40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
mur-mur :hug:. En tiennytkään sun raskauden jälkeisestä masennuksesta :'(. On ollut varmasti raskasta. Niitä kuoppia elo matkalle tuo, mutt onneksi niistä kuitenkin olet selvinnyt ja selviät tulevaisuudessakin.

Mafinka Älähän sinä nyt ala ollenkaan masentumaan :kiss::hug:. Toivottomaltahan tämä kaikki toisinaan tuntuu, mutt odotahan vaan kun pääset oman kullan luo muuttamaan ja yht'äkkiä huomaatkin olevasi raskaana :). Sitä sinulle toivon :heart:.

ON Työstin yhtä kukkapenkkiä neljä tuntia ja ku lopetin, olin ihan hyytelöä. Pihalla odottaa nyt 5 sangollista uusia istukkaita. Tänään ostin 10 säkkiä multaa, joten sitä ainakin piisaa. Mulla onkin huomiselle jo suunnitelma valmiina eli jos sää antaa myöten, menee huominenkin ilta yhtä lupsakasti kuin tämäkin. Nyt saunaan ja sitten töllöttäen odottamaan jos Nukku-Matti tulisi vähän aikaisemmin kuin viime yönä. Kauniita unia teille, ihanaiset :kiss::wave::hug:!!
 
Ottis
ON Ihan piti kesken saunomisen tulla tänne ihmettelemään, ett mitähän tämä nyt on ku alapääpesulla tuli ihan selvää ruskehtavaa veristä tuhrua :confused:. Käyköhän nyt niinkuin kuin viime syksynä edellisen kerran Clomifenia käytettyäni, että täti tulee uusiksi päivänä jolloin seuraavan oviksen pitäisi tulla? Mullahan on nyt kp14. Muistan taannoin ovista kovasti odotelleeni ja tikutelleeni ja ihmettelin kun ei kunnolla vahvistunut ja niin täti yllätti ku oltiin miehen veljen luona kyläilemässä. Totisesti yllätti, sillä mulla ei ollut siteitä mukana, mutt onneks lähin Siwa oli ihan nurkan takana =). Maha on ollut turvoksissa niinkuin aiemmin päivällä kerroin. Olen rupsutellut tosi pahanhajuisia tuhnuja niinkuin tätiä odetellessakin ja nyt vasta oivallan, ett mullahan on ollut ihan menkkaoireet :headwall::ashamed:.

Byääh, nyyh :'(, ihan epistä jos tässä pitää vielä 2 viikkoa odotella seuraavaan yritykseen pääsyä :(.

Mutta nyt, takas saunaan :wave:.

Mafinka Kauniita unia ja kullankuvia sinulle :hug:. Huomenna uusi päivä ja uudet kujeet :kiss:.
 
Mur-Mur ihan taustalla voi täällä jännäillä ja liityn sitten tarpeen vaatiessa vakavampaan tilaan

Mafinka en ajatellut asiaa loppuun saakka mitä kirjoitin, vaan halusin piristää vain mieltäsi kun olit masentunut noista aikaisemmista viesteistä. Täytyy vain uskoa, että ihmeitäkin tapahtuu. Toivoaan ei kannata koskaan heittää. Tilanne voi muuttua hetkessäkin. Ja jotkut ovat harkinneet sijaisperheiksi ryhtymistäkin, mikä on tietenkin taas ihan eri juttu kuin saada se ihan oma lapsi.

Tringa en ole koskaan ajatellut hankkivani/saavani paljon lapsia. Itseasiassa olin 17 v kun sain ensimmäisen ja se olisi jäänyt viimeiseksi jos ei ns. suunnittelematonta raskautta olisi sattunut uudestaan 4 vuoden päästä. Synnytys oli nimittäin sitä luokkaa, että vieläkin puistattaa 23 vuoden jälkeen ajatella asiaa. olin niin nuori enkä ymmärtänyt asioita itsekään.

Enkä siis ensimmäisenkään lapsen syntymän jälkeen ole ajatellut, että lapsi olisi koskaan itsestäänselvyys.

kaikki syntyneet ja syntymättömätkin lapset ovat olleet toivottuja ja odotettuja, jotku "tekemällä tehtyjä" ja toiset tulleet tjot ajatuksella, ja rakastan katsoa sitä kehitystä pienestä vauvasta siihen aikuisuuteen. Vaikkakin kieltämättä nyt juuri kahden teini-ikäisen pojan kasvatus vaatii paljonkin kärsivällisyyttä.

Eivätkä kaikki 8 lastani ole siis iältään 0-8 vuotiaita, vaan ihan aikuisiakin siihen katraaseen jo mahtuu. Monesti kun sanoo jollekin kuinka monta lasta on, niin automaattisesti tulee mieleen pituusjärjestyksessä oleva lapsirivistö. Niin minullekin tulisi.

On mukava ajatella, että heillä on vanhempana seuraa toisistaan, olisin itsekin halunnut että minulla olisi ollut omaa ikääni lähellä olevia sisaruksia.

Ottikselle kiitos että seuraanne mahtuu.

Ja kaikkeen väsyy aina joskus. Väsyy siihen yrittämiseen ja sitten väsyy siihen, että ei ole omaa aikaa, vaan aina on joku roikkumassa jaloissa.

Mutta toisaalta on niitä hetkiä kun ajattelee, että ihanaa kun on joku jota saa sylissä lohduttaa ja katsella nukkuvia pienokaisia. Ja joskus on ihanaa ajatella niitä vaikeita teini-ikäisisä kun he tuovat käsityötunnilla väkerrettyjä puutöitä ylpeinä kotiin lahjaksi.

Elämä siis opettaa sen, että ei kai auta loppujen lopuksi kuin sopeutua siihen mitä on.
Ja voimia kestää sen, mitä ei voi muuttaa ja voimia muuttaa sen mihin voi itse vaikuttaa. Enempäänsä ei kukaan voi tehdä eikä kukaan sitä voi toiselta vaatiakaan.:)
 
Viimeksi muokattu:
Bugsy - kaunihisti kirjoittelit:heart:

Ottis - ettei olisi ovis tuhrua?
..muistelin, että siulla sitä joskus on ollut..muistinkohan oikein:confused:
Vuoto voi olla ruskehtavaa tai ihan vertakin.

Metrorragialla tarkoitetaan välivuotoja, ylimääräisiä kuukautisten välillä ilmaantuvia asyklisiä vuotoja. Nämä voivat johtua joko elimellisestä tai hormonaalisesta syystä. Tavallinen metrorragiavuoto on ns. ovulaatiovuoto. Se on yleensä niukka, kestää yksi-kaksi päivää ja siihen liittyy usein kipua.

Nettineuvo kertoo:
Ovulaatiovuoto: Osalla naisista ovulaation aikana ilmenee 1-2 päivän aikana niukka vuoto, joka johtuu estrogeenitason laskusta heti munasolun irtoamisen jälkeen.


Miekin täältä jo soffan nurkkaan kapuan töllötintä kattomaan - Nukkukaatte ihunaisesti jokainen:heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Bugsy Kauniisti kirjoittelit tosiaankin :kiss:. Varmasti rakastat täysillä jokaista lastasi :heart:.

mur-mur Kiitos :kiss:. Jospa se ovistuhrua sitten oli. Mulla oli tällaista kerran aiemmin keskenmenon jälkeisen oviksen aikaan. Nytkin on maha ku potkupallo ja epäilisin olevani raskaana ellen tietäisi, etten ole ;). Yöksi laitoin varuulta siteen ja siihen oli tullut yksi pieni tippa kirkasta verta. Mutta... jos jotain positiivista haetaan, niin nythän mun pitäisi tietää varmaksi oviksen tapahtuneen, jee :wave:. Vaan nyt, täytyy lähteä töihin taas. Kivaa päivää kaikille! ja plussaonnea sulle mur-mur, jos testailet :heart:!
 
Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Tringa
(40).................kp13/28...........yk1.................2
Ninni69 (41)...............Kp6/23-30........yk n.3v............1
pikkutirri (41).............kp7/28.............yk6........4./2yht.
Ottis (43)...................kp15/24-30.......yk21( 08/09)1.
Whisky Peat (35)........kp19/?.............yk1........3
Nöpsö (42).................kp21/29-32.......yk?................2.
Mahdotontako (46).....kp21/27...........yk11....................1. yht.
Salme71 (39)..............kp22/27-29......yk2........2
AinoEmilia (?).............kp24/?.............yk n. 3v( 08/10)4/2yht.
Euphonia (39).............kp26/25-26......yk17..........1
mur-mur (45).............kp26/24...........yk26(02&08&11/10)3.
oliivitar (40)...............kp?/27-30.........yk3 ( 05/09)7.
Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, tetu68, Muumimamma-72

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, minttu2011, sarppav, Mami41, *Justiina*, putunen, Iida-Karoliina





Ottis (43)..................dpo2
Salme-71 (39)...........dpo9


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikki :wave:

bugsy Ihana "suurperhe" sinulla! Täytyy vain ihailla jaksamistasi katraasi kanssa :heart: Kirjoitat ihanasti lämmöllä heistä :)

Enkä minä suinkaan kirjoittelustasi pahastunut, en ollenkaan, peiliin tässä on katsominen (ikää jo 49) ...

mur-mur Olet niin suloinen noiden "tietopläjäystesi kanssa" :D Minäkin uskon että tuo Ottiksen tuhruttelu liittyy ovikseen tai hormooneihin.

Mistä sinä Salme onnistutkin löytämään noita ihania kuvia :heart:

Tringa tervetuloa joukkoon, minä olen pohjanmaalta.

Hystis Jos tätä luet niin olet ajatuksissani :hug: olisi kiva kuulla mitä sinun elämääsi kuuluu...

Aurinkoista päivää kaikille :wave::wave:

P.S. Testiliuskat on edelleen kadoksissa :(

Ai niin ++++++ puuuhkujamur-mur :D :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Aamulla selkeääkin selkeämpi nega dipattu.


Taidanhin jäädä kesälaitumille - "yritys lomalle"

Mies tuossa jo yksi päivä tuumasi - "voisikos mahdollisesti lempiä muulloinhin kun silloin tärppipäivinä"??..niinpä..
Kylläpä se siihen 1-4 kertaan aina on jäänyt siinä oviksen tietämillä.

Pysyn kuitenhin listalla, jotta olisin jyvällä kierrostani.=)
(ennen lapsien syntymäähän, en kiertoani merkannut koskaan muistiin)

Mukavaista päivää ihunaisille - sitä PLUSSAISTA!!!
 
Viimeksi muokattu:
:attn:Kysymystä pukkaapi!!!

Löytyisikös vaapaehtoisia päivittäjiä?!


..Ei ole vaikiaa olleskaan, ohjeet löytyvät etusivulta - kysyähin saa ja neuvon oikein mielelläni!:wave:

putunen ja Ottis ovat kavereinani päivitelleet - kiitos siitä:flower:
Näin kesän korvilla, olisi kiva jos tuon päivityshomman voisi jakaa - itsekkin lomailen ja olen poijjes koneen ääreltä viikon verran 28.6-4.7
 
Viimeksi muokattu:
Vilkutukset täältä taustalta. Teillä on niin mukavan vireää keskustelua täällä, että pitää aina välillä käydä vakoilemassa. "Vanhoja" tuttuja ei enää ole montaakaan, joten uudemmille voin kertoa, että sain esikkoni 42,5 vuotiaana ja sen jälkeen kakkoselle annettiin mahdollisuus, jota kukaan ei käyttänyt :) Edelleenkään ehkäisyä ei ole käytössä, mutta uskoa tärppiin ei enää löydy. Onhan yritystä ollut jo melkein 4 vfuotta.

Mutta asia joka sai minut kirjautumaan oli keskustelu siitä, miten vauvan tulo muuttaa parisuhdetta. Meillä ainakin vauva-aika oli rankkaa, vaikka poikamme kuitenkin oli ns. helppo lapsi. Mutta minä koin, että emme jakaneet vastuuta tasa edes silloin kun mies oli vapaalla töistä. Ja joskus se otti tosi paljon kupoliin. Toki teoreettisesti olimme keskustelleet, että jaamme lapsen hoidon puoliksi ja toki mies osallistui kaikkiin hoitotoimenpiteisiin. Mutta minä olin se joka oli koko ajan vastuussa lapsesta ja mies sitten joskus "tuurasi" minua. Minusta sen ei pitäisi mennä niiin. Toisaalta, varmasti myös omin lasta, joten ei se miehen osakaan helppo ollut.

Vanha viisaus sanookin, ettei kannattaisi erota lasten ollessa alle 3 vuotiaita. Maailma voi näyttää sen jälkeen ihan toiselta. Mutta joskus voi olla edessä piiiitkät kolme vuotta.

Tunteet vauvan jälkee on tosi ristiriitaiset, kun samalla on niin onnellinen ja rakastunut lapseensa sekä samalla vähän pettynyt miehen osallistumiseen. Ja tietysti ne omat ympyrät on aika pienet, kun kodin, neuvolan ja leikkikentän väliä pörrää. Itse kuvittelin, että reissaisin ympäri Suomea lapsen kanssa, mutten vaan saanut aikaiseksi lähteä kovinkaan usein minnekään.

No nyt mä lopetan höpäjämisen. Oikein ihanaa kesän alkua kaikille. Innolla seuraan teidän edesottamuksianne ja sydämestäni toivon pysyvää tärppiä kaikille!
 
No voi sentään, mur-murin nega oli tullut tuon jaaritukseni aikana. Jaksamista toivottelen. Jo palstailusta luopuminen on tosi vaikeaa, muusta puhumattakaan. Yllätystä tietysti toivon sinullekin. Hyvää kesälomaa!
 
Terri - ihuna, että kävit "höpäjämässä":)..useamminhin saat käydä:heart:

Meillähin oli ns. helppo lapsi(molemmat olleet)söi ja nukkui hyvin, ei koliikkia.
Mies hoisi lasta TODELLA paljon ja teki myöskin arkisia kotiaskareita - siitä en häntä voi moittia millään muotoa.

Miulla tuo "Baby Blues" vaan pukkasi päälle pikku viiveellä ja siinä ei juuri itsestään jaksanut huolehtia - lapsesta vain..parisuhdekkin jäi retuperälle kun sektiohaava vihoitteli pitkään ja ei ne lemmiskelytkään maistuneet kierukan laiton jälkeen yhtään.: /

..sellaista silloin..


Terri, toivottelen siulle ihunaista kesä aikaa!!!:kiss:
 
'Hei, täällä taustailija´
´

Olen myös seurannut palstaanne jo odotusajasta eli 2008 loppuvuodesta saakka, Lumi syntyi 31.5.2009, minun ja nykyisen mieheni(ainoa) yhteinenlapsi, kolme poikaa minulla siis edellisestä liitosta.(25v,20v,15v). Raskausaika oli aika rankka kipuineen, taustalla oli keskenmeno, joka varjosti koko raskausaikaa. Tyttö syntyi viikkoja yliaikaisena, terveenä. Ihana, helppo, itseppäinen ja nyt pikkuvanha hauskuttaja. Kyllä välillä on tuntunut todella rankalta, tytöllä 13 korvatulehdusta, joten valvottu on.|O
Lumi ei oikeastaan ole itkenyt ollenkaan, tulehduksen huomasi , kun alkoi istumaan öisin.
Putkitus oli nyt keväällä, yöt nukkuu kuin tukki, helpotti heti. Itse siis olen pärjännyt parin tunnin unipätkillä 2008 joulukuusta , aina tähän kevääseen.|O
Isä on saanut paremmin nukuttua, paremmat unenlahjat, eikä varmasti olisi jaksanut valvoa.;)
Muutoin osallistuu tytön askareisiin, isin tyttö. Ulkoilevat, soittavat pianoa, lukevat ja katselevat tietsikalta ohjelmia. Meillä on selvä jako, minä laitan iltatoimet, isi aamuisin herää aikaisemmin ja laittaa tytön kanssa yhdessä aamupalat, viikonloppuisin saan jäädä vielä pariksi tunniksi nukkumaan. Mieheni oli naimisiin mennessämme kovin sosiaalista elämää viettävä, nyt tytön myötä elämä siirtynyt perheen pariin, yhteisiä kyläreissuja, kahvitteluja sekä ruokakestejä. Alkohoia ei ole käyttänyt, ennen oli tapana käydä oluellä terasilla, nyt ei ole halunnut. Saunaoluen saattaa ottaa, konjakin ruoan jälkeen, lasin viiniä ruoan kanssa, siinä se sitten onkin. En kyllä kestäisi jos olisi alkoholi läsnä viikottain. Kyllä kuitenkin arjen pyörittäminen näin vanhemmalla iällä pienen lapsen kanssa on huomattavasti rankempaa, kuin kymmenen vuotta sitten!
Elämänarvotkin muuttuneet.=)
Itse olen hyväkuntoinen, kuntosalilla käyn päivittäin, vedän judotreenejä. Lumikin oli ekoissa judotreeneissä viikonloppuna:).Unenvähäisyys kyllä tuntuu välillä aika rankalta, treenit sitten piristävät.:whistle:
Tuosta erosta alle 3 vuotiaan kohdalla, itse ajattelen, näin myös mieheni, perhe perustettiin, yhteinen lapsi onneksemme saatiin, loppuelämän kestävä yhteinen"prosessi". Minulla ero takana, miehelläni kolme pidempää lapsetonta suhdetta, halusi loppuelämän kestävän suhteen, avioliiton sekä lapsen, ihmisen kanssa, vasta näin vahmhemmalla iällä, jolloin haluaa jo rauhoittua perheen pariin. Häämatkatuliainen Kreetan Haniasta tämä meidän Lumi, takana vuosi yrittämistä, yksi keskenmeno, ja häämatkalla emme ns. yrittäneet, stressittömässä ilmapiirissä, perjaatteessa ei olisi pitänyt edes silloin raskautua, viiniäkin join, sekä driksuja, vaikka muutoin en alkoholia käytä, ei mitään erityistä syytä, seuraavan päivän olo ei vaan mulle sovi, treeneissä ei olisi hyvä olla, urheilu minulle aika tärkeää:).
Parisuhde voi hyvin, yhteistä aikaa ei toki paljon ole, muutama tunti iltaisin, usen menee leffoja katsellessa. Seksielämä tietysti jonkun verran laantunut, mutta keskusteltu, että kumpikin on tyytyväinen tilanteeseen, Lumi muuttaa kohta omaan huoneeseen . Sänky vielä meidän huoneessa, joka rajoittaa jonkun verran. Isoveli (keskimmäinen)muutti intin jälkeen omaan kotiin tammikuussa, Lumi sai huoneen, toinen vielä asuu kotosalla, aika paljon omissa menoissaan, isostoimintaa ja tervehenkisiä kavereita, ilman ryyppyreissuja tai muuta ikävää, vanhin ollut jo oman perheen parissa vuosia.

Tässä vaan kerroin oman tarinani, jokainen elää haluamallaan tavalla, itselleni hyvä parisuhde on kaiken aa ja oo, muutoin en kyllä jaksaisi. :O

Tsemppiä teille kaikille, seuraan ja iloitsen jokaisesta plussasta, MUR-MUR in takia olen tänne jäänyt "jumiin", ja odotan sitä plussaa niin kovasti:)!:wave:


Ihanaa, plussarikasta kesää teille kaikille:flower:

Annekristiina (46v)
 
Viimeksi muokattu:
Heips =) kaikille!

Onpas ollut mukava lukea ihmisten tarinoita, Bugsyn, Terrin ja annekristiinan :wave: :)

Toivottavasti tämä palsta ei nyt ihan kokonaan hiljene, kun ihanaiset lähtevät kesätauoilleen... minäkin voin toki edelleen silloin tällöin, jos koneella olen, päivittää listausta.

Harmitus, mur-mur, ettei sitä plussaa sitten tullutkaan :'( :hug:.

Toivottavasti ottiksen ovis on nyt otollinen, ja tärppi käy!! Peukutuksia!!

Salmelle plussapeukutukset!!! :heart: Nyt saisi tulla joka kuukausi muutama plussa pinoon.

Ja uusille, jotka harkitsette mukaan tuloa, tervetuloa :wave:. Täällä on nyt hyvin tilaa, kun on ollut plussautumista ja tulossa kesätaukoja :wave:

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
 
Ottis
Mafinka ja mur-mur Kyllä tää tuhruilu taitaa ovis-sellaista olla. Sen eka kerran ku vastaavaa oli, se tuli kyllä kerralla ulos mitä oli tullakseen, mutt nyt on joka veskikeikalle tullut paperiin tuhrua, ihan siis silleen, ett pitää harkita pikkuhousunsuojien ostamista kotimatkalla. Mustat pikkarit ku on jalassa, niin ei näe mitä sinne oikein tulee :ashamed:. Saanen siis olla varma, ett ovis on tapahtunut :saint:.

Terri Kiva ku höpäjit :). Poikkea useamminkin :kiss:.

mur-mur Minä voin ottaa päivitettävääkseni päivän, kaksi tai kolmekin, mutt viikonloppuja en mielelläni ku silloin ollaan näin kesällä todennäköisimmin mökillä. Eikä se varmaan oo niin nuukaa jos joku päivä jää välistäkin, eihän :confused:.
 
Ottis
Putunen Kiitos :kiss:. Toivottavasti et sinäkään ihan kokonaan luovuta, vaikka on noi sun pettymykset olleet niin rankkoja, ett ihan heikkoa hirvittää :hug:. Kiva, ett voit päivitellä joutessas. Minäkin ajattelin vähän, ett mitäpä me mitään listaa laittamaan jos tehdään niin, ett joku jolla on aikaa, päivittää joutessaan ja jos se jää yhdeltä päivältä tekemättä, ei olla siitä niin nöpönuukia ollenkaan, jookos?
 
Mur-mur, baby-blues on tosiaan ikävä, mutta valitettavan yleinen vaiva. Hienoa, että selvisit siitä, vaikka kurjaahan se on jos päivä/viikkotolkulla olo on masiksessa.

Varmasti minullakin sitä jonkin asteisena oli, vaikken muuta erityistä muistakaan kuin sen, että kun tulin sairaalasta kotiin, istuin tuolille ja aloin lohduttomasti itkemään. Suuri syy oli väsymyksellä, mutta kai siinä oli jotakin helpotusreaktiota, kun pelätty synnytys oli nyt takana. Samalla tavallaan tunne, että tässäkö tämä hehkutettu asia nyt sitten on. Vauva nukkuu korissa ja mun pitäisi pystyä ja jaksaa hoitaa häntä 24 h/vrk. Nouseeko maito (nousi vasta 5 vrk:n päästä) jne. Siihen mennessä olin valvonut 3 yötä ja vielä seuraavakin meni valvoessa, mutta kyllä elämä sitten alkoi voittamaan, kun sai levätyksi ja nukutuksi.

Itse mietin ja pohdin, että hukkaan meni hyvät pelot vauva-ajan haasteista, mutta vaikkei meillä ollutkaan koliikkivauvaa, niin muut asiat sitten rassasivat. Ehkä emme osanneet heti tukea toisiamme uudessa roolissamme. Minusta tuntui, että miehellä ei muuttunut mikään ja minulla kaikki. Mutta tämä varmaankin puolueellinen näkemys :)

Ihankuuloiset lapset ja perhe sinulla on, annekristiina. Nauti niistä viikonlopuista, kun saat aamulla nukkua. Meillä edelleen järjestys on se, että minä herään sekä yöllä että aamulla. Mies perustelee sillä, ettei jaksa. Se ehkä kertookin kaiken. Hän voi valita, mitä jaksaa, mutta minä en. No nyt tämä katkeralta kuulostava ämmä lähtee töihin. Heipat!
 
Hei Ottis :wave: En minä mitään luovuttaa meinaa... kyllä tässä ilman ehkäisyä meinataan vuosi pari vielä porskuttaa - ja siihen mennessä jos ei ole kunnolla tärpännyt, ei varmaan ehkäisyä enää tarvitsekaan :D. Noita jonkinasteisia tärppejä tulee sen verran paljon, että jos niistä sitten joku tärppäisi kunnolla, ja "saisi kalan veneeseen asti". Hedelmöittymisessä ei ainakaan ongelmaa ole. Ja hormonit ja simpat on tutkittu - kaikki kunnossa. Ootellaan nyt sitten ja katsellaan kuinka lopulta käy.... Oli tuo reilun viikon verran raskaana olo sen verran mukavaa, että sitä kohti taas pyrkimys olisi, mutta noin 40 x pidemmäksi aikaa... ;). Toisaalta ei tässäkään olotilassa valittamista ole =). Kesä tulossa ja loppuelämä edessä!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Pahoittelut negasta :hug:. Se on kurja juttu :'(. Sen sijaan tossa yrityslomassa voi olla ideaakin, sillä mä uskon, että jos vain osaisi jättää piinailemisen, voisi olla parempi mahdollisuud raskautuakin :heart:. Onneksi et tätä pinoa kuitenkaan kokonaan jätä :kiss:.

Terri Kiitokset erityisvilkutuksesta :kiss::hug::wave:=).

ON Vaikka töissä olenkin niin ajattelin vähän surffailla tietoa tästä ovisvuodosta, mitä se raskautumisen suhteen meinaa. Onks tietoo :confused:?
 
Heippaus annekristiina:wave: - kiva kun kirjoittelit.:heart:

Kylläpä aika rientäähin..muistan kun kirjoittelit kuumeiluni alkuaikoina ja kertoilit Lumi vaavin odotuksesta:heart:..kovasti kannustit - olemmehan saman ikäisiähin.


Mie jaksan haaveilla enää "ylläristä", en muusta..näin se vain omalla kohdalla nyt meni sitten..
..7kk on viimeisimmästähin todetusta tärpistä.. kaksi viimeistähän tuli niin, että vain 2 kiertoa välissä ja kolmannella tärppäsi..mutta nehän eivät kestäneet.

Miun pää käsittää tämän "luopumis" asian - sydän ei vielä..ei meinaa millään.

Toivottelen siulle&perheellesi ihanaista kesä aikaa!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis - ovulaatiovuoto ei meinaa ainakaan mitään negatiivista raskautumisen suhteen.

Therapia Fennicassa mainittiin vielä..
Tiputteluvuotoja voivat aiheuttaa myös kohdunkaulan polyypit tai infektiot.

..mutta jo siulla selkeästi vuoto/tuhru liittyy ovis ajankohtaan, en olisi huolissani.:)
..tuossapa vielä linkkiä..
ovulaatiovuoto - Google-haku
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä