40+ so what wol.13

Kettuperhe, mikä ihana uutinen! Kyllä kannatti vaatia hoitoja! Nyt onnea odotukseen! Jospa se menisi maaliin saakka.

Erätyttö, inssistä ei ole kokemusta lainkaan. Toivottavasti se onnistuisi, etkä tarvitsisi rankempia hoitoja. Letrot on itselle tuttuja, mutta ei ole ollut minulle apua, koska minulla on liian ohut limakalvo sen käyttöön!

Mitenkäs kaikilla muilla pyyhkii?

ON: tänään tein raskaustestin ja oli kyllä tyylipuhdas nega! Tämä eukko ei enää näköjään omista munista muni. Harmi.
 
Ihanaa kettuperhe, nyt onnea odotukseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Virkille pahoittelut negasta. Mikä on jatkosuunnitelma? Kyllä on ollut ihanat kuukautiset, kun vuotoa hillitsevä lääke. Pärjäisin pikkuhousunsuojalla. Yleensä tuntee, kun veri lorisee ja saa pelätä, että sotkee vaatteet. Ovis laskurin mukaan viikon päästä, ja tytöt ovatkin isällään, joten saadaan hyödynnettyä. Ollut ihanat ilmat, ja nauttinut ulkoilusta.
 
Mitä kuuluu? On niin hiljaista. Minä juoksin eilen puolimaratonin aikaan 2h 53 min. Neljäs juoksu ja huonoin aika, mutta olen tosi tyytyväinen. Oli kuuma ilma, ja olin treenannut vain joulusta saakka. Helmikuussa en juossut yhtään polvivaivojen takia. Rautainfuusio vaikutti positiivisesti , en hengästynyt juuri. Se juoksusta. Positiivinen olo. Viikon päästä muutto ja saadaan oma huone :)
 
Meille syntyi pieni poika lauantaina aamuyöllä :barefoot:
Onnittelut @zammakko !
Omaan napaan tuijotellen ensimmäistä kokonaista kiertoa mennään. Unessa tein viime yönä positiivisen raskaustestin ja neuvolassa vanhempien lasten neuvolatäti hyppäsi kaulaan ja onnitteli ja huiskaisi vain kädellään kun tätä ikääni ihmettelin;)
Vissiin helteen vaikutuksia?
Nyt pitäisi kuun loppuun odotella, onko tuossa unessa perää?
Olen tehnyt päätöksen että en tee testejä ennen kuin on pakko...
 
Onnea zammakko pienestä pojasta :love:!

Virkille toivon kovasti plussaa (y). Olette yrittäneet niin kauan, voi kun nyt olisi kultajyvä itämässä! Plussaa toivon tietysti kaikille muillekin!

Kettuperheelle kovasti onnea odotukseen! Ihanaa, kun syke löytyi vastoinkäymisistäsi huolimatta!

Itselläni yllätysplussa oli sitten kuitenkin tuulimuna ja alkoi itsekseen vuotaa pois äitienpäivänä :oops:. Sitä kyllä osasin ounastellakin, koska yökötys loisti poissaolollaan. Niin ollut joka kerta tuulimunaraskauksissani. Olo on toisaalta helpottunut. Nyt on sitten mietinnässä, mitäs nyt? Varsinaista raskautumisyritystä ei ole, mutta eipä ole ehkäisyäkään, joten ... aika näyttää. Olen miettinyt, että jos yritystä aloittaisi, täytyisi varmaan yrittää boostata muniksia vaikka kunnon annoksella ubikinonia ja alkaa syödä tuota foolihappoa taas. Tiedä tästä?! Lapset ovat ihania, mutta kyllä kohta 47 mittarissa jarruttaa jotenkin. Mietitään asiaa rauhassa siis.

Kaikille isosti onnea yrityksiin ja raskautumisiin! Lueskelen kuulumisia aika ajoin ja katsotaan mitä Luoja suo. Ihanaa kevättä ja kesää kaikille :)!
 
Hei kaikki! Kirjoittelin tänne syksyllä 2016 / keväällä 2017 kun odotin esikoistamme. Paljon tuttuja nimiä näkyy täällä nytkin, joku saattaa minut ehkä noilta ajoilta muistaa?

Kirjoitan nyt pitkän ja omanapaisen vuodatuksen tuoreesta tilanteestani (pahoittelen etukäteen). Tiedän että monet teistä ovat kokeneet tämän useasti ja paljon pidemmällä raskaudesta, ja ennen kaikkea minulla on jo yksi maailman ihanin lapsi. Silti olen nyt juuri hyvin rikki ja tulevasta peloissani, eikä tästä aiheesta kovin monelle pysty puhumaan.

Olen nyt 43-vuotias, esikoisemme sai alkunsa IVF-tuoresiirrosta ollessani 41 ja hän syntyi maailmaan vajaa vuosi sitten. Miehelleni tyttäremme on myös ensimmäinen lapsi. Meillä on hartaana toiveena vielä toinenkin, ja sen vuoksi nyt keväällä ryhdyttiin valmistelemaan pakastealkionsiirtoa, joka tehtiin ennen vappua.

Plussasin siirrosta ja verikokeella vielä vahvistettiin, että HCG-arvo oli hyvällä alueella viikkoihin nähden. Mitään vuotoja ei missään vaiheessa tullut ja ehkä viikon ajan oli lievähköä aamupahoinvointia. Varhaisultra varattiin ajankohtaan 7+0, joka oli eilen. Menin sinne tosi luottavaisin mielin. Olin suorastaan naiivisti tuudittautunut ajatukseen että olen nyt raskaana ja miettinyt lasketut ajat ja kaikki, miten syksy sujuu odottaessa jne. Oli hölmöä päästää mieli laukkaamaan noin, kun totta kai tiesin että alkuraskaus on erittäin haurasta aikaa ja varsinkin tässä iässä. Niinpä oli kauhean tuntuista kohdata se ultraääniruutu, jossa raskauspussissa ei ole elämää ja ainoa verenkierto on omani. Kuollut alkio vastasi kooltaan 5+6 eli noin viikko sitten oli mennyt kesken.

Koska kohtu ei ole itsestään lähtenyt tyhjentymään, sain tyhjennyslääkkeet kotona otettavaksi (Cytotec). Tyhjennys ohjeistettiin aloittamaan aamulla. Viime yön nukuin huonosti kun pelkäsin tätä päivää, luin illalla kauhujuttuja netistä kotona tehtävistä Cytotec-tyhjennyksistä. Aamulla sitten raskain mielin aloitin ohjeen mukaan. Aloituksesta on jo 7,5 tuntia ja muutama tunti sitten alkoi vuotaa vähän. Ei kipuja, vuotokin on ehkä "liian" niukkaa. Katsotaan miten tämä tästä nyt lähtee kehittymään. Toivoisin että tyhjennys sujuisi nätisti ja hyvin, jotta taas pääsisi eteenpäin. Meillä on vielä kaksi alkiota. Ne kuitenkin olivat näistä neljästä vähiten kehittyneitä viiden päivän aikana, joten pelottaa hurjasti, että jos tästä nyt siirretystä ei tullut mitään, miten noista jäljellä olevista tulisi. Olen miettinyt tätä asiaa jo sen verran eteenpäin, että jos nämä alkiot eivät kehity, haluaisin vielä yhden hoitokierroksen. Nyt olen kuitenkin kohta kaksi vuotta vanhempi kuin edellisellä kerralla ja laatu ei varmasti ole vuosien myötä parantunut...

Niin kiihkeän kovasti haluaisin saada vielä toisen vauvan! Pakahdun tähän toiveeseen ja toisaalta pelkoon jos tämä ei toteudu. Varmasti ajan kanssa siihenkin sopeutuu, mutta en ole vielä valmis luopumaan toivosta - ja sen myötä saan kantaa myös pelkoa ja huolta.
 
Pahoittelut pegonialle tuulimunasta ja edelliselle kirjoittajalle keskemenosta. Olen kokenut kaksi tuulimunaraskatta ja milemmat keskeytettiin lääkkeellisesti, joten tiedän kuinka ikävää se on. Suru ottaa aikansa ja on oikein ja oikeus surra. Katti75, voimia ja toivoa sinulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Katti75
Kiitos sanoistasi @kirsillevauva . Tyhjennys meni peloistani huolimatta tosi hyvin, olettaen että se oli nyt tässä. Eilen iltapäivällä alkoi todella runsas vuoto joka rauhoittui iltaan mennessä lähes kokonaan. Kipuja ei ollut ollenkaan, Burana+Panadol kyllä ennaltaehkäisevästi koko eilisen päivän käytössä. Lääkärin kanssa sovittiin että jos Cytotecit näyttävät toimivan, menen ensi perjantaina ultraan tarkistuttamaan onko kohtu tyhjentynyt. Tekninen puoli taitaa olla nyt takanapäin mutta suru vie oman aikansa.

Menee varmaan hetki ennen kuin pääsen kärryille teidän kaikkien kuvioista ja tilanteista. Ihania uutisia viime aikoina ollut ainakin @zammakko lla ja @kettuperhe ellä. Zammakolle lämpimät onnittelut pienestä pojasta! :love: Kettuperheelle myös kovasti onnea ja tarrasukkia odotukseen!

@Pegonia lle pahoittelut tuulimunasta. Jos päädyt vielä yrittämään, niin kovasti onnea matkaan!

@Virkki, olipa kurja kuulla että tuli nega. Onko teillä jatkosuunnitelmaa vielä?

@Erätyttö , minulle on tehty yksi inssi vajaa pari vuotta sitten, sitä edeltävästi ovulaation induktio letrotsolilla ja Ovitrelle-pistoksella. Nega siitä kuitenkin tuli, ja heti sen jälkeen seuraavaan kiertoon tehtiin IVF, jonka tuoresiirrosta tuli tärppi.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Plääh..kp1.
Alkoi muutenkin niin paskasti tää viikko, ettei voi olla kun maanantai.
Nuo menkat on vaan piste iin päälle.
Tekis mieli vaan itkee ja raivota...
@Pegonia ymmärrän tuon siun tunteen. Toive siitä vauvasta on kova, mutta taustalla takoo se ikä ja jaksaminen...
 
En ole kirjoitellut pitkään aikaan, kun ei ole ollut mitään kerrottavaa. Tasaisen tylsää...
Mitä nyt odotan kesälomaa ja sen jälkeen olis tarkoitus vaihtaa työpaikkaa.

Toivottavasti kohta alkaisi ketjuun tulla plussia!
Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne.
 
Kippe72 pahoittelut menkoista. Eipä tää raskautuminen mikään läpihuutojuttu ole enää tässä iässä. Me olemme toivoneet raskautta jo 4,5 vuotta toivottavasti teillä on helpompaa!

Minulla on pms oireet helpottaneet osteopatian myötä! Ihan uskomatonta, ja ihanaa. Huono puoli siinä on se, että alkaa toivoa raskautta, kun ei ole 10 päivää kestävä pms. Ennen oli aina selvää, ettei ole raskaana, kun kauhee pms. Viime työnä oli paha pahoinvointikohtaus ja luulen sen johtuvan ylirasituksesta. Maanantaina muutettiin ja kannettiin 5 tuntia muuttokamoja. Tiistaina taas siivottiin vanhaa kotia 6 tuntia. Tänään ohjelmassa pakkausten purkua ja lisää siivousta... No, vaikka on rankkaa, on ihana saada oma koti ja sisustaa se mieleisekseen.
 
Tuntuu, etten ole aikoihin käynyt täällä! Jotenkin tuntuu, että henkisesti on jo muissa aatoksissa!

Zammakko, onnea pienestä pojasta!

Miten Kettuperhe voit? Oletko käynyt uudessa ultrassa?

Pegonia, pahoittelut tuulimunasta. Samoin myös Katille keskenmenosta. Onneksi tyhjentyminen on sujunut hyvin! Toivon molemmille vielä onnistunutta raskautta!

Kirsillevauva, hienoa, että olet jaksanut juosta puolimaratonin! Onnittelut! Miten tuo osteopatia-homma menee PMSn kanssa? Käytkö jossain hoidoissa? Onko jotain lääkkeitä käytössä? Itsekin voisin kokeilla.

Kippe72, onnea uuteen kiertoon!

Mulla on viimeinen hoitokierros julkisilla menossa. Olisin saanut vielä kolmannenkin, mutta ikä tulee vastaan. Lääkäri suositteli vielä hoitojen jatkamista yksityisellä, vaikka itse jo pyysin ehkäisyä käyttöön. Ensi viikolla tehdään viimeisen yksilön siirto ja sitten on hoidot meidän osalta ohi. Jäin kuitenkin miettimään, olisiko yksityisellä puolella mahdollisuus johonkin sellaiseen, mitä ei julkisella tehdä. Onko jollain tietoa, mitä kaikkea siellä voidaan tehdä? Ainakin jonkinmoista alkiodiagnostiikkaa, mutta mitä vielä. Pohdin, kannattaako rahoja laittaa sinne, kun ei nämä julkisen puolen hoidotkaan ole ottaneet onnistuaakseen.... ja nämä hinnatkin mietityttää....onko se aina n.3000€/kierros plus lääkkeet? Vai 6000€? Paljonko se luovutetuilla munasoluilla tehty hoito maksoikaan? N.10000€? Jaahas, seuraavaksi lottoja vetämään!

Onneksi on tulossa kesä ja toivottavasti lämpimiä ilmoja ja kauniita säitä olisi jatkossakin. Jospa ne selkeyttäisi ajatuksia.
 
@kirsillevauva totta puhut, teillä on tosi pitkä yritys ja mulla vasta alkumetreillä. Toivon totisesti että sulla onnistaisi, aika saman ikäisiä taidetaan olla.
@Virkki toivottavasti tästä hoidosta tärppää, nuo yksityisen hoidot on niin kalliita, että minun tuloilla ei niihin ole mitään mahdollisuutta.
Maanantai oli vaan niin syvältä muutenkin, että tuntui että ei onnistu sekään...no, nyt jo helpottaa ja kovasti uusia tuulia elämään suunnitteilla. Työt ei jatkunutkaan, joten jään kohta pitkälle kesälomalle ja sen aikana pitäisi päättää haenko uutta työtä vai lähtisinkö vielä opiskelemaan. Onpahan muuta ajateltavaa. Kesällä on tulossa paljon juhliakin suvussa ja kaikkea muuta kivaa, joten aioin ottaa rennosti.
Tällä hetkellä on vaivana vaan julmetut hyttysen pistot, osa meinaa tulehtua kun ei osaa olla raapimatta..
 
Virkille onnea hoitoon! Toivottavasti ei ole turha hoito! Selvitin Dextrassa hoitoja. Mulla ikää 45-vuotta ja amh 0,8. Lääkärin mukaan onnistumismahdollisuus omilla soluilla parin prosentin luokkaa, mutta luovutetuilla 50. Yritän ympäripuhua miestä tuohon. Hoito tosiaan maksaa 7000 eka yritys, mutta jos alkioita on vielä, seuraavat kerrat "vain" 1000 euroa. Olisin valmis ottamaan 10 000 lainaa ja sillä saa varmaan sen 3-4 hoitoa. Mies ei lainaa ole valmis ottamaan, on pienituloinen lähihoitaja. Mutta mulle oma laina ei ole ongelma, minä sitä lasta enemmän toivonkin :)

Kippe72, hyvää kesää ja toivottavasti selkenee mitä isona teet :)
 
Taustalta moi, jos minut vielä joku muistaa.. Tulin toivottamaan onnea ja plussia tikkuun kaikille niitä halajaville. Oma tie on nyt kuljettu ja jättäydyn täältä kokonaan veks, seurailen kuitenkin vielä vanhojen tuttujen taivalta satunnaisesti. Oma päätös oli lopulta helppo, epäonnistuneiden hoitojen ja rankan kesk.km tyhjennysoperaation jälkeen päätin että nyt riittää. Jonkun aikaa odottelin muuttuuko mieli, mutta ei. Nyt on hyvä olla, nauttia olemassa olevista lapsista ja suunnata ajatukset muualle. Päätös oli ihan yllättävän helppo, eikä katkeruutta jäänyt vaikka niin pelkäsin.

Virkille tsemppiä pohdintoihin. Mehän pari x kokeiltiin omilla, tuloksetta, ja sitten yksi luovuttajalla. Mulla toki amh nollissa. Luovuttajalta saatiin vain kolme alkiota aikaan, kaksi siirtoa. Rahaa taisi mennä luovutetuilla noin kymppitonni vai vähän alle. Kaikki hoidot yksityisellä ja täysin omalla rahalla. Eka kerta sen n.6500e - 7000e ja sitten noin tonnin laaki siirrot. Mehän ei menty tuoresiirtoon reissun takia, muutoin olisi ollut vähän halvempaa. Lämpimästi suosittelen Kuopion Inovaa, vaikka pidemmänkin matkan päästä. Inhimillinen, pieni paikka, hyvin luovuttajia, sympaattinen henkilökunta ja hinnat kohtuullisia verrattuina isompiin kaupunkeihin. Jonojakaan ei ole ainakaan minun aikana.

Kaikkea hyvää teille, pysykää vahvoina ja uskokaa unelmiinne :love:
 
Onnittelut zammakolle! Ihana lopputulos teillä.

Pahoittelut niin monelle täällä, on ollut liikaa huonoja uutisia niin monella :( Tsemppiä myös päätöksentekoihin jatkoa ajatellen. Noiden jatkokuvioiden miettiminen on myös vaikeaa, kun hoidot yksityisellä ovat niin kamalan hintaisia. Toisaalta jos lasta tositosi kovasti haluaa ja on rahaa, niin voin ihan suositella hoitoa yksityisellä. Voihan olla, että onnistumista ei tule, mutta on sitten ainakin yrittänyt. Mutta rahastahan tuo on monella kiinni ja mihin haluaa/voi rahansa laittaa. Olisi minullakin rahalle muuta käyttöä, mutta vielä on hoitoja edessä, ainakin toistaiseksi.

Virkille onnea hoitoihin! Ja toki muillekin hoidoissa oleville ja luomusti yrittäville. Josko tämä kesä toisi useammallekin meistä hyvää tullessaan.

IVF maksaa yksityisellä noin 3000 euroa + lääkkeet (ehkä noin 1000 euroa). Luovutetuilla munasoluilla kai noin 7000. Ainakin oman klinikan nettisivuilla on hinnasto, ehkä muillakin, sieltä voi myös suunnilleen laskeskella.

Molly3: hyvä, että päätöksen tekeminen sujui lopulta helposti ja elämä tuntuu hyvältä näinkin, se on tärkeää. Kaikkea hyvää jatkoon!

Omaa napaa sen verran, että hoitokierros on edessä, jos ehtii ennen klinikan kesätaukoa. Nyt on jotenkin rauhallisempi olo, kun 'tietää' noin suunnilleen, mitä on edessä ja toiveet onnistumisesta on matalat. Eipä putoa ainakaan korkealta, jos pudota tarvitsee.
 
Onnea siirtoihin siskot :love:! Ja luomuiluun myös (y)!

Lyhyt päivitys: ekoja menkkoja odotellaan kuuluvaksi tuulimunan jälkeen ja sitten lyhyt yritys 47 v. asti. Jos ei tuota yritys tulosta, niin mummoutumista odotellessa ;). Lapsenlapset kai päästävät vähän vähemmällä :).
 
Mitä virkille kuuluu hoidon suhteen? Kauanko siihen pegonia on, että maaginen 47-vuotta täyttyy? Aamuskalle onnea tulevaan hoitokierrokseen! Itsellä oli lyhyt kierto, vain 22 päivää. Nyt 3/23-26. Johtunee varmaan rautainfuusiosta. Pms oireita ei juuri ollut. Niin, käyn opiskelijalla. 60 e/h. Olen käynyt 4 kertaa, ja tää on eka hoito, joka tehoaa. Olen kokeillut minenlaisia ehkäisypillereitä, b6-vitamiinia, akupuntiota, vyöhyketerapiaa ja mielialalääkkeitä. Koten olen tosi tyytyväinen. Mies antoi varovaista vihreää hoidolle. Otan puheeksi uudestaan paremmalla ajalla, nyt tultiin sukulaisreissulta, ja koti kaaoksessa. Sunnuntaina juhlat kotona miehen valmistumisen kunniaksi :).
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
Siis hedelmöityshoidolle!
Mitä virkille kuuluu hoidon suhteen? Kauanko siihen pegonia on, että maaginen 47-vuotta täyttyy? Aamuskalle onnea tulevaan hoitokierrokseen! Itsellä oli lyhyt kierto, vain 22 päivää. Nyt 3/23-26. Johtunee varmaan rautainfuusiosta. Pms oireita ei juuri ollut. Niin, käyn opiskelijalla. 60 e/h. Olen käynyt 4 kertaa, ja tää on eka hoito, joka tehoaa. Olen kokeillut minenlaisia ehkäisypillereitä, b6-vitamiinia, akupuntiota, vyöhyketerapiaa ja mielialalääkkeitä. Koten olen tosi tyytyväinen. Mies antoi varovaista vihreää hoidolle. Otan puheeksi uudestaan paremmalla ajalla, nyt tultiin sukulaisreissulta, ja koti kaaoksessa. Sunnuntaina juhlat kotona miehen valmistumisen kunniaksi :).
 
[Tervetuloa mukaan! Milloin sulla siis ollut noi hedelmöityshoidot? Onko mies pysynyt samana, vai onko tällä kakkoskierroksella uusi puoliso? QUOTE="Mirumarumoru, post: 31941848, member: 143330"]Vieläkö mahtuu joukkoon yksi uusi 40+?
Eilen käyty sterilisaation purkuoperaatiossa. Takana 3 epäonnistunutta ivf-hoitoa ja 3 tervettä lasta, kohta kaikki jo täysi-ikäisiä.
Niin ja ikää 42 v.

Hulluksi varmaan moni sanoisi tässä elämäntilanteessa vaan minkäs teet :)[/QUOTE]
 
Meillä asiat etenee. Mies suostui luovutusneuvontaan, aika 12.6 Dextrassa. Aika on psykologille. Olemme yrittäneet 4,5 vuotta, ja tarkoitus olisi kokeilla hoitoja luovutetulla munasolulla. Olen niin onnellinen, toivottavasti mies ei peräänny! Mirumarumoru, kysyit onnistumisista. Itse olen ollut palstalla vasta vähän aikaa ja yksi raskaus lähtenyt tänä aikana käyntiin hedelmöityshoidolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru

Yhteistyössä