40+ so what wol.13

Mahtavasti plussauutisia täällä, onnea kaikki ja nyt vaan kestoa loppuun saakka :love:(y)

Me on miehen kans alettu sitten kuitenkin selvittään mahdollisuuksia hoitoihin luovutetuilla munasoluilla. Mitään varmaa päätöstä ei oo vielä tehty, mutta on tämä jonkinlainen edistysaskel. Alussahan mies oli ihan jyrkästi niitä vastaan. No saa nähdä, tässä on vielä monenlaista mutkaa matkassa.
Olin ajatellut sinulle vastatakin, meillä mies oli alunperin ivf:ääkin vastaan. Tai ei vastaan, mutta ei kuitenkaan niin halukas kokeilemaan. Sitten löysi halun ekaan kierrokseen, mutta sanoi jo silloin että yksi kokeilu ja se on siinä. No sehän keskeytettiin ja äkkiä miehellä mieli muuttui. Kokeiltiin toinen mistä ei saatu yhtäkään munasolua. Klinikalla jo silloin juttelivat miten lahjoitetuilla olisi tosi hyvät mahdollisuudet, mutta kehoittivat rauhassa miettimään. Kertoivat kuitenkin miten homma toimisi, miten meidän suunnalla ei juurikaan ole jonoa yms. Mies ei lämmennyt ajatukselle lainkaan. (Minulla amh <0,2 eli ei pystytä edes mittaamaan. Nyt eka luomu kierto menossa, edelleen jaksan uskoa luomuihmeeseen, syön dhea:ta jne) En ole juurikaan asiaa ottanut puheeksi, toki esim.tv:ssä raskausmahan nähdessä saatan hihkaista haluavani samanlaisen. Mitä haluan sanoa, ainakin oma insinööripuolisoni prosessoi asioita tooooosi pitkään ja kauan. Saattaa olla useammankin miehen tapa. Hän haluaa tietää asioista tarkkaan, minä nyt tietty lukenut kaiken jo alussa. Eli ehkä nuo siipat vain tarvitsevat enemmän aikaa, miettivät ja pohtivat asioita eri kantilta. Minä taas tunneihmisenä menen nollasta sataan ja takaisin nanosekunnissa. Kaikkea hyvää!
 
  • Tykkää
Reactions: zammakko
Luppana - voi höh! Ehdin jo toivoa teille ihanaa ylläriä.

Zammakko - hyvä homma, että luovutetut solut nyt harkinnassa. Kyllä näm asiat kypsyttelyä monella vaatii.

Roxannella mahtiviivat. Nyt on oikean tärpin tuntua!

InMyDreams - tervetuloa mukaan! Ja onnea kyytiläisen kiinnittymistä varten!

Yöeläjä - kyllähän kiinnittyminen voi tapahtua myöhäänkin (pientä verenvuotoa pohdit). Vaikka oireet voi kyllä johtua vaikka mistä. Et raskaustestiä ole kokeillut?

ON: Kuulin klinikalta, että jatkoviljelyyn jääneet alkiot olivat kaikki simahtaneet matkalle. Pakasteessa on siis ne kolme 3-päiväisinä pakastettua. Hyvä näinkin! Vähän kyllä mietin, että jos jouduttaisiin jatkokierroksille, kannattaisiko yrittää pidempää viljelyä kaikkien alkioiden osalta, niin karsiutuisi ne, joiden jakautuminen muutenkin uhkaisi lopahtaa. Kun epäilyttää, että tämän ikäisillä lisääntyjillä noita kesken uuvahtavia jakautujia juuri on aika paljon. Noh, toivotaan nyt kuitenkin tämän yhden jo kyytiin saadun kiinnitarrautumista ja menestyksekästä kehitystä...
 
TORSTAI 9.3.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (40)..............7..................... 31/28
Roxanne (42)..................1.................... 30/29
Kasenja (40) ..................2.................... 20/26-29
Iid@ (44).......................2...................... 17/26-28
Athina74 (42)..................6.................... 15/28-30
Jimima (45).....................2..................... 14/28-30
Eetuha (39).....................3..................... 11/20-40
yöeläjä (43) ....................4..................... 1/25
InMyDreams (41).............2..................... ?/?

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
yöeläjä..........................dpo 14
Virkki.............................pp 14
Roxanne........................pp 9
InMyDreams..................pp 6
Kasenja.........................pp 3

Plussanneet ~12kk:
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
MaiMei (41)..................-02/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)
zammakko (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Viimeksi muokattu:
Luppana - voi höh! Ehdin jo toivoa teille ihanaa ylläriä.

Zammakko - hyvä homma, että luovutetut solut nyt harkinnassa. Kyllä näm asiat kypsyttelyä monella vaatii.

Roxannella mahtiviivat. Nyt on oikean tärpin tuntua!

InMyDreams - tervetuloa mukaan! Ja onnea kyytiläisen kiinnittymistä varten!

Yöeläjä - kyllähän kiinnittyminen voi tapahtua myöhäänkin (pientä verenvuotoa pohdit). Vaikka oireet voi kyllä johtua vaikka mistä. Et raskaustestiä ole kokeillut?

ON: Kuulin klinikalta, että jatkoviljelyyn jääneet alkiot olivat kaikki simahtaneet matkalle. Pakasteessa on siis ne kolme 3-päiväisinä pakastettua. Hyvä näinkin! Vähän kyllä mietin, että jos jouduttaisiin jatkokierroksille, kannattaisiko yrittää pidempää viljelyä kaikkien alkioiden osalta, niin karsiutuisi ne, joiden jakautuminen muutenkin uhkaisi lopahtaa. Kun epäilyttää, että tämän ikäisillä lisääntyjillä noita kesken uuvahtavia jakautujia juuri on aika paljon. Noh, toivotaan nyt kuitenkin tämän yhden jo kyytiin saadun kiinnitarrautumista ja menestyksekästä kehitystä...
Tsemppiä kasenja(y) nythän on huippu kyytiläinen matkassa
Mietitään niitä muita huurunokkia myöhemmin jos on tarvis:love: hurjasti vauva liimaa nyt matkaan
 
Voi kurjuus, Luppana - mäkin ehdin jo iloita puolestasi. :( Mutta jotain yritystä siellä on varmastikin ollut, joten ehkä se antaa toivoa tulevaisuuden suhteen...?

Kasenja, onpas harmi että ne muut alkiot simahtivat, mutta onneksi saitte kumminkin ihan hyvän määrän pakkaseen. Ja juu, tuo taitaa olla tosi yleistä, että suurin kato käy vasta kolmannen päivän jälkeen - tai niin meillä on ainakin käynyt. Mutta kuten Luppis sanoi, nyt on hieno kyytiläinen matkassa ja sille toivotaan kaikkea hyvää kiinnittymiseen ja kehitykseen! :)

Zammakko, iso peukutus teidän suunnitelmille! (y)(y)(y) Minäkin muistuttaisin, että ihan hyvin ihmisen mieli voi muuttua. Meillä on myös tilanne, jossa mies ei oikein ole lämmennyt lahjasoluhoidoille. Päätin ottaa sellaisen strategian, että mainitsen asian aina silloin tällöin jossain sivulauseessa, että tällainenkin vaihtoehto olisi. :sneaky: Olen ajatellut, että ehkä mies mielessään tai alitajuisesti prosessoi asiaa ja mahdollisesti sitten ajan kanssa muuttaa kantansa. :) No, nyt ei vielä tiedä, tuleeko asia meillä ajankohtaiseksi, mutta sen olen ainakin päättänyt, että uuteen hoitorumbaan omilla soluilla tuskin enää lähdetään. Eiköhän kuudessa punktiossa ollut jo tarpeeksi. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Molly3
Roxanne, ihanaa! (y) Testit näyttää todella lupaavilta.

Kasenja, toivottavasti tarraa kiinni ja lujaa! Harmi, että nuo viimeiset kuukahti, mutta ONNEKSI siellä pakastimessa on kuitenkin kolme odottamassa, jos tästä ei tule mitään.

IMD, tervetuloa! Tänne mahtuu kyllä. Missä olette hoidoissa? Julkisella/yksityisellä?

Luppana, joku yritys siellä on ollut. Harmi, että viiva haalistui. Teillä on ne luovutetut munasolut tulossa, mutta milloin se olikaan?

Yöeläjä, se oli tuo kierto! Uutta yritystä kohti. Oletteko käyneet lääkärissä?

ON: raastaa hermoja!!! Tässä tän pvn testi: http://aijaa.com/61VHk7 siis ylempi on tältä päivältä, alempi maanantailta pp11. Huolettaa vieläkin nuo viivat, enkä päässyt verikokeisiinkaan. Ultra sen sijaan on jo parin vkon päästä. Ei siis auta kuin panikoida siihen asti. Mikä on lääkkeellisessä hoidoissa lugejen käyttö testipäivän jälkeen? Unohdin kysyä asiaa. Onko jollain hajua?
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Aivan mahtavia uutisia täällä - hurjasti onnea kaikille plussanneille!!! <3 Ja ihanaa oli lukea HH:n hyvistä Nipt-tuloksista! Eiköhän nyt vois jo hieman huokaista helpotuksesta. :) Luppanalle pahoittelut! :(

Tänne ei kuulu muuta kuin työkiireitä. Oviksen testaaminenkin jäi puolitiehen, kun lopetin lähes yhtä vahvoihin viivoihin. Talletuksia toki tehtiin molemmin puolin. Oon jotenkin ottanut hetkeksi lomaa kuumeilusta. Toisaalta meinaa iskeä luovutusfiilis - ikää kun alkaa olla jo vähän liikaa. Lahjasolut meilläkin harkinnassa, sillä ei ilmeisesti kannata tässä iässä edes muuta miettiä. Kohta tulee vuosi täyteen siitä kun tänne liityin.. Saa nähdä miten kauan pää kestää jatkuvia pettymyksiä..

Mutta, kevät on tuloillaan ja näyttää jo vaikuttaneen raskautumiseen täällä. :D Kovasti paljon tsemppiä kaikille vaiheisiinsa!
 
Virkki, onhan tuo viiva nyt ihan selvästi vahvistunut!! (y) Minusta näyttää nyt hyvältä. Kuten Kalabaliikkikin sanoi, lääkkeellisissä siirroissa pitää jatkaa lugeja vielä hyvän matkaa testipäivän jälkeen, eli älä vaan lopeta niitä! Mua itse asiassa neuvottiin luomusiirrossakin käyttämään lugeja varmuuden vuoksi varhaisultraan asti, mutta lopetin ne kyllä sitten heti kun viivat alkoi testissä haalistua.

Yöeläjälle pahoittelut. :( Uusi kierto on kumminkin aina uusi mahdollisuus, tsemppiä siihen!

Iid@lle samoin tsemppiä ja tärppionnea! :)

ON: Huomenna on virallinen testipäivä ja pitäisi soitella klinikalle. Mä päätin, etten nyt vielä mene verikokeeseen, koska viivojen vahvuudesta päätellen hcg on varmaan ihan hyvällä tasolla juuri nyt. Ensi viikolla tilanne voi sitten jo olla ihan toinen, ja siksi ajattelin, että verikokeesta olisi enemmän hyötyä silloin... :unsure: Oireita kyttään ihan hysteerisenä, onneksi niitä on jonkun verran ollut (lievä rintojen arkuus, ajoittaiset menkkamaiset tuntemukset ja alavatsan turvotus).
 
Kysynpä teiltä jotka olette apuja hakeneet lääkäristä, niin onko väliä mihin aikaan kierrosta kannattaa ottaa ensimmäinen käynti? Olisiko kierron alkuun vuodon jälkeeen vai oviksen aikoihin? Ajattelin lähinnä ultrausta, jos näkisivät samalla kertaa follikkelien koot.
Multa on jo otettu AMH, FSH, TSH ja T4V. Pitäiskö pyytää progestron arvo?
Mitä kaikkea pitäis osata vaatia tutkimaan?
En varmaan lähde muihin hoitoihin kuin lääkkeelliseen, jos siitä olisi apuja. Sekään ei ole vielä varmaa.

Mitä lisiä ja millaisia määriä sekä poppaskonsteja olette käyttäneet? Millaisin tuloksin?

Nyt en ole surullinen vaan lähinnä v'##aa rankasti.
 
Yöeläjälle pahoittelut menkoista. En oikein osaa neuvoa tuohon, mitä testejä pitäisi vaatia. Kaikki tavanomaiset on jo listallasi. En tiedä, missä tapauksissa keltarauhashormonia erikseen on tarpeen mitata. Poppaskonsteista mulla ollut vaikka mitä kokeilussa (maca, royal gelee), mutta ubikinoni/ubikinoli ja akupunktio on niistä ne, joiden kuvittelen jotenkin tehoavan.

Virkki - hyvännäköinen on viiva. Ei niiden kuulukaan ihan yhtäkkiä tummua. Tai siis yksilöllistä on. Yritä kestää!

Iid@, kyllähän se luovutusmieliala väistämättä jossain kohti iskee. Toisaalta näitähän plussia myös on tullut, että on tärpännyt kun lakataan aktiivisesti yrittämästä. Tsemppiä sinne! Ja onnenkantamoista toivottelen, yrittämällä tai yrittämättä.

Roxanne - onko klinikalla ollut puhetta siitä, että seuraisivat hcg:n nousua? Eikö usein määrätä kvantitatiivinen hcg-mittaus parin päivän välein, että nähdään, nouseeko hcg oikeaan tahtiin? Jos sellaista on suunnitteilla, kannattaa käydä ekassa labrassa sovitusti. Mutta en siis tiedä, onko tapana tsekata tuota istukkahormonin nousua. Mulla ensimmäisen kohdalla seurattiin, mutta se raskaus alkoikin niin oudosti, niin ehkä siksi.
 
PERJANTAI 10.3.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Roxanne (42)..................1.................... 31/29
InMyDreams (41).............2..................... 24/28
Kasenja (40) ..................2.................... 21/26-29
Iid@ (44).......................2...................... 18/26-28
Athina74 (42)..................6.................... 16/28-30
Jimima (45).....................2..................... 15/28-30
Eetuha (39).....................3..................... 12/20-40
yöeläjä (43) ....................4..................... 2/25
Luppana76 (40)..............7..................... 1/28

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
Virkki.............................pp 15
Roxanne........................pp 10
InMyDreams..................pp 7
Kasenja.........................pp 4

Plussanneet ~12kk:
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
MaiMei (41)..................-02/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)
zammakko (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Viimeksi muokattu:
Ihania viivoja!!! Onnea teille! Ja osanotot viivattomille :(

Siis katsoinko oikein, onko Luppana sulla jo kuusi lasta? :O

Me ollaan yksityisellä hoidossa, Väestöliitolla. Kolme ekaa hoitoa tehtiin julkisella. Mulla on poistettu munanjohtimet selittämättömän tulehduksen takia, joten normiraskautuminen on mahdotonta.

Mulla näytti olevan kaapissa Onestep liuskoja, joten aloitin testaamisen eilen aamulla. Ei viivoja, ei haamuja. Tänään pp7, joten en nyt niitä odottanutkaan.
Klinikalta annettu testipäivä on vasta pp16(dpo19). Jos nyt sinne asti edes pääsee, sillä mulla on niin tasan 28 päivän kierto, että se alkaa lugeista huolimatta, jos raskaus ei ole alkanut. Eli pp12 pitäisi alkaa vuoto.

Kasenjan kanssa mennään aika samoissa pp:ssä.
 
Ihania viivoja!!! Onnea teille! Ja osanotot viivattomille :(

Siis katsoinko oikein, onko Luppana sulla jo kuusi lasta? :O

Me ollaan yksityisellä hoidossa, Väestöliitolla. Kolme ekaa hoitoa tehtiin julkisella. Mulla on poistettu munanjohtimet selittämättömän tulehduksen takia, joten normiraskautuminen on mahdotonta.

Mulla näytti olevan kaapissa Onestep liuskoja, joten aloitin testaamisen eilen aamulla. Ei viivoja, ei haamuja. Tänään pp7, joten en nyt niitä odottanutkaan.
Klinikalta annettu testipäivä on vasta pp16(dpo19). Jos nyt sinne asti edes pääsee, sillä mulla on niin tasan 28 päivän kierto, että se alkaa lugeista huolimatta, jos raskaus ei ole alkanut. Eli pp12 pitäisi alkaa vuoto.

Kasenjan kanssa mennään aika samoissa pp:ssä.
Jep 6kpl tenavia on:love:

Suuret suuret (y) että kyytiläinen on tarrannut matkaan:love:
 
En nyt kommentoi muille, koska on hieman mixed feelings. Mulla alkoi vuoto!! Taisi siis olla kemiallinen! Odottelen polin soittoa!

Luppana, mullakin kamalia kipuja. Johtuukohan siitä kiinnittymisyrityksestä vai mistä?

Roxanne, soititko kliniikalle?
 
En nyt kommentoi muille, koska on hieman mixed feelings. Mulla alkoi vuoto!! Taisi siis olla kemiallinen! Odottelen polin soittoa!

Luppana, mullakin kamalia kipuja. Johtuukohan siitä kiinnittymisyrityksestä vai mistä?

Roxanne, soititko kliniikalle?
Voi hyvinkin johtua kivut siitä.. Epäilen itsekkin että joku yritti pysyy kyydissä mutta ei vaan pysynyt:(... Tsempii sullekkin on tää vaan niiiiin perseestä:poop: niin ja vuoto on TODELLA runsasta
 
Viimeksi muokattu:
Eikä, Luppana ja Virkki!! :(:( Kemiallisiin voi tosiaan viitata normaalia runsaampi vuoto. Mitä sulle Virkki sanottiin klinikalta? Että tän pitää olla vaikeeta. :devil:

IMD, sulla on tosi varhaiset päivät vielä, joten ei ihmekään ettei tikussa mitään näkynyt (oletan, että sulle siirrettiin 3-päiväinen?). Mitä OneStepin testeihin tulee, ne on ainakin mulla näyttäneet viivaa tosi paljon heikommin kuin esim. PC:t. Pp6/dpo11 sain jo PC:hen selvästi näkyvän hailuran mutta OneStepissä ei vielä näkynyt mitään... o_O

Yöeläjä, oliskohan paras ultrausajankohta alkukierrosta tai vähän ennen ovista, niin näkisi parhaiten follikkeleiden määrän ja kasvuvauhdin? Progesteron-arvo kertoo ymmärtääkseni siitä, onko ovis tapahtunut (koska kunnon keltarauhasta ei muodostu ilman ovulaatiota). Eli jos epäilee, että siinä puolessa voi olla ongelmia, niin mittaus on varmasti hyödyllinen.

LIsäravinteista: Mä olen kanssa kokeillut monenlaista, mutta ne ainoat joista oikeasti (tieteellisten tutkimusten valossa) on hyötyä lienee ubikinoni ja (myo-)inositoli. Mä päätin viimeisimmässä hoidossa pistää kaiken peliin ja vedin noita tosi isolla annostuksella. Ubikinonia otin ennen hoitoa 300-400 mg/pv ja hoidon aikana peräti 600 mg/pv. Inositolia puolestaan olen käyttänyt jo viime lokakuusta asti 4 g/pv. En tiedä oliko noilla vaikutusta vai onko pelkkää sattumaa, mutta tämän hoidon tuoresiirrosta siis tuli plussa, jonka puolesta tässä nyt jännäillään. :love:

Niin ja DHEA:sta (reseptivalmiste) voi myös olla hyötyä ainakin niille, joiden AMH-arvo on alhainen. Ruokavalion suhteen vähähiilihydraattista ruokavaliota usein suositellaan raskautta yrittäville, ja itsekin uskon että siitä voi olla hyötyä. Etenkin sokeristen herkkujen määrää olen koittanut viime aikoina vähentää.

Kasenja, meidän klinikalla veritesti ei ole pakollinen. Halutessaan saa toki käydä kerran tai useammankin, kunhan pulittaa siitä vajaat viisikymppiä. :) Mun nähdäkseni tarkempi hcg:n seuranta on tarpeen vain silloin, jos on syytä epäillä ettei arvo nouse normaalisti. Tänään en siis vielä kokeessa käynyt, ehkä sitten maanantaina.

Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua! (y)
 
IMD Tervetuloa minunkin puolesta. Ja tsemppiä piinistelyyn.

Roxanne
No niin, nyt näyttää hyvältä, kun viiva vahvistuu! (y):love: Nyt vaan sitä vaaviliimaa ja paljon, että matka jatkuu.

zammakko,
Se on hyvä oman mielenterveyden kannalta edes selvitellä asioita ja mahdollisuuksia, niin on vähän helpompi pohtia päätöstä.
Se meilläkin vähän oli, kun emme tienneet varmaksi mitään, niin halusi vähän selvyyttä asioihin. Lähinnä juurikin miehen sperman osalta. Jos hän olisi saanut tylyn vastauksen, hoitomme olisi jäänyt todennäköisesti siihen silloisen mielialan mukaan, mutta toisin sitten kävi. Mutta tosi vaikea oli sitä päätöstä pyöritellä ilman "vastauksia". Se ei tuntunut etenevän mihinkään, joten selvyyttä tilanteeseen oli haettava.

Molly3
Meillä minä päätin ensin, että yksi icsi-kokeilu ja se on siinä. Mutta eihän siitä mitään tullut, sitä voisi oikeastaan pitää "harjoittelukertana". Toisella kierroksella päästiinkiin jo itse asiaan, kun hormonimäärät oli paremmin hallussa. Kyllä tuotakin päätöstä mietittiin niin pitkään kuin voi ja viime hetkellä otin yhteyttä klinikkaan, että saatiin se toinen hoito vielä viime vuoden puolelle.

Luppana 76
No voi harmi, kun viivaset noin sua kiusaa, eikä pysy tikussa. :cry::mad:

Kasenja,
Vai hyytyi teidänkin hienosta saaliista sitten osa, höh ja pöh. Mutta onneksi teillä on nyt huipputyyppi kyydissä :love: ja kuitenkin osa saaliista pakkasessa (y).

Yöeläjä,
Tuo henkinen puoli näissä tuntuukin olevan rankempi kuin mikään muu. Nyt kun muistelee taaksepäin, niin olihan se melkoista vuoristorataa joka kuukausi. Huoh. Miehet pääsee niin paljon helpommalla ilman mitään hormonihöyryjä.

Mä kävin lapsettomuushoitojen ekalla käynnillä kierron alussa tyyliin kp4 tai jotain. Silloin lääkäri sai ultrattua follikkelimäärän. Ei sillä follin koolla kai tuossa kohtaa ole niinkään väliä kuin määrällä. Määrästä päätellään vähän hoidon kannattavuutta ja hormonimäärää kaiketi.

Testit taitavat olla klinikkakohtaisia ja varmaan lääkäri voisi määrätä uudestaan kokeisiin, jos noista edellisistä on kulunut aikaa. Tässä iässähän tuo amh voi ilmeisesti pudota melkoisella vauhdilla, että ei ole tyyliin kuukauttakaan hukattavaksi. En tiedä pitääkö lääkäriltä vaatia mitään, lapsettomuuspuolen lääkärit ovat ainakin erikoistuneet juuri tuohon ja tuntuvat tietävän mitä tekevät ja määräävät. Tosin mun kohtalla ainakin lähdettiin vähän turhan varovasti liikkeelle, mutta ehkä turvallisempi niin.

Minäkin käytin hoidon ajan ubikinonia 100 mg annoksella joka toinen päivä ja joka toinen päivä yhdistettä alfalipoiinihappo & asetyyli-L-karnitiini, sekä monivitamiinia. Jätin maidon, viljat ja soijan pois ruokavaliosta, lisäsin vähän lihaa (en syönyt noin muuten kuin kalaa aiemmin ja sitäkin siis kului väh. 2-3 krt viikossa) ja söin yhden munan päivässä, paljon salaattia yms ja gluteenitonta leipää sen kanssa. Kahvin tiputtelin pariin kuppiin päivässä ja cola zeron jätin kokonaan pois. En tiedä oliko noilla merkitystä vai oliko sattumaa, mutta tämä jälkimmäinen hoito toi plussan ja siinä siis panostin ihan sata lasissa ruokavalioon yms. Liikuin rauhallisesti kävelemällä ja otin rennosti yms. Eli sen munien kasvatteluvaiheen pyrin syömään terveellisesti ja hyvin proteiinia. Alkoholia en juurikaan käyttänyt. Vasta kiinnittymisvaiheessa vähän glögiä punaviinillä.

Virkki,
Sulla oli tosi vahva ja hieno viiva. Voi surkeus että vuoto sitten alkoi. :cry: Mutta eikös tuossa tilanteessa tupata neuvomaan, että lääkitystä ei saa lopettaa ennen kuin nega on testattu varmaksi. Ettei vaan olisi kyseessä mikään harmiton vuoto.

Iid@
Talletukset kevään ja auringon kunniaksi. Tuokoon se tulosta tällä kertaa. (y)

Täällä ei oikeastaan muuta kuin työkiireitä ja asunnonhakua.
Ei erityisiä tuntemuksia eikä oireita, vähän väsyttää jne.
Nyt ulkona on niin mainio auringonpaiste, että pakko lähteä ulos kävelylle. Hyvää viikonloppua tänne kanasille. :cool:
 
Hello taas.. Mulla on nyt käytössä Clearblue Digital Ovistesti. En oo vaan ovista bongannut enkä seksiä harrastanut.... En mä tiiä mitä haluan.. Mua pelottaa onks musta tähän.... Enään.. Ehkä tää johtuu kun mua arvosteltiin siitä että haluan olla äiti väkisin näin vanhana...
 
Eetuha, sä mikään vanha vielä ole!! Se mitä muut sanoo on ihan yks ja hailee. Eiköhän me "vanhatkin" saada ihan itse päissämme miettiä mitä halutaan ja milloin halutaan. Älä missään nimessä anna toisten höpötysten tulla omien ajatusten, toiveiden jahalujen väliin! Mitä ne muka tietää?
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Eetuha, sä mikään vanha vielä ole!! Se mitä muut sanoo on ihan yks ja hailee. Eiköhän me "vanhatkin" saada ihan itse päissämme miettiä mitä halutaan ja milloin halutaan. Älä missään nimessä anna toisten höpötysten tulla omien ajatusten, toiveiden jahalujen väliin! Mitä ne muka tietää?
Kiitos välillä on usko koetuksella tämän asian kanssa... Varsinkin kun toiset yrittää vääntää johonkin kaavaan... Esim. Ei kai nyt enään noin vanhana lapsia.. Mieti ne on vasta 40 kun sä oot 80..... Jne. Mietin samalla miks mä en saa olla äiti kolmatta kertaa.....
 
SUNNUNTAI 12.3.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Roxanne (42)..................1.................... 33/29
InMyDreams (41).............2..................... 26/28
Kasenja (40) ..................2.................... 23/26-29
Iid@ (44).......................2...................... 20/26-28
Athina74 (42)..................6.................... 18/28-30
Jimima (45).....................2..................... 17/28-30
Eetuha (39).....................3..................... 14/20-40
yöeläjä (43) ....................4..................... 4/25
Luppana76 (40)..............7..................... 3/28

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
Virkki.............................pp 17
Roxanne........................pp 12
InMyDreams..................pp 9
Kasenja.........................pp 6

Plussanneet ~12kk:
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
MaiMei (41)..................-02/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)
zammakko (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Eetuha, älä nyt tuollaisista puheista välitä! Kaikenlaisia mielipiteitä mahtuu maailmaan. Niitä esittäville voisi kertoa esim. tästä tutkimuksesta, jonka mukaan vanhemmille äideille syntyvät lapset pärjäävät elämässä paremmin:
http://yle.fi/uutiset/3-8810930
Onhan siinä tietysti suurempi vaara, että lapsi menettää vanhemmat nuorempana, mutta parikymppinen äitikin voi kuolla auto-onnettomuudessa tai sairastua syöpään ja nelikymppinen taas elää terveenä satavuotiaaksi. Erilaisia riskejä me kaikki elämässä otetaan ja niiden kanssa täällä eletään! :)

Virkki, mikä siellä on tilanne, jatkuiko vuoto? Olet ajatuksissa!
 

Yhteistyössä