40+ so what wol.13

Pitsi, viiva on, viiva on! (y) Se on aamulla testattava uudestaan. Nyt jännittää sun puolesta.

Erotar, voit mennä jo heti kp1 gynelle. Minä sain heti letrot mukaan ja aloitin kp5. Samoin aloitin kp 5 Gonalin. Kerkeet siis vielä tässäkin kierrossa, jos on nopeat liikkeet.

Minzie, mee gynelle. Saatpahan sieltä jonkun väliaika-arvioinnin tilastasi!

Miten Zandi?

Tammis, toivottavasti siirto onnistuu. Peukut pystyssä sullekin!
 
  • Tykkää
Reactions: elotar74
Pirtsiiii!? Älä ny stna sano et noi on mitää negoja..:eek::D sain joskus kylkiäisenä noita ja ne löyty kaapista. Meinasin testata niillä jos nyt ylipäätään pääsee siirtoon. Jumankauta jos ne antaa tollasta viivaa turhaa nii työnnän ne kauppiaan hanuriin :mad:. Vaikka juu olen kuullu et saattaa antaa mut onkait toi nyt aika törkeää jos noin on. Peukut aamuun :love:..Toivottavasti sulla on joku "oikee" aamuks!??!
 
Pirtsi, kyllähän siellä haamulaista näkyy. Toivottavasti saat väriä siihen!

Täällä valkenee kp 8 ja eilen on laitettu tämän kierron ekat soturit matkaan. :ninja: Edelleen CB dualhormone ovistesti näytti nyt aamulla negaa, mut täytyyhän sitä vähän harjoitella ja pitää tavara tuoreena... :D

Plussatuulia alkavaan viikkoon kaikille!
 
Mä varasin sen gyne-ajan... Joskin ajanvarauskeskuksessa ei tiennyt, tekeekö ko. toimipaikassa se tietty ihminen vatsan päältä vai sisäisesti ja että voiko sitten tehdä menkkojen aikana... Jäi soittopyyntö sinne... Mutta alustavasti siis aika varattu.
Vaikka mä edelleen, tai taas, olen alkanut jahkailla tän koko jutun kanssa. Että kannattaako. Pitäisikö luopua ajatuksesta. Onko tässä järkeä. Mitä jos, entä jos, jne... No, katsotaan nyt kuitenkin, että miltä ne vanhan kanan munasarjat näyttää! :sneaky:

Niin joo, kp 1. Eli kierto oli taas sen 26. (Mulla taitaa listassa lukea 27, mutta kyllä se on nyt ollut sen 26 jo parikin kertaa.) Ovisplussa tulee siis täsmälleen kierron puolivälissä, kp 13 :) Kun ny vielä jotain irtoiskin, niin hyvä olis.
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille !!
Kp 6 ja menkkamasis voitettu, nyt nokka kohti tulevaa !! Tikkutilaus on suoritettu ja tässä kierrossa alan ekaa kertaa metsästämään ovista ;)
Pirtsi näkyy viivaa tännekin !!!
Ja tammityttö hurjasti peukkuja matkaan (y) ja kaikille muillekin onnea ja malttia vaiheisiinsa :)
 
Maanantai 9.11.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Pilvilinna74 (40)................6.................33kp/25
Jimima (43).......................2................32kp/28-30
Tupsu71 (44)...................4......................
Jelli75 (40)........................3.................27kp/26
Lumikki 1970 ( 45 ).............1...............26kp/30-32
Esteri1 (42)......................2..................24kp/
Minttu 71 (44)..................5..................24kp/30
Pirunpelto (39).................1..................23kp/29-30(Inssi 30.10)
MaiMei (39) ....................2..................22kp/26
Toiveilija38 (38)................3.................22kp/28
Tammityttö (39)................3................20kp/
Babez74 (41) ...............1....................15kp/29 (letrot)
Kalabaliikki (39)..................................14kp/22-28
Virkki (39)........................2.................13kp/26
Zini76 (39)........................4..................11kp/26-28
KeltainenSeepra................2...................9kp/26-28
Woodoo(40).....................4...................9kp/24-26(letrot)
Meibijees (37)....................2..................8kp/32-34
C. rotundifolia (40)...........2................7kp/26-29
Minzi (38).......................3.....................6kp/27-29
elotar74 (41)...................3...................1kp/27

Piinailupäivät:


Jelli75 (40)...........................dpo 16
Jimima...................................dpo 15
Joyzy (41)…….........................dpo 12
MaiMei (39)............................dpo 11
Pirunpelto (39).......................pp 10
Esteri1 (42)...........................dpo 10

Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus.....(40) - 10/15
Zandi..................... (40) - 10/15
Nuppu73..................(42) - 10/15

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Tikru-78 (37)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
hennamilla (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
hupiaelämään(40+)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Moikka leidit!

Mitä mun vanhat silmäni taas näkevätkään. Pirtsin tikuissa on viivat! Miltä näyttää tänään? En malta odottaa!

Toivottavasti Zandilla on kaikki ok ja pääsitte pelkällä säikähdyksellä!

Tervetuloa Minzi!

Elotar, hyvä päätös varmaan tuo gyneajan varaaminen. Mullahan tuossa keskenmenneessä raskaudessa kolme gyneä ultrasi paikkoja ja jokainen totesi, että munasarjat (ja kaikki muukin) näyttää siltä, miltä pitääkin. Yksi niistä on erikoistunut lapsettomuuden hoitoon ja oli kyllä niin ihanan kannustava ja perusteellinen, että tuli tosi hyvä mieli. Aionkin siis vielä jonkun aikaa yrittää omin neuvoin. Vähän tuossa kyllä jo miehelle juttelin, että kevättalvella voisi tehdä käynnin gynelle, jos ei ala mitään tapahtua.

Täällä podetaan flunssaa. Ovistikut käyttäytyy omituisesti ja kroppa ei kerro yhtään mitään. Vähän plääh-olo, mutta jospa se tästä vielä iloksi muuttuisi.
 
TERVE!!

Miten menee Zandilla? Jännitän! Ja Pirtsin tikussa NÄEN jotain. Sitäkin jännitän..

Babez, hyvä että gyne varattuna, kyllä nuo munasarjat yms aina menee alakautta mutta se on ihan sama onko menkat vai not, kaiken nuo ovat nähneet.. Mä itse kävin sen ekan kerran kierron puolivälissä kun ajattelin, että sieltä näkee tapahtuuko mitään. Toivon hyvää gynekäyntiä ja mukavaa lekuria.

Täällä kpt lähenee kymppiä, ihan varma en nyt ole. Letrot on napattu ja maahantoiminta alkaa olemaan rauhaisampi. Ihan kiva. Pitäiskö ovistikkuja käyttää, en tiedä.. Onko niistä oikeesti mulla ollut mitään hyötyä, tuntuu että ei. Enkä kertaakaan ole muistanut joka pvä pissiä.

Sellasta olen miettinyt, että kun kuitenkin olen ylipainon puolella, bmi 28 noin, niin ehkä se 5 kg vois olla ihan oikeesti hyvä nyt ottaa pois. Ettei voi sitäkään syyttää.. Se on vaan kulkaa ihan jumalattoman vaikeeta, nyt on useamman viikon lisännyt liikuntaa, käynyt lenkillä ja rapuissa noin 5 kertaa viikossa, eli ihan reippaasti. 10 km juoksen kerralla tai rappuja edestakasin tunnin. Normaalsitikin olen sen pari kertaa viikossa juossut. Hyvä fiilis tulee liikunnasta mutta niin tulee myös NÄLKÄ! Mulla syöminen on jotenkin niiiiiiin korvien välissä, kun on nälkä niin pitää syödä, en vaan osaa olla ilman ruokaa. Joku alkukantanen vaisto huutaa takaraivossa, että SYÖ TAI KUOLET NÄLKÄÄN. Mä en vaan tajua miten mä olen aina toiminut näin, paino taas nousussa vaikka liikkuu. Ja nyt on ihan turha mussuttaa kasvavista lihaksista, mä syön kuin porsas. Onkohan oikeesti jotain psykoterapiaa joka auttaisi tuohon ruokahaluun? Hyvä puoli lienee se, etten osaa oksentaa, koska jos osaisin olisin satavarmasti bulimikko. Ärsyttää..

Liikkumisesta tulee hyvä olo, että sitä kyllä jatkan mutta miten saisin syömiset kuriin?


No mutta, odottelen kuvia palstalle runsain määrin!!

Tsau!
 
Mulla kp 7. Jotenkin jäänyt käynnit tai ainakin kirjoittelut vähiin. Sori.

Pirtsillä mukavan näköinen tikku :) Ja olikojan se Pirtsi myös, jota minun piti kiittää ammoisesta mukavasta migreeniviestistä, en enää löydä sitä viestiä. Kiitos joka tapauksessa sen kirjoittaneelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Woodoo kommentoi varmaan mulle tota ultrausta? :)

Olikos täällä clomien käyttäjiä ketään? Netin ihmeellisestä maailmasta luin, että ainakin joillain on määrätty clomien aloituksen jälkeen uusi ultra muutaman päivän päähän? Tsekataan montako munasolua on kasvanu tai jotakin? Mutta kääkkääkkääk, mun on tosi vaikea päästä sinne gynelle edes tän yhden kerran, saati sitten jonain tiettynä päivänä (kierron tiettynä päivänä). Kun matkaa on ihan jonnii verran ja työaika rajoittaa sopivia kellonaikoja.

Kuinka paljon muuten maksaa tuo gynekäynti ultrauksineen, about? Kyseessä Terveystalo - niill on varmaan jokin yhtenäinen hinnasto? Mutta netissä ei ko. ultran hintaa ollut, enkä muistanut varatessa kysyä.
 
Juu Babez, sulle oli ultrakommentti. Mä olen käynyt Mehiläisessä ja siellä kyllä taksat vaihtelee. Jokaisella lekurilla on oma hinnasto (kun ovat yrittäjiä, ei palkollisia), mulla kahden eri välillä oli useampi kymmenen e eroa. Ultra ja tutkimus maksaa varmaan noin 100-140 e. Ja juu, jos jotain ovulaatiobuustia meinaa ottaa niin yleensä pitää käydä tiettynä pvnä uusintana. Mulla oli letroilla kp 11 toive, se oli su joten menin kp 12.
 
Viimeksi muokattu:
Korjasin vielä C.rotundifolian listalle.

Elotar, olen käsittänyt, että hinta voi vaihdella jopa saman lääkäritalon sisällä lääkäristä riippuen. Mulla viimeksi se lääkäri ei laskuttanut ultraa ollenkaan, vaan otti vaan sen lääkärin palkkion (sääli kai niin kovasti keskenmenon vuoksi). Oikea hinta (ultra+lääkäri) olis ollut jotain >150 e ja laskutti vaan 80 e. Mutta tuo tosiaan keskenmenon ultraus. Luulisin kuitenkin, että tuossa 150-200 e paikkeilla voisi käynti olla? (ihan vaan arvailua tämä...)
 
Mä olin jo juuri aikeissa huutaa että MITÄ MITÄ PIRTSI ON RASKAANA! Mutta älä ny tuommoisii viestei! Hitto vieköön niin selkeet viivat että voi ny saakutti jos ne on jotain feikkejä!

Mulla työt kaatunu pään yli, mutta loma häämöttää. En oo mitään raskauksia ehtiny miettiä, saatikka hakea apteekista mitään dheoja. Ehkä ehdin napata ne reissuun mukaan. Tissit kipeet, silleen loppusuorakipeydellä, ei muuta, ei mitään mainittavaa.

Babez: meillä ei ole vielä mitään sen kummempaa hoitosuunnitelmaa, ei olla missään pysyviä asiakkaita (näköjään). Syön dheaa ja letroja tammikuuhun, sitte päätetään klinikka. Tuol missä viimeks käytiin on pari vaihtoehtoa, joku oli "leimahdushoito", toinen hitaampi versio, clomit kuitenkin tulossa. Double-keräys kai vielä testausasteella et en tiiä pääseekö siihen vain, jos on siinä testiryhmässä, vai voiko muutenkin. Joka tapauksessa ymmärsin, että keräyskierrossa ei siirretä. En kyl sit tiiä että säilyykö kama pakkasessa kuin hyvin...

Kovasti menkkalaisia ja muita ahistuneita: tsempit meille kaikille! Kyl me tehään vielä sahrikset! Sahramiinille iloista synnytystä! Käy sit kertomassa täälläkin!

MaiMei
 
Pirtsiii :(!!

Jep. Hinnat vaihtelee samankin klinikan sisällä. Mulla on tässä just menossa maksuun kaks laskua limisultrista. Molemmat samalta lapsettomuusklinikalta. Toisen lääkärin ultra 92e ja toisen 107e toimistokuluineen ja kelakorvauS jo vähennetty. Noissa aikaa meni ehkä vartti. Toisella perus yksityisellä lääkäriasemalla lapsettomuusgynen lähemmäs tunnin aika ja ultra, hinta toimistokuluineen 86e.
Sitten vertailuna meidän hoitavalla klinikalla ultra maksaa lähemmäs 150e vaikka aikaa menis se vartti..
 
Kukas kysyikään clomifeneistä, mulla aloiteltiin alkuun 1 tabulla kierron 3-7 päivinä, sitten ultrattiin sopivaan aikaan (arvioitu ovis) ja todettiin, ettei yksi tabu riitä ovulaation alkamiseen, nostettiin 2 tabua päivässä kierron 3-7 päivinä ja sitten ultraus, todettiin että parin päivän sisällä irtoaa.. Raskaaksi tulin sillä toisella yrityskierrolla. No se päätyi keskenmenoon ja sitten aloitettiin uudestaan sopivan ajan jälkeen ja taisin tulla 5. yrityskierrolla raskaaksi, clomifenit teki mulle tosiaan sen ovulaation ja niin nyt on rv 18+0 menossa :) Onnekas siis!
 
No soittihan ne sieltä Terveystalolta viimeinkin... Eikä asia vieläkään ratkennut. Oli vähän sitä mieltä, että pitäisi aikaa siirtää viikolla, siis mennä vasta menkkojen jälkeen. Mutta varmistaa vielä lääkäriltä... Aattelin vaan, että kerkeis justiinsa vielä tähän kiertoon ne clomit :confused:
Jassoo, maksaaks se sitten joka kerta saman verran se ultraus? Siis se, että tsekataan riittääkö annostus? Jos siis oletetaan, että sama lääkäri olisi... Että joka kerta jotain 100-200 euroa??? Mä heitän kirveen kaivoon. No en, kun käyn ainakin kerran, kaks...
 
Teille vointia kyselleille vihdoin vastausta ( puhelin ei vkoloppuna halunnut tuottaa enempää tänne tekstiä vaikka kuinka yritin) Vuoto loppui ja sitä ei ollut kuin vähän kahdella veskireissulla. Varovaisesti toivo nousee taas. En edes soittanut klinikalle. On sellanen drama queen olo.... miehen veljen vaimollekin tätä jo itkeä tihrustin perjantaina. Saati sitten teille täällä. Nolo.

Meibijees:
Toivottavasti te saatte aikataulut mätsäämään ja vielä tuon miesflunssan selätettyä. Siinäpä teillä totta totisesti puuhaa.

Pirtsi. Nyt ollaan niin jännän äärellä. Ekassa en nähnyt mitään, mutta kivat pölyt sulla. Jos tää homma olis pölystä kiinni nii hommaan olis helppo. Jättäisi vain tikut lattialle ja jättäisi siivoomatta. Eli eiköhän noissa jälkimmäisessä ole lupausta isommasta. PEUKKUJA! Ja mitäs mitäs. Kai nyt illalla tulee uutta testiä kerran aamuinen oli tuollainen viallinen.

Tammis, voi Tammis. Sulle niin paljon onnea mukaan sekä huomiseen että loppuraskauteen!

Elotar, tätä tää on. Jahkailua. Mut niinyt kauan kuin tällä palstalla pyörii, niin helposti pää kääntyy yrittämään. Uudestaan ja uudestaan kuin teletapit konsanaan. Hyvä, että menet sinne gynelle. Mulle kerran sanoivat, kun pohdiskeli onkohan mulla kuukautiset vielä kun pitäisi tulla niin sanoivat, että monia toimenpiteitä tehdään nimenomaan menkkojen aikaan ettei haittaa. Toki toisen toimenpiteet taas vaatii ettei mekkoja ole. Esim papakoe. Oo ymmärtänyt et näitä juttuja herkästi ultrataan alakautta. Etenkin kun meiksilläkin tuota painoa on liikaa. Onnea uuteen kiertoon!

Woodoo. Kannattaa kiinnittää huomiota kuitujen määrään. Sillä saa älyttömän täyden olon pidemmäksi aikaa. Minäkin olen jo pelkästään sillähtee saanut painoa hieman tippumaan. Ja nyt kun en oo pariin vkoon kerennyt (muka) pahemmin liikkumaan niin silti pikkuhiljaa menee alemmas. Söin ennen vain kerran päivässä+ lätin herkkuja, nyt syön jotain vähintään 3krt päivässä ja aina niitä kuituja mukaan. Herkut jää nekin automaagisesti vähemmälle. Toki kerta viikkoon edelleen karkkia, heseä Kotipizza tms.
Ultrista taasen. Olen itse käynyt väestöliitolla. Siellä on ultrahinta aina sama. Joskus lääkäriaikaa menee enemmän jos on enemmän asiaa. Jotkut ei extra-ajoista laskua. Ja pääsääntöisesti nekin on olleet kaikilla sen lyhimmän ajan mukaan vaikka aikaa ois mennyt enemmänkin. Keräykset, siirrot yms kaikilla saman hintaisia.

Virkki, miten pistelyt on sujuneet? Ja onko teillä siis tulossa inssi tms? Vai onko tuo jotain luomuksia tukevaa? Nimimerkki. Ihan pihalla...

Huh. Jokohan mä lopettaisin tämän mini puhelin näytöllä rämppäämisen kun tämänkin kirjoittamiseen meni ainakin puoli tuntia. Eli jos vehkeet ei pelitä niin mä varmaan oon nolona hiljaa taka-alalla.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä