40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Heipsistä heips!:wave:
..täällä upea päivä ollunna

Miun täytyy sanoa, että jos koira alkaa ku********n ja pa******n sisälle i l m a n, että saan syyn käytökseen selville - EIKÄ johdu siitä, jotta on pentu tai vanhus(sairas)..täytyisi lemmikille uusi kotopaikka(vaihtoehtoisesti eutanasia jos niin sairas) silloin ettiä: /..mie en jaksaisi sitä shouwia en millään!:ashamed:

Serkkuni joutui juuri tuon takia luopumaan rakkaasta lemmikistään aikoinaan: koira ei voinut enää pidätellä, vaikka kävi kerran jo leikkauksenhin läpi..surullinen juttu:(

Mutta niin kuin bugsy kirjoittelitkin - teidän koiranne "temppuloille" oli selkeä syy= mielenosoitus ja vanhuus(toinen koira)

Tuohon mielenosoitus merkkailuun olisi voinut puuttua..M U T T A..se olisi luultavasti vienyt paaaaljon aikaa ja KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!(jota miullakaan ei ehkä olisi:whistle:..)
..on ehkä sellaista tapauskohtaista..mutta ei ole toistuvasti kiva aamulla ekana jätöksiin astua ja matto&vaatepyykillä juosta alvariinsa..ei ole ei..:kieh:..koti olisi koko ajan siivoton:$

Mukavaista illanköllykää kaikille, mie lähdenhin kohta saunaan.
..ja jos tuo mies tarjoaisi omistaan miulle yhden saunaoluen;)..pizzaakin jäi eiliseltä muutama palanen iltaseksi.:p

PerNilla - tervehdys ihunainen!:wave:

Testilöihin täältä vielä..


Ps. eipä miulla tätsy sitten kuiteskaan tullutkaan - oli vain sellainen kertapyyhkäisy, siihen jäi..on kyllä hirmu hiotukset päällänsä - ja vi*******t.:vampire:
 
Viimeksi muokattu:
Heipsunhei kaikille!
Ompa ihana lukea juttujanne, tää on hyvä palsta ja ei lopeteta tätä ei, ei!

Tallinnasta kotiuduttu ja ihana oli reissu, lomaterveisiä mun blogissa jos haluu kurkata...

Tetu68 ONNEA!!!!!! Voi vide!!! Ihanaa että täällä plussia tulee..jospa me muutkin perässä=)

Kiitos Bugsy taas värikkäästä ja hauskasta tekstistäsi=) niin tuli mieleen meijen edesmennyt mopsi herra joka harrasti myös mielenosoitus merkkailua, aaaarrrkk!!! kuinka monta kertaa pesinkään sellasta puu sohvan patjaa, lopulta ei ollu koira ja se sohva enää samassa tilassa silloin me ei oltu kotona tai oltiin nukkumassa... Tältä meijen pikku cihultakin kyllä joskus vahinkoja tulee..mutta sen kohalla musta tuntuu että se on niin pieni(aivoinen) ja tyhmä että silloin kun sillä on hätä, ni se tekee sen sitten siihen paikkaan eikä pidättele yhtään saati että ymmärtäis "pyytää" ulos.

Mahdotontakolle plussa puuhkutus huomiseen testiin(jos testailet..näin muistelisin..) Ja kaikille muillekin testaajille ISO PUUUUHHHHH:whistle:

on: ei tunnu miltään:( dbo10 päivä tänään ja mitään ei siis tunnu, ni ei kyllä oo mitään mieltä testaillakaan...pöh...
 
Heippaus taas pitkäst aikaa, kiirettä ollut ja en oo jaksan koneella olla iltaisinkaan... eilen oltiin yhesä saaressa onkikisoissa ja oli hiukka rentoisempi päivä. Mies oli mukana, kerrankin sai se pois kotinurkista riehumasta!
No sen verran että sen maanantain testauksen jälkeen ei tarvinnu testata ku täti tuli porhaltaen jo kp 27. Eli mulla on nyt kp7 ja menkat loppumassa. Olikin tosi runsaat kuukautiset ja jonkii verran kivuliaatkin. Kierukan kanssa mulla ei ollu kipuja eikä paljoa vuotoakaan.

Hirveesti on tullut tekstiä, juu, mur mur ja ottis, ymmärrän nuo merkkausongelmat! Meillä jonkii verran vähentyneet kun tuo pentukoira, vuoden vanha nyt, leikattiin, mut joskus sattuu vanhinkoja, ja silloin jos niillä kenellä koiralla vaan, on maha löysällä niin saattaa useemmat asiat olla sisällä... ja silloin jos nukutaan pitkään niin joskus on ylläreitä oottamassa. Mut onneks ei oo jokapäiväistä, välillä on pitkä väli ettei oo mitään. Sellaisia nuo eläimet on mut kyl ne antaakin paljon jos vaivaakin on...!!!:heart:
 
ONNITTELUT TETU68!!!=)
Antaa toivoa itellekii kun oon samanikäinen! Toivon sydämestäni sulle onnea raskauteesi ja että saisit käärön syliisi 9 kk päästä!!!!!!:heart::hug:

Sen verran kysyisin: oliko se kallis hoito missä olit ja kirjoittivatko clomit helposti? Ite harkinnut kans että menisin kysymään josko vois olla joku apukeino mutta kalliisiin hoitoihin ei oo varaa, mies nyt tällä hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä ja mun tulot ei päätä huimaa. Mut on se hyvä että on töitä. Pakko mennä viikon päästä maanantaina töihin vaikka tuo käsi ei ihan kunossa viel oo, eikä se kalojen putsaaminen ja pilkkominen kissoille eilen kyl hyvää tehnyt, oli melkein ämpärillinen ahvenia onkikisojen jälkeen ja me otettiin kaikilta ahvenet mitä oli ja tulihan niistä kelpo satsi pakkaseenkin. On moneks kertaa ruuat niille. Ne ahvenet ei niin isoja olleet että ois savustamaan alkanu, muutama vähän reilumpi.
Ja sit sivuseikkana sellanen juttu että minä voitin SUURIN KALA- osan kilpailusta. Sain 1,7 kiloisen lahnan! Oli varma että siima ei kestä mut sain kuin sainkin sen hilattua rantaan. Ja palkintona oli..... kohtalon ivaa kun oon päättänyt jättää lipittelyn ja alkaa kuntoileen.... puolen litran VERGI-pullo!! Siis votkaa mitä en yleensä kyl juo mut saahan siitä dekoituksia tehtyä... talvella glögin kanssa menee ja valkovenäläisiä tykkään mutta säilyyhän tuo viina vaikka kuinka kauan. Kirjoitin siihen tussilla että VOITTOPULLO, että kukaan ei sitä ota ilman mun lupaa.... Ja olin sit kokonaiskisassa kuudes, osaanottajia yli 20.... valkkasin palkintopöydästä sellasen kellertävän oloasun. Kotiasuna menee. Ei ihan hukkaan mennyt eilinen ja kun viel ilmakin suosi. Ens vuonna uudestaan!

Pahoittelut muillekin tädin uhreille ja plussakasta alkavaa viikkoa!!!++++++palataan!!!!
Ja Ottiksen miehelle paranemisia sekä mur mur ? ja miehensä kanssa tervehtymisiä!!!
Ootte tärkeitä!! Mulla vaan on hiukka paljo hommia ja.... no koitan harventaa vähän ku tuntuu että monet plussanneet ku ovat hiukan höllänneet stressaamista ja tikuttelua.... mm.Salme...
Kattellaan... tuun kyl taas pistäytyy moikkaamassa ja en teitä unohda vaikken aina kommentoikaan vaan välistä käyn lukemassa vain kuulumiset.
Ihanaa sunnuntaita kaikille ihunaisille!!!!:hug::heart::D
PLUSSAPUHURIT+++++++++++PUUUHHHHHHHH!!!!!!
 
Ai niin, olihan viel yks juttu: Mun sisko, mua 8 v nuorempi, on 3:nnella kuulla raskaana. Sain kuulla siitä keskiviikkona ja mulle kerrottiin viimeisenä. Sisko näet pelkäsi että mulle tulee siitä paha mieli.... no onhan se hiukka surkuista ku nuo ei vissiin edes yrittäneet tosissaan, ennestään siskollani 2 lasta ja kummatkin niistä eri isän, kuten tää tulevakin... tämä sisko ei edes tiennyt mun keskenmenosta. Juu, mutta toivotin kumminkin onnea. Me ei kauheesti olla oltu tekemisissä joten nuo kertomisetkin on ollu vähäisiä...

Huomenna lisäksi meillä kova päivä... näet poikamme kuolinpäivä 15.8.:':)':)'(
Menemme haudalle ja minä ainakin menen sinne yksinkin. Vietän siellä joskus pitkänkin tovin jutellen ja muistellen ja itkien. Olen käynyt lävitse vaatteensa vintistä melkein kaikki, pienen määrän rakkaimpia vaatteitaan säästin, ja osan onneks vanhempi poika hyväksyi joten pesin ne la laitoin kaappiin. Isännällekin käy jotkut reilummat paidat ja housut. Loput menee keräykseen. Paljon on viel tavaraa käymättä läpi... mut ajallaan.

Täällä kolea päivä, aurinko pilvessä... huomen varmaan lämpenee??
NYT lopetan viimein jaarittelun....MOIKS!
 

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Euphonia (40)............kp2/25-26.......yk21..........1
Minttu2011 (43)........Kp7/27-29........yk11( 04/11)..3
Ottis (44)..................Kp7/25-32........yk24( 08/09)..1
putunen (41).............kp9/25-26........ykyli 1v...........3./1.yht.
PerNilla (41)..............kp17/28...........yk 1..........1. yht.
Ninni69 (42)..............Kp17/23-30.......yk 3v............1
tattinen (41).............kp19/28............Yk9(2km.)5/1 yht.
Nöpsö (43)................kp21/29-32.......yk?................2.
Mahdotontako (46)....kp23/23-30.......yk14........1. yht.
pikkutirri (42)............kp24/28-32.......yk806/11)4./2yht.



Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Tringa

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur





Ninni69 (42)..............dpo6
Pikkutirri (42)............dpo11
mahdotontako (46)....dpo12

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Minttu, et sie mitään jaarittele - ihuna siun juttuja on lukea:kiss:
..voimasia huomiseen päivään:hug:

Päivitin listan - kurkatkaas, onko Ok?!=)

..tulihan se tätsy tänne sitten - Kp23

Täällä on aivan mahti keli - läääämmiiiiintäääää..
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki ihanaiset:heart:
Päivä aivan ihanan lämmin ja viihdyttiin pari tuntia puistoilemassa pikku miehen kanssa ja sitten maistukin uunimakkara a"la uusien perunoitten kanssa tosi hyvältä:LOL: Olo on hyvä/huono/kohtalainen kaikkea tasapuolisesti mutta onneksi Tiistaina lekuria pukkaa ja toivottavasti apu tähän "tärinätäti" tautiin:p Nyt tämä kierros menee ilman teroja että saapas nähdä miten tulee täti kylään:rolleyes: Ovis oli ainakin limoista ja pakoitteluista "munissa" aika kierron alussa että jääkö tämä kierto alle 26 pvän..peittoja niin hitusesti pöllyytelty että luulen ja olen aika varma että raskautuminen menny huti,kuti sen saralta. Mutta toivottavasti Plussatuulia suotuisia saatas tälle kuukaudelle jollekkin ihanaiselle:heart:
Nyt hieman vaakatasoon jos jaksais uusinta kierroksen käydä vielä poijaan kanssa ja haspendin tietenkin puistoilemassa. Huomenna sitten iiik pojalla eka eskaripäivä ja tytöllä Ylä-aste että jännitystä ilmassa ja aamulla vessassa ruuhkaa:LOL: Pitäkää ihku ihana päivä!
 
Huono olen miekin kirjottelemaan vaikka melkosen säännöllisesti kyllä palstaa lueskelen. Tänään on sellanen laiska sunnuntai ja ohjelmassa ei ole mitään enkä aio mitään keksiä. Joskus ihan kiva niin :wave:

Minttu hoitojen hinnoista kyseli: Eka kerrasta maksoin semmosen 180,- ja siihin kuulu myös labrakokeet(ultrattiin jotta kaikki suurinpiirtein kunnossa ja että ovulaatiota ei siinäkään kierrossa ollut sitten ollut). Clomit 2kk 66,-. Ekassa kierrossa en sinne kontrolliultraan päässyt kun olin reissussa mutta tokasta kävin ja maksoin alta sata euroa + 4,75 Pregnyl piikki. Koska yli vuos oli yritetty on kysymyksessä "sairauden hoito" ja kelasta noista aina tupsahti muutama kymppi takasinkin päin.

Julkiselta en edes lähtenny kyslemään kun olen täältäkin lukennu, että aika nuivasti näillä kilometreillä olevia autetaan :headwall: Tämä meidän lääkäri oli hyvin asiallinen, kerto niistä huonoista muniksista ja niistä johtuvista keskenmenoriskeista etc. mutta totesi sitten että kyllä yleenäs apua ollaan pystytty antamaan jos ei syy raskaudettomuuteen sen kummempi ole kun ikä =)

Miestä ehdotti tutkittavaksi vasta jos ei muutamaan kuukauteen mitään kuulu mutta sillä puolella näyttäs kyllä homma olevan näin ollen ihan kunnossa :whistle:
 
Hei kaikki!

Kirjoittelen harvakseen, mutta käyn kyllä joka päivä täällä lueskelemassa. Onnittelut minultakin Tetu68 ja muillekkin plussanneille.

Ottis aivan ihanat pikkukisut sulla :heart: Meille tuli jo juhannuksen aikoihin pari pikkupentua, olivat vielä alle luovutusikäisiä, mutta oli parempi ottaa turvaan koska samassa paikassa oli tiine metsästyskoira, joka olisi pistellyt nämä veitikat poskeensa heti tilaisuuden tullen :( Hyvin ovat kuitenkin pärjäilleet :heart: :heart:

ON: Täällä kp 2, ja tässä kierrossa olisi sitten tarkoitus aloittaa hoidot, eli tuolla kp 21 vaiheilla nenäsuihkeet ja sitten piikittelyt seuraavien menkkojen jälkeen.
 
Tänään siis kp 24, ja menkkoja odotellessa, varmaan vähän normaalimman pituinen kierto tällä kerralla, vaikka hymynaama kp 10 jo tulikin:D

Plussatuulia täksi viikoksi kaikille testaajille niin ovisten, kun rtestiplussienkin suhteen:))

mahdotontako
 
Mahdotontakolle, pikkutirrille ja Ninnille plussaustuulia!!

Onnea Euphonialle hoitokiertoon!

Mulla on tänään ultra, jossa katsotaan, onko mitään saatu aikaiseksi piikityksillä... ja mitä ja milloin sitten seuraavaksi jotain tehdään tässä hoitokierrossa. Vähän jännittää.
 
HUOMENTA IHUNAT!:)
Täällä päivä valkeni pilvisenä ja koleahkona... Kuten mielikin... no ei siit enempiä.

Kysyisin viel että onko tietoa mitä testejä kandeis pyytää/kysyä tuon munasolujen laadun selvittämiseen, ja mites kun on jo tuo keskenmeno... kertooko jotain ettei kaikki oo kohdillaan vai on sittekin hyvälaatuisia soluja mutta joskus vaan menee kesken... onhan näistä ollut palstalla puhetta mut en millään jaksais alkaa kaivamaan, menis koko pv. Ja meillähän tulee ens kuussa vuosi täyteen yrittämistä. Ajattelin että nyt olis aika toimia jotta selvitettäis mahikset ja mahdolliset hoidot. Oon säästänyt vähän syrjään rahaa mutta ihan vaan perustutkimuksiin olis varaa. Enkä tiedä onko paikkakunnallani tuollaisia palveluita... Helsinki taitaa olla lähin...
Kysymällä tietysti selviää mutten viittis turhia maksella jos joillakin on jo tietoa mitä kannattais tehdä...:confused:
: /:heart:
Kiitos rakkaat etukäteen ja mukavaista viikonalkua kaikille!!:hug:
 

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Euphonia (40)............kp3/25-26.......yk21..........1
Minttu2011 (43)........Kp8/27-29........yk11( 04/11)..3
Ottis (44)..................Kp8/25-32........yk24( 08/09)..1
putunen (41).............kp10/25-26........ykyli 1v...........3./1.yht.
PerNilla (41)..............kp18/28...........yk 1..........1. yht.
Ninni69 (42)..............Kp18/23-30.......yk 3v............1
tattinen (41).............kp20/28............Yk9(2km.)5/1 yht.
Nöpsö (43)................kp22/29-32.......yk?................2.
Mahdotontako (46)....kp24/23-30.......yk14........1. yht.
pikkutirri (42)............kp25/28-32.......yk806/11)4./2yht.



Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Tringa

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur





Ninni69 (42)..............dpo7
Pikkutirri (42)............dpo12
mahdotontako (46)....dpo13

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Moikkeleiksis kaikille ihanaiset :). WP Kiitos vinkistä, yritän ettiä sitä parempaa hiekkaa. bugsy Niinhän meilläkin kävi, että kun opittiin liikkumaan ja mm. olemaan ilman Pojua mökillä, huomattiin, ett elämä on paljon helpompaa, mutt kyllä esim. eilen illalla oli kateista niin paljon iloa ja lohtua, ett vaivan väärtejä ne ovat. Eilisen olivat melkein koko ajan ulkona, mutt oli niitä vahtimassakin 6-10 ihmistä parhaimmillaan. Meillehän tuli mun sisko lauantai-iltana ja poikansa ja vaimonja ja muu lähisuku pörräs tässä sitten koko päivän. Siksi en koneellekaan ehtinyt.

Lauantain kankkunen oli kyllä niin kamala, ett marjapuskille selvisin vasta kahden aikaan noin kahden tunnin torkkujen jälkeen. Yksi kaveri soitteli la-aamuna yhdentoista aikaan, ett pitäis tulla sinne jatkoille, mutt kieltäydyin kohteliaasti, vaikka teki mieli sanoa, ett hullujahan olette jos jatkatte nyt juomista. Niinpä tänään töissä kuulin näiden kahden naisen jatkaneen juomista siihen malliin, ett kumpikaan ei muistanut lauantai-illastakaan mitään. Tän toisen naisenhan minä roudasin baarista kotiin, kun oli nukahtaa siellä vessanpöntölle. Lauantai-iltana otti luonnolle juoda ne pari sidukkaa, jotka 'piti' siskon seuraksi saunoessa juoda. Mies nukahti silloin jo kymmenen aikaan. Eilen illalla venahti saunominen puoleen yöhön, mutt maittoi sitten unikin hyvin. Niin ja sain mä kaiken hulinan keskellä keitettyä 10 pullollista mustaherukkamehuakin, joten ei mennyt krapulasta huolimatta vkl ihan hukkaan.
 
Ottis
Ninni69 ja mur-mur Kiitos päivityksistä :kiss:. Mulla oli jo huoli, ett osaanko plussata 3 edelliseen listaan, jos ei kukaan ole ehtinyt päivittä :LOL:.

Minttu2011 Suurhali :hug: sulle surussasi :hug:. Niin surullista ajatella sua yksin haudalla juttelemassa, mutt niin olen minäkin tehnyt vanhempieni haudalla, kun on ollut oikein paha olla ja se on jotenkin helpottanut.

Onnittelut mahtavasta lahnasta :). Siinä on kyllä ollut kokoa ihan kiitettävästi.

Euphonia Onnea hurjasti sulle tähän hoitokiertoon :heart:. Peukuttelen!

mahdotontako Etkös aio ollenkaan testailla :confused:. Ja ku mä jo niitä kuvia oletin näkeväni, kun tulen koneelle, mutt ei huolta, testaa sitten kun se hyvältä tuntuu :heart:. Plussapuhureita :whistle::heart:!

Tattinen Tsemppiä sulle huomisen lääkärissäkäyntiin :hug:. Toivottavasti löytyy sopiva lääke, joka lähtee helpottamaan heti :kiss:.

pikkutirri Plussapuhureita sinullekin :whistle::heart:.

Palaan lueskelemaan vielä tarkemmin paremmalla ajalla. Jotenkin niin finaalissa ekan oikean työpäivän jälkeen (vaikken ole mitään tehnytkään), ettei oikein ota aivot vastaan mitään.
 
Minttu - munasolujen laadun mittaamiseen, ei valitettavasti ole testiä..: /
..mutta, tapahtuuko ovulaatio, kasvaako munarakkulat/irtoaako - siihen on: verikoe tai ultraus.

Mie suosittelisin näitä verikokeita: LH/FSH/Progesteron.


S-LH
Luteinisoiva hormoni
Naiset:
- Follikulaarivaihe 2.4 - 12.6 IU/l
- Ovulaatiohuippu 14 - 96 IU/l
- Luteaalivaihe 1.0 - 11.4 IU/l
- Menopaussi 7.7 - 59 IU/l

Luteinisoiva hormoni (LH) on aivolisäkkeestä erittyvä aine joka pääasiallisesti säätelee sukurauhasten toimintaa. Sen määritystä käytetään naisilla mm. lapsettomuuden ja kuukautishäiriöiden tutkimuksissa, miehillä impotenssin ja sukurauhasten häiriöiden tutkimuksissa ja lapsilla puberteettihäiriöiden tutkimuksissa.
Miehillä ja lapsilla LH:n pitoisuus on tasainen kun taas naisilla joilla on normaalit kuukautiset, LH:n pitoisuus elimistössä vaihtelee huomattavasti riippuen kuukautiskierron vaiheesta.


S-FSH
Follikkelia stimuloiva hormoni

Viitearvot:
Naiset:
-Follikulaarivaihe 3.5 - 12.5 IU/l
-Ovulaatiohuippu 4.7 - 21.5 IU/l
-Luteaalivaihe 1.7 - 7.7 IU/l
-Postmenopaussi 26 - 135 IU/l

Follikelia stimuloiva hormoni erittyy aivolisäkkeen etulohkosta. Naisilla se säätelee munarakkuloiden toimintaa, miehillä siittiöiden tuotantoa sekä kivesten rakenteiden kehittymistä. FSH:n määrittämistä voidaan käyttää erilaisten hormonaalisten häiriöiden diagnostiikassa. Lisäksi sitä voidaan käyttää menopaussin diagnostiikassa.

S-prog.
Progesteroni on pääasiassa keltarauhasen ja raskauden aikana istukan tuottama steroidihormoni, jota käytetään keltarauhasen toiminnan arvioimiseen. Pitoisuus on korkeimmillaan keski-luteaalivaiheessa. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, progesteronipitoisuus palaa lähtötasolleen jo ennen kuukautisten alkua.

Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.

Seerumin progesteroni kohoaa raskauden aikana ja se voi nousta tasolle 1000 nmol/l loppuraskaudessa. Postmenopausaalisilla naisilla progesteronipitoisuus on matala.

Myöskin kilpirauhaskokeet, olisi hyvä ottaa: TSH/T3V..nämä vähintään

Varaile vaan lääkärille aikaa, niin lääkäri antaa lähetteen noihin testeihin ja kertoilee myöskin, missä vaiheessa kiertoa käyt labrassa.
Minulle lääkäri sanoi, että jos tällä ikää (olin silloin 44v)ei 6-12kk:n aikana mitään tapahdu - lääkärille ja kokeisiin!(mahdollisesti hoitoihin/täällä Kysillä hoitojen ikä rajana 44v)

Onko lapsettomuushoidoille ikärajoja?
(kopsattu Felicitas klinikan sivustolta)

Laki ei määrää ikärajoja lapsettomuushoidoille, mutta potilaan täytyy tietenkin olla täysi-ikäinen. Yläikärajan sanelee lähinnä käytäntö. Hoitotulokset heikentyvät naisen iän myötä, ja 40–45-vuotiailla hoitojen onnistuminen on hyvin yksilöllistä ja vaatii tarkkaa räätälöintiä. Lisäksi täytyy huomioida, että raskauden riskit kasvavat iän myötä.

Naisen 45 vuoden ikä on tällä hetkellä rajapyykki: sen ikäisille ei ole saatu raskauksia alkamaan omilla sukusoluilla, ja lahjasoluhoitojakin on tehty hyvin rajallisesti.

Mitä iäkkäämpi nainen on, sitä todennäköisemmin hän tarvitsee luovuttajan munasoluja. Lahjamunasoluhoitoihin on tällä hetkellä noin vuoden jono, sillä luovuttajia on vähän. 42-vuotiaita otetaan vielä jonoon, mutta sitä vanhempien on lahjasoluhoitoa saadakseen hankittava oma luovuttaja.

Oman ikärajoituksensa asettaa Kela, joka korvaa varsin harvoin yli 43-vuotiaiden lapsettomuushoitoja.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taasen Ihanaiset Naiset :wave:

tetu68 Huuurrrrjaaaasti Onnea täältäkin, aivan mahtavaa!! :heart: :kiss:

Ottis ja mur-mur Vauvoista on aina työtä, olipa kyseessä kisunpentu tai koiruliini... Oma koiruus oppi sisäsiistiksi 3:n kk:n iässä mutta kävinkin sen kanssa ulkona aina heti kun se heräsi, oli yö tai päivä (jos siis olin kotona tietenkin :D) Kisut vaativat puhtaan hiekan, muutoin saattaa tulla pisu väärään paikkaan ja ellei auta niin kannattaa tutkituttaa ettei ole tulehdusta. Kisut on todella siistejä eläimiä, kokemuksen syvällä rintaäänellä puhun :) ..

Kaikille Teille Ihanaisille muutekin plussapuuhkutuksia niin ovikseen kuin myös r-testiin... palaan asiaan kun olen viesteihinne ehtinyt tutustua paremmin :)

Putunen Kiitos ja Onnea paljon kiertoon ja hoitoon :hug:

Menen jo omaan napaan kun olen väsynyt mutta niiiin Onnellinen :heart: Vietettiin pidennetty viikonloppu kullan kanssa ja eilen pupuiltiin sitten "olan takaa" :D :D ja ajattelin noudattaa mur-mur:in elämäntapaohjetta "ei saa luovuttaa" :D huomasinkin äsken sitäpaitsi että oli ovispäivä joten minut saa taas laittaa listalle RKTT... Minähän en tuota ovista juurikaan tunne, tikuttamalla olen "bongannut" mutta nyt on tikut hukassa mutta ovislaskurin mukaan ovis oli eilen :D Halaukset ihan jokaikiselle :hug: :heart:
 

Yhteistyössä