kauhun vallassa ja jolle muut ihmiset ovat vain välineitä omien sairaiden fantasioiden toteuttamiseen. Christopher Cleek on mies, joka ei vain usko olevansa oikeassa vaan tietää sen ja toimii sen mukaan.

Metsästysretkeltään isi tuo mukanaan kotiin oudon saaliin, nuoren naisen, joka on elänyt metsissä villinä ja vapaana. Isä päättää pitää saaliin itsellään ja sulkee naisen kellariin, tarkoituksenaan alistaa tämäkin oman valtansa alle, kesyttää villinainen, saada tämä tottelemaan käskyjä kuten muukin perhe. Todellisuudessa isän pahin uhka on kontrollista vapaa elävä olento hänen reviirillään. Mää ne myrkytin" sanoisi Kummelin tontinvartija. Mitä pidemmälle elokuva ehtii, sen hysteerisempiä sävyjä kerronta saa. Kunnon verikekkeritkin saadaan aikaiseksi.


On todella kauhukuva - kidutuksineen ja muine hirveyksineen..:O
 
Viimeksi muokattu:
Laitan teillehin tänne miun olemattoman roskisviivasen, joka tuli iltapäivän dippauksella:

..kun napautat kuvaa, se näkyy ehkä hieman paremmin..

Dippasin ja kattelin 5min, pistin sitten jemmaan..3h kuluttua vilkaisin uudestaan ja näin livenähin haalian viivasen(testiviivasen reunasta osa oikiastaan näkyy ja sellaisena luumun punervana)
..näyttää tuossa kuvassa ihan harmaalta tuo viivanen.
Käänsin kuvaakin, että näkyis paremmin..näkeekö kukaan muu?..;)

..miulla on kovasti alamasulla kyllä täti tuntemuksia ja selkää jomottaa myöskin:$..

Mikäli ovis oli, olisi nyt vasta dpo5(ehkäpä)
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur, yritin kovasti nähdä mutta ihan varsinaista VIIVAA en kyllä huomannut, viivanpaikan ehkä.... mutta livenä nuo näkyvät aikaisemmin kuin kuvassa, joten uskon jos sanot että se siellä on! :) Ja jospa vielä vahvistuisikin :)

Nyt ei jaksa muuta kommentoida, sänky vetää puoleensa (ihan vain nukkumistarkoituksessa :LOL:).

Levollista yötä kaikille!
 
Ottis
mur-mur Mä näen tossa haamulaista suurentamattakin =). Waude :heart:! Saas nähdä mitä tästä vielä tuleekaan :kiss:..

Sonera TV:n esittelyssä ei kerrottu kuin, että lakimies vaarantaa perheensä lähtiessään metsästämään sitä naista ja ajattelin, ett siinä olis ihan jostain muusta kysymys. Niin pihi vaan olen luonteeltani, ett kun olin maksanut, päätin pakolla kattoa ja ihan oikeasti yökin joissain kohtauksissa :(. Ja sen villinaisen silmät elokuvat alussa kammotti mua. Huh, hyi! Ei tosiaankaan kannata kattoa jos ei horroria halua :(. Tänä iltana katson jotain vähän lepsumpaa. Onneksi hoksasin noi kesäleffat. Menee nämä kesäyöt lupsakammin :).

ON Mä olin tänä iltana hetken haaveilla, että "jospa sittenkin..", kun suihkussa käydessä bongasin valkovuotoa, ihan erilasita kuin tavallisesti, jotenkin pehmeämpää ja mehevämpää. Vaan eipä taida enää toivoa olla. Toissayönä oli toinen tisu niin kipeä, ett sekin herätteli haaveita, mutt pidänpä nyt pääni kylmänä. Kreikan lomalla olis tietty kiva saada nautiskella viiniä ja silleen, mutt mieluiten mä siellä olisin alkoholitta jos vain tietäisin, ett pieni möykky sisälläni kasvaa :saint:.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Kiitos Kastehelmi:)
..kyllähän se niin olematon on, se viivanen..näkee kait vain tällainen "harjaantunut" tiirailija(yi 3v kokemus nääs:D)

Ottis
- ei ei, ei vielä haamu..mutta viivan paikka(jossa viivan reunojen ääriviivat osittain näkyy terävämmin), mikä lie viivanen..en viitsi kauhiasti intoutua tuollaisesta.
..täti tuntemukset loppu yllättäin kumminhin..

Mökillä olessani sitten olis mahdollinen dpo11 keskiviikkona 4.7..silloin jos ei mitään näy, ei tule näkymäänkään.
..laittelen kyllä puhelimella teile ihunille heti viestiä jos näin pääsis tärppi miut yllättämään.:)


nati nati, nukkukaatte makoisat unet:heart:

Ps. Ottis..mie täällä toivon, että sie olisit lomareissulla ihan vesi/limu linjalla;):heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Ottis
Kiitos mur-mur :).

ON Mulla on kp1 tänään eli täti tuli paikalle reippaana heti aamusta ja mut saa poistaa RKTT-listalta. Päätä särki jo illalla ja edeltävänäkin silleen, ett tätimerkkejähän ne. Aamusta särki kans, mutt taitaa olla tällä hetkellä niin, ett menkkakivut voittaa muut tuntemukset.

Näyttäis ett jotain suurta ja ikävää (ikääntymistä :stick:) on mun kehossani tapahtumassa, sillä kierron pituudeksi jäi nyt 24, kun edelliset kierrot ovat tänä vuonna olleet 26, 27, 26, 26, 25 ja 25. Nyt taisi jäädä luteaaliaikakin vrk:n lyhemmäksi kuin normaalisti.

No, oli miten oli, mutt näinollen mulla alkaa menkat reissussa maanantaina. Nyt kattelen mimmosta vuoto on ja kuvittelen itteni 30-asteen helteeseen. Siellähän se on sinänsä helpompaa rättien kanssa, kun tulee sit muutenkin pidettyä hamosia, eikä housuja niinkuin täällä on pakko pitää tarjetakseen. Tai sit tässä pitää hankkiutua raskaaks ja vähän vikkelään =) :LOL:.

Ei oo muuten ollenkaan kivaa jos menkat alkaa olla noin 3:n viikon välein :'(.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis..olen pahoilani tädistä ja kierron lyhenemisestä:(..lämmin:hug:

Minähin jo negan tuossa testata päräytin, juuuu!:whistle:
..saatan kopaista vielä Pregcheckillä myöhemmin - tai sitten en..turhaa testien haaskaustahan se kyllä on jos tänään vasta dpo6:saint:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Kiitos :kiss:. Toosikurjaa tosiaankin :'(. No, aina ei voi voittaa.

Voipi olla, että kannattaisi vähän säästellä niitä testejä aamupäivään huomiselle, jos vasta dpo6 menossa, vaikka voihan ne testit kuitenkin jo jotain näyttää.

ON Mulla vuoto ainakin vielä melko niukkaa.
 
Ottis
Hissua näyttää olevan täällä. Sitä tulin tänne ihan 'ääneen' ihmettelemään, että on se uskomatonta, miten tuolla mun miehellä onkaan taito saada minut tuntemaan huonoa omatuntoa siitä, että teen kotona jotain. Kun sää vähän lämpeni, kävin viimein lumipalloheisien kimppuun, kun niissä on kirvoja. Myrkyn hain kaupasta, mutt päätin kuitenkin ensin ihan karsia eniten saastuneita oksia ja niinhän siinä kävi, ett lopulta yksi puu meni kokonaan kaatoon. Mies tuli kotiin just, kun olin saanut sen tehtyä ja siivottua jäljet. Pyysin häntä oikein pihalle kattomaan, mitä olen tehnyt. Ei tajunnut, so. nähnyt yhtään mitään, mutt varmaankin tykkäs lopulta, kun olin vähän vinkannut, ett ihan hyvä idea sinänsä. Ensin meinasin ja miehelle jo siitä sanoinkin, ett hänen pitäis rangat puusta katkaista, mutt lopulta otin isot oksasakset ja pätkäsin ne rungonpätkät sillä ite. Ja kun mulla sattui työkalu käsissä olemaan jatkoin muista pihapuista kuivien oksien karsimista. Siinä vaiheessa mies sitten sanomaan, ett mun pitäis lähteä kanssaan venettä kattomaan. Minä ihmettelemään, ett ihanko oikeasti meinaat, ett mun pitäis lähteä sun kans sinne ja jättää oma homma kesken. Näin hän oli ajatellut, ku voihan nämä minun hommat tehdä toistekin ja sitten toisaalta onko niillä niin väliäkään.

Noista sanoista suivaantuneena vähän suomensin, ett hän olis voinut auttaa mua oksien roudaamisessa eikä haittais yhtään, vaikka kotona tekis jotain ja vähän osallistuis. No siihenpä hän, ett leikkashan hän viime viikolla nurmikon ja meni oikein siimaleikkurilla nurkat. Johon minä tyhmästi, että siinähän ei mennyt kuin pari tuntia. Sillon ukko lähti kävelemään autolle ja sanoi, että "Eihän tuo puun karsiminen ole kuin 10 minuutin homma ja kannattais viedä oksat isoina kokkoon". . Hetken seisoin oksasakset käsissäni tyhmänä, että: Häh??" ja painuin autolle perään paasaamaan, että: "Justhan minä niitä helevatun isoja oksia kannoin niska vääränä kahteen kertaan kokolle!! Eikä minultakaan oksien karsimisessa mennyt yhdessä puussa kuin se kymmenen minuuttia, mutta jälkien siivoamisessa menee kauemmin". Minä nimittäin olen maailman laiskin kottikärryjen roudaaja ja siksi pilkon kaiken siihen pieneksi, ett saisin mahdollisimaan paljon roudattua kerrallaan =). Isoimmat oksat kannoin siis pihalta pois erikseen ja pikkuset sit pienin kottikärryyn. Ukon kommentista tuli jotenkin mieleen se ku viime kesänä öljysin ton terassin ja kaiteet ja kaikki ja tein tolkuttoman siistiä työtä, sillä ensin teippasin ainakin pari tuntia maalattuja kohtia, ettei niihin menis öljyä ja sitten, kun ukko tulee kotiin valmiille, sanoo, ett hänellä ei olis tuossa mennyt kuin tunti. Se siitä kiitoksesta. Kyrsii vieläkin :(.

Niinhän se on tulipalossakin, ett ite palo sammutetaan äkkiä, mutt jälkisammutus ja raivaus kestää paljon kauemmin. Meillä vaan on ukko tottunut siihen, että sama mitä hän tekee, niin minä tulen perässä ja raivaan ja siivoan. Jos hän kaataa puun, minä takuulla kannan oksat kokkoon poltettavaksi, jos hän poraa johonkin reiän ja ruuvaa yhden ruuvin (koneella) minä takuulla imuroin ja siivoan jäljet jne.

Ts. Musta tuntuu, ett sama mitä teen, sillä ei ole mitään arvoa ja se kaikki on totisesti toissijaista. Kotona ei ole millään mitään väliä, mutt miehen menopelien pitää kiiltää ja se vasta arvokasta ajankäyttöä mullakin olisikin, jos seisoisin vieressä kattomassa, jos hän touhuaa kotitallillaan jotain.

Minäpä olin nyt sit kuitenkin ovela ;) ja kun mun kakkonen ajeli autolla ohi, pysäytin hänet ja kaverinsa ja pyysin, ett he kävisivät nostamassa sen helevatun veneen ukon kanssa trailerilta, ettei mun tarvi lähteä sinne huomenna. Se homma on nyt hoidettu ja niin on minunkin hommani. Tänään olen kuitenkin ihan täyden viisi tuntia hillunut ulkona ihan raskaissa hommissa ja varmaa on, ett miehen mielestä en ole tehnyt yhtään mitään. Mulla on vähän sellanen olo, ett nyt kun hän tulee kotiin, vähän suomennan taas. Nämä on just niitä juttuja, mistä hänelle toissaviikolla kirjoitin ja tuntui ihan ottaneen onkeensakin, vaan näyttääpä olevan niin, ett miehen muisti (miesmuisti) on maximissaan 2,5 viikkoa :stick:.
 

Yhteistyössä