40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Moikkaus pikaisesti. Tein ovistestin ja kyllä se minusta ihan mun plussaa näyttää. Tässä kuva


Mulla on niin valtava nälkä, ett pakko syödä ensin, sitten palaan lukemaan juttujanne oikein ajatuksella :).

mur-mur Kiittis kivun pois puhkumisesta :kiss:. Ikävä kyllä taitaa tämä toinen päivä heilumisesta olla se pahin :(. Mutt elämä jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mafinka
Ottis
annekristiina Vaikutat melkoselta tehopakkaukselta :). Ihanaa, ett saat kuitenkin joskus leävätkin kunnolla ja sua hemmotellaan :kiss:.

mur-mur Lurps:p, kuulostaa hyvältä toi sun kakkuidea :). Minä keitin kananmunia ja perunoita ja kun en ole moneen päivää kunnolla syönyt, maistuivat nekin hyviltä ja olokin parani huomattavasti.

Pikkutirri Kiva kuulla susta pitkästä aikaa. Peukutellaan, että tämä Clomikierto toisi plussan :heart:!

WP Teillä näyttää puhaltavan elämässä uudet tuulet, kun molemmilla vaihtuu työpaikat. Hyvä niin :). Kurjaa, ett miehellä alkaneet sokerianrvot kenkkuilla. Sama juttu on tuolla mun ukkelillani. Hänen on pitänyt kauan sitten jo mennä sokerirasitustestiin, vaan eipä näy saavan aikaa varattua. Viimeksi viime viikolla kertoi, että oli alkanut silmissä vilistä palloja, kun ei ollut joutanut syömään.

Sussu-72 Tervetuloa takas kuumeilemaan :heart::hug::kiss:.

MrsBree Kuulostaa hyvältä :kiss:. Ihanaa lomanjatkoa teille!

Ulpunen Kuvaa testistä, pliiss :D.

ON Mä olin tosiaankin jo antaa tän kierron mennä menojaan, enkä eilen viittinyt ovista edes testata, mutt kun tänään aamupäivällä tuntui limoja sen verran reippahasti, ajattelin sitten sen ainokaisen testini uhrata ja nyt olen aivan innoissani, kun ovis onkin tulossa kp12 eikä kp11 niinkuin viimeksi :). Miehelle laitoin testistä kuvan ja vinkkasin, ett vois sittenkin tulla käymään kotona ku tarttisin simppoja. Vastausta ei ole vielä kuulunut, mutt musta tuntuu, ett kyllä hän käy lahjoitusreissulla. Meillä on viime aikoina kulunut aika niin eri osoitteissa, ett eilen miehen sitten melkeinpä heitin talosta ulos ja sanoin, ettei oo vähään aikaan tulemista. Mutt en mä pyydä häntä tänne nyt jäämäänkään, kun haluan vain niitä simoja, en muuta. Täytän ensi viikolla 45 v ja alkaa olla vähän niinku paniikkia ilmassa tän ikääntymisen myötä =), eikä tässä ainakaan ehdi enää miestä vaihtaa :ashamed:.
 
  • Tykkää
Reactions: Mafinka
Ottis
Onpa hissua :ashamed:. Minä ihan itekseni täällä näemmä juttelen. No, oli miten oli, mutt simpat talleteltu. Olipahan melkonen jumppatuokio lämpimällä ullakolla ja.. mä (nolottaa tunnustaa) taisin saada ( ja sainkin) 3 piänen piäntä orkkuakin. Päätin, etten aina vaan keskity nimenomaan saamaan pelkästään simppasia, vaan iloa itellekin. Son tehty nyt.

mur-mur Jos jaksat/ viitit jne., niin mut vois ehkä nakata RKTT-listalle, dpo-1 tänään. Mutt voin minäkin huomenna sit päivittää listaa, ettei sun aina tarvi ku kotona kuitenkin olen ja selkä ei ehkä vielä huomennakaan anna periksi, ett koko päivää hilluisin ulkohommissa. Ehkä sääkään ei oikein suosi niitä.
 
Ilmoittaudun palstailemaan...
Aiemmin (n. 2vuotta sitten) oon kirjoitellut tuolla lapsettomuus-puolella, nykyään olen 43-vuotias, 1-vuotiaan tytön onnellinen äiti. Ilman ehkäisyä ollaan menty lähes tytön syntymästä asti, mutta eipä ole onnistanut. Jotain häikkää, kun en ovista oo huomannut enää ollenkaan, ennen synnytystä tiesin ihan tarkkaan koska se on.
Lääkärissä tuli käytyä ja Clomit syötyä, nyt yritän tikutella ovista. Jotain munasarjoissa ainakin tapahtuu, koska epämääräistä kipuilua tuntuu vasemmalla puolella, saas nähdä miten käy.. :whistle:

Lueskelen noita vanhempia viestejä jotta pääsen kärryille teidän käänteistä!
 
Ottis - nytpä olet piinalistalla - Onnen pipanoita matkaan.:):heart:

Tervetuloa sinivatukka tänne olkkariimme!:wave::heart:
..jospa kesä pylläri siut yllättäis lämpimästi;)

Laittelin siut listoille..ilmoitteletkos vielä meneillään olevan kierron päivän ja kiertosi pituuden-kiitti?!=)
 
Viimeksi muokattu:
Heipsuli Ihqunaiset ja tervetuloa vanhoille ja uusille tutuille! Täällä ei nyt näytä oikein hyvältä, eilen aamulla dippailin eikä viiva ollut yhtään vahvistunut edellisestä kerrasta. Tänään oli tarkoitus mennä hcg-kokeeseen, mutta juuri huomasin pikkutuhrua, joten taitaapi täti olla tuloillaan. :/
 
Heipat kaikille tasapuolisesti!

tervetuloa uusille!

ON ei mitään uutta, tosin tunsin selkeät ovistuntemukset, jotka olivat km jälkeen aika napakat. Testasin cb disillä, ei mitään, testasin kaikki tikut, ei mitään. Voiko olla noin kovat ovisoireet, eikä sitten mitään, ilmeisesti voi.

Nyt odottelen tätiä, jonka olisi pitänyt jo tulla. Tosin teoriassa oviksen tapahtumisesta tai sen ajankohdasta ei ole mitään tietoa, mutta en ala kuvittelemaan yhtään mitään.

Jokunen päivää sitten oli tätioireet, tuli teelusikallinen veresekaista limaa, joten ajattelin, että sieltähän se harppu saapuu, mutta ei sitten saapunutkaan. Voi siis olla koko roppa vielä sekaisin tai sitten ei.

Odottelen nyt tässä ainakin viikon verran, en hötkyile, en testaile, oottelen vaan.

Kattellaan, en ala haaveilemaan mitään olemattomia, ettei sitten taas tipahda alas. Näin viime yönä muuten unta, että eräs tuttava kertoi odottavansa lasta, ja sehän näkyi jo ulospäinkin. Siinä unessa sen ikä oli 49 vuotta, niin ajattelin siinä, että kyllähän minäkin sitten kehtaan vielä, hah,hah, hah
 
Hellou :)
Ulpunen Ihanaaaa uutinen ONNEEEEE:heart::heart:

Mur-mur Voi kun oisin siellä..kuulosti niin jami,jamilta tuo siun kakkunen :)

Kotona ollaan ja reissusta väsyneitä mutta oli huippu loma :) Tädit alko reissussa onneksi hiipumaan ja tänään vois jo hieman peittoja pöllyytellä :)
Ajatus oli jo tikuttelis ovista tälle kierokselle ja katsos tärppi päivät tarkemmin ja sitten vois sanoa et "tässä tämä oli"...kierukka laitatan elo/syyskuussa miten saan ajan gynelle.Noh nyt peukutan sataselle itelle ja toivon parasta :) Luovutus oloja en anna tulla vaan mutta en liikaakaan toivo.
kaikille ihku ihanaista päivää ja +++++tuulosia:heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi ulpunen:hug:..toivon kuitenhin sitä parasta - että pien jaksais tarrata:heart:

Käy vain kumminhin siellä labrassa HCG määrityksessä.:)

bugsy - kyllähän miullakin se Oili koeti tulla normi aikaan(Kp10-13)ja sitten vasta Kp28 saapui:O
..tuntemuksia voi kovastikin olla(kipuja&limoja)mutta siltikään ei ovista vaan tapahdu: /..
Itse vakuutuin kumminhin oviksen tulosta lämpöjen noustua neljäntenä päivänä oviksesta ja ne pysyiväthin siellä tasaiseen(37.1C)pitkään dpo13 asti.

Toivotaanpa, että siulla kuitenhin ovis oli ja nyt se täti viipyilee jonkin ihunan asian vuoksi:heart::rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
tattinen - täältä myöskin mie kovasti siulle d=)b pistän peukuttaa!!!!:heart:
..kunpa..k u n p a tärppäis nyt:heart:

Miulle ei taida ne testit keritä tälle kiertoa dippailla?..saa nähdä, nyt on Kp4..hmmmm..jos ensiviikon alussa heti tulisi(maanantiai)olisi silloin Kp10..ehkäpä=)


Oikein mukavaa päivää ihunaiset:kiss:
..täällä meillä päin jo ilma kylmeni, sateli..ja sitä samaa lupailtu koko viikoksi.:|
(poikanen, mies&mummo lähtevät Särkänniemeen torstaina ja kylläpä vaan Tampereellehin on sadetta ja ukosta peräti lupailtu..voi harmi:()

Ps. miulla vuotohin vaan jatkuu, vaikka ensin näytti tyrehtyvän..himskatti, joutais jo loppua:vampire:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Kiitos :kiss:, että nakkasit mut listalle. Kummallista sulla tuo vuoto nyt kyllä :( ja ihmeellinen oli kiertokin. Kannattaisikohan lekurissa käydä?

ulpunen Pahus :stick:. Tuo ei voi olla totta, että taas kävis noin :hug::kiss:. Peukutellaan, ett pikkunen tarrais tosilujaa kiinni ja jaksais matkassa pysyäkin :heart:!

Onni71 Sieltä se Oili pian kirmaa paikalle :heart:.

tattinen Peukkuja, ett suunnitelmat totetutuisivat :heart::kiss:.

bugsy Jos sinä odottelet testaamista, niin ei varmaan auta meidänkään muuta kuin odotella. Peukkuja plussan puolesta :heart:!

sinivatukka Tervetuloa joukkoon hurjaan :flower:! Sinä olet vielä niin nuori, että ehdit toisen lapsen saada, nou hätä :heart:!

ON Mä nukuin tänään yhteen asti :ashamed:. Ihan hirvitti herätessä, mutt tää sää tekee varmaan sen, ett nukkuis ympäri vuorokauden niinkuin kissat. Mulla oli herätys kymmeneltä, mutt aina vain torkutin ja puolen tunnin päästähän se torkuttamisen lopettaa. Kun ei poikakissakaan edes meinannut nousta ylös, ajattelin minäkin vielä hetken torkahtaa ja totisesti siinä meni kolme tuntia talteen ihmisen elämästä :). Nyt tarttis sen verran tointua liikenteeseen, ett kävisin kirjastossa. Veljelleni lupasin, että veisin hänet ja vaimonsa tänään mökille saunomaan, kun hänkin kaipaa lievitystä selkäkipuihinsa. Toivotaan, ett hrrrhhh.. kylmään järveen pulahtaminen vie kivut mennessään. Miehelle en ole vielä asiasta ilmoittanut, mutt hän huomannee meidän sinne illalla ilmestyvän ;).
 
Niinhän siinä sitten kävikin, et illalla myöhään töiden jälkeen sain kuin sainkin ne kaks viivaa siihen ovistestiin :whistle: mies "raukka" joutui hommiin ja sanoi et hänellä on jotenkin siitos-sonnimainen olo.. :D
Näillä nyt sitten mennään, kierrossa on menossa 13. päivä ja kierto on yleensä säännöllinen 28.
Kolmen päivän päästä alkaa sitte ne Lugetkin.

Muakin on haukotuttanut koko päivän, taitaa olla matalapainetta ilmassa, mälsää et heinäkuu parhaimmillaan ja tänäänkin meillä mittarissa 16 astetta!
 
*mur-mur*, seuraavan kerran kun listaa päivittelet, niin mulla tänään kp 14/28 :) Eli uutta kiertoa tässä jo mennään, ja huomenna olis tarkotus vähän mennä ukkokultaa lähentelemään ;)

Kesälomakin loppui, joten ekaa viikkoa tässä töissä pakerretaan. Iltaviikko onneksi, niin saa aamulla vielä nukkua pitkään. Ens viikolla sit alkaa aamuherätykset klo 6... Ei huh huh, vihaan aamuja :mad:

Hanhimamma
 
Iltaa kaikki! Kiitos Ihanat kannustuksista, mutta kyllä se tätsy vaan kurvasi paikalle eli täällä siis kp1. Jos jotain positiivista tästä haluaa kaivaa, niin parempi näin kuin että olisi taas keskeytynyt km, kuten kaikki aikaisemmat. Hieno juttu, kun luonto hoitaa homman luomusti ja nopsasti pois, noiden tyhjennysten jälkeen sai odotella välitätejä tuskastuttavan kauan. Tänään kipaisin kp1:n kunniaksi ekaa kertaa eläessäni akupunktiossa, ihan positiivinen kokemus, käsittelyn jälkeen oli mukavan seesteinen ja rento olo, ensi viikolla uusinta.

Ottikselle hurjasti plussapuhureita ja synttäriylläripylläriä! :heart: Toivottavasti oli kiva saunailta!

sinivatukalle myös +++++puuuh! Juu, en olisi minäkään joitakin vuosia sitten uskonut, että mies jonain päivänä nurisee osastaan...:D

bugsy, toivottavasti ei ole mikään hormoonihäiriö vaan...:heart:

mur-mur, toivottavasti vuotelut jo helpottavat! Ja voi kun olisivat sääsammakot tällä kertaa erehtyneet, ettei osuisi ukkosmyräkät lapsosen särkkäreissuun...Nyt ainakin tuntuu hieman heitelleen nuo arviot ukkospäivistä.

tattikselle täällä peukut pystyssä! :)

Onnille tsempitykset Oilin odotteluun! :)

Ja täällä siis vihdoinkin läppäri toimintakunnossa! Aivan mahtavaa, kun ei tarvitse sählätä kännykän kanssa!

Hyvää yötä Ihkulit, muistakaa pitää huolta itsestänne ja toisistanne!
 
ulpunen - olen kovin pahoillani, ettei plussa kestänytkään:hug:..surku kumminhin:'(..mutta se tosiaan hyvä, että luomusti keskeytyi kun kerta ei kestänyt.

Minuahin tuo akupunktio kyllä kiinnostais?..=)

sinivatukka - voi siun mies parkaa, reppana "töihin" joutui..;):p

Hanhimamma - piehän miestäis hywäisenä;)..miekin huomenissa tuumailin, että jospa..juuuh:whistle:..

Nytpä se miun vuoto näyttäis loppuvan, siteessä enää oli parisen tippaa-jeees!
 



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

ulpunen (42)............kp1/31-34.........yk4..............2.
annekristiina (47).....kp4/26..............yk8....(2007) 5./2.yht.
Tintti-Tiivari (42)......kp?...................yk?......?
pikkutirri (42)...........kp8/28-30.........yk20(6&8/2011)4/2yht.
tattinen (42)............kp10/22-28.......yk22(2km.)5/1.yht.
sinivatukka (43).......kp13/28............yk1.......2.
Hanhimamma (42)...kp14/28............yk5...........3/1.yht.
Fiialiia (40+)............kp21/27-30........yk3............1.
sarialeksandra(41)...kp22/32-35........yk yli 1v...2.
lippis (43)................kp22/25-28........yk3(4/2012)......1
Euphonia (40)..........kp24/25-26........yk24......................1.
Kastehelmi (44).......kp24/?..............yk1(5/2012)....5./1.yht.
Morticia (43)............kp26/28............yk2........3.
Crissy-72 (40)..........kp26/?..............yk2.....4.
anjamarita (43)........kp29/28-35........yk8...................2./1.yht.
Iida-Karoliina (48)....kp29/26-31........yk5.......5/1.yht.
Onni-71(41).............kp31/?..............yk1...........?
bugsy (42)...............kp34/?..............yk?..........9.
OOAK (49)...............kp?/26-28..........yk4..(Km1992)4/1yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, Morticia, WhiskyPeat, Sussu-72






Ottis (44)..............
dpo0
Sussu-72..............dpo4
anjamarita (43).....dpo14




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Morticia, voimia, toivottavasti saat levättyä vauvelin päiväunosten aikoina, tsemppiä oviksen bongailuun. Minulla muuten ekat tätiläiset ilmaantuivat muutama vko yöimetykset lopetettuani.

Chrissy, voi harmitus, ettei tärpännyt, ++++puhkut tähän kiertoon!

mur-mur, minäkin kiinnostuin akupunktiosta luettuani siitä niin paljon ulkomaisilta keskustelufoorumeilta, näyttää olevan ihan vakiohoitomuoto usealla tunnetulla klinikalla ja kovasti tuntuu olevan hyviä kokemuksia. Lisäksi taitaa olla (kai, korjatkaa jos olen väärässä) ainoa koululääketieteen tunnustama vaihtoehto näistä tukihoidoista. Myös ruokavaliojutuista olen kovasti kiinnostunut, minä uskon, että varsinkin meidän aikuisten naisten munasolut kaipaavat hellimistä ja huolenpitoa ja niin ikään tähän ravintopuoleen taidetaan kiinnittää maailmalla enemmän huomiota kuin meillä. Akupunktiossa kävin siellä fysioterapia Sinissä, josta oli aiemmin puhetta. Pistelyjen lisäksi hoitoon kuului koko kropan hieronta ja kaupan päälle sain muutamia ruokavalioneuvoja herkkään vatsaani - voimakkaasti maustetut ruoat ja happamat hedelmät pois, marjoja ja happamia maitotuotteita vain vähän. Ja tosiaan, ainakin käsittely oli rentouttava, mistä ei varmastikaan ole haittaa. :)

Ai niin, sitten kun kerkiät ja jakselet, minulle voi päivitellä listaan ikää 1 veen lisää...;)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Morticia Jaksuja :heart:! Voin kuvitella, ettei näillä vuosirenkailla ole enää kevyttää hoidella parkuvaa pikkuista, vaikka hän kuinka ihana olisikin :hug:.

mur-mur Olet varmasti oikeassa :hug:. Ikä tekee temppujaan. Perässä tullaan ;).

Ulpunen Olen pahoillani :hug:. Ihanaa kuitenkin lukea, että ett ole ihan kaivon pohjalle vajonnut, vaan suunnittelet jo uutta. Toivotaan akupunktion tuovan tulosta ja vaikkei muuten niin kaikki hoidothan tekee gutaa meille :kiss:.

Kiitos synttäriylläripuhkuista :kiss:. Oli mökillä ihan kivaa, vaikka vähän meinasikin alussa ottaa päähän, kun mies oli taas vaan elänyt mökillä ja sain alkaa ensimmäisenä raivata paikkoja ku sinne menin. Mutta sitten... yritin muistaa, ett itsepä olin hänet ed. päivänä kotiin hälyyttänyt pupuilemaan ja kaikki oli edellisen aamulähtönsä jäljiltä niinkuin oli. Siis suotta kiukkusin mielessäni, mutt sen onneksi itsekin ymmärsin ja senkin, että mulla oli tolkuton nälkä, joten keskityin alussa vain tulokahvien keittelemiseen ja ett sain jotain syötyä ja energioita takas :).

sinivatukka Peukutellaan hommien onnistuneen eli että parin viikon päästä olisi r-testissä 2 viivaa näkyvissä :heart:!

hanhimamma Onnea miehen kaatoon :heart:!

ON Tänään nukuin puol kahteentoista eli alkaa tosiaankin olla sellanen olo, ett pian on elämä peffallaan, kun rytmi kääntyy nurinnarin :ashamed:. Tosin meni viiteen asti aamulla, ett sain unenpäästä kiinni. Tämä viheliäisen yskä piti hereillä :(. Tarttis varmaan apteekkiin kipasta tänään ja hakea rohtoja, oli jo 3. yö kamalalla kakomisella. Eilen kävin saunasta kaksi kertaa uimassa. Ekan kerran jälkeen jäin siis ulos odottelemaan lämpiämistä ja menin takas järveen ilman löylyjä. Saattoi siis pikkasen vilunpoikastakin ottaa, muttei tämä siltikään ole ihan normaalia, sillä minähän yskin kaksi edellistäkin yötä.

Nyt otin ruusunjuurta, ett vähän tointuisin ja saattaisin saada jotain tehtyäkin. Sunnuntain kaatojen jäljiltä olis vielä oksia ja risuja roudattavana kokkoon, mutt siihen en yritäkään, sillä selkä ei vielä taivu. Ruohonleikkuria voi työntää selkä suorana, joten se on tän päivän tavoite.

Ps. Eilen illalla bongasin vielä myöhään ovislimoja, joten kyllä se ovis ainakin eiliselle siirtyi :). Siitäpä en sitten osaa sanoa kandeeko intoilla, kun taas jäi pupuilut siihen yhteen kertaan :(.

Kivaa tätä päivää kaikille ja plussatuulosia :heart: :kiss:!
 

Yhteistyössä