40+ so what wol.13

zammakko, harmillista kuulla ettei tullut tärppiä. Ei muuta kuin uuteen yritykseen! Kun luomuna olette yrittämässä niin teillähän on vielä paljon pelimerkkejä pelaamatta.

Seksin ajoituksesta ym. : ennen tätä ivf:ää meilläkin oli välillä haasteena se, että varmasti olisi siittiöitä tarjolla oikeana hetkenä. Minähän en saanut ikinä ovulaatiota kiinni, ja sitten kun kesän yli olin ovulaatiota tukevissa lääkehoidoissa, en ovistestejä enää tehnytkään kun ultralla tilannetta seurattiin ja pistettiin sopivalla hetkellä irrotuspiikki. Siittiöt elää 2-5 vrk ja munasolu jotain 24 h, joten yhdyntä joka toinen päivä riittää enemmän kuin mainiosti. Me turvauduttiin jokusen kerran koti-inseminaatioonkin, kun molemmilla oli pitkät, raskaat työpäivät ja illalla väsytti niin, että homma oli kääntymässä hirveäksi jyystämiseksi. Ruiskujen kanssa touhuamisesta on toki romantiikka kaukana, mutta oli tietyt ajat joiden sisällä piti jotain saada aikaiseksi, ja jos muusta ei mitään tullut niin sillä mentiin, eikä sen kummemmin asiaa murehdittu.

Roxanne, olipa pettymys! :( Ehkä silti ne aiempina päivinä tuoneet haamut valaa toivoa tulevaan, kun kumminkin kiinnittymisyritystä on ollut! Siinä mielessä hyvä että teit testejä jo ennen varsinaista päivää. Kyllä se sieltä vielä tulee, ei missään nimessä kannata luovuttaa!

Nyt tässä kierrossa aion pantata testiä sinne viralliseen 12.10. saakka, ja jos tulee uusi hoitokierros niin sitten voisin minäkin tehdä varhaisempia testejä juuri kiinnitysyritysten havaitsemiseksi. Mullahan ei ikinä ole ollut positiivista raskaustestiä, ja koen että nyt olen jollain tavalla lähempänä raskautta kuin koskaan. Siksi fiilistelen vielä nämä pari päivää haaveiluissa, toki varautuen siihen että vanha tuttu yksi viiva voi keskiviikkona testissä näkyä.

Luppana, onpa kumma että follit noin häviää, voisko olla jotain sellaista että parempilaatuiset lähtee valikoitumaan ja niillä on sitten enemmän tilaa kasvaa? Joka tapauksessa tsemppiä tiistaille, pidetään peukkuja että siellä on kasvamassa eteenpäin tarpeeksi monta punktiota varten.

Virkki, ihanaa että plussatestit pysyy! (y) Ymmärrän tosi hyvin että tuleva ultra jännittää, mutta jos vuotoa ei ole ja testit näyttää plussaa, niin hyvinkin voi olla tällä kertaa jälkeläinen kyydissä! 2 viikkoa tuntuu pitkältä ajalta odotella tietoa, mutta kyllä ne päivät loppujen lopuksi vierivät eteenpäin yllättävää tahtia. Kovasti onnea matkaan!

Vielä kahvista. Mä olen melkoinen kahvikissa ollut aina, useampi kuppi tulee juotua päivän aikana. Tiesin että runsas kahvinjuonti voi vaikuttaa raskautumiseen, ja siksi olen sitä jonkin verran ruvennut rajoittamaan. Sitä en kyllä tiennyt, että noinkin pienellä määrällä jo on merkitystä! Pitääkin vielä enemmän tiukentaa kahvinkulutusta.
 
Kofeiinista: silloin kun olin hoidoissa, muistutettiin kohtuullisuudesta (olisiko ollut 1 muki tai 2 kuppia kahvia max per päivä?) ja varoiteltiin juuri ettei kannata vain korvata juomatta jättämäänsä kahvia teellä/kolalla/kaakaolla. Nyt tämän yrityksen aikana olen vähentänyt kahvinkulutuksen yhteen vajaaseen mukilliseen per päivä. Teetä vähän lisäksi. Sitten tulee kyllä lisäksi sellaisia päiviä, että menee kuppitolkulla. Joudun työssäni kaikenlaisille kotikäynneille, juhliin ja kissanristiäisiin, ja usein niistä vain selviytyy vaivattomimmin kun hiljaa juo sen kahvinsa eikä ala selittelemään kofeiinittomista vaihtoehdoista.

Hupsu Haave
- sullakin on siis kilppariongelmia. Hyvä että olet saanut lääkityksen, toivottavasti myös oikea annos löytyy nopeasti. Minullahan on vuosi sitten hoidettu liikatoiminta radiojodilla. Seurauksena oli kahden kuukauden sisällä vajaatoiminta (hurjat oireet siitä, liikatoimintaa tuskin olin huomannut, mutta kun nopeasti mentiin vajaalle, kävin todella hitaalla). Lääkitys aloitettiin kokeeksi 50 mikrogrammalla, ja yllättäen se olikin heti oikea annos, ei ole tarvinnut säätää vielä yhtään. Vähän välillä epäilyttää, että voiko tuo olla riittävä määrä, ja kun t4V on kuitenkin paremmin siellä viitearvojen matalassa päässä (olikohan jotain 13 viimeksi). Lisäksi mun kuukautiskierto muuttui tuon radiojodituksen jälkeen, eikä ole siitä palannut ennalleen. Lääkärit eivät ole asiaan ottautuneet. Todennäköisesti syytä huoleen ei olekaan, mutta silti... Epäilen, että sisätautilääkärit ei tunne lisääntymisasioita, ja gynekologit taas ei kilpirauhasasioita. Ja oma (yleis)lääkäri ei kyllä tiedä kummastakaan...
 
Luppana 76
On tuokin määrä folleja vissiin ihan hyvä tässä iässä.
Mulla oli ekassa ultrassa vain 5 follia, mutta joitakin muutamia pienempiäkin oli, ja menopur-annosta nostettiin, josko ne vielä kehittyisi. Mullakin on seuraava ultra tiistaina ja punktio mahdollisesti loppuviikosta to tai pe.

Mulla ei ole kauheasti minkäänlaisia fiiliksiä enää.
Alkuun olin hyvin luottavaisella mielellä ja ajattelin tämän onnistuvan ilman muuta. Mutta nyt kun olen lueskellut täällä, niin mieli on hieman muuttunut.

Noin muuten olen ollut ilman ehkäisyä pitkälle yli 10 vuotta, joten olen ehtinyt tuota tunteiden vuoristorataa käydä ihan riittämiin, niin enää en jaksa sitäkään. En oikein odota mitään. Katson vain kuinka käy, eli siinä mielessä suht levollisin mielin liikkeellä.

Melkein jo päädyimme lapsettomuuteen. Mutta tämä oli tällainen viime hetken päähänpisto, että kokeillaan kerran ja katsotaan kuinka käy. Kumpikin vaihtoehto on kaiketi ihan ok. Nyt vain odotellaan ja katsotaan, oliko näin tarkoitettu vai ei. Vähän kuin "arpa on heitetty" meiningillä. Nyt vain haluan saada päätöksen tälle touhulle, eli tämän jälkeen aion unohtaa kaiken tähän liittyvän ja jatkaa elämääni tietoisesti lapsettomana ilman yrityksiä enää.

Mutta huolestuttavasti olen jo alkanut miettiä ja laskeskella, että varat varmaan riittäisi vielä yhteen hoitoon. Mutta katsotaan tämä ensimmäinen hoito nyt ensin alta pois.

zammakko,
Mäkin oon joskus tikutellut, enkä ole milloinkaan pystynyt varmaksi sanomaan, milloin ovulaatio on. Olen ihmetellyt, miten ihmiset netissä kertoo niin tarkkaan, koska ovis on ollut. Meillä silloin "ennen vanhaan" harrastettiin siis siitä ovisplussasta yleensä samana päivänä ja sitten sitä seuraavana päivänä. Sitten kun en jaksanut enää tikutella, niin n. kp 10-12 ja siitä eteenpäin joka toinen päivä. Eikä koskaan mitään, aina tuli kuukautiset ajallaan.
Joskus loppuaikoina tuo alkoi mennä vähän "väkisinmakaamiseksi" :D. Mutta ei niitä kertoja montaa kuitenkaan ollut.

Virkki
Onnittelut plussasta. Paljon tarrasukkia täältä laitan tulemaan, niin pysyy pikkuinen hyvin matkassa mukana. Positiivisin mielin vaan eteenpäin ja heität mäkeen turhat murehtimiset.

Mulla oli tsh 2,8 ja t4v 14. Eli periaatteessa vielä viitearvojen sisällä, mutta tässä raskausyrityksessä ei kovin hyvät arvot. Tavoitteista ei puhuttu, mutta lääkkeet aloitettiin ja nyt ois tarkoitus käydä uudestaan mittauttamassa arvot. Mistä tuo luku alle 1 tulee? Olen lukenut/kuullut vain siitä että arvon pitäisi olla alle 2,5.

Kasenja
Millaisia oireita sulla oli siinä kilpparin vajaatoiminnassa?
Mulla on ollut aikaansaamattomuutta, väsymystä, lapsesta asti kylmät jalat ja kädet, nukahtamisvaikeuksia, hiusten ohenemista, huonot kynnet, en laihdu sitten millään, kauhealla kitudieetillä saan ehkä 1-1,5 kg pois kuukaudessa yms.
Osan noista tiesin jo ennenkin, mutta osan huomaa nyt, kun lääkitys on alkanut auttaa hieman, esim. nyt nukahdan helposti taas ja jalat ei ole niin umpijäässä enää illalla sänkyyn kömpiessä yms.

Yleisesti, ei kenellekään osoitettu

Niin joo, minäkään en ole kenellekään tästä puhunut. Aika outoa yrittää pitää kaikki sisällään. Mies lipsautti yhdelle sukulaisperheelle, että yritetään. Tuon takia päätinkin tulla tänne keskustelupalstalle, kun tuntuu että mies ei jaksa kuunnella minua enää, mutta pakko olisi välillä saada jotain uloskin, ettei vaan yksin märehdi kaikkea.

Kahvia olen nyt juonut enää kaksi kupillista päivässä. Colan taidan jättää kokonaan pois, ei siinä ole mitään mitä ihminen tarvitsee. Suklaata en kovin kummoisesti edes syö, joten sitä ei tarvi vähentää. Kaakaossa näyttää olevan huomattavasti vähemmän kofeiinia, joten taidan pitää tuon iltapäivän kaakaocapuccinon ruokavaliossani vielä toistaiseksi. Yrttiteetä olen yleensä juonut muutenkin iltaisin, joten sitä täytyy alkaa juoda sitten kahvinkin tilalla. Tuo ei siis sisällä kofeiinia ollenkaan.

Toisaalta mies on sitä mieltä (ja vähän minäkin), että ei se ole tuosta kahvista kiinni. Että onnistuu jos on onnistuakseen. Ja jos ei onnistu, niin ehkä se on sitten ns. luonnonvalinta ja tuskin johtuu pelkästään muutaman kahvikupillisen juomisesta. Toiset ihmiset ryyppää ja käyttää huumeita ja tulee silti raskaaksi. :mad: Ei ole reilua tämä touhu.
 
MAANANTAI 10.10.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Roxanne (42)..................1................. 32/29
Katti75 (41)....................1...................28/28-30
Viizplus (37)..................6...................18/30
bugsy (46) ......................?................. 15/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 15/26-29
Luppana76 (40)..............7.................. 14/28
Pyllerölyllerö....................................... 13/
Hupsu Haave (42)............1...................8/28
zammakko (42)...............1.................. 2/25-40
camelianna (44) .................................?/?
Athina (41)......................6.............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30
mama na baba ................................ ?/26
Neliapila2017 (39)...........4............... ?/26
Dumple (40)....................4............... ?/27
Milla Magia1 (41)............4.................?/27-31

Piinailupäivät:
Roxanne (42)....................pp 11
Katti75 (41)......................pp 9
Kasenja (40).....................dpo 2

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Nuppu73 (42) .............-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Pözzi (38) ...................-09/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Kalabaliikki, elä turhaan pyytele anteeksi synkistelyä. Kelläpä tässä ei vetäis mieltä matalaksi, ja mullaki on vaan lyhyt yritus ja yks km takana. Samanlaisia mietteitä on itellä ollu kans ja välillä tuntuu etten ees halua mitään tutkimuksia, ku ei sieltä mitään hyvää kuule kuitenkaan :unsure:

Ja se rahanmeno vielä, kyllähän sitä maksais ja vaikka lainan ottais, ku joku vois taata, että sitten lopussa lähet vauvan kans kotiin. Mutku ei voi ei. Sitten taas tulee fiilis et oonko ihan tunnekylmä ku rahaa mietin, mutta pakko on miettiä.
 
Kalabaliikki ja zammakko
Kyllä muakin hirvitti miettiä tuota rahanmenoa. Olen niin äärimmäisen tarkka rahankäyttäjä, joten jonkin verran säästöjä löytyy. Mietin pitkään ja hartaasti, haluanko niitä tuhlata tuohon, kun tosiaan takeita onnistumisesta ei ole. Mutta jahka tuo kelan korvauksen päättymispäivä lähestyi, niin kyllä se vain onnistui se päätöksenteko. Teille muille kyllä vinkkaisin, että kannattaa lähteä yrittämään vähän aikaisemmin ja esim. vuoden alusta, niin lääkekatto tulee täyteen vuoden aikana. Ja hakea niitä lääkkeitä vasta tarpeeseen. Minä taisin hätähousuna hakea vähän ylimääräistäkin.

Tässä on vain se kurja puoli nyt, että jos lapsi syntyy, niin säästöt on tuhlattu. Sitten kitkutellaan. Mutta toisaalta, minä elän niin vähällä rahalla, että ei tuo edes hirvitä. Olen oikea säästämisen mestari. :LOL:

Yksi tärkeä kysymys, onko kellään kokemusta:
Onko menopur-ampullissa ylitäyttöä? Mulla piti ampullista saada enää lauantain annos, joten eilen sekoittelin uuden. Otin hoitajan ohjeen mukaan kaikki loput litkut pullosta ja olisin jatkanut uudesta, mutta sieltä ampullista tuli vielä koko sunnuntainkin annos. o_O
Joko mä oon ottanut väärin tuota tai sitten siellä on vähän ylimääräistä. Olen laskujen mukaan ottanut sieltä 3*225 ja 3*262,5 eli yhteensä 1462,5 ja ampullin piti olla 1200 jotakin yksikköä (en jaksa tarkastaa). Mulla on muutaman kerran mennyt pieni ilmakupla ruiskuun, mutta olen ajatellut sen olevan niin pieni ettei haittaa. Mä oon niin ihmeissäni, että melkein taas soitin klinikalle, mutta päätin odottaa huomiseen, kun on se ultra.
 
Onpas ihan huippua, että täällä on näin vilkasta keskustelua ja paljon kohtalotovereita, joiden kanssa jakaa ajatuksia ja tuntoja! :)(y)

Kalabaliikki, ymmärrän hyvin tunteesi ja pelkosi. Mä olen kuitenkin ihan varma, että teillä tulee hyvin soluja ja terhakoita alkioita, kun kerran olet luomunakin helposti raskautunut. Ollaanhan saatu alkiota mekin, joilla ei ole koskaan tärpännyt luomusti. ;) Mitä tuohon muuhun puoleen tulee... mä olen ajatellut, että tämä on prosessi, joka mun on vaan käytävä läpi päästäkseni jotenkin tasapainoon asian kanssa. Nyt on kuitenkin viimeiset hetket yrittää, enkä haluaisi sitten joskus viisikymppisenä jossitella ja miettiä, olisko sittenkin pitänyt tehdä enemmän. Koen myös, että tässä hoitojen aikana tulee pakostakin prosessoitua tätä asiaa, ja vaikka se tuskallista onkin, niin ehkä se sit valmistaa hyväksymään asian paremmin sitten kun kaikki voitava on tehty.

Rahanmenoa mä olen yrittänyt olla liikaa miettimättä, vaikka toki se hirvittää. Ja ennen kaikkea se, ettei mitään takuita onnistumisesta silti ole. :( Meillähän on jo mennyt varmasti viisinumeroinen summa rahaa, tarkempaa määrää en viitsi edes ajatella. :eek: Olen kuitenkin miettinyt, että tämä on suurimpia asioita mun elämässäni (ehkä suurin, jos omaa tulevaisuuttani mietin), joten kai sitä paljon turhempiinkin asioihin voisi rahojaan pistää. Mä olen myös ollut aina tosi tarkka rahankäyttäjä, ja nyt niistä säästöistä on kyllä todella ollut hyötyä ja iloa!

Hupsu Haave, mulle lääkäri joskus mainitsi, että niissä lääkepakkauksissa on aina vähän ylimääräistä, ja itse olen huomannut saman. Eli ei ole mitenkään tavatonta tuo. :)

Katti75:n testitulosta täällä jännäilen, peukut on pystyssä!

Onko muuten kukaan täällä harkinnut luovutettuja munasoluja, jos omilla ei hoidoista huolimatta tärppää?
 
Böö:LOL:

Kylläpäs täällä uidaan synkissä vesissä:eek: mutta niin uin minäkin.on jotenkin ihan luovuttanut fiilis tän hoidon suhteen,huominen ultra pelottaa niin pirusti että tuskin tulee illalla uni simmuun:ninja:... Viimekerta kun oli mitä oli joten nyt ei varmaan oo enään yhtään follia jäljellä tai jos on jotain niin ovat liianpieniä ja hoito keskeytetään:unsure: tänään on kuitenkin jo 12 piikityspäivä... Mahassa ei mitään tuntemuksii oo eli ei siellä mitään tapahdu... Kivan allergisen reaktion oon jostain lääkkeestä saanu mutta EN TODELLAKAAN MAINITSE SIITÄ LÄÄKÄRILLE muuten se puhaltaa varmasti pelinpoikki:devil:... Ahdistaa ihan saatanasti
 
Hei kaikki!

Kalis, älä muuta sano! Tunteet heilahtelee laidasta laitaan, taatusti! Epätoivokin iskee. Sinun kohdalla on positiivista se, että oot tullut raskaaksi! Sulla on saumaa vielä onnistua. Ja itsellä oli ainakin se juttu,että halusin kääntää kaikki kivet ja katsoa hoitokortinkin, ettei tarvii myöhemmin jossitella ja jahkailla, että tuliko tehtyä oikea ratkaisu. Nyt voin sanoa, että kaikkeni oon yrittänyt ja kaikki keinot on käytetty-tuli tulosta tai ei!

Katti, mä jännään sun tulosta! Eikö testit jo kuumota?

Luppana, mihin aikaan sulla on huomenna ultra? Osataan odotella sua linjoille! Tsemppiä! Toivotaan nyt, että näistä tulis kuitenkin satoa korjattavaksi!

Rahanmeno kyllä hirvittää! Mulla on onneksi se hyvä puoli, että kun käyn julkisella puolella hoidossa, työnantaja maksaa toistaiseksi kaikki lääkärikäynnit! Maksan vain lääkkeet!

Hei, tuosta ajoituksesta. Me ollaan aina käytetty tätä joka toinen päivä-systeemiä. Nyt kun tiesin, että limakalvo on huono, niin jotenkin kaikkeen meni maku ja on ollut vähän hiljaisempaa.... Ja juuri nyt tärppäs, kun oli toimintaa tyyliin kerta vkoon! Että sillälailla....

Itseä hermostuttaa ja oon jatkuvasti kireä! Ärsyttävää!
 
Mulla on ollut varmaan joku kestomasennus lievänä päällä tämän asian takia. Varmaan jo 10 vuotta. Joten tavallaan kiva päästä asioissa vihdoinkin eteenpäin.

Luovutettuja en ole vielä miettinyt. Mies on puhunut adoptiosta, mutta en ole vielä sitäkään ajatellut. Olen pikemminkin alkanut ajattelemaan, että elämämme on ihan hyvää ja helppoa näinkin. Voimme tehdä mitä huvittaa ja olla tekemättä jos ei huvita. Tavallaan vähän tylsä elämä, kun ei ole velvollisuuksia kovinkaan paljoa. Mutta ei ole kovin paljoa stressiä ja huoliakaan, paitsi nyt työstä joskus vähän.

Luppana 76
Mulla on vasta 7. piikityspäivä ja olen menossa samalla tavalla kakkosultraan. Kierron päivä on 8. Meillä on vissiin vähän erilainen hoito, vaikka muuten kiertomme näyttää samanpituiselta tuon taulukon mukaan. No ei näitä tietysti pitäisi vertailla, kun tuo on varmaan aina jokaiselle henkilökohtaisesti suunniteltu. Punktion on mulla arvioitu olevan jo tällä viikolla to tai pe.

Sinuna minä kyllä mainitsisin tuosta allergisesta reaktiosta lääkärille. Nehän voi kaiketi joskus olla vakaviakin. Noita lääkkeitähän on varmaankin erilaisia ja niissä on erilaisia täyteaineita, niin ehkä sen allergisoivan lääkkeen voisi vaihtaa johonkin toiseen.

Mulla ei muita tuntemuksia ole ollut, muuta kuin se että tuntuu turvonneelta. Siis tyyliin joka paikassa, myös jaloissa. Paino on hieman noussut, alta 2kg että en tiedä pitäisikö sitä mainita lääkärille. (Lääkkeen ohjeessa sanotaan, että painonnoususta pitäisi kertoa lääkärille.)

Ja mulla on ollut makeanhimoa, mikä on perin harvinaista mulle. Yleensä olen ollut suolaisen perään. Nyt teki viikonloppuna mieli pullaa, niin piti ostaa. (En muista oikeasti, koska mun on viimeksi tehnyt mieli pullaa!) Mutta muutoin mieli on ollut ihan seesteinen, ei mitään itkupotkuraivareita vielä ainakaan.

Tämä ilta sitten jännätään Luppanan kanssa huomista. Toivottavasti kuitenkin uni tulee normisti. Mulla on ainakin heti aamusta tuo, niin tulee aikainen herätys, joten soisi nukkumatin vierailevan hyvissä ajoin.
 
Kalabaliikki, samaa sanon kuin muutkin, eli jos olet luomustikin tullut raskaaksi niin eiköhän niitä soluja saada hoidoilla houkuteltua liuta esiin. Ja tottakai saa purkaa mielipahaa, sitä vartenhan täällä ollaan että voi vapaasti avautua!

Rahaa tässä tosiaan palaa, ilman takeita onnistumisesta. Silti ajattelen niin, että vaikka jäätäisiin ilman lasta, ainakin olisi yritetty ja tehty kaikki.

Luppana, siitä ei tarvitse välittää ettei ole tuntemuksia. Mullakaan ei ollut yhtään mitään, vaikka punktiossa 10 munasolua sitten tulikin. Sano ihmeessä jos jonkun reaktion lääkkeistä sait, ei se hoito siihen katkea, onhan näissä valmisteissa vaihtoehtoja. Kerro sitten huomenna mitä ultrassa näkyi!

Virkki ja Roxanne, kiitos myötäelämisestä jännityksessä! Kyllä jo vähän kuumottaa ja melkein äsken menin testiä tekemään, mutta pysyin päätöksessäni. :) Joka kerta kun käyn vessassa, jännittää ettei vaan olisi vuoto alkanut, mutta tähän asti on pysynyt poissa (tosin luget varmaan voi jarruttaa vuodon alkua, vaikka se olisikin tuloillaan).

Luovutetuista munasoluista. On käynyt mielessä, en ole ihan varma lähdettäisiinkö siihen, mutta täytyy harkita, jos omilla ei onnistu. Lapsen kuitenkin haluaisin.
 
TIISTAI 11.10.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Roxanne (42)..................1................. 33/29
Katti75 (41)....................1...................29/28-30
Viizplus (37)..................6...................19/30
bugsy (46) ......................?................. 16/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 16/26-29
Luppana76 (40)..............7.................. 15/28
Pyllerölyllerö....................................... 14/
Hupsu Haave (42)............1...................9/28
camelianna (44) ............4....................9/?
zammakko (42)...............1.................. 3/25-40
Athina (41)......................6.............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30
mama na baba ................................ ?/26
Neliapila2017 (39)...........4............... ?/26
Dumple (40)....................4............... ?/27
Milla Magia1 (41)............4.................?/27-31

Piinailupäivät:
Roxanne (42)....................pp 12
Katti75 (41)......................pp 10
Kasenja (40).....................dpo 3

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Nuppu73 (42) .............-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Pözzi (38) ...................-09/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Hupsu Haave - kysäisit niistä kilpparin vajaatoiminnan oireista. Selkeimmät oli vilutus, väsymys ja järjen "jäätyminen". Reagoin kaikkeen ihan viiveellä. Tyyliin ovikello soi, huomaan asian kyllä, mutta menee hetki että muistan että oven voisi käydä aukaisemassakin. Muisti pätki. Lääkitys alkoi auttaa noin kuukauden kuluessa.

Luovutetuista munasoluista: ei itselle kerennyt tulla ajankohtaiseksi tuo harkinta. Joskus aikaisemmassa elämässä ennen parisuhdetta selvittelin kyllä joskus, että olisin voinut käydä luovuttamassa munasoluja (siihen aikaan uskoin etten koskaan tule elämään parisuhteessa saati hankkimaan lapsia). Sekin hyväntekeväisyysaikeeni kariutui, kun jouduin muuttamaan työn perässä niin kauas klinikasta, että matkat olisivat olleet kohtuuttoman hankalat.

Oletteko muuten paljon puolisoiden kanssa keskustelleet eri hedelmöityshoitovaihtoehdoista ja miten valmiita kumpikin niihin on? Minun siippa oli aika valveutunut heti silloin nelisen vuotta sitten, kun lasta ei alkanut heti kuulua, oli valmis tutkimuksiin ja miettinyt esim. sen, että tarvittaessa luovutettu sperma olisi ok. Minun piti vähän lukea ensin kaikista hoidoista ja sivuvaikutuksista, että hahmotin mitä edes ajattelen asioista. Selvittelin adoptioasioitakin kovasti. Se oli minulle vähän yllättävä tieto, että adoptoitavan lapsen ja vanhemmista sen iältään vanhemman ikäero saisi olla korkeintaan 45 vuotta. Kun adoption suhteen siinä selvityksissä ja odotteluissa voi mennä viisikin vuotta, meillä tuo ikäraja tuli vastaan. Mies siis haluaa nimenomaan lapsen, jonka saa aivan pienenä omaksi, voi seurata kehitystä alusta asti jne. Minä ehkä olisin ollut valmis vanhempaan ja haastavampaankin adoptoitavaan.
 
Nyt on käyty kakkosultrassa. Folleja näkyi kymmenkunta, osa vielä vähän pienempiä, osa isompia. Yksi taisi olla muita isompi ja näiden isompien mukaan on kuulemma mentävä. Eli punktio on perjantaina ja siirto maanantaina. Limakalvo oli kuulemma hyvä, kolme kerrosta näkyi ja paksuutta 9 mm.

Olisiko noissa lääkäreissä eroa siten, että osa antaa vähän optimistisempia tietoja alussa ja osa on vähän varovaisempia lausunnoissaan. Musta tuntuu, että tää mun lääkäri on jälkimmäinen, eikä halua yhtään turhaa toivoa antaa vaan on hyvin varovainen lausunnoissa ja realisti. Ihmettelin itsekin, että olipa mulla vähän folleja siinä ekassa ultrassa piikitysten jälkeen, kun kp 4 ultrassakin niitä oli enemmän. No nyt sitten tokassa ultrassa näkyi suunnillen sama määrä kuin siinä alku-ultrassakin.

Miten Luppanalla meni ultra?

Kysyin muuten kahvista, niin lääkärin vastaus oli kolme kupillista. Colasta oli samaa mieltä mun kanssa, että sen voi jättää pois kokonaan.

Virkille täällä on kanssa peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin. Onnea plussasta, mikäli en ole vielä onnitellut. (En ole vielä ihan perillä teistä kaikista, mutta yritän oppia tuntemaan)

Roxanne
Kyllähän siinä voi olla hyvinkin perää, että kaikki voisi onnistua kun saadaan hoito kohdilleen. Nyt kun enemmän perehtynyt asioihin, niin näitähän näyttää olevan jos jonkinlaisia lääkkeitä ja hoitotapoja. Toivottavasti teillekin löytyy se sopiva. Luulen että sen takia varmaankin kannattaisi kokeilla samalla lääkärillä useampiakin kertoja, ettei ainakaan ihan heti vaihda. Mikäli sitten lääkäri ei ole niin jästi, että yrittää aina samalla kaavalla, joka ei ole tuonut tulosta, mutta ei kai ne sellaisia ole. Joka hoitokerrasta varmaankin oppii aina jotain kehostaan/kierrostaan. Toisaalta en tiedä tuleeko lääkärille sellaisia tapoja, että ne määrää aina jotain tiettyjä lääkkeitä. Kun noissa lääkkeissäkin on varmasti niitä, että yksi sopii paremmin yhdelle ja toinen toiselle.
Onko sulla ollut käytössä sellainen lääke kuin Gonapeptyl tai joku vastaava? Mun pitäis tuollainen pistää sitten siirron jälkeen (kp18) kiinnittymispäivänä antamaan lisäboostia.

Katti75
Mulla on tuo sama tilanne, että en ikinä milloinkaan ole kahta viivaa saanut raskaustestiin. En voi edes kuvitella, miltä se tuntuisi, jos joskus saisi edes haamun. Minähän tein viime aikoina testejä vain siksi, että saa sen negan esiin, että voi jatkaa elämäänsä. Lähinnä silloin, jos oli jotain menoa ja rientoa. Ihan viime vuosina en ole enää edes tehnyt testejä, kun kuukautiset tulee niin säännöllisesti, että melkein joskus ottaa päähän sekin. Vaikka pitäisihän siitä olla iloinen, että kierto toimii normaalisti. :-D
Toivottavasti sinulla kuitenkin piirtyy ne viivat testiin. Täällä pidetään peukkuja pystyssä. db


Kasenja,
Mulla kävi onneksi hyvä tuuri lääkärin suhteen. Ensimmäinen lääkäri julkisella puolella ei ollut moksiskaan mun kilppariarvoista, vaikka tiesi hedelmättömyydestä ja siitä että yritimme hoitoihin. Tämä yksityisen puolen lääkäri määräsi heti lääkkeet, joita ehti vähän ottaa jo ennen hoitoja. Onneksi mulla ei kuitenkaan niin pahasti pielessä ole arvot, ettei nyt tarvi olla ihan huolesta soikeena. Mutta siis lukemani mukaan todella tärkeä, että kilppariarvot on kunnossa sekä yrityksessä että varsinaisessa raskaudessa. Ihmettelen ettei kaikki lääkärit tunnu piittaavan tuosta. Mä oon jo tällä miniannoksellakin huomannut olossa muutoksen, tai sitten se johtuu näistä muista hormoneista, en tiedä. Mutta katsotaan jatkossa kuinka käy. :-D

Kalabaliikki
Kuulostaa hurjan tieteelliseltä (kuin suoraan jostain scifileffasta) tuollaiset tutkimukset. Onko niissä minkäänlaisia takeita onnistumisesta? Tai kerätäänkö niistä ns. onnistumisprosenttia? (Jotenkin kamala miettiä tällaisia tuollaisessa yhteydessä :unsure:) Toisaalta tuntuu, että nämä hoidot on niin kehittyneitä ja niitä on niin paljon tutkittu, että pieniä ihmeitäkin saadaan niillä aikaan. Kyllähän tuo teidän kohdalla kuulostaisi kovinkin lupaavalta, jos kerran kiinnittymisessä ei ole ongelmia.

---

Mä en ole jostain syystä harkinnutkaan luovutettuja soluja. Ehkä se johtuu siitä, että näin vanhemmiten pelottaa raskaus ja synnytys. Eli jos lapsenkaipuu olisi liian kova, eikä se omilla onnistuisi, niin me varmaankin valittaisiin joko adoptio tai joku sijaisperhejuttu (mutta todennäköisesti, jos hoito ei onnistu päädymme lapsettomuuteen ja lemmikeihin). En ole kumpaankaan vielä perehtynyt. Mulle kävisi ihan mainiosti sekin, että lapsi tulisi esim. 3-vuotiaana (adoptiossa tuo ikäraja). En aivan välttämättä kaipaa sitä vauva-arkea. Olettaisin sen olevan "raskain" tai kuinka sen nyt osaisin sanoa...siis koetus sekä itselle että parisuhteelle. Hyviä yöuniakin kaipaisi varmasti aina silloin tällöin.

Mutta plussaonnea tänne kaikille, jos joku on unohtunut listalta. :)
 
Onpas tänne tullutkin tekstiä sitten viime käynniltä.

Luppanalla jännät paikat! Toivottavasti siellä on asiat sillä tavalla hyvin, että hoitoa päästään jatkamaan ja vielä saataisiin se toivottu tulos.

Kävin läpi viestejä. Teitä onkin aika monta hoidoissa olevaa.
Voi, kun mä niin kovasti teille jokaiselle sitä plussaa toivon pian pian pian ja tietty kaikille ei hoidoissa olevillekin.

Musta tää vauvan "tekeminen" on alkanut maistua jotenkin puulle.
Siis toki peittoja heiluteltu on tuosta kp 9 lähtien ainakin joka toinen päivä. Et ei siitä oo ollut kiinni.
Ovisplussaa ei oo selkeetä tullut.
Nyt kp 14 (tai 15, jos nyt sattunut se selkeenpi vuoto alkamaan toisen vrk:n puolella), mutta lasken nyt ton 14 mukaan. Päivä sinne tai tänne.
Siis semmoinen melkein o-plussa on tullut eilen ja tänään. Tänään se viivanen piirtyi oikeestaan heti, mut ihan selvää plussaa ei.
Lämmöt ei vielä nousseet.
Limoja on ja vähän tissit kipeytyneet, mitä tekee yleensä oviksen aikaan/jälkeen.
Mene ja tiiä sit...
Viime kierrossa kuitenkin testiin tuli se selkee plussa.
Meinaan toki tänään vielä toisen kerran testaa, kun aamusella ekasta pissistä tein testin ja se oli se melkein.
Mä haluun sen vauvan, mutta kun jotenkint tylsää taa kuumeilu.
Ääh...
 
Me puhuttiin heti alusta saakka hoidoista, ei oikeestaan ollenkaan ajateltu, että vois luomusti onnistua. Mies oli sitä mieltä, että mentäisiin suoraan luovutettuihin munasoluihin, mun iän takia ja myös, koska mun suvussa on periytyvä sairaus. Mää en oo ihan varma vielä haluaisinko luovutetuilla mennä.

Joka tapauksessa, kun oli se yksi raskaus melko heti, vaikka sitten menikin kesken, niin päätettiin koittaa luomuna ainakin hetki. Luulen, että ens vuoden alussa, jos ei mitään ala tapahtua niin pitää alkaa hoitoja pohtiin vakavasti. Käydään luultavasti ainaki joissain perustesteissä jo ennen sitä.
 
Ja böö taas:)

Kyllä tää on yhtä tunteiden vuoristorataa:eek: tänään onneks oon siellä vuoristoradan "huipulla" eli ultrassa näkyi 6 18-20mm follia ja muutama pienempi 14-16mm jotka tuskin kerkii mukaan.... Limis oli 11mm

Huomen illalla klo 21.00 irrotuspiikki ja pe punktio klo 9.00
Ja ma aamuna siirto siis jos mitään siirrettävää on

Mä niiiiiiin toivon että edes yksi onnistuisi hedelmöittymään ja jakautumaan normaalisti:love: enempää en pyydä

Hupsu haave: sullakin oli hyviä uutisia:love:

Pyllikselle antoisia peitonhelituksia;)

Sekä kaikille muillekkin rutkasti onnea vauvanteko puuhiin:love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Heippa! Taalla ulkomailla taas laakarireissu takana(n) Kavin kp 3, jolloin ultrattiin. Ultrassa nakyi n 20 follikkelia, tasaisesti kummallakin puolella. Limakalvo oli 5.7 mm. Laakari maarasi clomit, kp 3-7, en tieda tarkalleen mihin tarkoitukseen(n) Mutta ne tuli otettua (kauheita oireita, vaikka vain 50 mg) ja tanaan kp 9 sitten taas ultra. Siina nakyi 10 follikkelia, joista yksi oli yli 15 mm ja ja limakalvo n 7 mm nyt ja han kehoitti menemaan takaisin kahden paivan paasta, jolloin piikki, ja sitten ajoitettua yhdyntaa. No, ainahan kokeilla voi(y) Ilmeisesti ainoa rajoittava tekija tosiaan ika, kun noita lapsia tosiaan ennestaankin on ja ihan luonnon menetelmilla saatu. Kuopus ei ole viela kahta vuottakaan.
 
Mä hyppään taas, varmaan kolmatta kertaa tänne mukaan... Tähän asti ollut lähinnä mun toiveissa perheenlisäys, nyt lopulta saanut myös miehen mukaan ajatukseen:D

Sen verran taustaa, että ikää on jo vuosi enemmän kuin nimimerkki antaisi ymmärtää.. Minulla on kaksi jo kouluikäistä lasta edellisestä liitosta, miehellä ei ole omia lapsia. Tähän asti mies on ollut sitä mieltä että ei halua omia lapsia, että näin on hyvä. Asiaa aina välillä sivuttu, ja nyt mies ilokseni on "kääntänyt kelkkansa",joten yritys on aloitettu. Noin puoli vuotta on kuitenkin jo menty tuleejosontullakseen-tyylillä, eikä mitään ole tapahtunut, joten jännityksellä odotan että mitä tulevaisuus tuo, onko minulla ikää jo liikaa. Aikaisemmin olen raskaaksi tullut todella nopeasti, mutta ikää oli reilusti vähemmän ja mieskin toki eri..

Katsotaan kuinka käy, toistaiseksi ajatuksena on luomusti mennä, mutta eihän sitä ikinä tiedä mitä tulevaisuus tuo jos ei ala mitään tapahtumaan......
 
Tervetuloa, toiveilija, takaisin!

Päivitin cameliannalle lapset ja kiertopäivän. Clomit voimistaa ovulaatiota, saattavat kehittää paremmin munasoluja kypsymään. Irrotuspiikin kanssa varmaan takuuvarma munasolun irtoaminen. Onnea matkaan!
 
Luppanallahan oli mahtavat follikkelinäkymät ultrassa, ihanaa! Hupsu Haave, hienoa että sullakin oli tullut noin hyvin lisää edelliseen ultraan verrattuna. Kyllä ne vielä perjantaiksi ehtii kasvaa kokoa (silloinhan sulla oli punktio?)

Camelianna, meillä oli monta kuukautta juuri tuontyyppinen systeemi eli munasoluille lisäpotkua lääkkeellä (tosin mulla oli letrotsoli Clomifenin sijaan), ultralla seurattiin ja sitten irrotuspiikki + ajoitettu yhdyntä (yhden kerran inseminaatio). Joillain tämä on juuri se tarvittava lisäpotku ja on hyvin kevyt hoito. Mun lääkäri kertoi, että jotkut pidempäänkin yrittäneet ovat melko pian tällaisella ovulaation lääketuella saaneet raskauden aikaan.

Toiveilijalle tervetuloa mukaan!

Omanapa: Huomenaamulla mulla on virallinen testipäivä. En ole edelleenkään tehnyt testejä etukäteen, ja jännittää ihan hirveästi huomisaamu. Hyvää on se, että vuodon pilkahdustakaan ei vielä ole ollut, mutta voihan se olla lugejen ansiota. Jotenkin tuntuu että melkein ei uskalla testata, kun nyt on ollut niin onnellinen siitä mahdollisuudesta että siellä jotain olisi, ja mahdollinen tyly valkoisuus rikkoo tämän haavekuplan. Olen mennyt jonkinlaisia portaita pitkin: ensin sitä toivoi, että vain ehkäisyn poisjättämällä voisi saada plussan. Sitten n. 5 kk yrityksen jälkeen (iän vuoksi niin pian) lähdin hakemaan hoitoa, ja kun letrotsolit aloitettiin, mulla oli salaa toiveet korkealla, mutta ei, kierrosta toiseen ei. Sitten oli inseminaatio, ja taas oli tunne että nyt on tehty jotain vielä lisää ja nyt vois tärpätä, mutta en päässyt edes testin tekoon kun alkoi ihan reipas vuoto normaalin kierron mukaan. Nyt on taas menty askel pidemmälle ja varovasti toivoo, josko nyt...
 
KESKISVIIKKO 12.10.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Roxanne (42)..................1................. 34/29
Katti75 (41)....................1...................30/28-30
Viizplus (37)..................6...................20/30
bugsy (46) ......................?................. 17/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 17/26-29
Luppana76 (40)..............7.................. 16/28
Pyllerölyllerö....................................... 15/
Hupsu Haave (42)............1..................10/28
camelianna (44) ............4...................10/?
zammakko (42)...............1.................. 4/25-40
Athina (41)......................6.............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30
mama na baba ................................ ?/26
Neliapila2017 (39)...........4............... ?/26
Dumple (40)....................4............... ?/27
Milla Magia1 (41)............4.................?/27-31

Piinailupäivät:
Roxanne (42)....................pp 13
Katti75 (41)......................pp 11
Kasenja (40).....................dpo 4
Pyllerölyllerö.....................dpo 1

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Nuppu73 (42) .............-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Pözzi (38) ...................-09/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Joko Katti testasi?
Onko Roxannella se nega ihan varma? Miten pitkään niitä lugeja piti syödä? (Niin toivoin R:lle tärppiä tähän kiertoon!)

Pyllerönkin laitoin jo piinailemaan sillä ajatuksella, että ovis olisi ollut eilen. Tarkennetaan tuota päivää, jos tarvis.
 

Yhteistyössä