40+ so what wol.13

Roxannelle ja kalabaliikille kärsivällisyyttä oireiden kanssa! Itse varmaan plussan jälkeen huolestuisin mistä hyvänsä oireesta, kun edellisellä kerralla ei oikein ollut mitään. Mutta oikeastihan taitaa olla niin, että mikä hyvänsä on normaalia: jotain oireita koko ajan, ei mitään, alussa jotain, sitten ei mitään, vasta lopussa jotain, aaltoillen...

ON: Eilen en testannut, tänään taas testasin - negan. Iltapäivällä meinaa vähän vuotoa jo tiputella. Testaan vielä huomenaamulla, ja soitan varmaan jo klinikalle, että mitä tehdään: käynkö maanantaina veritestissä, jos vuoto alkaa ja jos kotitesti olisi edelleen ma-aamulla negatiivinen.
 
LAUANTAI 18.3.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Roxanne (42) .................1..................... 39/29
InMyDreams (41) ............2.................... 32/28
Iid@ (44) ........................2..................... 26/26-28
Athina74 (42) .................6.................... 24/28-30
Jimima (45) ....................2..................... 23/30-32
Eetuha (39) ....................3.................... 20/20-40
Karoliina74 (42) ..............2..................... 15/?
Peppistiina (41) ..............2...................... 15/28
yöeläjä (43) ....................4...................... 10/25
Luppana76 (40) .............7...................... 9/28
Kasenja (40) ..................2...................... 2/26-29

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
Roxanne........................pp 18
InMyDreams..................pp 15
Kasenja.........................pp 12
Jimima..........................dpo 6

Plussanneet ~12kk:
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
MaiMei (41)..................-02/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Kyllä täällä uusi kierto on taas alkanut. "Piinailen" silti vielä maanantaihin asti, tarkistan silloin siis kotitestillä, ettei mikään epätodennäköinen yllätys olisi tekeillä, näin klinikalta ohjeistivat. Mutta nyt välikerto, seuraavista kuukautisista sitten lääkkeiden voimalla kohti PASsia.
 
No voi harmi, Kasenja. :( Sitä ylläriä toki sinulle edelleen toivon, mutta muussa tapauksessa sitten sitäkin enemmän onnea seuraavaan siirtoon!

ON: Eilen sain viimein aikaiseksi käydä verikokeessa. Hcg oli 5573, kun klinikan viitearvot kyseiselle päivälle (5+1) on 1400-6200. Eli ilmeisesti kaikki on niin kuin pitääkin, ainakin toistaiseksi. :):love: Kai mut voisi pikkuhiljaa siirtää plussanneisiin, niin hurjalta kuin se tuntuukin... Toki vasta varhaisultrassa parin viikon päästä selviää, onko tuolla sisällä oikeasti joku ja onko se joku oikeassa paikassa.
 
No laitanpas vähän omiakin kuulumisia. Me ollaan oltu yhteydessä 3 suomalaiseen klinikkaan lahjamunasoluhoidosta, ja saatu vastaus kahdelta. Tiedot on olleet melko positiivisia, esim hoitosuhde on mahdollista aloittaa etänä eli ensikäynti voidaan korvata skype-tapaamisella lääkärin kans. Tää on meille tosi hyvä, koska matka Suomeen on pitkä ja kallis, ja kaikki odottelu siellä tarkottaa ettei palkka juokse täällä, mutta vuokra kyllä.

Meillä mies suhtautuu lahjasoluajatukseen aivan muitta mutkitta, ja välillä hiipii mieleen ilkeä ajatus, että helppohan sen on: tuleehan siitä kuitenkin sen biologinen lapsi :unsure: Itselläni on siis suru siitä, ettei sitten oma keho osannutkaan tätä, enkä tule omilla geeneilläni lasta saamaan.
Lahjamunasoluketjussa tuolla lapsettomuusosiossa kyllä monet on sanoneet, että kun sen vauvan kantaa ja synnyttää niin tuntuu se omalta. Siihen yritän uskoa :)

Aivan pieni toivo vielä on, vaikka yritän olla antamatta sille liian suurta tilaa; mulla alko vihdoin menkat kp75 :confused: Niin tässä ois hetki vielä aikaa ihmeen tapahtua ennen kuin ollaan kesällä tulossa Suomeen ja menossa hoitoihin.
 
No voi harmi, Kasenja. :( Sitä ylläriä toki sinulle edelleen toivon, mutta muussa tapauksessa sitten sitäkin enemmän onnea seuraavaan siirtoon!

ON: Eilen sain viimein aikaiseksi käydä verikokeessa. Hcg oli 5573, kun klinikan viitearvot kyseiselle päivälle (5+1) on 1400-6200. Eli ilmeisesti kaikki on niin kuin pitääkin, ainakin toistaiseksi. :):love: Kai mut voisi pikkuhiljaa siirtää plussanneisiin, niin hurjalta kuin se tuntuukin... Toki vasta varhaisultrassa parin viikon päästä selviää, onko tuolla sisällä oikeasti joku ja onko se joku oikeassa paikassa.
Sitkeydestä palkittiin :love: nyt onnea raskauteen ja muistakaa miehesi kanssa nauttia joka hetkestä... Se 9kk menee loppupeleissä nopsaa
ONNEA ONNEA ONNEA:love::love:
 
Eetuha
Älä välitä arvostelusta, sinun elämäsi on sinun ja sitä myöden elämäsi valinnat teet sinä eikä jotkut arvostelijat. Kyllä mäkin sain melkoista... hmm kuinka sen nyt sanoisi...ryöpytystä kun kerroin raskausuutiset. Eräs nimeltämainitsematon taivasteli varmaan 10-15 minuuttia minun ikääni ääneen. Huom! ei edes onnitellut tai mitään. :devil: Ja että kuinka tämä on edes mahdollista. Ja että olen 50 vee kun lapsi menee kouluun. Mutta meikä on tälläinen vahvatahtoinen oman tien kulkija, etten paljon korvaani lotkauttanut moisille puheille. Totesin vain, että ei ole vaihdevuodet vissiin tulossa ihan vielä. Ja olin muutenkin ihan zen-asenteella hyväntuulinen, enkä edes vastaillut tuon taivasteluihin. Kaikki pa*ka valui kuin vesi hanhen selästä, ei tavoittanut minua. :D

Roxanne
Ihanan tutkimuksen linkitit. Kerrankin jotain positiivista kirjoitetaan tästä. :love:
Ja ihan huikeeta että te onnistuitte. Sitkeys todellakin palkittiin ja te niin ansaitsette onnistumisen. Mahtavaa, olen niin onnellinen puolestasi. Ei sitä osaa kunnolla edes nauttia raskaudesta, jos ei toisetkin onnistu samalla. Jotenkin on vähän surkea olo, jos itse onnistuu ja muut jää yrittäjiin. Nyt sitten vaan odottajiin pulisemaan.

Eetuha
Mulla oli ylipainoa vähän enemmänkin, mutta pudottelin n. 15 kg ennen raskautumista n. 2 vuoden aikana. Sitten painonpudotus stoppasi ja jossain kohtaa vaan päätin hakeutua hoitoihin, vaikka ylipainoa oli vielä vähän jäljellä. En usko, että ylipaino on niin iso tekijä. Tutkimuksissa on todettu, että jo pieni painonpudotus parantaa todennäköisyyttä raskautua todella paljon, en kyllä muista lukuja. Eli voit hyvin pudotella painoa tuonne toukokuulle, mutta en sinuna sen enempää aikaa tuhlaisi tuohon tässä iässä. Se pieni painonpudotus hyödyttää jotenkin siksi, että se muuttaa aineenvaihduntaa suotuisaan suuntaan. Niin ja mulla onnistui tokasta siirrosta raskaus. Se oli toisen icsin tuoresiirto.
Nyt raskaana ollessa olen tarkkaillut syömisiä samoin kuin noin pari vuotta ennen tätäkin, vaikkakin vähän enemmän on herkkuja kulunut. Tähän mennessä neuvolan vaakan mukaan paino on noussut tyyliin puoli kiloa jos ollenkaan ja rv 16 on alkamassa huomenna. Tavoitteena pitää painonnousu alle 10 kilossa.

Virkille pahoittelut. On tuo kuitenkin jo jotain, että yritystä on ollut.

Pahoittelut myös IMD:lle ja Kasenjalle. Ei muuta kuin uutta yritystä kehiin.

Tervetuloa Karoliina74
Selkätreeni auttaa selkävaivoihin. :cool: Ei tässä mitään keski-ikäisiä vielä olla. :p

Kalabaliikki
Jokos olet ehtinyt käydä ultrassa ihastelemassa pikkuista? Onnea kovasti tähän raskauteen. Josko se menisi hyvin, kun on erinomainen alkio matkassa. (y)

Zammakko,
Mukava kuulla että olette päätyneet ratkaisuihin jo näin lyhyen pohdinnan jälkeen. Onnea teille tulevaan. Vaaditaanko sinulta/teiltä jotain psykologikäyntejä tuon asian tiimoilta? Vai onko ne vain vapaaehtoisia ja suosituksia? Mitä mieltä suomalaiset lääkärit oli siitä omilla soluilla yrittämisestä? Olivatko samaa mieltä kuin edelliset? Mutta onhan ne todennäköisyydet ihan eri luokkaa lahjasoluhoidossa kuin omissa soluissa tällä ikää. Ja tuo matka on oma haasteensa tähän, jos klinikka ei sijaitse edes samassa maassa.

ON
Täällä asuntoasiat etenee. Päätkösiä ei vielä ole, mutta mahdollisuus saada kerrostalokolmio toukokuulla. Katsellaan.

Raskausoireita ei juurikaan ole vieläkään. Maha ei ole kasvanut kovinkaan paljoa, housut menee edelleen jalkaan. :unsure:
Olin taas ihan huolesta soikeena, kun oli lääkärin aika ja ultra viime viikolla. Kauhea pelko ennen jokaista ultraa, että vieläkö se syke löytyy, kun ei ole oireita eikä mahaa eikä tissikipua, pahoinvointikin oli hyvin lievää jne jne. Mutta syke löytyi ja pikkuisella oli kaikki hyvin. Lääkäri sanoi, että kaikki hyvin ja että saa nauttia tästä ajasta tai jotenkin tuollain. Mainitsin siinä ohimennen tuosta pelosta, niin kai hän sen takia komensi nauttimaan oireettomasta raskaudesta. :)
Ja tällä kertaa se pienokainen oli hereillä ja sillä oli aamuvoimistelu menossa. Heilutteli jalkojaan ja liikuskeli siellä. Näytti siltä, että häntä vaivasi hikka, tai niin lääkäri mainitsi. Sydänäänet tuli kuunneltua myös.

Nyt vaan sitten paljon plussatuulia tänne. Alan kohta hiippailla tuonne odottajien puolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Voi Zammakko, miten pitkä kierto!! Kyllä sulla on hermoja kysytty. Hyvä, jos se luovutetuilla muniksilla onnistuu noin ne hoidot! Sehän on hyvä juttu! Kesä odotellessa siis!

Roxanne, VIHDOINKIN! Kyllä sun sitkeys palkittiin. Luulisi nyt kaiken menevän putkeen ja loppuun saakka. Aivan huikea juttu! Monesko IVF tuotti tuloksen? Onko se DHEA reseptilääke?

Kalis, sunkin kuulumisia kyselen. Samoin Maimein! Mitä teille kuuluu?

Kasenja, mulla on varmasti sama suunnitelma. Vuotoa ei enää ole ja nyt on välikierto. Hyvä niin! Ei tarvii ajatella asiaa ja saa olla taas normisti. Huomenna meen otatuttamaan vielä HCGn, jotta varmistetaan sen olevan nolla. R-testiä en ole enää jaksanut tehdä.

HH, sulla on jo viikot pitkällä! Mahtavaa! Onnea odotukseen!
 
Kitos kaikille tsempeistä ja onnitteluista, ne on kovasti lämmittäneet mieltä. :love::love: Teidän tuki on kyllä ollut korvaamattoman arvokasta, en tiedä olisinko edes jaksanut näin pitkään yrittää ilman sitä. Tosi alussahan tässä edelleen ollaan ja mitä vaan voi tapahtua, esim. kromosomiseulat ym. pelottaa tosi paljon. Mutta ainakin nyt ollaan pidemmällä kuin koskaan ennen! :) Tämä siis oli 6. ivf/icsi-hoito, joka toi meille tämän plussan, joten on tässä tosiaan vähän sitkeyttä vaadittu... ;)

Zammakko, kiva kuulla että olette päässeet lahjasoluasiassa eteenpäin. Ymmärrän kyllä hyvin nuo fiiliksesi, samanlaisia asioita on itsekin tullut mielessä pyöriteltyä, kun lahjasoluja olen pohtinut. Mutta uskon kyllä, että lapsi tuntuu täysin omalta, kun sitä on 9 kk sisällään kantanut. :love: Ja onhan teillä onneksi tuo luomumahiskin olemassa, sen puolesta pidän niiin peukkuja! (y)

HH, ihanaa että siellä on masussa kaikki hyvin ja asuntoasiatkin etenee. :) Aika uskomatonta, että olet tuollaista kommenttia saanut raskausuutisesta. :devil::mad: Nyt vasta oikeastaan tajusin, että saatan itsekin tulla kuulemaan jotain vastaavaa... Mutta täytyy vain olla piittaamatta niistä ja luottaa siihen, että oma lapsi saa parhaat mahdolliset vanhemmat ja että iän vuoksi pystyy ehkä tarjoamaan lapselle paremmat lähtökohdat elämään (kuten se linkkaamani artikkelikin todisti) kuin moni nuorempi.

Virkki, ihan hyvä että voit nyt pitää välikierron ja ottaa rennosti hetken aikaa. Sitten on taas hyvät lähtökohdat uudelle siirrolle! DHEA on reseptilääke juu, sitäkin vetelin jonkin aikaa viime vuonna. Mutta tällä hetkellä liputan kyllä enemmän ubikinonin ja myo-inositolin puolesta. Mulla itse asiassa jäi vielä kaappiin yli puoli kiloa inositoljauhetta, joten jos tässä päästään vähän turvallisemmille vesille niin voin kyllä lahjoittaa loput jauheet halukkaille. :)

Jos vain sallitte niin mielelläni kirjoittelisin tällä puolella vielä jonkin aikaa. Plussanneiden ketjuun siirtyminen tuntuu isolta askeleelta, ja lisäksi tuo 40+-odottajien ketju on ollut harmillisen hiljainen viime aikoina. Sitä paitsi olette kaikki täällä ihan huippuporukkaa, jolle toivon onnistumisia koko sydämestäni! :love:
 
Roxanne, mää olen kans ajatellut tilata tuota ubikinonia, tai ehkä ubikinolia. Sitä näkyvät nettipalstoilla suosittelevan. DHEA on täällä kans reseptilääke eikä sitä ilmeisesti voi edes tilata mistään muuten. Pitääpä tsekata myös tuo myo-inositoli. Ootko muuten sen ja ubikinonin tilannut ihan vaan nettikaupasta vai reseptilläkö nekin? Ja millä vahvuudella/annostuksella oot ottanu?
Kyä mää nyt kovasti yritän sun perässä tuonne plussalistalle :geek:

HH
, hienot uutiset sulla taas ultrasta! Koita nyt vaan nauttia niin kuin lääkärikin sanoi, vaikka ymmärrän kyllä myös huolen :)
Joo psykologikäynnit molemmille kuuluu lahjasoluohjelmaan, ne voi kuulemma hoitaa joko täällä tai Suomessa, ne lähettää klinikalta listan kysymyksistä, joita pitäs käsitellä. Mahdollisuuksista omilla soluilla me ei oikeestaan ees kyselty, mutta samaa ne sanoi, että tuolla AMH-arvolla ois vaikeeta saada kokoon se määrä alkioita, mikä tarvittais seulontaan. Jos ei olis sitä perinnöllistä sairautta niin haluttais kyllä ensin omilla yrittää.

Täällä tosiaan miehen mieli vaihtui ihan päinvastaiseksi, alussahan se oli et tää oli nyt tässä eikä mihinkään suurempiin projekteihin aleta. No nyt se on että eiku all-in, ja yritetään vaikka monta kertaa o_O

Joku aiemmin arveli, että liekö mun miehellä insinöörin mieli, joka tarvii järkevää pohdintaa ja päättelyä. Mutta kyllä meillä mies on se, joka menee suuret tunteet edellä, oikee draamakuningas :LOL: Se vaan niin masentui siitä huonosta tuloksesta, että iski toivottomuus ja halus heittää heti kirveen kaivoon. Mutta kyllä miehelle on niin tärkeää se, että saatais lapsi, että ei se ollu sit kuitenkaan valmis luovuttaan.

Määhän jo silloin meinasin, että otan asian uudelleen puheeksi, kunhan vähän aikaa kuluu, mutta en sitten edes ehtinyt. Olin siinä tilanteessa kyllä itekin niin tunteet pinnassa, että otin miehen jyrkät puheet turhan tosissaan. Mun on edelleen välillä vaikea muistaa, että tuommoinen se on, kun itse ehkä suomalaisempaan tapaan mietin asiat enempi valmiiksi ennenku teen suuria ilmoituksia. Mutta tommonen superinnostuja se vaan on, hyvässä ja pahassa :love: Ehkä se sitten sopivasti tasapainottaa mun synkän tasapaksua pohjalaisluonnetta :D
 
Viimeksi muokattu:
Virkki, pahoittelut sulle!! :( Meilläkään ei hyviä uutisia, alkio/sikiö on aivan liian pieni viikkoihin nähden, joten to on uusi ultraus. Lääkäri oli hyvin varovaisen oloinen, joten henkisesti tässä on valmistauduttu kaikkeen. Syke löytyi kyllä, mutta se nyt ei mitään sano. Oireet ollu aika samanmoiset koko ajan, rinnat arat vaihtelevasti, tulee ja menee, samoin paha olo ja mahan turvotus. Onneksi meillä on ihanin koiravauva <3 Ajattelin, että nautin nämä mahdollisesti viimeiset 3 raskauspäivää kaikessa rauhassa...
 
MAANANTAI 20.3.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

InMyDreams (41) ............2.................... 34/28
Iid@ (44) ........................2..................... 28/26-28
Athina74 (42) .................6.................... 26/28-30
Jimima (45) ....................2..................... 25/30-32
Eetuha (39) ....................3.................... 22/20-40
Karoliina74 (42) ..............2..................... 17/?
Peppistiina (41) ..............2...................... 17/28
yöeläjä (43) ....................4...................... 12/25
Luppana76 (40) .............7...................... 11/28
Kasenja (40) ..................2...................... 4/26-29

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
Roxanne........................pp 20
InMyDreams..................pp 17
Jimima..........................dpo 8

Plussanneet ~12kk:
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
MaiMei (41)..................-02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
MaiMei - olipa kurjat ultrakuulumiset. Onko toivoa, että hedelmöittyminen olisikin ollut oletettua myöhemmin, että asialle olisi onnellinen selitys?

Zammakko, olipa ylipitkä kierto! kiva että mies on noin tosissaan asialla. Varmasti muuten luovutussoluhoitolaiset ovat oikeassa noissa kokemuksissaan. Kromosomeista viis, sen omemmaksi lapsi ei tule kuin jos sen ruumiissaan kantaa ja synnyttää. Tai ehkä oikeasti sen äiti-lapsi-siteen tekee vasta viikot synnytyksen jälkeen. Esikoisen kohdalla olin koko odotusajan vähän huolissani siitä, miten onnistun lapseen kiintymään: en ole mitään hoivaajatyyppiä, eikä raskaus saanut minussa mitään kiintymyksentunteita aikaan. Mutta kyllä se ensimmäisinä viikkoina sitten alkoi muodostua.

Roxanne, lisäsin sut plussanneisiin. Tuntui mahtavalta! Ja kirjoittele meidän kanssa, minusta on mahtavaa kuulla plussanneisen kuulumisia tässä ketjussa. Odotan sun varhaisultrakuulumisia. Itse muuten lisäsin ubikinoniannostani ja aloin googlailla tuota myo-inositolia...

Virkki, toivottavasti hcg oli tippunut nollaan kuten kuuluu. Itse testasin kotitestillä, oli ihan blanko. Nyt aloin itse stressata, kun tajusin, että vuotopäiviä on ollut vain kaksi. Vuoto oli ihan normaalin runsasta, mutta kyllä mä yleensä 3-4 vuodan. Mutta kaipa tuo kohtu osasi itsensä tyjätä keltarauhaslisästä huolimatta.

HH - ihania kuulumisia. Ja ei tuosta pienestä huolesta kai pääse koskaan - ei ainakaan ennen synnytystä, imetysaikaa, kävelemään oppimista, päivähoitoon menemistä... Mun esikoinen, ainokainen siis, on nyt kaksivuotias, ja jokin aika sitten tajusin, että tuo lapsi on opettanut minut rukoilemaan. Kaikesta olen vähän huolissani, ja kaikkiin asioihin ei voi omalla toiminnallaan kauheasti vaikuttaa, joten minä olen alkanut rukoilla. Varmaan ensi kertaa sen jälkeen kun joskus 6-vuotiaana luovuin itse iltarukouksista.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
MaiMei, jospa tosiaan voisi olla oletettua myöhäisempi ovis/kiinnittyminen kyseessä...? Olen täällä hengessä mukana ja toivon niin onnellista käännettä torstaille. :love:

Zammakko, tsemppiä uuteen kiertoon. (y) Nyt vaan kaikki peliin, menetettävää ei ole! :) Ubikinonia kai suositellaan yleensä otettavaksi vähintään 300-400 mg/pv, jos haluaa hedelmällisyyttä buustata. Mä otin vähän vaihdellen, enimmäkseen tuon 300-400 mg mutta viime hoidon aikaan jopa 600 mg/pv. Täällä sitä ainakin saa luontaistuotekaupoista ja jopa ihan perus marketeistakin. Kallista ainettahan se on, mutta mitäpä sitä ei tämän asian eteen tekisi... :geek:

Myo-inositolia mulle suositteli viime syksynä oma lääkäri, jonka mukaan se on ainoa aine, jolla voi ihan todistetusti olla vaikutusta munasolujen laatuun. Tässä mm. on vähän tietoa aiheesta:
http://www.getpregnantover40.com/inositol-for-egg-quality.htm
Tuota suositellaan otettavaksi 4 g/pv, mikä kuulostaa toki aika hurjalta määrältä. Mun mies tilasi sitä netistä jauheena ison säkillisen, ja otin sit jauhetta aamuin illoin 2 g veteen sekoitettuna.

Eihän sitä oikeasti voi tietää, paljonko apua noista loppujen lopuksi on. Mutta itse ainakin ajattelin, että kokeillaan nyt kaikki keinot mitä voi, niin ei tartte siinäkään suhteessa jossitella.
 
  • Tykkää
Reactions: zammakko
Te jotka luovutetuilla munasoluilla teette hoitoja. Minkälainen se prosessi on ? Mitä siihen kuuluu? Onko ihan selvää että lapsi on teidän vaikka lapsi ei ole biologisesti oma.... Painin siis itse asioiden kanssa ja haluasin kuulla kokemuksia :) Kiitos
 
Maimei, onpa kurja ja piinaava tilanne. Kuinka paljon se koko heittää? Mulla on ollut ihan sama tilanne ja se ei päättynyt silloin hyvin. Luin silloin ihan hulluna netistä kaikkea ja monella oli kuitenkin sama tilanne päättynyt hyvin. Toivon sitä sinullekin.

Kalis, sulla on jäätävät hermot! Hyvä sua! Kyllä siellä on pakko olla kaikki hyvin! Tule kertomaan heti ultran jälkeen kuulumisia. Väsymys kuulostaa lupaavalta!

Roxanne, kiitos tiedoista! Taidan kokeilla vielä noita ja SITTEN lopetan. Ihan hirveää tämä miettiminen, milloin lopettaa hoidot. Siis lakiahan on vielä pakkasessa, mutta yrittääkö sitten vielä yhden hoitokierroksen.... (n) Olin jo ajatellut, että tämä jää tähän, mutta mutta....

ON: HCG oli nolla! Minulla oli Kasenja kanssa niin epämääräistä se vuoto, että epäilin asiaa! Nyt huilataan tämä kierto ja sitten taas laastarit, E-vitamiinit ja primaspan! Minulla ei ole ennen ollut primaspania eli osaako joku kertoa, mihin sitä käytetään näiden hoitojen yhteydessä?
 
Virkki Primaspania käytetään raskausmyrkytyksen estoon ainakin raskaudenaikana. Mutta myös veritulppien estoon normaalisti kun ei oo raskaana, mutta sitä käytettään myös jos on kordea hgb ja kuulemma auttaa limakalvoa paksuuntumaan...
 
Viimeksi muokattu:
KESKIVIIKKO 22.3.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

InMyDreams (41) ............2.................... 36/28
Iid@ (44) ........................2..................... 30/26-28
Athina74 (42) .................6.................... 28/28-30
Jimima (45) ....................2..................... 27/30-32
Eetuha (39) ....................3.................... 24/20-40
Karoliina74 (42) ..............2..................... 19/?
Peppistiina (41) ..............2...................... 19/28
yöeläjä (43) ....................4...................... 14/25
Luppana76 (40) .............7...................... 13/28
Kasenja (40) ..................2...................... 6/26-29

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
InMyDreams..................pp 19
Jimima..........................dpo 10

Plussanneet ~12kk:
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
MaiMei (41)..................-02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Tervetuloa Uusiomamma71
En valitettavasti näe testissä mitään kun tuo punertava kohta on mun mielestä väärässä paikassa. Mutta mä voin olla myös sokea (n):(
Sitä oon itsekkin miettinyt. Menkat 7 päivää myöhässä.
Lähetin kuvan nyt YAlle tulkittavaksi.
Kysyin siellä ya sivuilla farmaseutilta asiaa sano kuhan on siinä ikkunan sisäpuolella. No, katson minkä vastauksen saan ja alkaako täti sitä odotellessa. perjantaina testaan uudelleen Digillä.
 

Yhteistyössä