40+ so what wol.13

Heipat

Tulin piipahtamaan pinoon, vähän on jo ikävä teitä! Mihinkään muuhun pinoon en vielä uskalla, katselen kunnolla miten tämä tästä etenee. Neuvolaankaan en ole vielä uskaltanut soittaa ;). Tällä hetkellä ollaan kyllä raskaana ihan kunnolla, tuli se tosivahva viiva tikkuunkin viikon päästä ekasta testistä, kun testasin uudestaan. Oireita ei ole vieläkään, paitsi se sama palelu ja aikalainen väsymys. Tosin esikoinen valvottanut öitä...

Foolihappoa kannattaa tosiaan syödä. En muista mihin tarkkaan ottaen vaikutti, mutta johonkin alkion kehityksessä. Mulle sanottiin edellisessä raskaudessa että 800 mg voisi syödä, vaikka yleensä on 400 mg suositus. Liekö ikä vai mikä tuon annostuksen takana. TAi sitten liittyi niihin aiempiin keskenmenoihin.

Mä nostan kyllä hattua 10. lapsesta haaveileville! Itse en kyllä kykenisi, tai en usko. Olen välillä niin väsy tämän yhdenkin (!) kanssa ja jännittää miten jaksaa, jos toivottavasti tämä kakkonen nyt ehtii maailmaan asti. Eniten mietityttää yövalvomiset..

Plussaisia päiviä teille kaikille! :heart:
 
Ei sitä ovisplussaa näköjään nyt kuulu, mutta mä päätin tapojeni vastaisesti olla optimisti ja uskoa että ovuloitu on testeistä viis. Katselin vielä noita CB digin viivoja, lauantain oli ihan selvä, vaikkei kontrolliviivan vahvuinen ja siitä sitten tasaisesti haalistuvat kunnes eilen ja tänään viivaa ei enää ole ollenkaan. Uhmakkaasti aion siis änkeä piinailulistalle :D Lasketaan dpot normaalikierron mukaan, eli tänään olisi dpo2

Kiva kun käytte tervehtimässä Tuuliannaliina ja Tyydeli on mukava aina välillä saada kuulumisia sieltä raskaustestin plussapuoleltakin. Vauvatoiveelle vielä näin vähän jäljessä pahoittelut kk alkamisesta.

Jännäilypäivät taitaa olla menossa aika monella, ainakin Minttu, Jimima, Marza ja Hupiaelämään. Ja Esterikin taitaa vielä jännittää. Siitä tulisikin kuulkaa komea rivi, kun kaikki plussaisitte kerralla =)

Mulla ei oikeestaan ole mitään preferenssiä sen suhteen milloin vauva syntyy. Olen itse joulukuun vauvoja, enkä ole siitä mitenkään kärsinyt (hmmm, no ehkä kuitenkin silloin melkein 18vuotiaana, kun ajokortin odotus tuntui loputtomalta). Itse asiassa jos raskaus lähtisi tästä kierrosta niin laskettu aika taitaisi osua aika lähelle mun synttäreitä... Haa, kävin tarkistamassa laskurilla ja kyllä osuisi just mun synttäripäivälle la. Ihan selvä ennusmerkki siitä että tästä kierrosta tärppää :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 19.03.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Vauvahaaveita (40).........2kp / 28
Piksukka (39)..................30kp / --
Marza (43).....................28kp / 30
Esteri1 (40)....................28kp / 28
Minttu71 (42).................26kp / 30
Jimima (42)....................25kp / 28-30
Fleur (39).......................15kp / 25-27
Lumikki1970 (43).............8kp / 28-32
Äiti seiskanelonen (40)......6kp / 28
Vesipossu (--)...................6kp / --

Piinailupäivät:
Esteri1 (40)....................dpo15
Jimima (42)....................dpo13
Minttu 71 (42)................dpo12
Fleur (39).......................dpo2

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Tyydeli - 3/2014


Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43) ..?/26-28
Tintti-Tiivari (43)...?/20-27
Fiialiia (40+)........?/25-39
Nipsu74 (39)..........?/29-30

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Huomenta, kp 1 täällä. Tuo luteaalivaihe on näämmä pidentynyt, liekö mikä siihen syy. Outo kierto muutenkin. Ennen ovista hirveä määrä hormoneita ja o:n jälkeen ei oireen oiretta.

Nyt alkaa kyllä kevät dieetti. Mitä ilmiesimmin tämä paino haittaa tätä juttua. Mulla on 30 kiloa liikaa.
 
Heipat Tuuliannaliinalle :heart: . Ostin niitä monivitskuja (raskausajan), luki kyljessä, että on foolihappoa. En kyllä huomannut lukea, että paljonko.

Esteri harmillista :( :hug: Toivottavasti alkais ilmat paranee, niin viittis ulkoilla. Mulla olis "vaan" 6kg, siihen normi BMI rajaan, mutta tiedän, että tulee olemaan tuskien taival kun kaikki liikunta jäi pois kilpparivajausoireiden takia. Nyt on tosi hankalaa aloittaa uudelleen yhtään mitään. Mutta kevät tulee ja kun on kaunis ilma, sinne ulos on kova hinku vaikka juoksemaan pientä lenkkiä. Aloitan sellasella puolen tunnin rutistuksella, kävelyä varmaan aluksi suurin osa. Sitte siitä lisäilemään.

Olispa fleur aikamoista kun saisit synttärilahjaksi vauveliin :)

Peukkuja piinailijoille=)
 
Hei Bugsy!

Joko siellä kierto on päässyt vauhtiinsa? Peukutukset täyskympille!!! :heart: Mie olen edennyt raskausviikoille 18+1 ja upeasti on mennyt, verenpainekin laskenut, ainakin toistaiseksi ;) Aikamoisessa henkisessä möykytyksessä olen ollut ja aiheuttajana vain minä itse :ashamed: Alun verenvuodot ovat onneksi loppuneet ja syykin löytyi; hematooma istukan alla. Nyt pysynyt stabiilina. Ja ei ainakaan toistaiseksi tarvitse olla huolissaan. Mieheni harkitsi punktiota ja sekös sai mieleni sekaisin. Mutta loppujen lopuksi päätimme edetä tässä raskaudessa niin kuin muissa, riskiluvun ja rakenneultran tulosten perusteella.
Ja Aivan ihana KevätAurinko helottaa taivaalta ja miun massu in ISO ja liikkeet... ne ihanat pienet töytäisyt... juu ne on niitä Ja tiedätkö mitä... En aio ehkäistä tämänkään jälkeen :D

Täällähän on käynyt kova plussapuhuri =) ja lisää tuulta tänne olkkariin kaikille ihanaisille!
Ei täältä olkkarista voi poiskaan pysyä, kun tänne kerran on eksynyt.
 
Foolihappo mm. ehkäisee, ettei tule sitä halkiota selkään. Nyt dementia iski, etten muista oikeaa nimitystä. Gynet suosittelee, että foolihappoa aloitetaan otettavaksi jo, kun yritetään vauvaa ja sitten koko raskauden ajan.

No eilen tein testin ja näytti negaa. Heti noin tunnin päästä alkoi vuotokin. Nyt sitten on pakko odotella yksi kierto yli, koska en halua joululasta. Sitten mietin, entäs jos sitten tärppäisikin tässä kierrossa... Ei me vielä olla kunnolla yritetty lainkaan ed. synnytyksen jälkeen. Ja olisi ollut oikea ihme, jos olisin ollut raskaana. Jäi kuitenkin pikkuisen vaille niitä ovispäiviä. Olisi siittiöt pitänyt olla erittäin ehta tavaraa ja elää muutamia päiviä.:) No ainahan sitä toivoo...Ja en edes tuntenut, että olisi koko ovista ollut. Mulla on voimakkaat tuntemukset, niin niistä ei voi erehtyä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää aamupäivää kaikille! Tämä paikka on tosiaan ihana henkireikä ja on mahtavaa, kun voi lukea muiden samanhenkisten juttuja. Itse en tosiaan ole viitsinyt tästä projektistamme kenellekään kertoa eikä mies näitä juttuja jaksaisi joka päivä kuunnella, joten täällä saa ainakin kuumeilla ihan rauhassa. :D

Tuosta foolihaposta; Tuuliannaliinalle oli suositeltu jopa 800 mg?! Syön itse sitä raskaus- ja imetysajan monivitamiinia ja siinä on foolihappoa 400 mg. Monesti olen miettinyt, että kannattaisiko kuitenkin ostaa sitä vielä erikseen, mutta en ole uskaltanut, kun yliannostelukaan ei välttämättä hyvää tee, vaikka vissiin vesiliukonen vitsku onkin. Mutta jos noin oli lääkäri/neuvola (?) suositellut, niin ehkä sitten uskaltaisi. Apteekista olen joskus kysynyt, mutta sieltä sain niin ympäripyöreän vastauksen, ettei siitä ottanut mitään selvää. Päädyin sillä kertaa jättämään ostamatta, mutta ehkä pitäisi kuitenkin. Kaikki poppakonstit kehiin. :) Tuosta kahvista mun on kyllä vaikea luopua, ainakin työpäivinä. En ole mielestäni oikeasti missään kofeiinikoukussa, sillä kesälomalla saatan olla 4 viikkoa juomatta kahvia kertaakaan, mutta töissä on ihan pakko saada se kahvimukillinen heti aamusta, muuten iskee hedari. Ihan korvien välissä koko juttu siis, mutta en silti ihan helpolla luovu tuosta aamukahvistani. Juon kyllä vain yhden mukillisen ja kahvia join kyllä esikoista yrittäessämmekin, joten ei se minusta ainakaan silloin infertiiliä tehnyt. Nyt on tietysti eri tilanne, kun ikää on enemmän... :p No, kattellaan. Jos ei kohta ala tapahtumaan, pitää ehkä siitä aamukahvistakin luopua, nyyh!

Tästä päivästä alkaen voin kai sitten alkaa odottaa menkkoja alkavaksi ja pitää sormet ja varpaat ristissä, etteivät ala. Tässä kierrossa en tiedä kyllä yhtään milloin odottaa niitä, kun ovistesti ja oma kroppa antoivat eri tietoa tuosta oviksen ajankohdasta. Jos ovistestiin on uskomista, menkat voivat alkaa tänään tai ainakin tämän viikon aikana. Jos taas oman kropan oireisiin on uskomista, menkat tulisivat vasta ensi viikolla, luultavamin ti-to. Ärsyttävän pitkään saatan siis joutua jännittämään. Vaikkei menkkoja näkyisikään, en aio tehdä mitään r-testiä ennen ensi viikon loppua, olen niin kyllästynyt siihen yhteen yksinäiseen testiviivaan, joten en nyt testaa, ellei ole oikeasti syytä toivoa kahta viivaa. Olen kyllä jo tullut sellaiseksi pessimistiksi, etten mitään tältäkään kierrolta odota. :( Pessimisti ei pety, vai miten se meni... Paitsi että tässä asiassa kyllä vaan pettyy pessimistikin. Joka kerta, kun menkat alkaa. :/

Mulla ei oikeastaan ole mitään preferenssiä mahdollisen vauvan syntymäajankohdan suhteen. Alunperin toivoin syysvauvaa, siten että olisi aika tasan 2 vuoden ikäero, mutta eipä mennyt ihan niin. Sitten oli tavoitteena, että toinen syntyisi ennen kun esikoinen täyttää 3, niin että saisin samaa äitiyspäivärahaa kuin esikoisesta. Pieleen meni sekin. Sitten toivoin, että toinen syntyisi edes syksyllä, niin että edes osittain voisin käyttää vanhoja raskausvaatteitani, jotka ovat enimmäkseen kesävaatteita. Ja nyt vain toivon toista lasta ylipäänsä. Joulukuun vauva siitä kai tulisi, jos nyt olisi tärpännyt. <3

Aurinkoista torstaita kaikille kuumeilijoille ja onnellisesti plussanneille!
 
bugsy On ihanaa lukea, että joku muukin toivoo lapsia lisää, vaikka niitä jo vilisee joka nurkassa.:)
Äiti seiskanelonen Et sinä sillain asiaan kommentoinut. Itselläni ehkä liian herkästi karvat nousee ylös, kun jatkuvasti joku huomauttelee, että on varmasti raskasta, kun on monta lasta jne. Ja itselläni tämä vastaaminen viesteihin tapahtuu pika vauhtiin, niin ehkä vastasin itse liian töksähtävästi. Anteeksi jos näin oli.
Itse olisin kyllä järjestelmällinen, mutta meillä mies on pahemman luokan sotkija. Välillä tuntuu, että pahempi kuin lapset.
 
Hyviä foolihapon lähteitä ravinnossa ovat

vihreät vihannekset, persilja, lehtikaali, kukkakaali
palkokasvit
soija
paprika
kokojyvävalmisteet, leseet
vehnänalkiot
useat hedelmät
mustikka ja muut marjat
hiiva
munankeltuainen
maksa
munuaiset.

Foolihappo tuhoutuu herkästi auringonvalon ja kuumennuksen vaikutuksesta.

Seuraavat kasvisperäiset annokset sisältävät noin 50 mikrog foolihappoa:
kauraleipä, 100 g
kukkakaali, 100 g
pavunidut, 100 g
maapähkinät, 1 dl
keitetyt herneet, 100 g
keitetyt soijapavut, 100 g
Lähteenä: Tohtori +
 
Tuli varmaan joku väärinymmärrys, hupiaelämään =), ajattelin, että jotain kommentoin sinullekin, mutta en oikeen tiennyt mitä. En tunne ketään, kenellä paljon lapsia. Max 3 ja niillä on kädet täynnä vaikka onnellisia ovatkin. Ikävää, että tuli nega :hug:

Minä kanssa luin just tuon samaisen listan foolihapon lähteistä. Ja ikäväkseni totesin, etten nyt esim. kuumentamatta syö paljon mitään noista. Hedelmiä vähän,kaalia vähän, marjoja ihan liian vähän (pysyyköhän pakastetuissa tuo happo). Miten kukaan voi maksaa syödä kuumentamatta :(

Lisäänkö sut listoille?
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 20.03.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Piksukka (39)..................31kp / --
Marza (43)......................29kp / 30
Minttu71 (42).................27kp / 30
Jimima (42)....................26kp / 28-30
Fleur (39).......................16kp / 25-27
Lumikki1970 (43).............9kp / 28-32
Äiti seiskanelonen (40)......7kp / 28
Vesipossu (--).................7kp / --
Vauvahaaveita (40)..........3kp / 28
Esteri1 (40).....................1kp / 28

Piinailupäivät:
Jimima (42)....................dpo13
Minttu 71 (42)................dpo12
Fleur (39).......................dpo2

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Tyydeli - 3/2014


Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43) ..?/26-28
Tintti-Tiivari (43)...?/20-27
Fiialiia (40+)........?/25-39
Nipsu74 (39)..........?/29-30

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
Helou ja aurinkoista päivää tännekkin :) ne testit tuli jo eilen postissa, tosi nopeasti, maanantaina tilasin.Piti ihan uteliaisuuttani testata ovista, semmonen pikkunen tikkutesti siis, en ole aiemmin semmoista kokeillut mutta ihan nätisti näytti negaa niinkuin pitikin ja ihan selkeät ohjeet jne. eli pärjäilen näitten kanssa nyt sitten, ei tartte aina sitä kalleinta vaihtoehtoa ostaa :LOL:

Mustakin tämä palsta on ollut tosi hyvä ja koska mä olen tässä asiassa sillain aika yksin, niin paljon olen saanut apua ja neuvoja, kiitos niistä ...siis yksin sen takia, että mun ystävillä on jo suurimmalla osalla lapset jo isoja, eivätkä todellakaan halua lisää tai jaksa kiinnostua mun kuumeilusta ja oviksen laskemisista jne. Onneksi on kyllä yksi ystävä, jolla on vuoden ikäinen lapsukainen mutta hän on mua yli 10 vuotta nuorempi, että sillain on ihan eri asetelmat mutta ymmärtää kyllä mun " hysterisointia " Mies taas sanoo aina vaan että antaa ajan näyttää eikä oikein halua edes kuulla mikä kierron ajankohta nyt on meneillään, aiheutan kuulemma liikaa paineita ;) miehet ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Esteri1, kerropa lisää noista testeistä, en ole kuullutkaan moisesta. Mistä olet niitä tilannut? Toisaalta mun ei välttämättä kannata lähtee yhtään mihinkään ylimääräiseen testaamiseen, kun nämä ovistestitkin aiheuttavat lievää stressiä. :D Välillä mietin, että skippaan nuo ovistestitkin ja lopetan aamulämpöjen mittaamisen, mutta ellei muuta, niin ne ainakin YLEENSÄ kertovat suurin piirtein milloin menkkojen pitäisi alkaa, jos on alkaakseen. Tässä kierrossa en tosin ole mistään varma. Esikoista yrittäessämme tikutin ovista pari kertaa, mutta en oikein saanut mitään selvää plussaa näkyviin, oli kyllä kaksi viivaa, mutta kontrolliviiva oli aina vähän tummempi. Sitten jätin tikuttamatta ja sillä kierrolla sitten tärppäsi. <3 On tosin mahdollista, etten edes ovuloinut aiemmissa kierroissa, kun olin juuri lopettanut e-pillerit 13 käyttövuoden jälkeen ja saattoi kestää sen 2-3 kk ennen kun kroppa tottui uuteen elämään ilman ylimääräisiä hormoneja. :) Silti tärppäsi nopeasti 39-vuotiaaksi. Nyt ei tunnu sitten millään tärppäävän. :( No, minähän en luovuta, en vielä moneen vuoteen. :D

Mullakin on samanikäisillä kavereilla ja tutuilla isommat lapset, joten ei heidän kanssaan oikein viitsi näitä vauvajuttuja puhua. Muutamalla kaverilla on pienet lapset, mutta he ovatkin sitten minua nuorempia itse. Kuumeilen siis salaa ja nyt täällä yhdessä teidän kanssa. :)
 
"pikkunen tikkutesti" :LOL: Hyvin sanottu Lumikki, välillä siitä ovistikuttelusta tuppaa kehittymään liian iso asia tässä lapsenhankinnassa =)

Kyllä sulla Jimima positiivinen asenne ainakin on :)

Minen kyllä ymmärrä noita miesten paineita ja mistä niitä oikein tulee. Enemmän itsellä on painetta kun niin vähän tapahtuu, viime kierrossakin kun tiputteluvuoto alkoi jo dpo6, niin ei siin kyl paria viikkoakaan tainnut olla aikaa harrastella makkarissa mitään. En tiiä oonko ainut, joka ei millään vuodolla (niukallakaan) vaan halua harrastaa sitä. Et sikseen tuo on inhottavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
joo ne miesten paineet, ne ne vasta onkin suuret! ihan oikeasti, mua kyllä välillä naurattaa, välillä kiukuttaa että pitää tehdä NIIN iso numero siitä heidän vehkeestään ja mikä katastrofi se onkaan jos mainitset vahingossa sanat ovulaatio, kuukautiskierto tms väärällä hetkellä...sitten ei enää seiso, että näin ;)

No äsken kyllä mies laittoi viestin että hänkin joutuu lähtemään työreissuun ensi viikolla pariksi päiväksi, että jos sitä peiton heiluttelua haluat niin parasta tulla käymään sitä ennen ; ) ei siis asuta vielä yhdessä ...heh, enpä viitti sanoa että ovis on vasta reissun jälkeen etten pilaa mahiksia vaan käytän naisellisia konsteja että peitto heiluu sekä ennen että jälkeen reissujen hahahah ( minähän olen Tallinnassa siis ke-pe ) Mutta mikä tuossa oli aika " suloista "oli se että kyllä hän näköjään tietää missä mennään mun kuukautiskierron suhteen, no ainakin suurinpiirtein ;)

Huumoria kehiin, musta tuntuu että se on mun ase tässä " sodassa "
 
laskelmieni mukaan ovis on siis ensi viikon lauantaina, ja niin näyttää suurin osa netin testeistäkin...ja onhan mulla nyt ne " pienet tikut " salaisena aseena :) mutta jos ti ja la ja sunnuntaina peitto heiluis niin ois kyllä aika hyvä, eikös ? tai vaikka perjantainakin...no ei kait sentäs, vanhat ihmiset ;)
 
Jimima eipä ole mulla tietoa sen enempää. Netti sanoo:

Vaihdevuositestipuikko naiselle. Kotioloissa tehtävä testi auttaa selvittämään hedelmällisyyttä, mittaamalla naisen follikkelia stimuloivan hormonin eli FSH:n määrää virtsanäytteestä. FSH määritystä käytetään lääkärissä kun testataan vaihdevuosien alkamista. FSH on aivolisäkkeen etulohkon tuottama hormoni, joka säätelee munarakkulan toimintaa ja vaikuttaa näin hedelmällisyyteen. Positiivinen tulos tarkoittaa FSH:n kohoamista ja on merkki vaihdevuosien alkamisesta. FSH arvot saattavat nousta jo ennen varsinaisen menopaussin alkamista.

Testi on käytännöllinen vaihtelevista kuukautisista kärsiville sekä yli 30-vuotiaille naisille, jotka haluavat tulla raskaaksi tai epäilevät vaihdevuosien alkaneen. FSH-pitoisuudet voivat nousta naisilla epäsäännöllisten kuukautisten takia ja nousevat tasaisesti vanhetessa. Vaihdevuosien aikana FSH:n tuotanto elimistössä kohoaa 4-10 kertaa korkeammaksi kuin ennen vaihdevuosia.

Tällä testillä negatiivinen tulos tarkoittaa, että hormonipitoisuudet elimistössä eivät ole korkealla ja vaihdevuodet eivät ole alkaneet. Positiivinen tulos on merkki vaihdevuosista. Testiä tehdessä täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että normaalissakin kierrossa FSH nousee kierron puolivälissä ja tämän takia tulos on syytä varmistaa tekemällä useampi testi (2-4 kpl) pitäen testien välinä 1-2 viikkoa.

Noista miehistä. Enpä tiedä. Mun miehellä tuntuu olevan päinvastainen reaktio. Laskee päiviä mun puolestani ja kyselee joko olis hedelmällistä aikaa. Ja sen tultua kiikuttaa mua makkariin minkä kerkiää :whistle:
 
hih, ihana mies Esterillä :) mun mies sanoi tosiaan jo heti silloin alussa kun sovittin että yritetään vielä josko onnistuis, ettei halua sitten kalenterintuijottelua kun joku hänen tuttavapariskuntansa oli aikoinaan yrittänyt vauvaa ja se oli sitten mennyt siihen että kesken kaiken nainen oli tullut suorastaan " repimään hiuksista " että nyt on oikea hetki ...no vauvaa ei siitä llitosta syntynyt, päättyi eroon, harmi :(
 
  • Tykkää
Reactions: Esteri1
Lumikki meillähän mies tämän koko vauva-asian ekana toi julki, että haluaisi. Mutta reunaehdoilla, että hoitoihin ei mennä eikä ottolapsi ole vaihtoehto. Kumminkin myös niin, että tähän ei parisuhde hirttäydy, jos tulosta ei tule. Ainakin on yritetty. Ei tarvitse vanhempana katua kun ei edes yritetty.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
juu kyllä munkin mies sitä vauvaa melkeinpä itse ekana ehdotti, tosin siitä oli puhetta jo vuonna 2010 silloin kun aiemmin seukattiin siis eli kyllä hän tiesi jo sieltä saakka että haluaisin ...ja haluan edelleen tietty :) ja nyt hänkin on valmis :) ihanaa :heart:
 
Esterille pahoittelut tädin saapumisesta...Josko me saataisi tästä kierrosta sitten joululahja =)

fleurille toivon myös sitä parhainta synttärilahjaa tälle vuodelle =)

Juu ei meilläkään Äiti seiskanelonen peitot heilu kyllä vuodon aikana, ei edes tiputtelun...Ei kyllä huvita silloin

Mä nyt täällä pähkäilen että tilaanko ovistestejä vaiko en...Jos tässä meinaa pitää taukokuukauden (mitä en kyllä yhtään usko....:p) niin ei sillon kyllä ovistakaan voi tikutella...Mutta jos yritys jatkuu normaalina, niin... VAIKEETA on..:headwall:
 

Yhteistyössä