40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti


Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

tetu68 (42)..................kp1/27..........yk11..................3/1.yht.
putunen (41)...............kp1/25-26......yk13....................3./1.yht.
Mami-41 (41)...............kp6/27..........yk32............2.
Hysteria (42)...............kp6/24-29......yk10 (kkm.11/10) 1.
Mafinka (49).................kp10/28..........yk2................1.
Ottis (43).....................kp11/25-27.....yk18( 08/09) 1.
muumimamma-72 (38) kp11/25-30......yk8.....4./2.yht.
Nuuttimus (41)............kp13/28-36......yk2v...................3.
pikkutirri (41)..............kp14/28...........yk2........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp14/25-28......yk22(01&08&11/10) 3.
Velmuliina74 (36)........kp16/26..........yk17.......................2
liiza (44).....................kp18/24-27......yk34....(02/07 08/08) 4
Mahdotontako (46)......kp18/29...........yk7....................1. yht.
sarppav (40)...............kp19/27-32......yk7(07/10) 2.
Rominas (41)..............kp21/25-27.....yk16(09/09 06&10/10) 2.
Iida-Karoliina (46)........kp23/23-29.....yk19...................5./1.yht.
haave2010 (44)...........kp24/28-30......yk8(06/10) 4./1.yht.
Niobe (41)...................kp27/26-29......yk?...........................1
Mother Mary? (45)........kp31/25..........yk6kk....................1
Sointu2010 (41)...........kp32/23-29......yk19..............1.
*Justiina* (38).............kp35/30-32......yk1(Tm7/07&Km1/08)3.
Raputar (40)................kp?/27.............yk?......................2.
Kadonneet lampaat: Ulla4


Taustalla: Onlydream, Ballerina Bolero








Ottis (43).......................dpo-1
mur-mur (45).................dpo3
sarppav (40)..................dpo4
Mahdotontako (46).........dpo5
Rominas (41)..................dpo9
putunen (41)..................dpo13
*Justiina* (38)...............dpo17
Sointu2010 (41).............dpo17


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Testit on Halpatestistä. Se 21 kpl:een pakkaus. Kiitti sulle niin päivityksestä kuin onnenkantamoisesta simppajahtiinkin:kss:.

Juu 25 mIU/ml ton o-testin herkkyys on: "Testimme on yli 99% tarkka ja on herkkyydeltään 25 mlU/ml (herkimpien saatavilla olevien testien joukossa)." <-- Lainaus
 
Viimeksi muokattu:
mä varaan oitis hytin sinne laivaan !!!! jeeeee!!! ihana ois kyllä yhdessä matkustella!!!
Onnea Ottis sinullekin oviksen bongaamisesta ja illan talletuksiin...=)
Kiitos mur-mur neuvoista...mä vaikka oon puolenyön kiepposilla testaillu oon sen 4h pinnistelly ennenkuin vasta...=)
 
Ottis
Kiitos Pikkutirri! Kyllä se sun ovisplussa on varmaan ihan pätevä, vaikka sen niin myöhään teit ja pääasia, että simppaset siellä missä pitää ollakin :heart:.

mur-mur Minä jotenkin arvasin, ett sä sinne Halpatestin sivuille jo ehdit ennenkuin linkinkään laitoin. Noi Wondfon testit on kyllä metkoja siitä, ett todellakin pitää tulos lukea kolmen minsan aikana. Tossa myöhemmin otetussa kuvassa (tällä sivulla) ei ero niin valtava viivojen välillä enää olekaan. Ihme juttu ku tässä alkaa jo intoilla pelkästä ovisplussastakin =).
 
Ottis
Pikkutirri Oletko tänään vielä testannut ovista? Kiinnostaisi vaan tietää, kuinka nopeaan sulla testiviiva kalpenee / haalistuu vai mitä se tekeekään, kun heikkenee ;)?? Sit toisekseen, haluatko RKTT-listalle? Mur-mur sut sinne varmaankin laittelee jos oikein kauniisti pyydät =).
 
Ottis
mur-mur Niin onkin ja sehän mua hämmästyttikin, kun alkoi piirtyä heti ku olin tikun pissasta nostanut. Eilisen testin avulla tsekkasin kumpi viivoista onkaan testiviiva ja se todellakin on tuo vasemmanpuoleinen.
 
Ottikselle pilinmetsästykseen hurjasti tsemiä, hieno ovisviiva sulla, nyt vaan talletuksia ni lopussa kiitos seisoo, toivottavasti tietysti seisoo myös alussa:whistle:
Pikkutirrillä ihania kuulumisia, tosi iloinen olen sun puolesta, että osui näin hienosti ovisaikaan talletukset ja mieskin oikein innolla mukana:p
Minäkin yllätin ukkelin ke aamuna klo5, kun "semmosia" unia näin ja kokeilin jotta kuinka ukkeli intoutuu syvästä unesta toimintaan,ni jo vain oli hauskaa ja posket punasena lähti töihin tyytyväisenä. Minä kun olen armoton aamu uninen ni ei tälläst usein tapahdu ja ukkeli haluais myös aamulla lempiä, no tänä iltana taasen harjotellaan=)
Ovista odottelen tos kp 9-11 se yleensä on tullu, tikuttamaan alan perjantaina, kun joskus ollu tosi aikaisin ovis, ettei mokoma karkaa, tai eihän se karkuun pääse, tiuhaan touhuillaan, mutta irrotuspiiki tiedän sit laittaa oikeeseen aikaan.
Mukavata päivänjatkoa kaikille!:wave:
 
Laitanpa -09 tärppikiertoni oireet oviksen jälkeen teille luettaviksi..

*12.12 Oletettu Ovis(ei testailtu)järkyt kivut&limat
*13.12 Viimeiset pupustelut tälle kiertoa
*15.12 Lämmöt nousi päivällä.
*17.12 ärtymys, kuumotus, alavattaa juilii
*18.12 Lämmöt illasta 37.4C
*19.12 KN roikuskelee alhaalla!
*20.12( dpo8) Rinnanpäät arat, R-testi yöllä nega!"..jaahas ja miekö en testaile muka aikaiseen:whistle:
*21.12 Punertavaa peppusta pyyhkiessä papruun, jomotusta "siellä" ja alavattalla, lämmöt 37.2C
*22.12 Lämmöt 36.8C, KN:aa kokeillessa sormelle punertavaa Huom!! Tuoksu makea-EI rautainen(niin kuin veri)olo kuumotteleva, hikoileva, ärtynyt, hermostunut, alavattaa juilii .
Huom!! Kova repäisykipu aamupäivästä hävyn kohdalla säikäytti todella - kiinnittyminen(kö?)!!!:O lämmöt illasta 37.12C
*23.12 Kipuilua, jos äkkinäisiä liikkeitä, KN:ta punertavaa sormelle, KN alhaalla, puolikova ja hieman avoin-Yllättävä väsy iski!!
*24.12 Jomotus alavatalla jatkuu, lämmöt 37.4C
*25.12 Tässäpä vähän pidempi litania..suoraan kopsattu

Oireina ei oikeastaan mitään..rinnan päät vaihtelevasti arat(enämpi illasta)pikasen repii jalkoja, peppua, selkää, jotain tuntemuksia munasarjojen kohdilla..juu ja se "kuumotus" ..iskee oikkein aaltoina välistä..pikkasen on illastakin vilu, ei pahasti.

KN ei iso sellainen aika pieni kokoinen, hieman avoin..pikkasen vaal.punaista, makealle tuoksuvaa valkkaria saan sormelle kun sitä koetan..valkkaria juoksevaa siis jonkin verran, ei paljoa sitäkään.

Lämmöt pompsahti tosi ylös, ovat olleet välillä 36.8C-37.4C..ihan aamulla herättyä 36.4C(norm. jopa alle 36C)..että tämmöttii.. .ei ole pahaa oloa, väsymystä kyllä.
..vaan näitä oireita kun on yleensä ennen kuukautisia ja niitä en välttämäti r-oireeksi lue..ainoa on tuo lämpö, mikä on ollut tällä kertaa korkea-nousi aivan yllättäin siitä ovis+ noususta vielä lisää n. 0.03-0.05C..
Nyt lämpö esim. on 37.1C

*25.12 Verta lorahti pöksyyn kunnon holaus-toiveet hävisi aivan totaalisesti..
*26.12(dpo14) Ylläri pylläri plussa!!!:heart:


Käyn aina välillä kurkkimassa näitä silloisia oireitani..vertailen tämän hetkisiin, jos hyvinkin samanmoisia..:rolleyes:
..ja onhan noilla kahdella muullakin kierrolla ollut samoja - varsinkin kuumottelelut ja nivus jomottelut!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Voi mur-mur, ku sulla olis nyt meneillään Se kierto, mistä pikkuinen alkunsa saa :heart:.

mami41 Kiitos tsemeistä :flower:. Sinähän miehes kivasti yllätit, varmasti tulee iloisena kotiinkin tänään :). Toivottavasti teillekin tämä olisi Se kierto. Olis ihanaa saada tänne vähän lisää plussia ku vähän köykäinen tuo saldo tälle vuodelle muuten. Vaikka onhan yksikin plussa parempi kuin ei mitään :heart:.
 
Helou taas! Kun on säännöllinen kierto niin on säännöllinen kierto :p Tänään kp1 ja täytyy ihmetellä miten sitä taas noin paljon vuotaakin..

Toki laivapaikan tahtoisin minäkin mutta mahdollinen plussaus helmikuun puolella on aika täpärällä. Ovis vois olla siinä 16.2. tienoilla eli 28.2. saattas olla dpo12 tai jotain =) Toki kelpaa se plussa vaikka tulis vasta maaliskuun puolella :LOL:

Ja eikun plussatuulia teille ja meille kaikille++++++++++++++++++++ Olkoon tämä kiertosi SE kierto :wave:
 
Ottis
tetu68 Onnea uuteen kiertoon. Ehdit hyvin plussaamaan helmikuun puolella :heart:. Eikä maaliskuukaan paha ole =).

ON Olin lumia luomassa ja tupaan tullessa niin pahalla tuulella, ett teki mieli kuristaa omin pienin kätösin mokoma ukon ruojake ku on ajanut traktorilla pihaan sellaisia palteita, ett on sisuskalut solmulla ku niihin aina lumentyönnin tökkää :(. Kun mies yritti päästä tisseihin kiinni 'lepytelläkseen', sanoin, ett säästäs hillumisenergiansa siihen, ett tänään pitää jörniä, seisahtui mokoma siihen paikkaan ja sanoi, ettei jaksas.. En voinut ku nauraa, sillä näyttää siltä, ett nyt ei ainakaan ole tisseissäni alvariinsa kiinni. Mutt kyllä mä uskon, ett mä simppasia tänään saan :heart:. Ja jos en saa niin tiedänpähän, ett Lapin lomalla tämä plikka vetää kerran kunnon kännit.
 
Kiitos kysymästä! Soitin aamulla "omalle sh:lle" vaikka olen paikkakunnalla opiskelijana, ja puhuin ittelleni lähetteen labraan. Ottavat bakuviljelyn JA RASKAUSKOKEEN...pissatulehdustako hoitsu epäilee siinä missä veljenvaimo veikkaa vauvaa?!
Olihan ovulaatiopäivä miehen synttärinä viimeksi, jos vaikka tärppäsi.

Haa, tää on tähänastisen elämäni pahin piina, tämä testituloksen odotus perjantai-iltapäivään klo 13 asti- nyt kun on vasta to-ilta...............:p
 
Viimeksi muokattu:
Tetu68 olen pahoillani, lämmin:hug:
Mutta vielä kerkeät meidän kamuna Helmikuun + laivasta hyttipaikan varaamaan - Onnea kovasti matkaan!!:heart::wave:

Ottikselle
antoisaa simojahahtia!!;):heart:

Mother Mary? hyvä, jotta huomenna selviää, missä täti luuraa - Plussaus Onnea!! :heart:


Nyt kysymystä pukkaa:

Onko teillä Lugejen käyttäjillä ollut ilmavaivoja/ummetusta..:x
..mie olen aivan turvoksissa koko nainen..ja haisen!!!!:saint:..kauheeta ihan!!:O..:rolleyes:

Lämmöthin nousi 37.3C..googlettelinkin, että Luget saattaisivat nostaa lämpöjä?..onko kellään tästä mitään tietoa?!(ja juurikin lääkärin kertomaa)
 
Viimeksi muokattu:
Tuollainen pisti silmääni..ehkäpä juuri tämä syynä, miksi O-testi saattaa näyttää monta päivää positiivista.

LH hormoni tulee aivoista ja se on ns. käskyhormoni munasarjoihin, että kypsyneen munasolun tulisi irrota. Harmillista vain, aina munasolu ei pysty irtoamaan, syinä mm. PCO, keltarauhasen vajaatoiminta ym. Ja kun munasolu ei pysty irtoamaan, aivot erittävät vieläkin runsaammin tuota LH hormonia monien päivien ajan, että " irtoapas nyt" . Tästä tulee noidankehä, sillä liian suuret pitoisuudet tuota LH hormonia ei taas ole hyväksi muulle hormonitoiminnalle.

On täysin normaalia, että munasolut jää joskus jumiin. Ja että ovulaatiotestit ei kerro sitä, että irtoaako munasolu loppupeleissä vai ei, testi kertoo vain sen, että ainakin se aivojen LH hormoni toimii. Sen lisäksi keltarauhashormonin täytyy toimia tietyllä tasolla, jotta munasolu pystyy irtoamaan munasarjoista. Ja on vielä monia muitakin hormoneja, joiden täytyy toimia moitteettomasti. Erikseen on hormoni FSH, joka kypsyttää ylipäätään sen munasolun jne..jne.

 

Yhteistyössä