40+ so what wol.13

Olin infuusiossa tänään. Papa-kokeen tulos oli lievä solumuutos. Hoitaja tarkistaa vielä lääkäriltä, ettei se vaikuta hoitoon. Tuskinpa vaan. Mulla on ollut ennenkin tuollainen pieni muutos, joka korjaantui itsestään. Toki vähän huolestuin.

Nyt on joukko joulupiinailijoita ja toinen joukko hoidoista tammikuussa :) Nyt alkaa tapahtumaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Momon ja Rusakkonen
No niin kiva kuulla iloisiakin asioita. Me vain miehen kanssa jatketaan syvissä vesissä. Kohtuontelosta oli neste poistunut ja saatiin lupa lähteä siirtoon. Matkalla tuli puhelu että alkio ei ole selvinnyt. Meidän top -alkio oli kuukahtanut. Tuntuu kuin päähän olisi potkaistu. 4 hyvää alkiota vielä pakkasessa mutta tämän piti olla joukkueen paras pelaaja. Puuuuh.
 
@Katti75 Ihanaa onnea! :love: Ultra on kyllä paikallaan tuomaan mielenrauhaa.
Nyt hoidetaan kohdun kasvuolosuhteita. Lääkäri ei nähnyt ovulaatiossa ongelmaa kun on niin monta plussaa ollut.

@Rusakkonen
Ultrassa näkyi että limakalvo on ohuehko, munasarjat ok. Pistän nyt pergoverista ja sitten ultra joka näyttää vasteen. Tarkoitus olisi siis saada kohdun limakalvo paksuuntumaan. Nyt (ainakaan tässä kohtaa) lääkäri ei puhunut enää kortisonista.
Ilmeisesti tässä kierrossa myös joku pistos joka vaikuttaa kohdun valkosoluihin suotuisasti.
Täytyy käydä lukemassa tuo kortisoni kirjoituksesi. En tiedä näistä mitään en toisaalta osaa edes kyseenalaistaa tai tiedä milloin siitä olisi hyötyä.

@Hulbertiina Niin onneksi nyt vihdoin asiat lähti käyntiin. Toisaalta taustalla se tosiasia jos vika on soluissa niin silloinhan tämä ei auta. Mutta sen yritän nyt tässä vaiheessa pyyhkiä pois mielestä.
Pitkää mieltä piinailuun(y)

@kirsillevauva Ihana kun on konkreettisesti jo tiedossa aikataulua. Jänniä aikoja.

@MatildaM Voimia. Voin vain kuvitella kuinka raskasta. Onneksi miehesi on tukena.
Mun ajatukset on hyvin samanlaiset kuin sulla. Kyllä se lopputulos on kaiken väli:poop: väärti.
 
@MatildaM Voi miten kurjaa, olen niin pahoillani puolestasi! :cry:

Mä testasin aamulla uudestaan RFSUn testillä, ja mun eilinen haamu oli entistä haamumpi. Oikeasti saa käyttää mielikuvitusta, että siinä edes näkee jotain. :( Eilisillan testi taas oli tummunut, ja siinä näkee viivan ilman hirveää pyristelyä. Nyt on DPO12, tässä voi käydä vielä kuinka vaan.

Liitteenä eilisen testi! Kuvaa tuosta haamusta on vaikea saada. MUOKS: Olisikohan tämä sittenkin vain kuuluisa viivanpaikka? Tulos ilmestyi n. 2-3 minuutissa, mutta kuulemma nämä RFSU:t ovat kuuluisia vääristä positiivisista. :(
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
No nyt loytyi jotain, mika on voinut olla koko ajankin tassa haittaamassa. Eli verikoetulokset tulivat. TSH oli 3.0 eli siis kyllakin normaalin rajoissa, mutta raskautta yrittaessa ideaalisti arvo ei saisi olla suurempi kuin 2.5. Minulla on nyt tassa 1.5 vuoden aikana otettu TSH neljasti naiden hoitojen takia; ensin oli samalla tavalla hiukan koholla, sitten kahdesti oli hyvin alle 2.5 ja nyt taas yli sen arvon. Eli koska arvot voivat tietenkin vaihdella paivasta paivaan ja vuodenajasta toiseen, niin onhan tassa voinut olla niinkin, etta tietamattani arvo on voinut olla hiukan koholla aikaisemminkin ja alkion ollessa sisalla myos. Eli nyt siis aloitan kilpirauhaslaakityksen - kunhan saadaan eurooppalainen resepti minulle tanne perille (arvatkaapa kahdesti, saisinko taalla laakarilta laakkeita, jos menisin tassa yleislaakarille pyytamaan, ja jos arvo olisi normaalin rajoissa? No taatusti en saisi!) - viimeistaan ensi viikon lopussa taikka jouluaattona, milloin nyt sitten paasen kansainvalisen reseptin hyvaksyvaan apteekkiin. Hyva juttu, etta selvisi!!!

Testosteroniarvot olivat viitearvojen sisalla, tosin useimmat aika alhaisia, eli DHEA:n syonnista ei ainakaan siina mielessa ole haittaa ja aloitin senkin taas uudestaan. Metformiinin syonti muuten alentaa testosteronia. Minun varmastikin kannattaa myos muistaa syoda naudanlihaa silloin talloin (en syo mitaan kalaa tai merenelavia, vaikkakin kalaoljyomega3:sta otan) ja muistaa ottaa D-vitamiinit, jotka myoskin olivat yhdessa vaiheessa minulla alhaalla. Sinkki on myos hyvaksi testosteronituotannolle.

Ferritiini oli taas jalleen tippunut 34:aan. Otin siis viime viikolla rautatankkauksen ja mittaus oli tietenkin otettu ennen sita, mutta silti laakari kehotti nyt ottamaan rautaa 100mg paivassa. Eli nyt otan sen (plus myos sen, mita monivitamiinissa on, ja otan nyt sitten myos hiukan lisasinkkia). Otan talla hetkella noin 25 eri vitamiinia ja lisaravinnetta paivassa estrogeenin lisaksi!!! :)

Peukut pystyyn, etta saan laakkeet pian ja etta tama auttaa! Ja tyroksiinilaakitys voi auttaa kasittaakseni myos laihtumaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
MatildaM, siirtyykö siirto nyt kuukaudella eteenpäin. Kuinka lannistavaa, että menetitte yhden alkion! Onneksi on vielä hyvä määrä tallessa. Ihan tässä itsekin pelästyy, onko meiläkin noin vaikeaa...

Katti75, onko raskausoireita?

Roxanne, yhtä aikaa piinaillaan iso joukko tammikuussa :)

Rusakkonen, toivottavasti lääkitys auttaa ja nyt saatte sen plussan.

Mitä suosittelette minulle hoidon avuksi? Syön odottajan monivitamiinia ja rautaa.
 
MatildaM, siirtyykö siirto nyt kuukaudella eteenpäin. Kuinka lannistavaa, että menetitte yhden alkion! Onneksi on vielä hyvä määrä tallessa. Ihan tässä itsekin pelästyy, onko meiläkin noin vaikeaa...

Katti75, onko raskausoireita?

Roxanne, yhtä aikaa piinaillaan iso joukko tammikuussa :)

Rusakkonen, toivottavasti lääkitys auttaa ja nyt saatte sen plussan.

Mitä suosittelette minulle hoidon avuksi? Syön odottajan monivitamiinia ja rautaa.
Heippa. Kyllä vain seuraavaan kiertoon isketään taas nyt vähän pienemmällä annoksella letroja. Tämmöinen hormonihoito ei suuria annoksia näytä tarvitsevan. Alkion menetys harmittaa mutta toi
MatildaM, siirtyykö siirto nyt kuukaudella eteenpäin. Kuinka lannistavaa, että menetitte yhden alkion! Onneksi on vielä hyvä määrä tallessa. Ihan tässä itsekin pelästyy, onko meiläkin noin vaikeaa...

Katti75, onko raskausoireita?

Roxanne, yhtä aikaa piinaillaan iso joukko tammikuussa :)

Rusakkonen, toivottavasti lääkitys auttaa ja nyt saatte sen plussan.

Mitä suosittelette minulle hoidon avuksi? Syön odottajan monivitamiinia ja rautaa.
Kyllä alkion menetys todella harmittaa, mutta eipä se olisi kohdussakaan menestynyt. Lääkärin kanssa juteltiin ja heti seuraavaan kieroon isketään taas, nyt pienemmällä annoksella letroja. Kaipaan tavallista elämää ilman jatkuvaa murehtimista milloin mistäkin epäonnistumisesta. Ja koko ajan tuntuu että odottaa jotain hoidon vaihetta. Ei tunnu mukavalta. No eteenpäin mennään:)
Ei sinulla varmasti näin huonoa tuuria ole. Kyllä tätä on klinikallakin siunailtu. Oikein hyvää jatkoa sinulle.
 
@kirsillevauva En vielä testannut, pessimistinä jäin odottamaan menkkoja. No menkat "alkoivat", mutta normaalin tulvan sijaan tulikin vain tippa. Menkkakivut ovat myös poissa. Jotain siellä on ollut meneillään! Ja olen ihan varma, että menkkojen pitäisi tulla tänään, mulla luteaalivaihe kestää aina tasan 14 vrk. Testaan varmaan tänä iltana, jos ei tulvaa kuulu. Vähän jännittää! :)

MUOKS: Pahoittelut tästä omanapailusta. Testi nega, menkkoja tuli pieni tippa, ei menkkaoireita. En tajua, sillä ovulaatio tuli ajallaan ja luteaaliaika on ollut aina vakio. Taidan mennä tästä kaivamaan kuopan ja heitän tuhkaa päälle, oon jo ihan kyllästynyt tähän touhuun. :poop: Ihan ne normimenkatkin kelpaavat tässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
@miumiu_82 Pahoittelut pettymyksestä. Tuo on raastavaa :(

On. Täällä tosiaan lähti homma pyörimään vauhdilla. Hassua kun olen ajatellut ettei oma kierto tarvi apuja mutta nyt on kyllä monta apua käytössä. @Rusakkonen se mitä pistin kohdun limakalvon kasvatukseen oli pergoveris pienillä annoksilla. Ultrassa selvisi että oli toiminut just niinkuin oli toive. Sitten jatkoin ovitrellea muutaman päivän. Ei kuulema ole haittaa vaikka ovulaatio tapahtuisikin luonnollisesti aiemmin. Tuolla haluttiin kuitenkin vielä varmistaa irtoaminen.
Se kohdun olosuhteisiin vaikuttava lääke on nivestim jonka pistän. Se siis auttaa luuydintä tuottamaan lisää valkosoluja. Tarkoitettu aivan muihin asioihino_O mutta yhdistetty lupaaviin tuloksiin näissä asioissa (tekemään kohdun kasvuolosuhteista suotuisammat). Tarkemmin en osaa selittää (muistao_O), vaikka lääkäri asiasta puhuikin. Ilmeisesti ei vielä kovin paljon käytössä täällä Suomessa. Luotan kuitenkin lääkäriin (y)
Näillä siis tässä kierrossa toivottavasti sattuisi solut priimaa :rolleyes:. Ainakin jtn on nyt kokeiltu.
 
@Momon - kiitoksia tiedosta! En olekaan kuullut Nivestimista. Missa vaiheessa hoitoa ja kiertoa pistat ja onko alkio tuolloin jo sisalla? Saanko kysya (jos haluat vastata, KIITOS!!!) milla klinikalla olet (jos Sinullakin Dextra, voisi auttaa minua keskustelemaan laakarini kanssa) ja onko Sinulla mitaan erityistilannetta (johon siis laaketta erityisesti kaytettaisiin) vai onko Sinullakin kyseessa ika ja siis muuten selittamaton lapsettomuus? Niin Ihanaa oppia jotain uutta uudesta laakkeesta!!!
 
@Rusakkonen Pistän viimeisen ovitrellen jälkeisenä päivänä. Meillä ei ole ivf hoitoa. 4 alkuraskauden keskenmenoa/kemiallista puolenvuoden sisällä. Tässä kohtaa ajatellaan että kiinnittyminen tarvitsisi tukea. Muuta tietoa ei ole tai muita tutkimuksia ( paitsi hormoniarvot jotka oli kunnossa, mutta kohdun limis ohuehko).
En oikein tarkemmin osaa vastata lääkkeestä. :geek: Dextrassa käymme ja on kyllä
loistavaa että siellä on tietoa ja otetaan oppia myös mitä maailmalla lapsettomuushoidoissa tapahtuu. Myös näistä uusimmista.(y)
 
Miumau-82, pahoittelut negasta. Mitähän lie tapahtunut? Ensi kertaan parempi onni :)

Momon, jopas on melkoinen lääkearsenaali, toivottavasti hoito tuo kaivatun nyytin :) Nuo keskenmenot varmasti ovat raskaita kantaa.

Täällä ovis sovelluksen mukaan huomenna, muttei enää mitään yritystä. Seuraavia kuukautisia odotan (ehkä 1.1.) ja lääkitystä <3

Onko testipäiviä lähellä kenelläkään?
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
No tulivat ne menkat sitten myöhässä. Googlettelin asiaa, ja ainakin merkit sopisivat kemialliseen/kiinnittymisyritykseen. Olisihan sekin jo askel eteenpäin, olen tähän saakka saanut aina testeissä puhdasta negaa ja menkat ovat tulleet minuutilleen. Uutta kehiin! Ja kiitti teille tsempistä! :love:

@Momon Hienoa, että hoitoja löytyi ja homma lähti käyntiin!

@MatildaM Toivon teille tosi paljon onnistumista ensi kerralla.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Momon
Heippa.taas kaikille täällä taas jännitetään että tarppäsikö.viikonloppuna pääsis testailee aikasintaan.oli tos muutama pvä menkkamaista jomotusta..saas nähdä oliks se vaan tulevien menkkojen alkusoittoo.vähän kyllä jännittää.mies ollut ihana ja kovasti tsemppaa ja pitänyt hyvänä yms. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
@miumiu_82 pahoittelut. :( On kurjaa kun on jo ehtinyt iloita orastavasta plussasta ja sitten se häviääkin. Jotain kuitenkin on yrittänyt siellä tapahtua, toivottavasti jo seuraavalla kierrolla tulisi kunnon tärppi!

Lämpimät kiitokset kaikille onnitteluista! @kirsillevauva , oireita on nyt ollut ehkä parisen viikkoa: lievää pahoinvointia+närästystä ja voimakasta väsymystä. Unentarve on lisääntynyt huimasti. Töihin olen silti saanut itseni raahattua, mutta illalla ei oikein jaksa tehdä mitään. Nyt onneksi parin viikon joululoma.

@MatildaM olipas tyrmistyttäviä takapakkeja! Näissä hoitojutuissa ei oikein koskaan voi olla varma, mitä kulman takana odottaa ja sepä just tekee siitä raskasta. Hyvä että se nesteily oli kumminkin poistunut ja onneksi alkioita on vielä useampi jäljellä. Toivottavasti ensi kerralla menisi kaikki nappiin. Teitä onkin sitten tammikuussa mukava joukko piinailemassa!

@Momon , hyvä että asiat etenee! En ollut ennen kuullutkaan että valkosolukasvutekijöitä käytetään näissäkin hommissa, mutta koko ajan tulee uutta. Dextra tuntuu tosiaan olevan edelläkävijä näissä. Taisivat ERAakin alkaa ekana Suomessa tekemään?

@Hulbertiina toivottavasti teille olisi ihana joululahja nyt tulossa! :love: Plussatuulia myös @lolu lle!

@Roxanne , ihanaa että tekin kohta pääsette uudelle kierrokselle! Toivottavasti kaikki menee nappiin! Kävitkö jo ultrassa?
 
@Momon - kiitokset tuhannesti Sinulle. Puhuin laakarilleni, ja mekin nyt kokeillaan Nivestim-pistosta ja lisaksi vaihdetaan Metforem Januviaksi, joka kasittaakseni on nyt myos maailmalla kuuman tutkimuksen kohteena. Joidenkin ihmisten elimistossa kasittaakseni jokin entsyymi voi aiheuttaa kohdussa kantasolukadon ja sen myohaan keskenmenon/ei-kiinnittymisen, ja Januvia on yllattaen nayttanyt auttavan asiaan. Nivestim tosiaan vaikuttaa kohdun valkosoluihin. Tama tuntuu nyt oikealta ratkaisulta - hienoa saada jotain spesifista tuohon kiinnittymiseen. KIITOS KOVASTI!!!!!
 
@kirsillevauva Niin olen itsekin yllättynyt droppien määrästä mutta hyvin perusteltua kokeilla. Sitähän tämä on. Kokeilua.

@Rusakkonen Hienoa jos oli hyötyä! :love:
Meilläkin oli puhetta noista mitä sinulla käytössä. Muistin kun mainitsit. Voi olla että lääkäri vain kertoi vaihtoehdoista. Tässä kierrossa ei niitä mitään mukana.
 
Perjantaina tai vkl aikaan olis ollu testipäivä, jos ihme olis tapahtunut. Nyt ei tartte edes ihmettä odotella, kun olen ollut 3 vrk kauheassa vatsataudissa tai jotain. Ei tämmöisen kyydissä voi mikään pysyä. Itsekin ihan voimaton. Mikään ei pysy sisällä, edes vesi. Eikä Imodium auta?!
Ei mitään käryä mistä olisin tämän saanut...

Toivotaan, että muut säästyvät sairauksilta ja viimeistään tammikuussa alkaisi tapahtumaan!
 
@yöeläjä, kyllähän se raskaus on mahdollinen, vaikka ykätauti :) Joten toivoa on! Viheliäinen tauti kyllä!

Itse lähden kahden tyttären kanssa huomenna Edinburgiin. Ihanaa, viikko kuluu hujauksessa ja kohta alkaakin lääkitys ja hoito! Välillä on epäilyksiä, kuinka sitä jaksaa yöheräilyjä, mutta pääasiassa positiivinen vire.

@Rusakkonen, hienoa, että sait apuja ja lääkäri tarkisti lääkitystä. Toivotaan, että tämä on teidän plussakierto!
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä

Yhteistyössä