40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Kylläpä nyt selkää jyystääääää, ai ai ja voi:O

Taidan syödä(lisää vielä)ja ottaa troppia tähän kipuun, eihän se muuten unikaan tule kun heti alkaa jalkoja repiä kun sänkyyn asettuu.

Illanajatkoja ja hyv yöt jo valmihiksi kaikille:heart:
Huomisiin kirjoittelemisiin:wave:

Ps. Kukahan huomenna testaileepi..:rolleyes:
 
Voih Mafinka...kyllä teitä nyt koetellaan:(halaus...
Mur-mur..kiitos tiedosta..miten se luge sit vaikuttaa raskautumiseen??mietin vaan kun muistelen et joku joskus täällä sanonut et plussasi "sen johdosta"??? Ja juuuh...mitenkähän tuota macaa sais miehelle syötettyä;) tänään jo pyöritteli silmiään kun greippimehua ostin...juotteko te muuten paljon sitä greippimehua?
 
pikkutirri Niin elämä on ...
Laita sitä macaa lenkkimakkaran väliin siihen samaiseen vakoon johon sulatat juuston niin jo vain maistuu ;)
mur-mur No on kurjaa että selkää särkee noin kamalasti :( toivottavasti tropista on apuja ja saat nukuttua ...
Minulla tänään ollut maha niin turvoksissa että on todella paha olla :(
Voi apuva että tuota lunta jaksaa tulla ja minulla talkkarivuoroviikko, täytyy laittaa kello aamulla herättämään että ehtii luomaan lumet ajoissa ennen töihin menoa...
Öitä Teille kaikille ihanuuksille :kiss:
 
pikutirri..ilmeisesti kirjoittaja tarkkoittanut juuri sitä, että Lugesteron auttanut raskautumisessa sillä tapaa, että tukenut omaa keltarauhasen toimintaa ja raskaus jatkunut normaalisti.
Jos oma keltarauhasen toiminta heikko, keskenmenohan siinä on sitten vaarana.

Progestroni testillä(verikoe)saat oman tilanteesi selvitettyä.
HUSLAB - Progesteroni, seerumista

Laitanpa vielä tuollaisen kun löysin kiinnostavan jutun.

Marraskuu, 2009:

:wave:MELATONIINISTA APUA VAIHDEVUOSIVAIVOIHIN:wave:
Italialaiset tutkijat ovat julkaisseet tutkimuksen, jonka mukaan he ovat havainneet syy ja seuraussuhteen melatoniinin vähenemiselle ja menopaussin alkamiselle. Melatoniinia valmistuu käpyrauhasessa aivojen sisäosissa, se säätelee päivittäistä uni-valverytmiä.

Tutkijat selvittivät voitaisiinko melatoniini-lisällä säädellä naisten hormonitoimintaa 42-62 ikävuoden välillä. Tutkimuksessa oleville naisille annettiin melatoniinia (3 mg/pv) tai lumelääkettä. Laboratorioanalyyseillä tutkittiin heidän verensä melatoniintasoja ja myös useiden muiden hormonien pitoisuuksia. Tutkimuksessa havaittiin, että melatoniinin määrä säätelee vaihdevuosien alkamista. Tutkimuksen havaintojen mukaan lisämelatoniin antamisella voidaan siirtää kuukautisten loppumista myöhäisemmäksi. Erittäin mielenkiintoinen havainto oli myös se, että melatoniinilisällä saatiin kuukautiskierto käynnistettyä uudelleen useilla naisilla, joilla kuukautisen olivat olleet poissa kaksi vuotta tai vähemmän.

Tohtori Bellipannin mukaan kuusi kuukautta kestäneen melatoniinihoidon aikana havaittiin selkeä normalisoituminen kilpirauhasen toiminnassa, myös muut hormonipitoisuudet lähenivät pitoisuuksia, joka vastaa nuoremmilla naisilla esiintyviä tasoja ja menopaussiin liittyvä masennus väheni selvästi.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
muumimamma72 Dippasinhan minä ja päivällä olin näkevinäni jotain viivan paikkaa, mutta nyt kun illalla katoin samaa tikkua, niin olen näkevinäni siinä haamulaisen isoäidin pikkuserkun kaiman... Ensimmäinen ajatus tietenkin oli, että ei voi olla totta, mutt enpä uskokaan sen totta olevan.

Kyllä se 11-12 päivän luteaalivaihe on joillakin todistetusti riittänyt hedelmöittymiseen, vaikka aika lyhythän se on tuohon ideaaliseen min. 14 päivään verrattuna.

Sointu2010 Kyllähän hormonit ihan oikeasti vaikuttavat lihomiseen ja laihtumiseen. Kevättalvella, kun eka kerna käytin Clomeja ja Teroluteja tuntui ett kaksinkertaistuin. Onnea matkaan :heart:!

pikkutirri Harmitus, ett sullakin on vääntöä miehen kanssa. Mulla on useímmiten niin hankalaa ton omani kanssa, että tasapuolisuuden nimessä teillä kaikilla pitäis olla olot kuin rinsessoilla =).

pikkutirri ja muumimamma72 En ole miehelle kisuleista vielä puhunut, mutt tänään kisuleiden emäntää vähän varoittelin, ettei me ehkä niitä otetakaan, varaus olemassa silti vielä. Itseäni olen viikonlopun aikana tutkaillut ja tullut siihen tulokseen, että ei meille ainakaan ihan vielä kissavauvoja oteta. Pojun kuolema on vielä niin lähellä, ett tulisin hermoraunioksi töissäollessa ku kuvittelisin täällä pentujen tippuneen yläkerrasta alakertaan ja mitä lie 'painajaisia' olen jo ehtinytkään kehitellä. Just nyt mulle riittää kauniit muistot Pojusta, pakko riittää ku ei muuta ole :(.

Voi Mafinka :hug:. Kuinka kurjaa, että teitä noin koetellaan. vanhempien sairastelu on kamalaa ja oikeastaan kamalampaa on katsella itselle rakkaan ihmisen kärsiessä toisen puolesta ja rinnalla. Voimia teille molemmille :hug:.

Kiitos kissatsempeistä. Jos pennut otetaan, niitä otetaan kaksi just ett niistä olis seuraa toisilleen ja pitäähän pennulla olla vähintäänkin puolen vuoden ikään kissaseuraa, ett se kehittyy kissana normaalisti.

Hystis Kyllä mä sellanen jäärä oon, että kun tuon miehen otin ja vähän niinkuin päätin, että hänen kanssaan olen loppuikäni, että ainakin yritän. En kai mä muuten olis tätä kaikkea shittiä jaksanutkaan. Nyt tuntuu vähän helpottaneen (ei pitäis sanoa :LOL:) ja tänään jo käväs mielessä, ett onkohan mies käynyt yksin pariterapiassa :D.

mur-mur Kyllähän mä dippasin ja tulos oli melkein sama ko sulla. Testin tein noin puoltoista tuntia rakossa olleesta pisusta ja nyt illemmalla siinä on aavistus (mutta hyvin heikko sellainen) haamua näkyvinään. Taitaa olla mulla mielikuvituksen tuotetta, mutt toivotaan sen ainakin sinulla olevan ihan itte Hcg:tä :heart:.
 
Ottis
Lunta on tullut täälläkin koko illan ja ennen saunaa kävinkin vajaan tunnin verran luomassa lumia pihalta. On Taivaan Isä pitänyt huolen siitä, ett mä olen saanut hyvän syyn liikkua. Oikeasti tykkään lumenluonnista ja yllättäen vieläkin, vaikka sitä on tullut niin paljon.

Hystis Sulle tsemppihalitus. Tahtoisin voida auttaa sinua jotenkin. Miten?? :hug:.

Ps. Kävin tänään kirjastossa ja bongasin sieltä Cecelia Ahernin kirjan "Lahja". Siinä myös hyvä kirja. Muistan sen joskus lukeneeni, en siksi lainannut nyt, mutt varma olen, että vielä joskus tulen lukemaan sen toistamiseen. Sitten toisekseen: bongasin kirjan, joka kuulostaa aivan samalta kuin vielä minunkin aikana täällä piipahtaneen yhden entisen piinailijan kirjoittama kirja. Nimi oli Syyskuun 15. päivä, muistaakseni :). Sen lainasin ja aionkin lukea seuraavaksi. Kertoo mytylleen menneestä avioliitosta ja naisen kohtaamisesta nuoruuden rakkautensa kanssa.
 
Heips tytsyt :wave:

12 tuntinen päivä koulun penkillä ja kuinka paljon tekstiä täällä luettavana olikaan :)

Aamukiireessä unohtui täysin mun viime öinen uneni, näin unta tästä ihanaisesta "olohuoneestamme"....joka olikin unessa meidän oikea olkkarimme....unessa tulin koneelle ja huutelin täältä Ottista ja halusin siinä unessa tietää oliko Ottis plussannut...sitten kävelin sohvallemme ja huusin ääneen sieltä " Ottis, mikä on tilanne?" ja olin aika närkästynyt, kun Ottis ei tullut ja kertonut tilannetta... Luojan kiitos, etten oikeesti kävellyt unissani sohvalle Ottista huhuilemaan, siin ois ollu ukkokultani ihmeissään ja ehkä kolmiodraaman ainekset live-elämään :LOL::LOL:

Pikkutirri Kiitos :kiss: äläkä nyt vielä lannistu, ei noi lämmötkään kaikkea kerro, ne kun on niin vaikutusherkkiä monelle tekijälle. Miehet ovat marsista :whistle: mutta kyllä kunnon mies lämpenee vauvan saadessaan..meillä samoin ukolla vaihtelee mielipiteet ja mitä pidemmälle yk:t lipee niin sen enemmän se onkin sit yhtäkkiä vastaan...luulen et se on joku itsesuojelurefleksi siltä toistuvalta pettymykseltä.."en ois halunnukkaan.."


mur-mur Toivottavasti saat luget
Oon käsittänyt että, primolut on vastaava kuin tuo mun syömä terolut eli ns. kemiallinen proge. Ja luget on käytössä lapsettomuushoidoissa just kiinnittymistä tukemaan ja luteaalivaihetta pidentämään. Valaise, jos oon väärässä. Mut en usko et primolut auttaa noihin sun nyt kokemiis loppukierron vaivoihin, päinvastoin voi vielä tehostaa niitä, mille kp:lle sulle muuten oli niintä primoluteja määrätty? Ja voit laittaa mut tuohon listalle..siis mitä tuo kirjainyhdistelmä tarkoittaakaan...siis kuitenkin ilmeisesti dpo lista..koska testaan kuitenkin himona..vaikkei usko ja toivo nyt kylässä ookkaan :whistle: siis oisko se sit dpo1, jos nyt aattelin et ovis oli eilen? Ja ihunan empaattinen oot mun mielestä myös :kiss: ja iso plussapuhuri sinne


Mafinka :hug: ja voimia sekä sinulle että rakkaallesi. Oireesi kyllä kuulostaa lupaavalta, en oo kyllä kuullut et terolutit aiheuttais nivuskipua, valitettavasti kaikkea muuta r-harhaa kylläkin, jos haluat, niin kannattaa lukea terolut-mimmien pinkkaa..siellä on myös allekirjoittaneen kaameat kokemukset ekasta tero-kierrosta 2 tbl:n vrk-annostuksella |O Isoot peukutukset täältä


Ottis No nythän mun uni toteutuu heti :LOL: Mikä on tilanne? Milloin testaat? Olet tervetullut myös sohvallemme sen kertomaan :LOL:


Hystis Voi jessus, kun sait mun silmäni pullahtamaan päästä..
jäi se lorun L lukematta ensin..ja kerkesin jo ajatella et mikä ihmeen boogi täällä nyt on :LOL: Mutta kiitos lorusta :kiss: voi kunpa se toteutuis ja pian!

Mä luin ja kirjoittelin niin pitkään, että uni karkas |O tää oviksen jälkeinen elämä on nyt aika tylsää, tai ehkä se johtuu siitä, etten tiedä toivoako vaiko en tuohon terojen aikana onnistuneeseen ovikseen...kun eilen luin nettitekstejä niin suurin osa oli kyllä niin, ettei terojen kanssa voi raskautua, jos ne aloittaa ennen/oviksen aikaan..no mähän oon niin helvetin monessa näihin liittyvissä asioissa jo ollut poikkeus, että jospa vaikka olisin nyttenkin..anteeks voimasana:ashamed:

Justis :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Rominas, maca on jokin nauriin tapainen juures Perusta, mutta macadamia pähkinä on vain pähkinä. En usko, että on mitään yhteistä niillä... Mitä muuta kuuluu, Rominas?

Mur-mur mahtaisikohan olla olemassa jotain luontaista melatoniinia, jota saisi jostain hedelmästä tai muusta, ettei tarvitsisi jotain melatoniinipillereitä syödä? Kuulostaisi aika hyvältä aineelta tuo melatoniini itse kullekin meille, jos kerran saa aikaan "nuoren naisen hormonitoiminnan" ;)

Ottiksen ja mur-murin haamujen pikkuserkkujen kaimoille toivon vahvistumista - muuttumista vaikka ensin serkuiksi ja sitten haamuiksi, jonka jälkeen viivoiksi :heart:
 
Katselin netistä tietoa melatoniinista, ja tällaistakin löytyi:

Suuret melatoniini-annokset voivat heikentää sekä miesten että naisten hedelmällisyyttä. Raskaudenaikainen melatoniinin käyttö voi aiheuttaa hormonaalisia vaikutuksia ja käyttäytymismuutoksia jo terapeuttisilla annoksilla. Melatoniini erittyy myös äidinmaitoon. Melatoniinia ei suositella raskautta suunnitteleville eikä rintasyövän sairastaneille.

Eli eipä ehkä olisikaan kovin hyvä aine.
 
Hitsi, en taaskaan ehdi lukea kaikkia kirjoituksia, mur-murin kysymyksen bongasin ja siihen vastaan pikana. Mulla on tällaisia Luge-oireita: turvotus, rupsuttelu, ummetus ja väsymys. Ei pahoja, kyllä ne kestää. Yhdessä pinossa on I hate Luge -klubi. Varmaan sen vuoksi, että sitä sidosainemönjää valuu niin, että pöksyt on aina liisterissä - mutta siihenkin tottuu. Oon joskus pitänyt kaksia pikkupöksyjä päällekkäin :whistle:
 
Heippa! Vielä tuohon terolut-keskusteluun: my mistake, kun puhelin höpöjä siitä, ettei oo kauheesti merkitystä, milloin ne alkaa. Tietysti ohje aloitukseen on KP:n mukaan, jos kiertoa tasoitetaan, eikä ovista ole odotettavissa. Mutta kun haaveillaan vauvasta, tilanne onkin ihan eri juttu. Sorry, että sekoitin asioita. Parempi mun on pysyä hissuksiin, kun en tiedä, mistä kirjoitan.

Tuloksesta haaveiluaikaa kaikille!

Itse mennään kp 30/24-32 ja negaa näyttää. Taisi alkaa ne viihdevuodet just nyt.
 
Lugejen aiheuttamista oireista vielä sen verran, että mulle niistä ei ole tullut mitään oireita, paitsi tämä epämukava töhnäisyys. Onneksi kun määräys on ollut laittaa niitä vain illalla, aamulla se ei enää haittaa oloa.
 
Eip mitään Terri, kyl se vaan taitaa niin olla, et kun terot määrätään kp 15-24 ja jos mahdollinen ovis olis esim. kp 17 niin ei hyvältä näyttäis, mut mun tilanne taitaa olla just nippa nappa, koska todennäköisesti, prkl vieköön, aloitin ne just ovispäivänäni No revitään tästä nyt sitten positiivisuutta..eli eipä pitäis kierron ainakaan venyä johonkin kp 60 tuntumaan :p

Justis :wave:
 
Sointu2010, Terri kiitos teille Luge tiodoista:flower:

Täällä täti jo vilahtelee - KN kokeilessa hieman punertavaa, huomenna alkaa vuoto kunnolla.

*Justiina*
laittelen siut RKTT-listalle = "Raskaana kunnes toisin todistetaan" kun päivittelen päälistaa.

Mukavaista päivää kaikille ..ja dippailkaahan jo!!:wave:..viimeistään huomenissa - TOTT päivänä:heart:

TOTT= Torstai on toivoa täynnä
 
Viimeksi muokattu:
Huh! 2,5 tuntia lumitöitä takana eikä vieläkään piha kunnossa, asun rivitaloyhtiössä ja meillä kiertävä talkkarivuoro mutta onneksi nämä ihanat naapurit eivät jätä yksin pulaan kun tuota lunta on tullut niin mahdottomasti! Nyt pekonia munia ja broileria paistumassa pannulla ja kohta suihkuun ja töihin kipin kapin! Hei Te karppaajat muistinko jo antaa linkin sinne karppaus.info -sivustoille, siellä aivan ihania reseptejä!
Justiina En tiedä olenko ymmärtänyt väärin mutta jos olet ottanut vasta ovispäivänä eli ovulaatio olisi jo tapahtunut niin ei pitäisin haitata sillä ymmärsin että Terolut vaikeuttaa ovulaatiota joten peukutuksia kovasti :wave:
Pikkutirri Itse aloitin tällä kierrolla alussa tuon greippimehun käytön ja juon n. 2 dl päivässä eli pienen maitolasillisen.
Ottikselle ++++ peukutuksia kuten myös kaikille muille "dippaajille"
Ihmettelen edelleen mikä tuolla "nivusissa" jomottaa, kestänyt jo 4 päivää, onneksi ei ole niin paha kun sunnuntain ja maanantain välisenä yönä...
 
Hei mahtuuko mukaan vaikka ikä kriteeri ei ihan vielä ole 40.36 kolkuttaa mittarissa ja olen joskus aiemminkin ollut tässä samassa ketjussa,voi olla että mur-mur muistaa minut.
Poika täytti justiinsa vuoden ja sille kaveria on tässä jo vuosi koitettui saada mutta tuloksetta.
Olisi kiva päästä jakamaan tätä yritystä teijän kanssa,

Mulla on nyt kp1/26 ja yk12 jos listoille huolitte.

Masentaa kun taas täti kurvas paikalle.Mulla oli ovis kp 17 ja kierto on tosiaan vaan 25-26 elikkäs aika lyhyt ovikseen nähden.
Tsemppiä kaikille dippaaville ja toivotaan plussia kehiin
 
Tervetuloa velmuliina74 ! :)

Mafinka, milloinkas sinä dippailet? Tuo jomotushan voipi olla juuri sitä :heart: Karppaussivuilla olen minäkin käynyt, nyt kolmas viikko takana hiilaritonta elämää :cool: eikä tee edes mieli esim. mitään makeaa. Purkka ruoan päälle riittää hyvin jälkiruoaksi :). Kiloja pitäisi vielä saada pois muutamia...

Mur-mur, mukavaa päivää sinullekin :flower:

Ottis, oletko testaillut taas vai vasta TOTT -päivänä?
 
Tervetuloa velmuliina:wave: itsekin just tullut tähän ihanaan pinkkaan :heart:

Kaikkee munkin pitää mennä kokeilemaan aikani kuluks |O Lapsettomuuspuolella oli sellanen pino, jossa linkki IVF-onnistumis%-laskuriin, meiän tuloksilla onnistumisprosenttini ois 25,1% vaikkei olla ees vielä koskaan kokeiltukkaan, nyt masentaa
 
Viimeksi muokattu:
putunen Minulla kierto ollut yleensä kuin kello 28 vrk. Vuosi sitten laitatin hormoonikierukan ja alkoi tiputtelu joten poistatin sen; sitä paitsi minusta tuntui että tunsin sen koko ajan etenkin kun makasin. Vaihdettiin pillereihin ja tiputtelu jatkui, pidensin kuukautisia viime kesänä 11 päivällä ja jätin pillerit kesken kierron seuraavassa kuussa ja sen jälkeen kierto meni sekaisin. Nyt sitten Terolutilla sain kierron taas kohdilleen, tosin lääkäri sanoi ultrassa ennen Teron aloittamista että seuraava kierto tulee olemaan normaali kohdun limakalvon paksuudesta johtuen 8 mm ja oikealla puolella näkyi johtofollikkeli jonka piti irrota seuraavana päivänä joten siksi itse epäilen että Teroilla ei kyllä ollut merkitystä edellisten kuukautisten alkamisen kanssa etenkin kun otin vahingossa 5 ylimääräistä pilleriä :whistle:
Nyt menossa kp 21 eli dippailua viikon päästä pyhänä ellei tätiä kuulu : / Minulla on kylläkin nyt alkanut molemmin puolinen särky alavatsassa, aivan kuten kuukautisia ennen, mitään muita oireita ei ole, paitsi se nyppiminen vai miksi sitä kutsuisi tuolla oikealla alavatsassa ...
 
Viimeksi muokattu:
Ottis kiinnostaisi tuo kirja Syyskuun 15. päivä. Vositko laittaa tekijän nimen niin kysyisin itsekin kirjastosta. Kiitos !! Toivon sinun viivalle vahvistumista. Tsemppiä !!:hug:

Mur-mur kiitos kysymästä. Täällä flunssan kourissa. Eipä ihmeempiä muuten. Sisko sai pienen pojan joulukuussa, tytön (1,9) kaveriksi. Minä täällä kotona olen. Isäntää välillä paperitöissä helpin. Hänellä nyt lumenaurausurakointia.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheelle ja tietenkin sitä +++++ :kiss:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä