40+ so what wol.13

Putsku, älä vielä hätäile! Tiedän, että moni saa viivan alun pp6/7. Minä en ole koskaan saanut! Vasta pp 10 tienoilla on ruvennut näkymään ja tosiaan myös mulla ovulaatiotestissä näkynyt paremmin!

Kasenja, huomennako siirto?

Maimei, huutelee hieman suakin! Joko sulla oli siirto vai miten teitte?

ON: jälkitarkastus tehty! Mitään ei enää kohdusta löytynyt (onneksi). Limakalvo oli mulle ihan kohtuullinen 6,5mm ja kiertopäiviä on nyt 18. Ovulaatio tulossa, joten pitäisi varmaan jaksaa painaa nyt kovaa! Seuraavaa siirtoa nyt mietiskelen....Milloinkahan sen jaksaisi tehdä?!?
 
Putsku, tsemppiä piinailuun.

Virkki, hienoa, että kohtu on nyt puhdas.

Kaikille muillekin tsempit omaan tilanteeseensa.
Muakin kiinnostaa onko joillekin tehty jo siirtoja tai muuten vaan plussattu.

On: kp15. Viime kierto 25pv, joten saa nähdä onko se nyt pysyvä vai palaako 24pvään.
Kamala turvotus alavatsalla. Oon miettiny, et onkohan joku tulehdus. Mut kipua ei ole, paitsi vähäistä munisten kohdilla.
 
Perjantai 25.8.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

ThePutsku (41) ...............1.................. 30/27-29
Iid@ (44) ........................2................... 24/26-28
InMyDreams (41) ............2.................. 24/28
Kasenja (41) ...................2.................. 22/26-29
yöeläjä (43) ....................4................... 16/24-25
Eetuha (39) ....................3................... ?/20-40
Peppistiina (41) ..............2.................. ?/28
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
ThePutsku (41) ................pp 10
Kasenja (41) ....................pp 0

Plussanneet ~12kk:
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Virkki: Hyvä, että kohdussa on kaikki kunnossa. Nyt vaan taas jatkoa suunnittelemaan...

Mä eilen havahduin siihen, että mullahan on periaatteessa jo menkat päivän myöhässä. Tänään siis kaksi päivää... Mun kierto on normaalisti ollut sen 28 vrk ja edellisistä menkoista on jo 30 vrk. Lääkkeet tietysti saattaa sotkea kiertoa, mutta kun tähän asti mun menkat on näiden lääkkeiden aikaan tullut etuajassa. Kierto on ollut näiden lugejen + zumenonien aikaan vain 17-24 vrk edellisten 3 kk:n ajan. Toissapäivänä oon viimeksi testannut, mutta virallinen päivähän on vasta ensi maanantai. Suattaapi olla, että tulee tässä viikonlopun aikana tikutettua se mun viimeinenkin jemmatesti. :p Pakko käydä jostain maanantaiksi hamstraamassa lisää testejä...

Piinailu on persiöstä. Mää haluan tietää NYT HETI. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@ ja yöeläjä
Putskulle testionnea maanantaiksi! On ollut niin hiljaista, että olisi kyllä sun aika plussata. Aika jännä, että lääkityksellä sulla aiemmin on ollut menkat etuajassa, mutta toiveitahan tuo herättää että nyt ei ole mennyt samalla tavalla. Testinkuvia odottelen...

Toivottavasti yöeläjänkin turvotus olisi merkki jotsian superovulaatiosta. Onnea yritykseen!

Virkki, tuntuuko seuraavan siirron kanssa, että pitäisit mielellään vähän taukoa? Ehkä kehosi viestittää, että tarvitsee lepokieron. Ei sitä aina jaksa hyökätä tulta päin. Mutta oviksen hyödyntämisessä tietysti kannustan: painaa, painaa, jaksaa, jaksaa.... :)

Iid@, mulla on lahjasolutuumauksessa tullut mieleen esimerkiksi sellainen älyttömyys, että ei kai vain kävisi niin, että sitten tuo luomu-esikoinen tuntuisi jotenkin omemmalta lapselta kuin lahjasoluilla saatu. Se olisi kamalaa.

HH, sitkeyttä raskauden loppuhuipennukseen ja synnytykseen. Mulla muuten käynnistettiin synnytys esikoisen kohdalla. Ei vaan millään ottanut käynnistyäkseen, en muista miten monet cytotecit kokeiltiin, ja ballonki-laajennusta yritettiin. Siis monta päivää synnärillä viruin erilaisten käynnistysyrityksten koekaniina, ennen kuin sitten oksitosiinitippa pani hommaan vauhtia. Tsemppiä siis, viimeiset viikot voi tuntua pitkiltä!

ON: Siirto tehtiin tänään. Alkio (pakastettu 3-päiväisenä, 7-soluisena) selviytyi sulatuksesta, mutta ei ollut ihan toivotulla vauhdilla lähtenyt jakautumaan. Toivotaan, että oli joku tuumaustauko vaan, ja nyt kohtuun päästyään pääsee vauhtiin.
 
Putsku, miten sun testi? Olen jännityksellä odottanut ja toivonut hyvää tulosta.

Kasenja, toivotaan, että alkio lähtisi jakaantumaan ja alkaisi kasvaa uutta elämää!

Meillä on vähän hiljaista! Mitä kaikille muille kuuluu? Peppistiina, Karoliina, Yöeläjä ja kaikki uudet?

ON: luulen, että ovulaatio oli viikonloppuna. Yritystä kyllä oli, mutta tiedä sitten, mitä tuolla värkissä tapahtuu. Mieli oli korkealla vielä torstaina ja perjantainakin, mutta nyt taas sama lannistunut fiilis. Miten mielialat voi vaihdella näin paljon! Toivottavasti seuraava kierto alkaa ajoissa, jos hoitoa ajateltiin vielä tässä lähtitulevaisuudessa. Muutoin siirrän sen suoraan marraskuun pimeille.
 
Maanantai 28.8.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

ThePutsku (41) ...............1.................. 33/27-29
Iid@ (44) ........................2................... 27/26-28
InMyDreams (41) ............2.................. 27/28
Kasenja (41) ...................2.................. 25/26-29
yöeläjä (43) ....................4................... 19/24-25
Eetuha (39) ....................3................... ?/20-40
Peppistiina (41) ..............2.................. ?/28
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
ThePutsku (41) ................pp 13
Kasenja (41) ....................pp 3

Plussanneet ~12kk:
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Putskun testiä jännään täällä, parasta toivoen.

Virkki, niin menee täälläkin fiilikset ihan laidasta laitaan. Ja varmuus: vuoroin varma epäonnistumisesta, vuoroin onnistumisesta, ja sitten on välinpitämätön, ja uskoo kohtaloon, ja seuraavaksi sattumaan, jne. Ihan kahjoa.
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Hei kaikille taustalta!

Hiljaista tuntuu olevan, liekö kaikki vielä kesälomien jälkimainingeissa. No enpä itsekään ole kirjoitellut, tuolla lahjamunasolu-ketjussa muutaman viestin mutta siellä vielä hiljaisempaa ja "tuntemattomia" kaikki.

Luppanan tarina ei sitten saanut sitä toivotuimpaa loppua. Lämpimiä ajatuksia siihen suuntaan jos täällä vielä piipahtelet. Onneksi teillä katrasta on ympärillä mistä olla kiitollinen. Kaikkea hyvää teille :love:

Virkki onneksi nyt kaikki kunnossa ja ei kun uutta kohti. On tämä sellaista vuoristorataa kaikkine toiveineen ja pettymyksineen. Ovis ainakin hyödynnetty, taas saat jännäillä. Tsemppiä!

Putskun testitulokset kiinnostaa täälläkin..

HH:lla jo loppusuora häämöttää, vastahan sinä plussasit! Onnea matkaan (y)

Onko Kasenjalla mitä tuntemuksia/ fiiliksiä? Peukut pystyssä että tyyppi ottaa vauhtia kasvuun ja tarraa kovasti kiinni (y)

Iid@ ja muutkin pähkäilleet lahjasoluasioita. Itsellä päätös oli lopulta helppo, ja klinikan vaatima psykologin käynti oli oikeasti antoisa vaikka vähän skeptinen alkuun olinkin. Minullahan on useampi lapsi aiemmasta liitosta, jotenkin en usko että tekisin eroa biologisten ja mahdollisen lahjasolubeibin välillä. Toki kun mieskin on eri, niin ei samaa vertailupohjaa olisi ulkonäön eikä luonteen suhteen. Luovuttaja on klinikan mukaan kovin paljon minun oloiseni ulkoisesti, mutta minulle olisi sopinut kyllä "kuka vaan". Vaikeita asioitahan nämä ovat ja vaativat kypsyttelyä. Voimia pohdintoihin kaikille kellä asia ajankohtaista.

ON: luovuttajalla on eilen ollut punktio. Yhdeksän munasolua saatu, tänään päivemmällä selviää moniko on hedelmöittynyt. Kuulemma hyvä määrä ja olivat tyytyväisiä. Saas nähdä. Itse odottelen menkkoja tänään alkaviksi, sitten klinikalle 0-ultraan ja jos kaikki menee hyvin olisi siirto tässä kierrossa jo. Letrozoleilla kuulemma "vaan" mentäisiin, mua jännittää että meneekö h-hetki sitten mahdollisesti viikonlopulle. Olin ollut ajatuksessa että Zumenon olisi lääkkeenä, mutta viimeeksi hoitaja puhui Letroista. En ole niin noihin perehtynyt, voikohan Letroilla kuitenkin jotenkin säädellä ovulaatiota/ siirtoajankohtaa? Kai nämä tässä kaikki selviää ajan kanssa. Ja sori nämä hoitohöpinät; sanokaan vain jos ette jaksa näitä jorinoita lukea :)

Aurinkoa päiväänne!
 
Kasenjalle tsemppiä piinapäiviin! Toivottavasti alkio on lähtenyt kunnolla jakautumaan ja kiinnittynyt, kun on päässyt kohdun turvaan ja lämpöön.

Molly3: Isot peukutukset sille, että mahdollisimman moni munis hedelmöittyy ja saisitte paljon alkioita pakkaseen. :) Mitä enemmän, sen parempi.

ON: Täällä testit näytti edelleen negaa tänä aamuna, joten eiköhän tämä yritys ollut tässä. Aamulla sitkeästi laitoin vielä luget sisuksiin, mutta zumenonin jätin ottamatta. Vielä on pakkasessa yksi lahja-alkio, joten yksi yritys on jäljellä. :poop:-fiilis, mutta minkäs teet... (Äh, jotenkin tuntuu vielä paskamaisemmalta, kun sen kirjoittaa tänne näkyville.)
 
  • Tykkää
Reactions: Molly3
Putsku, perseestä! Ymmärrän, että tuntuu kurjalta, mutta ei ihan vielä luovuteta. Onneksi on vielä se yksi odottelemassa.

Molly, mukava kuulla sinusta! Sinulla on jännät paikat. Zumenomeilla pystytään kai siirtämään sitä ovulaation kohtaa, mutta letroista en menisi takuuseen. Enkä kyllä menisi takuuseen mun tuntemuksista muutenkaan! :D

Kasenja, mikä sinulla on tuntemus? Tuntuuko missään?

ON: mielialojen vaihtelu on kamalaa. Tänään olen ollut pohjattoman iloinen ja onnellinen, ärsyyntynyt, kiukkuinen! Kaikkea mahdollista. Loppukiertoa kohti! :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Molly3
Putsku voi blaah tuosta negasta. Niin ja tykkäsin tsempityksestäsi, sen varmaan ymmärsitkin. Mutta onneksi vielä on se yksi alkio, eli toivoa on. Paskoista fiiliksistä on vain suunta ylöspäin, hyvä se on hetki rypeä ja sitten uudella tarmolla eteenpäin.

Kiitos Virkki. Mielialat kyllä sahaa ylös alas. Loppukierrosta etenkin, toivo ja epätoivo käsi kädessä. Ei aina helppoa mutta pakkohan se on jaksaa..

ON: eilen oli kolme hedelmöittynyttä solua. Eli kato käynyt reippaasti. Biologi kertoi että pari ollut epäkypsää, eli 7 saatukin vain alunperin. Mieheltä yllätyksenä löytynyt vasta-aineita eli icsi tehty osalle, siinä isompi kato ja vain yksi hedelmöittynyt. Maljalla oli kaksi löytäneet toisensa. Eilen oli kyllä niin maansa myynyt olo, mutta nyt taas taistelutahto nostaa päätään. Tänään tulee uutta tietoa, ei ole odotuksia kyllä juurikaan. Huomenna olisi pakastuspäivä mikäli on mitä pakastaa. Päätinpä illalla kiukuspäissäni että mikäli ei edes siirtoon päästä, niin jollain keinolla tehdään vielä toinen kierros. Eihän sitä voi laskea viimeiseksi yritykseksi ennen luovutusta mikäli ei siirtoa/siirtoja päästä edes kokeilemaan ;) Mies pyöritteli silmiään kun uhosin ottavani vaikka pankkilainan ja maksavani kaiken itse, mutta loppuun asti tämän tahdon katsoa. No saas nähdä.
 
Niin ja klinikan kanssa sovittiin että Zumenonilla mennään, ei saatu nollaultraa sopimaan työaikatauluihin. Parempi näin. Jos nyt tarvitsee niitä aloittaa, huomennahan tämä selviää. Menkat perkeleetkin myöhässä, tänään jo kp 31.
 
Heippa kaikki! Saako tänne hypätä mukaan? Ensinnäkin onnea kaikille plussanneille! Me ollaan yrittämässä toista (mä täytin juuri 44v) ja koska nyt kävi ilmi että miehelläni laatu (taas) yllättäen huonontunut niin rupesin lukemaan acetyyli-l-karnitiinista ja yllättäen satuin surffaamaan kansainvälisille sivuille johon laitettu tutkimuksia joita gynet tekevät tällä hetkellä ja acetyyli-l-karnitiini tuntuu olevan SE JUTTU nyt Q10 jälkeen. Onko kenelläkään teistä kokemusta siitä? Siis munasolujen suhteen?

Hupsu-haave; ymmärsinkö oikein, olitko sä kokeillut itse acetyyli-l-karnitiinia ja sait plussan...?
 
Putsku,
Pahoittelut negasta :( Toivotaan parempaa lykkyä seuraavaan kertaan.

Vilaa,
Joo, käytin sellaista yhdistelmävalmistetta kuin asetyyli-l-karnitiini ja alfalipoiinihappo, syötin sitä miehellekin. Eli kaikki mitä itse otin niin annoin miehelle kanssa. Eli lähinnä monivitamiini, tuo edellinen ja sitten ubikinoni. Ubikinonia ja tuota toista otimme vuoropäivin. Meillä varmaan isoin syy lapsettomuuteen oli siittiöissä (minua ei tutkittu, vaan suoraan icsiin mentiin). Viimeisimmässä spermanäytteessä oli tapahtunut hienoista parantumista siittiöiden määrässä, vaikka emme kauaa noita ehtineet syödä. Nopeita ei tainnut olla edelleenkään yhtään, mutta määrä läheni jo sitä ns. normirajaa 20 miljoonaa, taisi olla 16 tj.
Tuollaista popsin, mutta saa niitä Suomestakin melkein samalla rahalla.
https://fi.iherb.com/pr/Source-Naturals-Acetyl-L-Carnitine-Alpha-Lipoic-Acid-650-mg-60-Tablets/1013
Ubikinonit oli ensin 50 mg ja sitten 100 mg.
Muoks, laitetaas vielä tämä yksi linkki tänne taas:
http://enemmankuin9kk.blogspot.fi/2014/08/kuinka-parantaa-munasolujen.html

Luulen että onnistumiseen oli myötävaikuttamassa myös seuraavat asiat:
Alla oli lokakuussa tehty ensimmäinen icsi-kierros, jolloin kasvavat munasolut saaneet ekstrabuustia silloin, joulukuussa toinen kierros, jolloin plussa. Kilpirauhasarvot oltiin saatu normalisoitua lääkityksellä sopiviin arvoihin. Ruokavalion säädin suunnilleen gluteenittomaksi ja maidottomaksi. Söin sen fertilitydietin ohjeiden mukaan paljon kasviksia ja mm. munan päivässä. Proteiininsaantiin kiinnitin huomiota. Kahvi ja kola zero vähemmälle. Otin vähän sillä asenteella, että laitetaan tähän viimeiseen hoitoon 100 % peliin, ettei jää jossiteltavaa. Joulukuussa täytin 43 v, jolloin KELAn korvaukset päättyivät. En olisi varmaankaan jatkanut hoitoja tuosta enää pidemmälle tai siltä ainakin silloin tuntui.

Tsemppiä tänne kaikille vaiheisiinne ja kovasti plussatuulia toivottelen. :love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Molly3
Hupsu Haave; sun (ja tietenkin täällä muidenkin) plussat todella innoittavat vielä yrittämään! Mä otin alfalipoiinihappoa (ja Q10) kun tulin raskaaksi tyttäreni kanssa mutta koska sitä ennen oli todettu korkeat nk solut ja joudun ottamaan intralipidejä ja luin nyt että kombo intralipidit ja alfalipoiinihappo saattaa olla huono niin en uskalla nyt kokeilla enää sitä. Kuinka kauan ehdit ottaa tuota karnitiinia? Huomasitko munasolujen määrässä eroa? Mulla oli vielä ihan ok amh vuosi sitten mutta tänä vuonna en ole testannut. Olivatko alkiot yleisesti paremman laatuisia?
Sait siis plussan joulukuussa ja vauva tulossa/tullut..? (sori en oo lukenut sen enempää taaksepäin..)
 
Hupsu Haave; kuinka paljon otit muuten karnitiinia päivässä? Ei käy oikein ilmi tuosta linkistä miten paljon yhdessä pillerissä on. 650mg? Mä olen ottanut 2g nyt parina päivänä ja mä olen kun Duracell pupu hehe. Jaksaminen on sama kun parikymppisenä :)
 
Hupsu Haave; Äh sori, jotenkin en vaan nähnyt lukihan siellä reunassa eli 500mg, 1-4 tabl päivässä. Joten maksimi sama kun mitä mä oon nyt ottanut. Viluinen tunne joka mulla myös välillä on (ollut aina) on myös poissa? Tosi outoa mutta hyvä juttu siis tietenkin. Toivottavasti jatkuu näin :)
 
Vilaa,
Mulla oli ekalla kierroksella liian pieni hormoniannos ja sitä myöten munasolusaalis pienempi. Toinen kierros onnistuikin jo tosi hyvin ja munasoluja saatiin 11 mikä ilmeisesti ihan hyvä tämän ikäiselle.
Mä en ihan tarkkaan enää muista kaikkia, mun pitäis käydä penkomassa niitä tuolta historiasta niin voisin vastailla tarkemmin. Muistaakseni ehdittiin aloittaa tuo kombovalmiste hieman ennen kakkoskierrosta, eli munistenkasvatusvaihe kokonaisuudessaan. Ubikinoni aloitettiin siellä ensimmäisen kierroksen aikana ja jatkettiin koko ajan sitä.
Amh oli mulla yli 4, ehkä kilpparin vajaus vaikuttanut ja aiemmin harvakseltaan tulevat kuukautiset. Kierto oli nuorena yli 30 pv mutta säännöllinen, vanhemmiten pari viimeistä vuotta laihtumisen myötä 28, tiedä sitten oliko laihtuminen vai ikä se juttu joka tiputti päiviä.
Sanoivat sitä alkiota huippulaatuiseksi, joka siirrettiin. Eivät suostuneet siirtämään "rupua" seuraksi, ettei se haittaa tämän toisen kiinnittymistä. Oletan että se olisi tuo vasemmanpuoleinen. Se oli 11-soluinen vikkelä jakaantumaan ja toinen oli "vain" 9-soluinen mutta vikkelä siis sekin (3 pv normi 8 solua). Lieneekö poikia molemmat :D.
Sain itse asiassa kuvankin siitä. Mahtaakohan muilla olla näin aikaisia kuvia ilonaan :D Ensimmäisessä hoidossa siirretyn alkion luokitusta en muista, mutta ei kai sekään ihan rupu ollut, että kohtuuhyvä.


Muoks, piti vielä kurkkia listaa ed. sivulta. Niin onhan täällä myös mm. Jimima, joka plussasi myös. Oliko peräti luomusti? Ja Camelianna, josta ei kyllä ole nyt kuulunut. Mutta kaikki on siis mahdollista, eihän tässä ole vielä ikä eikä mikään menossa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hupsu Haave; joo 11 on tosi hyvä määrä. Mä sain keväällä (tehtiin yksi hoito) vain 7 mutta otin ekan kerran Elonvaa enkä tiedä vaikuttaako se siihen ettei enempää lähtenyt kasvamaan? Silloin teston kanssa sain hyvän blaston, kiinnittyi mutta ei ollut jäädäkseen. Nyt mietin että jos karnitiini antaisi vielä enemmän muniksia ja paremman laadun?

Molly3; tiedän niin tuon tunteen kun kato käy. Ehdittiin tässä tehdä jo yksi hoito lahjamunasoluilla ulkomailla ja monet sillä klinikalla saaneet pakasteeseen montakin blastoa mutta meidän tulos oli ihan toista. Siirto tehtiin, plussa mutta ei se halunnut jäädä. Onko teillä tuo hoito käynnissä Suomessa? Miten luovuttajia löytää Suomesta? Pitkä jonotus? Pidän peukkuja että saavat siirrettyä oikein hyvänlaatuisen!
 
Pitkästä aikaa täälläkin katselemassa, ei ole pariin kuukauteen tullut käytyä koko palstalla. Helou kaikille :)

Meillä ois sit huomenna alkionsiirto o_O

Lahjamunasoluilla mennään; 7kpl oli alkujaan, niistä (vain (n)) 3 hedelmöittyi ja yks on selkeästi parempi kuin muut. Eli toivon mukaan huomenna se paras siirretään ja kaksi muuta jäis pakastettaviksi. Niitten kahden jakautuminen oli tosin alkanut vähän epämääräisesti että nähtäväksi jää :notworthy:

Yritän olla ajattelematta mitään, että sais nukuttuakin. Tähän mennessä hieman huono menestys :confused:

Palaan muitten kuulumisiin paremmalla ajalla ja koneella. Mutta oliko teillä Molly sama kuvio ku meillä? Tsemppiä sinne ja kaikille :love:
Ja pitäkää mulle peukkuja huomenna :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
Tervetuloa Vilaa! Suomessa ollaan hoidoissa, Inovalla Kuopiossa. Jonoja ei ole ja luovuttajia heillä on tällä hetkellä todella hyvin. Saatiin noin kymmenen tiedot mistä valita, lopulta päädyttiin ihan uuteen luovuttajaan kuka oli juuri rekisteröitynyt ja hoitajan mukaan muistutti minua ulkoisesti. Olen tosi tyytyväinen klinikkaan, reilu vuosi oltu asiakkaina. Tsemppiä yritykseen teille :)

Zammakko saa kyytiläisen tänään mukaansa, onnea matkaan ja toivotaan että tarraa kovasti kiinni (y) Ja pikkusisaret pakkaseen tietenkin. Lahjasoluilla mennään mekin, tänään alkoi Zumenon ja parin viikon päästä toivottavasti saadaan kyytiin pakkasalkio.

ON: kaikki kolme alkiota saatu eilen pakkaseen. Kaksi kaunista 8-soluista ja yksi hitaammin jakautuva nelisoluinen. Kakkosluokkaa koska jotain pientä häikkää niissä on, mutta kuulemma ihan ok ovat. Saas nähdä.

Hyvää viikonloppua kaikille, kivaa jos täällä olisi taas enemmän pulinaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Paitsi eipä tullut siirtoa; koska mää oon ihan itse sössinyt lääkkeenotot. Ei oo kyllä sanaa tälle tunnetilalle. Mies on aivan raivona. Odotellaan soittoa, että milloin on mahdollista yrittää, alkiot nyt joka tapauksessa menevät pakkaseen :cry:
 
Heii, täällähän alkaa tapahtua pitkän hiljaiselon jälkeen! (y)(y) Pakko oli tulla kommentoimaan. :)

Putskulle ensinnäkin pahoittelut negasta. :( Toivottavasti tämä oli vain harjoituskierros ja seuraava alkio tarraa sitten tiukasti kiinni!

Virkille kovasti onnea luomukiertoon, peukut on pystyssä! Hienoa että jälkitarkastuksessa oli kaikki kunnossa ja kohtu tyhjä. Kasenjan alkiolle pidän myös kovasti peukkuja! Milloin ajattelit aloittaa testailun?

Molly, kiva kuulla että saitte kumminkin kolme tyyppiä pakkaseen. :)Ainahan sitä isompaakin saalista toivoisi, mutta toisaalta nuoren luovuttajan solut on varmasti ihan eri tasoa kuin meillä iäkkäämmillä eli vähempikin varmasti riittää. Kovasti onnea tulevaan siirtoon!

Niin ja Zammakko, olipas kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! :) Mä pidän niiin peukkuja, että pääset tänään siirtoon ja että saatte vielä ne kaksi muuta alkiota pakkaseen. :love:

Noista alkioiden luokituksista tekee vielä mieli kommentoida, että meidän klinikalla on jopa harkittu luopumista niistä kokonaan, kun ei ne loppujen lopuksi kerro muusta kuin ulkoisista seikoista. Esim. alkion kromosomeista ne ei kerro mitään, ja juuri kromosomiviat on kai niitä yleisimpiä syitä miksi alkio ei lähde kehittymään ja/tai raskaus päättyy varhaiseen keskenmenoon. Meidän alkioista yksikään ei ole saanut kovin hyvää luokitusta, ja tämä viimeisin blasto esim. oli luokitukseltaan BC, kun paras olisi ollut AA. Ja nyt siis menossa raskausviikko 30. :love:

Vilaa, tervetuloa mukaan ja onnea yritykseen! Tuo asetyyli-l-karnitiini olikin mulle uusi juttu. Jännä että aina putkahtelee esiin uusia aineita, joilla uskotaan olevan vaikutusta munisten laatuun - toivotaan että joku viisasten kivi siihen vielä löydettäisiin. Tuo vissiin vaikuttaa jotenkin solujen energiantuotantoon, ja se kuulostaa sinällään lupaavalta - munasoluthan on soluja siinä missä muutkin, ja hyvästä energiantuotannosta luulisi olevan paljonkin hyötyä esim. jakautumisvaiheessa. Mutta tämä kaikki tietenkin ihan totaalisen amatöörin pohdiskelua. :LOL:

Hoidoista vielä: mähän olen niissä todellinen konkari, takana jo 6 IVF//ICSI-kierrosta, joista siis viimeisestä eka pysyvämpi plussa. Vikassa hoidossa mulla oli käytössä ubikinoni isolla annostuksella (400-600 mg/pv) ja myo-inositoli, jota käytin (4 g/pv) jo kolmisen kuukautta ennen hoitoa. En tiedä auttoivatko nuo vai oliko se vain sattumaa että nyt onnisti. Mutta meidän kohdallamme siis sitkeys lopulta palkittiin. :barefoot:

PS. Aika huippua HH, että saitte oikein kuvan alkioistanne! Noin varhaisia "vauvakuvia" ei taida olla kellään muulla! :D
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75

Yhteistyössä