40+ so what wol.13

Unohdin kommentoida Zammakolle että olisiko Teroluteista apua ylipitkiin kiertoihin? Oletko jutellut gynen kanssa? En ole ihan varma mitä on luget, mutta jotain samantapaisia.

Hupsu haave, pikaista toipumista, sekä punktiosta että hormonihöyryistä. Ihan hyvä saalis teillä!

Virkki, onko vuoto nyt vihdoin loppunut?

Tsemppiä, Luppana! Toivon kovasti, että teillä vielä onnistaa koettelemusten kaikkien jälkeen.

Täällä on kp1. Joko en ovuloinut, kun en saanut tikkuun plussaakaan, tai sitten luteaalivaihe oli ennätyksellisen lyhyt, vain 7-8 päivää siitä "puolikkaasta" ovisplussasta. Toivon ensimmäistä.
 
Täällä ollaan myös peukut pystyssä Roxannen puolesta. :) Ihana ja oikea asenne sulla!

Pahoittelut Zammakolle negasta. :( Kuten totesit, vielä on kuitenkin toivoa. Tsemppiä sinne! Kiva kuulla että on muitakin luomuilijoita. Alkaa välillä epäilyttää onko hoidot ainoa vaihtoehto tällä iällä...

Niin, ja muakaan ei todellakaan haittaa se, että hoidoissa olevat jakavat täällä kokemuksiaan. Mielenkiinnolla minäkin niitä luen, vaikka en niistä juurikaan tiedäkään.

Virkki: Mulle tehtiin jälkitarkastus ultralla. En ole kuullutkaan tuollaisesta suolaliuosjutusta - kiitos vinkistä! Ajattelin että katson nyt vielä viikon verran loppuuko vuoto kuten normaalisti kuukautisten aikana. Jos ei lopu, sitten lääkäriin..taas. Ei kans jaksais enää yhtään. En muista kirjoitinko tänne, mutta kävin jo kerran päivystyksessä kovan vuodon takia n. kuukausi sitten. Ultrasivat ja sanoivat että kaikki näyttää normaalilta.. No, jospa tämä vielä tästä iloksi muuttuisi.
 
Viimeksi muokattu:
KESKIVIIKKO 14.12.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

zammakko (42)...............1................... 40/25-40
bugsy (46) ......................?.................. 28/28-30
Luppana76 (40)..............7................... 27/28
Roxanne (42)..................1................... 25/29
Minzi (39) ......................3.......................19/26-29
Kasenja (40) ..................2..................... 17/26-29
Hupsu Haave (42)............1................... 17/28
Iid@ (44).......................2.................... 6/26-28

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17



Piinailupäivät:
zammakko...................dpo19
Roxanne.....................dpo7
Minzi..........................dpo?


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Jimima (44).................-11/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:
Eveliina 74 (42)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Mimozenäiti (39)
toiveilija38 (39)
LadyLolita (41)
Pözzi (38)
Athina (41)
Pilvilinna5 (41)
kolibrinorsu (38)
Esteri1 (42)
mama na baba
Neliapila2017 (39)
Dumple (40)
Milla Magia1 (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Roxanne peukut täälläkin pystyssä, onnea matkaan !! (y)
Hupsu haave tsempit hormoonihöyryjen keskelle, vaikeaahan se on toisinaan pysyä positiivisena ...
Luppana kurjalta kuulostaa, toivottavasti saat lekurissa selvyyden tilanteeseen.
Hurjalta kuulosta tuo Iid@n vuoto, toivotaan että loppuu pian, muuten kannattaa varmaan tosiaan käydä lääkärissä tsekkaamassa.
En muista kenelle muulle piti kommentoida, (n)mollylle ainakin tsempit uuteen kiertoon (y)
Ja virkki, voimia sulle koettelemusten keskelle.
Sitten pahoittelut kaikille uuteen kiertoon "joutuneille"
ON: mulla ei ole mitään selvyyttä oviksesta tässä kierrossa kun en ole tikuttanut, mutta ehkä mut voi laittaa piinalistalle ;)
Minuakaan ei muuten yhtään haittaa teidän hoitolaisten puheet, päinvastoin :)
Samaa taistoahan me kaikki täällä käymme, jokainen vain eri asein.
 
Roxanne, tervetuloa piinalistalle! Voi kun nyt tärppäis, mää niin jännitän sun kans :love:

Iid@, no ei oo normaalia tuo :unsure: Ei kait sitä jaksa mitään, jos on ihan anemiassa. Joku parempi tutkimus olis nyt kyllä paikallaan.

Molly, hyvä muistutus kyllä tuo itse kellekin. Vaikka saa masentaa, niin pitää koittaa nähdä myös kaikki hyvyydet :) Toivottavasti silti sulle ja meille muillekin tulis vielä se yks vasittu hyvyys :barefoot:

Luppana, voi kurjuus. Toivottavasti saavat selvyyden ja hoidon, ja ettei ois mitään ihan kamalaa :(

HH, hyvä että punktio meni ookoo, nyt vaan reippautta muniksille (y) Ja sulle jaksamista, kyllä tämmöinen projekti ja hoidot ja kaikki vetää mielen milloin mihinkin suuntaan.

Virkki, en voi ottaa kunniaa aamuvirkkuudesta vaikka totisesti mieli tekis. Oon itse asiassa ihan törkeen aamu-uninen supertorkuttaja: salaisuuteni on eri aikavyöhyke :LOL: Eli kun mää täällä iltapäivällä päivitän listaa niin Suomessa on vielä anivarhaista :D

Pözzille tsemppiä uuteen kiertoon (y) Halusitkos sää muuten listalle?


ON: Tää vaan jatkuu, kierto siis. Nyt kolkutellaan jo ennätyslukemia :confused:

Pözzi ja Virkki ja kuka nyt kyselikään; mulla on niin lyhyt tää tarkkailuhistoria, että en osaa edes sanoa onko mulle tyypillisempää pitkät vai lyhyet kierrot, oviksen ajankohdasta puhumattakaan. Mulla ei oo oikeastaan ollenkaan ovisoireita, ja kuten sanottu niin en oo elämäni aikana uhrannut koko asialle ajatustakaan ennenku tänä keväänä.

Tässä 7-8kk aikana oon onnistunu tikuttaan digillä (liuskat näyttää mitä sattuu) vaan 2 ovista, kp:t oli niissä 14 ja 23. Kierrot sit vaihdelleet niin, että välillä ollu vissiin ovis jo kp10. Mut siis kesällä se kierto, josta raskauduin niin ovis oli kp23 ja plussa tuli kp41 joten en oo vielä kauheen huolissani. Perstuntuma on, että useimmat kierrot on normaalin rajoissa kuitenkin vaikka pituus vaihtelee.

Gynellä en oo käyny, asutaan tosiaan ulkomailla ja sitten jos hoitoihin lähdetään niin suoraan yksityiselle pitää. Tuon yhden raskauden takia ollaan jatkettu vielä luomuna, mutta nyt kun vuosi vaihtuu niin pitää varmaan tehdä uus plääni ja miettiä mihin halutaan alkaa ja myös laskea rahat :confused:

Ylipitkän vuodatuksen lopuksi paljastan vielä paskemman puoleni: meidän naapurit sai just toisen lapsensa. Ja koska sattuneista syistä emme juuri heitä arvosta, niin en voi olla ajattelematta, että nuillekin se vaan vauva tulee ja meille ei :mad: Vaikka tiedän, ettei oo meiltä pois ja ettei ne nyt ihan sysihuonoja ihmisiä varmaan oo. Mutta just tänään en jaksa olla positiivinen ja iloinen heidän puolesta...
 
Minzi, pistin sut piinalistalle kans :) Just hyvin sanottu tuo: sama taisto, eri aseet. Oon ihan samaa mieltä ja kuulen myös mielellään hoidoista, ja mistä sen sitäpaitsi tietää milloin sitä tietoa itekki tarvii.
Tää ketju on kyllä helpottanut mun taistoa tosi paljon, muuten oisin melkein täysin yksin tän asian kans :love:
 
Virkki,

Ovumiassa ollaan hoidoissa, tayssin takana. Melkein olo kuin julkisella puolella olisi hoidoissa. Lääkäreillä koko ajan kova kiire ja mulla tunne, että he haluavat vain mahdollisimman pikaisesti minut ulos sieltä, että voivat ottaa vastaan liukuhihnalta seuraavan potilaan. Hoito loppuu alkion siirtoon ja sen jälkeen heitä ei enää tunnu kiinnostavan. Eivät ilmeisesti edes tilastoi hoitojaan, että mitkä onnistuvat ja mitkä eivät, koska mitään tuon siirron jälkeen ei enää kysellä eikä oteta yhteyttä. (Kuitenkin mainonnassaan käyttävät lukuja, mistä lie poimineet ne.) Punktiossa ei vaivauduta antamaan puudutusta ja minulle tulee mieleen, että vain siksi ettei tarvitse sitten potilasta niin kauaan pitää operaation jälkeen klinikalla, vaan voi jo tunnin päästä tuupata ulos. No joo, kai tuon pitäisi ihan ok klinikka olla.

ON:
Tänään onkin jo parempi mieli, kun viime yö tuli nukuttua kunnolla. Menin jo hyvissä ajoin nukkumaan ja heräsinkin jo kuuden jälkeen. Soitto tuli klinikalta ja kohtuullisen hyviä uutisiakin sain. Eli kaikki viisi alkiota on vielä hengissä, mutta yksi on ihan huippuluokan alkio. Se oltaisiin siirretty yksinään tänään. Mutta kerrottiin myös että nämä loput neljä ei ole ihan niin hyviä, eikä vielä pakastuskelpoisiakaan, niin kysyin että voisiko niistä laittaa yhden mukaan, mitä ei voi pakastaa. Sen tähden siirto siirtyi huomiselle, niin nähdään vähän paremmin. En raaskisi noita poiskaan heittää, kun niin paljon nähnyt vaivaa niiden eteen. Enkä usko, että ihminen voi ulkonäöstä päätellä, mikä alkio on elinkelpoinen ja mikä ei. Saisivat kyllä ainakin yrittää noita viljellä blastoiksi asti ja jos kuukahtavat, niin sitten vasta saa heittää pois. :)
Niin ne loput neljä oli siten, että pari vähän hitaampaa ja yksi oli jo 7-soluinen. Kaksi niistä oli hieman parempaa ja kaksi ei niin hyvää.

Reipasta keskiviikkoa tänne. Minä juon hyvillä mielin jo kolmatta kupillista kahvia, kun ajattelin ettei tämänpäiväinen kahvinjuonti voi mitään vaikuttaa, kun alkiot on toisella puolen kaupunkia labrassa kasvamassa. :D
 
Täällähän on vilkasta...

Täällä on tosi mahtava meininki tuon myötäelämisen, tsemppaamisen ja kannustamisen suhteen. Täällä todella jaetaan iloja ja suruja. Täällä jaetaan tietoa niille, jotka sitä tarvitsevat. Täällä puhutaan suoraan fiiliksistä ja tänne voi tulla sellaisena kuin on. Tämä palsta on kuin suuri joukko ystäviä koolla. Kiitos teille kaikille!

Luppana
"HALAUS". Onnea ja menestystä huomiselle!

Iid@ ja Virkki Kyllä teitä koetellaan. Toipumisia molemmille!

Roxanne Toivottaan tämän siirretyn alkion olevan olevan se kuuluisa kultamuna. Tuo joulukuun plussa! (y)

Molly Jotenkin tuntuu, että näissä hoidoissa käytettävät lääkitykset antavat ajattelemisen aihetta todella uskomattomista asioista. Mitä tekemistä syöpälääkkeillä on lapsettomuushoitojen kanssa? Ei se yhteys eihan heti mieleen tule. Itse mietin kanssa syviä syntyjä, kun ensi viikolla pistän jarrupiikiksi procrenin.

Minzi ja Zammakko Kyllä tuo ovulaatio voisi kylään tulla. Oletteko kokeilleet clomeja?

Hupsu Haave Kyllä noilla hormoineella on mahtava voima ihmismieleen. Itselle tuli olo syvään kuiluun putoamista lääkkeiden lopettamisen jälkeen. Sitten tuli kaikkien aikojen kivualiammat menkat ja flunssa. Oli kyllä ajatuksia suuntaan jos toiseen. Inhottava tunne tuo yksin jääminen hoidon jälkeen. Aina on jotain kysyttävää ja välillä tulee sellainen olo, että haluaa sitä omaa oloaankin purkaa. Menestystä ja onnea huomiselle!

Kalabalikin Pikkumatkaisten matkakuulumisia kovasti odotan!

Omanapaisesti täällä mietitään rahaa ja hoitoja... Ihan tätä kaikkea.

Rahanmeno on näissä hoidoissa kovaa. Kokeiluja täytyy tehdä, jotta saadaan tietoa hoitojen, lääkkeiden ja kropan toimivuudesta. Ja siihen menee sitä rahaa. Kun sitä valmista tietoa on vain rajallinen määrä olemassa ja on olemassa asioita joista ei vielä tiedetä mitään. Ollaan vähän kuin sellaisessa ihmiskokeessa. Minä en ole edes hoidossa en ole ehtinyt vielä hoidossa käydä, mutta rahaa on kulunut n. 4000 €. Siinä on viisi-kuusi lääkärissäkäyntiä ultrineen, verikokeita melko laaja-alaisesti, era-testi, lääkkeitä ja klinikan vaatima hoidonvarausmaksu (1000€). Minulle tehtiin sellainen "kokeellinen hoitokierto" lääkkeillä, jossa katsotiin kohdunlimakalvonkasvu, era.testi ja samalla varmisteltiin etten ole allerginen hoidossa käytettäville lääkkeille. Summa nousisi huomattavasti jos siihen laskettaisiin mukaan vitamiinit, hivenaineet, ovistestit ja raskaustestit. En halua edes yrittää arvailla loppusummaa. Tämä kertoo rahasta, mutta samalla myös kovasta halusta saada se oma lapsi. Paljon me ollaan sen vuoksi valmiita uhramaan henkisesti ja rahallisesti, vaikka lopputulos ei ole varmaa. Asian hyvä puoli on ettei sitten vanhainkodissa tarvitse jossitella ja harmitella.

ON: Ensi viikolla pistetään jarrupiikki ja odotellaan kuukautisia. Sitten aloitellaan prygynovaa ottamaan. Luovuttajan punktiopäivänänä aloitetaan laittamaan lutinusta 2x400mg/vrk. Majoitukset, lennot ja muut sen sellaiset asiat on hoidettu kuntoon. Nyt jotenkin sellainen takki tyhjänä olo. Ei jaksa edes enää kauheasti jännittää.

Tarttuvaa tämä avautuminen. Tekee vaan niin hyvää...
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
HH, Mä melkein arvasin! Mä olin siellä kanssa, mutta pääsin vielä julkiselle puolelle. Mua ärsytti siellä rahanhimo! Kävin yhdessä kuussa siellä varmaan viisi kertaa ultrassa ennen ovulaatiota ja sitten sanottiin, että ei kannata edes kokeilla tähän kiertoon. Ultra saattoi kestää neljä minuuttia ja laskua joka kerta 150€. Meni maku täysin, koska itse olisin toivonut jo hieman pidempiä ultravälejä! Toki se on yritys ja rahaa pitää tuottaa, mutta nämä viiden minuutin pikakäynnit ja niistä tulleet laskut ahdisti. Tiedän kyllä sieltä hyviäkin kokemuksia ja sen, että he kokeilevat useita eri tapoja onnistuakseen. Toivotaan, että sulle tulee sieltä myös onnistumisia!

Mamma vaan, sua on ainakin tutkittu! Mielenkiintoista kuulla, miten sun hoidot onnistuvat! Tuo kohdunlimakalvonkasvu kiinnostaisi minuakin!

Zammakko, sun hermoja koetellaan!! Mitä sun kropassa oikein tapahtuu?
 
HH, Mä melkein arvasin! Mä olin siellä kanssa, mutta pääsin vielä julkiselle puolelle. Mua ärsytti siellä rahanhimo! Kävin yhdessä kuussa siellä varmaan viisi kertaa ultrassa ennen ovulaatiota ja sitten sanottiin, että ei kannata edes kokeilla tähän kiertoon. Ultra saattoi kestää neljä minuuttia ja laskua joka kerta 150€. Meni maku täysin, koska itse olisin toivonut jo hieman pidempiä ultravälejä! Toki se on yritys ja rahaa pitää tuottaa, mutta nämä viiden minuutin pikakäynnit ja niistä tulleet laskut ahdisti. Tiedän kyllä sieltä hyviäkin kokemuksia ja sen, että he kokeilevat useita eri tapoja onnistuakseen. Toivotaan, että sulle tulee sieltä myös onnistumisia!

Mamma vaan, sua on ainakin tutkittu! Mielenkiintoista kuulla, miten sun hoidot onnistuvat! Tuo kohdunlimakalvonkasvu kiinnostaisi minuakin!

Zammakko, sun hermoja koetellaan!! Mitä sun kropassa oikein tapahtuu?
Voin lämpimästi suositella tuota era-testiä, jos kiinnostaa kohdun limakalvon vastaanottavaisuutta koskevat kysymykset. Samalla saadaan selville otollisin ajankohta siirtää alkio. Omalla kohdallani voin sanoa, että onneksi tein eran koska otollinen siirtopäivä minulle on päivää myöhemmin kuin normaalisti.

http://www.igenomix.com/tests/endometrial-receptivity-test-era/
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen omanapainen päivitys ennen kuin alan selata taakse päin, mitä palstalla tapahtui poissaoloni aikana: jouduin reilu viikko sitten rajun sappikohtauksen takia sairaalaan, ja sain samalla reissulla kirurgin puukosta. Nyt sairaslomalla sappirakottomana toipilaana. Hyvin meni, eikä asia lopulta mikään yllätys ollut, kun leikkauksesta oli ollut jo aiemmin puhetta. Nyt vain jouduttiin tekemään akuuttina. Ja leikkauksen jälkeen minulle vielä vakuutettiin, ettei mitään varoaikaa raskaudenyrittämisen kanssa ole. Joten en sitten varonut...

Piinalistalle voin siis siirtyä, aamulämpöjen ja oireiden mukaan nyt dpo 2, vaikka ovistestiin ei plussaa tarttunut. Epäilen vahvasti että leikkaus- ja lääkerääkin takia ei välttämättä ovista edes tapahtunut vaikka lämmöt mitä antaisi ymmärtää. Mutta toivossa taas yritetään...
 
Kasenja, toivottavasti toipuminen operaatiosta on sujunut hyvin. Hienoa ettei yritystä ole tarvinnut sen vuoksi pistää tauolle. :) Ehdinkin jo miettiä, mihin olet kadonnut!

Mamma vaan, voin kyllä hyvin yhtyä sanoihisi tästä palstasta. Ihana, lämmin, huumorintajuinen ja kannustava porukka olette! :love: Mun pitää välillä oikein komentaa itseäni, etten työpäivänkin aikana niin usein notkuisi täällä. Toisaalta jotkut käy tupakalla, joten ehkä tää on sit se mun paheeni! :D Paljon on teilläkin jo tehty ja tutkittu, mutta toivotaan että se on kaiken väärti ja parantaa mahiksia entisestään sitten kun siirtoon pääsette. (y)

Rahanmenosta olen täällä ennenkin kirjoittanut, ja onhan se ihan hurjaa kyllä. Laskin että tässäkin hoidossa tämän ainokaisen alkion hinnaksi tuli meille yli 4000 euroa, ja todennäköisesti se valuu parin viikon päästä vessanpöntöstä alas. Ja kuten Luppanalla, meilläkin on ollut monta epäonnistunutta hoitoa, joissa rahaa on kuitenkin koko ajan palanut. Oikeastaan ekat kolme hoitoa meni kaikki enemmän tai vähemmän metsään, kun kypsiä soluja saatiin vain murto-osa tai ei ollenkaan. Laskin kerran, että multa on punktioissa kerätty yli 30 raa'aksi jäänyttä munasolua, ja niillähän ei mitään ole tehnyt vaikka joukossa on voinut olla joku laadukaskin yksilö. Vasta nyt toisella klinikalla soluja on maltettu kypsytellä pidempään niin että lähes kaikki on saatu kypsiksi.

HH, kiva kuulla että olet jo paremmalla mielellä! :) Huippuluokan alkio kuulostaa tosi hyvältä – mä en tiedä onko meillä koskaan sellaisia ollutkaan (en tosin ole laadusta juuri kysellyt, kun olen pelännyt lannistavia uutisia). Juttelin just hiljattain asiasta oman lääkärini kanssa, ja hänen mukaansa jakautumistahti kyllä jossain määrin ennustaa alkion selviytymistä pidemmälle, mutta ei sitä koskaan varmuudella voi tietää. Ja jos alkio saavuttaa blastokystivaiheen, niin sen jälkeen laatuluokitukset käytännössä menettää merkityksensä. Täällä on peukut pystyssä, että huomenna saat kyytiin sen huipputyypin ja että ne muutkin alkiot jatkavat reippaasti jakautumistaan. Tule sit huomenna kertomaan kuulumiset!
(Niin ja kuulostaapa tosi ikävältä ja välinpitämättömältä meininki siellä klinikallasi. Harmi ettei siellä ole muita yksityisiä klinikoita ja että Hesaan on vähän turhan pitkä matka...)

Zammakolle piti vielä sanoa, että ehkä noita pitkittyneitä kiertoja kannattaisi joskus tutkia vähän tarkemmin? Kyseessähän voi olla joku ihan pienikin hormonaalinen juttu, jonka voi lääkkeillä helposti korjata. Kovasti tsemppiä joka tapauksessa! (y) Ja nuo tunteesi naapuria kohtaan on kyllä _erittäin_ ymmärrettäviä tällaisessa tilanteessa!
 
Nyt rupee huumori loppumaan:(... Tää ei voi olla enään tottakaan mä oon oikeesti joku"maanantai kappale" kivut koveni ja kuume nousi tänään ja omalla klinikalla ei ollut aikoja niin menin päivystykseen kättärille.. Selitin tilanteen epäonnistuneesta ivf hoidosta (siis että ei päästy punktiota pidemmälle ) ja olin aika kipeä heti punktion jälkeen yms yms... Nooh munasarjat oli hyvin kookkaan eli nestettä reilusti ja crp oli 130 eli reilusti koholla ottivat myös pissa näytteen ja naureskeli että otetaan samalla r.testi vaikka mitään ei siirretty ja minulla piuhat tukossa:sneaky:...

Hcg 130:confused::eek:.... Siis mitä vit**a ja eikun taas ultraan kohdussa ei mitään raskauteen viittaavaa tosin paksu limakalvo ja iso ketarauhas "möykky"

Joten jäljelle jää kohdun ulkoinen raskaus joka minun tapauksessani voi olla vaan munajohdin raskaus... Tuubat tukossa punktiolla kerätyt munasolut... MITEN TÄÄ ON MAHDOLLISTA(n)

Lääkäri arveli että ennen punktiota on yksi munasolu karannut ja joku reitti on siittiöille löytynyt mutta jälleen kerran muna solu ei pääse jatkamaan matkaa kohtuun vaan jää sinne jumiin... Hyvällä tuurilla kuihtuu itsekseen pois mutta huonolla tuurilla noh kaikki tiedätte mitä tarkottaa:(

Jäädään nyt odottelu linjalle miten hcg nousee vai nouseeko alkaako menkat yms..yms... Hevosen kuuri antibiootteja ja kipu lääkettä

Huomenna oman lääkärin luo näitten uutisten kanssa..

Mutta varmaa on ainakin se että vauvaa tästä hommasta ei tuu:cry:

Saas näkee mikä rumba tästäkin vielä tulee:devil::cry:(n)

Rupee olee takki tyhjä:poop:
 
Voi apua, Luppana. Onneksi menit lääkäriin. Miten tässä odotellaan? Eikö voi tehdä mitään muuta kuin odotella? Tuo odottelu on niin syvältä sieltä itsestään ja omalla kohdalla odottelusta ei ole seurannut muuta kuin huonoa jälkeä. Toivottavasti sun kuukautiset alkaa ja äkkiä. Kaikkea sitä voi eteen tulla, sulla varsinkin! Halauksia ja voimia.
 
TORSTAI 15.12.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

zammakko (42)...............1................... 41/25-40
bugsy (46) ......................?.................. 29/28-30
Luppana76 (40)..............7................... 28/28
Roxanne (42)..................1................... 26/29
Minzi (39) ......................3.......................20/26-29
Kasenja (40) ..................2..................... 18/26-29
Hupsu Haave (42)............1................... 18/28
Iid@ (44).......................2.................... 7/26-28

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17



Piinailupäivät:
zammakko...................dpo20
Roxanne.....................dpo8
Kasenja.......................dpo3
Minzi..........................dpo?


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Jimima (44).................-11/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:
Eveliina 74 (42)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Mimozenäiti (39)
toiveilija38 (39)
LadyLolita (41)
Pözzi (38)
Athina (41)
Pilvilinna5 (41)
kolibrinorsu (38)
Esteri1 (42)
mama na baba
Neliapila2017 (39)
Dumple (40)
Milla Magia1 (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Pikainen oma napa; muuten räjähtää pää.
Mulle selvis eilen puolivahingossa, että mies ei suinkaan oo pitänyt tätä meidän yritystä salaisuutena :mad: En siis voi tajuta mitä sen päässä on liikkunu, ei vissiin mitään :eek: Sen selitys oli, että luuli vain, ettei siitä (km)raskaudesta silloin saanut kertoa kenellekään (mikä oli totta), mutta että yrittämisen mainitseminen on ookoo.

Paitsi että tuo oli maailman huonoin selitys, koska tästä hiljaisuuslinjasta sovittiin jo alussa, ennen kuin raskautta edes oli. En kyllä toisaalta usko, että se on tahallaan tehnyt vastoin mun toivetta, vaan että se on vaan niin dille ettei oo tajunnu mitä mää haluan. Mää olen paljon yksityisempi ihminen kuin mies, sitä ei yhtään haittaa vaikka kaikki tietäis.

Oon niin hiilenä kyllä, mää oon tässä yli puoli vuotta kuvitellu, että tää on yksityisasia ja nyt voi vaan miettiä, että ketkä kaikki tästä tietää. Miehen tuntien varmaan kaupan kassakin, aaargh!
 
Luppana voi ei ... Kaikkea sitä voikin naisen kropassa mennä mönkään ... Tosiaan toivon että alkais pikavauhtia menkat, iso voimahali sulle !!

Zammakko ymmärrän täysin sun fiiliksen !! mekin ihan "salassa" yritetään, ja olen useaan otteeseen miehelle sitä sanonutkin, onneksi on kanssani samaa mieltä ja on ainakin toistaiseksi pitänyt suunsa supussa.
Mä tiedän että meidän lähipiirissä varmasti aika moni pyörittelisi silmiään ja kauhistelisi jos tietäisi meidän vauvatoiveesta, ja saavat mun puolesta kauhistella ihan rauhassa, mutta vasta sitten JOS jonakin päivänä onnistaa ja saan kyytiläisen matkaan :rolleyes:

Mamma vaan puhuit niistä clomeista, en ole ainakaan vielä kokeillut kun siis menkat on suht säänölliset ja oviskin yleensä tullut ihan ajallaan. Tässä kierrossa ovisoireet loistavat poissaolollaan, siksi ei mulla mitään käsitystä onko ovis mennyt jo vaiko vasta tulossa, vai onko ovuloimaton kierto ... Päätin ottaa "rauhallisesti" tän yrittämisen tällä kertaa, siksi en vielä edes tikkuja ole hommannut, mutta taidanpa sittenkin ensi kiertoon tilata ... :D
Mukavaa päivän jatkoa kaikille !!
 
Luppana, ei voi olla totta. Ihan uskomattoman huono tuuri! :cry: Voimia hirmuisesti. <3 Kunpa asia nyt hoituisi itsestään pois päiväjärjestyksestä eikä mitään lisäharmeja enää tulisi. Tule kertomaan kuulumiset lääkärikäynnin jälkeen, jos jaksat.

Zammakko, I feel you! Minäkään en ole halunnut kertoa yrityksestä ulkopuolisille - en kerta kaikkiaan jaksaisi olla selittelemässä jokaista pettymystä ja epäonnistumista. Ajattelen niin, että kerrotaan sitten kun jotain iloista kerrottavaa on - siis jos nyt sellainen ihme joskus tapahtuisi... :rolleyes:
 
Luppana, kylläpä sinua koetellaan. Tosi kurjaa. Toivottavasti olo kuitenkin kohenee pian.

Myös Kasenjalle tsemppiä toipumiseen! Ja kaikille teille muille tsemppiä, plussatuulia ja tarrasukkia!

Seuraavaksi tiedossa turhautunut ja omanapainen päivitys: ei tullut hommasta tälläkään kertaa mitään. 13.12. kävin yksityisellä AR-ultrassa ja epäilin itse joko tuulimunaa tai keskenmenoa, kun on niin vähän oireita ollut. Eikä tullut yllätyksenä, kun lääkäri joutui taas toteamaan että ei näy elon merkkejä ja koko vastaa 6+2, kun olisi pitänyt olla oviksesta laskettuna 7+3. :( Kirottu 6+2, nyt kolmas peräkkäinen KM tuona raskauspäivänä. Oli jo tarjoamassa Cytotecejä mukaan, mutta teki kuitenkin lähetteen sairaalaan. No, sinne yritin sitten iltapäivällä soittaa eikä vapaita aikoja ollut tälle viikolle enää tarjolla, vaan pyydettiin päivystykseen. Sinne sitten suuntasin eilen aamulla ja 2,5 tuntia sain odottaa. Siellä sitten lekuri totesi saman kuin edellinen että vastaa 6+2 eikä näy sykettä. Ei kuitenkaan suostunut antamaan nappeja mukaan, vaan haluaa vielä ensi viikolla tarkistaa tilanteen. Yritin selittää että tämän pitäisi olla 7+4 ja että ovis on melko varmasti tiedossa kuten myös seksikerrat. Hän kuitenkin oli sitä mieltä että voi olla pieniä heittoja päivissä ja ovistikkuihin ei luottanut ollenkaan. Laski lisäksi raskauden keston plussa-testin mukaan (23.11.), jonka mukaan olisi vasta 7+0. Lisäksi oli sitä mieltä ettei ihmiset välttämättä muista oikein testauspäivää (joo, ei päde tähän kontrollifriikkiin, mulla on kaikki tarkasti kirjattuna ylös). Myöskään se että sain CB:n viikkotestistä 3+ yli 2 viikkoa sitten ei vakuuttanut ("noihin viikkotesteihin ei kannata ollenkaan uskoa" oli mielipiteensä). Mielestäni (ja myös sen ekan lekurin mielestä) on selvä tapaus ja olisin halunnut hoitaa tämän pois ajoissa ennen joulua, mutta nyt sitten mennään taas tarkastukseen ensi tiistaina. Toki voi aina toivoa ihmettä, mutta on tämä nyt mun mielestä selvä tapaus. Vaikka kuinka laskisi plussatestistä, se olisi siltikin 5 päivää liian pieni. Ja 6+2 pitäisi joka tapauksessa näkyä syke. Eli nyt sitten odotellaan joulua, jolloin saa olla housut täynnä toppauksia. :mad: Että Have a Tena Little Christmas mulle vaan!

Onhan tämä tosi kurjaa, mutta jotenkin en jaksa edes olla kovin järkyttynyt asiasta. Ne haaleat testit alussa pistivät epäilemään koko raskautta ja jotenkin aavistin tämän ja olin tavallaan työstänyt asian valmiiksi omassa päässäni. Tulee kieltämättä mieleen että onko siinä oikeasti järkeä tämän ikäisenä edes haaveilla vauvasta. Mutta sydän tahtoo mitä sydän tahtoo ja tunnen itseni enkä luovuta vieläkään. Jonkun aikaa saa yritys vielä jatkua, jospa se kultamuna sieltä joskus kuitenkin irtoaisi. Se antaa toivoa että tämän ikäisenä olen tullut 2 kertaa raskaaksi 4 kuukauden sisällä, vaikka molemmat päättyivätkin huonosti. Jotain elämää siellä munasarjoissa kuitenkin näyttäisi olevan eli tarttis vain saada se yksi hyvä munasolu liikkeelle. Täytyyhän siellä edes yksi hyvä vielä olla... :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Mamma vaan,
Samaa mieltä olen tästä palstasta ja palstalaisista. Tänne on hyvä kirjoittaa kaikki mieltä painavat asiat, joista ei voi/kehtaa muille puhua. Täällä on niin helppo anona uskaltaa avautua. ;)

Uskon että sinulla menee hyvin tuo hoito. Kulutin eilen pitkän aikaa lukemalla yhtä blogia, missä nainen oli kolmikymppinen, eikä pystynyt raskautumaan omilla munasoluilla. Hänellä ensimmäinen lahjasoluhoito tuotti tuloksen. Joten siinä mielessä uskoisin, että raskauden todennäköisyyteen vaikuttaa hurjasti tuo alkion laatu.
(http://hormonihaikara.blogspot.fi/2016/01/raskaustesti.html)
Onnea matkaan joka tapauksessa, toivottavasti kaikki menee hyvin ja on kaiken vaivannäön ja rahanmenon arvoista.

Virkki,
Olisiko tullut asiasta valituksia, kun mähän pääsin tän kakkoskierron jopa vain yhdellä ultralla. Se oli kyllä siksi, että siihen osui just viikonloppu pahasti väliin. Joten tuolla pärjättiin kuitenkin sitten ihan hyvin.

Kasenja,
Toivottavasti toivut operaatiosta hyvin ja nopsaan. Voin kertoa omasta kokemuksesta, että mulla poistui kaikki oireet sappirakon poistamisen myötä. Ainoastaan vatsa oli sen jälkeen vähän "löysähkö" eli ei ainakaan ummetusta koskaan ollut, mutta nyt tämä kilpparilääkitys korjasi tuon. (Outoa! ja anteeksi liian tarkka tilitys :oops:)
Mulla ei leikkaus onnistunut tähystyksessä, niin mulle tuli kuukauden saikku ja toipuminen oli vähän hitaampaa, kun vatsanahkassa oli yli 30 tikkiä. Ei sillä, että minä yrittäjänä mistään saikkua saisin, työt on tehtävä joka tapauksessa ja minä olin tehnyt ne ennakkoon ennen leikkausta.

Hyvä että pääset jatkamaan normisti yritystä. Mähän en tuona leikkausvuonna ja sen jälkeen tainnut kovasti yrittää, meni pitkään ennen kuin edes vatsalihakset sai taas kuntoon.

Roxanne,
Tuo rahanmeno on todellakin hurjaa. Se hieman ärsyttää, kun mitään takeita ei ole onnistumisesta ja silti rahaa kuluu paljon. Ja samaa mäkin mietin viimeksi kun kuukautiset tuli hoidon jälkeen, että onpahan pirun kalliit menkat, monta tonnia valuu pöksyihin. V***tus kahta kovempaa.

Mutta siitä voin olla tyytyväinen, että mielestäni tämä kakkoshoito onnistui minulla todennäköisesti niin hyvin, kun nyt tässä iässä voi onnistua. Ettei jää kauheasti jossiteltavaa. Tähän on hyvä päättää hoidot ja todeta joko onnistuminen tai epäonnistuminen. Jos ei hyvällä alkiolla tärppää, niin sitten on ehkä tarkoitus niin ja meille tulee sitten pari kissaa. Ollaanhan me kumpikin vähän laiskoja ja nautinnonhaluisia ihmisiä. Miehen mielestä me ollaan niin lapsellisiakin, että me ollaan ansaittu toinen toisemme, eikä meille ehkä ole tarkoitettu lasta, jos meistä ei vaikka ole edes vanhemmiksi. Mehän kulutetaan molemmat aikaammekin pelaamalla tietokonepelejä. :geek:

Luppana 76
Kyllä nyt jollain on huono huumorintaju, kun tuollaista sinulle tarjoilee. Ensin yritetään kasvatella muniksia ja hedelmöittää niitä, eikä tulos oikein onnistunut hyvin siellä missä piti, eli maljalla. Sitten lääkkeistä huolimatta yksi karkulainen päättää hedelmöittyä väärässä paikassa. Toivottavasti selviät tuosta tilanteesta nopeasti ja mahdollisimman pienin vaurioin. Ikävästi juuri kun joulukin on tulossa.
Eihän nyt kuitenkaan mikään lääkitys enää voi nostaa tuota arvoa? En kyllä itsekään usko tuohon, mutta kunhan kysyin. Hurjasti tsemppia tilanteeseen ja pikaista paranemista.

zammakko,
Meillä sama homma, en ole puhunut kellekään. Mies on mainunnut jo äidilleen. Mä en ole omalleni maininnut mitään. Äitini joskus tokaisi mulle, kun olin vierailulla, että istu alas ettei mene lapsilykky, niin totsesin vaan että se on mennyt jo vuosia sitten. Mutta tuo oli aikaa ennen hoitoja. Kaipa hän ihmettelisi, jos vielä sattuisin raskautumaan.

Jimima,
Olen pahoillani, että siinä sitten piti käydä noin. No joka tapauksessa olet ainakin raskautunut, joten sekin on jo enemmän, mitä jotkut saavat kokea. Aivan varmasti siellä on vielä hyviäkin muniksia jäljellä. Toivottavasti osuu kohdalle pian.

ON:
Tänään mies jäi vastaanottamaan joulupakettia, kun se oli jakelussa ja tuotiin kotiovelle. 7 kiloa herkkuja, huh tää on jo toinen, yks tuli jo aiemmin. Minä hain joulupaketin klinikalta ja toivonkin vähän erilaista joululahjaa. Huippualkio oli vielä tänäänkin hyvälaatuinen 11-soluinen. Toinenkin olisi ollut siirrettävissä (muistaakseni 9-soluinen), mutta lääkärin suosituksesta siirrettiin vain yksi hyvälaatuinen. Toinen oli valmis pakastettavaksi. Ne loput olikin vähän hitaita. Sieltä odotetaan enää yhtä pakastettavaksi ja kaksi oli vasta 3 ja 4 -soluisia. Niillä todennäköisesti kehitys pysähtyy (mutta kai sitä aina saa toivoa :unsure:). Lauantaihin asti viljellään ja maanantaina voin soitella ja kysellä lisää. Mä jotenkin unohdin saman tien, mitä ne noista alkioista kertoi, joten voi olla että muistan jotain väärin.

Hain sitten gonapeptylin apteekista ja lisää lugeja. Nyt olen hakenut lääkkeet vasta sitä mukaa, kun tietää mitä tarvitsee, ettei osta turhaan niitä. On tämäkin kyllä hankalaa ollut. Lähdin varta vasten kaupungista lääkkeitä hakemaan (orgalutran) ja unohdin ostaa pregnylin samalla. Olin puhelimessa pyytänyt senkin, mutta eivät laittaneet varaukseen, kun niitä oli niin paljon hyllyssä. Sitten se unohtui. Perjantaina päivällä muistin, kun pisto oli lauantaina. Onneksi sain sen kuitenkin paikallisesta apteekista. Se olisikin ollut, jos tuon takia koko hoito olisi mennyt mönkään. Ehdin siinä sadatella itseäni jonkin aikaa. Mieheni mukaan minulla on dementia jo nyt ja hän on oikeasti huolissaan minusta. Että minun pitäisi mennä juttelemaan oikein lääkärille tästä :rolleyes:.

Sitä en taida kehdata edes kertoa, että melkein unohdin laittaa ensimmäisen lugenkin. Mutta muistin sitten kuitenkin ke-aamupäivänä klo 11:30 ja laitoin sen silloin. Parempi se melkein noin onkin, niin voi yrittää laittaa niitä suunnilleen 12 tunnin välein.

Niin olen taas hyvillä mielin, että tämä hoito tosiaan onnistui näin hyvin. Muniksia olisi tietysti toivonut enemmän, mutta tuskin niitä saa millään lääkkeellä/lääkemäärällä/hoitokaavalla enempää. Että eiköhän tämä hoito onnistunut nyt niin hyvin kun voi. Ja jos ei tällä alkiolla tärppää, niin tuskin sitten millään, ainakaan omalla. Ja lahjasoluhoitoon en lähde.

Papereita olen taas kyttäillyt ja jos jotakuta kiinnostaa, niin limis oli pienentynyt 11 milliin. Tietääkö kukaan mitään tällaisesta?
Alkiosta luki näin (en tiedä mitä tarkoittaa) solut 11, luokka 2,5, top alkiot GQ.
Siirto oli helpompi kuin viimeksi ja tosi nopsaan ohi. Otin varuiksi kipulääkkeenkin, kun viimeksi siinä tuhrattiin niin kauan. Silloin kyllä sanottiinkin, että seuraava kerta olisi helpompi.

Miehellä oli paras simppatestin tulos noista kaikista kolmesta. Siittiöitä kokonaismäärä 13,8 milj. (9,1 ja 5,94 aiemmin) ja siittiöitä 6 milj (3,5 ja 2,2). Nopeita ei ollut vieläkään yhtään, hitaasti eteenpäin liikkuvia 10%. Tämä nyt vain jos jotakuta kiinnostaa. Syötin miehelle monivitamiinia ja sitä ubikinonia. Ja nyt lopussa sitä ALA+ALC yhdistelmää, mutta se ei varmaan ehtinyt vaikuttaa. Miehellehän määrättiin myös ne Letrot, mistä täälläkin on ollut juttua. Miehellä ne nostaa testo-tasoa. Voin paljastaa täällä teille, että hän lakkasi syömästä niitä, kun testo-arvo meni yli viitearvojen ja hän oli jatkuvasti tosi pahantuulinen ja kärttyinen niitä syödessään. Mutta ei kerrota tätä lääkärille, kun lääkärin mukaan noiden pitäisi parantaa elämänlaatua ja mielialaa yms. Ja söi hän niitä kuitenkin varmaan kuukauden ellei jopa kaksi, että kyllä ne varmaan ehti vaikuttaa myös. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Jimima suuret pahoittelut:cry:... No se pieni toivonkipinä itää vielä jos vaikka sittenkin, mutta yleensä nainen tietää ja tuntee nää hommat jo itse mitä tuleman pitää... Voimia

Sitten se oma napa joka tänään ei ookkaan niin paha kun eilen antoi ymmärtää.. Elikkäs oma lääkäri ultras ja joo munasarjat oli vielä kookkaat punktion jäljiltä mutta ei mitään hälyttävää ja oli sitä mieltä että pregnyli jonka nahkaani pistin 3.12 ei vaan ole mulla poistunut kunnolla/aikataulussa ja se näyttää vielä kunnon hcg lukemia...huh.... Ja arvatkaa mitä siitä ultra tuolista nousin niin kappas ultralaite on veressä ja menkat alkoi:)... Jeeee... Ja ihan siis ajallaan

No nytten syön tämän kierron jotain estrogeeni nappeja ja kun seuraavat kk.alkaa n9-11.1 niin aloitan clomit kymmenen päivän kuurina ja joka kolmas/toinen päivä otan myös Menopur 150 annoksen... Tavoitteena on saada 1-3 muna solua jotka ON HYVIÄ
Ne punkteerataan ja hedelmöitetään ja pakastetaan ja sitten odotellaan mahdollista pas siirtoa joka menee helmikuulle... Aikaa tää homma ottaa mutta minkäs teet... Ja tää uus hoito muoto ei oo keksitty Suomessa vaan ulkomailla ja tällä on saatu hyviä tuloksia lähinnä +42 vuotiailla juuri lääkäri kertoi että viimeviikolla 45 vuotias oli plussannut onnellisesti heidän klinikallaan vaikka hänelle oli tehty peräti 7ivf hoitoa tuloksetta
En tiedä mikä tästä tekee niin paremman mutta kokeillaan nyt tääkin tie
 
TORSTAI 15.12.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

zammakko (42)...............1................... 41/25-40
Luppana76 (40)..............7................... 28/28
Roxanne (42)..................1................... 26/29
Minzi (39) ......................3.......................20/26-29
Kasenja (40) ..................2..................... 18/26-29
Hupsu Haave (42)............1................... 18/28
Iid@ (44).......................2.................... 7/26-28
bugsy (46) ......................?.................. 1/28-30

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
zammakko...................dpo20
Roxanne.....................dpo8
Kasenja.......................dpo3
Minzi..........................dpo?


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Jimima (44).................-11/2016

Taustailijat:
Virkki (40)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Heipat kaikille!(y)

Eli kp 1, vaikka paskat eilen illalla alkoivat, mutta jostain lukeneena klo 18 jälkeen lasketaan seuraavalle päivälle, joten tehdään sitten niin.:poop:

Omavaltaisesti lyhensin listaa, eli poistin koko 2015 vuoden plussanneet, koska kaikki he ovat jo nyyttinsä saaneet, onnittelut heille!:love:

Lisäksi poistin tuon taustailijoiden joukon, Virkkiä lukuunottamatta, koska monesti sitä hiipuu pikku hiljaa pois keskusteluista jne, Älkää siis pahoittako mieltänne kukaan, joka on nyt tuolta taustailijoista poistettu.
Laittaa viestiä niin listalle pääsee uudestaan.

Poistojen syynä oli vain ja ainoastaan listan pituus, kun alkaa olemaan jo niin pitkä, että vie turhan pajon aina tilaa.

Mukavaa vuoden loppupuolta kaikille!
Pahoittelut paska uutisia saaneille ja toivotaan uutta ja parempaa vuotta kaikille!

t: bugsy
 
Luppana: onnee menkoista! :D Kerrankin tuli niin kuin toivottiin ja homma meni putkeen. Nyt nokka kohti uusia tuulia. Mielenkiinnolla odotan tuota uutta hoitokierrosta!

HH, kyytiläinen matkassa! Hyvä juttu! Toivotaan, että tää tuottaisi tulosta. Mä en ymmärrä noista luokituksista yhtään mitään. Mielenkiinnolla seurailen, tietääkö joku muu.

Jimima, voi plaah. Sulla sama tarina. Monesko km tää oli? Toinen nyt aika lyhyeen aikaan, mut onko muita? Sä kyllä raskaudut hyvin, joten se voi kuule hyvinkin vielä tärpätä. Tuo on musta ärsyttävää, että seurataan ja seurataan sitä kehitystä, vaikka onkin jo tavallaan selvä peli. Tuo joulu todellakin sotkee kaikkea ja kiva olla toipilaana joulun aikaan.

Bugsy, kiitos listan siivoulusta ja siitä että jätit mut taustalle! En oo aktiivinen, enpä, mutta tää mun tilanne on mitä on ainakin tuohon tammikuuhun! Sitten seuraava hoito. Ajattelin kyllä odottaa kahdet kuukautiset ennen kuin soittelen polille. Hei, aika paljon plussanneita tälle vuodelle! Hieno juttu!

Roxanne, onko mitään olitiloja?

Zammakko, sulla on innokas mies! :D Mun mies ei puhu taatusti kellekään. Hyvä, että puhuu mulle tästä asiasta. Oon saanut raivota ja huutaa näistä menetyksistä, joten nyt sen tajuaa aika ajoin kysyä, missä mennään!

Minzi, tikut kehiin vaan! Ne on vaan pirun koukuttavia! Minäkin ajattelin, että pitäiskö tässä ovista alkaa testailemaan, niin pääsee kierrosta taas vähän kartalle.
 

Yhteistyössä